ІІ. ЗАХОДИ З РЕАЛІЗАЦІЇ РЕГІОНАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ

РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ІНСТИТУЦІОНАЛЬНОГО ДОГЛЯДУ І ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ

У ХАРКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НА 2018 – 2026 РОКИ

№ з/п, завдання

Заходи

Термін виконання

Відповідальні виконавці

Показники виконання

Основна мета заходів: послідовне реформування діючої системи забезпечення прав дітей в області та формування системи, яка забезпечить проживання, догляд і виховання дитини в сім’ї або в умовах максимально наближених до сімейних

І. Координація та взаємодія в процесі реформування системи інституційного догляду та виховання дітей

Специфічні цілі:

створення ефективних механізмів координації і взаємодії всіх суб’єктів реформування системи інституційного догляду та виховання дітей;

інтегрування основних принципів, цілей і завдань Національної стратегії в регіональну Програму та відомчі плани, плани районних державних адміністрацій, виконавчих комітетів міських рад, об’єднаних територіальних громад;

упровадження механізму прийняття рішень у найкращих інтересах дитини, залучення дітей до прийняття рішень, які стосуються їхнього життя.

1.1. Забезпечення

організаційної

спроможності

щодо здійснення

реформування

системи

інституційного

догляду і

виховання дітей у

регіоні

1.1.1. Розробити механізм міжвідомчого співробітництва в цілях прийняття рішень в інтересах дитини всіма суб'єктами забезпечення і захисту її прав           

IІ півріччя

2018 року

Служба у справах дітей ХОДА, члени міжвідомчої робочої групи з реформування системи інституційного догляду та виховання дітей

Розробка/затвердження механізму міжвідомчого співробітництва

1.1.2. Проводити засідання міжвідомчої робочої групи з питань реформування системи інституційного догляду та виховання дітей

згідно графіку проведення

Служба у справах дітей ХОДА,

члени міжвідомчої робочої групи з реформування системи інституційного догляду та виховання дітей

складання протоколів засідань

1.1.3.Розробити рекомендації для місцевих органів виконавчої влади з питань охорони дитинства та розвитку системи соціальних послуг для підтримки дітей і сім'ї

ІІ півріччя 2018 року

Обласна державна адміністрація,

служба у справах дітей ХОДА

Розробка та затвердження рекомендацій для місцевих органів виконавчої влади

1.1.4. Розробити місцеві плани розвитку соціальних послуг для дітей та сімей з дітьми та трансформації закладів інституційного догляду в ОТГ

протягом

2018 року

Районні державні адміністрації,

органи місцевого самоврядування

Затвердження планів розвитку соціальних послуг для дітей та сімей з дітьми в усіх адміністративно-територіальних одиницях області, включаючи плани трансформації закладів інституційного догляду (для тих адміністративно-територіальних одиниць де є такі заклади)

1.2. Забезпечення організаційної спроможності щодо здійснення реформування системи інституційного догляду і виховання дітей у регіоні

1.2.1. Організувати і провести навчання спеціалістів структурних підрозділів соціального захисту населення районних державних адміністрацій та виконавчих органів об’єднаних територіальних громад щодо організації замовлення соціальних послуг у недержавних надавачів соціальних послуг

з 01 жовтня 2018 року по 31 січня 2019 року

Служба у справах дітей ХОДА, Департамент соціального захисту населення, Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, недержавні організації (за згодою)

Затвердження та використання у роботі Методичних рекомендацій з питань прийняття рішень у найкращих інтересах дитини

 

 

 

 

 

1.3. Методичне забезпечення проведення реформування закладів інституційного догляду і виховання дітей

1.3.1. Забезпечити методичними посібниками з питань реформування закладів інституційного догляду і виховання дітей, підтримки сімей з дітьми, розвитку сімейних форм виховання

до 01 листопада 2018 року

Служба у справах дітей ХОДА,

Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, Управління охорони здоров’я ХОДА

Забезпечення методичними посібниками з питань реформування закладів інституційного догляду і виховання дітей

1.3.2. Залучити неурядові організації до надання підтримки місцевим державним адміністраціям та органам місцевого самоврядування

2018 – 2026 роки

Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, служба у справах дітей ХОДА, Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, Департамент соціального захисту населення ХОДА, Управління охорони здоров’я ХОДА

Включення представників неурядових організацій до складу комітетів, комісій, робочих груп; укладання договорів

ІІ. Розвиток освітніх, медичних, реабілітаційних та соціальних послуг

Специфічні цілі:

створення системи якісних і ефективних послуг на рівні громад, що відповідають найвибагливішим потребам дітей і сімей з дітьми, з метою попередження розлучення дітей з біологічною родиною;

