ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення обласної ради
від 14 квітня 2016 року № 102-VII
(IV сесія VII скликання)
ОБЛАСНА ПРОГРАМА
ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЖИТЛОВОГО БУДІВНИЦТВА НА СЕЛІ «ВЛАСНИЙ ДІМ»
НА 2016 – 2017 РОКИ
м. Харків
2016 рік
ПАСПОРТ
ОБЛАСНОЇ ПРОГРАМИ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЖИТЛОВОГО БУДІВНИЦТВА НА СЕЛІ «ВЛАСНИЙ ДІМ»
НА 2016 – 2017 РОКИ
1. |
Ініціатор розроблення Програми |
Харківська обласна державна адміністрація, Харківська обласна рада
|
2. |
Розробник Програми |
Департамент агропромислового розвитку Харківської обласної державної адміністрації
|
3. |
Співрозробники Програми |
КП «Харківський обласний фонд підтримки індивідуального житлового будівництва на селі»
|
4. |
Виконавці Програми |
Департамент агропромислового розвитку Харківської обласної державної адміністрації, районні державні адміністрації, КП «Харківський обласний фонд підтримки індивідуального житлового будівництва на селі»
|
5. |
Учасники Програми |
Районні державні адміністрації, районні та міські ради, індивідуальні сільські забудовники
|
6. |
Термін реалізації Програми |
2016 – 2017 роки
|
7. |
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації заходів Програми: разом, у тому числі за рахунок (тис. гривень): |
50 738,7 |
|
коштів державного бюджету |
25000,0 |
|
коштів місцевих бюджетів |
5000,0 |
|
коштів обласного бюджету, разом |
20 738,7 |
|
у тому числі |
|
|
коштів загального фонду |
20 000,0 |
|
коштів від повернення раніше наданих кредитів індивідуальним сільським забудовникам |
738,7 |
1. Загальні положення
Обласна програма індивідуального житлового будівництва на селі «Власний дім» на 2016 – 2017 роки (далі – Програма) розроблена відповідно до Указу Президента України від 27 березня 1998 року №222/98 «Про заходи щодо підтримки індивідуального житлового будівництва на селі», розпорядження Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2015 року №995-р «Про схвалення Концепції розвитку сільських територій» та інших нормативно-правових актів.
2. Визначення проблеми, на виконання якої спрямована Програма
Житлова проблема – одна із основних соціально-економічних проблем. Її вирішення є найважливішою складовою проведення соціально-економічних реформ на селі та фактором підвищення рівня життя сільського населення.
Сільський житловий фонд здебільшого старий, перебуває у незадовільному технічному стані і має низький рівень інженерного оснащення.
Стабільним джерелом введення житла на сьогоднішній день залишається індивідуальне будівництво.
На початок 2015 року в області на квартирному обліку перебувало 19907 сімей та одинаків. Обсяги житла для соціально незахищених громадян недостатні і не дозволяють вирішити проблему забезпечення їх житлом.
Низький рівень доходів значної частини сільського населення, неадекватний вартості спорудження житла, не дає підстав для надії щодо вирішення своїх житлових проблем у сучасних умовах.
Проблеми будівництва житла на селі обумовлені потребою значних інвестицій в організацію індивідуального будівництва, нестачею обігових коштів, недостатньо високим рівнем купівельної спроможності сільського населення, частими змінами податкового та регулюючого законодавства в галузі будівництва.
Прийняття Програми спрямоване на вирішення як житлових проблем жителів сільської місцевості, які потребують поліпшення житлових умов, так і підтримки будівельної галузі та житлового будівництва шляхом формування платоспроможного покупця на ринку житла.
3. Мета Програми та основні напрями її реалізації
Метою Програми є поліпшення стану забезпечення жителів сільської місцевості області житлом, створення умов для будівництва або придбання житла громадянами, які потребують поліпшення житлових умов.
Основні напрями реалізації Програми:
- спорудження інженерних мереж, підвищення рівня інженерного облаштування села;
- підтримка та подальший розвиток індивідуального житлового будівництва на селі;
- забезпечення кредитною підтримкою об’єктів житла, що знаходяться у стадії незавершеного будівництва;
- реконструкція існуючого житлового фонду та його інженерне облаштування;
- запровадження енергоефективних та енергозберігаючих технологій;
- сприяння розвитку особистих селянських господарств та збільшення на цій основі обсягів виробництва власної сільськогосподарської продукції, підвищення рівня самозайнятості населення;
- поліпшення інфраструктури села, соціально-демографічної ситуації, стимулювання закріплення і зростання чисельності молоді на селі, зменшення міграції сільського населення в міста та за межі області;
- сприяння виробничій діяльності спеціалізованих будівельних організацій;
- залучення підприємств до виконання будівельно-монтажних робіт;
- залучення власних коштів населення при спорудженні комунальних мереж та систем інженерного забезпечення.
