ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

ДО ОБЛАСНОГО БЮДЖЕТУ НА 2016 РІК

 

Проект обласного бюджету на 2016 рік сформовано з урахуванням чинного бюджетного та податкового законодавства, основних положень проекту Основних напрямів бюджетної політики, схвалених розпорядженням Кабінету Міністрів України від 31 березня 2015 року № 314-р.

Дохідну частину проекту обласного бюджету на 2016 рік розроблено на підставі існуючого податкового законодавства та з урахуванням очікуваних макропоказників економічного і соціального розвитку за 2015 рік, прогнозних даних Міністерства економічного розвитку і торгівлі України на 2016 рік та основних макропоказників економічного і соціального розвитку регіону за Програмою економічного і соціального розвитку Харківської області на 2016 рік, Стратегії розвитку Харківської області на період до 2020 року, враховуючи фактичне виконання дохідної частини бюджету за 2014 рік та очікуване виконання за 2015 рік.

 

Оцінка тенденцій економічного розвитку області

 

Валовий регіональний продукт за 2015 рік очікується на рівні 131265 млн.грн, за прогнозними даними на 2016 рік - 150449 млн.грн.

Індекс фізичного обсягу валового регіонального продукту на 2016 рік має скласти 100,1% у відношенні до 2015 року, індекс фізичного обсягу валового регіонального продукту за 2015 рік прогнозується на рівні 99,0%.

Індекс промислової продукції на 2016 рік планується отримати на рівні 99,2%, за підсумками 2015 року очікується на рівні 85,9%.

За 2015 рік обсяг виробництва валової продукції сільського господарства очікується на рівні 98,7% порівняно з 2014 роком, на 2016 рік – 94,0%.

Обсяг капітальних інвестицій, які освоєні підприємствами та організаціями області в 2015 році, очікується на рівні 9980,6 млн.грн., на 2016 рік – 12585,5 млн.грн.

Оборот роздрібної торгівлі (до якого включено роздрібний товарооборот підприємств торгової мережі, розрахункові дані щодо обсягів продажу товарів на ринках і фізичними особами-підприємцями) за 2015 рік очікується у сумі 86,8 млрд.грн.,  на 2016 рік прогноз складає 98,2 млрд.грн.

 

Збільшення середньомісячної заробітної плати працівників області за 2016 рік очікується на рівні 4286 гривень, на 2015 рік – 3664 гривні.

У Харківській області станом на 01.01.2015 здійснювали діяльність 23724 малих підприємств, що складає 95,6% від загальної кількості підприємств області. За цим показником Харківська область посідає третє місце по Україні після м. Києва та Дніпропетровської області.

Кількість суб’єктів малого підприємства (з урахуванням мікропідприємництва) у розрахунку на 10 тис. осіб наявного населення в області у 2015 році налічує 589 одиниць, на 2016 рік прогнозується на тому ж рівні.

 

Основні прогнозні показники

соціально-економічного розвитку області за 2014-2016 роки

 

№№

п/п

Найменування показника

2014

(звітні дані)

2015

(очікувані)

 

2016 (прогноз)

 

 


1

2

3

4

5

1.

Валовий регіональний продукт, млн.грн.

96570*

131265

150449

2.

Індекс фізичного обсягу валового регіонального продукту, у % до попереднього періоду

98,6*

99,0

100,1

3.

Індекс промислової продукції (товарів, послуг), у % до попереднього періоду

94,8

85,9

99,2

4.

Індекс валової продукції сільського господарства, у % до попереднього року

103,1

98,7

94,0

5.

Індекси капітальних інвестицій, у % до попереднього року

76,9

101,5

101,6

6.

Темп зростання (зменшення) обороту роздрібної торгівлі, відсотків

97,3

80,4

98,9

7.

Кількість суб’єктів малого підприємництва (з урахуванням мікропідприємництва) у розрахунку на 10 тис. осіб наявного населення, одиниць

607

589

589

8.

Середньомісячна заробітна плата штатного працівника, грн.

3143

3664

4286

*  попередні дані

Дохідна частина обласного бюджету

Дохідна частина обласного бюджету на 2016 рік сформована з врахуванням прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2016 рік та розроблена відповідно до норм чинного Податкового і Бюджетного кодексів України та інших законодавчих актів.

Фінансовий ресурс обласного бюджету (без урахування трансфертів) на 2016 рік прогнозується в обсязі 1 198 630,0 тис.грн., з них:

-          загальний фонд – 1 065 239,6 тис.грн.;

-          спеціальний фонд – 133 390,4 тис.грн.

 

Загальний фонд обласного бюджету

Обсяг обласного бюджету на 2016 рік по доходах загального фонду (без урахування трансфертів) складе 1 065 239,6 тис.грн.

Структура загального фонду обласного бюджету на 2016 рік

       тис.грн.

