ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення обласної ради
від 04 лютого 2016 року № 52-VIІ
(ІІІ сесія VІI скликання)
Програма
розвитку інформаційного простору Харківської області
на 2016 – 2020 роки
м. Харків
Паспорт
Програми розвитку інформаційного простору Харківської області
на 2016 – 2020 роки
1. Ініціатор розроблення Програми: Харківська обласна державна адміністрація.
2. Розробник Програми: Департамент масових комунікацій Харківської обласної державної адміністрації.
3. Відповідальний виконавець Програми: Департамент масових комунікацій Харківської обласної державної адміністрації.
4. Учасники Програми: структурні підрозділи Харківської обласної державної адміністрації.
5. Термін реалізації Програми: 2016 – 2020 роки.
6. Фінансування Програми: обласний бюджет та інші джерела фінансування, не заборонені чинним законодавством України.
7. Орієнтовний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, становить 36 228,0 тис. грн, у тому числі з обласного бюджету – 25 870,2 тис. грн.
1. Концептуальні засади Програми
Програма розвитку інформаційного простору Харківської області на 2016 – 2020 роки (далі – Програма) розроблена на підставі законів України «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні», «Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів», «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації», «Про видавничу справу», «Про посилення захисту майна редакцій засобів масової інформації, видавництв, книгарень, підприємств книгорозповсюдження, творчих спілок»; від 05.02.2015 № 159-VIII «Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту інформаційного телерадіопростору України», від 03.09.2015 № 674-VIII «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прозорості власності засобів масової інформації та реалізації принципів державної політики у сфері телебачення і радіомовлення», від 19.03.2015 № 271-VIII «Про внесення змін до деяких законів України щодо Суспільного телебачення і радіомовлення», Указів Президента України від 23.06.1998 № 816/98 «Про деякі питання державної підтримки книговидавничої справи», від 09.12.2000 № 1323/2000 «Про додаткові заходи щодо безперешкодної діяльності засобів масової інформації, дальшого утвердження свободи слова в Україні», від 01.08.2002 № 683/2002 «Про додаткові заходи щодо забезпечення відкритості у діяльності органів державної влади», від 09.11.2000 № 1217/2000 «Про додаткові заходи щодо державної підтримки національного книговидання і книгорозповсюдження», а також відповідних постанов Кабінету Міністрів України, рішень Державного комітету телебачення та радіомовлення України, розпоряджень голови Харківської обласної державної адміністрації.
2. Загальний аналіз розвитку інформаційного простору
Харківської області
У телерадіопросторі Харківської області працює 127 телерадіокомпаній, у тому числі 58 загальнонаціональних і регіональних та 69 місцевих, найбільша з яких – ОТБ - Філія НТКУ «Харківська регіональна дирекція» зі своїми розгалуженими виробничими можливостями. Найвідомішими серед недержавних телерадіокомпаній є «Simon», «7 канал», «R1», «АТН» та інші. Потенційними глядачами та слухачами цих телерадіокомпаній є мешканці м. Харкова, Харківського та Дергачівського районів області. Важливе місце в інформаційній сфері області посідають місцеві ТРК міст Лозової, Ізюма, Змієва, Чугуєва, Куп’янська та Первомайського.
В області на теперішній час зареєстровано понад 1500 періодичних друкованих видань. Виходять із різною періодичністю – 340. Середній загальний разовий наклад видань газет і журналів становить близько 2 млн примірників. Значний вплив на формування громадської думки про події та факти внутрішнього та зовнішнього життя мають газети «Слобідський край», «Время», «Вечерний Харьков».
Суттєво впливають на соціально-економічну та політичну ситуацію в області районні та міські газети (27 видань), що є одним із головних джерел інформування значної частини населення області, яке проживає за межами м. Харкова. Сумарний наклад міськрайонних і районних газет становить понад 70 тис. примірників, що значно перевищує рівень передплати на будь-яке обласне громадсько-політичне видання. Ці видання широко та об’єктивно висвітлюють діяльність Президента України, Уряду, органів виконавчої влади та місцевого самоврядування на рівні області та районів.
Увага населення акцентується на позитивних зрушеннях в економіці та суспільно-політичному житті країни, області.
