ІІ. ЗАХОДИ З РЕАЛІЗАЦІЇ РЕГІОНАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ
РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ІНСТИТУЦІОНАЛЬНОГО ДОГЛЯДУ І ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ
У ХАРКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НА 2018 – 2026 РОКИ
№ з/п, завдання |
Заходи |
Термін виконання |
Відповідальні виконавці |
Показники виконання |
Основна мета заходів: послідовне реформування діючої системи забезпечення прав дітей в області та формування системи, яка забезпечить проживання, догляд і виховання дитини в сім’ї або в умовах максимально наближених до сімейних |
||||
І. Координація та взаємодія в процесі реформування системи інституційного догляду та виховання дітей |
||||
Специфічні цілі: створення ефективних механізмів координації і взаємодії всіх суб’єктів реформування системи інституційного догляду та виховання дітей; інтегрування основних принципів, цілей і завдань Національної стратегії в регіональну Програму та відомчі плани, плани районних державних адміністрацій, виконавчих комітетів міських рад, об’єднаних територіальних громад; упровадження механізму прийняття рішень у найкращих інтересах дитини, залучення дітей до прийняття рішень, які стосуються їхнього життя. |
||||
1.1. Забезпечення організаційної спроможності щодо здійснення реформування системи інституційного догляду і виховання дітей у регіоні |
1.1.1. Розробити механізм міжвідомчого співробітництва в цілях прийняття рішень в інтересах дитини всіма суб'єктами забезпечення і захисту її прав |
IІ півріччя 2018 року |
Служба у справах дітей ХОДА, члени міжвідомчої робочої групи з реформування системи інституційного догляду та виховання дітей |
Розробка/затвердження механізму міжвідомчого співробітництва |
1.1.2. Проводити засідання міжвідомчої робочої групи з питань реформування системи інституційного догляду та виховання дітей |
згідно графіку проведення |
Служба у справах дітей ХОДА, члени міжвідомчої робочої групи з реформування системи інституційного догляду та виховання дітей |
складання протоколів засідань |
|
1.1.3.Розробити рекомендації для місцевих органів виконавчої влади з питань охорони дитинства та розвитку системи соціальних послуг для підтримки дітей і сім'ї |
ІІ півріччя 2018 року |
Обласна державна адміністрація, служба у справах дітей ХОДА |
Розробка та затвердження рекомендацій для місцевих органів виконавчої влади |
|
1.1.4. Розробити місцеві плани розвитку соціальних послуг для дітей та сімей з дітьми та трансформації закладів інституційного догляду в ОТГ |
протягом 2018 року |
Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування |
Затвердження планів розвитку соціальних послуг для дітей та сімей з дітьми в усіх адміністративно-територіальних одиницях області, включаючи плани трансформації закладів інституційного догляду (для тих адміністративно-територіальних одиниць де є такі заклади) |
|
1.2. Забезпечення організаційної спроможності щодо здійснення реформування системи інституційного догляду і виховання дітей у регіоні |
1.2.1. Організувати і провести навчання спеціалістів структурних підрозділів соціального захисту населення районних державних адміністрацій та виконавчих органів об’єднаних територіальних громад щодо організації замовлення соціальних послуг у недержавних надавачів соціальних послуг |
з 01 жовтня 2018 року по 31 січня 2019 року |
Служба у справах дітей ХОДА, Департамент соціального захисту населення, Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, недержавні організації (за згодою) |
Затвердження та використання у роботі Методичних рекомендацій з питань прийняття рішень у найкращих інтересах дитини |
|
|
|
|
|
1.3. Методичне забезпечення проведення реформування закладів інституційного догляду і виховання дітей |
1.3.1. Забезпечити методичними посібниками з питань реформування закладів інституційного догляду і виховання дітей, підтримки сімей з дітьми, розвитку сімейних форм виховання |
до 01 листопада 2018 року |
Служба у справах дітей ХОДА, Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, Управління охорони здоров’я ХОДА |
Забезпечення методичними посібниками з питань реформування закладів інституційного догляду і виховання дітей |
1.3.2. Залучити неурядові організації до надання підтримки місцевим державним адміністраціям та органам місцевого самоврядування |
2018 – 2026 роки |
Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, служба у справах дітей ХОДА, Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, Департамент соціального захисту населення ХОДА, Управління охорони здоров’я ХОДА |
Включення представників неурядових організацій до складу комітетів, комісій, робочих груп; укладання договорів |
|
ІІ. Розвиток освітніх, медичних, реабілітаційних та соціальних послуг |
||||