 

Назва податку

Прогноз надходжень

на 2016 рік

Питома вага,

%

1

2

3

Податок на доходи фізичних осіб

810 824,8

76,1

Податок на прибуток підприємств

127 058,0

11,9

Рентна плата (за спеціальне використання лісових ресурсів, води та користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення)

29 020,0

2,7

Плата за використання інших природних ресурсів

1,2

 

Екологічний податок

41 500,0

3,9

Частина чистого прибутку (доходу) комунальних унітарних підприємств та їх об'єднань, що вилучається до бюджету

350,0

 

Плата за розміщення тимчасово вільних коштів місцевих бюджетів

500,0

 

Інші надходження

600,0

 

Плата за ліцензії на певні види господарської діяльності та сертифікати, що видаються виконавчими органами місцевих рад і місцевими органами виконавчої влади

1,5

 

Плата за ліцензії на виробництво спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів

10,9

 

Плата за ліцензії на право експорту, імпорту алкогольними  напоями та тютюновими виробами

12,2

 

Плата за державну реєстрацію (крім реєстраційного збору за проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців)

58,7

 

Плата за ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами

14 500,0

1,4

Плата за ліцензії на право роздрібної  торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами

36 500,0

3,4

Плата за ліцензії та сертифікати, що сплачується ліцензіатами за місцем здійснення діяльності

1 000,0

0,1

Надходження від орендної плати за користування цілісним майновим комплексом та іншим майном, що перебуває в комунальній власності

3 000,0

0,3

Орендна плата за водні об'єкти (їх частини), що надаються в користування на умовах оренди місцевими радами

10,0

 

Надходження сум кредиторської та депонентської заборгованості підприємств, організацій та установ, щодо яких минув строк позовної давності

20,0

 

Інші надходження

270,0

 

Відсотки за користування позиками, які надавалися з місцевих бюджетів

0,2

 

Надходження коштів від Державного фонду дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння

2,1

 

Всього доходів загального фонду

без урахування трансфертів

1 065 239,6

100,0

 

Найвагомішим джерелом надходження доходів загального фонду є податок на доходи фізичних осіб (76,1%), який зараховується до обласного бюджету за нормативом відрахувань 15% від загального обсягу податку, що стягується на території області. Розрахунок обсягу податку на доходи фізичних осіб до обласного бюджету на 2016 рік здійснений з урахуванням прогнозу надходжень у 2015 році, а також бази та ставок оподаткування доходів фізичних осіб відповідно до податкового законодавства.

В 2016 році податок на доходи фізичних осіб в обласному бюджеті заплановано в розмірі 810 824,8 тис.грн. У порівнянні з очікуваними надходженнями 2015 року прогнозні показники збільшено на 73 040,6 тис.грн. або на 9,9%.

 

Розрахунок прогнозного обсягу надходжень до місцевих бюджетів податку на доходи фізичних осіб на 2016 рік

тис. грн.

 

Очікуване надходження за 2015 рік

Прогноз на 2016 рік

Всього

в т.ч. до обласного бюджету

Всього

в т.ч. до обласного бюджету

1

2

3

4

5

Податок на доходи фізичних осіб разом

3 688 921,0

737 784,2

4 054 124,0

810 824,8

в тому числі:

 

 

 

 

Податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати

3 036 772,8

607 354,6

3 338 624,0

667 724,8

Податок на доходи фізичних осіб з грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями та особами рядового і начальницького складу

204 674,1

40 934,8

225 000,0

45 000,0

Податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку інших ніж заробітна плата

269 984,0

53 996,8

295 000,0

59 000,0

Податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування

121 181,1

24 236,2

133 000,0

26 600,0

Податок на доходи фізичних осіб із суми пенсійних виплат або щомісячного довічного грошового утримання, що оподатковуються відповідно до підпункту 164.2.19 пункту 164.2 статті 164 Податкового кодексу України

56 309,0

11 261,8

62 500,0

12 500,0

Розрахунок обсягу податку на доходи фізичних осіб до обласного бюджету на 2016 рік здійснений з урахуванням підвищення мінімальної заробітної плати та встановлення її у розмірі: з 1 січня – 1378 гривень, з 1 травня – 1450 гривень, з 1 грудня – 1550 гривень.

Рентної плати (за спеціальне використання лісових ресурсів, води та користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення) у 2016 році до обласного бюджету планується отримати в обсязі 29 020,0 тис.грн., що в порівнянні з очікуваними надходженнями цих платежів у 2015 році (28 804,0 тис.грн.) більше на 216,0 тис.грн. або на 0,7%.

За складовими рентної плати очікується отримати:

рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування в обсязі 3 000,0 тис.грн. або на рівні надходжень 2015 року. Розрахунок прогнозного розміру рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів на 2016 рік здійснено з урахуванням обсягу ліміту лісосічного фонду, із застосуванням ставок за заготівлю деревини основних та неосновних лісових порід, визначених Податковим кодексом України;

рентної плати за спеціальне використання води - 21 650,0 тис.грн., що на 954,0 тис.грн. (4,2%) менше очікуваних надходжень за 2015 рік. Розрахунок здійснено на підставі прогнозних обсягів використання води, які підлягають оподаткуванню, прогнозу нарахованих сум плати за використану воду та ставок, визначених розділом ІX Податкового кодексу України (за даними органів Державної фіскальної служби у Харківській області);

рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення4 370,0 тис.грн. Надходження рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення розраховано відповідно до фактичних обсягів товарної продукції гірничих підприємств, що є результатом господарської діяльності з видобування корисних копалин.

Податок на прибуток підприємств планується на рівні 127 058,0 тис.грн., з них 124 488,0 тис.грн. - податок на прибуток підприємств приватного сектору економіки (передбачено в розмірі 10% від загального обсягу податку, що стягується на території області) та 2 570,0 тис.грн. - податок на прибуток підприємств комунальної власності (зараховується в повному обсязі).