забезпечення дітей-вихованців закладів інституційного догляду послугами, необхідними для реінтеграції в суспільство, утримання та виховання дітей у сімейному середовищі;

забезпечення в області надання якісних соціальних послуг для попередження потрапляння дітей у заклади інституційного догляду

Розвиток освітніх послуг

2.1. Сприяння забезпечення всебічного розвитку, навчання та виховання дітей за місцем проживання

2.1.1. Провести роботу з прогнозування та забезпечення розвитку дошкільної освіти та мережі закладів дошкільної освіти всіх типів та форм власності відповідно до освітніх запитів населення

2018 – 2026 роки

Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, Департамент науки і освіти ХОДА (збір та узагальнення інформації)

Забезпечення можливості розвитку та виховання дітей у закладах дошкільної освіти відповідно до запитів населення

 

2.1.2 Забезпечити функціонування закладів дошкільної освіти у населених пунктах з метою задоволення потреб громадян на здобуття дошкільної освіти.

2018 – 2026 роки

Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, Департамент науки і освіти ХОДА (збір та узагальнення інформації)

2.1.3. Забезпечити дітей дошкільного віку з особливими освітніми потребами дошкільною освітою шляхом створення інклюзивних та спеціальних груп.

2018 – 2026 роки

Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, Департамент науки і освіти ХОДА (збір та узагальнення інформації)

Створення інклюзивних та спеціальних груп у закладах дошкільної освіти відповідно до запитів населення

2.1.4. Створити та забезпечити функціонування груп продовженого дня у закладах загальної середньої освіти (ЗЗСО)

2018 – 2026 роки

Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, Департамент науки і освіти ХОДА (збір та узагальнення інформації)

Забезпечення на 100% функціонування груп продовженого дня у ЗЗСО відповідно до запитів населення

2.1.5. Забезпечити харчуванням дітей закладів дошкільної та загальної середньої освіти відповідно до чинного законодавства.

2018 – 2026 роки

Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, Департамент науки і освіти ХОДА (збір та узагальнення інформації)

Забезпечення на 100% харчуванням дітей закладів дошкільної та загальної середньої освіти відповідно до чинного законодавства

2.2. Забезпечення розвитку системи надання послуг сучасного освітнього середовища шляхом запровадження інклюзивної освіти

2.2.1. Створити обласний ресурсний центр з підтримки інклюзивної освіти

 

 

 

2018 рік

Харківська обласна рада, Департамент науки і освіти ХОДА, КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти»

Створення обласного ресурсного центру з підтримки інклюзивної освіти на базі КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти»

2.2.2. Створити та забезпечити функціонування інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ)

 

2018 – 2020 роки

Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, Департамент науки і освіти ХОДА (збір та узагальнення інформації)

Створення на 100% відповідно до запитів населення

інклюзивно-ресурсних центрів

2.2.3. Створити ресурсні кімнати та медіатеки у закладах загальної середньої освіти, в яких утворено  інклюзивні та спеціальні класи

2018 – 2026 роки

Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, Департамент науки і освіти ХОДА (збір та узагальнення інформації)

Створення на 100% відповідно до запитів населення ресурсних кімнат та медіатек

2.2.4. Розробити та впровадити план і програму навчання керівників інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ)

2018 – 2020 роки

Департамент науки і освіти ХОДА,

КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти»

Розроблення і затвердження плану

Розроблення і затвердження програми

2.2.5. Ввести посадові одиниці для кадрового забезпечення обласного ресурсного центру з підтримки інклюзивної освіти

2018 рік

Харківська обласна рада, Департамент науки і освіти ХОДА, КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти»

7 посадових одиниць

(1керівник, 6 фахівців)

2.2.6. Розробити план та програму навчання персоналу для роботи в системі інклюзивної освіти

2018 – 2020 роки

Департамент науки і освіти ХОДА, КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти»

Розроблення і затвердження плану

Розроблення і затвердження Програми

2.2.7. Підвищити кваліфікацію всіх категорій педагогічних працівників, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами різних нозологій та психологів

2018 – 2026 роки

Департамент науки і освіти ХОДА, КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти»

Проходження курсів підвищення кваліфікації педагогічними працівниками, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами та психологами на 100%

2.2.8. Забезпечити підготовку: асистентів учителя; асистентів вихователя; учителів, які працюють в системі інклюзивного навчання

2018 – 2026 роки

Департамент науки і освіти ХОДА; КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти»

Проходження курсів підвищення кваліфікації асистентами учителів,

асистентами вихователів,

учителями, які працюють в системі інклюзивного навчання на 100%

2.2.9. Увести до навчальних програм курсів підвищення кваліфікації всіх категорій педагогічних працівників закладів загальної середньої та дошкільної освіти за темою: «Особливості роботи з дітьми в умовах інклюзивного навчання»

