ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішення обласної ради

від 14 квітня 2016 року № 108-VII

(IV сесія VII скликання)

 

ПРОГРАМА

ЗБЕРЕЖЕННЯ ТА РОЗВИТКУ В ХАРКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ МЕРЕЖІ ДИТЯЧИХ ЗАКЛАДІВ ОЗДОРОВЛЕННЯ ТА ВІДПОЧИНКУ

НА 2016 – 2020 РОКИ

 

 

 

м. Харків

2016 рік

 

 

ПАСПОРТ

ПРОГРАМИ ЗБЕРЕЖЕННЯ ТА РОЗВИТКУ В ХАРКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ МЕРЕЖІ ДИТЯЧИХ ЗАКЛАДІВ ОЗДОРОВЛЕННЯ ТА ВІДПОЧИНКУ НА 2016 – 2020 РОКИ

 

         1. Ініціатор розроблення Програми – Харківська обласна державна адміністрація.

 

         2. Керівник розроблення Програми – заступник голови обласної державної адміністрації Черняк Михайло Євгенійович.

 

         3. Розробник Програми – Департамент у справах молоді та спорту Харківської обласної державної адміністрації.

 

         4. Співрозробники Програми:

         Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації;

         районні державні адміністрації;

         виконавчі комітети міських рад міст обласного значення;

         власники (засновники) дитячих закладів оздоровлення та відпочинку.

 

         5. Відповідальні виконавці Програми:

         Департамент у справах молоді та спорту Харківської обласної державної адміністрації;

         Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації.

        

         6. Виконавці та учасники Програми:

         структурні підрозділи обласної державної адміністрації;

         районні, сільські, селищні, міські та районні ради;

         районні державні адміністрації;

         виконавчі комітети міських рад міст обласного значення;

         власники (засновники) дитячих закладів оздоровлення та відпочинку.

 

         7. Термін реалізації Програми: 2016–2020 роки.

 

         8. Фінансування Програми: фінансування Програми планується здійснювати за рахунок коштів державного і місцевих бюджетів та інших, не заборонених чинним законодавством, джерел фінансування.

         Утримання двох обласних закладів комунальної форми власності: ПЗОВ «АІСТ» та «Чайка» (Зміївський район) - здійснюється відповідно до програми розвитку освіти «Новий освітній простір Харківщини» на 2014–2018 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 19 грудня 2013 року № 885- VI.

 

         9. Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми: всього – 89606,46 тис.грн, у тому числі з обласного бюджету – 47803,66 тис.грн.

 

ЗМІСТ

 

I.       КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ПРОГРАМИ ЗБЕРЕЖЕННЯ ТА РОЗВИТКУ  В ХАРКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ МЕРЕЖІ ДИТЯЧИХ ЗАКЛАДІВ ЗДОРОВЛЕННЯ ТА ВІДПОЧИНКУ НА 2016-2020 РОКИ                                              ….…….. 3

1.     Визначення проблеми, на вирішення якої спрямована Програма,
та шляхи її розв’язання                                                                     ……...… 3

2.     Мета Програми                                                                                  ………... 5

3.     Очікувані результати виконання Програми                                              ………... 5

4.     Критерії ефективності Програми                                                      ………... 5

5.     Оцінка фінансових ресурсів, необхідних для виконання Програми        ………... 5

6.     Нормативно-правові акти, відповідно до яких розроблена Програма ....…….. 6

7.     Відповідальні за виконання заходів Програми                               ………... 6

8.     Координація та контроль за ходом виконання Програми              ………... 6

II.    ЗАХОДИ ПРОГРАМИ                                                                     ………... 7

ДОДАТКИ ДО ПРОГРАМИ

1.       План фінансування заходів із збереження мережі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку комунальної власності у 2016 – 2020 рр..

 

2.       План фінансування заходів із збереження мережі дитячих
закладів оздоровлення та відпочинку державної власності у 2016 –2020 рр..

