Додаток

до рішення обласної ради

від 05 липня 2007 року № 317-V (317-5-рр)

VІ сесія V скликання)

 

Положення

про порядок списання майна з балансів  обласних комунальних підприємств, установ, закладів, що  перебувають у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області

 

1. Загальні положення

1.1. Це Положення розроблене відповідно до Господарського кодексу України (436-4), Типової інструкції про порядок списання матеріальних цінностей з балансу бюджетних установ, затвердженої наказом Державного казначейства України та Міністерства економіки України від 10 серпня 2001 року №142/181 (z0787-01), спільного наказу Міністерства статистики України, Міністерства економіки України, Міністерства фінансів України, державного комітету у справах містобудування і архітектури України від 28 вересня 1995 року № 243/150/156/195 „Про затвердження Порядку списання витрат по об’єктах незавершеного будівництва, що ліквідуються” (z0357-95), затвердженого в Міністерстві юстиції України 6 жовтня 1995 року за № 357/893, наказу Міністерства вугільної промисловості України від 30 жовтня 2006 року № 524 „Про списання, відчуження, передачу в оренду, з балансу на баланс або у комунальну власність майна, цілісних майнових комплексів та об’єктів незавершеного будівництва, що є державною власністю” (v0524644-06).

1.2.   Це Положення визначає процедуру списання майна, яке є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст області, що закріплено за обласними комунальними підприємствами на праві господарського відання і за обласними комунальними установами, закладами – на праві оперативного управління, та процедуру списання майна, переданого в оренду у складі цілісних майнових комплексів.

1.3.   Списанню підлягає майно, що відповідає таким критеріям:

-               не придатне для подальшого використання;

-               морально застаріле;

-                фізично зношене;

-               виявлене в результаті інвентаризації як недостача;

-               пошкоджене внаслідок аварії чи стихійного лиха (за умови, що відновлення його є неможливим або економічно недоцільним і воно не може бути реалізованим).

              Крім того,  підлягають списанню будівлі, споруди, що підлягають знесенню у зв'язку з будівництвом нових об'єктів та такі, що зруйновані внаслідок атмосферного впливу і тривалого користування.

1.4.   Дія цього Положення не поширюється на майно спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області (далі-майно), яке відображається на балансах обласних комунальних підприємств і знаходиться під арештом виконавчої служби або під податковою заставою.

 

2. Проходження документів, пов’язаних із списанням матеріальних цінностей з балансів бюджетних установ, закладів

2.1. Керівники бюджетних установ, закладів, заснованих на майні спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області (далі-бюджетні установи), списують із балансів:

шляхом ліквідації - будівлі, споруди, передавальні пристрої та транспортні засоби, незалежно від первісної вартості, на підставі рішення обласної ради;

шляхом продажу - транспортні засоби та інші матеріальні цінності, незалежно від первісної вартості, на підставі рішення обласної ради.

2.2. Списання майна:

2.2.1. Керівники бюджетних установ списують із балансів основні засоби (крім зазначених в пункті 2.1.) первісною балансовою вартістю до 2 тис. 500 грн. за одиницю (комплект) на підставі акта постійно діючої комісії бюджетної установи та надають відповідні звіти до обласної ради.

 2.2.2. Керівники бюджетних установ списують із балансів основні засоби (крім зазначених в пункті 2.1.) первісною балансовою вартістю за одиницю (комплект) від 2 тис.500 грн. до 5 тис.грн. на підставі дозволу голови обласної ради.

2.2.3. Керівники бюджетних установ списують з балансів основні засоби (крім зазначених в пункті 2.1.) первісною балансовою вартістю за одиницю (комплект) від 5 тис.грн. на підставі рішення обласної ради.

