ІНФОРМАЦІЯ

до звіту голови Харківської обласної ради

про свою діяльність за 2017 рік

 

Харківська обласна рада VIІ скликання сформована за результатами виборів, що відбулися 25 жовтня 2015 року.

Кількісний склад депутатського корпусу обласної ради  - 120 депутатів від 6 політичних партій.

У складі депутатів обласної ради VII скликання 97 чоловіків та 23 жінки (19%).

Депутатів, які обиралися у минулих скликаннях, - 31 особа.

За віковою категорією склад депутатського корпусу наступний:

-       до 35 років – 11 депутатів;

-       від 36 до 50 років – 55 депутатів;

-       від 51 до 60 років – 30 депутатів;

-       понад 60 років – 24 депутати.

Переважна кількість депутатів обласної ради VII скликання – це керівники підприємств, організацій, комерційних структур, керівники підприємств сільськогосподарської галузі, працівники органів державної влади, підприємці.

У складі депутатського корпусу є депутати, які мають державні нагороди, почесні звання, почесні громадяни міста Харкова та області.

Політичними силами, які представлені у Харківській обласній раді, утворено шість фракцій:

-     фракція партії «Відродження» - 50 осіб;

-     фракція партії «БЛОК ПЕТРА ПОРОШЕНКА "СОЛІДАРНІСТЬ"» - 20 осіб;

-     фракція партії «Опозиційний блок» - 19 осіб;

-     фракція партії «ОБ’ЄДНАННЯ САМОПОМІЧ» - 12 осіб;

-     фракція партії «Наш край» - 11 осіб;

-     фракція партії «Всеукраїнське об’єднання “БАТЬКІВЩИНА”» - 8 осіб.

 

Сесійна діяльність

 

У звітному періоді Харківська обласна рада здійснювала свою діяльність відповідно до Конституції України і Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» на підставі плану роботи ради, складеного з урахуванням пропозицій депутатів обласної ради, обласної державної адміністрації, постійних комісій та затвердженого рішенням обласної ради від 23 лютого 2016 року № 426-VIІ.

Протягом 2017 року періоду проведено 6 пленарних засідань сесій обласної ради (із них 2 – позачергові), розглянуто 277 питань, прийнято 273 рішення, 5 із них  прийнято за депутатськими запитами.

Переважна кількість рішень стосувалася питань соціального захисту, охорони здоров’я,  бюджету, енергоефективності та енергозбереження, питань науки, освіти, кадрових питань, а також питань комунальної власності.


ІНФОРМАЦІЯ

щодо прийнятих рішень Харківської обласної ради VІI скликання у 2017 році    

 

(Станом на 29.12.2017)

 


п/п

№ сесії

Дата пленарного засідання

Кількість винесених питань

Кількість прийнятих рішень, у тому числі:

Всього прийнято рішень

У тому числі:

З них:

з питань бюджету

з питань соціально-економічного розвитку регіону

з питань охорони здоров"я та соціальних питань

з гуманітарних питань

з питань ЖКГ, паливно-енергетичного комплексу, промисловості та дорожнього господарства

з правових питань, дотримання законності та правопорядку

з питань місцевого самоврядування та АТУ

з питань майна

з питань аграрної політики, земельних відносин, екології та природокористування

звернення обласної ради

рішення за депутатськими запитами

інші (у тому числі процедурні питання)

затвердження обласних програм

виконання, хід виконання обласних програм

прийняття/скасування регуляторних актів

виконано

на контролі

1

ІХ

23 лютого 2017 року

70

2

6

6

8

 

3

7

21

7

1

1

6

68

3

11

1

48

20

2

Х

31 березня 2017 року

3

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

2

 

 

 

1

1

3

ХІ

25 травня 2017 року

59

2

3

1

4

5

1

3

18

9

7

1

4

58

1

9

 

37

21

4

ХІІ

31 серпня 2017 року

54

3

4

2

3

1

3

4

18

4

1

1

10

54

 

3

 

 35

 19

5

ХІІІ

07 грудня 2017 року

86

2

3

5

6

6

5

8

25

10

 

1

15

86

6

15

1

55

31

6

ХIV

21 грудня 2017 року

5

2

1

 

 

 

 

 

 

 

1

1

5

 

 

 

4

 

 

Всього

277

12

17

14

21

12

12

22

82

30

9

5

37

273

10

38

2

180

93


Протягом року в області реалізовувались 38 обласних програм. Термін реалізації 13 програм закінчився 31 грудня 2017 року.

У 2017 році затверджено 11 програм, 6 із яких набули чинності з 01 січня 2018 року.

Таким чином, станом на сьогодні в області реалізується 32 обласні програми:

 

№ п/п

Назва Програми

рішення

Дата прийняття

1.                   

Комплексна Програма охорони навколишнього природного середовища в Харківській області на 2009-2013 роки та на перспективу до 2020 року

№ 1413-V

29 жовтня 2009 року

2.       

Регіональна програма розвитку паливної галузі Харківської області до 2020 року

№ 292-VІ

22 грудня 2011 року

3.       

Програма «Питна вода Харківської області» на 2012-2020 роки

№ 350-VІ

01 березня 2012 року

4.       

Програма розвитку овочівництва, картоплярства та переробної галузі в Харківській області на період до 2020 року

№ 354-VІ

01 березня 2012 року

5.       

Комплексна Програма розвитку водного господарства Харківської області на період до 2021 року

№ 746-VI

20 червня 2013 року

6.       

Програма розвитку культури і туризму Харківської області на 2014 – 2018 роки

№ 789-VI

29 серпня 2013 року

7.       

Обласна програма розвитку освіти «Новий освітній простір Харківщини» на 2014 – 2018 роки

№ 885-VI

19 грудня 2013 року

8.       

Соціальна Програма розвитку фізичної культури і спорту, молодіжних ініціатив та формування здорового способу життя у Харківській області на 2014 – 2018 роки

№ 886-VI

19 грудня 2013 року

9.       

Програма створення та ведення містобудівного кадастру Харківської області на 2015 – 2018 роки

№ 1229-VІ

18 червня 2015 року

10.   

Програма стимулювання об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, житлово-будівельних кооперативів Харківської області до впровадження енергоефективних технологій на 2016 – 2020 роки

№ 1333-VІ

29 жовтня 2015 року

11.   

Програма відшкодування відсотків за кредитами, отриманими населенням Харківської області на впровадження енергозберігаючих заходів, на 2016 – 2020 роки

№ 14-VІІ

17 грудня 2015 року

12.   

Комплексна  Програма соціального захисту населення Харківської області на 2016 – 2020 роки

№ 15-VІІ

17 грудня 2015 року

13.   

Програма розвитку інформаційного простору Харківської області на 2016 – 2020 роки

№ 52-VIІ

04 лютого 2016 року

14.   

Обласна Програма надання підтримки учасникам  антитерористичної операції для будівництва та придбання житла в Харківській області на 2016-          2018 роки

№ 100-VIІ

14 квітня 2016 року

15.   

Програма розроблення містобудівної документації у Харківській області на 2016-2020 роки

№ 101-VIІ

14 квітня 2016 року

16.   

Програма збереження та розвитку мережі дитячих закладів оздоровлення та відпочинку Харківської області на 2016-2020 роки

№ 108-VIІ

14 квітня 2016 року

17.   

Обласна програма «ІТ-Харківщина» на 2016-2020 роки

№ 109-VIІ

14 квітня 2016 року

18.   

Обласна цільова Програма сприяння розвитку громадянського суспільства на 2016 – 2020 роки

№ 110-VIІ

14 квітня 2016 року

19.   

Програма сприяння розвитку малого та середнього підприємництва в Харківській області на 2016 –           2020 роки

№ 245-VІI

08 вересня 2016 року

20.   

Регіональна Програма підвищення енергоефективності, енергозбереження та зменшення споживання енергоресурсів у Харківській області на 2016 – 2022 роки

№ 307-VІІ

08 грудня 2016 року

21.   

Комплексна Програма соціальної підтримки учасників антитерористичної операції на 2017 – 2018 роки

№ 308-VІІ

08 грудня 2016 року

22.   