 

3.       План фінансування заходів із збереження мережі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку приватної форми власності у 2016 –2020 рр..

 

 


I.  КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ПРОГРАМИ ЗБЕРЕЖЕННЯ

ТА РОЗВИТКУ В ХАРКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ МЕРЕЖІ ДИТЯЧИХ ЗАКЛАДІВ ОЗДОРОВЛЕННЯ ТА ВІДПОЧИНКУ

НА 2016 – 2020 РОКИ

 

1.    Визначення проблеми, на вирішення якої спрямована Програма, та шляхи її розв’язання

Протягом останніх років спостерігається негативна тенденція до зменшення кількості дитячих закладів оздоровлення та відпочинку,  обмеження або припинення їх використання за призначенням. Мережа дитячих закладів оздоровлення та відпочинку в Харківській області складається із 45 стаціонарних закладів оздоровлення та відпочинку (41 позаміський та 4 санаторного типу), із них: 9 закладів знаходяться у державній власності, 23 заклади - комунальна власність та 13 закладів приватної форми власності. Протягом 2011 – 2015 років на території Харківській області діяли стаціонарні дитячі заклади оздоровлення та відпочинку: у 2011 році – 38; у 2012 році – 34;
у 2013 році – 36; у 2014 році – 28; у 2015 році – 28.

Серед чинників, які впливають на недостатню ефективність використання потужностей дитячих оздоровчих закладів в Харківської області, можна виділити такі:

-       недостатній обсяг бюджетного фінансування;

-       потреба дитячих закладів оздоровлення та відпочинку в модернізації їх матеріально-технічної бази;

-       недостатня підтримка та стимулювання діяльності дитячих закладів оздоровлення та відпочинку шляхом встановлення пільг із землекористування, на оплату житлово-комунальних послуг, сплату податків і зборів;

-       неефективність маркетингових технологій приватних власників закладів оздоровлення та відпочинку;

-       невідповідність цін на оздоровчі послуги якості таких послуг;

-       відсутність ринку якісних послуг оздоровлення;

-       низька ефективність використання рекреаційних можливостей дитячих закладів оздоровлення та відпочинку області через недосконалість механізмів взаємодії власників (засновників) дитячих закладів оздоровлення та відпочинку з органами самоврядування місцевих територіальних громад;

-       недостатнє залучених інвестицій у сферу дитячого оздоровлення та відпочинку.

Аналіз ситуації свідчить, що на сьогодні практично не здійснюється будівництво, реконструкція дитячих закладів оздоровлення та відпочинку або відновлення функціонування закладів, що тривалий час не працюють. Це призводить до стрімкого погіршення фізичного стану інфраструктури закладів, зменшення їх фактичної кількості та зниження конкурентоздатності.

Покращення матеріально-технічної бази закладів оздоровлення та відпочинку комунальної форми власності можливе за рахунок залучення коштів обласного бюджету, а на місцевому рівні - за рахунок фінансового ресурсу внаслідок бюджетної децентралізації. Необхідним є також не тільки збереження бази дитячих закладів оздоровлення та відпочинку, а й модернізація їх інфраструктури.

Одним із механізмів впливу на збереження та розвиток мережі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку є проходження закладом державної атестації у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 28.04.2009 № 426 (редакція від 07.04.2015 № 816).

За період з 2011 по 2015 роки державну атестацію відповідно до затвердженого плану пройшли 32 стаціонарні дитячі заклади оздоровлення та відпочинку Харківської області, із них: 2 – державної форми власності, 21 – комунальної, 9 – приватної.

Як свідчать результати проведення державної атестації закладів оздоровлення та відпочинку Харківської області, більшість таборів не відповідають сучасним вимогам. При присвоєнні відповідної категорії максимальні бали табір отримує лише за параметрами: місцезнаходження; організація виховної діяльності й дозвілля, фізкультурно-спортивної діяльності. При цьому низькі бали нараховані за параметрами: матеріально-технічна база закладу, технічний стан корпусів, будівель, споруд, прилеглої території.

