Додаток
до рішення обласної ради
від 08 вересня 2016 року № 260-VIІ
(VІІ сесія VІІ скликання)
П О Л О Ж Е Н Н Я
про порядок проведення обласного конкурсу міні-проектів розвитку територіальних громад «Разом в майбутнє»
1. Загальні питання
1.1. Дане Положення про порядок проведення обласного конкурсу міні-проектів розвитку територіальних громад «Разом в майбутнє» (далі – Положення) встановлює порядок проведення конкурсного відбору міні-проектів розвитку територіальних громад (далі – Конкурс) і фінансування їх виконання.
1.2. Мета Конкурсу – сприяння територіальним громадам сіл, селищ, міст та об’єднаним територіальним громадам на території Харківської області у розв’язанні місцевих проблем соціально-економічного характеру й створення умов для підвищення активності громад.
1.3. Основні завдання Конкурсу:
- стимулювання діяльності громадських організацій, органів самоорганізації населення, об'єднань співвласників багатоквартирних будинків (далі – ОСББ), ініціативних груп громадян через надання фінансової підтримки для впровадження їхніх суспільних ініціатив;
- поширення позитивного досвіду, набутого окремими громадами, у розв’язанні соціально-економічних проблем місцевого значення;
- створення сприятливого клімату для внутрішнього розвитку територіальних громад шляхом підвищення рівня їхньої самоорганізації;
- об'єднання ресурсів органів місцевого самоврядування й громадськості для розв’язання соціально значущих проблем територіальних громад сіл, селищ, міст, об’єднанних територіальних громад на території Харківської області.
1.4. Основні номінації конкурсу:
- «Енергоефективність та енергозбереження» (заміна старих вікон і дверей на енергозберігаючі; утеплення приміщень соціальної сфери та житлових будинків; заміна систем опалення; заміна систем освітлення приміщень та вулиць у населених пунктах; впровадження інших інноваційних енергозберігаючих технологій);
- «Чисте довкілля» (будівництво та реконструкція водозабірних споруд, водопровідних та каналізаційних очисних споруд із застосуванням новітніх технологій та обладнання, зокрема у сільській місцевості; упорядкування зон санітарної охорони джерел питного водопостачання; впровадження технологій та обладнання установок доочищення питної води; облаштування майданчиків для збору твердих побутових відходів; здійснення інших заходів, спрямованих на поліпшення екологічної ситуації на території громади);
- «Добробут громад» (благоустрій територій громад; облаштування сенсорних кімнат, приміщень для психологічної реабілітації дітей-інвалідів та їх батьків, центрів громадських ініціатив, гармонійного розвитку та комунікації, соціальної адаптації людей похилого віку, дітей, молоді, майстерень для відновлення народних традицій; тощо).
2. Умови проведення Конкурсу
2.1. До участі в Конкурсі запрошуються громадські організації, органи самоорганізації населення, ініціативні групи громадян, об'єднання співвласників багатоквартирних будинків, зареєстровані або легалізовані у встановленому порядку на території відповідних адміністративно-територіальних одиниць Харківської області (далі – Конкурсанти).
2.2. Загальний обсяг фінансування міні-проектів становить до 200,0 тис. грн.
2.3. Міні-проекти виконуватимуться на умовах обов’язкового співфінансування:
2.3.1. Максимальна сума співфінансування (субвенції) з обласного бюджету не перевищує 50% вартості проекту.
2.3.2. Внесок Конкурсанта (громадської організації, ініціативної групи, об’єднання співвласників багатоквартирних будинків та інших) – не менше 5 %.
2.3.3. Внесок місцевих бюджетів (сільського, селищного, міського, районного бюджетів та бюджетів об’єднаних територіальних громад), приватного партнера або з іншого джерела, не забороненого чинним законодавством України, – не менше 45% (у тому числі кошти місцевих бюджетів – не менше 10% від загальної вартості міні-проекту).
2.4. Придбання товарів, робіт і послуг здійснюється відповідно до чинного законодавства України.
