ПАСПОРТ

ОБЛАСНОЇ ПРОГРАМИ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЖИТЛОВОГО БУДІВНИЦТВА НА СЕЛІ «ВЛАСНИЙ ДІМ»

НА 2018 РІК

 

1. Ініціатор розроблення обласної Програми індивідуального житлового будівництва на селі «Власний дім» на 2018 рік (далі – Програма): Харківська обласна державна адміністрація, Харківська обласна рада.

 

            2. Дата, номер, назва розпорядчого документа, що є підставою для затвердження Програми: Указ Президента України від 27.03.1998 № 222/98 «Про заходи щодо підтримки індивідуального житлового будівництва на селі», розпорядження Кабінету Міністрів України від 23.09.2015 № 995-р «Про схвалення Концепції розвитку сільських територій».

 

            3. Розробник Програми: Департамент агропромислового розвитку Харківської обласної державної адміністрації.

 

4. Відповідальний виконавець Програми: Департамент агропромислового розвитку Харківської обласної державної адміністрації, районні державні адміністрації, КП «Харківський обласний фонд підтримки індивідуального житлового будівництва на селі».

 

            5. Учасники (співвиконавці) Програми: Департамент фінансів Харківської обласної державної адміністрації, КП «Харківський обласний фонд підтримки індивідуального житлового будівництва на селі», районні державні адміністрації, районні та міські ради, індивідуальні сільські забудовники.

 

            6. Термін реалізації Програми: 2018 рік

 

            7. Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми – 3000,0 тис. грн:

Джерела фінансування

Обсяг фінансування

на 2018 рік (тис. грн.)

Всього:

3000,0

у тому числі за рахунок

коштів державного бюджету

1000,0

коштів місцевих бюджетів

1000,0

коштів обласного бюджету (з них кошти від повернення раніше наданих кредитів індивідуальним сільським забудовникам

1000,0

 

 

 

1. Загальні положення

 

Обласна Програма індивідуального житлового будівництва на селі «Власний дім» на 2018 рік (далі – Програма) розроблена на виконання Указу Президента України від 27.03.1998 № 222/98 «Про заходи щодо підтримки  індивідуального житлового будівництва на селі», розпорядження Кабінету Міністрів України від 23.09.2015 № 995-р «Про схвалення Концепції розвитку сільських територій» та інших нормативно - правових актів.

 

2. Визначення проблеми, на розв’язання  якої спрямована Програма

 

Житлова проблема – одна з основних соціально-економічних проблем. Її вирішення є найважливішою складовою проведення соціально-економічних реформ на селі та фактором підвищення рівня життя сільського населення.

Сільський житловий фонд здебільшого старий, перебуває у незадовільному технічному стані і має низький рівень інженерного оснащення.

Стабільним джерелом введення житла на сьогоднішній день залишається індивідуальне будівництво.

Обсяги житла для соціально незахищених громадян недостатні і не дозволяють вирішити проблему забезпечення їх житлом.

Низький рівень доходів значної частини сільського населення, неадекватний вартості спорудження житла, не дає підстав вирішення своїх житлових проблем у сучасних умовах.

Проблеми будівництва житла на селі обумовлені потребою значних інвестицій в організацію індивідуального будівництва, нестачею обігових коштів, недостатньо високим рівнем купівельної спроможності сільського населення, частими змінами податкового та регулюючого законодавства в галузі будівництва.

Прийняття Програми дозволить спрямувати діяльність на розв’язання як житлових проблем жителів сільської місцевості, які потребують поліпшення житлових умов, так і підтримки будівельної галузі та житлового будівництва шляхом формування платоспроможного покупця на ринку житла.

 

3. Мета Програми та основні напрями її реалізації

 

Метою Програми є поліпшення стану забезпечення жителів сільської місцевості області житлом, створення умов для будівництва чи доступності його придбання громадянами, які потребують поліпшення житлових умов.

Основні напрями реалізації Програми:

спорудження інженерних мереж, підвищення рівня інженерного облаштування села;

            підтримка та подальший розвиток індивідуального житлового будівництва на селі;

забезпечення кредитною підтримкою об’єктів житла, що знаходяться в стадії незавершеного будівництва;

реконструкція та капітальний ремонт існуючого житлового фонду та його інженерне облаштування;     

запровадження енергоефективних та енергозберігаючих технологій;

сприяння розвитку особистих селянських господарств та збільшенню на цій основі обсягів виробництва власної сільськогосподарської продукції, підвищення рівня самозайнятості населення;

            поліпшення інфраструктури села, соціально-демографічної ситуації, стимулювання закріплення і зростання чисельності молоді на селі, зменшення міграції сільського населення до міста та за межі області;

            сприяння виробничій діяльності спеціалізованих будівельних організацій;

залучення підприємств до виконання будівельно-монтажних робіт; 

залучення нетрадиційних джерел фінансування, власних коштів населення при спорудженні комунальних мереж та систем інженерного забезпечення.

