ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення обласної ради
від 14 квітня 2016 року № 103-VII
(IV сесія VII скликання)
Регіональна цільова Програма
розвитку цивільного захисту
на 2016 – 2017 роки
м. Харків
2016
ПАСПОРТ
регіональної цільової Програми розвитку цивільного захисту
на 2016 – 2017 роки
1. Ініціатори розроблення Програми – Департамент цивільного захисту Харківської обласної державної адміністрації, Головне управління ДСНС України у Харківській області, Навчальний центр Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту ДСНС України.
2. Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення Програми – регіональна цільова Програма розвитку цивільного захисту на 2016 – 2017 роки розроблена відповідно до Кодексу цивільного захисту України та на виконання доручення голови обласної державної адміністрації від 11.01.2016 № 01-28/146.
3. Розробник Програми – Департамент цивільного захисту Харківської обласної державної адміністрації.
4. Співрозробники Програми – Головне управління ДСНС України у Харківській області, Навчальний центр Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту ДСНС України.
5. Відповідальний виконавець Програми – Департамент цивільного захисту Харківської обласної державної адміністрації.
6. Учасники Програми – Департамент цивільного захисту Харківської обласної державної адміністрації, Департамент житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури Харківської обласної державної адміністрації, Департамент масових комунікацій Харківської обласної державної адміністрації, Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації, Департамент охорони здоров’я Харківської обласної державної адміністрації, районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, Головне управління ДСНС України у Харківській області (за згодою), Навчальний центр Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту ДСНС України (за згодою), Харківська обласна комунальна аварійно-рятувальна водолазна служба (за згодою).
7. Термін реалізації Програми – 2016 – 2017 роки.
8. Фінансування заходів Програми – за рахунок обласного бюджету, місцевих бюджетів і власних коштів підприємств.
9. Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, становить всього – 21329,0 тис. грн, а саме:
за рахунок коштів обласного бюджету – 21329,0 тис. грн,
у тому числі за роками:
2016 рік – 8664,5 тис. грн
2017 рік – 12664,5 тис. грн.
1. Загальна частина
Харківська область є одним із найбільших промислових центрів України. На території області розміщено 3580 потенційно небезпечних об’єктів, із яких 388 віднесено до об’єктів підвищеної небезпеки, 67 хімічно-небезпечних об’єктів, 4 арсенали зберігання боєприпасів та склад компонентів ракетного палива, на якому дотепер зберігаються небезпечні вибухопожежонебезпечні компоненти відпрацьованого ракетного палива.
Через наявність на території області значної кількості техногенно-небезпечних об’єктів, необхідно забезпечити сучасний рівень технічного оснащення підрозділів пожежно-рятувальної служби Харківщини.
Щороку в регіоні виникає понад 5 тисяч пожеж та інших надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру, під час яких гинуть понад 250 людей.
За даними статистики, рятувальники Головного управління ДСНС України у Харківській області своїми фаховими оперативними діями щороку рятують понад 1150 людей та майна на сотні мільйонів гривень, знешкоджують близько 4 тисяч боєприпасів часів Другої світової війни, здійснюють у середньому від 20 до 180 виїздів на добу. Із настанням холодної пори року кількість виїздів збільшується майже у два рази.
Протягом останніх років централізоване фінансування по загальному фонду державного бюджету здійснювалося лише по видатках на комунальні послуги та заробітну плату особовому складу. Потреба гарнізону у придбанні пально-мастильних матеріалів становить понад 10 млн грн, але задовольнялася вона лише на 15 %. І це тільки першочергова потреба.
Найважливішою проблемою в області у сфері цивільного захисту є низький рівень забезпечення аварійно-рятувальних підрозділів сучасними матеріально-технічними засобами для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків.
Протягом 2015 року на водних об’єктах області загинуло 62 особи, з яких 2 дитини.
Накопичення матеріальних засобів у регіональному матеріальному резерві складає 42 відсотки від передбачених Номенклатурою та обсягами регіонального матеріального резерву.
