Додаток
до рішення обласної ради
від 05 березня 2015 року № 1166-VI
(ХХХІV сесія VІ скликання)
П О Л О Ж Е Н Н Я
про порядок проведення обласного конкурсу міні-проектів розвитку територіальних громад «Разом в майбутнє»
1. Загальні питання
1.1. Дане Положення про порядок проведення обласного конкурсу міні-проектів розвитку територіальних громад «Разом в майбутнє» (далі - Положення) встановлює порядок проведення конкурсного відбору міні-проектів розвитку територіальних громад (далі – Конкурс) і фінансування їх виконання.
1.2. Мета Конкурсу – сприяння територіальним громадам сіл, селищ, міст Харківської області у розв’язанні місцевих проблем соціально-економічного характеру й створення умов для підвищення активності громад.
1.3. Основні завдання Конкурсу:
- стимулювання діяльності громадських організацій, органів самоорганізації населення, об'єднань співвласників багатоквартирних будинків (далі – ОСББ), ініціативних груп громадян через надання фінансової підтримки для впровадження їхніх суспільних ініціатив;
- поширення позитивного досвіду, набутого окремими громадами, у розв’язанні соціально-економічних проблем місцевого значення;
- створення сприятливого клімату для внутрішнього розвитку територіальних громад шляхом підвищення рівня їхньої самоорганізації;
- об'єднання ресурсів органів місцевого самоврядування й громадськості для розв’язання соціально значущих проблем територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області.
1.4. Пріоритетні напрями Конкурсу:
- поліпшення стану матеріально-технічної бази закладів і об'єктів охорони здоров’я, соціального захисту, культури, фізичної культури та спорту, освіти, транспорту, житлово-комунального господарства, а також зміцнення матеріальної бази творчих колективів;
- облаштування дитячих ігрових і спортивних майданчиків;
- ремонт пам'ятників, у тому числі місцевих визначних пам'яток, історичних будинків і споруд;
- благоустрій місць відпочинку населення – парків, скверів, алей тощо;
- освітнє, наукове та інформаційне забезпечення розвитку територіальних громад.
2. Умови проведення Конкурсу
2.1. До участі в Конкурсі запрошуються громадські організації, органи самоорганізації населення, ініціативні групи громадян, об'єднання співвласників багатоквартирних будинків, зареєстровані або легалізовані у встановленому порядку на території відповідних адміністративно-територіальних одиниць Харківської області (районів, міст обласного значення) (далі - Конкурсанти).
2.2. Конкурс проводиться за двома категоріями міні-проектів:
- проекти, у яких загальний обсяг фінансування не перевищує 100,0 тис. грн;
- проекти, у яких загальний обсяг фінансування становить від 100,0 тис. грн до 250,0 тис. грн.
2.3. Проекти виконуватимуться на умовах обов’язкового співфінансування:
2.3.1. Максимальна сума гранту (субвенції) з обласного бюджету не перевищує 50% вартості проекту.
2.3.2. Внесок Конкурсанта (громадської організації, ініціативної групи, об’єднання співвласників багатоквартирних будинків та інших) – не менше 5 %.
2.3.3. Внесок місцевих бюджетів (сільського, селищного, міського та районного бюджетів), приватного партнера або з іншого джерела, не забороненого чинним законодавством України, – не менше 45% (у тому числі кошти місцевих бюджетів – не менше 10 % від загальної вартості проекту).
2.4. Придбання товарів, робіт і послуг здійснюється у встановленому законом порядку.
2.5. Конкурсанти подають до Конкурсного комітету обласної ради заявку і копії наступних документів, завірених печаткою та підписом уповноваженої особи Конкурсанта або відповідного органу місцевого самоврядування:
2.5.1. Громадські організації:
- виписку з Єдиного державного реєстру про реєстрацію громадської організації;
- свідоцтво про реєстрацію в органах юстиції;
- статут (положення);
- документ, що підтверджує повноваження особи, яка представляє Конкурсанта.
2.5.2. Органи самоорганізації населення:
- протокол зборів (конференції) про створення органу самоорганізації населення;
- положення про орган самоорганізації населення;
- рішення відповідної ради про надання дозволу на створення органу самоорганізації населення;
- рішення виконавчого комітету відповідної ради (у випадку легалізації органу самоорганізації населення як юридичної особи);
- документ, що підтверджує повноваження особи, яка представляє Конкурсанта.
2.5.3. Ініціативні групи громадян:
- протокол зборів громадян про створення ініціативної групи, завірений керівником органу місцевого самоврядування за місцем створення ініціативної групи із зазначенням прізвищ, імен та по батькові кожного члена ініціативної групи;
- документ, що підтверджує повноваження особи, яка представляє Конкурсанта.
