КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 18 січня 2003 р. N 64
Київ
|
Про затвердження Положення про Всеукраїнський конкурс проектів та програм розвитку місцевого самоврядування
На виконання Указу Президента України від 28 жовтня 2002 р. N 952 (
952/2002)
"Про Всеукраїнський конкурс проектів та програм розвитку місцевого самоврядування" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Положення про Всеукраїнський конкурс проектів та програм розвитку місцевого самоврядування (додається).
3. Міністерству фінансів передбачати починаючи з 2004 року у проектах Державного бюджету України кошти на фінансування проведення Всеукраїнського конкурсу проектів та програм розвитку місцевого самоврядування і реалізацію проектів та програм, які визначені переможцями.
Прем'єр-міністр України
|
В.ЯНУКОВИЧ
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 18 січня 2003 р. N 64
ПОЛОЖЕННЯ
про Всеукраїнський конкурс проектів та програм розвитку місцевого самоврядування
Загальні питання
1. Цим Положенням регулюється процедура проведення Всеукраїнського конкурсу проектів та програм розвитку місцевого самоврядування (далі - Конкурс), розроблених органами місцевого самоврядування.
2. Метою Конкурсу є відбір проектів та програм розвитку місцевого самоврядування (далі - проекти та програми), які фінансуються за рахунок коштів державного бюджету, місцевих бюджетів, а також інших джерел, не заборонених законодавством, і спрямовані на розв'язання актуальних проблем розвитку місцевого самоврядування та поширення позитивного досвіду, набутого у процесі їх реалізації.
3. Учасниками Конкурсу є органи місцевого самоврядування, які в установленому порядку зареєстрували проект або програму розвитку відповідної адміністративно-територіальної одиниці, попередньо затверджені рішенням відповідної ради.
4. Основні завдання Конкурсу:
розвиток співпраці органів місцевого самоврядування, суб'єктів підприємницької діяльності та громадських організацій у розробленні і реалізації проектів та програм розвитку місцевого самоврядування;
створення фонду підтримки перспективних проектів та програм розвитку місцевого самоврядування;
узагальнення та поширення досвіду роботи, спрямованої на розв'язання проблем розвитку місцевого самоврядування;
удосконалення інформаційної політики з питань розвитку місцевого самоврядування;
відбір проектів та програм з метою надання за рахунок коштів державного бюджету фінансової підтримки для розвитку місцевого самоврядування.
Основні напрями, за якими розробляються проекти та програми
5. Основними напрямами, за якими розробляються проекти та програми, є:
1) організація ефективної системи надання послуг населенню;
2) розвиток ефективних механізмів управління територіями;
3) удосконалення процедури прийняття рішень органами місцевого самоврядування;
4) розроблення пропозицій щодо розмежування повноважень між органами місцевого самоврядування різних рівнів;
5) розроблення інновацій у сфері реалізації інвестиційної політики місцевого самоврядування;
6) розроблення та реалізація інноваційних проектів реформування системи житлово-комунального господарства;
7) розвиток мережі громадського транспорту, інновації у сфері організації руху транспорту;
8) удосконалення системи планування, забудови і благоустрою населених пунктів;
9) удосконалення механізмів організації громадського порядку, охорони довкілля;
10) розвиток туристичної діяльності та курортної справи;
11) впровадження механізмів ефективного використання фінансових, земельних, майнових та інших ресурсів розвитку місцевого самоврядування;
12) розроблення та реалізація проектів енерго- та ресурсозбереження, у тому числі у житлово-комунальній сфері;
13) запровадження інноваційних інструментів розвитку підприємництва;
14) модернізація інженерної інфраструктури;
15) підвищення безпеки життя, зменшення ризику виникнення природних та техногенних катастроф на території адміністративно-територіальної одиниці;
16) реформування галузей охорони здоров'я, соціального захисту, освіти, культури, зокрема збереження пам'яток культури місцевого значення;
17) освітнє, наукове та інформаційне забезпечення розвитку місцевого самоврядування;
18) впровадження сучасних інформаційних технологій в діяльність органів місцевого самоврядування;
19) організація співробітництва органів місцевого самоврядування в рамках спільної діяльності територіальних громад, міжнародного та транскордонного співробітництва.