Технічний стан та оснащення регіональної автоматизованої системи централізованого оповіщення Харківської області не відповідає сучасним вимогам. Апаратура оповіщення застаріла та потребує реконструкції.
Для забезпечення сталої роботи диспетчерського пункту керівника територіальної підсистеми цивільного захисту Харківської області – голови обласної державної адміністрації (далі – диспетчерський пункт) як щоденно, так і в умовах надзвичайних ситуацій та особливого періоду, необхідно удосконалити утримання приміщення диспетчерського пункту.
Технічний стан приміщень та оснащення диспетчерського пункту не відповідають вимогам Інструкції з експлуатації запасних пунктів управління в мирний час (ДСК та Інструкції щодо утримання захисних споруд цивільної оборони у мирний час, затвердженої наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 09.10.2006 № 653). Диспетчерський пункт потребує ремонту, технічного обслуговування системи вентиляції та життєзабезпечення, а також доукомплектування матеріальними засобами.
2. Мета та основні завдання Програми
Метою Програми є створення умов для ефективного використання сил цивільного захисту області, для їх матеріально-технічного забезпечення та зменшення ризику виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру і досягнення гарантованого рівня захисту населення і територій від їх наслідків.
Основними завданнями Програми є:
підвищення ефективності заходів щодо захисту населення і територій області від надзвичайних ситуацій та досягнення гарантованого рівня захисту населення і територій від їх наслідків;
забезпечення ефективного управління територіальною підсистемою єдиної державної системи цивільного захисту Харківської області;
забезпечення готовності органів управління та сил до дій, спрямованих на запобігання надзвичайним ситуаціям, та реагування на них;
удосконалення системи зв’язку та оповіщення населення про загрозу та виникнення надзвичайних ситуацій та своєчасне і достовірне інформування його про наявну обстановку і вжиті заходи;
придбання засобів для здійснення запобіжних заходів у разі загрози виникнення надзвичайної ситуації, ліквідації її наслідків, проведення невідкладних відновлювальних робіт згідно з Номенклатурою та обсягами регіонального матеріального резерву;
створення умов щодо утримання у постійній готовності Харківської обласної комунальної аварійно-рятувальної водолазної служби до дій за призначенням;
забезпечення проведення пошукових водолазних робіт, пов’язаних із виявленням та підняттям тіл загиблих з води, водолазного обстеження дна акваторій пляжів, проведення водолазно-технічних робіт на гідроспорудах;
забезпечення пожежної безпеки сільських населених пунктів;
забезпечення спеціальним обладнанням підрозділів спеціалізованої протипожежної служби цивільного захисту області;
забезпечення пально-мастильними матеріалами, піноутворювачем та хімічним поглиначем підрозділів спеціалізованої протипожежної служби цивільного захисту для оперативного реагування на надзвичайні ситуації та нестандартні резонансні й небезпечні події та ліквідація їх наслідків;
забезпечення робіт щодо виявлення та знешкодження вибухонебезпечних предметів часів Другої світової війни на території Харківської області.
3. Шляхи вирішення проблеми
Вирішення проблеми можливе шляхом: удосконалення функціонування територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Харківської області; забезпечення готовності органів управління та сил до дій, спрямованих на запобігання надзвичайним ситуаціям, та реагування на них; удосконалення системи зв’язку та оповіщення населення про загрозу та виникнення надзвичайних ситуацій; придбання засобів для здійснення запобіжних заходів у разі загрози виникнення надзвичайної ситуації, ліквідації її наслідків, проведення невідкладних відновлювальних робіт; забезпечення проведення пошукових водолазних робіт, пов’язаних із виявленням та підняттям тіл загиблих з води, водолазного обстеження дна акваторій пляжів, проведення водолазно-технічних робіт на гідроспорудах; забезпечення пожежної безпеки сільських населених пунктів; покращення оперативно-службової діяльності аварійно-рятувальних підрозділів спеціалізованої протипожежної служби цивільного захисту області; забезпечення своєчасного виявлення та знешкодження вибухонебезпечних предметів часів Другої світової війни.
