ЗАТВЕРДЖЕНО

рішення обласної ради

від __________ 2018 року №__________

(______ сесія _____ скликання)

 

 

 

 

 

 

 

 

Обласна програма ЗБЕРЕЖЕННЯ АРХІТЕКТУРНОЇ СПАДЩИНИ В ХАРКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НА 2018 – 2023 РОКИ

 

 

 

 

 

 

м. Харків

2018

 

 

 

ПАСПОРТ ОБЛАСНОЇ ПРОГРАМИ

ЗБЕРЕЖЕННЯ АРХІТЕКТУРНОЇ СПАДЩИНИ

В ХАРКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НА 201 2023 РОКИ

 

1. Ініціатор розроблення обласної Програми збереження архітектурної спадщини в Харківській області на 2018 – 2023 роки  (далі – Програма)Харківська обласна державна адміністрація.

 

2. Дата, номер, назва розпорядчого документа, що є підставою для  затвердження Програми: Закон України «Про охорону культурної спадщини» (зі змінами).

 

3. Розробник Програми: Департамент містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації.

 

4.  Відповідальний виконавець Програми: Департамент містобудування та архітектури  Харківської обласної державної адміністрації.

 

5. Учасники (співвиконавці) Програми: Департамент фінансів Харківської обласної державної адміністрації, Управління культури і туризму Харківської обласної державної адміністрації, районні державні адміністрації, районні ради та міські ради міст обласного значення.

 

7. Термін реалізації Програми: 2018 – 2023 роки.

 

8. Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми – 132,45 млн. грн:

Джерела фінансування

Обсяг фінансу-вання

(млн. грн)

У тому числі за роками

2018

2019

2020

2021

2022

2023

Обласний бюджет:

15,84

3,64

3,50

3,50

3,50

1,20

0,50

Інші джерела (у т.ч. спецкошти Департаменту містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації)

116,60

9,00

24,71

24,00

23,80

19,50

15,6

Разом:

132,45

12,64

28,21

27,50

27,30

20,70

16,10

 

 

 

ЗМІСТ

 

 

 

 

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ                                                                                                      3

 

ІІ. ВИЗНАЧЕННЯ ПРОБЛЕМИ,

НА ВИРІШЕННЯ ЯКОЇ

СПРЯМОВАНА ПРОГРАМА                                                                                         4

 

ІІІ. МЕТА ТА НАПРЯМИ

РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОГРАМИ                                                                                               6

 

ІV. ШЛЯХИ І СПОСОБИ ВИРІШЕННЯ

ПРОБЛЕМ                                                                                                                                      7

 

V. ДЖЕРЕЛА ТА ОБСЯГИ

ФІНАНСУВАННЯ. ТЕРМІНИ

ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ                                                                                                        9

 

VІ. ЗАХОДИ ПРОГРАМИ                                                                                                            10

 

VІІ. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ

ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ                                                                                                        18

 

VІІІ. КООРДИНАЦІЯ ТА КОНТРОЛЬ

ЗА ХОДОМ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ                                                                                 18

 

 

 

 

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

Обласна Програма збереження архітектурної спадщини в Харківській області на 2018 – 2023 роки (далі – Програма) розроблена відповідно до Закону України «Про охорону культурної спадщини».

Культурна спадщина України свідчить про величезний вклад народу нашої країни в розвиток світової цивілізації, тривалість його художніх і духовних традицій. Усвідомлюючи, що пошкодження або зникнення об’єктів культурної спадщини України є знебідненням надбання всіх народів світу, держава визнала їх охорону одним із пріоритетних завдань органів державної влади та місцевого самоврядування, задекларувавши це у Конституції України, Законі України «Про охорону культурної спадщини».

Одночасно, незважаючи на величезну суспільну роль збереження культурної спадщини, значні соціально-економічні перетворення, що відбулися у країні протягом останніх двох десятиріч, нестабільна економічна ситуація, реформування системи державного управління у пам’яткоохоронній сфері, розбіжності у чинному законодавстві, відсутність державного фінансування – все це істотно негативно вплинуло на пам’яткоохоронну сферу. 