4. Шляхи і способи вирішення проблеми
Оптимальним способом вирішення проблеми є розширення на відповідних територіях інвестування в будівництво житла на селі, здешевлення його вартості, створення забудовникам сприятливих умов для спорудження житлових будинків з надвірними підсобними приміщеннями та добудови незавершених житлових будинків.
Вирішити проблему можливо шляхом:
- удосконалення механізму державної підтримки індивідуального житлового будівництва на селі;
- надання фінансової підтримки індивідуальним забудовникам – довгострокових (до 20 років, а молодим та неповним сім'ям – до 30 років) кредитів у розмірах, що визначаються із розрахунку кошторисної вартості будинку, для спорудження індивідуальних житлових будинків із надвірними підсобними приміщеннями та добудови незавершених житлових будинків;
- надання КП «Харківський обласний фонд підтримки індивідуального житлового будівництва на селі» разом із місцевими державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування практичної допомоги індивідуальним забудовникам у вирішенні питань вибору та оформлення земельних ділянок, проектів будівель, забезпечення будівельними матеріалами та супутніми товарами, укладення договорів з підрядними організаціями та здійснення контролю за виконанням ними обумовлених термінів завершення робіт згідно з етапами будівництва та умовами інженерного забезпечення.
5. Надання земельних ділянок
під індивідуальне житлове будівництво на селі
1. Громадяни, які бажають одержати присадибну земельну ділянку для будівництва та обслуговування житлового будинку і господарських будівель, за одержанням інформації (консультації) про наявність земельних ділянок, порядок їх оформлення звертаються у відповідну сільську, селищну, міську раду і подають клопотання про виділення земельної ділянки згідно з чинним законодавством України.
У клопотанні зазначається цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки.
2. Сільські, селищні ради разом із відповідними районними державними адміністраціями і виконавчими комітетами міських рад міст обласного значення розглядають клопотання у місячний строк і надають дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
3. Земельні ділянки повинні бути забудовані згідно з розробленими проектами.
4. Розроблення проектів забудови індивідуальних будинків та господарських будівель виконують проектні організації, що мають відповідну ліцензію, за заявками замовників.
5. Дозвіл на початок будівництва об'єкта надається Департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області після перевірки та прийняття рішення про затвердження проектної документації.
6. Закінченим будівництво вважається лише тоді, коли житловий будинок зданий в експлуатацію відповідній комісії сільської, селищної ради за актом, затвердженим виконавчим комітетом відповідної сільської, селищної ради.
7. Функції замовника та фінансування проектування і будівництва об'єктів загального користування на території забудови (об'єктів соціально-культурного побуту, шляхів, інженерних мереж та споруд, благоустрою) можуть здійснювати місцеві органи влади, організації, установи тощо.
6. Фінансове забезпечення Програми
Фінансування Програми здійснюється на підставі постанов Кабінету Міністрів України від 03 серпня 1998 року №1211 «Про затвердження Положення про порядок формування і використання коштів фондів підтримки індивідуального житлового будівництва на селі» (зі змінами), від 05 жовтня 1998 року №1597 «Про затвердження Правил надання довгострокових кредитів індивідуальним забудовникам на селі» (зі змінами).
Реалізація Програми передбачає залучення коштів із різних джерел фінансування індивідуального житлового будівництва на селі: державного бюджету; обласного бюджету; районних бюджетів; коштів, що надійдуть від повернення кредитів, наданих за рахунок коштів обласного бюджету, власних коштів індивідуальних забудовників та інших джерел фінансування, що не заборонені чинним законодавством України.
Для виконання Програми на 2016 – 2017 роки необхідно забезпечити фінансування в обсязі 50 738,7 тис. грн.
Обсяги фінансування Програми з обласного та місцевих бюджетів щороку затверджуються при формуванні відповідних річних бюджетів, ураховуючи їхні можливості.
7. Прогнозні показники та обсяги фінансування Програми
Прогнозні показники щодо фінансування та обсяги кредитування будівництва житла, купівлі, газифікації та водопостачання садиб, необхідних для реалізації Програми, наведено у таблицях 1, 2.
