П О Я С Н Ю В А Л Ь Н А  З А П И С К А

до проекту рішення обласної ради

 

«Про затвердження регіональної Програми забезпечення безпеки дорожнього руху на території Харківської області на  2018-2020 роки»

 

  1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

 

Підставою для створення регіональної Програми забезпечення безпеки дорожнього руху на території Харківської області на 2018 – 2020 роки (далі – Програма)  є вирішення проблем організаційного, правореалізаційного, контрольного та правоохоронного спрямування, що зумовлють вжиття комплексних та планових заходів з удосконалення забезпечення безпеки дорожнього руху в Харківській області.

              

2.  Мета і завдання прийняття рішення

 

Метою прийняття рішенняє зниження рівня смертності внаслідок дорожньо-транспортних пригод на території Харківської області, ступеня тяжкості наслідків дорожньо-транспортних пригод для учасників дорожнього руху та зменшення соціально-економічних втрат від дорожньо-транспортного травматизму, а також запровадження ефективної системи управління безпекою дорожнього руху на території регіону для забезпечення захисту життя та здоров’я населення.

 

Завданнями Програми є вжиття додаткових заходів спрямованих на:

           безперервний моніторинг ситуації в області щодо безпеки дорожнього руху, в т.ч. за рахунок соціологічних технологій та забезпечення своєчасного реагування на негативні зміни;

           аналіз причин та умов, що впливають на стан безпеки дорожнього руху, визначення заходів щодо мінімізації відповідних негативних наслідків;

           вивчення міжнародного досвіду забезпечення безпеки дорожнього руху та впровадження його у практичну діяльність національних, в т.ч. правоохоронних органів;

           удосконалення взаємодії органів державної влади, місцевого самоврядування та правоохоронних органів з питань забезпечення безпеки дорожнього руху;

           удосконалення науково-методичного, матеріально-технічного та інформаційного забезпечення діяльності в сфері безпеки дорожнього руху;

           проведення профілактичної роботи з керівниками транспортних підприємств щодо вжиття заходів з поліпшення якості обслуговування пасажирів, технічного стану транспортних засобів, профілактики аварійності на автомобільному транспорті;

           створення  автоматизованої системи управління приміськими та міжміськими автобусними пасажирськими перевезеннями;

           систематичне здійснення габаритно-вагового контролю транспортних засобів з метою збереження автомобільних доріг загального користування;

           забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах; 

           здійснення реконструкції (капітального ремонту) вуличного освітлення населених пунктів, пішохідних переходів, проведення модернізації світлофорних об’єктів;

           попередження та припинення правопорушень у сфері безпеки дорожнього руху;

           запровадження системи автоматичного контролю порушень Правил дорожнього руху;

           запровадження заходів з оптимізації надання екстреної медичної допомоги особам, що постраждали внаслідок ДТП.

 

3. Правові аспекти

 

У даній сфері правового регулювання діє Конституція України, Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закон України «Про місцеві державні адміністрації», Закон України «Про дорожній рух», Стратегія підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2020 року  та інші нормативно-правові акти України.

 

4. Фінансово-економічне обґрунтування

 

Головним розпорядником коштів за Програмою є Департамент оборонної, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської обласної державної адміністрації.

Загальні обсяги фінансування заходів Програми складають  118820,427 тис. грн.

Контроль за ходом виконання Програми здійснює Харківська обласна рада.

Програма буде здійснюватись у три етапи: I етап – 2018 рік, II етап – 2019 рік, III етап – 2020 рік.

Фінансування заходів, передбачених Програмою буде здійснюватися за рахунок коштів державного бюджету, місцевих бюджетів, коштів підприємств та інших джерел не заборонених законодавством.

 

5. Громадське обговорення

 

Реалізація даного проекту рішення не потребує громадського обговорення.

 

6. Прогноз результатів

 

У результаті виконання Програми очікується:

           скоординованої та узгодженої реалізації виконавцями визначених у Програмі заходів у встановлені терміни; відповідального ставлення виконавців до якісного виконання завдань та ефективного використання бюджетних асигнувань, виділених на реалізацію Програми;

           реалізації Програми, з урахуванням заходів, передбачених законодавчими та нормативно-розпорядчими документами;

           постійного та систематичного контролю за ефективністю реалізації заходів Програми шляхом надання виконавцями піврічних письмових звітів про хід виконання Програми, а також шляхом звітування про хід виконання Програми перед громадськістю, Харківською обласною радою.

 

 

 

Директор Департаменту  оборонної,

мобілізаційної  роботи та взаємодії

з правоохоронними  органами

Харківської обласної   державної

адміністрації                                                                              О.М. Максимов