2.5. Конкурсант подає до Конкурсного комітету міні-проект, що містить конкурсну документацію згідно з переліком, затвердженим Конкурсним комітетом, та наступні документи, завірені печаткою та підписом уповноваженої особи Конкурсанта:
2.5.1. Громадські організації:
- інформацію з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що підтверджує факт державної реєстрації громадської організації;
- копію статуту;
- копію документу, що підтверджує повноваження особи, яка представляє Конкурсанта;
- резюме Конкурсанта/керівника міні-проекту;
- копію паспорта громадянина України Конкурсанта/керівника міні-проекту;
- згоду на обробку персональних даних.
2.5.2. Органи самоорганізації населення:
- копію протоколу зборів (конференції) про створення органу самоорганізації населення;
- копію положення про орган самоорганізації населення;
- копію рішення відповідної ради про надання дозволу на створення органу самоорганізації населення;
- копію рішення виконавчого комітету відповідної ради (у випадку легалізації органу самоорганізації населення як юридичної особи);
- копію документу, що підтверджує повноваження особи, яка представляє Конкурсанта;
- резюме Конкурсанта/керівника міні-проекту;
- копію паспорта громадянина України Конкурсанта/керівника міні-проекту;
- згоду на обробку персональних даних.
2.5.3. Ініціативні групи громадян:
- протокол зборів громадян про створення ініціативної групи, завірений керівником органу місцевого самоврядування за місцем створення ініціативної групи із зазначенням голови ініціативної групи, керівника міні-проекту, прізвищ, імен та по батькові кожного члена ініціативної групи;
- резюме Конкурсанта/керівника міні-проекту;
- копію паспорта громадянина України Конкурсанта/керівника міні-проекту;
- згоду на обробку персональних даних.
2.5.4. ОСББ:
- інформацію з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що підтверджує факт державної реєстрації ОСББ;
- копію статуту;
- копію документу, що підтверджує повноваження особи, яка представляє Конкурсанта;
- резюме Конкурсанта/керівника міні-проекту;
- копію паспорта громадянина України Конкурсанта/керівника міні-проекту;
- згоду на обробку персональних даних.
2.6. Всі Конкурсанти до основного переліку конкурсної документації обов'язково додають гарантійні листи про згоду на участь у співфінансуванні партнерів міні-проекту.
У випадку, якщо в рамках реалізації міні-проекту планується поліпшення (вдосконалення, модернізація) стану об’єкта (майна), то Конкурсант надає фотознімки (візуалізацію) наявного стану того об’єкта, який планується змінити або відремонтувати.
Якщо в рамках реалізації міні-проекту планується видання будь-яких брошур, бюлетенів, виготовлення конструкцій, пошив сценічних костюмів тощо, то Конкурсантові необхідно надати макет (або опис), фото, малюнок, зразок того, що планується виготовити.
2.7. Міні-проекти подаються в письмовому виді за формами встановленого зразка, що затверджуються рішенням Конкурсного комітету, за підписом уповноваженої особи Конкурсанта.
Міні-проекти, що надійшли на адресу Конкурсного комітету, не повертаються Конкурсантам, не можуть бути передані третім особам та зберігаються відповідно до чинного законодавства України.
2.8. Реалізація міні-проектів здійснюється упродовж бюджетного року.
2.9. На об’єктах, впроваджених або модернізованих унаслідок реалізації міні-проекту, розміщується відповідна інформаційна табличка та знак-логотип, затверджений Конкурсним комітетом, із зазначенням тексту наступного змісту: “… (назва робіт або міні-проекту) реалізовано у рамках обласного конкурсу міні-проектів розвитку територіальних громад «Разом в майбутнє»”.
2.10. Не допускаються до участі в Конкурсі міні-проекти:
- при виявленні недостовірної інформації про діяльність громадської організації, ініціативної групи, інших об'єднань громадян;
- у разі відкликання Конкурсантом міні-проекту;
- при надходженні матеріалів міні-проекту після закінчення встановленого строку для їх прийому;
- при наданні конкурсної документації не у повному обсязі або якщо документація не відповідає вимогам даного Положення чи вимогам, визначеним Конкурсним комітетом;
- у разі, якщо Конкурсанти не зареєстровані або не легалізовані у встановленому порядку на території відповідних адміністративно-територіальних одиниць Харківської області (районів, міст обласного значення).