2.3. Для розгляду питання щодо ліквідації, продажу та списання майна до обласної ради  подаються:

-         звернення керівника бюджетної установи, закладу;

-         погодження постійної профільної комісії;

-         погодження відповідного галузевого управління  облдержадміністрації, яке здійснює повноваження з управління обласною комунальною установою, закладом;

-         техніко-економічне обґрунтування списання майна;

-         копія інвентарної картки обліку основних засобів за формою ОЗ-7;

-         акт про списання основних засобів (типова форма ОЗ-3);

-         акт про списання автотранспортних засобів (типова форма ОЗ-4);

-         копія наказу про створення постійно діючої комісії щодо списання основних засобів та інших матеріальних цінностей з балансу бюджетної установи, закладу;

-         акт оцінки вартості майна, яке пропонується для списання шляхом продажу;

-         додаткові форми бухгалтерських звітів за встановленими формами;

-         копія технічного паспорта (для автотранспортних засобів і нерухомого майна);

-         для автотранспортних засобів, які пошкоджено внаслідок аварій, до акта про списання додається належним чином оформлена копія акта про аварію, де пояснюються причини, які призвели до аварії.

2.4. За умови наявності повного пакета документів:

- голова обласної ради, відповідно до підпункту 2.2.2. пункту 2.2., надає дозвіл на списання або відмовляє з обґрунтуванням причин та наданням пропозицій щодо інших шляхів використання цього майна;

- обласна рада, відповідно до пункту 2.1., підпункту 2.2.3. пункту 2.2., надає дозвіл на списання або відмовляє з обґрунтуванням причин та наданням пропозицій щодо інших шляхів використання цього майна.

 

3. Проходження документів, пов’язаних із списанням матеріальних цінностей з балансів обласних комунальних підприємств

3.1. Керівники обласних комунальних підприємств, заснованих на майні спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області (далі-комунальне підприємство), списують із балансів:

- шляхом ліквідації - будівлі, споруди, передавальні пристрої та транспортні засоби, незалежно від первісної вартості, на підставі рішення обласної ради;

- шляхом продажу - транспортні засоби та інші матеріальні цінності, незалежно від первісної вартості, на підставі рішення обласної ради.

3.2. Списання майна:

3.2.1. Керівники комунальних підприємств списують із балансів основні засоби (крім зазначених в пункті 3.1.) первісною балансовою вартістю до 2 тис. 500 грн. за одиницю (комплект) на підставі акта постійно діючої комісії комунального підприємства та надають відповідні звіти до виконавчого апарату обласної ради.  

3.2.2. Керівники комунальних підприємств списують основні засоби (крім зазначених в пункті 3.1.) балансовою вартістю за одиницю (комплект) від 2 тис. 500 грн. до 5 тис. грн. на підставі дозволу голови обласної ради.

       3.2.3. Керівники комунальних підприємств списують із балансів основні засоби (крім зазначених в пункті 3.1.) первісною балансовою вартістю за одиницю (комплект) від 5 тис.грн. на підставі рішення обласної ради. 

3.3. Для розгляду питання щодо ліквідації, продажу, списання майна до обласної ради  подаються:

-         звернення керівника комунального підприємства;

-         погодження постійної профільної комісії;

-         погодження відповідного галузевого управління  облдержадміністрації, яке здійснює повноваження з управління обласним комунальним підприємством;

-         техніко-економічне обґрунтування списання майна;

-         копія інвентарної картки обліку основних засобів за формою ОЗ-7;

-         акт про списання основних засобів (типова форма ОЗ-3);

-         акт про списання автотранспортних засобів (типова форма ОЗ-4);

-         копія наказу про створення постійно діючої комісії щодо списання основних засобів та інших матеріальних цінностей з балансу комунального підприємства;

-         акт оцінки вартості майна, яке пропонується для списання шляхом продажу;

-         додаткові форми бухгалтерських звітів за встановленими формами – у випадку списання шляхом продажу автотранспортних засобів і нерухомого майна;

-         копія технічного паспорта (для автотранспортних засобів і нерухомого майна);

-         довідка, що майно не знаходиться під податковою заставою або під арештом;

-         для автотранспортних засобів, які пошкоджено внаслідок аварій, до акта про списання додається належним чином оформлена копія акта про аварію, де пояснюються причини, які призвели до аварії.

3.4. За умови наявності повного пакета документів:

- голова обласної ради, відповідно до підпункту 3.2.2. пункту 3.2., надає дозвіл на списання або відмовляє з обґрунтуванням причин та наданням пропозицій щодо інших шляхів використання цього майна;

- обласна рада, відповідно до пункту 3.1., підпункту 3.2.3. пункту 3.2., надає дозвіл на списання або відмовляє з обґрунтуванням причин та наданням пропозицій щодо інших шляхів використання цього майна.

