Аналіз регуляторного впливу

проекту рішення Харківської обласної ради
«Про затвердження
Порядку використання коштів обласного бюджету
з метою надання підтримки учасникам антитерористичної операції для будівництва та придбання житла в Харківській області»

 

 

1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання.

Житлове будівництво є важливою складовою частиною економіки України і суттєво впливає на усі галузі господарства.

Проблеми житлової сфери обумовлені потребою значних інвестицій в організацію будівництва, нестачею обігових коштів, недостатньо високим рівнем купівельної спроможності населення (хоча існує позитивна динаміка), частими змінами податкового та регулюючого законодавства в галузі будівництва.

Таким стимулом може стати запровадження механізму надання підтримки учасникам антитерористичної операції для будівництва та придбання житла у розмірі 40% за рахунок коштів обласного бюджету.

Рішенням ІV сесії VIІ скликання Харківської обласної ради від 14 квітня 2016 року № 100-VІІ було затверджено обласну Програму надання підтримки учасникам антитерористичної операції для будівництва та придбання житла в Харківській області на 2016 – 2018 роки (далі – Програма).

Прийняття проекту рішення Харківської обласної ради «Про затвердження Порядку використання коштів обласного бюджету з метою надання підтримки учасникам антитерористичної операції для будівництва та придбання житла в Харківській області» надасть змогу вирішити як житлові проблеми учасників антитерористичної операції, так і підтримати будівельну галузь та житлове будівництво.

 

2. Цілі державного регулювання.

Створення належних умов для забезпечення житлом громадян, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення.

 

3. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення зазначених цілей, наведення аргументів щодо переваги обраного способу.

Першою альтернативою запропонованому способу розв’язання вищевикладеної проблеми є можливість участі учасників антитерористичної операції в «Регіональній програмі будівництва (придбання) доступного житла в Харківській області на 2010 – 2017 роки».

Враховуючи те, що в ній можуть брати участь тільки громадяни, які перебувають на квартирному обліку в органах місцевого самоврядування, організаціях та підприємствах, та державна підтримка надається у розмірі 30% від вартості нормативної площі доступного житла, в багатоквартирних будинках, умови участі в обласній Програмі надання підтримки учасникам антитерористичної операції для будівництва та придбання житла в Харківській області на 2016 – 2018, що пропонується затвердити даним проектом рішення, є більш прийнятними, так як охоплюють всіх учасників антитерористичної операції Харківської області незалежно від перебування на квартирному обліку, розмір державної підтримки за рахунок обласного бюджету складає 40%, учасник Програми може використати державну підтримка за рахунок обласного бюджету на будівництво квартири в багатоквартирному житловому будинку, що знаходяться в стадії будівництва, індивідуального житлового будинку, садового будинку, будівництво яких передбачено відповідною містобудівною документацією місцевого рівня.

Другою альтернативою є можливість участі учасників антитерористичної операції в «Обласній програмі забезпечення молоді житлом в Харківській області на 2014 – 2017 роки».

Враховуючи те, що участь в ній можуть брати тільки громадяни віком до 35 років включно, які перебувають на квартирному обліку в органах місцевого самоврядування, організаціях та підприємствах, умови участі в обласній Програмі надання підтримки учасникам антитерористичної операції для будівництва та придбання житла в Харківській області на 2016 – 2018, що пропонується затвердити даним проектом рішення, є більш прийнятними так як охоплюють всіх учасників антитерористичної операції Харківської області без вікових обмежень та незалежно від перебування на квартирному обліку.

4. Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми і відповідні заходи.

Прийняття проекту рішення дозволить запровадити механізм надання підтримки учасникам антитерористичної операції для будівництва та придбання житла у розмірі 40% за рахунок коштів обласного бюджету.

Даним механізмом передбачено, що розпорядник бюджетних коштів відкриває в установленому порядку спеціальний реєстраційний рахунок у Головному управлінні Державної казначейської служби України у Харківській області для здійснення видатків за рахунок бюджетних коштів, проводить інформаційно-роз’яснювальну роботу щодо участі учасників антитерористичної операції у Програмі шляхом проведення тематичних нарад, висвітлення відповідної інформації на офіційних сайтах місцевих органів влади, через місцеві засоби масової інформації тощо.

