УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
06.07.2006 N 385
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державної фіскальної служби N 354 (v0354872-16) від 22.04.2016 )

Про затвердження податкового роз'яснення

(Витяг)
У зв'язку з рішенням Конституційного суду України від 24.03.05 N 2-рп/2005 (v002p710-05) щодо визнання неконституційними положень абзацу другого підпункту 8.2.1 пункту 8.2 статті 8 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (2181-14) та з метою забезпечення однозначного розуміння окремих положень податкового законодавства, керуючись підпунктом 4.4.2 пункту 4.4 статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", а також статтею 8 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" (509-12) , та відповідно до наказу ДПА України від 12.04.03 N 176 (z0326-03) "Про затвердження Порядку надання роз'яснень окремих положень податкового законодавства" НАКАЗУЮ:
1. Затвердити податкове роз'яснення положень статті 8 Закону України від 21 грудня 2000 року N 2181-III (2181-14) "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (додається).
<...>
Голова
О.І.Кірєєв

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ ДПА України
06.07.2006  N 385

ПОДАТКОВЕ РОЗ'ЯСНЕННЯ

положень статті 8 Закону України від 21 грудня 2000 року N 2181-III ( 2181-14 ) "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами"

Конституційний суд України рішенням від 24.03.05 N 2-рп/2005 (v002p710-05) у справі N 1-9/2005 вирішив, що право податкової застави поширюється не на всі активи платника податків, а залежно від суми його податкового боргу.
Згідно з діючим підпунктом 8.9.1 пункту 8.9 статті 8 Закону України від 21 грудня 2000 року N 2181-III (2181-14) "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" передбачено, що за запитом платника податків, який має податковий борг, податковий орган може видати письмове повідомлення про звільнення окремих видів активів такого платника податків з-під податкової застави, якщо такий податковий орган визначає, що звичайна вартість інших активів, які залишаються у податковій заставі, більше суми податкового боргу, забезпеченого такою податковою заставою, у два чи більше разів, з урахуванням сум будь-яких інших прав дійсних вимог до активів такого платника податків, які мають пріоритет над таким правом податкової застави.
Тому у разі виникнення права податкової застави таке право може поширюватися на активи платника податків, розмір яких не є меншим двократного розміру суми податкового боргу платника податків на день виникнення права податкової застави, включаючи розстрочені (відстрочені) суми податкового боргу.
Вартість активів, на які розповсюджується право податкової застави, визначається виходячи з їх балансової вартості за даними бухгалтерського обліку платника податків.
У разі неможливості визначення вартості активів платника податків, що має податковий борг, за даними бухгалтерського обліку вартість таких активів визначається на підставі їх експертної оцінки відповідно до норм Закону України від 12 липня 2001 року N 2658 (2658-14) "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні".
У разі збільшення суми податкового боргу право податкової застави поширюється на додаткові активи платника податків до суми не менше ніж двократного розміру його податкового боргу.
Якщо сума податкового боргу зменшується, то виключення активів платника податків з податкової застави на суму такого зменшення можливе за зверненням платника податків та за умови, що в податковій заставі залишаться активи, чия балансова вартість не менш ніж вдвічі перевищує суму податкового боргу.
При реєстрації у Державному реєстрі обтяжень рухомого майна у Заяві про реєстрацію обтяження рухомого майна до підрозділу "Рухоме майно, крім описаного вище за серійними номерами" розділу "Опис предмета обтяження" вноситься запис: "Активи платника податків згідно з Актом опису від _______________ "___". Для цього активи, які є предметом податкової застави, описуються в Акті (за формою, що додається) у день вручення першої податкової вимоги або в інші дні, коли можливо здійснити такий опис. Опис заставних активів здійснюється таким чином, щоб у подальшому такі активи можна було ідентифікувати. Тобто, крім найменування заставних активів вказується їх детальна характеристика: вага, метраж, розмір, вид, колір, товарний знак, проба, виробнича марка, дата випуску, ступінь зносу тощо.
До Акта опису включаються активи, у тому числі рухоме і нерухоме майно та цінні папери, які в подальшому можуть бути реалізовані в рахунок погашення податкового боргу на публічних торгах (шляхом проведення цільових аукціонів чи біржових торгів) або через організації роздрібної торгівлі.
Платник податків самостійно визначає перелік активів, на які розповсюджується право податкової застави і які в подальшому можуть бути реалізовані в рахунок погашення його податкового боргу в порядку, встановленому законодавством України.
Якщо платник податків самостійно не визначає перелік таких активів або визначені платником податків активи не можуть бути використані як джерело погашення податкового боргу (не є ліквідними та реальними для продажу), податковий керуючий зобов'язаний самостійно визначити склад активів, на які може бути розповсюджене право податкової застави.
У разі неможливості проведення опису активів у податкову заставу, опис активів такого платника податків може бути здійснений за даними відповідних органів реєстрації.
Відмова платника податків від підпису акта опису активів, на які розповсюджується право податкової застави, не звільняє такого платника податків від виникнення права податкової застави на описані активи. У такому випадку опис здійснюється у присутності не менш ніж двох понятих.
Заміна предмета застави може здійснюватися тільки за згодою органу державної податкової служби.
Відповідальність за здійснення операцій з активами стосується лише тих активів, на які поширюється право податкової застави.
За рахунок активів платника податків, які перебувають у податковій заставі, органи державної податкової служби мають право здійснювати заходи з погашення його податкового боргу, розмір якого визначається на момент фактичного погашення, включаючи пеню та штрафні санкції.
Директор Департаменту
погашення прострочених
податкових зобов'язань
М.О.Чмерук