Прогноз обсягу податку на прибуток здійснено з урахуванням основних макропоказників економічного розвитку регіону та очікуваних надходжень за 2015 рік.

Надходження екологічного податку на 2016 рік обраховано в сумі 41 500,0 тис.грн. відповідно до фактичних та прогнозних обсягів викидів забруднюючих речовин (за нормативом відрахувань до обласного бюджету зараховується 55% податку).

Частина чистого прибутку (доходу) комунальних унітарних підприємств та їх об’єднань, що вилучаються до бюджету передбачена у розмірі 350,0 тис.грн. за розрахунками органів Державної фіскальної служби у Харківській області.

Надходження плати за ліцензії на певні види господарської діяльності та сертифікати, що видаються виконавчими органами місцевих рад і місцевими органами виконавчої влади прогнозується в сумі 1,5 тис.грн., що на 8,5 тис.грн. менше надходжень 2015 року. Відповідно до Закону України від 02.03.2015 № 222-VIII «Про ліцензування видів господарської діяльності», змінено умови та порядок ліцензування, зокрема, плата за ліцензію, яка видається на необмежений строк, знижена і встановлена на рівні 10 відсотків від розміру мінімальної заробітної плати, що діє на день прийняття рішення про видачу ліцензії.

Плата за ліцензії на виробництво спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів прогнозується в сумі 10,9 тис.грн., що дорівнює надходженням 2015 року. Плата за ліцензії на виробництво спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів встановлюється в розмірі 780 грн. на рік за 1 ліцензію. Ліцензії видаються терміном на 5 років, плата справляється щорічно та до початку виробництва зазначеної продукції.

Плата за ліцензії на право експорту, імпорту алкогольними напоями та тютюновими виробами визначена в сумі 12,2 тис.грн. на рівні надходжень 2015 року. Плата за ліцензії на право експорту, імпорту алкогольних напоїв та тютюнових виробів встановлюється в розмірі 780 гривень на рік за 1 ліцензію. Ліцензії видаються терміном на п'ять років, плата справляється щорічно та до початку виробництва зазначеної продукції.

Плата за державну реєстрацію (крім реєстраційного збору за проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців) становитиме 58,7 тис.грн., на рівні надходжень 2015 року.

Плата за ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами прогнозується в сумі 14 500,0 тис.грн. Річна вартість 1 ліцензії становить 500,0 тис.грн., термін дії ліцензії – 5 років;

Плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами очікується в сумі 36 500,0 тис.грн. Протягом 2015 року на території області діяло 2735 суб’єктів господарювання, які отримали ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами. Плата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями на території міст становить 8,0 тис.грн. на кожний окремий, зазначений в ліцензії електронний контрольно-касовий апарат, на роздрібну торгівлю тютюновими виробами на кожне місце торгівлі – 2,0 тис.грн., а на території сіл і селищ, за винятком тих, що знаходяться у межах території міст – 500 грн. на роздрібну торгівлю алкогольними напоями і 250 грн. - на роздрібну торгівлю тютюновими виробами на кожне місце торгівлі. Плата за ліцензію на роздрібну торгівлю сидром та перрі (без додання спирту) становить 780 грн. на кожне місце торгівлі незалежно від його територіального розташування.

Плата за ліцензії та сертифікати, що сплачується ліцензіатами за місцем здійснення діяльності очікується в сумі 1 000,0 тис.грн. Разова плата за отримання ліцензії на провадження видів господарської діяльності становить одну мінімальну заробітну плату виходячи з її розміру, що діє на день прийняття органом ліцензування рішення про видачу ліцензії.

У зв’язку з набранням чинності з 28.06.2015 Закону України від 02.03.2015 № 222-VIII «Про ліцензування видів господарської діяльності» скорочено кількість видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню з 56 до 30 та встановлено необмежений строк дії ліцензії.

Надходження від орендної плати за користування цілісним майновим комплексом та іншим майном, що знаходиться у комунальній власності визначені у сумі 3 000,0 тис.грн. відповідно до Методики розрахунку орендної плати за майно, що знаходиться у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, затвердженої рішенням обласної ради від 01.03.2012 № 368-VI, з урахуванням встановленого розміру орендної плати для бюджетних установ, що фінансуються за рахунок коштів бюджетів всіх рівнів (за розрахунками Управління з питань комунальної власності виконавчого апарату Харківської обласної ради).

 

Спеціальний фонд

 

Структура доходів спеціального фонду

обласного бюджету (без урахування трансфертів)

тис. грн.

Назва податку

Прогноз надходжень на 2016 рік

Питома вага, %

1

2

3

Надходження коштів від відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва

400,0

0,3

Грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності

470,0

0,4

Відсотки за користування позиками, які надавалися з місцевих бюджетів

5,9

 

Відсотки за користування довгостроковим кредитом, що надається з місцевих бюджетів молодим сім"ям та одиноким молодим громадянам на будівництво (реконструкцію) та придбання житла

5,0

 

Власні надходження бюджетних установ

129 409,5

97,0

Кошти від відчуження майна, що належить Автономній Республіці Крим та майна, що

перебуває в комунальній власності

3 100,0

2,3

Всього доходів спеціального фонду

133 390,4

100,0

До спеціального фонду, відповідно до Бюджетного кодексу України, зараховуються власні надходження бюджетних установ, розрахункова сума яких складає 129 409,5 тис.грн., що становить 97,0% в структурі доходів спеціального фонду, в тому числі: плата за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю – 70 259,6 тис.грн., надходження бюджетних установ від додаткової (господарської) діяльності – 18 752,0 тис.грн., плата за оренду майна бюджетних установ – 4 253,0 тис.грн., надходження бюджетних установ від реалізації в установленому порядку майна (крім нерухомого майна) – 404,3 тис.грн., благодійні внески, гранти та дарунки  – 2 463,4 тис.грн., кошти, що отримуються установами на виконання окремих доручень – 33 277,2 тис.грн.

