ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

                             Л И С Т

 N 2685/7/15-1217 від 14.02.2002


                     Про пільги для видавців


     Пунктом 7.19 статті  7 Закону України від  28.12.94  р.  "Про
оподаткування прибутку  підприємств"  (  334/94-ВР  )  (у редакції
Закону України від 22 травня 1997 року N 283/97-ВР (  283/97-ВР  )
(зі змінами і доповненнями) (далі - Закон про прибуток) визначено,
що тимчасово до 1 січня 2003 року не включаються до складу валових
доходів  платника податку доходи,  отримані від продажу видавничої
продукції замовнику, або безпосередньому споживачу.
     Державна податкова    адміністрація    України   листом   від
24.09.2001 р.  N  12762/7/15-1217   (  v2762225-01   )   направила
роз'яснення   Державним  податковим  адміністраціям  в  Автономній
Республіці  Крим,  областях,  містах  Києві  та  Севастополі  щодо
застосування  норм  пунктів  7.19  та  7.20  статті  7  Закону про
прибуток ( 334/94-ВР ) .
     Дія вказаного листа була призупинена листом ДПА  України  від
13.11.2001 р.  N 15327/7/15-1217 ( va327225-01  )  до  остаточного
визначення кола платників, на яких поширюється дія вказаних норм.
     Ураховуючи роз'яснення,   надані  листами Комітету  Верховної
Ради України  з питань  фінансів  і   банківської  діяльності  від
07.11.2001 N 06-10/631 ( v_631450-01 ) та  Держкомінформу  України
від  27.11.2001 р.  N 3508/24/9,  до платників податку,  що можуть
скористатися вказаною пільгою,  відносяться платники податку,  які
здійснюють  видавничу  діяльність  та  отримали доходи від продажу
видавничої, продукції у тому числі і продажу періодичних видань.
     Ураховуючи те,  що  звільняються  від  оподаткування  доходи,
отримані  від  продажу   видавничої   продукції   замовнику,   або
безпосередньому   споживачу,   в   кожному   конкретному   випадку
використання  платником  податку  на  прибуток  цієї  пільги  слід
звертати  увагу  на  умови  виконання  замовлення     на видавничу
продукцію,  які визначаються договорами між автором (співавторами)
чи  особою,  якій  належить право власності  на об'єкт замовлення,
замовником,  видавцем,  виготовлювачем та розповсюджувачем (ст. 17
Закону України  "Про  видавничу  справу"  (  318/97-ВР   ).   Щодо
визначення "безпосередній споживач",  то відповідно до роз'яснення
Держкомінформу України - це особа,  яка купує видавничу  продукцію
для власних потреб, а не для здійснення підприємницької діяльності
(приватні особи, підприємства, установи, організації).
     Таким чином,  звільняються від оподаткування доходи, отримані
від   продажу   видавничої  продукції  замовнику,  який  визначено
договором про виконання  замовлення  на  видавничу  продукцію,  та
безпосередньому   споживачу,  що  купує  видавничу  продукцію  для
власних потреб,  а не для  здійснення  підприємницької  діяльності
(подальшого продажу).
     При цьому  відповідно  до  статті  1   Закону   України   від
01.06.2000 р.  N  1775-III  (  1775-14  ) "Про ліцензування певних
видів  господарської   діяльності"   визначено,   що   виробництво
(виготовлення)  -  це діяльність,  пов'язана з випуском продукції,
яка включає всі стадії технологічного процесу,  а також реалізацію
продукції власного виробництва.
     Отже, продаж  видавничої  продукції  замовнику   входить   до
повного  циклу  виробництва  цієї продукції і  є його завершальною
стадією,  на  якій  відбувається  перехід   права   власності   на
продукцію, що отримує замовник.
     Оскільки пункт 5.9 Закону про прибуток  окремо  виділяє  таку
категорію активів,  як готова продукція,  регулюючи валові витрати
платника на  суму  приросту  (убутку)  запасів,  у  тому  числі  у
залишках  готової  продукції,  то  виробники  видавничої продукції
зобов'язані  відображати окремо приріст (убуток) запасів,  що були
придбані  і використані для її виготовлення (пункт 7.20 Закону про
прибуток ( 334/94-ВР ).
     Так, у  разі  якщо  редакція  або інші  власники виготовленої
видавничої продукції користуються послугами сторонніх  організацій
при  друкуванні,  то на таких власників цієї продукції поширюється
дія пункту 7.19.
     Разом з тим у платників, що тільки надають послуги, пов'язані
з  виготовленням,  зокрема  з  друком,  і  які  не  є   власниками
видавничої    продукції,   доходи   від   надання   таких   послуг
оподатковуються на загальних  підставах.
     Таким чином,  згідно  з  пільгою,  установленою  пунктом 7.19
Закону про прибуток ( 334/94-ВР ),  від оподаткування звільняються
тільки  доходи  виробників  від  продажу  видавничої продукції,  а
доходи,  отримані невиробниками при здійсненні  суто  торговельних
операцій  у  роздрібній  та  оптовій торгівлі такими товарами,  як
книги,  брошури,  періодичні видання і  тому  подібне,  підлягають
обкладенню податком на прибуток.
     Що стосується  питання  оподаткування доходів,  отриманих від
продажу ввезеної на територію  України  видавничої  продукції,  то
враховуючи,  що виготовлення відбувається не на території України,
вона  не  відповідає  критеріям  видавничої  продукції  згідно  із
законодавством  України  і  є  товаром  масового споживання,  тому
доходи  від  її  продажу  також   оподатковуються   на   загальних
підставах.
     Одночасно слід зазначити,  що у разі якщо платники податку на
прибуток,  які  здійснюють видавничу діяльність, поряд з доходами,
отриманими від продажу видавничої продукції,  отримують доходи від
іншої діяльності,  зокрема,  від надання рекламних послуг, то такі
інші  доходи оподатковуються на загальних підставах.  Тому з метою
оподаткування   платники  податку  на  прибуток,  що  користуються
пільгою,  передбаченою пунктом 7.19 статті  7 Закону про прибуток,
( 334/94-ВР   )   повинні   вести   облік   доходів,   витрат   та
амортизаційних відрахувань,  що безпосередньо пов'язані з наданням
рекламних послуг на сторінках своїх видань,  окремо  від  доходів,
витрат та амортизаційних відрахувань, що безпосередньо пов'язані з
продажем видавничої продукції.
     При цьому доходи,  отримані  від  надання  рекламних  послуг,
визначаються  умовами договору або тарифними ставками.  Витрати та
амортизаційні  відрахування,  безпосередньо пов'язані  з  наданням
рекламних   послуг,   визначаються   у   такому   ж  пропорційному
співвідношенні  до витрат,  а також амортизаційних  відраховувань,
понесених  під  час  підготовки  окремого  випуску  видання,  як і
співвідношення  розміру  рекламних  матеріалів   (інформації)   до
загального розміру окремого випуску видання.
     Щодо листа      ДПАУ  від  24.09.2001  р.  N  12762/7/15-1217
( v2762225-01 ), то вважати такими, що втратили чинність положення
абзаців   п'ятнадцятого   -   двадцять   першого  щодо  визначення
платників, на яких не поширюється пільга.
     Головам державних  податкових  адміністрацій   в   Автономній
Республіці  Крим, областях, містах Києві і Севастополі забезпечити
доведення  цього   роз'яснення   до   підпорядкованих   податкових
інспекцій  з  метою  організації  і  проведення  ними  відповідної
роз'яснювальної роботи серед платників податку.

 Заступник голови                                       Г.Оперенко

 "Баланс",
 N 9, 26 лютого 2002 р.