 

4. Проходження документів, пов’язаних із списанням майна

переданого в оренду як цілісні майнові комплекси

4.1. Юридичні особи, які орендують майно спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області як цілісні майнові комплекси (далі-орендоване майно), списують:

шляхом ліквідації - будівлі, споруди, передавальні пристрої та транспортні засоби незалежно від первісної вартості, на підставі рішення обласної ради, з послідуючим укладанням договору про списання орендованого майна (форма договору додається).

4.2. Списання майна:

4.2.1. Списання орендованого майна (крім зазначеного в пункті 4.1.) первісною балансовою вартістю за одиницю (комплект) до 5 тис. грн. здійснюється на підставі дозволу голови обласної ради.

       4.2.2. Списання орендованого майна (крім зазначеного в пункті 4.1.) первісною балансовою вартістю за одиницю (комплект) від 5 тис. грн. здійснюється на підставі рішення обласної ради.

4.3. Для розгляду питання щодо списання орендованого майна до обласної ради  подаються:

-         звернення суб’єкта господарювання, який орендує майно;

-         техніко-економічне обґрунтування списання майна;

-         копія інвентарної картки обліку основних засобів за формою ОЗ-7;

-         акт про списання основних засобів (типова форма ОЗ-3);

-         акт про списання автотранспортних засобів (типова форма ОЗ-4);

-         копія наказу про створення постійно діючої комісії щодо списання основних засобів та інших матеріальних цінностей;

-         копія технічного паспорта (для автотранспортних засобів і нерухомого майна);

-         для автотранспортних засобів, які пошкоджено внаслідок аварій, до акта про списання додається належним чином оформлена копія акта про аварію, де пояснюються причини, які призвели до аварії;

-         пропозиції  щодо внесення змін до договору оренди (переліку та вартості орендованого майна, орендної плати) і довідка щодо використання  амортизаційних  відрахувань.

4.4. За умови наявності повного пакета документів:

- голова обласної ради, відповідно до підпункту 4.2.1. пункту 4.2., надає дозвіл на списання або відмовляє з обґрунтуванням причин та наданням пропозицій щодо інших шляхів використання цього майна;

- обласна рада, відповідно до пункту 4.1., підпункту 4.2.2. пункту 4.2., надає дозвіл на списання або відмовляє з обґрунтуванням причин та наданням пропозицій щодо інших шляхів використання цього майна.

4.5. Списання майна, переданого в оренду, нарахований знос на яке менше 100 відсотків, здійснюється за умови донарахування орендарем амортизації на це майно за рахунок прибутку, що залишається в його розпорядженні. Амортизаційні відрахування використовуються надалі відповідно до умов договору оренди.

Витрати на списання майна, переданого в оренду, відносяться до витрат орендаря, якщо інше не передбачено договором оренди.

5. Особливості списання об’єктів незавершеного будівництва та витрат на проектно-вишукувальні роботи

5.1. Рішення щодо списання шляхом ліквідації об’єктів незавершеного будівництва приймається:

- керівником обласного комунального підприємства, якщо    фінансування вказаного будівництва здійснювалося за рахунок коштів підприємства, за погодженням голови обласної ради;

- обласною радою, якщо це будівництво здійснювалося за рахунок  обласних  бюджетних  або позабюджетних коштів.

5.2. Рішення щодо списання витрат на проектно-вишукувальні роботи приймаються:

- керівником обласного комунального підприємства, який прийняв рішення про початок проектування будівництва, за погодженням голови обласної ради;

- обласною радою, якщо радою було прийнято відповідне рішення про початок проектування будівництва.

5.3. Для розгляду питання щодо списання шляхом ліквідації об’єктів незавершеного будівництва та витрат на проектно-вишукувальні роботи до обласної ради подаються:

-    звернення обласних комунальних підприємств, установ, закладів;

-         погодження постійної профільної комісії;

-         погодження відповідного галузевого управління облдержадміністрації, яке здійснює повноваження з управління обласним комунальним підприємством, установою, закладом;

- інформація (техніко-економічне обґрунтування) щодо причин списання;

- протокол засідання постійно діючої комісії щодо ліквідації незавершеного будівництва та списання витрат на проектно-вишукувальні роботи;

- відомість щодо вартості об’єкта незавершеного будівництва та витрат на проектно-вишукувальні роботи, згідно з даними бухгалтерського обліку;

- акт про припинення будівництва;

- акт про припинення проектно-вишукувальних робіт.