Саме наприкінці ХХ – початку ХХІ ст. відбувалися інтенсивні зміни щодо форми власності та функціонального призначення пам’яток, і, як наслідок, – самовільні перебудови. Цьому сприяла відсутність чіткої законодавчої бази у пам’яткоохоронній сфері, а також ряд суперечок та невідповідностей дотепер (стосовно Реєстру, застосовування фінансових санкцій, отримання дозвільної документації, фінансування робіт тощо).

За останній час ситуація значно загострилася: фізичні зноси пам’яток, втрата їхньої автентичності, невпорядковане розміщення реклами, відсутність державного фінансування, неспроможність власників утримувати в належному стані об’єкти, чисельні порушення чинного пам’яткоохоронного законодавства тощо – погрожують збереженості архітектурної спадщини Харківщини і викликають великий суспільний резонанс.

У цих складних умовах на території значної кількості областей, у т.ч. і в Харківській області, запроваджено розмежування повноважень функцій органу охорони культурної спадщини між Департаментом містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації (далі – Департамент) та Управлінням культури і туризму Харківської обласної державної адміністрації. Це дозволило оптимально використати фаховий потенціал Департаменту та зберегти цінний архів пам’яток архітектури: науково-проектну документацію, матеріали наукових та натурних досліджень, фото тощо.

Заходи з охорони пам’яток культурної спадщини (історії, монументального мистецтва та археології) включені до підрозділу 1.6. «ОХОРОНА КУЛЬТУРНОЇ СПАДЩИНИ» розділу 1. «КУЛЬТУРА І МИСТЕЦТВО» Програми розвитку культури і туризму Харківської області на 2014 – 2018 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 29 серпня 2013 року № 789-VI (зі змінами), головний виконавець Програми – Управління культури і туризму Харківської обласної державної адміністрації.

У зв’язку з закінченням терміну дії зазначеної вище Програми, Управлінням культури і туризму  Харківської обласної державної адміністрації розробляється проект Програми розвитку культури і туризму Харківської області на 2019 – 2023 роки, до якої буде включений окремий розділ  охорони пам’яток культурної спадщини (історії, монументального мистецтва та археології).

 

ІІ. ВИЗНАЧЕННЯ ПРОБЛЕМИ,

НА ВИРІШЕННЯ ЯКОЇ СПРЯМОВАНА ПРОГРАМА

 

На території Харківської області обліковується: загальна кількість пам’яток архітектури – 784 (м. Харків – 549, Харківська область – 235). З них національного значення – 69 (16 – м. Харків, 53 – Харківська область).

У переліку пам’яток на сьогодні перебуває ряд фактично відсутніх об’єктів та таких, що втратили свою автентичність. Певна кількість пам’яток потребує істотних досліджень та обґрунтованого коригування назви, адреси, статусу, історичних відомостей стосовно авторства, датування тощо. 

Переважна більшість пам’яток архітектури Харківської області були взяті на облік відповідно до законодавства Української РСР у період 1963 – 1992 рр. і на сьогодні відповідно до ст. 13 розділу ІІІ Закону України «Про охорону культурної спадщини» підлягають занесенню до Державного реєстру нерухомих пам’яток України.

Тому, протягом останніх двох років, фахівцями Департаменту містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації із залученням фахівців науко-дослідницьких, проектних організації та ВУЗів було проведено інвентаризацію пам’яток архітектури м. Харкова та Харківської області.

У рамках інвентаризації пам’яток архітектури м. Харкова та Харківської області проведено збір даних щодо фактичної наявності об’єктів; уточнення місцезнаходження (адреси) об’єктів до сучасного найменування адміністративно-територіальних одиниць; натурні обстеження та фотофіксація. Була опрацьована інформація щодо пам’яток архітектури Харківської області, яка на запити Департаменту була отримана від органів місцевого самоврядування, власників та користувачів пам’яток.

