ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

                             Л И С Т

 N 7080/6/18-0116 від 10.12.99




     ДПА України  розглянула  запит  щодо  питань  оподаткування і
повідомляє таке.
     Відповідно  до  пп.5.1.2  ст.5 Закону України від 03.04.97 р.
N 168/97-ВР ( 168/97-ВР ) "Про податок на додану вартість" від ПДВ
звільняються  операції   з   продажу   (передплати)   і   доставки
періодичних   видань   друкованих   засобів   масової   інформації
вітчизняного виробництва.
     При цьому  послуги  з  розміщення  реклами  у засобах масової
інформації підлягають оподаткуванню ПДВ на загальних підставах.
     Податковий кредит  виникає  лише  в  частині  придбаних  ТМЦ,
робіт,    послуг    (включаючи    поліграфічні    послуги),    які
використовуються    в   оподатковуваних   операціях,   зокрема   у
виробництві та/або розповсюдженні реклами, за наявності податкових
накладних та виконання інших законодавчих вимог.
     При здійсненні  платником  ПДВ   операцій   з   продажу,   що
підлягають оподаткуванню ПДВ та звільнені від оподаткування, облік
з продажу  та  придбання  за  такими  операціями  повинен  вестися
окремо.
     Законом України "Про рекламу" (  270/96-ВР  )  визначено,  що
реклама  має  чітко  бути  відокремлена від іншої інформації таким
чином,  щоб  її  можна  було  ідентифікувати  як  рекламу.  Окремо
визначається  обсяг  реклами  та  її  тематика  в  засобах масової
інформації.  В умовах розповсюдження  друкованих  засобів  масової
інформації  за передплатою повинна зазначатися кількість реклами в
загальному обсязі видання.
     Що стосується   питання   оподаткування   ПДВ  розповсюдження
реклами,  то  ДПА   України   необхідно   мати   інформацію,   яка
характеризує  послідовний  порядок взаємовідносин між замовником і
особою,  яка  виробляє  і  одночасно  розповсюджує  рекламу,   які
складові  має  загальна вартість послуг та які окремі послуги вона
включає в себе.  Вказати,  хто є власником рекламного продукту,  в
кого і за якими рахунками він обліковується.
     Відповідно  до  ст.11  Декрету КМУ від 20.05.93  р.  N  56-93
( 56-93 ) "Про місцеві податки і збори" об'єктом податку з реклами
є вартість послуг за встановлення  та  розміщення  реклами.  Таким
чином,   рекламні  агентства  повинні  обчислювати  та  сплачувати
податок з реклами  виходячи  із  вартості  послуг,  які  надаються
замовникам реклами.

 Заступник Голови                                       Г.Оперенко

 "Бухгалтерія", N 12/1, 25.03.2002 р.