Програма сприяння ефективності використання та збереження майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області на 2017 – 2021 роки

№ 309-VII

08 грудня 2016 року

23.   

Комплексна програма «Розвиток місцевого самоврядування в Харківській області на 2017-            2021 роки»

№ 310-VІІ

08 грудня 2016 року

24.   

Комплексна обласна програма «Здоров’я Слобожанщини» на 2017 – 2018 роки

№ 375-VІІ

23 лютого 2017 року

25.   

Програма розвитку архівної справи в Харківській області на 2017 − 2021 роки

№ 386-VІІ

23 лютого 2017 року

26.   

Регіональна цільова Програма розвитку цивільного захисту Харківської області на 2018-2020 роки

№ 552-VІІ

07 грудня 2017 року

27.   

Програма територіальної оборони Харківської області на період 2018-2019 років

№ 554-VІІ

07 грудня 2017 року

28.   

Регіональна Програма протидії терористичній діяльності на території Харківської області на 2018 рік

№ 556-VІІ

07 грудня 2017 року

29.   

Програма розвитку дорожнього господарства Харківської області на 2018-2020 роки

№ 560-VІІ

07 грудня 2017 року

30.   

Програма інформатизації Харківської області "Електронна Харківщина" на 2018-2020 роки

№ 561-VІІ

07 грудня 2017 року

31.   

Програма економічного і соціального розвитку Харківської області на 2018 рік

№ 575-VІI

07 грудня 2017 року

32.   

Антикорупційна програма Харківської обласної ради на 2017-2020 роки

№ 580-VІІ

07 грудня 2017 року

 

Обласною радою підготовлено, прийнято та надіслано до центральних органів влади 9 звернень з актуальних проблемних питань, які мають велике соціальне значення і потребують негайного вирішення на державному рівні, а також направлено до різних інстанцій 5 депутатських запитів.

 

Робота постійних комісій

 

Усі питання, що виносилися на розгляд обласної ради, попередньо обговорювалися в постійних комісіях за участі фахівців профільних структурних підрозділів обласної державної адміністрації, керівників підприємств, установ і закладів  області, органів місцевого самоврядування, представників громадськості та засобів масової інформації.

 

У 2017 році постійними комісіями обласної ради в цілому було проведено 123 засідання, на яких сукупно розглянуто понад 1500 питань.

 

У звітному періоді постійними комісіями обласної ради проводилися виїзні засідання та наради, зокрема такі:

-  засідання постійної комісії з питань бюджету у Зміївському районі за участі керівників структурних підрозділів обласної державної адміністрації – з метою більш глибокого вивчення проблем розвитку галузей житлово-комунального та дорожнього господарства, охорони здоров'я, вирішення соціально-економічних проблем району;

-  нарада на ПАТ «ФЕД» за ініціативи депутатів постійної комісії з питань соціально-економічного розвитку регіону та міжнародного співробітництва, під час якої депутати мали змогу ознайомитися з роботою підприємства і його історією по музейних експонатах та за матеріалами експозицій, побачити фахівців при виконанні ними своєї роботи, а також обговорити шляхи оптимізації подальшої роботи ПАТ «ФЕД» і питання створення та впровадження ІТ-кластерів.

 

Постійні комісії тісно співпрацюють з громадськістю, практикують проведення "круглих столів".

Так, на базі постійної комісії обласної ради з питань бюджету спільно з Територіальним відділенням Всеукраїнської громадської організації «Асоціація платників податків України» у Харківській області проведено засідання «круглого столу» з метою обговорення змін, запропонованих проектом ліберального Податкового кодексу України, який було підготовлено Асоціацією платників податків України. У роботі «круглого столу» взяли участь депутати обласної ради, фахівці Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області, підприємці та представники громадських організацій.

Також, у травні 2017 року між постійною комісією обласної ради з питань бюджету і територіальним відділенням Всеукраїнської громадської організації «Асоціація платників податків України» в Харківській області підписано Меморандум про партнерство та співробітництво.

Метою підписання Меморандуму є:

-    втілення ефективних форм співпраці для забезпечення участі громадськості в реалізації державної податкової та митної політики, контролю за додержанням податкового і митного законодавства та запобігання правопорушенням у сфері податкових та митних відносин;

-    забезпечення захисту законних прав та інтересів платників, поліпшення підприємницького клімату в регіоні, розвитку партнерських відносин між владою і бізнесом, а також підвищення соціальної відповідальності платників;

-    узгодження пропозицій щодо удосконалення та спрощення податкових та митних процедур;

-    організація масової роз’яснювальної, навчальної та консультативної роботи, проведення спільних заходів з питань, що становлять взаємну зацікавленість у рамках Меморандуму.

 

Одними із найважливіших  питань, до яких була привернута увага депутатів, можна назвати:

-   актуальні та проблемні питання охорони здоров`я, недостатнє фінансування галузі, проблеми та перспективи реформування;

-   соціальний захист населення, підтримка учасників АТО;

-   захист та збереження лісових насаджень і полезахисних лісосмуг на території Харківської області;

-   екологічні питання, пов`язані з роботою газо- і нафтовидобувних та інших компаній на території області;

-   використання надр на території області.

 

За результатами отриманої інформації, яка свідчила про недостатнє правове регулювання на державному рівні у зазначених сферах, обласна рада прийняла такі  рішення:

-                «Про звернення Харківської обласної ради до Кабінету Міністрів України щодо розробки і затвердження на державному рівні правового та фінансового механізмів забезпечення компенсації за пільговий проїзд окремих категорій громадян»;

-                «Про звернення Харківської обласної ради до Кабінету Міністрів України та Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг, щодо можливості застосування мінімального тарифу за використану електроенергію для мешканців м. Балаклія та прилеглих населених пунктів у зоні надзвичайної ситуації, що сталася 23 березня 2017 року в м. Балаклії»;

-                «Про звернення Харківської обласної ради  до Верховної Ради України, Прем’єр-міністра України, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, щодо реалізації Закону України «Про забезпечення комерційного обліку природного газу» у частині здійснення комерційного обліку природного газу для  споживачів, які проживають у квартирах»;

-                «Про звернення Харківської обласної ради до Прем’єр-міністра України, Верховної Ради України щодо вирішення питання фінансового забезпечення державних установ Національної академії медичних наук України»;

-                «Про звернення Харківської обласної ради до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо пожиттєвого забезпечення лікування пацієнтів із рідкісними (орфанними) захворюваннями»;

-                «Про звернення Харківської обласної ради до Прем’єр-міністра України, Голови Верховної Ради України, народних депутатів України щодо збільшення оплати праці у сфері охорони здоров’я, збільшення медичної субвенції з державного бюджету на 2017 рік»;

-                «Про звернення Харківської обласної ради до Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України щодо вирішення соціальних питань учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС»;

-                «Про звернення Харківської обласної ради до Кабінету Міністрів України, Міністерства охорони здоров’я України, Верховної Ради України щодо доцільності утворення госпітальних округів у Харківській області»;

-                «Про звернення Харківської обласної ради до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України щодо реалізації Закону України “Про державну допомогу суб’єктам господарювання”»;

-                «Про звернення Харківської обласної ради до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо необхідності посилення відповідальності за незаконні порубки лісів і незаконні операції з лісоматеріалами та пиломатеріалами шляхом внесення змін до чинного законодавства України».

 

В останньому зверненні наголошувалося на нагальній необхідності вжиття заходів з метою запобігання незаконній вирубці лісів та полезахисних лісосмуг в Харківській області. Пропонувалося розглянути можливість внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення, а також до інших нормативно-правових актів, якими визначаються штрафні санкції за адміністративні правопорушення у сфері лісокористування та охорони лісів, та посилити контроль за станом лісів і лісогосподарською діяльністю, для чого доцільно  розширити права та повноваження лісової охорони, що діє у складі Держлісагентства, обласних управлінь лісового та мисливського господарств, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Держлісагентства, зокрема повноваження щодо контролю, транспортування, вилучення незаконно добутої деревини за межами територій лісового фонду тощо.