Облік об’єктів культурної спадщини та процедура внесення (невнесення) їх до Державного реєстру нерухомих пам’яток України (далі – Реєстр) здійснюється згідно з Законом України «Про охорону культурної спадщини», Порядком визначення категорій пам’яток для занесення об’єктів культурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам’яток України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 № 1760, та Порядком обліку об’єктів культурної спадщини, затвердженим наказом Міністерства культури України від 11.03.2013 № 158.

Для здійснення цієї процедури на кожний об’єкт – нерухому пам’ятку має бути розроблена облікова документація (паспорт, облікова картка, акт технічного стану, історична довідка). Через її відсутність до Реєстру занесені всього 25 об’єктів архітектурної спадщини, розташованих у Харківській області.

Повільний темп цього процесу обумовлений, у першу чергу, відсутністю фінансування як з державного, так і з місцевих бюджетів, а також відсутністю програми, яка визначає напрями використання коштів та джерела фінансування.

До Списку історичних населених місць України занесено 12 міст і 4 селища міського типу Харківської області, а саме: м. Харків, м. Балаклія, м. Богодухів, м. Валки, м. Вовчанськ, м. Зміїв, смт Золочів, м. Ізюм, смт Кегичівка, м. Красноград, смт Краснокутськ, м. Куп'янськ, м. Люботин, м. Мерефа, м. Чугуїв, смт Шарівка.

Програма передбачає для цих населених пунктів обов’язкове розроблення історико-архітектурних опорних планів та в подальшому, на їх підставі, розроблення охоронних зон пам’яток архітектури.

На теперішній час завершена та передана на погодження до Міністерства культури України науково-проектна робота «Історико-архітектурний опорний план м. Харкова», у якій визначені межі історичних ареалів. Відповідні науково-проектні роботи розроблені для м. Люботина та м. Чугуєва.

Через відсутність базових документів немає правових підстав для:

погодження проектів землеустрою;

погодження проектів нових об’єктів;

надання дозволів на виконання робіт на пам’ятках архітектури.

Для забезпечення схоронності, перспективи подальшого використання та залучення інвестицій Програмою заплановано розроблення концепцій збереження, відновлення та використання особливо видатних пам’яток національного значення, у т.ч.:

«Садиба» в смт Старий Мерчик Валківського району;

«Садиба» в смт Шарівка Богодухівського району;

«Комплекс споруд заміської садиби» в м. Люботині;

«Військове училище» в м. Чугуєві;

«Садиба» в с. Малижине Золочівського району;

Комплекс в с. Володимирівка Краснокутського району;

«Палац» у с. Рокитне Нововодолазького району.

Значну увагу також необхідно приділити питанню розроблення робочої документації та проведенню робіт на пам’ятках архітектури з метою виведення їх з аварійного стану.

У 2017 році за поданням Департаменту та Міністерства культури України видатний ансамбль будівлі Держпром занесено до Попереднього переліку Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО та до Реєстру як пам’ятку архітектури національного значення.

Завершення процедури занесення будівлі Держпрому до списку Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО потребує розроблення номінаційного досьє будівлі, що передбачено заходами Програми.

Вибір України щодо подальшого розвитку в європейському напрямі вимагає від держави конкретних дій стосовно запровадження у пам’яткоохоронній сфері новітніх інформаційно-комунікаційних технологій з урахуванням європейських тенденцій. Тому актуальним завданням є створення сучасної електронної бази даних щодо пам’яток архітектурної спадщини, до якої мають бути включені не тільки архів Департаменту, а й матеріали досліджень проектних інститутів, науковців провідних Харківських ВУЗів.

На підставі роботи з паспортизацією та історико-архітектурними опорними планами, в рамках Програми передбачено розроблення науково-проектної документації щодо визначення меж та режимів використання охоронних зон пам’яток архітектури місцевого та національного значення, яка повинна бути узгоджена у встановленому порядку. Після затвердження ця робота увійде до складу містобудівної документації населених пунктів області та стане дієвим інструментом при вирішенні питань по окремих пам’ятках архітектури.