Організаційне забезпечення Конкурсу
6. Для організації Конкурсу утворюються рада, дирекція та експертна комісія.
7. Рада Конкурсу є вищим органом, який здійснює загальне керівництво щодо організації та проведення Конкурсу.
Головою ради Конкурсу є Віце-прем’єр-міністр України, який забезпечує виконання покладених на Кабінет Міністрів України завдань і повноважень у сферах інфраструктури, регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства.
Формою роботи ради Конкурсу є засідання, яке проводить її голова, а в разі його відсутності - один із заступників голови ради Конкурсу.
Засідання ради Конкурсу є правоможним, якщо на ньому присутні більш як половина її членів.
8. До складу ради Конкурсу можуть входити народні депутати (за згодою), представники центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, їх об'єднань, громадських організацій (за згодою), незалежні експерти та науковці.
9. Посадовий склад ради Конкурсу затверджується Кабінетом Міністрів України.
Голова ради, заступник голови ради, секретар та члени ради Конкурсу здійснюють свої повноваження на громадських засадах.
Персональний склад ради Конкурсу затверджує її голова.
Голова ради Конкурсу має право вносити у разі потреби зміни до складу ради та експертної комісії Конкурсу.
10. Рада Конкурсу:
1) затверджує план організаційно-технічних заходів, що вноситься на її розгляд дирекцією Конкурсу;
2) затверджує персональний склад експертної комісії Конкурсу та положення про неї;
3) затверджує порядок реєстрації проектів та програм, вимоги до них та порядок їх оцінки;
4) приймає рішення про оголошення Конкурсу;
5) визначає обсяги фінансування заходів у рамках організації та проведення Конкурсу у межах коштів, передбачених у державному бюджеті, а також з інших джерел, не заборонених законодавством, та погоджує кошториси відповідних витрат;
6) затверджує плани роботи дирекції та експертної комісії, здійснює контроль за їх діяльністю;
7) розглядає звернення та скарги органів місцевого самоврядування з питань, пов'язаних з реєстрацією учасників Конкурсу;
8) розглядає і затверджує документи, підготовлені дирекцією Конкурсу;
9) визначає переможців Конкурсу, приймає рішення про фінансування проектів та програм;
10) затверджує типову угоду між дирекцією Конкурсу та органом місцевого самоврядування - переможцем Конкурсу щодо реалізації проектів та програм;
11) надає консультаційну та організаційну підтримку дирекції та експертній комісії Конкурсу з питань його проведення.
11. Рішення ради Конкурсу вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більшість її членів, присутніх на засіданні. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні.
Пропозиції та рекомендації ради Конкурсу реалізуються шляхом прийняття Кабінетом Міністрів України рішення, проект якого вноситься Мінрегіоном.
12. Дирекція Конкурсу є виконавчим органом ради.
Функції дирекції Конкурсу виконуються Мінрегіоном.
Очолює дирекцію Конкурсу заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства - керівник апарату.
Для здійснення своїх повноважень дирекція Конкурсу може залучати представників центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та їх асоціацій, громадських організацій, незалежних експертів, науковців.