2018 – 2026 роки

Департамент науки і освіти ХОДА, КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти»

Розроблення та втілення у програму курсів підвищення кваліфікації, охоплення 100% педагогічних працівників області

2.2.10. Розробити та видати посібники та методичні рекомендації для педагогічних працівників з питань роботи в умовах інклюзивного навчання

2018 – 2022 роки

Департамент науки і освіти ХОДА, КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти»

Підготовлення та друк

посібників та методичних рекомендацій

2.2.11. Забезпечити безперешкодний доступ до закладів загальної середньої,  дошкільної та позашкільної освіти для осіб з обмеженими можливостями

2018 – 2026 роки

Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, Департамент науки і освіти ХОДА (збір та узагальнення інформації)

Забезпечення безперешкодного доступу до закладів освіти відповідно до потреб населення на 100%

2.2.12. Забезпечити рівний доступ до якісної освіти, створити належні умови для безпечного, регулярного і безоплатного перевезення учнів та педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти

2018 – 2026 роки

Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, Департамент науки і освіти ХОДА (збір та узагальнення інформації)

Забезпечення підвозу учнів та педагогічних працівників відповідно до потреб населення на 100%

2.3. Забезпечення

реформування закладів загальної середньої освіти інституційного типу

2.3.1. Розробити план реформування закладів загальної середньої освіти інституційного типу

 

2018 – 2022 роки

Харківська обласна рада, Департамент науки і освіти ХОДА

 

Забезпечення проведення робіт зі зміни типів підпорядкованих шкіл-інтернатів

Розвиток медичних послуг

2.4. Надання первинної медичної допомоги

2.4.1 Створити ефективну систему надання первинної медичної допомоги відповідно до встановлених нормативів

2018 – 2026 роки

Управління охорони здоров'я ХОДА, районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування

Забезпечення ефективності функціонування системи надання первинної медичної допомоги

2.4.2. Забезпечити патронажне сестринське спостереження за новонародженими і дітьми раннього віку із сімей зі складними життєвими обставинами спільно з соціальними працівниками

2018 – 2026 роки

Управління охорони здоров'я ХОДА, районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування

Забезпечення ефективності функціонування системи  спостереження за новонародженими і дітьми раннього віку

2.5. Забезпечення профілактичної діяльності з метою попередження ризиків

народження дітей з порушеннями здоров’я

 

 

2.5.1. Запровадити та забезпечити постійне функціонування в усіх жіночих консультаціях школи майбутніх матерів/школи

відповідального батьківства, з проведенням навчальних курсів для молодих подружніх пар

 

до 01 листопада 2018 року розробити

відповідні навчальні модулі;

до 01 січня 2019 року –проект наказу щодо

застосування навчальних модулів у

жіночих консультаціях;

з 01 березня 2019 року запровадження шкіл

майбутніх матерів

Управління охорони здоров’я ХОДА, недержавні організації (за згодою)

Забезпечення функціонування в усіх жіночих консультаціях школи майбутніх матерів/школи

відповідального батьківства, з проведенням навчальних курсів для молодих подружніх пар

 

2.5.2. Розробити та запровадити програму правильного харчування для майбутньої матері

до 01 березня 2019 року

Управління охорони здоров’я ХОДА, недержавні організації (за згодою)

Розроблення та запровадження програми правильного харчування для майбутньої матері

2.5.3. Забезпечити проведення в усіх пологових будинках навчань з догляду за новонародженою дитиною

 

до 01 травня 2019 року

 

 

 

 

Управління охорони здоров’я ХОДА

 

 

 

 

Проведення з                 01 травня 2019 року в усіх пологових будинках навчань матерів з догляду за новонародженою дитиною

2.5.4. Забезпечити функціонування ефективної системи вторинної медичної допомоги; розвиток установ, що надають високоспеціалізовану медичну допомогу для дитячого населення

2019 – 2025 роки

Управління охорони здоров'я ХОДА

Забезпечення функціонування ефективної системи вторинної медичної допомоги

2.5.5. Створити і забезпечити розвиток послуг (центри, відділення) з раннього втручання, відповідно до розробленого і затвердженого положення про центр раннього втручання:

2019 – 2021 роки

Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, Управління охорони здоров'я ХОДА

 

Визначення потреб у створенні і функціонуванні

2 центрів; розроблення і затвердження Положення; отримання

послуг раннього втручання 1000 дітьми

2.5.6. Сформувати міждисциплінарні команди раннього втручання

2020 – 2026 роки

Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, Управління охорони здоров'я ХОДА

 

Функціонування міждисциплінарних команд раннього втручання при кожному центрі

2.5.7. Сформувати та забезпечити фуекціонування мультидисциплінарних команд для надання медико-соціальної реабілітації та паліативної допомоги дітям