Для проведення ефективної пам’яткоохоронної роботи необхідно також вирішити ряд проблем, пов’язаних із доопрацьовуванням норм та правил чинного пам’яткоохоронного законодавства, у т.ч. разом з фахівцями Міністерства культури України потребує визначення чіткого порядку застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про охорону культурної спадщини та визначення механізму залучення коштів приватних інвесторів та міжнародних організацій з метою фінансування заходів зі збереження культурної спадщини.

 

ІІІ. МЕТА ТА НАПРЯМИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОГРАМИ

 

Програма визначає шляхи реалізації комплексу заходів у сфері охорони культурної спадщини, створення ефективних і сприятливих умов для розвитку та збереження пам’яток архітектури Харківщини.

На першому її етапі передбачається:

створення Консультативної ради з метою залучення громадськості до процесів управління та контролю в галузі охорони культурної спадщини;

створення потужної інформаційної бази, формування цифрової бібліотеки та архіву пам’яток архітектури;

виведення із аварійного стану найвизначніших архітектурних ансамблів регіону;

занесення об’єктів архітектурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам’яток України.

Подальші етапи реалізації Програми передбачають:

застосування механізму регулювання нової забудови, в межах історичних ареалів та зон охорони;

підготовку належних умов для залучення коштів приватних інвесторів та міжнародних організацій до реалізації заходів Програми;

підвищення соціальної відповідальності приватного бізнесу при здійсненні господарської діяльності на об’єктах – пам’ятках архітектури;

удосконалення законодавчого забезпечення охорони та використання об’єктів культурної спадщини;

розвиток туризму та міжнародного співробітництва у сфері охорони культурної спадщини.

 

ІV. ШЛЯХИ І СПОСОБИ ВИРІШЕННЯ ПРОБЛЕМИ

 

Оптимальним способом вирішення існуючого на сьогодні комплексу проблем пам’яткоохоронної галузі регіону є розроблення та реалізація в повному обсязі обласної Програми збереження архітектурної спадщини в Харківській області на 2018 – 2023 роки.

Реалізація заходів Програми відбуватиметься поетапно:

І етап: Розроблення концепції збереження, відновлення та ефективного використання особливо видатних пам’яток національного значення.

На території Харківської області розташовані деякі видатні пам’ятки національного значення, які на сьогодні не використовуються, їх технічний стан поступово погіршується, що може призвести до їх втрати в цілому:

«Садиба» в смт Старий Мерчик Валківського району;

«Садиба» в смт Шарівка Богодухівського району;

«Комплекс споруд заміської садиби» в м. Люботині;

«Військове училище» в м. Чугуєві;

«Садиба» в с. Малижине Золочівського району;

«Садиба» в с. Володимирівка Краснокутського району;

«Палац» у с. Рокитне Нововодолазького району.

Для забезпечення схоронності зазначених об’єктів, перспективи їх подальшого використання та залучення інвестицій заплановано розроблення концепцій їх збереження, відновлення та використання.

ІІ етап: Розроблення історико-архітектурних опорних планів населених пунктів Харківської області.

ІІІ етап: Здійснення заходів щодо належного утримання пам’яток, що перебувають на балансі Департаменту містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації.

ІV етап: Паспортизація пам’яток архітектури для занесення їх до Державного реєстру нерухомих пам’яток України.

З метою виконання основних положень Закону України «Про охорону культурної спадщини» та Порядку обліку об'єктів культурної спадщини, затвердженого наказом Міністерства культури України від 11.03.2013 № 158, проводиться паспортизація об’єктів для подальшого внесення (невнесення) до Державного реєстру нерухомих пам’яток України.

При цьому на кожний об’єкт, запропонований до внесення (невнесення) до Реєстру, обов’язково розробляється облікова документація (паспорт, облікова картка, акт технічного стану, коротка історична довідка).

Окрім того, паспорт пам’ятки також є необхідним додатком до Охоронного договору на пам’ятку, потрібен при прийнятті рішень стосовно погодження проектної документації, наданні дозволів по пам’ятках, для оцінки при передачі в оренду чи приватизації. Залучення бюджетних коштів та міжнародних пам’яткоохоронних програм неможливо без передбачених чинним законодавством документів на пам’ятку.