 

4. Шляхи та способи вирішення проблем

 

Оптимальним способом розв’язання проблеми є заохочення до інвестування будівництва житла на селі, здешевлення його вартості, створення забудовникам сприятливих умов для спорудження житлових будинків з надвірними підсобними приміщеннями та добудови незавершених житлових будинків.

Розв’язати проблему можливо шляхом:

удосконалення механізму державної підтримки індивідуального житлового будівництва на селі;

надання фінансової підтримки індивідуальним забудовникам: довгострокових (до 20 років, а молодим та неповним сім’ям – до 30 років) кредитів у розмірах, що визначаються із розрахунку кошторисної вартості будинку, для спорудження індивідуальних житлових будинків з надвірними підсобними приміщеннями та добудови незавершених житлових будинків;

надання КП «Харківський обласний фонд підтримки індивідуального житлового будівництва на селі» разом з місцевими державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування практичної допомоги індивідуальним забудовникам у вирішенні питань вибору та оформлення земельних ділянок, проектів будівель, забезпечення будівельними матеріалами та супутніми товарами, укладення договорів з підрядними організаціями та контролю за виконанням ними обумовлених термінів завершення робіт, згідно з етапами будівництва та умов інженерного забезпечення.

 

5. Надання земельних ділянок

під індивідуальне житлове будівництво на селі

 

1. Громадяни, які бажають одержати присадибну земельну ділянку для будівництва та обслуговування житлового будинку і господарських будівель, за одержанням інформації (консультації) про наявність земельних ділянок, порядок їх оформлення, звертаються у відповідну сільську, селищну, міську раду і подають клопотання щодо виділення земельної ділянки згідно з чинним законодавством.

У клопотанні зазначається цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри; до клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки.

2. Сільські, селищні ради разом з відповідними районними державними адміністраціями і виконавчими комітетами міських рад розглядають клопотання у місячний строк і дають дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

3. Земельні ділянки повинні бути забудовані згідно з розробленими проектами.

4. Розробку проектів забудови, індивідуальних будинків та господарських будівель виконують проектні організації, що мають відповідну ліцензію, за заявками замовників.

5. Дозвіл на початок будівництва об’єкта надається Департаментом  державної архітектурно-будівельної інспекції у Харківській області після перевірки  та прийняття рішення про затвердження проектної документації.

6. Будівництво вважається закінченим лише тоді, коли житловий будинок зданий в експлуатацію відповідній комісії сільської, селищної ради по акту, затвердженому виконавчим комітетом відповідної сільської, селищної ради.

7. Функції замовника та фінансування проектування і будівництва об'єктів загального користування на території забудови (об’єктів соціально-культурного побуту, шляхів, інженерних мереж та споруд, благоустрою) можуть здійснювати  місцеві органи влади, організації, установи тощо.

 

6. Фінансове забезпечення Програми

 

            Фінансування Програми відбувається на підставі Положення про порядок формування і використання коштів фондів підтримки індивідуального житлового будівництва на селі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.1998 № 1211 (зі змінами) та Правил надання довгострокових кредитів індивідуальним забудовникам на селі, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.10.1998 № 1597 (зі змінами).

            Реалізація програми «Власний дім» передбачає залучення різних джерел фінансування індивідуального житлового будівництва на селі: коштів державного бюджету; коштів обласного бюджету; коштів районних бюджетів; коштів, які надійдуть від повернення кредитів, наданих за рахунок коштів обласного бюджету; власних коштів індивідуальних забудовників та інших джерел фінансування, що не заборонені чинним законодавством.

Для виконання Програми на 2018 рік необхідно забезпечити фінансування в обсязі 5000,0 тис. грн.

Обсяги фінансування Програми з обласного та місцевих бюджетів щороку затверджуються при формуванні і затвердженні відповідних річних бюджетів, виходячи з їх можливостей.

7. Прогнозні показники та обсяги фінансування Програми

 

            Прогнозні показники щодо фінансування та обсяги кредитування будівництва, реконструкції та купівлі житла, необхідних для реалізації Програми наведено в таблицях 1, 2.

 

                                                                                                                                 Таблиця 1

            Прогнозні показники

щодо фінансування обласної Програми індивідуального житлового будівництва на селі «Власний дім», будівництва, реконструкції та купівлі житла на 2018 рік

 

 

 

Показники

Одиниця виміру

2018 рік

Обсяги кредитних коштів усього, у тому числі за рахунок:

тис. грн.

