ПАСПОРТ
програми СТВОРЕННЯ ТА ВЕДЕННЯ МІСТОБУДІВНОГО КАДАСТРУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
на 2015 – 2018 роки
1. Ініціатор розроблення Програми створення та ведення містобудівного кадастру Харківської області на 2015 – 2018 роки (далі – Програма) – Харківська обласна державна адміністрація.
2. Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення Програми – Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності», постанова Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року № 556 «Про порядок обміну інформацією між містобудівним та державним земельним кадастрами», постанова Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року № 559 «Про містобудівний кадастр».
3. Розробник Програми – Департамент містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації.
4. Відповідальний виконавець Програми – Департамент містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації.
5. Учасники Програми – Департамент фінансів Харківської обласної державної адміністрації.
6. Термін реалізації Програми – 2015 – 2018 роки.
7. Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми – 1400,0 тис. грн:
Джерела фінансування |
Обсяг фінансування (тис. грн) |
У тому числі за роками |
|||
2015 |
2016 |
2017 |
2018 |
||
Обласний бюджет |
1400,0 |
610,0 |
510,0 |
140,0 |
140,0 |
Всього |
1400,0 |
610,0 |
510,0 |
140,0 |
140,0 |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення обласної ради
від 18 червня 2015 року № 1229-VI
(XXXVІ сесія VI скликання)
програма СТВОРЕННЯ ТА ВЕДЕННЯ МІСТОБУДІВНОГО КАДАСТРУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ на 2015 – 2018 роки
м. Харків
2015
ЗМІСТ
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ 3
ІІ. ВИЗНАЧЕННЯ ПРОБЛЕМИ,
ДЛЯ ВИРІШЕННЯ ЯКОЇ СТВОРЕНО ПРОГРАМУ 4
ІІІ. ВИЗНАЧЕННЯ МЕТИ ПРОГРАМИ 5
ІV. ОБҐРУНТУВАННЯ ЗАСОБІВ
ТА ШЛЯХІВ РОЗВ’ЯЗАННЯ
ПРОБЛЕМИ 5
V. ОБСЯГИ ТА ДЖЕРЕЛА
ФІНАНСУВАННЯ. СТРОКИ ТА
ЕТАПИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ 6
VІ. ЗАВДАННЯ ПРОГРАМИ ТА
НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ 7
VІІ. ЗАХОДИ ПРОГРАМИ 8
VІІІ. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ
ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ 11
XI. КООРДИНАЦІЯ ТА КОНТРОЛЬ
ЗА ХОДОМ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ 11
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Програма створення та ведення містобудівного кадастру Харківської області на 2015 – 2018 роки (далі ‑ Програма) розроблена відповідно до вимог Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», постанови Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року № 556 «Про Порядок обміну інформацією між містобудівним та державним земельним кадастрами» та постанови Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року № 559 «Про містобудівний кадастр».
Програмою передбачено реалізацію основних заходів, спрямованих на створення та функціонування на обласному рівні служби містобудівного кадастру у складі спеціально уповноваженого органу містобудування та архітектури обласної державної адміністрації.