Кошти від відчуження майна, що знаходиться у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області  плануються у 2016 році в сумі 3 100,0 тис.грн. (за розрахунками Управління з питань комунальної власності у виконавчого апарату Харківської обласної ради).

Розмір грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності обраховано в сумі 470,0 тис.грн. на рівні  надходжень 2015 року.

Кошти від відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва на 2016 рік заплановано у сумі 400,0 тис.грн.

Прогнозні надходження відсотків за користування позиками, які надавалися з місцевих бюджетів складають 5,9 тис.грн. Відсотки сплачуються за користування кредитами, які були надані до введення в дію Бюджетного кодексу України від 21.06.2001 № 2542-III.

Розмір відсотків за користування довгостроковим кредитом, що надається з місцевих бюджетів молодим сім’ям та одиноким молодим громадянам на будівництво (реконструкцію) та придбання житла заплановано в сумі 5,0 тис.грн. на рівні  надходжень 2015 року. Відсотки сплачуються за користування кредитами, які були надані після введення в дію Бюджетного кодексу України від 21.06.2001 № 2542-III.

 

 

Видаткова частина обласного бюджету

 

Відповідно до вимог статті 77 Бюджетного кодексу України при формуванні проекту обласного бюджету міжбюджетні трансферти обласному бюджету з державного бюджету та відповідні видатки враховані в обсягах, визначених у законі про Державний бюджет України на 2015 рік (не враховано збільшення обсягів відповідних субвенцій протягом року, який здійснювався на підставі розпорядчих документів Кабінету Міністрів України).

Видатки по галузях характеризуються наступним:

На утримання обласної ради передбачається 12 540,3 тис.грн., в тому числі на заробітну плату – 4 746,9 тис.грн., нарахування на заробітну плату – 1 723,1 тис.грн., інші видатки та послуги – 6 070,3 тис.грн.

 

Видатки на освіту передбачені в сумі  894 541,7 тис.грн., в  тому  числі:  по  загальному  фонду  – 851 675,3 тис.грн. (з них за рахунок освітньої субвенції з державного бюджету – 320 091,7 тис.грн. та субвенції з державного бюджету на підготовку робітничих кадрів - 280 679,2 тис.грн.), по  спеціальному  фонду  –  42 866,4 тис.грн. 

За рахунок бюджетних призначень у 2016 році з обласного бюджету будуть утримуватись 99 установ, в т.ч.: 6 загальноосвітніх шкіл-інтернатів; 14 спеціальних загальноосвітніх шкіл-інтернатів; 7 загальноосвітніх шкіл-інтернатів з поглибленим вивченням окремих предметів; 4 позашкільні заклади; 4 оздоровчих табори; 48 професійно-технічних навчальних закладів, 11 вищих закладів освіти І-ІІ рівнів акредитації; Харківська гуманітарно-педагогічна академія; 2 заклади післядипломної освіти;  обласна психолого-медико-педагогічна консультація; центр матеріально-технічного забезпечення закладів освіти області.

В загальній сумі враховані в повному обсязі видатки на заробітну плату працівникам позашкільних навчальних закладів,  вищих закладів освіти І-ІІ рівнів акредитації; Харківської гуманітарно-педагогічної академії; закладів післядипломної освіти, обласної психолого-медико-педагогічної консультації та центру матеріально-технічного забезпечення закладів освіти області з урахуванням прогнозованих розмірів мінімальної заробітної плати та розмірів посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС.

Передбачені асигнування на реалізацію положень абзаців 8, 9 та 10 частини першої статті 57 Закону України «Про освіту» в частині виплати педагогічним працівникам  допомоги на оздоровлення при наданні щорічної відпустки в розмірі посадового окладу, виплати надбавок за вислугу років та щорічної грошової винагороди за сумлінну працю і зразкове виконання службових обов’язків за нормами, передбаченими цим законом.

Забезпечені в повному обсязі видатки на проведення розрахунків за енергоносії, обсяг яких обрахований, виходячи із обґрунтованих лімітів споживання та діючих тарифів на електроенергію, газ, тепло-, водопостачання та водовідведення (з урахуванням їх підвищення) по позашкільних навчальних закладах,  вищих закладах освіти І-ІІ рівнів акредитації; Харківській гуманітарно-педагогічній академії; закладах післядипломної освіти, обласній психолого-медико-педагогічній консультації та центру матеріально-технічного забезпечення.

Видатки на медикаменти та харчування забезпечені асигнуваннями в повному обсязі. Витрати на харчування враховані для контингенту вихованців шкіл-інтернатів в розмірі 65 грн. на день та 71 грн. 50 коп. на день в період оздоровлення.