На підставі ліцензії Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення в Харківській області здійснюють мовлення 37 радіокомпаній, серед яких 18 ефірних та 19 проводових. Разом із тим, на всю область веде передачі лише редакція ТО «Обласне радіо» філії НТКУ «Харківська регіональна дирекція». В області нараховується близько 270 тис. основних радіоточок проводового мовлення.
На теперішній час в області працює понад 600 суб’єктів видавничої справи – видавців, виготівників поліграфічної продукції і книгорозповсюджувачів різних форм власності. Їх діяльність спрямована на задоволення інформаційних, культурних, освітніх, професійних та інших потреб громадян. Поступово зростає кількість виданих найменувань книг та брошур, значну частину з яких становить література для дітей, навчальна, художня та науково-популярна література. Найбільшими державними поліграфічними підприємствами є ТОВ «Золоті сторінки», ТОВ «Видавництво Ранок», ТОВ «Фактор», ТОВ «Фоліо». У районних центрах області діє 4 друкарні, що знаходяться у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області.
Однією із основних проблем залишається матеріально-технічний стан підприємств та організацій інформаційної галузі. Усі вони оснащені застарілим обладнанням. Моральний і фізичний знос основного устаткування редакцій комунальних видань, обласного радіо та телебачення, комунальних друкарень не дозволяє створювати інформаційний продукт належної якості.
Невирішеними залишаються проблеми, що існують в редакціях районних і міськрайонних газет. Недостатнє фінансування та несвоєчасне укладення договорів на висвітлення діяльності з боку засновників та інших структур не дає можливості здійснювати належне оновлення матеріально-технічної бази, що негативно впливає на якість газет і, як наслідок, на рівень передплати. Професійний рівень журналістів комунальних видань іноді не відповідає вимогам сучасних інформаційних технологій. У деяких районах відчувається гострий дефіцит журналістських кадрів.
Недостатня увага приділяється популяризації творчих здобутків харківських митців, виданню творів місцевих авторів, представленню експозицій Харківщини у загальнодержавних та міжнародних виставкових заходах, забезпеченню книжковою продукцією населення в районах області.
3. Мета та завдання Програми
Метою та основними завданнями Програми є:
забезпечення розвитку інформаційного простору, що включає в себе підвищення якості інформації, її повноти та об’єктивності, а також збільшення можливостей доступу населення до інформації;
розвиток інформаційного простору в сільській місцевості, особливо там, де районна газета та місцеве радіо є єдиними доступними каналами інформації;
забезпечення можливості громадян області на отримання права доступу до якісної, об’єктивної інформації; створення умов для модернізації інформаційної інфраструктури;
розширення кола споживачів інформації, засновниками яких є органи державної влади і місцевого самоврядування; реалізація заходів щодо соціального захисту журналістів;
поліпшення діяльності видавничо-поліграфічної сфери;
здійснення якісного висвітлення діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, широке висвітлення подій місцевого, обласного, загальнодержавного та міжнародного значення, що відбуваються в області та за її межами.
4. Фінансове забезпечення Програми
Фінансове забезпечення Програми здійснюється у межах коштів, передбачених на її виконання в обласному бюджеті, та за рахунок інших джерел фінансування, не заборонених чинним законодавством України. За попередніми розрахунками для виконання заходів, передбачених у Програмі, необхідно:
2016 рік – 5 701,0 тис. грн;
2017 рік – 5 939,6 тис. грн;
2018 рік – 6 290,0 тис. грн;
2019 рік – 3 914,7 тис. грн;
2020 рік – 4 024,9 тис. грн.
5. Координація та контроль за реалізацією заходів Програми
Головним виконавцем та координатором Програми є Департамент масових комунікацій Харківської обласної державної адміністрації.
Харківська обласна рада заслуховує звіти щодо ходу виконання даної Програми.
Департамент масових комунікацій Харківської обласної державної адміністрації:
- забезпечує використання бюджетних коштів за призначенням, сприяє залученню коштів інших джерел фінансування;
- вносить пропозиції щодо змін або подовження терміну виконання заходів Програми, вирішує проблемні питання, що виникають у процесі їх реалізації.