3000,0

Державного бюджету

тис. грн.

1000,0

Місцевих бюджетів

тис. грн.

1000,0

Обласного бюджету (з них кошти від повернення раніше наданих кредитів індивідуальним сільським забудовникам)

тис. грн.

1000,0

Будівництво житла

кільк.

3

Реконструкція житла

кільк.

2

Придбання житла

кільк.

19

Прогнозні часткові витрати з обслуговування кредитів

тис. грн.

700,0

 

                                                                                                                                  Таблиця 2

           

 

Обсяги кредитування

будівництва, реконструкції та купівлі житла, необхідні для реалізації

обласної Програми індивідуального житлового будівництва на селі «Власний дім» на 2018 рік

                                                                                                                                 тис. грн.

Джерела фінансування

2018 рік

Державний бюджет України

1000,0

Місцеві бюджети

1000,0

Обласний бюджет (з них кошти від повернення раніше наданих кредитів індивідуальним сільським забудовникам)

1000,0

Разом

3000,0

 

 

 

8. Очікувані результати виконання Програми

 

Реалізація Програми сприятиме:

поліпшенню демографічної ситуації у сільській місцевості;

зменшенню плинності кадрів, зайнятих у сільському господарстві, особливо молоді;

забезпеченості сільськогосподарських підприємств висококваліфікованими кадрами працівників провідних професій, особливо механізаторами, а також фахівцями з вищою освітою різних спеціальностей;

створенню умов для стабілізації розвитку сільськогосподарських товаровиробників та села в цілому.

У таблиці 3 до Програми відображені прогнозні показники будівництва, реконструкції та придбання житла за умови забезпечення видатків y зазначених обсягах з бюджетів усіх рівнів.

 

 

                                                                                                                                  Таблиця 3

Прогнозні показники

обсягів потреби у кредитуванні на будівництво, реконструкцію та придбання житла відповідно до обласної Програми індивідуального житлового будівництва на селі «Власний дім» на 2018 рік

 

Райони

Будівництво

Реконструкція

Придбання

кільк.

тис.

грн.

кільк.

тис.

грн.

кільк.

тис. грн.

1

2

3

4

5

6

7

8

1

Балаклійський

-

-

-

-

-

-

2

Барвінківський

-

-

-

-

-

-

3

Близнюківський

-

-

-

-

1

200,0

4

Богодухівський

-

-

1

150,0

5

1000,0

5

Борівський

-

-

-

-

-

-

6

Валківський

-

-

-

-

1

200,0

7

Великобурлуцький

-

-

-

-

1

200,0

8

Вовчанський

-

-

-

-

-

-

9

Дворічанський

-

-

-

-

1

200,0

10

Дергачівський

-

-

-

-

1

200,0

11

Зачепилівський

-

-

-

-

-

-

12

Зміївський

-

-

-

-

-

-

13

Золочівський

-

-

-

-

1

200,0

14

Ізюмський

1

300,0

-

-

-

-

15

Кегичівський

-

-

-

-

1

200,0

16

Коломацький

-

-

-

-

-

-

17

Красноградський

-

-

-

-

3

600,0

18

Краснокутський

-

-

-

-

-

-

19

Куп'янський

-

-

-

-

-

-

20

Лозівський

-

-

-

-

-

-

21

Нововодолазький

1

300

-

-

-

-

1

2

3

4

5

6

7

8

22

Первомайський

-

-

-

-

-

-

23

Печенізький

-

-

-

-

-

-

24

Сахновщинський

-

-

-

-

1

200,0

25

Харківський

1

300

-

-

-

-

26

Чугуївський

-

-

1

150,0

1

200,0

27

Шевченківський

-

-

-

-

2

400,0

 

Разом

3

900,0

2

300,0

19

3800,0

 

9. Координація дій та контроль за ходом виконання Програми

 

Координацію дій між виконавцями Програми та організаційне забезпечення її виконання покладається на Департамент агропромислового розвитку Харківської обласної державної адміністрації.

Контроль за виконанням Програми здійснює Департамент агропромислового розвитку Харківської обласної державної адміністрації.

Обласна державна адміністрація через Департамент агропромислового розвитку Харківської обласної державної адміністрації інформує постійні комісії з питань аграрної політики та земельних відносин та з питань бюджету Харківської обласної ради про хід виконання програми щокварталу до 20 числа місяця, наступного за звітнім періодом.

 

 

 

Заступник голови

обласної ради                                                                                                         В. Скоробагач