У Програмі терміни вживаються у такому значенні:
геопортал містобудівного кадастру – сукупність інтернет-засобів та сервісів геопросторових даних, що підтримують метадані про геоінформаційні ресурси містобудівного кадастру і забезпечують доступ до них та до публічних інформаційних ресурсів містобудівного кадастру в Інтернеті;
геопросторовий об'єкт – об'єкт реального світу, що характеризується певним місцезнаходженням на Землі і визначений у встановленій системі просторово-часових координат;
геопросторові дані – набір даних про геопросторовий об'єкт (використовується у значенні, наведеному в Законі України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність»);
інформаційні ресурси системи містобудівного кадастру – затверджена містобудівна, проектна та планувальна документація, склад і зміст якої визначено законодавством України у сфері містобудівної діяльності та будівельними нормами, метадані про цю документацію та електронні копії містобудівної, проектної та планувальної документації, що вводяться і зберігаються в базах даних інформаційної системи містобудівного кадастру, бази геопросторових даних єдиної цифрової топографічної основи території, реєстри адрес, вулиць та інших поіменованих об'єктів, профільні набори геопросторових даних із земельного та інших видових (галузевих) кадастрів, містобудівні норми і регламенти, інші документи та масиви документів, що підлягають реєстрації та обліку в системі містобудівного кадастру відповідно до законодавства;
інформаційна автоматизована система – організаційно-технічна система, у якій реалізується технологія оброблення інформації з використанням технічних і програмних засобів (використовується у значенні, наведеному в Законі України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах»);
кадастрова довідка – документ, що містить запитувані споживачем офіційні відомості містобудівного кадастру, що характеризують чинні на певній території містобудівні регламенти та інші умови провадження містобудівної діяльності, містобудівні умови та обмеження, а також (у разі наявності) вимоги та обмеження щодо використання земельних ділянок і розташованих на них об'єктів нерухомості, інші довідкові відомості з інформаційних ресурсів містобудівного кадастру;
містобудівний кадастр – державна система зберігання та використання геопросторових даних про територію, адміністративно-територіальні одиниці, екологічні, інженерно-геологічні умови, інформаційні ресурси будівельних норм, державні стандарти і правила для задоволення інформаційних потреб у плануванні територій та будівництві, формування галузевої складової державних геоінформаційних ресурсів;
реєстрація документа в містобудівному кадастрі – дія, у результаті якої документ або його частина вноситься до інформаційних ресурсів містобудівного кадастру, а містобудівні регламенти, що реєструються та зберігаються в ньому, здобувають статус обов'язкових для дотримання всіма учасниками містобудівної діяльності, власниками та користувачами земельних ділянок і власниками розташованих на них об'єктів нерухомості;
уніфікована система електронного документообігу для кадастрового обліку та обміну кадастровими даними – сукупність нормативних документів, що містять формалізований опис структурованих електронних документів з об'єктами та відомостями, що підлягають реєстрації в базі даних інформаційної системи містобудівного кадастру, структурованих вихідних електронних документів, що формуються на основі інформаційних ресурсів містобудівного кадастру та передаються в інші інформаційні системи або надаються користувачам, а також програмні засоби формування, ведення, контролю та оброблення електронних документів у інформаційній системі містобудівного кадастру.
ІІ. ВИЗНАЧЕННЯ ПРОБЛЕМИ,
ДЛЯ ВИРІШЕННЯ ЯКОЇ СТВОРЕНО ПРОГРАМУ
Перехід України до ринкової економіки визначив необхідність реалізації нової, адекватної сучасним умовам державної містобудівної політики.
Здатність суспільства та його інституцій збирати, обробляти, аналізувати, систематизувати та накопичувати інформацію, забезпечувати свободу інформаційного обміну і доступу є важливою передумовою соціального та технічного прогресу.
З огляду на основні напрями нормативно-правової роботи щодо впровадження будівельної реформи, слід зазначити, що у напрямі дерегуляції та поліпшення інвестиційного клімату 12 березня 2011 року набув чинності Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності», який вперше створив законодавчі підстави для утворення та функціонування містобудівного кадастру, що дозволить ефективніше використовувати територію, забезпечувати стійкий розвиток міст і районів, зменшить терміни розроблення містобудівної документації та її фінансування.
На виконання положень Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» було прийнято постанову Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року № 559 «Про містобудівний кадастр», якою затверджено Положення про містобудівний кадастр, Типове положення про службу містобудівного кадастру з визначенням структури, порядку створення, функціонального призначення містобудівного кадастру в системі місцевих органів управління.
Відповідно до норм чинного законодавства Кабінетом Міністрів України та Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України поставлено завдання здійснити організаційних заходів щодо створення і забезпечення функціонування служб містобудівного кадастру на регіональному та базовому рівнях.