4. Очікувані результати реалізації заходів Програми
Виконання Програми надасть змогу забезпечити:
належне функціонування територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Харківської області та вирішення завдань щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків;
поповнення регіонального матеріального резерву, згідно із встановленою Номенклатурою та обсягами регіонального матеріального резерву;
надійне функціонування регіональної автоматизованої системи централізованого оповіщення Харківської області та диспетчерського пункту;
оперативне реагування аварійно-рятувальних підрозділів спеціалізованої протипожежної служби цивільного захисту області на можливі надзвичайні ситуації та нестандартні резонансні й небезпечні події;
своєчасне проведення робіт з виявлення та знешкодження вибухонебезпечних предметів часів Другої світової війни;
зменшення кількості загиблих на воді та підняття рівня безпечного відпочинку населення на водних об’єктах.
5. Обсяги та джерела фінансування Програми
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації заходів Програми, становить 21329,0 тис. грн, із них: за рахунок обласного бюджету – 21329,0 тис. грн, у тому числі за роками: 2016 рік – 8664,5 тис. грн, 2017 рік – 12664,5 тис. грн.
Обсяг фінансування заходів Програми буде уточнюватися під час складання проекту обласного бюджету на відповідний рік виходячи з можливостей.
6. Координація дій та контроль за ходом виконання Програми
Контроль за виконанням Програми здійснює обласна рада.
Обласна державна адміністрація забезпечує виконання Програми та звітує про її виконання перед обласною радою. Координацію дії щодо виконання Програми здійснює Департамент цивільного захисту Харківської обласної державної адміністрації.
7. Завдання і заходи Програми
Найменування завдання |
Найменування заходів |
Виконавці завдань та заходів Програми |
Головний розпорядник коштів |
Джерела фінансування (обласний бюджет, інші кошти) |
Прогнозний обсяг фінансових ресурсів для виконання завдань, тис. грн |
Орієнтовні обсяги фінансування за роками (вартість), тис. грн, у тому числі: |
|
2016 |
2017 |
||||||
1. Забезпечення належного рівня захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій |
1.1. Забезпечення постійної готовності регіональної автоматизованої системи централізованого оповіщення:
1.1.1. Експлуатаційно-технічне обслуговування регіональної системи централізованого оповіщення населення Харківської області
1.2. Проведення ремонту, дообладнання, технічного обслуговування системи життєзабезпечення та забезпечення роботи диспетчерського пункту керівника територіальної підсистеми цивільного захисту Харківської області – голови обласної державної адміністрації
1.3. Забезпечення здійснення заходів щодо приведення захисних споруд цивільного захисту у стан готовності до укриття населення
1.4. Аналіз стану техногенної та пожежної безпеки в установах, організаціях та на підприємствах. Щорічне розроблення комплексних заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру
1.5. Розвиток навчально-консультативних пунктів в області
1.6. Проведення зустрічей, прес-конференцій, брифінгів із представниками засобів масової інформації щодо висвітлення практики реагування на надзвичайні ситуації
1.7. Забезпечення наявності наочної агітації та соціальної реклами з питань попередження виникнення надзвичайних ситуацій в місцях проживання, відпочинку та масового перебування населення |
Департамент цивільного захисту Харківської обласної державної адміністрації
Департамент цивільного захисту Харківської обласної державної адміністрації
районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування
Головне управління ДСНС України у Харківський області (за згодою), Департамент цивільного захисту Харківської обласної державної адміністрації
районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, Департамент цивільного захисту Харківської обласної державної адміністрації, Головне управління ДСНС України у Харківській області (за згодою)
Головне управління ДСНС України у Харківській області (за згодою), Департамент цивільного захисту Харківської обласної державної адміністрації, Департамент масових комунікацій Харківської обласної державної адміністрації