Ураховуючи вкрай обмежені фінансові можливості роботи з розроблення документації планується виконувати у такій послідовності:

1) пам’ятки національного значення;

2) втрачені об’єкти та об’єкти, що втратили автентичність;

3) об’єкти, які знаходяться на балансі Департаменту містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації;

4) інші об’єкти (виконуються згідно з додатково складеним графіком).

V етап: Створення сучасної електронної бази даних щодо пам’яток архітектури.

Становлення електронних бібліотек, оцифровування матеріалів досліджень щодо культурної спадщини та накопичення цифрового контенту є як однією із основних тенденцій у сучасній культурі, так і об’єктивною умовою розвитку глобальної інформаційної цивілізації.

У цьому контексті актуальність розроблення комплексної програми бази даних та здійснення моніторингу об’єктів архітектурної спадщини Харківського регіону інтенсивно зростає. До розробленої Бази даних пам’яток архітектури Харківської області заплановано включити не тільки розроблені на попередніх етапах реалізації заходів Програми документацію архіву Департаменту, а й матеріали досліджень проектних інститутів, науковців провідних Харківських ВУЗів.

етап: Розроблення робочої документації на проведення робіт на пам’ятках архітектури з метою виведення їх з аварійного стану, створення умов для інвестування та подальшого ефективного використання пам’яток.

VII етап: Проведення робіт на пам’ятках архітектури з метою виведення їх з аварійного стану.

На 2018 рік вже заплановано проведення першочергових протиаварійних робіт на об’єктах:

«Садиба» в смт Старий Мерчик  Валківського району;

«Садиба» в смт Шарівка Богодухівського району;

«Комплекс споруд заміської садиби» в м. Люботині;

«Військове училище» в м. Чугуєві.

У подальшому будуть вживатися відповідні заходи по інших пам’ятках архітектури.

VIІI етап: Завершення процедури занесення будівлі Держпрому до списку Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО.

Завершення процедури занесення будівлі Держпрому до списку Всесвітньої спадщини потребує розроблення номінаційного досьє будівлі, що передбачено заходами Програми.

ІХ етап: Установлення охоронних дощок на пам’ятках.

Інформування про статус об’єкта – один із заходів попередження щодо наслідків, пов’язаних з його пошкодженням.

Х етап: Розроблення науково-проектної документації щодо визначення меж охоронних зон пам’яток архітектури Харківської області.

На підставі паспортизації та історико-архітектурних опорних планів, у рамках Програми передбачено розроблення науково-проектної документації щодо визначення меж та режимів використання охоронних зон пам’яток архітектури місцевого та національного значення, яка повинна бути узгоджена у встановленому порядку.  

 

V. ДЖЕРЕЛА ТА ОБСЯГИ ФІНАНСУВАННЯ.
ТЕРМІНИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ

 

Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів обласного та місцевих бюджетів, а також інших джерел, не заборонених чинним законодавством. Для реалізації заходів щодо охорони пам’яток архітектури Харківської області будуть залучатися кошти спеціального фонду Державного бюджету, які акумулюються Департаментом містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації від передачі в оренду пам’яток, що знаходяться на його балансі.

Усього на виконання Програми передбачається залучити 132,45 млн. грн (без урахування щорічних інфляційних показників).

Строки виконання Програми – 2018 – 2023 роки.

 

 

 


VІ. ЗАХОДИ ПРОГРАМИ

 

 

№ з/п

 

Найменування заходу

 

 

Відповідальні виконавці

 

Термін

виконання

 

Очікуваний результат

обласний бюджет, млн. грн.

місцеві бюджети,

млн. грн.

інші джерела, млн. грн.

Всього

Примітка

1

2

3

4

5

6

7

8

9

1.