Створення відповідної геоінформаційної системи містобудівного кадастру повинно стати інтегрованим корпоративним рішенням, яке базується на сучасних геоінформаційних технологіях зі створенням центрального сховища даних і визначенням єдності організаційних, технічних та технологічних принципів будування геоінформаційних підсистем різного рівня.
Ведення містобудівного кадастру на регіональному рівні, формування електронної бази даних про забудову територій та населених пунктів області на основі оброблення та узагальнення кадастрової інформації потребує фінансових витрат для створення відповідної матеріальної та програмно-технічної бази з метою виконання кадастрових робіт. Робота в цьому напрямі повинна здійснюватися службами містобудівного кадастру шляхом формування і актуалізації інформаційних ресурсів містобудівного кадастру після отримання, систематизації, узагальнення та реєстрації відомостей і документів, які надходять від базових суб'єктів містобудівного кадастру, органів державної влади та органів місцевого самоврядування щодо планування і забудови території та результатів містобудівного моніторингу.
З метою реалізації державної політики у сфері містобудування необхідне запровадження комплексного підходу до створення містобудівного кадастру, що дозволить реалізувати стратегію розвитку області.
ІІІ. ВИЗНАЧЕННЯ МЕТИ ПРОГРАМИ
Метою Програми є реалізація організаційно-технічних заходів, спрямованих на створення та функціонування на обласному рівні системи геопросторових даних містобудівного кадастру, розроблення та впровадження інформаційної автоматизованої системи містобудівного кадастру та організація планового введення до бази даних кадастрової інформації відповідно до регламенту, встановленого державними будівельними нормами.
Впровадження зазначених заходів дозволить створити сприятливі умови для залучення інвестицій у соціально-економічний розвиток області.
ІV ОБҐРУНТУВАННЯ ЗАСОБІВ ТА ШЛЯХІВ РОЗВ’ЯЗАННЯ ПРОБЛЕМИ
Сучасні зміни в економічних відносинах створюють відповідний територіальний світогляд на містобудівну політику в проектній справі, що реалізується шляхом прийняття містобудівних та проектних рішень щодо поліпшення містобудівної ситуації та розвитку й управління всіма видами територій.
Вихідні та базові матеріали, необхідні для розроблення та реалізації проектної документації, є значним інформаційним ресурсом. Актуальність та достовірність таких матеріалів суттєво впливає на якість і ефективність проектних рішень, тому виникає потреба в організації ефективної системи збору, обробки, зберігання інформації містобудівного кадастру на обласному рівні, а також у своєчасному наданні матеріалів суб’єктам містобудування на відповідних територіях іншим користувачам та органам управління.
Реалізація Програми у частині створення автоматизованої системи геопрострових даних у складі містобудівного кадастру як спеціалізованої системи найбільш повних даних про належність територій до відповідних функціональних зон, їх сучасне та перспективне призначення, екологічну ситуацію, стан забудови та інженерного забезпечення, характеристики будинків і споруд на землях усіх форм власності повинна базуватися на наявних даних про планування і забудову територій та населених пунктів області, а також на інформації, отриманій з інших джерел: земельного та інших видів кадастрів, матеріалів технічної інвентаризації будівель і споруд, картографічних та топографо-геодезичних матеріалів, які отримуються у встановленому чинним законодавством порядку.
Належна інформаційна політика у сфері містобудування і територіального планування, її технологічне забезпечення відповідно до новітніх технологій, впровадження автоматизованої системи даних забезпечить вирішення широкого кола завдань управління розвитком територій.
Передбачені Програмою заходи спрямовано на створення належних умов для діяльності служби містобудівного кадастру з планового введення до інформаційної бази даних кадастрової інформації, обслуговування автоматизованої інформаційної системи містобудівного кадастру та забезпечення кадастровою інформацією органів управління та інших суб’єктів містобудівної діяльності.
Фінансування робіт з проведення заходів щодо створення, формування та ведення містобудівного кадастру на регіональному рівні, визначених цією Програмою, здійснюється відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року № 599 «Про містобудівний кадастр» за рахунок коштів обласного бюджету в межах наявних фінансових ресурсів на відповідний рік.