Таблиця 1.
|
|||||||
Прогнозні показники щодо фінансування обласної програми індивідуального житлового будівництва на селі «Власний дім», введення в експлуатацію і купівлю житла, газифікації та водопостачання садиб на 2016 – 2017 роки |
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
Показники |
Разом |
од.вим. |
2016 |
2017 |
|||
2016-2017 роки |
|||||||
Обсяг кредитних коштів: усього, у тому числі за рахунок: |
50 738,7 |
тис.грн. |
27118,7 |
23620,0 |
|||
держбюджету |
25 000,0 |
тис.грн. |
14 500 |
10 500 |
|||
місцевих бюджетів, |
5 000,0 |
тис.грн. |
2 000 |
3 000 |
|||
обласний бюджет: усього, |
20 738,7 |
тис.грн. |
10618,7 |
10120,0 |
|||
у тому числі |
|
|
|
|
|||
кошти загального фонду |
20 000,0 |
тис.грн. |
10000,0 |
10000,0 |
|||
кошти від повернення раніше наданих кредитів індивідуальним сільським забудовникам |
738,7 |
тис.грн. |
618,7 |
120,0 |
|||
Введення житла |
4,9 |
тис.кв.м. |
1,2 |
3,7 |
|||
Купівля житла |
88 |
кільк. |
44 |
44 |
|||
Газифікація/водопостачання садиб |
407 |
кільк. |
219 |
188 |
|||
Прогнозні часткові витрати з обслуговування кредитів |
600,0 |
тис.грн. |
300,0 |
300,0 |
Таблиця 2.
Обсяги кредитування |
|||||||
будівництва житла, газифікації, купівлі та водопостачання садиб, необхідні для реалізації обласної програми індивідуального житлового будівництва на селі «Власний дім» у 2016 – 2017 роках |
|||||||
|
|
|
|
|
тис. грн. |
||
№ з/п |
Джерела фінансування |
2016 рік |
2017 рік |
||||
1. |
Державний бюджет України |
14500,0 |
10500,0 |
||||
2. |
Місцеві бюджети |
2000,0 |
3000,0 |
||||
3. |
Обласний бюджет, усього |
10618,7 |
10120,0 |
||||
|
у тому числі: |
|
|
||||
|
кошти загального фонду |
10000,0 |
10000,0 |
||||
|
кошти від повернення раніше наданих кредитів індивідуальним сільським забудовникам |
618,7 |
120,0 |
||||
|
РАЗОМ |
27118,7 |
23620,0 |
||||
|
|
|
|
|
|
|
8. Очікувані результати виконання Програми
Реалізація Програми надасть можливість поліпшити житлово-побутові умови 610 сільським сім`ям, у тому числі за рахунок: будівництва та добудови 115 житлових будинків загальною площею 4,9 тис.м2; придбання 88 житлових будинків; газифікації та водопостачання 407 садиб. Це сприятиме:
- поліпшенню демографічної ситуації у сільській місцевості;
- зменшенню плинності кадрів, зайнятих у сільському господарстві, особливо молоді;
- забезпеченості сільськогосподарських підприємств висококваліфікованими кадрами працівників провідних професій, особливо механізаторами, а також фахівцями з вищою освітою різних спеціальностей;
- створенню умов для стабілізації розвитку сільськогосподарських товаровиробників та села в цілому.
У таблицях 3, 4, 5, 6 відображено очікувані обсяги введення житла в експлуатацію, купівлі житла, газифікації та водопостачання садиб, у розрізі районів та за умови забезпечення видатків у зазначених обсягах із бюджетів усіх рівнів.
Таблиця 3.