2.5.4. ОСББ:
- виписку з Єдиного державного реєстру про реєстрацію ОСББ;
- свідоцтво про державну реєстрацію ОСББ;
- статут;
- документ, що підтверджує повноваження особи, яка представляє Конкурсанта.
2.6. Всі Конкурсанти до основного переліку документів обов'язково додають зведений кошторисний розрахунок і протокол про участь у співфінансуванні міні-проекту.
У випадку, якщо в рамках реалізації міні-проекту планується видання будь-яких брошур, бюлетенів, виготовлення конструкцій, пошив сценічних костюмів тощо Конкурсантові необхідно надати макет (або опис), фото, малюнок, зразок того, що планується виготовити.
2.7. Проекти подаються в письмовому виді за формами встановленого зразка, що затверджуються рішенням Конкурсного комітету, за підписом уповноваженої особи Конкурсанта.
На титульному аркуші обов'язково зазначається повне найменування і місцезнаходження Конкурсанта, дані контактної особи та інформація для зворотного зв’язку.
2.8. Реалізація міні-проектів здійснюється упродовж бюджетного року.
2.9. На об’єктах, упроваджених або модернізованих унаслідок реалізації міні-проекту, розміщується відповідна інформаційна табличка або інший знак, погоджений із Конкурсним комітетом, із зазначенням тексту наступного змісту: “… у рамках обласного конкурсу міні-проектів розвитку територіальних громад «Разом в майбутнє»”.
2.10. Міні-проекти не допускаються до участі в Конкурсі:
- при виявленні недостовірної інформації про діяльність громадської організації, ініціативної групи, інших об'єднань громадян;
- у разі відкликання Конкурсантом міні-проекту;
- при надходженні матеріалів міні-проекту після закінчення встановленого строку для їх прийому;
- при наданні конкурсної документації не у повному обсязі або якщо документація не відповідає вимогам даного Положення чи вимогам, визначеним Конкурсним комітетом;
- у разі, якщо Конкурсанти не зареєстровані або не легалізовані у встановленому порядку на території відповідних адміністративно-територіальних одиниць Харківської області (районів, міст обласного значення).
У рамках Конкурсу не фінансуються міні-проекти, що передбачають:
- спрямованість на політичну та виборчу діяльність;
- одержання прибутку і прямої матеріальної допомоги, заробітної плати, винагороди та інших компенсаційних виплат Конкурсантом або його представником, учасником, членом), партнером;
- погашення боргових зобов'язань і матеріального збитку;
- витрати на придбання ліцензій, патентів і товарних знаків;
- придбання або ремонт техніки для ініціативних груп громадян;
- випуск авторських робіт, організація і проведення персональних виставок.
2.11. Конкурсанти відповідають за достовірність інформації та документів, які вони надають, відповідно до чинного законодавства України.
2.12. На окрему вимогу Конкурсного комітету Конкурсанти можуть надавати додаткову інформацію щодо міні-проектів. Для наочної презентації міні-проекту допускається проведення демонстраційних показів робіт (друкованих видань, аудіо- та відеопродукції).
3. Критерії та порядок оцінки міні-проектів
3.1. Міні-проекти оцінюються Конкурсним комітетом за наступними критеріями:
3.1.1. Відповідність міні-проекту одному або декільком пріоритетним напрямам Конкурсу.
3.1.2. Реалістичність міні-проекту, конкретність і значущість результату:
- підтвердження підтримки проекту на локальному рівні й участі місцевої територіальної громади;
- наявність чітко сформульованої проблеми;
- визначення оптимальних методів реалізації проекту;
- вимірюваність і конкретність очікуваних результатів;
- перспективи подальшого розвитку міні-проекту з використанням місцевих ресурсів.
3.1.3. Економічна ефективність міні-проекту:
- співвідношення витрат і користі від реалізації міні-проекту;
- обґрунтованість вартості товарно-матеріальних цінностей, необхідних для реалізації міні-проекту;
- залучення засобів із інших джерел на реалізацію або розвиток міні-проекту (створення механізму соціального партнерства);
- набуття нового досвіду учасниками реалізації міні-проекту за проблемою, на вирішення якої спрямовано міні-проект.
