ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

                             Л И С Т


 N 1065/6/16-1215-26 від 18.02.2002




     ДПА України розглянула лист щодо порядку оподаткування ПДВ  з
безоплатної роздачі товарів з рекламними цілями і повідомляє таке.
     Відповідно до п.3.1  ст.З  Закону  України  "Про  податок  на
додану вартість"  (  168/97-ВР  )  об'єктом  оподаткування  ПДВ  є
операції з продажу товарів (робіт,  послуг)  на  митній  території
України. Згідно  з  п.1.4  ст.1  Закону ( 168/97-ВР ) під продажем
розуміються    будь-які    операції,    що     здійснюються     за
цивільно-правовими  договорами,  які  передбачають  передачу права
власності на такі  товари  за  компенсацію,  а  також  операції  з
безоплатного  надання товарів.  При цьому згідно з пп.7.4.1 Закону
( 168/97-ВР ) податковий кредит звітного  періоду  складається  із
сум податків, сплачених (нарахованих) платником у звітному періоді
у зв'язку з придбанням  товарів  (робіт,  послуг),  вартість  яких
відноситься  до  складу  валових  витрат  виробництва  (обігу)  та
основних  фондів  чи   нематеріальних   активів,   що   підлягають
амортизації.
     Водночас Законом    України   "Про   оподаткування   прибутку
підприємств" (  334/94-ВР  )  (пп.5.3.1  ст.5) передбачено,  що до
складу валових витрат платника податку не включаються  витрати  на
потреби,  не пов'язані з веденням господарської діяльності, а саме
на організацію та проведення прийомів,  презентацій,  свят, розваг
та   відпочинку,  придбання  та  розповсюдження  подарунків  (крім
благодійних внесків та  пожертвувань  неприбутковим  організаціям,
визначеним п.7.11  ст.7  цього  Закону  ( 334/94-ВР ),  та витрат,
пов'язаних з проведенням  рекламної  діяльності,  які  регулюються
пп.5.4.4 ст.5 цього Закону ( 334/94-ВР ). Обмеження частини другої
цього пункту не стосуються платників податку,  основною діяльністю
яких є організація прийомів,  презентацій і свят за замовленням та
за рахунок інших осіб.
     Таким чином,  якщо  підприємство  придбаває  та  розповсюджує
товари  (подарунки) з  рекламними  цілями,  то право на податковий
кредит у платника податку виникає лише в тій частині,  що припадає
на витрати,  які включаються до валових витрат, за умови, що такий
суб'єкт здійснює  оподатковувані  операції.  Що  стосується  іншої
частини  суми  ПДВ,  яка  припадає  на вартість безоплатно наданих
подарунків,  яка не відноситься до складу валових витрат  (обігу),
то  відповідно  до  пп.7.4.4  ст.7  Закону України "Про податок на
додану вартість"  (  168/97-ВР  )  податок,  сплачений у зв'язку з
таким придбанням,  відшкодовується за рахунок відповідних джерел і
до складу податкового кредиту не включається.
     Що стосується  безоплатної  роздачі  зразків  товарів (робіт,
послуг) власного виробництва з рекламними  цілями,  то  суми  ПДВ,
сплачені  (нараховані)  платником  у  зв'язку з придбанням товарів
(робіт,  послуг),  вартість яких  відноситься  до  складу  валових
витрат   виробництва  оподатковуваної  продукції,  включаються  до
складу податкового кредиту.  При  цьому  операції  з  безоплатного
розповсюдження   товарів   власного   виробництва,  в  тому  числі
дарування  їх  на   презентаціях   і   святах   тощо,   підлягають
оподаткуванню ПДВ за повною ставкою податку,  а база оподаткування
визначається виходячи із фактичної ціни операції, але не нижчої за
звичайні ціни.

 Заступник Голови                                          О.Шитря

 "Бухгалтерія", N 12/1, 25.03.2002 р.