Очікувані обсяги введення житла в експлуатацію |
||||||
відповідно до обласної програми індивідуального |
||||||
житлового будівництва на селі «Власний дім» |
||||||
на 2016 – 2017 роки
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
№ з/п |
Райони області |
2016 рік |
2017 рік |
|||
буд. |
кв. м |
буд. |
кв. м |
|||
1. |
Балаклійський |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
2. |
Барвінківський |
0 |
0 |
1 |
70 |
|
3. |
Близнюківський |
1 |
120 |
0 |
0 |
|
4. |
Богодухівський |
1 |
115 |
3 |
200 |
|
5. |
Борівський |
1 |
90 |
0 |
0 |
|
6. |
Валківський |
0 |
0 |
10 |
520 |
|
7. |
Великобурлуцький |
0 |
0 |
2 |
160 |
|
8. |
Вовчанський |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
9. |
Дворічанський |
1 |
95 |
2 |
150 |
|
10. |
Дергачівський |
0 |
0 |
2 |
180 |
|
11. |
Зачепилівський |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
12. |
Зміївський |
1 |
130 |
0 |
0 |
|
13. |
Золочівський |
0 |
0 |
7 |
420 |
|
14. |
Ізюмський |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
15. |
Кегичівський |
0 |
0 |
2 |
120 |
|
16. |
Коломацький |
0 |
0 |
1 |
80 |
|
17. |
Красноградський |
0 |
0 |
50 |
350 |
|
18. |
Краснокутський |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
19. |
Куп’янський |
1 |
115 |
1 |
70 |
|
20. |
Лозівський |
0 |
0 |
1 |
70 |
|
21. |
Нововодолазький |
1 |
130 |
3 |
200 |
|
22. |
Первомайський |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
23. |
Печенізький |
0 |
0 |
10 |
600 |
|
24. |
Сахновщинський |
0 |
0 |
5 |
320 |
|
25. |
Харківський |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
26. |
Чугуївський |
3 |
280 |
2 |
115 |
|
27. |
Шевченківський |
1 |
110 |
2 |
120 |
|
|
Разом: |
11 |
1185 |
104 |
3745 |
Таблиця 4.
Очікувані обсяги купівлі житла |
||||||
відповідно до обласної програми індивідуального |
||||||
житлового будівництва на селі «Власний дім» |
||||||
на 2016 – 2017 роки |
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
кількість садиб |
|
|||
№ з/п |
Райони області |
2016 рік |
2017 рік |
|
||
1. |
Балаклійський |
0 |
0 |
|
||
2. |
Барвінківський |
1 |
1 |
|
||
3. |
Близнюківський |
0 |
0 |
|
||
4. |
Богодухівський |
2 |
2 |
|
||
5. |
Борівський |
0 |
0 |
|
||
6. |
Валківський |
5 |
2 |
|
||
7. |
Великобурлуцький |
1 |
1 |
|
||
8. |
Вовчанський |
0 |
0 |
|
||
9. |
Дворічанський |
1 |
1 |
|
||
10. |
Дергачівський |
2 |
2 |
|
||
11. |
Зачепилівський |
0 |
0 |
|
||
12. |
Зміївський |
0 |
0 |
|
||
13. |
Золочівський |
5 |
6 |
|
||
14. |
Ізюмський |
0 |
0 |
|
||
15. |
Кегичівський |
1 |
1 |
|
||
16. |
Коломацький |
1 |
1 |
|
||
17. |
Красноградський |
10 |
11 |
|
||
18. |
Краснокутський |
0 |
0 |
|
||
19. |
Куп’янський |
2 |
2 |
|
||
20. |
Лозівський |
1 |
1 |
|
||
21. |
Нововодолазький |
2 |
3 |
|
||
22. |
Первомайський |
0 |
1 |
|
||
23. |
Печенізький |
2 |
2 |
|
||
24. |
Сахновщинський |
5 |
5 |
|
||
25. |
Харківський |
0 |
0 |
|
||
26. |
Чугуївський |
2 |
2 |
|
||
27. |
Шевченківський |
1 |
0 |
|
||
|
Разом: |
44 |
44 |
|
Таблиця 5.
Очікувані обсяги газифікації/водопостачання садиб |
|||||||
відповідно до обласної програми індивідуального |
|||||||
житлового будівництва на селі «Власний дім» |
|||||||
на 2016 – 2017 роки |
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
№ з/п |
Райони області |
2016 рік |
2017 рік |
||||
1. |
Балаклійський |
0 |
0 |
||||
2. |
Барвінківський |
1 |
1 |
||||
3. |
Близнюківський |
0 |
0 |
||||
4. |
Богодухівський |
100 |
50 |
||||
5. |
Борівський |
0 |
0 |
||||
6. |
Валківський |
3 |
9 |
||||
7. |
Великобурлуцький |
2 |
2 |
||||
8. |
Вовчанський |
0 |
0 |
||||
9. |
Дворічанський |
0 |
1 |
||||
10. |
Дергачівський |
2 |
2 |
||||
11. |
Зачепилівський |
0 |
0 |
||||
12. |
Зміївський |
0 |
0 |
||||
13. |
Золочівський |
8 |
8 |
||||
14. |
Ізюмський |
0 |
0 |
||||
15. |
Кегичівський |
1 |
1 |
||||
16. |
Коломацький |
2 |
2 |
||||
17. |
Красноградський |
52 |
52 |
||||
18. |
Краснокутський |
0 |
0 |
||||
19. |
Куп’янський |
5 |
5 |
||||
20. |
Лозівський |
3 |
4 |
||||
21. |
Нововодолазький |
5 |
4 |
||||
22. |
Первомайський |
1 |
2 |
||||
23. |
Печенізький |
15 |
15 |
||||
24. |
Сахновщинський |
15 |
25 |
||||
25. |
Харківський |
0 |
1 |
||||
26. |
Чугуївський |
3 |
4 |
||||
27. |
Шевченківський |
1 |
0 |
||||
|
Разом: |
219 |
188 |
Таблиця 6.