13. Дирекція Конкурсу:
1) забезпечує підготовку і проведення Конкурсу;
2) формує та подає на затвердження ради Конкурсу пропозиції щодо персонального складу експертної комісії Конкурсу та положення про неї;
3) подає на погодження ради Конкурсу пропозиції щодо кошторису витрат на здійснення заходів щодо проведення Конкурсу;
4) здійснює матеріально-технічне забезпечення діяльності ради Конкурсу та його проведення;
5) подає на розгляд ради Конкурсу пропозиції щодо визначення обсягів фінансування на кожний бюджетний період;
6) здійснює розпорядження коштами фонду Конкурсу, передбаченими для здійснення заходів з організації Конкурсу;
7) проводить реєстрацію проектних пропозицій та інших необхідних документів, здійснює перевірку проектів та програм на відповідність вимогам Конкурсу та подальшу реєстрацію його учасників;
8) надає методичні рекомендації, консультації щодо формування проектних пропозицій організації, умов та порядку проведення Конкурсу;
9) здійснює координацію діяльності експертної комісії Конкурсу;
10) створює веб-сторінку дирекції Конкурсу, де розміщуються текст цього Положення про Конкурс, форма проектної пропозиції на участь у Конкурсі, вимоги до розроблення проектів та програм, додаткові коментарі тощо, та забезпечує її організаційно-технічну та інформаційну підтримку;
11) узагальнює висновки експертної комісії щодо проектів і програм учасників Конкурсу та подає їх на розгляд ради Конкурсу;
12) здійснює моніторинг ефективності реалізації проектів та виконання програм - переможців Конкурсу;
13) аналізує соціально-економічні результати реалізації проектів та виконання програм на підставі звітів, що подаються переможцями Конкурсу щороку до 15 січня, інформує про стан їх виконання Кабінет Міністрів України, раду Конкурсу і вносить пропозиції щодо подальшого фінансування проектів та програм;
14) подає в разі потреби раді Конкурсу пропозиції щодо зміни персонального складу експертної комісії Конкурсу;
15) подає раді Конкурсу звіти щодо виявлених недоліків з пропозиціями щодо їх усунення;
16) щороку на основі аналізу звітів органів місцевого самоврядування - переможців Конкурсу узагальнює досвід, набутий ними у процесі реалізації проектів та виконання програм;
17) подає раді Конкурсу пропозиції щодо:
удосконалення умов конкурсного відбору;
організації навчання посадових осіб місцевого самоврядування з питань підготовки проектів (програм) та участі в Конкурсі.
14. Експертна комісія Конкурсу є консультативно-дорадчим органом ради, що утворюється з метою забезпечення кваліфікованої та об'єктивної експертизи проектів та програм учасників Конкурсу.
15. Експертна комісія:
1) бере участь у розробленні умов Конкурсу, зокрема у формуванні вимог до змісту проектів та програм, порядку їх оцінки;
2) проводить експертизу проектів та програм;
3) готує висновки щодо проектів та програм і здійснює їх оцінку в порядку, затвердженому радою Конкурсу.
16. У ході проведення експертизи проектів та програм експертна комісія враховує:
інноваційний потенціал проекту та наявність використання елементів сучасних технологій і методів управлінської діяльності;
їх технологічну обґрунтованість;
наявність чіткого плану і механізмів розв'язання існуючих проблем та досвід органів місцевого самоврядування або суб'єктів господарювання щодо їх розв'язання;
наявність якісних та кількісних критеріїв оцінки успішності реалізації відповідного проекту або програми, фінансово-економічних показників, які повинні бути досягнуті шляхом реалізації запропонованого претендентом проекту або програми;
обґрунтованість вартості реалізації відповідного проекту або програми, порівняння з аналогічними проектами та програмами інших учасників Конкурсу.
Фонд Конкурсу
17. Фонд Конкурсу формується за рахунок коштів Державного бюджету України, передбачених на фінансування заходів з проведення конкурсів і реалізацію проектів та програм у відповідному бюджетному періоді, та за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством.
Процедура Конкурсу
18. Підставою для оголошення Конкурсу є рішення ради Конкурсу.
Оголошення про проведення Конкурсу та умови його проведення публікуються в офіційних засобах масової інформації та розміщуються на веб-сторінці дирекції Конкурсу до 15 вересня поточного року.
19. Розроблення проектів та програм, що подаються на Конкурс, здійснюється органами місцевого самоврядування, які мають право залучати незалежні громадські, наукові, консультативні організації, у тому числі міжнародні або іноземні.
20. У процесі підготовки проектів та програм їх розробники мають право звертатися у разі потреби до дирекції Конкурсу для одержання додаткової інформації.