 

Протягом січня-березня 2017 року були створено районні штаби протидії незаконній вирубці лісів та лісосмуг,  утворено мобільні групи оперативного реагування,  створено районні та обласний телефони «Гаряча лінія», районними та міськими радами Харківської області прийнято відповідні звернення до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України тощо.

До співпраці було залучено правоохоронні органи, громадськість.

До обласної телефонної "гарячої лінії" протягом року надійшло 10 (за 2016 рік - 22) повідомлень щодо проведення вирубок дерев.

Вся інформація передавалася до правоохоронних органів та управління лісового та мисливського господарства для перевірки та реагування.

Спільна робота із сільськими, селищними, районними радами стосовно інформування населення щодо недопущення неправомірних дій,  попередження незаконних вирубок та пошук можливостей вирішення питання на місцевому рівні шляхом консолідації зусиль усіх уповноважених органів та територіальних громад триває.

        

Регуляторна політика

 

За звітний період рішенням обласної ради від 23 лютого 2017 № 427-VII було затверджено План діяльності обласної ради з підготовки проектів регуляторних актів у 2017 році, в рамках якого обговорено і прийнято 2 локальні регуляторні акти, що стосуються:

- порядку використання коштів обласного бюджету, що виділяються для мікрокредитування суб’єктів малого і середнього підприємництва на зворотній основі під бізнес-плани проектів, на 2017-2020 роки;

- упорядкування питань списання майна, що знаходиться у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області.

 

В ході обговорення проектів та прийняття вищевказаних регуляторних актів постійною комісією обласної ради з правових питань, регуляторної політики, законності, громадського порядку, боротьби з корупцією та злочинністю підготовлено висновки щодо відповідності проектів регуляторних актів вимогам чинного законодавства на підставі аналізу регуляторного впливу і експертного висновку.

Дослідження та правовий аналіз щодо впливу, який вони матимуть на забезпечення прав та інтересів суб'єктів господарювання, громадян та держави, а також обґрунтування відповідності проектів регуляторних актів принципам державної регуляторної політики було здійснено фахівцями юридичного управління виконавчого апарату обласної ради.

Всі проекти регуляторних актів були  оприлюднені у газеті «Слобідський край» та на офіційних сайтах обласної ради та обласної державної адміністрації.

 

Управління майном

 

Харківська обласна рада здійснює повноваження по управлінню майном спільної власності територіальних громад області.

До складу спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області входять 199 юридичних осіб, із них: 148 бюджетних закладів (установ), 51 госпрозрахункове підприємство спільно із 44 структурними підрозділами.

Протягом звітного періоду з метою врегулювання майнових та кадрових питань управлінням з питань комунальної власності:

-     підготовлено та видано 120 розпоряджень, а саме:

·      24 розпорядження з кадрових питань;

·      33 розпорядження щодо затвердження статутів (положень) суб’єктів спільної власності;

·      29 розпоряджень щодо створення комісій з різних напрямків роботи:  4 – стосовно передачі в оренду об’єктів спільної власності та внесення змін до її складу; 2 – з продажу майна спільної власності; 2 – з відбору суб’єктів оціночної діяльності та внесення змін до складу цієї комісії; 3 – з повернення майна за договорами оренди цілісних майнових комплексів; 3 – з інвентаризації цілісних майнових комплексів з метою подовження терміну дії договору оренди; 3 – з інвентаризації цілісних майнових комплексів з метою їх подальшого продажу за конкурсом, 4 – з передачі майна в межах спільної власності; 5 – по прийняттю у спільну власність, 3 – щодо обрання керівників закладів (підприємства) культури (створення відповідних комісій);

·      16 розпоряджень щодо передачі майна з балансу підприємства на баланс іншого підприємства в межах спільної власності;

·      9 розпоряджень про визначення процедури та укладання договорів оренди об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області;

·      2 розпорядження про затвердження висновку суб’єкта оціночної діяльності з метою подальшого продажу за конкурсом,

·      7 розпоряджень із загальних питань;

 

-     підготовлено та ухвалено 82 рішення обласної ради, а саме: 49 рішень з кадрових питань; 2 рішення щодо перейменування підприємства, закладу; 2 рішення щодо оголошення конкурсів на посади керівників закладів, підприємства культури; 4 рішення про спільну власність; 2 рішення щодо надання згоди на банкрутство підприємства; 4 рішення щодо припинення комунальних підприємств і закладів; 1 рішення про надання згоди на прийняття та 3 рішення щодо прийняття об’єктів у спільну власність; 1 рішення про узгодження реконструкції будівлі; 1 рішення про відчуження 2-х об‘єктів спільної власності; 1 - щодо списання безнадійної заборгованості з орендної плати та неустойки (пені), нарахованих за договорами оренди майна; 4 рішення стосовно передачі в оренду 66-ти об’єктів спільної власності; 1 рішення про надання пільг по сплаті орендної плати; 2 рішення про надання дозволів на списання майна; 1 рішення про списання майна, що знаходиться у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області; 2 рішення про внесення змін до додатку 1 «Перелік суб’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області» та додатку 2 «Перелік орендованих цілісних майнових комплексів та структурних підрозділів, майно яких знаходиться у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області», затверджених рішенням обласної ради від 03 квітня 2007 року № 219-V (зі змінами); 2 рішення про внесення змін до Програми сприяння ефективності використання та збереження майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області на 2017-2021 роки; 1 рішення щодо упорядкування питань списання майна (регуляторний акт).

 

Приведено у відповідність із вимогами чинного законодавства України  19 Статутів та 14 Положень обласних комунальних підприємств, установ, закладів.

 

Проведено 61 перевірку наявності та ефективності використання майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, що відображається на балансах підприємств, установ та закладів, обстеження майна, переданого в оренду, виконання умов договорів оренди, виконання умов договорів купівлі-продажу майна, виконання керівниками умов контракту тощо.

 

За звітний період укладено 4 договори про закріплення майна, що перебуває у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області на праві оперативного управління, та 26 додаткових угод до діючих договорів оперативного управління та господарського відання.

На виконання рішень з питань передачі об’єктів із спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області та прийняття об’єктів у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області підписано: 6 актів приймання-передачі у спільну власність територіальних громад області (3 об’єкти (будівлі і споруди) зараховані на баланс ОКЗ «Національний літературно-меморіальний музей Г.С. Сковороди», КУ ХОР «КРИЗОВИЙ СОЦІАЛЬНИЙ ЦЕНТР ДЛЯ ЖІНОК» та КУ Вовчанського геріатричного пансіонату, 3 об’єкти після прийняття одразу передано до відповідних адміністративно-територіальних одиниць області), 13 актів передачі у власність відповідних адміністративно-територіальних одиниць області: медичного обладнання; засобів зв’язку; автомобіля; частини закінчених будівництвом об’єктів: «Будівництво комплексу по управлінню комунальними відходами в м. Богодухів»; каналізаційних мереж у смт Краснокутську; гуртожиток у м. Зміїв;  приміщення котельні у м. Ізюм; теплові мережі від будівлі лікарні у м. Харків; котельня на твердому паливі у Вовчанському районі.

 

 

На підставі прийнятих обласною радою рішень звільнено із займаних посад 11 керівників, призначено на посади керівників 10 претендентів, з 11 керівниками подовжено трудові відносини на умовах контракту, з 17 керівниками обласною радою укладено контракти.

 

Крім цього, розпорядженнями голови обласної ради призначено 9 виконуючих обов’язки керівників обласних комунальних підприємств, закладів, звільнено 1 керівника комунального підприємства, подовжено трудові відносини із 14 керівниками обласних комунальних підприємств, закладів, строк дії контрактів з якими закінчувався у міжсесійний період.

За підсумками попереднього розгляду профільними постійними комісіями обласної ради до Департаменту науки і освіти Харківської облдержадміністрації направлено 12 листів-погоджень з питань трудових відносин з керівниками навчальних закладів, з них: 11 – щодо подовження терміну дії контракту, 1 – щодо звільнення із займаної посади.

 

Для забезпечення раціонального використання майна, підтримки розвитку малого і середнього бізнесу протягом звітного періоду проводилася робота по укладанню договорів оренди майна спільної власності, у тому числі в частині погодження укладання договорів обласними комунальними підприємствами, установами та закладами.