Обсяг фінансування заходів Програми може бути змінено у разі внесення змін до порядку ведення та надання інформації містобудівного кадастру, складу та змісту містобудівного кадастру, установленого державними будівельними нормами та іншими нормативно-правовими актами, що регламентують цю діяльність.
Виконання Програми буде здійснюватися у чотири етапи: I етап – 2015 рік, II етап – 2016 рік, III етап – 2017 рік, IV етап – 2018 рік.
Основними завданнями Програми є:
– формування програмно-технічного комплексу геопросторових даних містобудівного кадастру та системи захисту кадастрової інформації;
– переведення у цифровий формат та введення до бази даних містобудівного кадастру наявної картографічної і топографо-геодезичної інформації, затвердженої містобудівної документації, даних про адміністративно-територіальний устрій та основні регламенти забудови населених пунктів;
– введення до бази даних містобудівного кадастру інформації з питань використання територій, екологічного, інженерно-геологічного, сейсмічного, гідрогеологічного та іншого районування території області на підставі даних, що надійшли з відповідних галузевих кадастрів та інформаційних систем;
– створення та ведення бази даних про нормативно-правові акти у сфері містобудування, а також будівельні норми, державні стандарти і правила;
– фіксація результатів моніторингу стану розроблення та реалізації генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій (зонінгів) та детальних планів територій.
Створення і функціонування Служби містобудівного кадастру Харківської області та її складових – це основні напрями діяльності, які сприятимуть досягненню поставленої мети шляхом виконання заходів Програми.
VІІ. ЗАХОДИ ПРОГРАМИ
№ |
Назва напряму діяльності (пріоритетні завдання) |
Зміст заходів Програми з виконання завдання |
Відповідальні за виконання |
Строк виконання заходу |
Джерела фінансування |
Орієнтовні обсяги фінансування, тис. грн |
Очікуваний результат |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
1. |
Створення містобудівного кадастру області
|
1.1. Розроблення нормативно-правових актів та нормативних документів, що визначають правову та нормативну основи створення та ведення містобудівного кадастру |
Департамент містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації |
2015рік |
Обласний бюджет |
30,00 |
Проведення аналізу, розроблення нормативної документації та її адаптація (будівельні норми, технічні регламенти державних стандартів щодо виробництва інформаційних ресурсів) для забезпечення вимог з ведення містобудівного кадастру
|
1.2. Проведення інвентаризації наявних містобудівних та картографічних матеріалів, дані яких передбачається ввести до містобудівного кадастру
|
10,0 |
Складання реєстру інформаційних джерел із зазначенням назви документа, територіальної приналежності об'єкта, складу документа, об'єму і форми зберігання, стану актуальності інформації
|
|||||
1.3. Придбання та встановлення програмно-технічного комплексу геоінформаційної системи та геопорталу містобудівного кадастру, їх технічне супроводження
|
60,0 |
Забезпечення Служби містобудівного кадастру комплексом технічних засобів та організація її безперебійної роботи |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
2. |
Інформаційне наповнення бази даних містобудівного кадастру |
2.1. Розроблення уніфікованої системи електронного документообігу для кадастрового обліку та обміну кадастровими даними |
Департамент містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації
|
2015-2018 роки |
Обласний бюджет |
200,0 |
Забезпечення обміну уніфікованими потоками кадастрової інформації між різними користувачами і підсистемами містобудівного кадастру |
2.2. Формування інформаційних ресурсів містобудівного кадастру та введення в експлуатацію геоінформаційної системи і геопорталу містобудівного кадастру |
2015-2016 роки |
Обласний бюджет |
600,0 |
Формування електронної бази даних про забудову територій та населених пунктів області шляхом введення картографічної і текстової растрової містобудівної архівної інформації. Прив'язка картографічних матеріалів до єдиної системи координат. Векторизація основних полігонів якісних показників картографічної та містобудівної інформації
|
|||
2.3. Організація системи захисту інформації та доступу до інформаційних ресурсів містобудівного кадастру |
2015-2016 роки |
40,0 |