5.4. Після отримання відповідного рішення про списання шляхом ліквідації об'єктів незавершеного будівництва забудовник зобов'язаний у місячний термін провести повний розрахунок по цьому будівництву з підрядною та  іншими  організаціями  і  прийняти на себе відповідальність за об'єкт.

5.5. Забудовник повинен провести роботи по розбиранню споруд, будівель, конструкцій, демонтажу устаткування та інше і забезпечити реалізацію матеріальних цінностей, отриманих від розбирання.

Дані про отримані від розбирання матеріали фіксуються в акті і оприбутковуються забудовником. 

Матеріали, які придатні для подальшого використання в будівництві, оприбутковуються за ринковими  цінами придбання з урахуванням  фактичної  сортності, за винятком витрат на приведення матеріалів до стану, придатного для використання.

Матеріали, які не можуть бути використані у будівництві, оприбутковуються за ринковими цінами придбання з урахуванням  їх фактичної  придатності  для  використання  або реалізації,  в тому числі на дрова, металобрухт та інші відходи. Фактична придатність для   використання або реалізації  встановлюється комісією та оформляється актом.

5.6. Відповідальність за правильне списання витрат по об'єктах незавершеного будівництва покладається на керівників підприємств, установ,  закладів, на балансі яких знаходиться це незавершене будівництво.


6. Прикінцеві положення

6.1. Для участі в роботі комісії з установлення непридатності автомобілів, нагрівальних котлів, підйомників, оргтехніки, побутових приладів, медичної техніки та інших матеріальних цінностей запрошуються представники сторонньої організації або фірми, які мають відповідну ліцензію або це передбачено статутними документами.

Визначення непридатності автотранспортних засобів здійснюється за участю представника відповідного міжрайонного реєстраційного відділу управління державної автоінспекції Управління Міністерства внутрішніх справ України в Харківській області, який підписує акт про списання або передає комісії свій письмовий висновок, що додається до акта.

6.2. Списання майна  проводиться за первісною або за відновлювальною вартістю (у разі проведення індексації або переоцінки).

При списанні майна, що було в експлуатації, у документах поряд з їх первісною (відновлювальною) вартістю вказується сума нарахованого зносу.

6.3.   Демонтаж майна, яке пропонується до ліквідації або списання, проводиться тільки після отримання відповідного дозволу на списання цього майна.

  Продаж автотранспортних засобів проводиться тільки після отримання відповідного дозволу на продаж.

6.4.   Усі деталі, вузли, агрегати, будівельні матеріали демонтованого та розібраного обладнання, будівель та споруд, які придатні для ремонту іншого обладнання чи для подальшого використання, а також матеріали, отримані в результаті ліквідації майна, оприбутковуються з відображенням на рахунках бухгалтерського обліку запасів.

       Непридатні для використання деталі та матеріали оприбутковуються як вторинна сировина.

6.5.   Вилучені після демонтажу  майна деталі і вузли, що містять дорогоцінні метали, підлягають здачі суб’єктам господарювання, які здійснюють діяльність із збирання  та первинної обробки брухту і відходів дорогоцінних металів на підставі ліцензій, одержаних відповідно до вимог Закону України „Про ліцензування певних видів господарської діяльності”.

6.6.   Кошти, одержані внаслідок списання майна, спрямовуються на оновлення матеріально-технічної бази комунальних підприємств, установ, закладів.

6.7.   Після надання відповідного дозволу керівники підприємств, установ, закладів, а також орендар зобов’язані у місячний термін списати майно та подати до обласної ради звіт про здійснені заходи. 

6.8.   Амортизаційні відрахування по комунальному підприємству спрямовуються на оновлення та модернізацію матеріально-технічної бази.

6.9.   Амортизаційні відрахування від орендованого майна спрямовуються на оновлення та модернізацію матеріально-технічної бази та додатковою угодою зараховуються до переліку орендованого майна.

6.10. Виконавчий апарат обласної ради забезпечує внесення змін до відповідної документації щодо обліку майна, яке перебуває у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області.

 

 

Заступник голови

обласної ради                                                                             С. Чернов