В обласному бюджеті стовідсотково враховані видатки на виплату стипендій для учнів професійно-технічних та студентів вищих навчальних закладів І-ІІ та ІІІ рівнів акредитації виходячи із законодавчо встановлених  розмірів (311, 622 та 825 гривень на місяць, відповідно).

У 2016 році на реалізацію заходів обласної програми розвитку освіти «Новий освітній простір Харківщини» на 2014-2018 роки плануються видатки в сумі 177,0 тис.грн. на заходи підрозділу «Вища освіта і наука – регіональний розвиток» (обласні стипендії) та в сумі 978,0 тис.грн. для забезпечення оплати вищими навчальними закладами та професійно-технічними навчальними закладами 50% вартості проїзду студентами та учнями в метрополітені виходячи з 50 поїздок на місяць.

Головними розпорядниками коштів по галузі «Освіта» визначені:

- Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації – 755 700,2 тис.грн.  (по  загальному  фонду –  726 460,8 тис.грн.,  по спеціальному фонду  –  29 239,4  тис.грн.);

-  Департамент охорони здоров’я Харківської обласної державної адміністрації – 83 528,7 тис.грн. (по загальному фонду – 72 645,0 тис.грн., спеціальному фонду – 10 883,7 тис.грн.) для фінансування видатків, передбачених на підготовку медичних кадрів у 7-ми вищих навчальних закладах І та ІІ рівнів акредитації та видатки на підвищення кваліфікації працівників охорони здоров’я;

- Департамент культури і туризму Харківської обласної державної адміністрації – 55 312,8 тис.грн. (по загальному фонду – 52 569,5 тис.грн., по спеціальному фонду – 2 743,3 тис.грн.) для фінансування видатків, передбачених на утримання 4–ох вищих навчальних закладів І та ІІ рівнів акредитації та видатків, передбачених на підвищення кваліфікації працівників культури.

 

Видатки на охорону здоров’я плануються в сумі 1 270 787,5 тис.грн., в тому числі по загальному фонду – 1 256 145,9 тис.грн. (медична субвенція) та по спеціальному фонду – 14 641,6 тис.грн.

Видатки на лікування хворих на цукровий та нецукровий діабет передбачаються на рівні 2015 року – 41 924,1тис.грн.

Видатки на оплату праці плануються в сумі 639 468,6 тис.грн., на оплату за спожиті енергоносії – 126 362,5 тис.грн.

За рахунок передбачених на галузь коштів буде утримуватись 58 закладів, з них: 3 лікарні обласного значення, 26 спеціалізовані лікарні та заклади, в тому числі госпіталь для інвалідів Великої Вітчизняної війни, 7 спеціалізованих диспансерів, 4 будинки дитини, 6 санаторіїв для хворих на туберкульоз, 4 санаторії для дітей і підлітків, стоматологічна поліклініка,  центр служби крові, Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф,  5 інших установ медичної та санітарної допомоги (медико-соціальні експертні комісії, бюро судово-медичної експертизи, інформаційно-аналітичний центр медичної статистики, база спеціального медичного постачання, центр здоров’я). 

Головним розпорядником коштів по галузі «Охорона здоров’я» визначено Департамент охорони здоров’я Харківської обласної державної адміністрації.

 

            На соціальний захист та соціальне забезпечення плануються видатки в сумі 228 954,5 тис.грн., в тому числі по загальному фонду – 189 490,3 тис.грн. та по спеціальному фонду – 39 464,2 тис.грн.

 

На пільгове медичне обслуговування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи плануються видатки в сумі 7 711,4 тис.грн.

Витрати на поховання учасників бойових дій та інвалідів війни  плануються в сумі  1 818,6 тис.грн.

На утримання 3 будинків-інтернатів для малолітніх інвалідів та 15 будинків-інтернатів для престарілих та інвалідів передбачається 182 907,5 тис.грн., в тому числі по загальному фонду – 143 443,3 тис.грн., по спеціальному фонду - 39 464,2 тис.грн.

На утримання центру по нарахуванню та здійсненню соціальних допомог передбачається 12 133,0 тис.грн.

В загальній сумі враховані в повному обсязі видатки на заробітну плату працівників закладів соціального забезпечення з урахуванням прогнозованих розмірів мінімальної заробітної плати та встановлених посадових окладів. Врахована в повному обсязі потреба для проведення розрахунків за енергоносії, обсяг яких обрахований, виходячи із обґрунтованих лімітів споживання, діючих тарифів на електроенергію, тепло, водопостачання та водовідведення .

На компенсаційні виплати інвалідам на бензин, ремонт, техобслуговування автотранспорту та транспортне обслуговування, встановлення телефонів інвалідам 1 і 2 групи затверджуються асигнування в сумі 888,7 тис.грн.

На реалізацію заходів комплексної Програми соціального захисту населення в частині надання одноразової матеріальної допомоги передбачаються видатки в загальній сумі 6 297,0 тис.грн.

Головним розпорядником коштів по галузі «Соціальний захист та соціальне забезпечення» в частині фінансування вищезазначених установ та заходів визначено Департамент соціального захисту населення обласної державної адміністрації.

 

Видатки на соціальні програми у галузі сім’ї, жінок, молоді та дітей плануються  по загальному фонду в сумі 6 135,6 тис.грн., з них на утримання соціального гуртожитку – 679,7 тис.грн.