У 2016 році відповідно до затвердженого плану проведення державної атестації дитячих закладів оздоровлення та відпочинку Харківської області в 2016 – 2020 роках мають пройти атестацію 28 закладів.

У рамках Програми можливе започаткування системи стимулювання власників (засновників), керівників дитячих закладів оздоровлення та відпочинку до дострокового проходження закладом державної атестації, а саме: за ініціативою власника проведення позачергової атестації та присвоєння кращої за попередню атестаційної категорії: з 3 на 2 категорію – 100 тис.грн; з 2 на 1 категорію – 150 тис.грн, з 1 на вищу – 200 тис грн.

Реалізація такої системи – це дострокове виправлення наявної ситуації та попередження негативних наслідків у майбутньому; формування позитивного іміджу оздоровчих закладів та збільшення попиту на послуги з оздоровлення дітей.

Затвердження Програми збереження та розвитку в Харківській області мережі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку на 2016 – 2020 роки (далі - Програма) забезпечить чітку стратегію розвитку  мережі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку, зупинить негативну тенденцію до зменшення їх кількості, удосконалить співпрацю власників (засновників) закладів оздоровлення не тільки із органами виконавчої влади та контролюючими організаціями, а й з представниками місцевих територіальних громад.

 

2.    Мета Програми

Метою Програми є удосконалення системи оздоровлення та відпочинку дітей, забезпечення надання державних гарантій щодо доступності та якості відповідних послуг, збереження та розвиток мережі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку, модернізація об’єктів їх інфраструктури відповідно до сучасних умов.

 

3.    Очікувані результати виконання Програми

Виконання Програми дасть змогу:

         - створити сучасний механізм мотивації та стимулювання діяльності дитячих закладів оздоровлення та відпочинку;

         - здійснити реконструкцію, провести капітальний ремонт та забезпечити добудови об’єктів дитячих закладів оздоровлення та відпочинку (стадіони, спортивні та ігрові майданчики, басейни тощо);

         - забезпечити оновлення електричних мереж у дитячих закладах оздоровлення та відпочинку;

         - здійснити реконструкцію та провести ремонт приміщень дитячих закладів оздоровлення та відпочинку (корпусів, їдалень, кімнат гігієни);

         - упорядкувати прилеглі до дитячих закладів оздоровлення та відпочинку території з метою  створенням безпечного середовища для дітей;

         - здійснити реконструкцію мереж водопостачання та водовідведення;

         - обладнати споруди та об’єкти дитячих закладів оздоровлення та відпочинку засобами пожежної безпеки, створити системи охоронно-пожежної сигналізації;

         - відновити роботу  дитячих закладів оздоровлення та відпочинку, які довгий час не працюють;

         - зміцнити матеріально-технічну базу дитячих закладів оздоровлення та відпочинку, що дозволить створити умови для якісного відпочинку дітей шкільного віку, профілактики бездоглядності дітей під час літніх канікул шляхом організації профільних, спортивних таборів, а також таборів праці та відпочинку.

 

4. Критерії ефективності Програми

         - досягнення 100% завантаження стаціонарних дитячих закладів оздоровлення та відпочинку;

         - збереження (збільшення) кількості працюючих в області дитячих закладів оздоровлення та відпочинку.

 

5.    Оцінка фінансових ресурсів, необхідних для виконання Програми

Фінансування Програми планується здійснювати за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, інших джерел.

Орієнтовний обсяг фінансування Програми становить 89606,46 тис.грн,
у тому числі: за рахунок коштів державного бюджету – 2360,00 тис.грн,
місцевих бюджетів різного рівня – близько 69949,06 тис.грн, інших
джерел – 17297,40 тис.грн.

Обсяг фінансування Програми визначається щороку під час складання проектів державного та місцевих бюджетів.

Головними розпорядниками коштів обласного бюджету за напрямами здійснення повноважень є:

Департамент у справах молоді та спорту Харківської обласної державної адміністрації;

Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації.