 

Станом на 31.12.2017, управлінням зареєстровано 413 чинних договорів оренди, з них: 13 – договори оренди цілісних майнових комплексів, 400 – договори оренди нерухомого майна (у тому числі: 142 договори оренди, укладені Харківською обласною радою, 258 договорів оренди, укладених балансоутримувачами майна, з них: 137, станом на 30.11.2017, - укладено ОК ВЕП «ДЕРЖПРОМ», 4 - укладено КП "ОСК "МЕТАЛІСТ" (за оперативними даними цих підприємств), 117 – іншими балансоутримувачами). Орендодавцями за вищезазначеними договорами виступають 57 обласних комунальних підприємств, установ та закладів.

Також протягом 2017 року укладено 33 договори оренди нерухомого майна спільної власності, погоджено укладання 8 договорів оренди, надано 3 дозволи на суборенду нерухомого майна, укладено та погоджено 151 додаткову угоду (без урахування додаткових угод, укладених ОК ВЕП «ДЕРЖПРОМ») до договорів оренди та суборенди в частині внесення змін щодо цілей використання, терміну дії, розміру нарахувань, дострокового припинення дії та інше.

Комісією з відбору суб’єктів оціночної діяльності проведено 8 засідань, на яких розглянуто 235 конкурсних пропозицій учасників для проведення оцінок 68 об’єктів спільної власності з метою передачі їх в оренду, подальшого відчуження шляхом продажу за конкурсом та ліквідації комунального підприємства.

За 2017 рік надходження до обласного бюджету від оренди майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, станом на 26.12.2017, склали 4 124 976,28 грн, або 117,86%, (планові показники перевиконано).

В цілому, щодо питань оренди за звітний період:

-     проведено 8 засідань конкурсної комісії з відбору суб’єктів оціночної діяльності;

-      проведено 3 засідання конкурсної комісії з передачі в оренду;

-      проведено 6 засідань конкурсних комісій з продажу;

-      укладено 33 договори оренди нерухомого майна;

-      погоджено укладання 8 договорів оренди;

-      проведено 1 засідання комісії з безнадійної заборгованості з орендної плати та неустойки (пені), нарахованих за договорами оренди майна;

-      надано 3 дозволи на суборенду нерухомого майна;

-      укладено та погоджено 151 додаткову угоду до договорів оренди та суборенди.

 

З метою раціоналізації та підвищення ефективності використання майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області, підвищення ефективності управління суб’єктами господарювання, які є у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області, діє Програма сприяння ефективності використання та збереження майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області на 2017-2021 роки.

 

 

Розвиток місцевого самоврядування

 

У Харківській обласній раді триває активна системна робота з налагодження співпраці між органами місцевого самоврядування області різних рівнів. Така робота здійснювалася через участь органів місцевого самоврядування, представників громад у різних конкурсах, проектах, грантах, спрямованих на розвиток територій, надання консультативної та практичної допомоги сільським, селищним та міським радам у сфері соціально-економічного розвитку громад та реформування місцевого самоврядування.

За звітний період проведено:

-  8 районних семінарів з актуальних питань розвитку територіальних громад, де обговорювалися питання реформування, співробітництва та об’єднання громад, розробки Стратегії сталого розвитку громади, підготовки інвестиційних проектів для їх участі в обласних, державних та міжнародних конкурсах і грантах, роз’яснення земельного законодавства та фінансової децентралізації тощо;

-  3 семінари в об’єднаних територіальних громадах за темою «Староста, його статус та повноваження»;

-  семінар-практикум для міських голів та керівників управлінь соціального захисту населення на базі Чугуївської міської ради «Кращі практики реформування системи надання соціальних послуг»;

-  4 міжрайонні семінари-тренінги «Проектний підхід до використання рентних платежів від видобувних галузей. Приклади соціального партнерства».  Семінарами охоплено 140 сільських та селищних рад із 16 районів області;

-  2 навчальні візити до Полтавської області щодо вивчення досвіду співробітництва громад (взяли участь 12 осіб: сільські, селищні голови та голови районних рад, депутати обласної ради, працівники виконавчого апарату обласної ради і представники Асоціації органів місцевого самоврядування Харківської області) та до Дніпропетровської області - щодо вивчення практики створення сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів (взяли участь 20 осіб - сільські, селищні голови та керівники районних рад,  депутати районних та обласної рад).

 

Розпочато спільну роботу із територіальними громадами області щодо організації співробітництва. Протягом 2017 року укладено 9 договорів співробітництва територіальних громад, з яких: 7 договорів – у формі спільних проектів, 2 договори – у формі спільного комунального підприємства. Процесом співробітництва у 2017 році охоплено 30 сільських та селищних рад, до складу яких входить 128 населених пунктів із чисельністю населення  близько 44 тис. осіб.

 

У тісній співпраці з ініціаторами співробітництва розроблено 7 інвестиційних проектів, які, за результатами оцінювання регіональною комісією, отримали високі рейтингові показники та подані до Міністерства регіонального розвитку України для участі у конкурсі проектів і програм, що можуть реалізовуватися у 2018 році за рахунок коштів Державного фонду регіонального розвитку:

-  Великобурлуцькою селищною радою - проект «Тільки разом зробимо село привабливим», в рамках якого планується придбання  та передача на баланс комунального підприємства спеціальної техніки та обладнання по благоустрою. Загальна сума коштів на реалізацію проекту становить 5,0 тис. грн;

-  Вільхуватською сільською радою Великобурлуцького району - згідно з проектом «Спільне зусилля – чисте довкілля» планується придбання спеціальної техніки: автомобіля для викачування рідких побутових відходів, тракторів та обладнання. Загальна вартість проекту становить 4,7 тис. грн;

-  Софіївською сільською радою Близнюківського району підготовлено проект  «Створення комплексної системи благоустрою населених пунктів у Близнюківському районі Харківської області», в рамках якого планується придбання  та передача на баланс комунального підприємства спеціальної техніки, розробка та впровадження нових тарифів на послуги із благоустрою. Загальна сума коштів на реалізацію проекту становить 3,3 тис. грн;

-  Капитолівською сільською радою Ізюмського району - по проекту  «Спільні зусилля – процвітання громад» передбачається придбання спеціальної техніки для благоустрою.  Загальна вартість проекту становить 3,5 тис. грн;

-  Алісівською сільською радою Близнюківського району - по проекту «Наш край – наша гордість» планується розроблення та затвердження  правил благоустрою території, створення спільного комунального підприємства та закупівля спеціальної техніки для благоустрою та утримання доріг місцевого значення. Загальна вартість проекту становить 2,0 тис. грн;

-  Близнюківською селищною радою - по проекту «Поліпшення дорожніх умов та транспортного обслуговування населення» планується придбання пересувного міні-асфальтного заводу.  Загальна вартість проекту 2,2 тис. грн;

-  Аркадіївською сільською радою Шевченківського району був розроблений проект «Створення спільної місцевої пожежної охорони  в рамках  співробітництва територіальних громад», в рамках якого планується створення комунальної установи із спільним фінансуванням, відновлення приміщення сільської служби пожежної охорони та придбання двох одиниць пожежної техніки, із необхідним пожежно-технічним оснащенням. Загальна вартість проекту 13,9 тис. грн.

 

Усе більшої актуальності і популярності набуває обласний конкурс міні-проектів розвитку територіальних  громад «Разом в майбутнє».

 

У 2017 році до Конкурсного комітету було подано 1681 міні-проект на загальну суму 256,2 млн грн. За результатами конкурсу переможцями визначено 431 міні-проект, реалізовано 429 проектів. Для фінансування робіт по впровадженню міні-проектів – переможців обласного конкурсу спрямовано 58 млн грн з різних джерел у т.ч.: співфінансування з обласного бюджету склало 28,7 млн грн, з місцевих бюджетів – 25,1 млн грн, кошти конкурсантів – майже 3 млн грн, кошти партнерів – 1,2 млн грн.

 

За підсумками моніторингу потреб громад, зважаючи на досвід минулих років, опрацьовано пропозиції щодо вдосконалення умов та процедури проведення конкурсу.