За рахунок асигнувань галузі планується забезпечити фінансуванням 5 обласних бюджетних установ, з них центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, центр молоді, соціальний гуртожиток, центр матері та дитини, центр для ВІЛ-інфікованих дітей та молоді, а також проведення заходів.

Із загального обсягу видатків на оплату праці спрямовується – 2 863,0 тис.грн. та на енергоносії – 240,2 тис.грн.

В загальній сумі враховані в повному обсязі видатки на заробітну плату, яка розраховувалась виходячи із кількості фактично зайнятих посад з врахуванням прогнозованих розмірів мінімальної заробітної плати та розмірів посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС.

Врахована в повному обсязі потреба для проведення розрахунків за енергоносії, обсяг яких обрахований, виходячи із обґрунтованих лімітів споживання, діючих тарифів на електроенергію, газ, тепло-, водопостачання та водовідведення (з урахуванням їх підвищення) та наявних приміщень.

Головними розпорядниками коштів по галузі визначені:

-  Департамент соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації – 3 898,5 тис.грн.;

- Департамент у справах молоді та спорту  Харківської обласної державної адміністрації – 2 237,1 тис.грн.

 

На утримання двох обласних закладів, що надають соціальні послуги дітям, які опинились в складних життєвих обставинах (центри соціально-психологічної реабілітації дітей),  плануються видатки в сумі 10 924,7 тис.грн.

В загальній сумі враховані в повному обсязі видатки на оплату праці працівників установ з урахуванням прогнозованих розмірів мінімальної заробітної плати та розмірів посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС. Врахована в повному обсязі потреба для проведення розрахунків за енергоносії, обсяг яких обрахований, виходячи із обґрунтованих лімітів споживання, діючих тарифів на електроенергію, газ, тепло-, водопостачання та водовідведення (з урахуванням їх підвищення) та наявних приміщень.

Головний розпорядник коштів по закладах, що надають соціальні послуги дітям, які опинились в складних життєвих обставинах – служба у справах дітей Харківської обласної державної адміністрації.

 

Видатки на культуру і мистецтво планується в обсязі 105 065,7 тис.грн. (по загальному фонду – 104 252,6 тис.грн., по спеціальному фонду – 813,1 тис.грн).

За рахунок бюджетних призначень, передбачених на галузь будуть утримуватись 13 бюджетних установ та закладів культури, в т.ч.: 4 бібліотеки, 4 музеї, центр охорони культурної спадщини, організаційно-методичний центр туризму, організаційно-методичний центр культури і мистецтв, організаційно - методичний театрально – концертний центр, а також буде надаватись фінансова підтримка 8 закладам мистецтва (5-ти театрам, філармонії, молодіжному симфонічному оркестру «Слобожанський» та Великому Слобожанському ансамблю пісні і танцю).

Із загальної суми бюджетних призначень 48% складають видатки на утримання бюджетних установ (50 134,9 тис.грн.), 52% - видатки на фінансову підтримку закладів мистецтва та на проведення культурно-мистецьких заходів і свят (54 930,8 тис.грн.)

Обсяг бюджетних призначень на утримання бюджетних закладів культури (50 134,9 тис.грн.) стовідсотково враховує потребу у видатках на заробітну плату працівників з урахуванням прогнозованих розмірів мінімальної заробітної плати та розмірів посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС. Врахована в повному обсязі потреба для проведення розрахунків за спожиті енергоносії, обсяг яких обрахований, виходячи із обґрунтованих лімітів споживання, діючих тарифів на електроенергію, газ, тепло-, водопостачання та водовідведення (з урахуванням їх підвищення) та наявних приміщень.

На фінансування 4 обласних бібліотек планується спрямувати 13 241,7 тис.грн., в тому числі за рахунок загального фонду – 13234,6 тис.грн., за рахунок спеціального – 7,1 тис.грн.

На утримання 4 обласних музеїв планується 25 782,9 тис.грн., по загальному фонду – 25 147,8 тис.грн., по спеціальному фонду – 635,1 тис.грн.

На фінансування Харківського науково-методичного центру охорони культурної спадщини, обласного організаційно-методичного центру культури і мистецтва, Харківського організаційно-методичного центру туризму, організаційно-методичного театрально–концертного центру та виплати стипендій і премій голови облдержадміністрації в галузі «Культура і мистецтво» передбачені асигнування в сумі 11 110,3 тис.грн., по загальному фонду  – 10 939,3 тис.грн., по спеціальному фонду – 171,0 тис.грн.

Головними розпорядниками коштів по галузі «Культура та мистецтво» визначені:

– Департамент культури і туризму Харківської обласної державної адміністрації на суму асигнувань 103 477,8 тис.грн., в тому числі: по загальному фонду –    102 665,7 тис.грн., по спеціальному – 812,1 тис.грн.;

- Департамент охорони здоров’я Харківської обласної державної адміністрації (кошти на утримання комунального закладу «Обласна наукова медична бібліотека») – 1 587,9 тис.грн., в тому числі: по загальному фонду 1 586,9 тис.грн., по спеціальному фонду – 1,0 тис.грн.

 

Видатки на фізичну культуру і спорт плануються в сумі 75 844,8 тис.грн., в тому числі: по  загальному фонду 74 572,3 тис.грн.,  по спеціальному фонду –1 272,5 тис.грн.