2019 – 2026 роки

Управління охорони здоров'я ХОДА, Департамент соціального захисту населення ХОДА, Департамент науки і освіти ХОДА

Функціонування мультидисциплінарних команд

2.5.8. Створити і  забезпечити розвиток центрів підтримки дітей та сім’ї в  об’єднаних територіальних громадах

до 2022 року

Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування

Функціонування центрів підтримки дітей та сім’ї в об’єднаних територіальних громадах

Розвиток соціальних послуг

2.6. Забезпечення функціонування системи соціальних послуг для сімей з дітьми

2.6.1. Ввести штатні посади фахівців із соціальної роботи відповідно до нормативів забезпечення соціальної роботи у громаді

до 01 жовтня 2018 року

Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування

Забезпечення діяльності у кожній об’єднаній територіальній громаді фахівців із соціальної роботи за нормативом 1 фахівець на 1500 жителів громади

2.6.2. Організувати та провести навчання для фахівців із соціальної роботи

2018 – 2026 роки

Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування

Організація та проведення навчання  для фахівців із соціальної роботи

2.6.3. Забезпечити розвиток інституту наставництва для дітей, які виховуються в закладах інституційного догляду з метою їхньої підготовки до самостійного життя

починаючи з 01 вересня 2018 року

Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, служба у справах дітей ХОДА, Департамент соціального захисту населення ХОДА, недержавні організації (за згодою)

Проведення підбору та навчання кандидатів в наставники

2.6.4. Забезпечити створення сімей патронатних вихователів у кожній об’єднаній територіальній громаді

до 01 серпня 2021 року

Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, служба у справах дітей ХОДА, Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді (методична допомога, узагальнення, координація)

Проведення навчання кандидатів у патронатні вихователі, забезпечення послуги з патронату у районах, містах

2.7. Забезпечення

надання соціальних послуг для жінок, дітей та сімей з дітьми

2.7.1. Забезпечити створення і розвиток центрів соціальної підтримки дітей і сімей в об’єднаних територіальних громадах

2018 – 2022 роки

Обласна державна адміністрація, районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, об’єднані територіальні громади (за згодою)

Створення мережі центрів підтримки дітей і сімей

2.7.2. Забезпечити вивчення можливостей створення центрів соціальної підтримки дітей і сімей на базі обласних центрів соціально-психологічної реабілітації дітей

2018 – 2020 роки

Служба у справах дітей ХОДА

 

Проведення аналізу для трансформації закладів

2.7.3. Створити кризові центри для жінок, які постраждали від насилля

2018 – 2024 роки

Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування (за згодою)

Створення кризових центрів для жінок, які постраждали від насилля

 

2.7.4. Забезпечити якісне та ефективне надання кризового і екстреного втручання

2018 – 2026 роки

Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування,  об’єднані територіальні громади (за згодою), Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді

Надання послуг кризового і екстреного втручання надані дітям і сім'ям

Розвиток реабілітаційних послуг

2.8. Забезпечення доступності до реабілітаційних послуг дітей з інвалідністю

2.8.1. На основі оцінки потреб забезпечити підбір та відповідну підготовку спеціалістів для задоволення потреб у реабілітаційних послугах дітей з інвалідністю

до 20 лютого 2019 року

Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, Управління охорони здоров’я ХОДА, Департамент соціального захисту населення ХОДА

 

Заповнення спеціалістами 90% вакантних посад у реабілітаційних центрах; проходження відповідного навчання 50% спеціалістами  реабілітаційних центрів

2.8.2. Підготувати бізнес-план та створити службу соціального таксі для підвезення дітей з інвалідністю до реабілітаційних центрів

до 01 березня 2019 року

Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, об’єднані територіальні громади (за згодою)

Створення служби соціального таксі в об’єднаних територіальних громадах

2.9. Розроблення порядку надання медичної, реабілітаційної, дитячої паліативної допомоги сім’ям, в яких народилася дитина з порушенням стану здоров’я

2.9.1. Відкрити в області центри/ліжка паліативної допомоги дітям

 

 

 

 

 

 

до 01 січня 2019 року

Управління охорони здоров’я ХОДА,

районні державні адміністрації,

органи місцевого самоврядування

З 01.01.2019 – відкриття:

центру паліативної допомоги на базі ХОСБД №1;

паліативних ліжок в спеціалізованих відділеннях дитячих лікарень (в неврологічному, гематологічному, нейрохірургічному, онкологічному тощо)

2.9.2. Ввести в штатні розписи фахівців, які необхідні для надання паліативної допомоги дітям

 

до 01 січня 2019 року

Управління охорони здоров’я ХОДА,

районні державні адміністрації,

органи місцевого самоврядування

Введення в штатні розписи фахівців, які необхідні для надання паліативної допомоги дітям