Рішенням обласної ради від 07 грудня 2017 року № 579-VIII затверджено Положення про порядок проведення обласного конкурсу міні-проектів «Разом в майбутнє» у новій редакції, відповідно до якого, зокрема:

-  збільшено склад Конкурсного комітету до 18 осіб, до його складу увійшли депутати – представники всіх фракцій у обласній раді; 

-  започатковано нову номінацію конкурсу – «Історико-культурна спадщина та розвиток туризму»;

-  визначено нову категорію учасників конкурсу – сільські, селищні, районні, міські ради міст районного та обласного значення – ініціатори спільних проектів, що розроблені в рамках співробітництва територіальних громад;

-  збільшено обсяги фінансування міні-проектів;

-  запропоновано новий підхід до подання проектних заявок – у 2018 році всі заявки конкурсанти будуть подавати у електронному вигляді.

 

За підсумками діяльності у сфері інвестиційного та проектного менеджменту слід відзначити наступні результати:

- проект «Ефективна первинна медицина в громадах» став переможцем у  Конкурсі Європейської Комісії в рамках Програми "Підтримка громадянського суспільства, місцевих органів влади і прав людини в Україні". Реалізація проекту розпочнеться у 2018 році, тривалість – 30 місяців, загальний бюджет – 545,4 тис. євро (внесок ЄС – 480 тис. євро, обласний бюджет - 65,455 тис. євро). Проект розроблено у партнерстві з Асоціацією органів місцевого самоврядування Харківської області, ГО «Агенція Змін «Перспектива»; Українсько-німецькою медичною асоціацією;

 

- завершено реалізацію ІІІ фази спільного проекту Європейського Союзу та Програми розвитку ООН  «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду». У реалізації брали участь 8 районів області (Балаклійський, Барвінківський, Великобурлуцький, Золочівський, Красноградський, Сахновщинський, Харківський, Чугуївський - по 4 мікропроекти в кожному районі) та міста Чугуїв і Мерефа. Загальний обсяг фінансування проекту «МРГ-ІІІ» – 444 тис. дол. США;

 - продовжувалася робота щодо координації європейської ініціативи «Угода Мерів». У 2017 році підписанти ініціативи «Угода Мерів» взяли участь у щорічній конференції «Енергоефективність та відновлювальні джерела енергії сьогодення та перспективи»;

- управлінням з питань місцевого самоврядування,  розвитку громад та міжнародних зв’язків виконавчого апарату обласної ради підготовлено заявки на участь у конкурсі Міністерства регіонального розвитку і будівництва України  «Кращі практики місцевого самоврядування» з такими проектами-практиками:

o  «Музей місцевого самоврядування Харківської області»;

o  «Обласний конкурс для дітей та молоді “Місцеве самоврядування – це ми!”».

За підсумками конкурсу практика «Обласний конкурс для дітей та молоді “Місцеве самоврядування – це ми!”» отримала спеціальну відзнаку в номінації «Прозорість та підзвітність місцевого самоврядування».

 

У 2017 році відпрацьовано низку заходів щодо збереження Палацо-паркового комплексу «Садиба» (с. Шарівка Богодухівського району) та розвитку культурно-туристичного напрямку. З метою вирішення нагальних питань утримання та функціонування будівель Шарівського замку, за ініціативи Харківської обласної ради у 2018 році  передбачено відповідне фінансування:

-       298 тис. грн для розробки історико-архітектурного опорного плану селища Шарівка та виготовлення облікової документації для занесення Палацо-паркового комплексу «Садиба» до Державного реєстру нерухомих пам’яток України;

-       1 млн грн – на розробку науково-проектної документації для виконання першочергових протиаварійних робіт.

 

Харківська обласна рада у партнерстві з ГО «АСОЦІАЦІЯ ДИЗАЙНЕРІВ ГРАФІКІВ «4-й БЛОК», Шарівською селищною радою,  КП «Знахідка» і КП «Харківський організаційно-методичний центр туризму» взяла  участь у конкурсі Міністерства культури України «Малі міста – великі враження», за результатами якого наш проект «Формування ресурсного простору «КУЛЬТУРНИЙ ХАКАТОН», пройшов у фінал.

Наразі, для проведення просвітницької роботи з метою збільшення кількості туристів та їх обізнаності щодо історичної пам’ятки Слобожанщини, спільно з комунальними закладами та підприємствами обласної ради, розробляється річний план культурно-освітніх  заходів та фестивалів на території Палацо-паркового комплексу «Садиба» на 2018 рік.

Крім того, проводиться робота з підготовки інших заявок щодо участі у проектах із збереження культурної спадщини, відновлення  пам’яток історії та архітектури і розвитку туризму у Харківській області.

 

У 2017 році вже традиційно на Харківщині проводився обласний конкурс імені О.С. Масельського на кращий літературний твір,  у якому  за всі роки існування взяли участь близько 2000 осіб.

Конкурс проходив за чотирма  основними номінаціями («Проза», «Поезія», «Публіцистика», «Драматургія») та двома додатковими – «Учнівська молодь» та «Майстер слова». У ньому взяли участь 281 авторів. Переважну більшість наданих робіт склали поетичні збірки – 150; 83 твори у прозі,  публіцистичних – 40.

 

З метою підтримки талановитої молоді, популяризації місцевого самоврядування та донесення до дітей та молоді ролі та специфіки роботи органів місцевого самоврядування, обласною радою засновано та щороку проводиться декілька конкурсів як обласного, так і міжнародного рівня.

 

У вересні 2017 року пройшов ІХ Міжнародний дитячий телевізійний фестиваль «Дитятко», заснований Харківською обласною радою.

У 2017 році для участі у фестивалі до конкурсного комітету надійшло понад тисячу робіт із 87 країн світу. До фінальної частини фестивалю було відібрано 134 роботи із 33 країн. Переможці та призери номінації "Місцеве самоврядування - це ми!" (3 дитячі студії з Києва, Близнюків та Чугуєва) у листопаді 2017 року, завдячуючи підтримці Ради Європи, відвідали Світовий форум демократії у Страсбурзі. Фестиваль "Дитятко" має партнерські стосунки із дитячими кінофестивалями світу, завдячуючи чому юні телевізійники Харківщини  як члени дитячого журі працювали на провідних фестивалях Італії та Німеччини, брали участь у тритижневому творчому таборі у Польщі та відвідували фестиваль у Туреччині.

Кращі роботи зі всього світу протягом фестивальних днів можна було безкоштовно переглянути у кінотеатрах мережі "Кіноленд", а також в ефірі обласного телебачення. Загалом, сеанси у кінотеатрах відвідали понад тисячу школярів з батьками та викладачами.

У дні фестивалю відбувся традиційний вже сценарний пітчинг для дитячих студій, під час якого учасники презентували свої проекти у двох номінаціях: "Фільм" та "Телепрограма". До речі, це єдиний в Україні подібний захід для творчих підлітків.

Учасникам та гостям фестивалю було запропоновано майстер-класи від експертів та творчі зустрічі із фахівцями з України, Японії та Білорусі.

 

У 2017 році більше ніж 300 школярів та студентів навчальних закладів  Харківської області взяли участь у щорічному обласному конкурсі для дітей та молоді «Місцеве самоврядування – це ми!». У 2018 року конкурс було визнано кращою практикою органів місцевого самоврядування в Україні, а обласній раді вручено відповідний сертифікат від Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України та Офісу Ради Європи в Україні.

Протягом року проведено низку екскурсій та виїзних занять для студентів вищих навчальних закладів та школярів, під час яких фахівці виконавчого апарату обласної ради знайомили їх із діяльністю та структурою Харківської обласної ради, органів місцевого самоврядування регіону, із розподілом повноважень, сферами відповідальності тощо.

 

У червні 2017 року відбулось нагородження переможців першого обласного конкурсу журналістських робіт "Історії успіху громад". У конкурсній програмі було представлено 82 творчі роботи на тему місцевого самоврядування і територіальної організації влади, реформ в Україні. Харківська обласна рада є першою, хто запровадив подібний регіональний конкурс, використовуючи методику Ради Європи.