За рахунок асигнувань галузі планується забезпечити фінансування 7 обласних бюджетних установ фізкультурно-спортивної спрямованості, в тому числі: центр фізичної культури і спорту інвалідів «Інваспорт», дитячо-юнацька спортивна школа інвалідів, 2 школи вищої спортивної майстерності,  дитячо-юнацька спортивна школа, український східний центр олімпійської підготовки з зимових видів спорту, обласний центр  «Спорт для всіх».

На надання фінансової підтримки обласних осередків всеукраїнських громадських організацій фізкультурно-спортивної спрямованості плануються видатки в сумі 17 097,2 тис.грн.

Видатки на оплату праці плануються в сумі 16 428,4 тис.грн., на оплату за спожиті енергоносії – 4 816,6 тис.грн.

Потреба у видатках на оплату плату працівникам бюджетних установ забезпечена асигнуваннями в повному обсязі виходячи із розрахунку прогнозованих розмірів мінімальної заробітної плати  та розмірів посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС. Врахована в повному обсязі потреба в асигнуваннях на проведення розрахунків за енергоносії, обсяг яких обрахований, виходячи із обґрунтованих лімітів споживання та діючих тарифів на електроенергію, газ, тепло-, водопостачання та водовідведення (з урахуванням їх підвищення).

Головний розпорядник коштів галузі «Фізична культура і спорт» – Департамент у справах молоді та спорту Харківської обласної державної адміністрації.

На фінансування установ ветеринарної медицини (заходи з проведення лабораторно-діагностичних, лікувально-профілактичних робіт, утримання ветеринарних лікарень та ветеринарних лабораторій) плануються видатки в загальній сумі 74 436,8 тис.грн., з них по загальному фонду - 44 085,1 тис.грн. та по спеціальному – 30 351,7 тис.грн. Головним розпорядником коштів визначається Департамент агропромислового розвитку Харківської обласної державної адміністрації.

 

Також, в обласному бюджеті передбачаються видатки на реалізацію окремих обласних програм в загальній сумі 21 340,6 тис.грн. на:

 

- виконання заходів обласної програми розвитку освіти «Новий освітній простір Харківщини» на 2014-2018 роки  в сумі 1 155,0 тис.грн., в т.ч. на:

 

 заходи підрозділу 7. «Вища освіта і наука наука – регіональний розвиток» (обласні стипендії) – 177,0 тис.грн. (головний розпорядник коштів – Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації);

 заходи підрозділу 9. «Соціальний захист» для забезпечення оплати 50% вартості проїзду студентами та учнями в метрополітені виходячи з 50 поїздок на місяць в сумі 978,0 тис.грн. по головних розпорядниках коштів:

Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації – 567,0 тис.грн.;

Департаменту охорони здоров'я Харківської обласної державної адміністрації – 271,7 тис.грн.;

Департаменту культури і туризму Харківської обласної державної адміністрації – 139,3 тис.грн.

 

- виконання заходів соціальної Програми розвитку фізичної культури  і спорту, молодіжних ініціатив та формування здорового способу життя у Харківській області на 2014-2018 роки (надання фінансової підтримки  дитячо-юнацьким спортивним школам, які підпорядковані громадським організаціям фізкультурно-спортивної спрямованості) – 3 023,8 тис.грн. (головний розпорядник коштів – Департамент у справах молоді та спорту Харківської обласної державної адміністрації);

- виконання заходів Програми розвитку інформаційного простору Харківської області на 2016-2020 роки в сумі 646,8 тис.грн., за рахунок яких планується надання фінансової підтримки газеті «Слобідський край» – 200,0 тис.грн., обласній пошуково-видавничій науковій редакції «Книга Пам’яті України» – 145,6 тис.грн., редакційно-видавничій групі Харківського тому серії «Реабілітовані історією» - 138,3 тис.грн. та комунальному підприємству «Регіональний інформаційний центр» – 162,9 тис.грн. (головний розпорядник коштів – Департамент масових комунікацій Харківської обласної державної адміністрації);

виконання заходів Програми сприяння розвитку громадянського суспільства на 2016-2020 роки (підтримка діяльності громадських організацій інвалідів, ветеранів, громадських чорнобильських організацій) – 138,0 тис.грн. (головний розпорядник коштів – Департамент масових комунікацій Харківської обласної державної адміністрації);

 

- виконання заходів Комплексної програми соціального захисту населення Харківської області на 2016-2020 роки – 6 297,0 тис.грн. (головний розпорядник коштів – Департамент соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації);

- виконання заходів Комплексної Програми соціальної підтримки учасників антитерористичної операції на 2015-2016 роки – 360,0 тис.грн. (головний розпорядник коштів – Департамент соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації);

- виконання заходів Комплексної програми розвитку місцевого самоврядування в Харківській області на 2012-2016 роки570,0 тис.грн. (головний розпорядник -  Харківська обласна рада);

- виконання заходів Програми економічного і соціального розвитку Харківської області на 2016 рік в сумі 7 970,7 тис.грн., в тому числі на:  

фінансову підтримку КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ОБЛАСНИЙ ЛОГІСТИЧНИЙ ЦЕНТР» – 200,0 тис.грн. (головний розпорядник -  Харківська обласна рада);

забезпечення діяльності територіальної виборчої комісії – 172,3 тис.грн. (головний розпорядник -  Харківська обласна рада);