Прогнозні показники обсягів потреби у кредитуванні будівництва, купівлі, |
|
|
|||||||||
газифікації та водопостачаня садиб індивідуальних сільських забудовників |
|||||||||||
|
на 2016 – 2017 роки |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
кількість садиб |
||
№ з/п |
Райони області |
2016 |
|
|
|
|
2017 |
|
|
|
|
|
|
будівництво |
реконструкція |
придбання |
газифікація водопостачання |
інше |
будівництво |
реконструкція |
придбання |
газифікація водопостачання
|
інше |
1. |
Балаклійський |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2. |
Барвінківський |
1 |
1 |
1 |
1 |
0 |
1 |
1 |
1 |
1 |
0 |
3. |
Близнюківський |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4. |
Богодухівський |
5 |
3 |
2 |
100 |
0 |
5 |
3 |
2 |
50 |
0 |
5. |
Борівський |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
6. |
Валківський |
3 |
10 |
5 |
3 |
|
0 |
8 |
2 |
9 |
|
7. |
Великобурлуцький |
1 |
2 |
1 |
2 |
0 |
1 |
2 |
1 |
2 |
0 |
8. |
Вовчанський |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
9. |
Дворічанський |
1 |
2 |
1 |
0 |
0 |
2 |
3 |
1 |
1 |
0 |
10. |
Дергачівський |
0 |
2 |
2 |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
0 |
11. |
Зачепилівський |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
12. |
Зміївський |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
13. |
Золочівський |
6 |
7 |
5 |
8 |
20 |
6 |
7 |
6 |
8 |
25 |
14. |
Ізюмський |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
15. |
Кегичівський |
2 |
2 |
1 |
1 |
0 |
2 |
2 |
1 |
1 |
0 |
16. |
Коломацький |
1 |
1 |
1 |
2 |
0 |
1 |
1 |
1 |
2 |
0 |
17. |
Красноградський |
0 |
50 |
10 |
52 |
0 |
0 |
51 |
11 |
52 |
0 |
18. |
Краснокутський |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
19. |
Куп`янський |
3 |
1 |
2 |
5 |
0 |
3 |
1 |
2 |
5 |
0 |
20. |
Лозівський |
1 |
1 |
1 |
3 |
0 |
1 |
1 |
1 |
4 |
0 |
21. |
Нововодолазький |
3 |
3 |
2 |
5 |
0 |
2 |
4 |
3 |
4 |
0 |
22. |
Первомайський |
0 |
0 |
0 |
1 |
2 |
0 |
0 |
1 |
2 |
1 |
23. |
Печенізький |
5 |
10 |
2 |
15 |
0 |
5 |
10 |
2 |
15 |
0 |
24. |
Сахновщинський |
5 |
5 |
5 |
15 |
0 |
5 |
5 |
5 |
25 |
0 |
25. |
Харківський |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
26. |
Чугуївський |
2 |
2 |
2 |
3 |
0 |
3 |
3 |
2 |
4 |
0 |
27. |
Шевченківський |
1 |
2 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Разом |
42 |
104 |
44 |
219 |
22 |
39 |
105 |
44 |
188 |
26 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9. Координація дій та контроль за ходом виконання Програми
Координує виконання Програми та здійснює її організаційне забезпечення Департамент агропромислового розвитку Харківської обласної державної адміністрації.
Обласна державна адміністрація через Департамент агропромислового розвитку Харківської обласної державної адміністрації інформує постійні комісії Харківської обласної ради з питань аграрної політики, земельних відносин та природокористування та з питань бюджету про хід виконання Програми щокварталу до 20 числа місяця, наступного за звітнім періодом.
Заступник
голови обласної ради В. Скоробагач