Конкурс проводитиметься серед журналістських робіт, розміщених у регіональних та місцевих ЗМІ усіх типів та форм власності. Мета Конкурсу – забезпечити підвищення поінформованості та обізнаності населення Харківської області стосовно реалізації реформи місцевого самоврядування і децентралізації влади та щодо конкретних прикладів розвитку громад та кращих практик, збільшити прихильність населення до реформи, сприяти активізації громад.

 

У рамках Конкурсу передбачені наступні номінації:

- «Краща публікація у друкованому ЗМІ»;

- «Краща онлайн-публікація»;

- «Кращий радіоматеріал»;

- «Кращий відеоматеріал»;

- «Краща публікація у шкільному ЗМІ».

 

Також, на Харківщині триває запровадження мовлення громад. У першому півріччі 2017 року фахівцями виконавчого апарату обласної ради спільно із представником Національної ради України з питань телебачення та радіомовлення було проведено низку заходів з метою роз'яснювальної роботи та надання методичної допомоги громадам. У 2017 році проведено конкурс на п'ять частот ФМ-мовлення: у Краснограді, Ізюмі, Кегичівці, Первомайському та Краснокутську.

 

Асоціація органів місцевого самоврядування Харківської області

 

У 2017 році Харківська обласна рада взаємодіяла із місцевими радами усіх рівнів через Асоціацію органів місцевого самоврядування Харківської області (далі - Асоціація).

Протягом року проведено 6 засідань загальних зборів Асоціації, на яких прийнято понад  40 рішень, та  4 засідання Правління Асоціації, де розглянуто 15 питань та прийнято відповідні рішення.

У 2017 році до Асоціації прийнято 11 рад, із них 5 – новостворені об’єднані територіальні громади.

Станом на 01.12.2017 року, у складі Асоціації об’єдналися 458 рад різного рівня, що складає 97,9% від загальної кількості місцевих рад Харківської області, у тому числі 5 об’єднаних територіальних громад.

Протягом року проведено 22 семінари.

Основні питання, які розглядалися на семінарах:

-   реформування місцевого самоврядування;

-   практичні та юридичні питання об’єднання і співробітництва територіальних громад;

-   перспективи адміністративно-територіальних перетворень, секторальні реформи у галузях медицини та освіти, розвитку інфраструктури;

-   бюджетне, земельне законодавство;

-   участь у конкурсах, проектах, грантах;

-   формування медичного та освітнього простору;

-   зміни у процесуальному законодавстві;

-   запобігання проявам корупції та Е-декларування;

-   управління ресурсами видобувних регіонів Харківщини;

-   розвиток радіомовлення в громадах.

 

Протягом року Асоціація брала участь в організації державних та місцевих свят.

 

У 2017 році  Центр розвитку громад спрямовував основні зусилля на сприяння органам місцевого самоврядування у здійсненні повноважень щодо соціально-економічного розвитку територій, зміцнення фінансової бази місцевого самоврядування, залучення додаткових фінансових ресурсів.

Центр активно сприяв процесу об’єднання територіальних громад: організовувалися виїзні семінари із зазначеного питання, надавалися усні консультації. Аналогічна робота була проведена і у напрямку співробітництва територіальних громад. У результаті в Харківській області було підписано 9 відповідних договорів про співробітництво.

Центр спільно з конкурсним Комітетом обласного конкурсу міні-проектів   розвитку громад «Разом в майбутнє» проводив активну роботу з громадськими організаціями, ініціативними групами, приватними партнерами, депутатами всіх рівнів щодо популяризації конкурсу. Проводились «круглі столи» стосовно роз’яснення умов проведення конкурсу, тренінги із написання проектних заявок та підготовки конкурсної документації.  

У результаті проведеної роботи в 2017 році до конкурсного Комітету надійшло 1681 проект, а 1281 - визнано як переможців. З обласного бюджету на співфінансування  проектів перераховано більше 29 млн грн. Окрім того, постійно проводився моніторинг виконання проектів, надавались відповідні консультації та роз’яснення з питань використання коштів.  За результатами виконання кожного міні-проекту вручено сертифікати за участі представників депутатського корпусу обласної ради, місцевих рад, членів конкурсного Комітету та Асоціації органів місцевого самоврядування.

 

Центр активно співпрацював із регіональними центрами міжнародних проектів і програм ХНУ імені В.Н. Каразіна, з ХНЕУ імені С.Кузнеця, ХНУМГ імені О. Бекетова, ХРІ державного управління НАДУ при Президентові України, а також  із районними та міськими ресурсними центрами, міжнародними організаціями з питань надання практичної допомоги громадам в отриманні міжнародних грантів та щодо підготовки проектних заявок. 

На сайті Асоціації у відповідному розділі Центру розвитку громад постійно  оновлювалася інформація  про проекти, гранти, програми, які діють в Україні та за її межами, спрямовані на розвиток місцевого самоврядування та громад, публікувалися новини.

 

Міжнародна діяльність

 

Із року в рік поглиблюється участь Харківської обласної ради у міжнародних заходах, пов’язаних із розвитком місцевого самоврядування, становленням муніципального руху та залученням коштів донорів у програми міжнародної технічної допомоги (МТД).

 

За звітний період Харківська обласна рада провела та взяла участь у 140 заходах міжнародного та міжрегіонального характеру.

Здійснено 14 закордонних поїздок: до Королівства Бельгія, Республіки Білорусь, Індії, Королівства Іспанії, Італійської Республіки, Південної Кореї, Федеративної Республіки Німеччина, Республіки Польща, Турецької Республіки, Фінляндської Республіки та Французької Республіки.

Взято участь у 100 міжнародних заходах, що відбулися у Харківській області та інших містах України (форумах, конференціях, круглих столах, зустрічах, тренінгах, семінарах, заходах у сфері культури тощо), у тому числі:

- у 43 заходах, що відбулися за участю представників дипломатичних кіл та консульських установ: Албанії, Республіки Білорусь, Республіки Болгарія, Соціалістичної Республіки В’єтнам, Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії, Грецької Республіки, Грузії, Королівства Данії, Естонської Республіки, Європейського Союзу, Держави Ізраїль, Республіки Індія, Канади, КНР, Республіки Македонія, Королівства Нідерланди, Федеративної Республіки Німеччина, Республіки Польща, Республіки Сербія, Республіки Словенія, Словаччини, США, Республіки Туркменістан, Французької Республіки, Швейцарської Конфедерації, Королівства Швеції, Японії;

-    у 57 заходах за участю міжнародних організацій: Асоціації Європейських Прикордонних Регіонів (АЄПР), ОБСЄ, Консультативної місії ЄС, Конгресу місцевих і регіональних влад Ради Європи, Європейської Комісії, Міжнародного трейд-клубу, Міжнародної кризової групи, Представництва НАТО в Україні, Програми розвитку ООН, USAID, Ради Європи, Німецького товариства міжнародного співробітництва GIZ, фондів Швейцарії, Європейського Інвестиційного Банку, міжнародних компаній тощо.

 

Протягом 2017 року організовано і проведено низку міжнародних заходів за участі керівництва та делегацій обласної ради:

-  презентація Харківської області в рамках VI Конгресу Ініціатив Східної Європи (вересень 2017 року, м. Люблін, Республіка Польща);

-  участь у IX Міжнародному молодіжному форумі Асоціації Європейських Прикордонних Регіонів (АЄПР) та засіданні  Цільової групи АЄПР, що проходили у серпні 2017 року в м. Лаппеенранта (Фінляндія).

 

Протягом 2017 року Харківською обласною радою укладено низку меморандумів:

-  Меморандум про співпрацю з регіоном Південна Карелія Фінляндської Республіки в частині підтримки місцевих, національних та міжнародних ініціатив, спрямованих на розбудову демократичних цінностей, децентралізацію та сталий регіональний розвиток;

-  Меморандум про взаєморозуміння щодо сталого розвитку між Харківською обласною державною адміністрацією, Харківською обласною радою та Програмою розвитку Організації Об’єднаних Націй, спрямований на співробітництво щодо забезпечення сталого розвитку сільських територій, розвитку освіти, на сприяння розвитку малого фермерського господарства та несільськогосподарського бізнесу  в сільських та міських населених пунктах;

-  Меморандум про взаєморозуміння і співробітництво між Швейцарсько-Українським проектом «Підтримка децентралізації в Україні» DESPRO, Харківською обласною державною адміністрацією та Харківською обласною радою», спрямований на забезпечення доступу населення області до децентралізованих публічних послуг, що сприятиме розвитку місцевого самоврядування, розвитку інфраструктури та вирішенню соціальних питань.