Забезпечити розроблення  концепцій збереження, відновлення та ефективного використання особливо видатних пам’яток архітектури  національного значення

Департамент містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації

2018

0,30

0,00

0,00

0,30

Визначення комплексу заходів з відновлення пам’яток національного значення, у т.ч. визначення об’ємів  робіт та їх кошторисної вартості, а також потенційних видів подальшого використання пам’яток

2019

2,00

0,00

0,00

2,00

2020

2,00

0,00

0,00

2,00

2021

2,00

0,00

0,00

2,00

2022

0,70

0,00

0,00

0,70

2023

0,00

0,00

0,00

0,00

Всього:

 

2018-2023

7,00

0,00

 0,00

7,00

2.

Розробити історико-архітектурні опорні плани історичних населених місць Харківської області (з 12 історичних місць потрібні – 9 та 4 історичних селищі)

Органи місцевого самоврядування

2018

0,19

1, 25

0,00

1,44

Визначення меж та режимів використання історичних ареалів

2019

0,00

1,71

0,00

1,71

2020

0,00

0,00

0,00

0,00

2021

0,00

0,00

0,00

0,00

2022

0,00

0,00

0,00

0,00

2023

0,00

0,00

0,00

0,00

Всього:

 

2018-2023

0,19

2,96

0,00

3,15

1

2

3

4

5

6

7

8

9

3.

Здійснювати заходи щодо належного утримання пам’яток, що перебувають на балансі Департаменту містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації

Департамент містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації

 

 

3.1

Забезпечити оформлення технічних паспортів та правовстановлюючих документів на пам’ятки архітектури, що перебувають на балансі Департаменту містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації

 

Департамент містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації

2018

0,00

0,00

0,20

0,20

 

2019

0,00

0,00

0,00

0,00

2020

0,00

0,00

0,00

0,00

2021

0,00

0,00

0,00

0,00

2022

0,00

0,00

0,00

0,00

2023

0,00

0,00

0,00

0,00

Всього:

 

2018-2023

0,00

0,00

0,20

0,20

3.2 

Здійснювати роботи зі страхування пам’яток  архітектури, що перебувають на балансі Департаменту містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації

 

Департамент містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації

2018

0,00

0,00

0,5

0,5

 

2019

0,00

0,00

0,1

0,1

2020

0,00

0,00

0,1

0,1

2021

0,00

0,00

0,1

0,1

2022

0,00

0,00

0,1

0,1

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

 

 

2023

0,00

0,00

0,1

0,1

 

 

Всього:

 

2018-2023

0,00

0,00

1,0

1,0

4.

Забезпечити виготовлення облікової документації на пам’ятки архітектури Харківської області для  занесення їх до Державного реєстру нерухомих пам’яток України

Департамент містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації

 

2018

1,00

0,00

0,00

1,00

Проведення паспортизації об’єктів архітектурної спадщини

2019

1,00

2,00

1,00

4,00

2020

1,00

2,00

1,00

4,00

2021

1,00

2,00

1,00

4,00

2022

0,00

0,00

0,00

0,00

2023

0,00

0,00

0,00

0,00

Всього:

 

2018–2023

4,00

6,00

3,00

13,00

5.

Проводити роботи щодо впорядкування архіву, створення  та обслуговування електронної бази даних пам’яток архітектури та здійснення моніторингу за станом їх використання

Департамент містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації

 

2018

0,00

0,00

0,20

0,20

Упорядкування та спрощення доступу до архівних матеріалів пам’яткоохоронної сфери, підвищення ефективності їх використання

2019

0,00

0,00

0,20

0,20

2020

0,00

0,00

0,20

0,20

2021

0,00

0,00

0,20

0,20

2022

0,00

0,00

0,20

0,20

2023

0,00

0,00

0,00

0,00

Всього:

 

2018-2023

0,00

0,00

1,00

1,00

1

2

3

4

5

6

7

8

9

6.