2.9.3. Затвердити єдині підходи до надання паліативної допомоги дітям

до 01 січня 2019 року

Управління охорони здоров’я ХОДА,

районні державні адміністрації,

органи місцевого самоврядування

Затвердження підходів надання допомоги дітям

ІІІ. Розвиток сімейних та інших форм альтернативного догляду для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування

Специфічні цілі:

створення системи якісних і ефективних форм альтернативного догляду;

створення умов для забезпечення прав дитини-сироти, дитини, позбавленої батьківського піклування, на проживання і виховання в сім'ї або в умовах максимально наближених до сімейного середовища

3.1. Створення служб у справах дітей та сім’ї у ОТГ

3.1.1. Створити служби у справах дітей та сім’ї в об’єднаних територіальних громадах із введенням у штатний розпис фахівців із соціальної роботи

2018 – 2020 роки

Служба у справах дітей ХОДА, Обласний центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді (методична допомога, координація), органи місцевого самоврядування

Створення служб у справах дітей та служб у справах дітей та сім’ї в ОТГ

3.1.2. Призначити і підготувати фахівців із соціальної роботи для супроводу сімей, в яких виховуються діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування

2019 – 2020 роки

Служба у справах дітей ХОДА, Обласний центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді (методична допомога, координація), органи місцевого самоврядування

Підготовка та призначення фахівців із соціальної роботи

3.2. Забезпечення влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у сімейні форми виховання

3.2.1. Організувати і провести інформаційно-просвітницьку кампанію щодо найкращих інтересів дитини – виховання у сім’ї

протягом

серпня 2018 року –

січня            2019 року

Служба у справах дітей ХОДА, Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, Департамент соціального захисту населення ХОДА

 

Розповсюдження інформації щодо переваг виховання дитини в сім’ї

3.2.2. Забезпечити систематичний підбір та навчання кандидатів в усиновлювачі, прийомні батьки, батьки-вихователі, патронатні вихователі

протягом

2018 – 2020 років

Служба у справах дітей, Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді

Організація навчання кандидатів в усиновлювачі, прийомні батьки, батьки-вихователі, патронатні вихователі

3.2.3 Організувати і провести підвищення кваліфікації фахівців із соціальної роботи, які здійснюють соціальне супроводження прийомних сімей і дитячих будинків сімейного типу, соціальний супровід сімей патронатних вихователів

до 01 липня    2019 року

 

Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, районні центри соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді

 

Проходження навчання фахівців із соціальної роботи

3.3. Забезпечення соціальним супроводом

3.3.1. Забезпечити якісним, систематичним соціальним супроводом/супроводженням сім’ї опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів

2018 – 2026 роки

Обласний центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді, служби у справах дітей районних державних адміністрацій, районні центри соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді

Забезпечення соціальним супроводом сім’ї опікунів, піклувальників

3.4. Запровадження патронату над дитиною

3.4.1. Провести підбір кандидатів у патронатні вихователі

2018 – 2026 роки

Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, Обласний центр соціальних служб для сім’ї дітей та молоді

Проведення підбору кандидатів у патронатні вихователі

3.4.2. Забезпечити навчання кандидатів у патронатні вихователі

2018 – 2026 роки

Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді

Проведення навчання кандидатів у патронатні вихователі

3.4.3. Забезпечити функціонування патронату у районі (не менше однієї сім’ї)

2018 – 2020 роки

Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування

Забезпечення функціонування патронату у районах, містах

3.4.4. Провести роботу з сім’ями, які перебувають у складних життєвих обставинах, діти яких влаштовані до патронатних сімей, з метою надання  комплексної підтримки сім’ї і допомоги в подоланні складних життєвих обставин та повернення дитини у біологічну сім’ю

протягом перебування дитини у сім’ї патронатного вихователя, але не більше 6 місяців

Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування

Проведення роботи, вжиття відповідних заходів, повернення дітей на виховання у біологічні сім’ї

3.5. Розвиток мережі дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей

3.5.1. Створити дитячі будинки сімейного типу та прийомні сім’ї в об’єднаних територіальних громадах

2018 – 2026 роки

Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування

Створення мережі дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей

3.5.2. Вивчити можливості створення дитячих будинків сімейного типу на базі прийомних сімей у громаді

2018 – 2026 роки

Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування

Створення дитячих будинків сімейного типу на базі існуючих прийомних сімей

3.5.3. Влаштувати дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування із закладів інституційного догляду та виховання дітей до сімейних форм виховання

2018 – 2025 роки

Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, служба у справах дітей ХОДА

Влаштування до новостворених сімей дітей, які виховувались у закладах інституційного догляду