У рамках Конкурсу не фінансуються міні-проекти, що передбачають:
- спрямованість на політичну та виборчу діяльність;
- одержання прибутку і прямої матеріальної допомоги, заробітної плати, винагороди та інших компенсаційних виплат Конкурсантом або його представником, учасником, членом), партнером;
- погашення боргових зобов'язань і матеріального збитку;
- витрати на придбання ліцензій, патентів і товарних знаків;
- придбання або ремонт техніки для ініціативних груп громадян;
- випуск авторських робіт, організація і проведення персональних виставок.
2.11. Конкурсанти відповідають за достовірність інформації та документів, які вони надають, відповідно до чинного законодавства України, та є розробниками (авторами) наданих на Конкурс міні-проектів.
2.12. На окрему вимогу Конкурсного комітету Конкурсанти можуть надавати додаткову інформацію щодо міні-проектів. Для наочної презентації міні-проекту допускається проведення демонстраційних показів робіт (друкованих видань, аудіо- та відеопродукції).
3. Критерії та порядок оцінки міні-проектів
3.1. Міні-проекти оцінюються Конкурсним комітетом, відповідно до розробленого ним порядку оцінювання, за наступними критеріями:
3.1.1. Відповідність міні-проекту одній із номінацій.
3.1.2. Реалістичність міні-проекту, конкретність і значущість результату:
- підтвердження підтримки проекту на локальному рівні й участі місцевої територіальної громади;
- наявність чітко сформульованої проблеми;
- визначення оптимальних методів реалізації проекту;
- вимірюваність і конкретність очікуваних результатів;
- перспективи подальшого розвитку міні-проекту з використанням місцевих ресурсів.
3.1.3. Економічна ефективність міні-проекту:
- співвідношення витрат і користі від реалізації міні-проекту;
- обґрунтованість вартості товарно-матеріальних цінностей, необхідних для реалізації міні-проекту;
- залучення засобів із інших джерел на реалізацію або розвиток міні-проекту (створення механізму соціального партнерства);
- набуття нового досвіду учасниками реалізації міні-проекту за проблемою, на вирішення якої спрямовано міні-проект.
4. Організаційне забезпечення Конкурсу
4.1. Для проведення Конкурсу розпорядженням голови обласної ради створюється Конкурсний комітет у складі голови, двох заступників голови та членів конкурсного комітету (загалом не більше 15 осіб).
Персональний склад Конкурсного комітету затверджується розпорядженням голови обласної ради.
До персонального складу Конкурсного комітету входять: депутати обласної ради; працівники виконавчого апарату обласної ради та Асоціації органів місцевого самоврядування Харківської області.
4.2. Члени Конкурсного комітету здійснюють свої повноваження на громадських засадах.
4.3. Конкурсний комітет:
- призначає з членів комітету (за згодою) секретаріат, на який покладається консультаційно-організаційне супроводження Конкурсу;
- щорічно затверджує план проведення Конкурсу;
- затверджує необхідні форми конкурсної документації;
- затверджує вимоги до оформлення міні-проектів;
- забезпечує підготовку та проведення Конкурсу;
- у разі потреби залучає до проведення Конкурсу експертів та фахівців у відповідних галузях;
- надає методичні рекомендації, консультації щодо організації, умов та порядку проведення Конкурсу;
- ухвалює рішення щодо переможців Конкурсу;
- контролює дотримання даного Положення і плану проведення Конкурсу;
- здійснює моніторинг реалізації та приймає звіти про впровадження міні-проектів;
- проводить роботу, спрямовану на популяризацію Конкурсу.
4.4. Регламент роботи Конкурсного комітету:
4.4.1. Формою роботи Конкурсного комітету є засідання, яке проводить його голова, або, в разі його відсутності, – один із заступників. Засідання є правочинним, якщо в ньому беруть участь більше половини членів від затвердженого персонального складу.
4.4.2. Рішення Конкурсного комітету приймаються більшістю голосів від кількості членів комітету, які брали участь у засіданні, та фіксуються у протоколі. У випадку рівної кількості голосів вирішальним є голос голови Конкурсного комітету.
4.4.3. За результатами розгляду питань Конкурсним комітетом приймаються рішення, які підписуються головою Конкурсного комітету, а у випадку його відсутності – заступником.