Впровадження системи захисту інформації та доступу до інформаційних ресурсів |
||||
3. |
Організація функціонування Служби містобудівного кадастру |
3.1. Організація робіт з планового введення даних до баз даних містобудівного кадастру та формування і видача на запит кадастрових документів та довідок |
|
2015-2016 роки |
Обласний бюджет |
100,0 |
Планове введення даних до баз даних містобудівного кадастру та адаптація програмного забезпечення з формування і видачі на запит кадастрових документів та довідок |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
|
3.2. Експлуатація геоінформаційної системи містобудівного кадастру і геопорталу містобудівного кадастру, введення інформаційних ресурсів містобудівного кадастру
|
Департамент містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації |
2015-2018 роки |
Обласний бюджет |
160,0 |
Налагодження системи наповнення та обслуговування містобудівного кадастру. Супровід системи в процесі експлуатації |
3.3. Постійне забезпечення містобудівною інформацією органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, зацікавлених підприємств, установ, організацій і громадян |
2015-2018 роки |
200,0 |
Розроблення та оперативний супровід реєстру користувачів містобудівною інформацією. Розроблення документації і регламентів класифікації користувачів містобудівною інформацією з відповідним рівнем доступу до інформації. Обслуговування і супровід програмно-технічного та інформаційного забезпечення, оперативне надання містобудівної інформації
|
||||
Всього на 2015- 2018 роки |
Обласний бюджет |
1400,00 |
|
VІІІ. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ
Виконання заходів, визначених Програмою, в цілому сприятиме створенню та ефективному функціонуванню містобудівного кадастру в області на базі сучасних геоінформаційних технологій для подальшого застосування в різних технологіях аналізу і управління, у тому числі задоволення інформаційних потреб у плануванні територій та будівництві.
Взагалі, результатом проведених робіт стане:
– формування та ведення бази даних про нормативно-правові акти у сфері містобудування, а також будівельні норми, державні стандарти і правила;
– перехід у цифровий формат та введення до бази даних містобудівного кадастру наявної картографічної та топографо-геодезичної інформації, затвердженої містобудівної документації, даних про адміністративно-територіальний устрій і забудову населених пунктів;
– формування програмно-технічного комплексу геопросторових даних містобудівного кадастру та системи захисту кадастрової інформації;
– фіксація результатів моніторингу стану розроблення і реалізації генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій (зонінгів) та детальних планів територій;
– створення єдиного простору між суб’єктами інформаційного обміну містобудівного кадастру;
– введення до бази даних містобудівного кадастру інформації з питань використання територій, екологічного, інженерно-геологічного, сейсмічного, гідрогеологічного та іншого районування території регіону на підставі даних, що надійшли з відповідних галузевих кадастрів та інформаційних систем, а також результатів інженерно-геодезичних виконавчих знімань завершеного будівництвом об’єктів інфраструктури;
– організація підготовки та реєстрації документів – вихідних даних на будівництво (містобудівних умов та обмежень, будівельних паспортів, кадастрових довідок тощо);
– контроль за провадженням усіх видів будівельної діяльності відповідно до затвердженої містобудівної документації;
– отримання достовірної кадастрової інформації, що дозволить приймати більш ефективні рішення, більш точно прогнозувати і моделювати рівень ринкових, інвестиційних відносин, що важливо для наповнення бюджету, та впливати на розвиток території в цілому.
IX. КООРДИНАЦІЯ ТА КОНТРОЛЬ ЗА ХОДОМ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ
Організація виконання та координація діяльності щодо реалізації заходів Програми здійснюється відповідальним виконавцем Програми – Департаментом містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації.
Департамент містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації виступає головним розпорядником коштів, несе відповідальність за виконання Програми та щороку до 25 січня, починаючи з 2016 року, інформує Харківську обласну раду про хід її виконання.
Контроль за ходом виконання Програми здійснює Харківська обласна рада.
Перший заступник
голови обласної ради О. Олешко