3.5.4. Провести відповідну роботи з недопущення потрапляння дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського, які виховуються у сімейних формах виховання на повне державне забезпечення

2018 – 2026 роки

Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, служба у справах дітей ХОДА, 

Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді

Проведення нарад, семінарів для районних ССД, ЦСССДМ

3.6. Створення малих групових будинків

3.6.1. Вивчити можливості створення в об’єднаних територіальних громадах малих групових будинків, в тому числі для дітей з інвалідністю підгрупи А

до 2019 року

Служба у справах дітей ХОДА, районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування

Вивчення можливостей створення МГБ

3.6.2. Створити мережу «малих групових будинків» (МГБ) для тривалого проживання та догляду дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування в об’єднаних територіальних громадах

2019 – 2024 роки

Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, служба у справах дітей ХОДА

Створення мережі МГБ

3.7. Захист житлових та майнових прав

3.7.1. Забезпечити житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування та осіб з їх числа, які перебувають на обліку поліпшення житлових умов

2018 – 2026 роки

Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування

Забезпечення соціальним житлом дітей-сиріт та осіб з їх числа за кошти субвенції з державного бюджету, за рахунок районних програм

3.7.2. Забезпечити розвиток житлового фонду соціального призначення для дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування та осіб з їх числа

2018 – 2026 роки

Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування

Забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування та осіб з їх числа

3.7.3. Забезпечити вжиття заходів із збереження закріпленого житла за дітьми-сиротами, дітьми, позбавленими батьківського піклування

2018 – 2026 роки

Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування

Закріплення житла за тимчасово відсутніми дітьми-сиротами, дітьми позбавленими батьківського піклування

3.7.4. Надати матеріальну допомогу особам з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського на вирішення соціально-побутових питань для поліпшення житлових умов

2018 – 2026 роки

Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування

Надання матеріальної допомоги особам з числа дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування

IV. Кадрове забезпечення реформування системи інституційного догляду та виховання дітей

Специфічні цілі:

організація підготовки та перепідготовки всіх суб'єктів, що мають повноваження і відповідальність в процесі реалізації Регіональної Програми реформування системи інституційного догляду та виховання дітей в Харківській області на 2018 – 2026 роки;

забезпечення достатньої кількості фахівців, які здійснюють свою діяльність у сфері захисту прав дітей та надання їм послуг;

забезпечення нових структур, служб, послуг якісними кадровими ресурсами;

обслуговування та керування професійної реконверсії (перепідготовки) кадрового потенціалу зі сфери інституційного догляду та виховання дітей

4.1. Забезпечення кадрової потреби для надання якісних соціальних послуг сім’ям з дітьми

4.1.1. Забезпечити штати необхідною кількістю фахівців із соціальної роботи для забезпечення якісного надання соціальних послуг у громаді

до 01 жовтня 2018 року

районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування

до 01 вересня 2018 року вивчення потреби в кадровому забезпеченні фахівцями із соціальної роботи

4.2. Забезпечення укомплектованості штатів служб у справах дітей

4.2.1 Забезпечити приведення штатної чисельності служб у справах дітей районних державних адміністрацій відповідно до діючого законодавства

2018 – 2019 роки

районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування

Забезпечення відповідності штатної чисельності вимогам законодавства

4.2.2. Забезпечити укомплектування служб у справах дітей та сім’ї ОТГ

2018 – 2019 роки

органи місцевого самоврядування

Забезпечення укомплектування штатами служб у справах дітей та сім’ї ОТГ

4.3. Забезпечення підготовки фахівців з закладів соціального захисту дітей, реабілітації, паліативної допомоги

4.3.1. Розробити і впровадити Програму для підготовки фахівців центру медичної реабілітації та паліативної допомоги для дітей

2019 – 2020 роки

Управління охорони здоров'я ХОДА, Департамент соціального захисту населення ХОДА

Розроблення Програми та впровадження її заходів

4.3.2. Забезпечити центри соціальної підтримки дітей і сімей кваліфікованим персоналом

2021 – 2024 роки

районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування

Забезпечення персоналом відповідно до нормативів

4.3.3. Забезпечити центри денного догляду кваліфікованим персоналом

2019 – 2020 роки

Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, Управління охорони здоров’я ХОДА

 

Підготовка та забезпечення персоналом центрів денного догляду

V. Трансформація установ інституційного догляду та виховання дітей

Специфічні цілі:

поступове зменшення кількості дітей в установах інституційного догляду та виховання  (починаючи з 2018 року);

скорочення кількості закладів інституційного догляду та виховання дітей (починаючи з 2019 року);

припинення до 2026 року цілодобового перебування дітей в закладах інституційного догляду та виховання дітей

