ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ Л И С Т N 7080/6/18-0116 від 10.12.99 ДПА України розглянула запит щодо питань оподаткування і повідомляє таке. Відповідно до пп.5.1.2 ст.5 Закону України від 03.04.97 р. N 168/97-ВР ( 168/97-ВР ) "Про податок на додану вартість" від ПДВ звільняються операції з продажу (передплати) і доставки періодичних видань друкованих засобів масової інформації вітчизняного виробництва. При цьому послуги з розміщення реклами у засобах масової інформації підлягають оподаткуванню ПДВ на загальних підставах. Податковий кредит виникає лише в частині придбаних ТМЦ, робіт, послуг (включаючи поліграфічні послуги), які використовуються в оподатковуваних операціях, зокрема у виробництві та/або розповсюдженні реклами, за наявності податкових накладних та виконання інших законодавчих вимог. При здійсненні платником ПДВ операцій з продажу, що підлягають оподаткуванню ПДВ та звільнені від оподаткування, облік з продажу та придбання за такими операціями повинен вестися окремо. Законом України "Про рекламу" ( 270/96-ВР ) визначено, що реклама має чітко бути відокремлена від іншої інформації таким чином, щоб її можна було ідентифікувати як рекламу. Окремо визначається обсяг реклами та її тематика в засобах масової інформації. В умовах розповсюдження друкованих засобів масової інформації за передплатою повинна зазначатися кількість реклами в загальному обсязі видання. Що стосується питання оподаткування ПДВ розповсюдження реклами, то ДПА України необхідно мати інформацію, яка характеризує послідовний порядок взаємовідносин між замовником і особою, яка виробляє і одночасно розповсюджує рекламу, які складові має загальна вартість послуг та які окремі послуги вона включає в себе. Вказати, хто є власником рекламного продукту, в кого і за якими рахунками він обліковується. Відповідно до ст.11 Декрету КМУ від 20.05.93 р. N 56-93 ( 56-93 ) "Про місцеві податки і збори" об'єктом податку з реклами є вартість послуг за встановлення та розміщення реклами. Таким чином, рекламні агентства повинні обчислювати та сплачувати податок з реклами виходячи із вартості послуг, які надаються замовникам реклами. Заступник Голови Г.Оперенко "Бухгалтерія", N 12/1, 25.03.2002 р.