 

Загалом у 2017 році керівництво та делегації  Харківської обласної ради взяли участь майже у 140 заходах міжнародного та міжрегіонального значення.

Протягом року представники обласної ради брали участь у заходах (дискусіях, круглих столах, дистанційному навчанні), організованих за ініціативи Швейцарсько-Українського проекту «Підтримка децентралізації в Україні» DESPRO, програми «DOBRE» і програми «U-LEAD з Європою»  та присвячених конституційним змінам у контексті децентралізації влади, реформування місцевого самоврядування, об’єднання територіальних громад, співробітництва та за іншими актуальними темами.

 

Висвітлення діяльності обласної ради

 

Важливим напрямком роботи Харківської обласної ради є організація якісної ефективної взаємодії з громадськістю, забезпечення прозорості та відкритості своєї діяльності. Обласна рада одним із пріоритетів у своїй роботі вбачає збільшення поінформованості та обізнаності населення Харківської області стосовно реалізації реформи місцевого самоврядування і децентралізації влади, конкретних прикладів розвитку громад та кращих практик.

Тож невипадково, що за результатами дослідження «Рада дружня до медіа: оцінка стану дотримання Закону України «Про інформацію» у регламентах місцевих рад», проведеного громадською організацією «Інститут масової інформації» за  підтримки Freedom House, Харківська обласна рада отримала у 2017 році відзнаку «Рада дружня до медіа».

Для забезпечення ефективної роботи протягом 2017 року використовувалися різні форми і методи співпраці із засобами масової інформації. Представники мас-медіа запрошувалися на засідання постійних комісій обласної ради, пленарні засідання та інші заходи, які проводилися обласною радою.

Універсальним майданчиком для комунікацій є веб-сайт обласної ради. Громадяни у відкритому режимі мають доступ до інформації про основні події та новини, до архівних матеріалів, анонсів найважливіших заходів на поточний тиждень, до проектів та вже прийнятих рішень ради, до стенограм прес-конференцій та брифінгів тощо.

У 2017 році було розроблено додаткові рубрики, де розміщується інформація, що підлягає оприлюдненню та оновленню Харківською обласною радою, у формі відкритих даних.

Як і раніше пленарні засідання сесій обласної ради протягом року транслювались в ефірі телеканалу «ОТБ» та у світовій мережі Інтернет.

 

Документообіг

 

Протягом 2017 року до обласної ради надійшло 16 290 документів (вхідна кореспонденція), що на 27 % більше ніж у 2016 році. Відправлено 3 760 вихідних документів та 8 500 кореспонденції по реєстрах. 

Протягом року зареєстровано 6050 примірників депутатської кореспонденції, що майже вдвічі більше ніж у минулому році.

Зазначена кількість кореспонденції обумовлює здійснення значного документообігу й переконливо свідчить про встановлення тенденції до зростання та збільшення навантаження. Опрацювання стабільно зростаючих обсягів вхідної та вихідної кореспонденції є очікуваним, оскільки в умовах реалізації реформи місцевого самоврядування та децентралізації влади розширюється й коло питань, що мають вирішувати органи місцевого самоврядування.

Головою обласної ради підписано 203 розпорядження. На підставах розпоряджень голови обласної ради було створено 36 комісій, робочих груп та організаційних комітетів.

З метою належної організації роботи та контролю за ходом виконання службових документів, доручень голови та заступників голови обласної ради, розпоряджень голови обласної ради, рішень обласної ради розроблено механізм доопрацювання та впровадження додаткового функціоналу Програмного комплексу «Діло».

Зазначені доопрацювання дозволять запровадити електронну реєстрацію розпоряджень голови обласної ради, вхідної та вихідної документації постійних комісій обласної ради, а також депутатської кореспонденції.

 

Робота із зверненнями громадян

 

Робота зі зверненнями громадян у Харківській обласній раді спрямована на забезпечення реалізації громадянами конституційних прав на звернення та доступ до публічної інформації, визначених у Конституції України та законах України «Про звернення громадян», «Про внесення змін до Закону України "Про звернення громадян" щодо електронного звернення та електронної петиції», «Про доступ до публічної інформації», Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування Конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» тощо.

У 2017 році до обласної ради надійшло 2187 звернень громадян, з них:

- на особистих прийомах керівництвом обласної ради - 396 звернень;

- за поданням депутатів обласної ради та народних депутатів України – 502 звернення;

- поштою – 209;

- через уповноважену особу – 661;

- через органи влади – 16;

- засобами електронного зв’язку – 108,

- засобами телефонного зв’язку – 291.

 

2016 рік

2017 рік

1524 звернення

2187 звернень

 

Тобто, у порівнянні із 2016 роком кількість звернень зросла на 43,5%

 

Усього в листах заявниками порушено 1764 питання. Найголовнішими залишаються питання соціального захисту населення 780, комунального господарства 163, аграрної політики і земельних відносин 116, забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян 104, охорони здоров’я 56, освіти, науки, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності 34.

Актуальними залишаються питання надання матеріальної допомоги, призначення житлової субсидії, надання пільг інвалідам, робота стаціонарних установ, надання соціальних послуг. А також питання, що стосуються вирішення земельних і майнових відносин через невиконання сільськогосподарськими підприємствами своїх договірних зобов’язань, ціноутворення на сільськогосподарську продукцію, аграрної політики, трудових відносин та заробітної плати, розрахунків за користування продукцією тваринництва.

Збільшилася кількість листів з питань транспорту і зв’язку 54. Серед питань, які порушувалися у зверненнях, найбільш актуальними були питання роботи автобусних маршрутів та пільгового проїзду.

Важливими для громадян залишаються питання організації оздоровлення та відпочинку дітей.

Також, у зверненнях порушувалися питання оплати за комунальні послуги, експлуатації та ремонту житлового фонду, роботи житлово-експлуатаційних підприємств, благоустрою територій, ремонту систем водопостачання та водовідведення, установки й повірки приладів обліку води, встановлення на безоплатній основі газових лічильників.

Останнім часом стрімко зросла кількість звернень, що надійшли від малозахищених верств населення, сімей, які опинилися у скрутній життєвій ситуації (тобто громадян області, які потребують надання грошової допомоги на високовартісні операції, довготривале лікування, у тому числі на лікування учасників антитерористичної операції), ветеранів та учасників Великої Вітчизняної війни, громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, інвалідів тощо.

 Слід зазначити, що в області діє низка програм щодо підтримки малозахищених верств населення. Одним з пріоритетних напрямків є надання одноразової адресної грошової допомоги мешканцям Харківської області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації (за зверненнями).

Так, за рахунок коштів обласного бюджету у 2017 році надана матеріальна допомога 5625 особам на загальну суму 33 145 500,00 грн.

 

2016 рік

2017 рік

3298 осіб

5625 осіб

28 103 000 грн

33 145 500 грн

 

Тобто, у порівнянні із 2016 роком у 2017 році збільшилась кількість людей, що отримали матеріальну допомогу, у 1,71 раза, а сума виділених коштів - у 1,18 раза. 

За участі депутатів Харківської обласної ради відбувалися засідання комісії з питань надання одноразової адресної грошової допомоги мешканцям Харківської області, які опинилися у скрутній життєвій ситуації.

Слід зауважити, що у 2017 році була надана грошова допомоги у сумі 30 000 000 грн мешканцям міста Балаклія Балаклійського району, які постраждали внаслідок надзвичайної ситуації, що сталася у березні 2017 року у Балаклійському районі, відповідно до Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2013 року № 947, за рахунок субвенції з обласного бюджету районному бюджету.