Відповідь надається дирекцією Конкурсу протягом п'яти днів після одержання запиту, у тому числі шляхом розміщення на її веб-сторінці.
Дирекція Конкурсу щороку у вересні - грудні організовує інформаційно-методичні семінари з питань розроблення проектів та програм.
21. Реєстрація проектів та програм, що беруть участь у Конкурсі, здійснюється у порядку, затвердженому його радою.
22. Дирекція Конкурсу проводить приймання, розгляд та реєстрацію проектних пропозицій протягом шести місяців з дати публікації оголошення про проведення Конкурсу.
23. Порядок проведення реєстрації проектів та програм, а також вимоги щодо їх розроблення розміщуються на веб-сторінці дирекції Конкурсу протягом трьох днів з дати публікації оголошення про проведення Конкурсу.
24. Конкурс проводиться у два етапи.
На першому етапі розглядаються проектні пропозиції на участь у Конкурсі і дирекцією приймається рішення щодо відповідності документів, поданих претендентом, умовам участі у Конкурсі та щодо реєстрації претендента як учасника Конкурсу або щодо відмови у реєстрації у разі невідповідності документів вимогам щодо участі у Конкурсі.
Після завершення процедури реєстрації проекти та програми передаються дирекцією на розгляд експертної комісії для проведення експертизи та оцінки.
25. Підставою для відмови у реєстрації претендента як учасника Конкурсу є:
невідповідність претендента вимогам пункту 3 цього Положення;
невідповідність змісту проектів та програм основним напрямам, умовам проведення Конкурсу, вимогам щодо їх розроблення;
наявність інших обставин, визначених у тексті оголошення про Конкурс.
Відмова у реєстрації може бути оскаржена до ради Конкурсу протягом семи днів після її одержання.
26. На другому етапі Конкурсу розглядаються безпосередньо проектні пропозиції учасників і визначаються його переможці.
27. Експертна комісія Конкурсу проводить експертизу проектів та програм протягом 30 днів або іншого строку, встановленого дирекцією.
Загальний строк проведення експертизи не повинен перевищувати 60 днів.
28. Дирекція Конкурсу розглядає результати проведеної експертизи разом з протоколом підсумкового засідання експертної комісії, проектами (програмами) та протягом трьох днів вносить пропозиції раді Конкурсу щодо визначення його переможців.
29. Рада Конкурсу приймає остаточне рішення щодо визначення переможців Конкурсу на підставі висновків дирекції та експертної комісії, оформлених спільним протоколом, не пізніше 30 травня поточного року.
За рішенням ради Конкурсу дирекція Конкурсу щороку готує бюджетний запит щодо фінансування за рахунок державного бюджету в наступному бюджетному періоді проектів та програм - переможців Конкурсу поточного року.
30. Рішення ради Конкурсу є підставою для оголошення результатів Конкурсу.
31. Протягом п'яти днів після прийняття відповідного рішення радою Конкурсу дирекція оприлюднює його шляхом розміщення відповідної інформації на веб-сторінці дирекції Конкурсу, а також надсилає офіційні повідомлення органам місцевого самоврядування - переможцям Конкурсу.
32. Повідомлення про результати Конкурсу публікується у газетах "Голос України" та "Урядовий кур'єр", а також у місцевих засобах масової інформації відповідних адміністративно-територіальних одиниць (органів місцевого самоврядування - переможців Конкурсу).
33. Переможцеві Конкурсу надсилається додатково типова угода щодо реалізації проекту (програми) між ним та дирекцією Конкурсу.
Угода підписується відповідними сторонами. Строк укладення угоди не повинен перевищувати 45 днів з дня набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України про розподіл субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансування програм - переможців Конкурсу на відповідний рік.
34. Видатки державного бюджету на проведення заходів з реалізації проектів та виконання програм переможців Конкурсу здійснюються згідно з рішенням Кабінету Міністрів України, яке приймається на підставі рішення ради Конкурсу та укладених угод.