Забезпечувати виготовлення   проектної та кошторисної документації для виконання протиаварійних робіт

Департамент містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації, органи місцевого самоврядування, власники пам’яток

2018

0,00

1,80

0,00

1,80

Визначення комплексу реставраційних робіт, необхідних для забезпечення належної експлуатації пам’яток архітектури та їх збереження від загрози руйнування, а також визначення їх кошторисної вартості

2019

0,00

4,00

0,00

4,00

2020

0,00

3,50

1,50

5,00

2021

0,00

3,50

1,50

5,00

2022

0,00

2,00

1,70

3,7

2023

0,00

0,00

0,00

0,00

Всього:

 

2018-2023

0,00

14,80

4,70

19,50

6.1

Забезпечити виготовлення  науково-проектної документації на виконання протиаварійних робіт по пам'ятці архітектури національного значення  «Палац» (охоронний    № 712/1), розташованій за адресою: Харківська обл., Валківський р-н, смт Старий Мерчик, пров. Театральний, 1

 

Департамент містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації

 

2018

0,00

0,00

0,15

0,15

Визначення комплексу протиаварійних робіт, необхідних для забезпечення збереження пам’ятки архітектури національного значення від загрози руйнування, а також визначення їх кошторисної вартості

2019

0,00

0,00

0,00

0,00

2020

0,00

0,00

0,00

0,00

2021

0,00

0,00

0,00

0,00

2022

0,00

0,00

0,00

0,00

2023

0,00

0,00

0,00

0,00

Всього:

 

 

2018-2023

0,00

0,00

0,15

0,15

1

2

3

4

5

6

7

8

9

6.2

Забезпечити виготовлення науково-проектної документації на виконання протиаварійних робіт по пам'ятці архітектури національного значення  «Військове училище» (охоронний № 704), розташованій за адресою: Харківська обл., м. Чугуїв,           пл. Соборна, 2

Департамент містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації

 

2018

0,15

0,00

0,00

0,00

Визначення комплексу протиаварійних робіт, необхідних для забезпечення збереження пам’ятки архітектури національного значення від загрози руйнування, а також визначення їх кошторисної вартості

2019

0,00

0,00

0,00

0,00

2020

0,00

0,00

0,00

0,00

2021

0,00

0,00

0,00

0,00

2022

0,00

0,00

0,00

0,00

2023

0,00

0,00

0,00

0,00

Всього:

 

 

2018-2023

0,15

0,00

0,00

0,15

7.

Вживати заходи щодо проведення ремонтно-реставраційних робіт на пам'ятках архітектури

Департамент містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації, органи місцевого самоврядування, власники пам’яток

2018

0,00

2,00

0,00

2,00

Відновлення пам’яток архітектури Харківської області, покращення їх технічного стану, збереження пам’яток від загрози руйнування чи знищення

2019

0,00

10,00

5,00

15,00

2020

0,00

10,00

5,00

15,00

2021

0,00

10,00

5,00

15,00

2022

0,00

10,00

5,00

15,00

2023

0,00

10,00

5,00

15,00

Всього:

 

2018–2023

0,00

 52,0

25,00

77,00

1

2

3

4

5

6

7

8

9

7.1

Вживати заходи щодо проведення протиаварійних робіт по пам'ятці архітектури національного значення  «Палац» (охоронний    № 712/1), розташованій за адресою: Харківська обл., Валківський р-н, смт Старий Мерчик, пров. Театральний, 1

Департамент містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації

2018

0,00

0,00

1,90

1,90

Збереження пам’ятки архітектури національного значення від загрози руйнування чи знищення

2019

0,00

0,00

0,00

0,00

2020

0,00

0,00

0,00

0,00

2021

0,00

0,00

0,00

0,00

2022

0,00

0,00

0,00

0,00

2023

0,00

0,00

0,00

0,00

Всього:

 

2018–2023

0,00

 0,00

1,90

1,90

7.2

Вживати заходи щодо проведення протиаварійних робіт по пам'ятці архітектури національного значення  «Військове училище» (охоронний № 704), розташованій за адресою: Харківська обл., м. Чугуїв,           пл. Соборна, 2

Департамент містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації

 

2018

2,00

0,00

0,00

2,00

Збереження пам’ятки архітектури національного значення від загрози руйнування чи знищення

2019

0,00

0,00

0,00

0,00

2020

0,00

0,00

0,00

0,00

2021

0,00

0,00

0,00

0,00

2022

0,00

0,00

0,00

0,00

2023

0,00

0,00

0,00

0,00

Всього:

 

 

2018-2023

2,00

0,00

0,00

2,00

1

2

3

4

5

6

7

8

9

8.