Протягом 2017 року до Харківської обласної ради надійшло: 1401 заява, 184 скарги, 100 пропозицій, з яких: 483 –  вирішено позитивно, на 882 – дано ґрунтовні роз`яснення щодо шляхів вирішення зазначених у зверненні питань, 55 – відповідно до ст. 7 Закону України «Про звернення громадян» надіслано на розгляд за належністю до інших органів.

З метою виконання Закону України "Про доступ до публічної інформації", Указу Президента України від 05 травня 2011 року № 547/2011 «Питання забезпечення органами виконавчої влади доступу до публічної інформації», постанови Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року № 583 "Питання виконання Закону України "Про доступ до публічної інформації" на відділ по роботі із зверненнями громадян виконавчого апарату обласної ради покладено обов’язки щодо відпрацювання питань, пов’язаних із запитами на інформацію. Загальна кількість розглянутих інформаційних запитів у 2017 році – 276, із них:

·               задоволено – 175;

·               відповідно до ст. 22  Закону України "Про доступ до публічної інформації"  направлено за належністю до інших установ – 56;

·               відмовлено у задоволенні на отримання інформації – 45.

У 2017 році до Харківської обласної ради надішло 25 електронних петицій, які були опрацьовані відділом по роботі із зверненнями громадян.

 

Для надання кваліфікованої допомоги громадянам із правових питань в обласній раді створено належні умови для організації особистого прийому осіб, які потребують безоплатної первинної правової допомоги.

 

Правове забезпечення діяльності ради

 

Правове забезпечення діяльності виконавчого апарату обласної ради, його структурних підрозділів,  постійних комісій, депутатів ради тощо здійснюється юридичним управлінням виконавчого апарату обласної ради.

Протягом звітного періоду юридичним управлінням здійснено правову експертизу всіх проектів рішень обласної ради, що були внесені на розгляд ради відповідно до Регламенту Харківської обласної ради, та проектів розпоряджень голови обласної ради. За результатами правового аналізу проектів рішень обласної ради, стосовно окремих з них було підготовлено правові висновки щодо невідповідності їх Конституції та законам України, а також надано допомогу розробникам у доопрацюванні проектів рішень обласної ради та розпоряджень голови обласної ради.

Управлінням забезпечувалося здійснення заходів щодо захисту прав та інтересів територіальних громад сіл, селищ, міст області та безпосередньо Харківської обласної ради в судових органах різних інстанцій у  адміністративних, кримінальних та господарських провадженнях.

Так, протягом 2017 року, за результатами розгляду судових справ, представництво обласної ради у яких здійснювало юридичне правління, судами різних інстанцій було прийнято три рішення на користь обласної ради. Провадження у інших 24 справах триває. Крім позовної роботи, юридичним управлінням постійно здійснювалася і претензійна робота.

Протягом звітного періоду юридичне управління вело прийом громадян, які потребують безоплатної первинної правової допомоги, з питань, що належать до компетенції обласної ради. До того ж, фахівці юридичного управління взяли участь у 24 особистих прийомах громадян головою, першим заступником та заступником голови обласної ради.

Юридичним управлінням вивчалися та узагальнювалися новітні  форми і методи правової роботи в органах місцевого самоврядування. Голові ради та його заступникам надавалася інформація про необхідність вжиття заходів для внесення змін до нормативно-правових актів та інших документів з метою приведення їх у відповідність із вимогами чинного законодавства України. Також працівники юридичного управління систематично надавали консультації працівникам інших органів місцевого самоврядування Харківської області з питань порядку прийняття рішень чи претензійно-позовної діяльності.

Працівниками управління систематично велася робота щодо  опрацювання нових законодавчих актів у сфері місцевого самоврядування, зокрема, у частині повноважень органів місцевого самоврядування, та надавалася інформація про зміни у законодавстві голові обласної ради, його заступникам та працівникам виконавчого апарату обласної ради.

Так, за результатами опрацювання Закону України «Про освіту», що набрав чинності 05 вересня 2017 року, голові обласної ради було надано пропозиції з переліком заходів, які мала здійснити обласна рада на виконання положень цього Закону.

Пропозиції стосовно необхідності утворення спостережних рад у комунальних закладах охорони здоров'я, що надають медичну допомогу вторинного і третинного рівнів, з якими головними розпорядниками бюджетних коштів укладено договори про медичне обслуговування населення, були надані голові обласної ради у зв’язку із прийняттям Закону України від 06 квітня 2017 року № 2002-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров’я».

За результатами практичних напрацювань при реалізації положень Закону України «Про доступ до публічної інформації»  юридичним управлінням були підготовлені пропозиції щодо створення окремого розділу на офіційному веб-сайті обласної ради відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних» та вирішення інших питань щодо цього.     

Фахівці юридичного управління брали безпосередню участь в ході обговорення проектів та прийняття двох зазначених вище регуляторних актів, здійснивши дослідження та правовий аналіз щодо впливу, який вони справлятимуть на забезпечення прав та інтересів суб'єктів господарювання, громадян та держави, а також обґрунтування відповідності проектів регуляторних актів принципам державної регуляторної політики. Також було підготовлено обґрунтування щодо невідповідності пропозицій Державної регуляторної служби України чинному законодавству України у сфері місцевого самоврядування, які були нею надані до проекту регуляторного акта - проекту рішення обласної ради «Про упорядкування питань списання майна, що знаходиться у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області». 

 

 

Децентралізація та реформи місцевого самоврядування

 

На Харківщині активно триває процес децентралізації та реформи місцевого самоврядування. Перспективний план формування територій громад в першій редакції було затверджено розпорядженням КМУ від 23 вересня 2015 року № 991. У процесі роботи вносилися зміни, затверджені постановою КМУ від 21 грудня 2016 року № 992-р. Останні зміни внесено на сесії Харківської обласної ради 07 грудня 2017 року. Перспективний план на сьогодні складається із 57 ОТГ.

Зараз на Харківщині утворено 13  об’єднаних територіальних  громад.

У чотирьох з них (Старосалтівська, Роганська, Чкаловська селищні та Мереф'янська міська) у 2016 році пройшли перші вибори, і з 01 січня 2017 року вони перейшли на прямі взаємовідносини із Державним бюджетом. Усі громади відповідають Перспективному плану.

У п’ятій громаді (Нововодолазька селищна)  перші вибори пройшла 30 квітня 2017 року, і  постановою КМУ № 772-9 від 11.10.2017 вона визнана спроможною: із 10 сільських рад навколо центру, передбаченого Перспективним планом, об’єдналися 6, кількість населення сформованої ОТГ – 19 800 осіб.

Ще у семи об’єднаних громадах (Зачепилівській,  Малоданилівській, Коломацькій, Малинівській, Наталинській, Золочівській селищних та  Оскільській сільській) перші вибори голів та депутатів відбулися 29 жовтня 2017 року. Вони затвердили свої бюджети у грудні 2017 року та з 01 січня 2018 року перейшли на прямі взаємовідносини з Державним бюджетом України.

28 вересня 2017 року створено Старовірівську ОТГ Нововодолазького району.

Чотири ОТГ, які вже перейшли на прямі взаємовідносини з Державним бюджетом України (Старосалтівська, Роганська, Чкаловська селищні та Мереф'янська міська), написали проекти та отримали державну субвенцію на розвиток інфраструктури.

Усі зазначені ОТГ забрали на рівень громади управління освітою та успішно із цим справляються.

Чкаловська ОТГ створила Центр первинної медико-санітарної допомоги. Власні доходи громад збільшилися маже у 2 рази.

Робота щодо об’єднання громад в Харківській області продовжується.

 

Важливо зазначити, що діяльність Харківської обласної ради здійснюється у конструктивній та плідній співпраці з обласною державною адміністрацією, Харківською міською радою, районними та міськими радами, районними державними адміністраціями, що забезпечує сталий та динамічний соціально-економічний та гуманітарний розвиток регіону.

Також не можна обійти увагою відповідальну громадянську позицію, активну діяльність депутатського корпусу Харківської обласної ради як під час сесій та на пленарних засіданнях, так і у міжсесійний період, спрямовану на захист інтересів виборців, розбудову регіону та розвиток громад.