Пояснювальна записка

до проекту рішення Харківської обласної ради

«Про внесення змін до соціальної програми розвитку фізичної культури і спорту, молодіжних ініціатив та формування здорового способу життя у Харківській області на 2014 – 2018 роки, затвердженої рішенням Харківської обласної ради від 19 грудня 2013 року № 886-VI (зі змінами)».

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття рішення

Проектом рішення затверджується фінансування сфер фізичної культури і спорту, реалізації молодіжної політики та оздоровлення дітей, зокрема, розширення мережі фізкультурно-оздоровчих центрів, проведення змагань з олімпійських видів спорту та визнаних у державі неолімпійських видів спорту, обласних спартакіад з видів спорту та з масових видів спорту, а також, проведення конкурсу з визначення програм (проектів/заходів), розроблених громадськими організаціями та творчими спілками, для виконання (реалізації) яких надається фінансова підтримка у 2016, 2017 та 2018 роках. 

Це надасть можливість залучити до реалізації державної молодіжної політики на території Харківської області неурядові громадські організації і їх спілки та забезпечити їх плідну співпрацю з обласною державною адміністрацією.

 

2. Мета і завдання прийняття рішення

Метою внесення змін до соціальної програми розвитку фізичної культури і спорту, молодіжних ініціатив та формування здорового способу життя у Харківській області на 2014 – 2018 роки, затвердженої рішенням Харківської обласної ради від 19 грудня 2013 року № 886-VI (зі змінами)  є збільшення кількості дітей охоплених оздоровчими послугами, недопущення збільшення дитячої бездоглядності та підліткової злочинності, збільшення кількості молодіжних громадських організацій та їх спілок залучених до розробки та реалізації соціально значущих проектів для молоді, підтримки молодіжних ініціатив, створення умов для активної участі молоді в  громадському житті.

Вказані зміни обумовлені тим, що з 2015 року припинено фінансування оздоровлення та відпочинку дітей за рахунок коштів Фонду соціального страхування, не передбачено виділення коштів Міністерству аграрної політики та продовольства України та Міністерству освіти і науки України на оздоровлення та відпочинок дітей.

Також, з 2016 року вступає в дію Державна цільова соціальна програма «Молодь України» на 2016 – 2020 роки», одним з основних завдань якої є надання фінансової підтримки молодіжним та дитячим громадським організаціям.

 

3. Загальна характеристика та основні положення проекту рішення

Внесення змін до соціальної програми розвитку фізичної культури і спорту, молодіжних ініціатив та формування здорового способу життя у Харківській області на 2014 – 2018 роки, затвердженої рішенням Харківської обласної ради від 19 грудня 2013 року № 886-VI (зі змінами).

 

4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання.

Цей проект рішення ґрунтується на нормах законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про оздоровлення та відпочинок дітей», Бюджетного кодексу України, Указу Президента України «Про заходи щодо поліпшення національно-патріотичного виховання дітей та молоді», постанови КМУ від 12.10.2011 р. № 1049 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу з визначення програм (проектів/заходів), розроблених громадськими організаціями та творчими спілками, для виконання (реалізації) яких надається фінансова підтримка», Державної цільової соціальної програми «Молодь України» на 2016 – 2020 роки».

 

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Необхідність внесення  змін  до обласної Програми визначена потребою у збільшенні обсягів фінансування заходів зазначеної вище програми , що, в свою чергу, пов’язано зі зростанням цін на усі види послуг, в тому числі: транспортних, подорожчанням продуктів харчування, збільшенням рівня інфляції. Так, за повідомленням Державної служби статистики України, індекс споживчих цін (індекс інфляції) у вересні 2015 року порівняно із серпнем становив 102,3%, за період січень — вересень 2015 року — 141,4%.

Крім того, Департамент постійно співпрацює із 20 громадськими організаціями різного рівня та напрямків діяльності, зокрема, з питань діяльності у сфері національно-патріотичного виховання, військової підготовки, пропаганди та формування здорового способу життя, підтримки талановитої та обдарованої молоді, організації змістовного дозвілля тощо. Слід зазначити, що більшість заходів проводяться за ініціативи громадських організацій, які на певних етапах діяльності потребують не тільки організаційної, а й фінансової підтримки.

Попередня оцінка обсягу необхідних коштів на 2016 -2018 роки становить 7,5  млн. грн. (2016 р. - 2,0  млн. грн., 2017 р. - 2,5  млн. грн., 2018 р. - 3,0  млн. грн.), що дасть змогу підтримати молодіжні ініціативи в області та  реалізувати понад 100 конкурсних заходів.

 

6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття рішення

Прийняття проекту рішення надасть можливість:

-                     збільшити кількість дітей охоплених оздоровчими послугами;

-                     запобігти збільшенню дитячої бездоглядності та підліткової злочинності в літній період;

-                     виконати зобов’язання держави щодо проведення організації оздоровчої кампанії дітей на рівні не нижчої за 2014 рік;

-                     збільшити кількість молодіжних громадських організацій та їх спілок залучених до розробки та реалізації соціально значущих проектів для молоді;

-                     створити сприятливі умови для поліпшення духовного, культурного та національно-патріотичного виховання молоді;

-                     підтримати молодіжні ініціативи.

 

7.                  Запобігання корупції

У проекті акта відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень. Громадська антикорупційна експертиза не проводилася.

 

 

Директор Департаменту у справах молоді

та спорту Харківської обласної

державної адміністрації                                                                В.В. Кириленко

 

 

 

27.10.2015 р.