Специфічні цілі: створення системи якісних і ефективних послуг на рівні громад, що відповідають найвибагливішим потребам дітей і сімей з дітьми, з метою попередження розлучення дітей з біологічною родиною; забезпечення дітей-вихованців закладів інституційного догляду послугами, необхідними для реінтеграції в суспільство, утримання та виховання дітей у сімейному середовищі; забезпечення в області надання якісних соціальних послуг для попередження потрапляння дітей у заклади інституційного догляду |
||||
Розвиток освітніх послуг |
||||
2.1. Сприяння забезпечення всебічного розвитку, навчання та виховання дітей за місцем проживання |
2.1.1. Провести роботу з прогнозування та забезпечення розвитку дошкільної освіти та мережі закладів дошкільної освіти всіх типів та форм власності відповідно до освітніх запитів населення |
2018 – 2026 роки |
Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, Департамент науки і освіти ХОДА (збір та узагальнення інформації) |
Забезпечення можливості розвитку та виховання дітей у закладах дошкільної освіти відповідно до запитів населення
|
2.1.2 Забезпечити функціонування закладів дошкільної освіти у населених пунктах з метою задоволення потреб громадян на здобуття дошкільної освіти. |
2018 – 2026 роки |
Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, Департамент науки і освіти ХОДА (збір та узагальнення інформації) |
||
2.1.3. Забезпечити дітей дошкільного віку з особливими освітніми потребами дошкільною освітою шляхом створення інклюзивних та спеціальних груп. |
2018 – 2026 роки |
Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, Департамент науки і освіти ХОДА (збір та узагальнення інформації) |
Створення інклюзивних та спеціальних груп у закладах дошкільної освіти відповідно до запитів населення |
|
2.1.4. Створити та забезпечити функціонування груп продовженого дня у закладах загальної середньої освіти (ЗЗСО) |
2018 – 2026 роки |
Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, Департамент науки і освіти ХОДА (збір та узагальнення інформації) |
Забезпечення на 100% функціонування груп продовженого дня у ЗЗСО відповідно до запитів населення |
|
2.1.5. Забезпечити харчуванням дітей закладів дошкільної та загальної середньої освіти відповідно до чинного законодавства. |
2018 – 2026 роки |
Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, Департамент науки і освіти ХОДА (збір та узагальнення інформації) |
Забезпечення на 100% харчуванням дітей закладів дошкільної та загальної середньої освіти відповідно до чинного законодавства |
|
2.2. Забезпечення розвитку системи надання послуг сучасного освітнього середовища шляхом запровадження інклюзивної освіти |
2.2.1. Створити обласний ресурсний центр з підтримки інклюзивної освіти
|
2018 рік |
Харківська обласна рада, Департамент науки і освіти ХОДА, КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» |
Створення обласного ресурсного центру з підтримки інклюзивної освіти на базі КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» |
2.2.2. Створити та забезпечити функціонування інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ)
|
2018 – 2020 роки |
Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, Департамент науки і освіти ХОДА (збір та узагальнення інформації) |
Створення на 100% відповідно до запитів населення інклюзивно-ресурсних центрів |
|
2.2.3. Створити ресурсні кімнати та медіатеки у закладах загальної середньої освіти, в яких утворено інклюзивні та спеціальні класи |
2018 – 2026 роки |
Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, Департамент науки і освіти ХОДА (збір та узагальнення інформації) |
Створення на 100% відповідно до запитів населення ресурсних кімнат та медіатек |
|
2.2.4. Розробити та впровадити план і програму навчання керівників інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ) |
2018 – 2020 роки |
Департамент науки і освіти ХОДА, КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» |
Розроблення і затвердження плану Розроблення і затвердження програми |
|
2.2.5. Ввести посадові одиниці для кадрового забезпечення обласного ресурсного центру з підтримки інклюзивної освіти |
2018 рік |
Харківська обласна рада, Департамент науки і освіти ХОДА, КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» |
7 посадових одиниць (1керівник, 6 фахівців) |
|
2.2.6. Розробити план та програму навчання персоналу для роботи в системі інклюзивної освіти |
2018 – 2020 роки |
Департамент науки і освіти ХОДА, КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» |
Розроблення і затвердження плану Розроблення і затвердження Програми |
|
2.2.7. Підвищити кваліфікацію всіх категорій педагогічних працівників, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами різних нозологій та психологів |
2018 – 2026 роки |
Департамент науки і освіти ХОДА, КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» |