Розпорядниками коштів обласного бюджету є районні державні адміністрації, виконкоми міських рад міст обласного значення.

 

6.    Нормативно-правові акти, відповідно до яких розроблена Програма

         - Закон України «Про оздоровлення та відпочинок дітей» від 04.09.2008 № 375-VI (зі змінами);

         - постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку ведення Державного реєстру дитячих закладів оздоровлення та відпочинку» від 28.04.2009 № 425 (зі змінами);

         - постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку проведення державної атестації дитячих закладів оздоровлення та відпочинку і присвоєння їм відповідних категорій» від 28.04.2009 № 426 (зі змінами);

         - наказ Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту «Про затвердження Державного соціального стандарту оздоровлення та відпочинку дітей» від 13.08.2009  № 2881;

         - наказ Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту «Про затвердження Критеріїв присвоєння дитячому закладу оздоровлення та відпочинку відповідної категорії» від 19.05.2010 № 1391;

         - наказ Міністерства соціальної політики України «Про затвердження Положення про Державний реєстр дитячих закладів оздоровлення та відпочинку» від 19.01.2012 № 26.

 

7.    Відповідальні за виконання заходів Програми

Відповідальними за виконання заходів Програми є районні державні адміністрації, виконкоми міських рад міст обласного значення, власники (засновники) дитячих закладів оздоровлення та відпочинку.

 

8. Координація та контроль за ходом виконання Програми

Координацію діяльності, пов’язаної з виконанням Програми, здійснює Департаменту у справах молоді та спорту Харківської обласної державної адміністрації.

Виконавці надають інформацію про хід виконання заходів Програми до Департаменту у справах молоді та спорту Харківської обласної державної адміністрації щороку до 15 січня.

Департамент у справах молоді та спорту Харківської обласної державної адміністрації надає узагальнену інформацію про хід виконання Програми до обласної державної адміністрації та обласної ради щороку до
01 лютого.

Обласна державна адміністрація забезпечує організацію виконання Програми і відповідає за реалізацію її заходів.

Обласна рада заслуховує звіти про хід виконання Програми.

 


ІІ. ЗАХОДИ ПРОГРАМИ

 

 

№№ з/п

Зміст заходу

Термін виконання

Виконавці

1.

Забезпечити збереження мережі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку, включаючи проведення:

щороку

власники (засновники) дитячих закладів оздоровлення та відпочинку, дитячі заклади оздоровлення та відпочинку

 

  -

капітального будівництва (придбання) та реконструкції, капітального та поточного ремонту

 

  -

модернізації та поліпшення матеріально-технічної бази

 

2.

Забезпечити підготовку закладів оздоровлення та відпочинку комунальної форми власності до відкриття та роботи в літній період, у т.ч. шляхом залучення субвенцій з бюджетів міських, селищних, сільських рад

щороку

районні державні адміністрації, виконавчі комітети місцевих рад міст обласного значення

 

3.

Забезпечити  підготовку закладів оздоровлення та відпочинку обласної комунальної форми власності до відкриття та роботу в літній період

щороку

Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації, Департамент фінансів Харківської обласної державної адміністрації

 

4.

Забезпечити  збереження мережі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку районної та міської комунальної форми власності шляхом фінансування за рахунок коштів  обласного бюджету

щороку

Департамент у справах молоді та спорту Харківської обласної державної адміністрації, Департамент фінансів Харківської обласної державної адміністрації, власники (засновники) дитячих закладів оздоровлення та відпочинку

 

5.

Сприяти підвищенню категорії за результатами проходження позачергової атестації шляхом виділення субвенції з обласного бюджету закладам оздоровлення та відпочинку

протягом дії програми

Департамент у справах молоді та спорту Харківської обласної державної адміністрації, Департамент фінансів Харківської обласної державної адміністрації, власники (засновники) дитячих закладів оздоровлення та відпочинку