Додаток
до податкового роз'яснення,
затвердженого наказом ДПА
України
06.07.2006  N 385

АКТ

опису активів, на які поширюється право податкової застави від ____________ 200_ р. N ___

     Я, податковий керуючий _____________________________________,
                                     (прізвище та ініціали)
призначений наказом ______________________________________________
                           (назва податкового органу)
від ____________ 200_ р.  N ___,  керуючись нормами Закону України
"Про   порядок  погашення  зобов'язань  платників  податків  перед
бюджетами  та  державними  цільовими   фондами",   у   присутності
службової особи (службових осіб) платника податків _______________
__________________________________________________________________
          (назва, ідентифікаційний код, місцезнаходження
                        платника податків,
__________________________________________________________________
               а також посада, прізвище та ініціали
_________________________________________________________________,
              його службової особи (службових осіб)
провів опис наступних активів, на які поширюється право податкової
застави, і які знаходяться _______________________________________
                            (адреса, де проводився опис активів)
------------------------------------------------------------------
| N |   Найменування    |Кількість | Одиниця |Балансова вартість |
|з/п|    активів (з     |          | виміру  |  або вартість за  |
|   |     детальною     |          |         |експертною оцінкою,|
|   |  характеристикою  |          |         |      гривень      |
|   | кожного предмета: |          |         |                   |
|   |   вага, метраж,   |          |         |                   |
|   |розмір, вид, колір,|          |         |                   |
|   |  товарний знак,   |          |         |                   |
|   | проба, виробнича  |          |         |                   |
|   |    марка, дата    |          |         |                   |
|   | випуску, ступінь  |          |         |                   |
|   |    зносу тощо)    |          |         |                   |
|---+-------------------+----------+---------+-------------------|
|   |                   |          |         |          | всього |
|   |                   |          |         | одиниці  |        |
------------------------------------------------------------------
     Усього на     загальну     суму    _______________    гривень
____________________ копійок
 Податковий керуючий               ______________________
                                         (підпис)
                                   ______________________
                                   (ініціали та прізвище)
 Службова особа платника податків  ______________________
                                         (підпис)
                                   ______________________
                                   (ініціали та прізвище)
 Залучені поняті особи             ______________________
                                         (підпис)
                                   ______________________
                                   (ініціали та прізвище)
     Цей документ складено в ___ примірниках
Примітка. У разі відмови представників платника податків від підпису складається відповідний акт відмови від підпису, а акт опису активів, на які поширюється право податкової застави складається за участю не менше ніж двох понятих.
У разі здійснення операцій з відчуження активів, які перебувають у податковій заставі, без отримання попередньої згоди податкового органу, платник податків несе відповідальність, встановлену законодавством України.