Обласна державна адміністрація забезпечує виконання Програми.
6. Заходи Програми розвитку інформаційного простору Харківської області на 2016 – 2020 роки |
||||||||
№ з/п |
Заходи Програми |
Відповідальні за виконання |
Термін виконання |
Орієнтовані обсяги фінансування (тис. грн.) |
Разом |
|||
субвенція з державного бюджету |
обласний бюджет |
місцевий бюджет |
інші джерела фінансування |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
1. |
Разом |
|
2016-2020 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
Сприяти розвитку редакцій районних газет |
Департамент масових комунікацій Харківської обласної державної адміністрації |
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Разом |
|
2016-2020 |
0,0 |
400,0 |
0,0 |
0,0 |
400,0 |
Організувати навчання журналістів та обмін досвідом роботи між працівниками районної преси |
Департамент масових комунікацій Харківської обласної державної адміністрації |
2016 2017 2018 2019 2020 |
|
80,0 80,0 80,0 80,0 80,0 |
|
|
80,0 80,0 80,0 80,0 80,0 |
|
3. |
Разом |
|
2016-2020 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
Сприяти відновленню проводового радіомовлення в Харківській області |
Департамент масових комунікацій Харківської обласної державної адміністрації |
|
|
|
|
|
|
|
4. |
Разом |
|
2016-2020 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
Сприяти роботі та розвитку комунального підприємства «Харківські обласні комунікаційні системи» Харківської обласної ради |
Департамент масових комунікацій Харківської обласної державної адміністрації |
|
|
|
|
|
|
|
5. |
Разом |
|
2016-2020 |
0,0 |
7 000,0 |
0,0 |
0,0 |
7 000,0 |
Сприяти удосконаленню діяльності редакції обласної газети «Слобідський край». Передбачити в обласному бюджеті кошти для стабілізації її роботи
|
Департамент масових комунікацій Харківської обласної державної адміністрації |
2016 рік
|
|
2200,0
|
|
|
2200,0
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
6. |
Забезпечити реалізацію заходів, які направлені на реформування редакції обласної газети «Слобідський край», згідно з чинним законодавством |
Департамент масових комунікацій Харківської обласної державної адміністрації
|
2017 2018 |
|
2300,0 2500,0 |
|
|
2300,0 2500,0 |
7. |
Разом |
|
2016-2020 |
0,0 |
3 816,1 |
0,0 |
0,0 |
3 816,1 |
Надавати фінансову підтримку редакційно-видавничій групі Харківського тому серії «Реабілітовані історією» для здійснення пошукової роботи, ведення тематичної картотеки репресованих, проведення досліджень архівних кримінальних справ реабілітованих громадян тощо |
Департамент масових комунікацій Харківської обласної державної адміністрації |
2016 рік 2017 рік 2018 рік 2019 рік 2020 рік |
|
697,4 738,6 780,1 800,0 800,0 |
|
|
697,4 738,6 780,1 800,0 800,0 |
|
8. |
Разом |
|
2016-2020 |
0,0 |
3 844,0 |
0,0 |
0,0 |
3 844,0 |
Надавати фінансову підтримку КЗ Обласна пошуково-видавнича наукова редакція Книги Пам’яті України для збору і систематизації матеріалів, здійснення редакційної підготовки та видання історико-меморіального серіалу «Книга Пам’яті України. Переможці.» |
Департамент масових комунікацій Харківської обласної державної адміністрації |
2016 рік 2017 рік 2018 рік 2019 рік 2020 рік |
|
668,4 715,2 765,3 818,9 876,2 |
|
|
668,4 715,2 765,3 818,9 876,2 |
|
9. |
Разом |
|
2016-2020 |
0,0 |
750,0 |
0,0 |
0,0 |
750,0 |