5.1. Забезпечення підготовки Плану трансформації закладу інституційного догляду

5.1.1. Перевірити наявність послуг у відповідних громадах відповідно до потреб дітей та сімей з дітьми

відповідно до черговості трансформації закладів інституційного догляду і виховання дітей

Служба у справах дітей ХОДА, Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, недержавні організації (за згодою)

 

Підготовка аналітичної записки щодо наявності послуг в ОТГ

5.1.2. Розробити Плани трансформації кожного закладу інституційного догляду та виховання дітей

2018 – 2024 роки

Департамент соціального захисту населення  ХОДА, Управління охорони здоров'я ХОДА, служба у справах дітей ХОДА, Департамент науки і освіти ХОДА, районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, установи інституційного догляду та виховання дітей, неурядові організації (за згодою)

Розробка та реалізація Планів трансформації

5.1.3. Створити комісії з трансформації кожного закладу інституційного догляду та виховання дітей. Провести навчання членів комісій

2018 – 2024 роки

Департамент соціального захисту населення  ХОДА, Управління охорони здоров'я ХОДА, служба у справах дітей ХОДА, Департамент науки і освіти ХОДА, районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, установи інституційного догляду та виховання дітей, неурядові організації (за згодою)

Створення комісії

5.1.4. Здійснити аналіз та планування перекваліфікації та застосування людських ресурсів кожного закладу інституційного догляду та виховання дітей

2019 – 2024 роки

Департамент соціального захисту населення  ХОДА, Управління охорони здоров'я ХОДА, служба у справах дітей ХОДА, Департамент науки і освіти ХОДА, районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, установи інституційного догляду та виховання дітей, неурядові організації (за згодою)

Проведення аналізу вжитих заходів щодо перекваліфікації

 

5.1.5. Здійснити аналіз та планування перерозподілу матеріальних ресурсів кожного закладу інституційного догляду та виховання дітей

2019 – 2024 роки

Департамент соціального захисту населення  ХОДА, Управління охорони здоров'я ХОДА, служба у справах дітей ХОДА, Департамент науки і освіти ХОДА, районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, установи інституційного догляду та виховання дітей, неурядові організації (за згодою)

Проведення аналізу; розробка Плану використання матеріальних ресурсів

VI. Інформаційно-просвітницька діяльність

Специфічні цілі:

забезпечення поінформованості керівників і фахівців різних рівнів про процеси реформи;

інформування громадськості та батьків про права дитини на сім'ю, на освіту в загальному середовищі і про обов'язки дорослих забезпечити реалізацію цих прав;

просування значущості та необхідності розвитку альтернативних форм захисту дітей в ситуації ризику для забезпечення впровадження прав дітей та поліпшення добробуту дітей та їх сімей

6.1. Забезпечення інформаційно-просвітницької діяльності в регіоні

6.1.1. Розробити стратегію інформаційно-просвітницької діяльності

до 01 вересня 2019 року

Департамент масових комунікацій ХОДА, служба у справах дітей ХОДА, Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, Департамент науки і освіти ХОДА, Управління охорони здоров’я ХОДА

Реалізація заходів стратегії щодо інформаційної діяльності по деінституціалізації

6.1.2. Розповсюдити інформаційні матеріали щодо реформи системи інституційного догляду та виховання дітей

до 01 січня 2019 року

Служба у справах дітей ХОДА, Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, Департамент  науки і освіти ХОДА, Управління охорони здоров’я ХОДА, Департамент соціального захисту населення ХОДА

Розповсюдження інформаційних матеріалів щодо деінституціалізації

6.1.3. Розробити інформаційні роз'яснювальні матеріали з питань сімейних форм виховання, усиновлення, патронату над дитиною, наставництва (брошури, листівки, плакати, буклети для різних цільових аудиторій)

2018 – 2020 роки

Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, служба у справах дітей ХОДА, районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування

 

Розробка та поширення матеріалів на території області

6.1.4. Висвітлити мету Програми у ЗМІ

до 01 січня

2019 року

Служба у справах дітей ХОДА, районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування

Висвітлення мети реалізації Програми у ЗМІ

6.1.5. Провести прес-конференції та регулярні брифінги з актуальних питань деінституціалізації

2018 – 2026 роки

Обласна державна адміністрація

 

Проведення прес-конференцій та брифінгів

VII. Залучення ресурсів для виконання Програми

Специфічні цілі:

гарантування стабільного і достатнього фінансування для виконання заходів Програми;

забезпечення ефективності використання коштів, що спрямовуються на систему захисту, догляду та виховання дітей

7.1. Аналіз можливих джерел залучення коштів для забезпечення проведення реформування закладів інституційного догляду і виховання дітей

7.1.1. Визначити заходи, які можуть бути профінансовані:

за рахунок цільової субвенції;

з державного бюджету;

за рахунок коштів місцевих бюджетів

до 01 жовтня

2018 року

Служба у справах дітей ХОДА, Департамент науки і освіти ХОДА, Департамент соціального захисту населення ХОДА, Управління охорони здоров'я ХОДА, Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді

Складання переліку заходів, які можуть бути профінансовані з бюджету, та підготовка запитів (пропозицій) до бюджету на 2019 рік

7.1.2. Визначити заходи, для проведення яких необхідно залучити кошти соціальних партнерів і благодійників

до 01 жовтня 2018 року

Служба у справах дітей ХОДА, Департамент науки і освіти ХОДА, Департамент соціального захисту населення ХОДА, Управління охорони здоров'я ХОДА, Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, недержавні організації (за згодою)

Визначення переліку заходів, на виконання яких необхідно залучити кошти соціальних партнерів, та складання плану фандрейзингу

VIII. Моніторинг та оцінка виконання Програми

Специфічні цілі:

забезпечення реалізації Програми у встановлені терміни та у відповідності з встановленими показниками;

забезпечення прозорості процесу реалізації Програми ;

інформування жителів регіону про результати виконання Програми;

забезпечення моніторингу та оцінки стану дітей для гарантування їхнього добробуту в процесі впровадження Програми

8.1. Забезпечення реалізації Програми у встановлені терміни

8.1.1 Розробити систему моніторингу та оцінки, визначити основні джерела отримання даних, методи збору інформації, визначити індикатори (кількісні та/або якісні), які будуть характеризувати результативність реалізації заходів Програми

до 01 січня 2019 року

Обласна державна адміністрація

порядок організації моніторингу

8.1.2. Планування і проведення моніторингу та оцінки виконання Програми структурними підрозділами обласної державної адміністрації

2018 – 2026 роки

Служба у справах дітей ХОДА, Департамент науки і освіти ХОДА, Департамент соціального захисту населення ХОДА, Управління охорони здоров'я ХОДА, Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді

Затвердження планів

8.1.3. Розробка та затвердження форм квартального та річного звіту про результати проведення моніторингу та оцінки виконання Програми

до 01 січня 2019 року

Обласна державна адміністрація

Розробка та  затвердження форм

8.1.4. Визначення відповідальних працівників, що відповідають за збір інформації, необхідної для моніторингу реалізації  Програми

до 01 жовтня 2018 року

Служба у справах дітей ХОДА, Департамент науки і освіти ХОДА, Департамент соціального захисту населення ХОДА, Управління охорони здоров'я ХОДА, Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді

визначення

відповідальних осіб

8.1.5. Подання звітів про виконання Програми на засідання Координаційного комітету з питань охорони дитинства та підтримки сім'ї

2018 – 2026 роки

Служба у справах дітей ХОДА, Департамент науки і освіти ХОДА, Департамент соціального захисту населення ХОДА, Управління охорони здоров'я ХОДА, Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді

Подання звітів про виконання Програми

8.2. Забезпечення прозорості процесу реалізації Програми

8.2.1. Проведення аналізу цільового/адресного використання фінансових ресурсів в рамках виконання заходів Програми

щороку

(до 01 лютого наступного за звітним роком)

Департамент фінансів ХОДА

 

Розроблення звітів за результатами аналізу

8.2.2. Підготовка та оприлюднення щорічного підсумкового звіту про результати проведення моніторингу виконання  Програми

щороку

(до 01 лютого наступного за звітним роком)

Служба у справах дітей ХОДА (узагальнення), Департамент науки і освіти ХОДА, Департамент соціального захисту населення ХОДА, Управління охорони здоров'я ХОДА, Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді

Опублікування звіту

8.2.3. Плановий перегляд і кореляція Програми

2021 рік

2024 рік

2026 рік

Служба у справах дітей ХОДА, Департамент науки і освіти ХОДА, Департамент соціального захисту населення ХОДА, Управління охорони здоров'я ХОДА, Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, міжвідомча робоча група з реформування системи інституційного догляду та виховання дітей

Внесення змін та доповнень (у разі потреби)

8.2.4. Висвітлення результатів моніторингу на офіційному сайті обласної державної адміністрації, на сайтах її структурних підрозділів, в інших засобах масової інформації

2018 – 2026 роки

Обласна державна адміністрація

Висвітлення на офіційному веб сайті ХОДА

8.2.5. Організація і проведення обласної конференції щодо реалізації  Програми

2018 рік

2021 рік

2024 рік

2026 рік

Служба у справах дітей ХОДА, Департамент науки і освіти ХОДА, Департамент соціального захисту населення ХОДА, Управління охорони здоров'я ХОДА, Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді

Організація та проведення конференції