4.5. Витрати на організаційне забезпечення Конкурсу здійснюються за рахунок коштів комплексної програми "Розвиток місцевого самоврядування в Харківській області на 2012-2016 роки", затвердженої рішенням обласної ради від 22.12.2011 № 294-VІ (зі змінами). Кошторис відповідних витрат затверджується відповідно до вимог Бюджетного кодексу України.
5. Процедура Конкурсу
5.1. Зразки необхідних документів, вимоги і критерії оцінки міні-проектів оприлюднюються на офіційних сайтах обласної ради та Асоціації органів місцевого самоврядування Харківської області.
5.2. Дата початку та термін проведення Конкурсу визначаються рішенням Конкурсного комітету. Повідомлення про термін проведення Конкурсу, а також інформація про переможців, оприлюднюється в газеті «Слобідський край» і на офіційних сайтах обласної ради та Асоціації органів місцевого самоврядування Харківської області.
5.3. Заявки та конкурсна документація подаються до Конкурсного комітету у визначені терміни і не повертаються Конкурсанту.
5.4. Упродовж двох місяців з дня закінчення прийому конкурсної документації міні-проектів Конкурсний комітет проводить їх оцінювання і приймає рішення щодо визначення переможців Конкурсу. У разі необхідності залучаються незалежні експерти.
5.5. До конкурсного відбору приймається не більше 1 міні-проекту в кожній номінації від одного Конкурсанта. По одному об’єкту переможцем може бути визнано не більше одного міні-проекту.
6. Фінансове забезпечення реалізації міні-проектів
6.1. Співфінансування реалізації міні-проектів, визнаних переможцями, за рахунок коштів обласного бюджету, передбачених на поточний бюджетний рік, здійснюється шляхом передачі їх у вигляді цільової субвенції районним, міським бюджетам та бюджетам об’єднаних територіальних громад на підставі рішення Конкурсного комітету та рішення обласної ради.
6.2. Районними та міськими радами з метою забезпечення процесу фінансування проектів-переможців здійснюється розподіл сум субвенції між сільськими, селищними і міськими (міст районного значення) бюджетами.
6.3. Кошти субвенції зараховуються до відповідних бюджетів і витрачаються відповідно до чинного бюджетного законодавства і рішень органів місцевого самоврядування за умови забезпечення повного співфінансування з інших зазначених у міні-проектах джерел.
6.4. Реалізація міні-проектів здійснюється на підставі договорів, що укладаються між переможцями Конкурсу, відповідними органами місцевого самоврядування та іншими учасниками-партнерами.
6.5. Витрати, понесені Конкурсантами до оприлюднення рішення Конкурсного комітету про визнання міні-проекту переможцем, та витрати, пов’язані зі збільшенням кошторисної вартості міні-проекту в ході його реалізації (ураховуючи у тому числі рівень інфляції), не підлягають оплаті з обласного бюджету та здійснюються за рахунок коштів місцевих бюджетів та/або Конкурсантів.
6.6. Майно, придбане в рамках реалізації міні-проекту, зараховується на баланс відповідного органу місцевого самоврядування або комунального закладу.
6.7. Моніторинг реалізації міні-проектів здійснює Конкурсний комітет на підставі інформації (звітів), яку надають міські та районні ради до 05 числа кожного місяця, упродовж терміну реалізації міні-проекту.
6.8. Упродовж місяця з дати завершення реалізації міні-проекту Конкурсант надає до Конкурсного комітету підсумковий звіт про результати реалізації міні-проекту, а також фотознімки (або візуалізацію, виконану будь-яким іншим способом).
6.9. Якщо переможці Конкурсу відмовились від реалізації міні-проектів або протягом 3 (трьох) місяців після оприлюднення Конкурсним комітетом результатів конкурсу не розпочали реалізацію міні-проектів, то кошти обласного бюджету, передбачені на співфінансування даних міні-проектів, відповідно до окремого рішення Конкурсного комітету, перерозподіляються додатково Конкурсантам (замість тих, що вибули), на основі раніше поданих заявок та результатів оцінювання.
Перший заступник
голови обласної ради В. Коваленко