Забезпечити виготовлення номінаційного досьє на будівлю «Держпром»

Департамент містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації

2018

0,00

0,00

1,00

1,00

Занесення будівлі «Держпром» до списку Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО

 

 

 

 

 

 

 

 

2019

0,00

0,00

0,00

0,00

2020

0,00

0,00

0,00

0,00

2021

0,00

0,00

0,00

0,00

2022

0,00

0,00

0,00

0,00

2023

0,00

0,00

0,00

0,00

Всього:

 

2018–2023

0,00

0,00

1,00

1,00

9.

Проводити роботу щодо встановлення охоронних дощок

Департамент містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації

2018

0,00

0,00

0,00

0,00

Доведення інформації про пам’ятку  та ідентифікація пам’яток

2019

0,00

0,00

0,20

0,20

2020

0,00

0,00

0,20

0,20

2021

0,00

0,00

0,00

0,00

2022

0,00

0,00

0,00

0,00

2023

0,00

0,00

0,00

0,00

Всього:

 

2016–2018

0,00

0,00

0,40

0,40

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10.

Забезпечити розроблення науково-проектної документації щодо охоронних зон пам’яток архітектури місцевого значення

Департамент містобудування та архітектури Харківської обласної державної адміністрації

2018

0,00

0,00

0,00

0,00

Визначення меж та режимів використання охоронних зон пам’яток архітектури місцевого значення, їх затвердження у встановленому порядку

 

 

 

 

 

2019

0,50

0,50

0,00

1,00

2020

0,50

0,50

0,00

1,00

2021

0,50

0,50

0,00

1,00

2022

0,50

0,50

0,00

1,00

2023

0,50

0,50

0,00

1,00

Всього:

 

2018–2023

2,50

2,50

0,00

5,00

 

 

Всього:

2018

3,64

5,05

3,95

12,64

 

 

 

Всього:

2019

3,50

18,21

6,50

28,21

 

 

 

Всього:

2020

3,50

16,00

8,00

27,50

 

 

 

Всього:

2021

3,50

16,00

7,80

27,30

 

 

 

Всього:

2022

1,20

12,50

7,00

20,70

 

 

 

Всього:

2023

0,50

10,50

5,10

16,10

 

 

 

Всього за Програмою:

2018–2023

15,84

78,26

38,35

132,45

 

 

 

 


VІІ. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ

 

Реалізація заходів Програми дозволить:

підвищити рівень управлінських рішень, що приймаються в галузі дотримання пам’яткоохоронного законодавства стосовно захисту історико-архітектурного середовища населених пунктів Харківщини та окремих пам’яток;

створити належні умови для залучення коштів приватних інвесторів та міжнародних організацій до реалізації заходів Програми збереження культурної спадщини.

Реалізація Програми має дати інтенсивний поштовх соціально-правовим позитивним зрушенням у сфері збереження архітектурної спадщини Харківського регіону.

Виконання запланованих заходів сприятиме входженню України до європейської спільноти як держави, що виконує свої міжнародно-правові зобов'язання у сфері охорони архітектурної спадщини.

 

VІІІ. КООРДИНАЦІЯ ТА КОНТРОЛЬ ЗА ХОДОМ ВИКОНАННЯ

 

Контроль за станом реалізації Програми здійснюється Харківською обласною радою. Координація виконання Програми здійснюється Харківською обласною державною адміністрацією.

Харківська обласна державна адміністрація щокварталу до 20 числа місяця, наступного за звітним періодом, інформує про хід виконання заходів Програми постійні комісії Харківської обласної ради: з питань промисловості, житлово-комунального господарства, паливно-енергетичного комплексу та будівництва, з питань молодіжної політики, спорту, культури та туризму, з питань бюджету.

 

 

 

 

 

Заступник

голови обласної ради                                                                                           В. Скоробагач