УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 8 грудня 2010 р. № 1255
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ № 1011 від 28.12.2016 (1011-2016-п) )

Про затвердження Положення про проекти із пріоритетних напрямів соціально-економічного та культурного розвитку (національні проекти)

( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 1169 від 16.11.2011 (1169-2011-п) № 66 від 14.01.2013 (66-2013-п) № 97 від 11.03.2015 (97-2015-п) )
Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Положення про проекти із пріоритетних напрямів соціально-економічного та культурного розвитку (національні проекти), що додається.
Прем'єр-міністр України
М.АЗАРОВ
Інд. 42
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 8 грудня 2010 р. № 1255

ПОЛОЖЕННЯ

про проекти із пріоритетних напрямів соціально-економічного та культурного розвитку (національні проекти)

( У тексті Положення слово "Укрнацпроект" в усіх відмінках замінено словом "Держінвестпроект" у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ № 1169 від 16.11.2011 (1169-2011-п) )
1. Це Положення визначає процедуру підготовки і реалізації проектів із пріоритетних напрямів соціально-економічного та культурного розвитку (національні проекти).
2. У цьому Положенні терміни вживаються в такому значенні:
національний проект - проект із пріоритетних напрямів соціально-економічного та культурного розвитку, що має стратегічно важливе значення для забезпечення технологічного оновлення та розвитку базових галузей реального сектору економіки, розвитку регіону, розв'язання соціальних проблем, а також впливає на покращення якості життя громадян України, а також внесений до переліку проектів із пріоритетних напрямів соціально-економічного та культурного розвитку (далі - перелік проектів) та до Державного реєстру національних проектів;
( Абзац другий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 1169 від 16.11.2011 (1169-2011-п) , № 66 від 14.01.2013 (66-2013-п) )
попереднє техніко-економічне обґрунтування національного проекту - документ, в якому визначені можливості реалізації національного проекту, його економічної доцільності та рентабельності.
3. Забезпечення реалізації національних проектів здійснюється Держінвестпроектом.
4. Державна підтримка для реалізації національних проектів може надаватися, зокрема, у формі:
співфінансування з державного та/або місцевих бюджетів;
державних і місцевих гарантій відповідно до законодавства з метою забезпечення виконання боргових зобов’язань за запозиченнями суб’єктів господарювання;
кредитування за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів;
повної або часткової компенсації за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів відсотків за кредитами, залученими суб’єктами господарювання.
Реалізація національних проектів може здійснюватися на умовах державно-приватного партнерства.
( Пункт 4 в редакції Постанови КМ № 66 від 14.01.2013 (66-2013-п) )
5. Національні проекти фінансуються за рахунок:
коштів приватних інвесторів, міжнародних фінансових організацій, кредитних ресурсів та інших джерел;
коштів державного та місцевих бюджетів.
6. Перелік проектів готується Держінвестпроектом та затверджується Кабінетом Міністрів України.
( Пункт 6 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 97 від 11.03.2015 (97-2015-п) )
7. Держінвестпроект на підставі затвердженого Кабінетом Міністрів України переліку проектів забезпечує включення національного проекту та його складових до Державного реєстру національних проектів та розроблення відповідного попереднього техніко-економічного обґрунтування за рахунок коштів державного бюджету та подає його для затвердження Кабінету Міністрів України.
( Пункт 7 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1169 від 16.11.2011 (1169-2011-п) )
8. Розгляд та затвердження попереднього техніко-економічного обґрунтування національного проекту здійснюється Кабінетом Міністрів України протягом одного місяця з дати подання його Держінвестпроектом.
( Пункт 8 в редакції Постанови КМ № 66 від 14.01.2013 (66-2013-п) )
9. Попереднє техніко-економічне обґрунтування національного проекту містить такі основні розділи та інформацію:
резюме проекту (короткий виклад суті основних питань);
аналіз ринку, концепцію маркетингу, план продажів;
опис продукту;
план реалізації проекту;
фінансовий аналіз та обсяги інвестицій;
висновки.
Попереднє техніко-економічне обґрунтування національного проекту є невід'ємною частиною техніко-економічного обґрунтування національного проекту.
10. У рішенні Кабінету Міністрів України про затвердження попереднього техніко-економічного обґрунтування національного проекту зазначається форма державної підтримки (у разі її надання).
( Пункт 10 в редакції Постанови КМ № 66 від 14.01.2013 (66-2013-п) )
11. Після затвердження Кабінетом Міністрів України попереднього техніко-економічного обґрунтування національного проекту Держінвестпроект:
звертається у разі потреби до органів місцевого самоврядування або Ради міністрів Автономної Республіки Крим з питань надання гарантій або інших форм підтримки національному проекту, якщо зазначені питання належать до повноважень таких органів;
здійснює згідно із законодавством вибір інвестора для реалізації національного проекту та укладає з ним відповідний договір. У разі надання державної підтримки пропозиції щодо вибору інвестора та укладення з ним відповідного договору погоджуються з Кабінетом Міністрів України;
( Абзац третій пункту 11 в редакції Постанови КМ № 66 від 14.01.2013 (66-2013-п) )
забезпечує розроблення та погодження з уповноваженими державними органами проектної документації щодо національного проекту.
( Абзац четвертий пункту 11 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 66 від 14.01.2013 (66-2013-п) )
Замовником розроблення проектної документації виступає Держінвестпроект або державне підприємство, яке належить до сфери управління Держінвестпроекту і утворене з метою забезпечення реалізації національних проектів, або інша особа, визначена в порядку, встановленому законодавством.
( Абзац п'ятий пункту 11 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 66 від 14.01.2013 (66-2013-п) )
У разі надання державної підтримки для реалізації національного проекту вибір розробника проектної документації здійснюється замовником на конкурсній основі.
( Абзац шостий пункту 11 в редакції Постанови КМ № 66 від 14.01.2013 (66-2013-п) )
Розроблення проектної документації здійснюється за рахунок передбачених на відповідні цілі коштів державного бюджету або коштів інвесторів.
( Абзац сьомий пункту 11 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 66 від 14.01.2013 (66-2013-п) )
Проектна документація погоджується з визначеним інвестором.
( Абзац восьмий пункту 11 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 66 від 14.01.2013 (66-2013-п) )
12. Строк підготовки національного проекту до реалізації не повинен перевищувати 12 місяців з дати набрання чинності рішенням Кабінету Міністрів України про затвердження попереднього техніко-економічного обґрунтування національного проекту.
13. Ініціювання, підготовка та реалізація національних проектів, що фінансуються за рахунок коштів, залучених державою або під державні гарантії від міжнародних фінансових організацій, здійснюються згідно з Порядком ініціювання, підготовки та реалізації проектів економічного і соціального розвитку України, що підтримуються міжнародними фінансовими організаціями (1027-2008-п) , затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2008 р. № 1027 (Офіційний вісник України, 2008 р., № 91, ст. 3025).
14. Держінвестпроект здійснює координацію реалізації національного проекту та забезпечує проведення технічного нагляду за ходом його реалізації.
15. Держінвестпроект проводить моніторинг та оцінку:
реалізації національного проекту на всіх етапах;
соціально-економічного ефекту реалізованого національного проекту протягом строку окупності проекту, але не менше ніж протягом трьох років з моменту початку його реалізації.
16. За результатами моніторингу та оцінки реалізації національного проекту Держінвестпроект подає до Кабінету Міністрів України відповідний щоквартальний звіт та оприлюднює його на веб-сайті Держінвестпроекту.