фінансову підтримку ОК ВЕП «Держпром»6 000,0 тис.грн. (головний розпорядник -  Харківська обласна державна адміністрація);

фінансову підтримку АТП ОК ВЕП «Держпром» – 1 000,0 тис.грн. (головний розпорядник -  Харківська обласна державна адміністрація);

презентаційн та виставкові заходи, спрямовані на забезпечення соціально-економічного розвитку області –  100,0 тис.грн. (головний розпорядник -  Департамент економіки і міжнародних відносин  Харківської обласної державної адміністрації);

забезпечення фінансування Харківського регіонального фонду підтримки підприємництва на забезпечення діяльності Фонду – 498,4 тис.грн. (головний розпорядник коштів - Департамент економіки і міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації);

 - утримання Харківської обласної комунальної аварійно-рятувальної водолазної служби у рамках Регіональної цільової Програми запобігання загибелі людей на водних об’єктах Харківської області на 2014-2016 роки – 1 179,3 тис.грн., з них на заробітну плату з нарахуваннями – 1 084,0 тис.грн. (головний розпорядник коштів - Департамент цивільного захисту Харківської обласної державної адміністрації).

 

Відповідно до ст.24 Бюджетного кодексу України передбачаються видатки на створення резервного фонду обласного бюджету в сумі 76 000,0 тис.грн. (в межах 1 % обсягу видатків загального фонду).

 

В обласному бюджеті за рахунок субвенцій з державного бюджету, які мають цільове спрямування, передбачаються видатки по загальному фонду в обсягах, визначених у законі про Державний бюджет України на 2015 рік, в загальній сумі 6 558 095,3 тис.грн., з них:

 

освітня субвенція у сумі 320 091,7 тис.грн., яка спрямовується по галузі «Освіта» на утримання загальноосвітніх шкіл-інтернатів різних типів (головний розпорядник коштів - Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації);

- субвенція на підготовку робітничих кадрів у сумі 280 679,2 тис.грн.,   яка   спрямовується   по   галузі   «Освіта»   на утримання професійно-технічних навчальних закладів (головний розпорядник коштів - Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації);

медична субвенція у сумі 1 256 145,9 тис.грн., яка спрямовується на утримання закладів охорони здоров’я  (головний розпорядник коштів - Департамент охорони здоров’я Харківської обласної державної адміністрації);

- субвенція на виплату допомоги сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім'ям, інвалідам з дитинства, дітям-інвалідам, тимчасової державної допомоги дітям та допомоги по догляду за інвалідами І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу в сумі 2 462 662,4 тис.грн. на реалізацію Законів України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми», «Державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям», «Державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям – інвалідам», «Про внесення змін деяких законодавчих актів України щодо призначення тимчасової державної допомоги», що розподіляється між бюджетами районів і міст обласного значення;

- субвенція на виплату державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, грошового забезпечення батькам-вихователям  і прийомним батькам за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім’ях за принципом «гроші ходять за дитиною» в сумі 50 409,9 тис.грн. на реалізацію Закону України від 13.01.2005р. № 2342 «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», що розподіляється між бюджетами районів і міст обласного значення;

- субвенція на надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної  плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), вивезення побутового сміття та рідких  нечистот в сумі 2 049 366,5 тис.грн., що передається до бюджетів районів і міст обласного значення;

- субвенція на надання пільг з послуг зв’язку, інших передбачених законодавством пільг (крім пільг на одержання ліків, зубопротезування, оплату електроенергії, природного і скрапленого газу на побутові потреби, твердого та рідкого пічного побутового палива, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), вивезення побутового сміття та рідких нечистот) у сумі 29 731,9 тис.грн., що передається до бюджетів районів і міст обласного значення;

-  субвенція на компенсаційні виплати за пільговий проїзд окремих категорій громадян на транспорті загального користування в сумі 90 833,2 тис.грн. (в тому числі метрополітені – 29 900,0 тис.грн., міськелектротранспорті – 31 613,2 тис.грн., залізничному транспорті – 11 270,0 тис.грн., автомобільному транспорті – 18 050,0 тис.грн.), з яких передається районам та містам області 79 620,2 тис.грн. та Департаменту соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації – 11 213,0 тис.грн. (компенсація за пільговий проїзд окремих категорій громадян на залізничному транспорті приміського сполучення в межах області);

- субвенція на надання пільг та житлових субсидій населенню на придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу в сумі 18 174,6 тис.грн., що передається до бюджетів районів та міст обласного значення.

Розподіл субвенцій, що передаються бюджетам районів та міст обласного значення, затверджується в додатку № 4 до рішення сесії.

 

Разом з цим, з обласного бюджету до державного бюджету планується передача реверсної дотації на рівні 2015 року в сумі 4 520,1 тис. грн. (як бюджету з рівнем надходжень податку на прибуток підприємств вище 1,1 до середнього показника по Україні (вилучається 50% суми перевищення показника).

 

Таким чином, загальний обсяг обласного бюджету з врахуванням цільових субвенцій з Державного бюджету України за доходами та видатками  складе – 7 756 725,3 тис.грн., в  тому  числі: по  загальному фонду – 7 623 334,9 тис.грн., по спеціальному фонду – 133 390,4 тис.грн.

          

 

Директор Департаменту

фінансів Харківської ОДА                                                                      С.І. Овсянніков