Сприяти розвитку книговидавничої діяльності. Надавати фінансову підтримку місцевим авторам для забезпечення їх видавничої діяльності |
Департамент масових комунікацій Харківської обласної державної адміністрації |
2016 рік 2017 рік 2018 рік 2019 рік 2020 рік |
|
150,0 150,0 150,0 150,0 150,0
|
|
|
150,0 150,0 150,0 150,0 150,0
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10. |
Разом |
|
2016-2020 |
0,0 |
475,0 |
0,0 |
0,0 |
475,0 |
Проводити виставкові заходи з метою популяризації робіт митців Харківщини
|
Департамент масових комунікацій Харківської обласної державної адміністрації |
2016 рік 2017 рік 2018 рік 2019 рік 2020 рік |
|
95,0 95,0 95,0 95,0 95,0 |
|
|
95,0 95,0 95,0 95,0 95,0 |
|
11. |
Разом |
|
2016-2020 |
0,0 |
4 335,1 |
0,0 |
0,0 |
4 335,1 |
Надавати фінансову підтримку КП «Регіональний інформаційний центр» Харківської обласної ради |
Департамент масових комунікацій Харківської обласної державної адміністрації |
2016 рік 2017 рік 2018 рік 2019 рік 2020 рік |
|
760,2 810,8 869,6 920,8 973,7 |
|
|
760,2 810,8 869,6 920,8 973,7 |
|
12. |
Разом |
|
2016-2020 |
0,0 |
750,0 |
0,0 |
0,0 |
750,0 |
Створити цикл радіопрограм «Говорить Харківщина. Реформи сьогодення» |
Департамент масових комунікацій Харківської обласної державної адміністрації |
2016 рік 2017 рік 2018 рік 2019 рік 2020 рік |
|
150,0 150,0 150,0 150,0 150,0 |
|
|
150,0 150,0 150,0 150,0 150,0 |
|
13. |
Разом |
|
2016-2020 |
0,0 |
1 000,0 |
0,0 |
0,0 |
1 000,0 |
Створити цикл телепрограм «Не словом, а ділом. Реформи сьогодення» |
Департамент масових комунікацій Харківської обласної державної адміністрації |
2016 рік 2017 рік 2018 рік 2019 рік 2020 рік |
|
200,0 200,0 200,0 200,0 200,0 |
|
|
200,0 200,0 200,0 200,0 200,0 |
|
14. |
Разом |
|
2016-2020 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
Реалізовувати спільні проекти Департаменту масових комунікацій Харківської обласної державної адміністрації та Управління інформації і масових комунікацій Львівської та Закарпатської областей |
Департамент масових комунікацій Харківської обласної державної адміністрації |
|
|
|
|
|
|
|
15. |
Разом |
|
2016-2020 |
0,0 |
2 250,0 |
0,0 |
0,0 |
2 250,0 |
Здійснювати інформаційну підтримку конкурсу фото-, відеоробіт «Філософія серця» соціально значущих проектів Харківської області |
Департамент масових комунікацій Харківської обласної державної адміністрації |
2016 рік 2017 рік 2018 рік 2019 рік 2020 рік |
|
450,0 450,0 450,0 450,0 450,0 |
|
|
450,0 450,0 450,0 450,0 450,0 |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
16. |
Разом |
|
2016-2020 |
0,0 |
1 250,0 |
0,0 |
0,0 |
1 250,0 |
|
Здійснювати фінансову підтримку виробництва фільмів та телепрограм для дітей та юнацтва |
Департамент масових комунікацій Харківської обласної державної адміністрації |
2016 рік 2017 рік 2018 рік 2019 рік 2020 рік |
|
250,0 250,0 250,0 250,0 250,0 |
|
|
250,0 250,0 250,0 250,0 250,0 |
|
|
Разом: |
2016 |
0,0 |
5 701,0 |
0,0 |
0,0 |
5 701,0 |
|
|
Разом: |
2017 |
0,0 |
5 939,6 |
0,0 |
0,0 |
5 939,6 |
|
|
Разом: |
2018 |
0,0 |
6 290,0 |
0,0 |
0,0 |
6 290,0 |
|
|
Разом: |
2019 |
0,0 |
3 914,7 |
0,0 |
0,0 |
3 914,7 |
|
|
Разом: |
2020 |
0,0 |
4 024,9 |
0,0 |
0,0 |
4 024,9 |
|
|
Разом за роками: |
2016-2020 |
0,0 |
25 870,2 |
0,0 |
0,0 |
25 870,2 |
Перший заступник голови
обласної ради В. Коваленко