4. Організаційне забезпечення Конкурсу
4.1. Для проведення Конкурсу розпорядженням голови обласної ради створюється Конкурсний комітет, до персонального складу якого входять: перший заступник або заступник голови обласної ради (відповідно до розподілу обов’язків), представники постійних комісій обласної ради: з питань розвитку місцевого самоврядування, адміністративно-територіального устрою, регламенту, етики та депутатської діяльності; з питань бюджету; з питань соціально-економічного розвитку регіону, інвестицій, міжнародного та міжрегіонального співробітництва; з питань паливно-енергетичного комплексу, житлово-комунального господарства, промисловості, будівництва, транспорту, шляхів та зв'язку; з питань охорони здоров’я, материнства і дитинства та соціального захисту населення; з питань науки, освіти, культури, історичної спадщини, духовності та національних меншин; з питань молодіжної політики, спорту і туризму; працівники виконавчого апарату обласної ради.
4.2. Конкурсний комітет:
- призначає зі членів комітету (за згодою) секретаріат, на який покладається консультаційно-організаційне супроводження Конкурсу;
- затверджує план проведення Конкурсу;
- контролює дотримання даного Положення і плану проведення Конкурсу;
- затверджує необхідні форми конкурсної документації;
- затверджує вимоги до оформлення міні-проектів;
- визначає щороку головний пріоритетний напрям Конкурсу;
- проводить Конкурс;
- ухвалює рішення щодо переможців Конкурсу.
4.3. Регламент роботи Конкурсного комітету:
4.3.1. Засідання Конкурсного комітету є правочинним, якщо в ньому беруть участь більше половини членів від затвердженого персонального складу.
4.3.2. Рішення Конкурсного комітету приймається більшістю голосів від кількості членів комітету, які брали участь у засіданні. У випадку рівної кількості голосів вирішальним є голос голови Конкурсного комітету.
4.3.3. За результатами розгляду питань Конкурсним комітетом приймаються рішення, які підписуються головою Конкурсного комітету, а у випадку його відсутності – його заступником.
5. Процедура Конкурсу
5.1. Зразки необхідних документів, вимоги і критерії оцінки міні-проектів оприлюднюються на офіційних сайтах обласної ради та Асоціації органів місцевого самоврядування Харківської області.
5.2. Дата початку та термін проведення Конкурсу визначається рішенням Конкурсного комітету. Повідомлення про термін проведення Конкурсу, а також інформація про переможців, оприлюднюється в газеті «Слобідський край» і на офіційних сайтах обласної ради та Асоціації органів місцевого самоврядування Харківської області.
5.3. Заявки та конкурсна документація подаються до Конкурсного комітету у визначені терміни.
5.4. Протягом місяця з дня закінчення прийому конкурсної документації міні-проектів Конкурсний комітет проводить їх експертизу і приймає рішення щодо визначення переможців Конкурсу.
6. Фінансове забезпечення реалізації міні-проектів
6.1. Співфінансування реалізації міні-проектів, визнаних переможцями, за рахунок коштів обласного бюджету, передбачених на поточний бюджетний рік, здійснюється шляхом передачі їх у вигляді цільової субвенції районним та міським бюджетам на підставі рішення Конкурсного комітету.
6.2. Районними та міськими радами з метою забезпечення процесу фінансування проектів-переможців здійснюється розподіл сум субвенції між сільськими, селищними і міськими (міст районного значення) бюджетами.
6.3. Кошти субвенції зараховуються до відповідних бюджетів і витрачаються відповідно до чинного бюджетного законодавства і рішень органів місцевого самоврядування за умови забезпечення повного співфінансування з інших зазначених у міні-проектах джерел.
6.4. Реалізація міні-проектів здійснюється на підставі договорів, що укладаються між переможцями Конкурсу, відповідними органами місцевого самоврядування та іншими учасниками-партнерами.
6.5. Витрати, понесені Конкурсантами до оприлюднення рішення Конкурсного комітету про визнання міні-проекту переможцем, та витрати, пов’язані зі збільшенням кошторисної вартості міні-проекту в ході його реалізації (ураховуючи у тому числі рівень інфляції), не підлягають оплаті з обласного бюджету.
6.6. Майно, придбане в рамках міні-проекту, зараховується на баланс відповідного органу місцевого самоврядування або комунального закладу.
6.7. Моніторинг реалізації міні-проектів здійснює Конкурсний комітет на підставі інформації, яку надають міські та районні ради до 05 числа кожного місяця, упродовж терміну реалізації міні-проекту.
6.8. Якщо переможці Конкурсу протягом 3 (трьох) місяців після висновку Конкурсного комітету та укладеного договору з органами місцевого самоврядування та іншими учасниками-партнерами не розпочали реалізацію проектів, то кошти обласного бюджету, передбачені на співфінансування даних міні-проектів, відповідно до окремого рішення Конкурсного комітету, перерозподіляються додатково Конкурсантам, що виявляють активність і старанність у реалізації своїх ініціатив, або надаються наступним Конкурсантам (замість тих, що вибули), на основі раніше поданих заявок.
Заступник голови
обласної ради Л. Давидова