ЗВЕРНЕННЯ

депутатів Харківської обласної ради до Кабінету Міністрів України

щодо виходу з кризової ситуації у системі державних закупівель

 

 

 

Ми, депутати Харківської обласної ради, стурбовані ситуацією у зв'язку  з набуттям чинності з 11 березня 2007 року Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань закупівлі  товарів, робіт і послуг за державні кошти ".

            Вже сьогодні в області склалася вкрай напружена ситуація з реалізацією положень чинного законодавства у сфері закупівель  за державні кошти, що може призвести до негативних наслідків та значно  ускладнити замовникам організацію проведення торгів.

            Харківська обласна рада стурбована кризою у  системі державних закупівель, а також тим, що складність і фінансова  обтяжливість механізму здійснення закупівель, визначеного Законом  України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти"  унеможливлює їх своєчасне й оперативне проведення, зумовлює значне послаблення конкуренції, призводить до перевитрат бюджетних коштів, а в окремих випадках – фактично унеможливлює проведення конкурентних процедур закупівлі.

            Законодавче встановлення необґрунтованих вимог щодо інформаційних систем в мережі Інтернет, де має розміщуватися інформація щодо державних закупівель та самого порядку її розміщення, призвело до монополізації цієї сфери Товариством з обмеженою відповідальністю "Європейське консалтингове агентство", яке є власником інформаційної системи "Портал "Державні закупівлі України".

            Обов`язковість укладання договору на консультаційне та інформаційне обслуговування для всіх замовників з ТОВ "Європейське консалтингове агентство" призводить до значного збільшення витрат як розпорядників державних коштів, так і учасників торгів. Лише вартість однієї хвилини розмови під час надання консультацій коштує чотири гривні. Вартість тендерної документації для учасників закупівель складає від п`ятисот гривень до декількох тисяч гривень. Користування послугами інформаційної системи "Портал "Державні закупівлі України" також є платним і недоступним для більшості замовників.

            Наслідком протистояння щодо виконання вимог ТОВ „Європейське консалтингове агентство” є ненадання замовникам документів, що підтверджують розміщення необхідної інформації в інформаційній системі та у відповідних друкованих інформаційних бюлетенях, що, в свою чергу,  призводить до неможливості завершення процедури закупівлі, укладення договору та здійснення оплати.

            Можливість оскарження дій замовника торгів особою, яка навіть не виявила  бажання брати участь у торгах, фактично дає право сторонньому  учаснику ринку або фізичній особі маніпулювати ходом  проведення торгів, що викликає затримку у проведенні торгів і, як наслідок, у постачанні життєво необхідної продукції.

            Надання неурядовій організації, а саме: спілці громадських  організацій Тендерна палата України, – владно-адміністративних  повноважень у сфері державних закупівель суперечить нормам та принципам міжнародного законодавства.

            Розширення функцій Тендерної палати України, відсутність  механізму контролю з боку держави за її діяльністю та відсутність  відповідальності у випадку надання помилкового висновку з питань  державних закупівель або хибності його окремих положень збільшить кількість оскаржень щодо застосування процедур закупівель та  відміни торгів.

            Враховуючи викладене, Харківська обласна рада  звертається до Кабінету Міністрів України з проханням розглянути можливість виходу з кризової ситуації у системі  державних закупівель шляхом вжиття заходів, спрямованих на декомерціалізацію і спрощення  процесу державних закупівель, та внесення відповідних змін до статей 4-1, 4-2 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти", зокрема: щодо вимог до інформаційних систем в мережі Інтернет та можливості розміщення інформації стосовно закупівель на офіційних сайтах місцевих органів виконавчої влади та місцевого самоврядування та відновлення єдиного координуючого органу у сфері державних закупівель на рівні центрального органу виконавчої влади.

 

Схвалено

рішенням обласної ради

від 03 квітня 2007 року № 228-V (228-5-рр)

(ХІІ сесія V скликання)

 

 

 

Голова обласної ради                                                                   В. Салигін