Головне управління ДСНС України у Харківській області (за згодою), Департамент цивільного захисту обласної державної адміністрації, районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування
|
Департамент цивільного захисту Харківської обласної державної адміністрації
Департамент цивільного захисту Харківської обласної державної адміністрації
районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування
-
-
-
- |
Обласний бюджет
Обласний бюджет
Місцеві бюджети
-
-
-
-
|
1200,0
500,0
-
-
-
-
-
|
-
-
+
+
+
+
+ |
1200,0
500,0
+
+
+
+
+ |
Всього на забезпечення захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій |
1700,0 |
- |
1700,0 |
||||
2. Здійснення організаційних та спеціальних заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій |
2.1. Придбання матеріальних цінностей для регіонального матеріального резерву з метою здійснення запобіжних заходів у разі загрози виникнення надзвичайних ситуацій, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру та їх наслідків, проведення невідкладних відновлювальних робіт згідно з Номенклатурою та обсягами матеріального резерву
2.2. Впровадження систем раннього виявлення надзвичайних ситуацій та оповіщення людей у разі їх виникнення на об’єктах підвищеної небезпеки
2.3. Проведення паспортизації потенційно небезпечних об’єктів
2.4. Проведення обов’язкового страхування цивільної відповідальності суб’єктів господарювання за шкоду, яка може бути заподіяна пожежами та аваріями на об’єктах підвищеної небезпеки
2.5. Придбання засобів індивідуального захисту для населення, яке проживає у зонах прогнозованого хімічного забруднення, організація їх зберігання та видачі
2.6. Контроль за накопиченням і підтриманням у постійній готовності засобів індивідуального захисту, сучасних приладів дозиметричного і хімічного контролю та розвідки |
Департамент цивільного захисту Харківської обласної державної адміністрації
Головне управління ДСНС України у Харківській області (за згодою)
Головне управління ДСНС України у Харківській області (за згодою) керівники об’єктів підвищеної небезпеки, Головне управління ДСНС України у Харківській області (за згодою)
керівники хімічно небезпечних об’єктів, на яких можливі аварії рівня «В»
Департамент цивільного захисту Харківської обласної державної адміністрації, Головне управління ДСНС України у Харківській області (за згодою)
|
Департамент цивільного захисту Харківської обласної державної адміністрації
власні кошти підприємств
власні кошти підприємств
власні кошти підприємств
власні кошти підприємств
- |
Обласний бюджет
власні кошти підприємств
власні кошти підприємств
власні кошти підприємств
власні кошти підприємств
-
|
890,0
-
-
-
-
- |
-
+
+
+
+
+ |
890,0
+
+
+
+
+ |
Всього на здійснення заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій |
890,0 |
- |
890,0 |
||||
3. Забезпечення пожежної та техногенної безпеки |
3.1. Придбання спеціального обладнання, апаратів захисту органів дихання, запасних частин до них, пожежних рукавів, ручного гідравлічного інструменту, костюмів хімічного захисту, засобів хімічної розвідки та контролю (багатокомпонентні газоаналізатори), сучасних засобів радіаційного захисту та моніторингу радіаційної безпеки (персональні детектори випромінювання, портативний радіаційний сканер) для підрозділів спеціалізованої протипожежної служби цивільного захисту області
3.2. Придбання пально-мастильних матеріалів, піноутворювача та хімічного поглинача для підрозділів спеціалізованої протипожежної служби цивільного захисту області для оперативного реагування на надзвичайні ситуації та нестандартні резонансні й небезпечні події та ліквідація їх наслідків
3.3. Придбання пально-мастильних матеріалів для забезпечення робіт щодо виявлення та знешкодження вибухонебезпечних предметів часів Другої світової війни на території Харківської області
3.4. Забезпечення функціонування підрозділів місцевої пожежної охорони
3.5. Забезпечення виконання правил та норм пожежної безпеки в загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних навчальних закладах, закладах охорони здоров’я
3.6. Забезпечення поетапного ремонту вуличних пожежних гідрантів |
Головне управління ДСНС України у Харківській області (за згодою)
Головне управління ДСНС України у Харківській області (за згодою)
Навчальний центр Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту ДСНС України (за згодою)
районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування
районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації, Департамент охорони здоров’я Харківської обласної державної адміністрації, Головне управління ДСНС України у Харківській області (за згодою)
районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, Департамент житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури Харківської обласної державної адміністрації
|
Департамент цивільного захисту Харківської обласної державної адміністрації
Департамент цивільного захисту Харківської обласної державної адміністрації
Департамент цивільного захисту Харківської обласної державної адміністрації
районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування
-
районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування
|
Обласний бюджет
Обласний бюджет
Обласний бюджет
Місцеві бюджети
-
місцеві бюджети
|
14075,0
2592,0
662,0
-
-
- |
7037,5
1296,0
331,0
+
+
+ |
7037,5
1296,0
331,0
+
+
+
|
Всього на забезпечення пожежної та техногенної безпеки |
17329,0 |
8664,5 |
8664,5 |
||||
4. Запобігання загибелі людей на водних об’єктах |
4.1. Забезпечення готовності Харківської обласної комунальної аварійно-рятувальної водолазної служби до реагування на надзвичайні ситуації (події) та проведення водолазних робіт на водних об’єктах
4.2. Удосконалення матеріально-технічної бази Харківської обласної комунальної аварійно-рятувальної водолазної служби
4.3. Перевірка готовності Харківської обласної комунальної аварійно-рятувальної водолазної служби
4.4. Організація та проведення семінару на тему: «Підготовка та відкриття місць масового відпочинку населення на водних об’єктах області»
4.5. Підготовка місць масового відпочинку на водних об’єктах:
4.5.1. Організація проведення водолазного обстеження дна акваторії пляжів атестованими аварійно-рятувальними службами
4.5.2. Забезпечення направлення на навчання матросів-рятувальників (плавців-рятувальників) для сезонних рятувальних постів
4.5.3. Обладнання сезонних рятувальних постів
4.5.4. Паспортизація пляжів у місцях масового відпочинку населення на водних об’єктах
4.5.5. Забезпечення безпеки людей під час проведення масових заходів на водних об’єктах (свято Водохреща, свято Івана Купала тощо)
4.5.6. Забезпечення інформування населення через засоби масової інформації про дотримання правил безпеки на водних об’єктах та надання першої медичної допомоги
4.5.7. Друкування плакатів, буклетів, листівок і розповсюдження серед населення |
Департамент цивільного захисту Харківської обласної державної адміністрації
Харківська обласна комунальна аварійно-рятувальна водолазна служба
Департамент цивільного захисту Харківської обласної державної адміністрації
Департамент цивільного захисту Харківської обласної державної адміністрації районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування
районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування
районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування
районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування
районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування
\
районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, Департамент цивільного захисту Харківської обласної державної адміністрації, Головне управління ДСНС України у Харківській області (за згодою)
районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, Департамент масових комунікацій Харківської обласної державної адміністрації
Департамент цивільного захисту Харківської обласної державної адміністрації
|
Департамент цивільного захисту Харківської обласної державної адміністрації
Департамент цивільного захисту Харківської обласної державної адміністрації
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Департамент цивільного захисту Харківської обласної державної адміністрації |
Обласний бюджет
Обласний бюджет
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Обласний бюджет |
1300,0
100,0
-
-
-
-
-
-
-
-
-
10,0 |
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
- |
1300,0
100,0
+
+
+
+
+
+
+
+
+
10,0 |
Всього на здійснення заходів щодо запобігання загибелі людей на водних об’єктах |
1410 |
- |
1410 |
||||
Обласний бюджет |
21329,0 |
8664,5 |
12664,5 |
||||
Всього |
21329,0 |
8664,5 |
12664,5 |
Примітка: (+) – рік виконання заходу
Заступник голови обласної ради В. Скоробагач