 

Потенційний учасник Програми (Учасник антитерористичної операції) звертається до одержувача бюджетних коштів з питанням отримання державної підтримки за рахунок обласного бюджету на будівництво та придбання житла. Одержувач бюджетних коштів приймає рішення щодо можливості надання учаснику Програми державної підтримки за рахунок коштів обласного бюджету та його розміру. Державна підтримка за рахунок коштів обласного бюджету надається учаснику Програми на умовах, визначених відповідним договором.

Право на підтримку може бути використано учасником антитерористичної операції лише один раз і лише за одним договором.

Одержувач бюджетних коштів щомісячно надає розпоряднику бюджетних коштів звіт про використання бюджетних коштів у розрізі об’єктів.

Перерахування коштів одержувачу бюджетних коштів, в якості надання державної підтримки за рахунок коштів обласного бюджету, здійснюється розпорядником бюджетних коштів у межах коштів, передбачених в обласному бюджеті на відповідний рік, та в межах помісячного плану асигнувань.

Кошти обласного бюджету спрямовуються на здійснення заходів, спрямованих на створення належних умов для забезпечення житлом громадян, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення.

5. Обгрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акту.

У разі прийняття проекту рішення, кошти обласного бюджету будуть направленні на будівництво та придбання житла, що надасть можливість учасникам антитерористичної операції на пільгових умовах вирішувати свої житлові проблеми.

Складення та подання фінансової і бюджетної звітності про використання бюджетних коштів, а також контроль за їх цільовим та ефективним витрачанням здійснюється в установленому законодавством порядку.

 

6. Очікувані результати прийняття регуляторного акту.

Прийняття проекту рішення дозволить забезпечити учасників антитерористичної операції житлом на пільгових умовах.

Основною вигодою для учасників антитерористичної операції області буде можливість отримання з обласного бюджету безоплатної підтримки в розмірі 40% вартості нормативної площі житла.

Стимулювання розвитку будівельної галузі.

Негативні фактори можуть бути пов’язані з недостатнім фінансуванням Програми через обмежені можливості обласного бюджету.

7. Обгрунтування запропонованого строку дії акта.

Проектом рішення Харківської обласної ради пропонується затвердити Порядок використання коштів обласного бюджету з метою надання підтримки учасникам антитерористичної операції для будівництва та придбання житла в Харківській області.

Кінцевий термін дії Програми 2018 рік.

 

8. Показники результативності акта.

Рішенням встановлюється Порядок використання коштів обласного бюджету з метою надання підтримки учасникам антитерористичної операції для будівництва та придбання житла в Харківській області, передбачених на реалізацію Програми, у якій можуть брати участь всі учасники антитерористичної операції області. На сьогоднішній день в органах соціального захисту населення в Харківській області налічується близько 5,0 тисячі учасників антитерористичної операції.

Враховуючи вищевикладене, для розрахунку показників результативності проекту рішення будуть використовуватися дані звітів про використання бюджетних коштів у розрізі об’єктів, наданих одержувачем бюджетних коштів.

Проект рішення оприлюднено у спосіб, передбачений Законом України «Про засади регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Рівень поінформованості учасників антитерористичної операції щодо можливості отримання державної підтримки за рахунок коштів обласного бюджету в рамках реалізації Програми складає орієнтовно 60% і інформаційно-роз’яснювальна робота триває.

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акту

Відстеження результативності проекту рішення буде здійснюватися розпорядником бюджетних коштів  на підставі звіту про використання бюджетних коштів у розрізі об’єктів.

Строк проведення відстеження результативності проекту рішення  – 1 раз на рік з дня набрання чинності рішення обласної ради

 

 

 

Директор Департаменту

містобудування та архітектури

Харківської обласної державної

адміністрації, головний

архітектор області                                                                М.С. Рабінович