Проходження курсів підвищення кваліфікації педагогічними працівниками, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами та психологами на 100% |
|
2.2.8. Забезпечити підготовку: асистентів учителя; асистентів вихователя; учителів, які працюють в системі інклюзивного навчання |
2018 – 2026 роки |
Департамент науки і освіти ХОДА; КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» |
Проходження курсів підвищення кваліфікації асистентами учителів, асистентами вихователів, учителями, які працюють в системі інклюзивного навчання на 100% |
|
2.2.9. Увести до навчальних програм курсів підвищення кваліфікації всіх категорій педагогічних працівників закладів загальної середньої та дошкільної освіти за темою: «Особливості роботи з дітьми в умовах інклюзивного навчання» |
2018 – 2026 роки |
Департамент науки і освіти ХОДА, КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» |
Розроблення та втілення у програму курсів підвищення кваліфікації, охоплення 100% педагогічних працівників області |
|
2.2.10. Розробити та видати посібники та методичні рекомендації для педагогічних працівників з питань роботи в умовах інклюзивного навчання |
2018 – 2022 роки |
Департамент науки і освіти ХОДА, КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» |
Підготовлення та друк посібників та методичних рекомендацій |
|
2.2.11. Забезпечити безперешкодний доступ до закладів загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти для осіб з обмеженими можливостями |
2018 – 2026 роки |
Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, Департамент науки і освіти ХОДА (збір та узагальнення інформації) |
Забезпечення безперешкодного доступу до закладів освіти відповідно до потреб населення на 100% |
|
2.2.12. Забезпечити рівний доступ до якісної освіти, створити належні умови для безпечного, регулярного і безоплатного перевезення учнів та педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти |
2018 – 2026 роки |
Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, Департамент науки і освіти ХОДА (збір та узагальнення інформації) |
Забезпечення підвозу учнів та педагогічних працівників відповідно до потреб населення на 100% |
|
2.3. Забезпечення реформування закладів загальної середньої освіти інституційного типу |
2.3.1. Розробити план реформування закладів загальної середньої освіти інституційного типу
|
2018 – 2022 роки |
Харківська обласна рада, Департамент науки і освіти ХОДА
|
Забезпечення проведення робіт зі зміни типів підпорядкованих шкіл-інтернатів |
Розвиток медичних послуг |
||||
2.4. Надання первинної медичної допомоги |
2.4.1 Створити ефективну систему надання первинної медичної допомоги відповідно до встановлених нормативів |
2018 – 2026 роки |
Управління охорони здоров'я ХОДА, районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування |
Забезпечення ефективності функціонування системи надання первинної медичної допомоги |
2.4.2. Забезпечити патронажне сестринське спостереження за новонародженими і дітьми раннього віку із сімей зі складними життєвими обставинами спільно з соціальними працівниками |
2018 – 2026 роки |
Управління охорони здоров'я ХОДА, районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування |
Забезпечення ефективності функціонування системи спостереження за новонародженими і дітьми раннього віку |
|
2.5. Забезпечення профілактичної діяльності з метою попередження ризиків народження дітей з порушеннями здоров’я
|
2.5.1. Запровадити та забезпечити постійне функціонування в усіх жіночих консультаціях школи майбутніх матерів/школи відповідального батьківства, з проведенням навчальних курсів для молодих подружніх пар
|
до 01 листопада 2018 року розробити відповідні навчальні модулі; до 01 січня 2019 року –проект наказу щодо застосування навчальних модулів у жіночих консультаціях; з 01 березня 2019 року запровадження шкіл майбутніх матерів |
Управління охорони здоров’я ХОДА, недержавні організації (за згодою) |
Забезпечення функціонування в усіх жіночих консультаціях школи майбутніх матерів/школи відповідального батьківства, з проведенням навчальних курсів для молодих подружніх пар
|
2.5.2. Розробити та запровадити програму правильного харчування для майбутньої матері |
до 01 березня 2019 року |
Управління охорони здоров’я ХОДА, недержавні організації (за згодою) |
Розроблення та запровадження програми правильного харчування для майбутньої матері |
|
2.5.3. Забезпечити проведення в усіх пологових будинках навчань з догляду за новонародженою дитиною
|
до 01 травня 2019 року
|
Управління охорони здоров’я ХОДА
|
Проведення з 01 травня 2019 року в усіх пологових будинках навчань матерів з догляду за новонародженою дитиною |
|
2.5.4. Забезпечити функціонування ефективної системи вторинної медичної допомоги; розвиток установ, що надають високоспеціалізовану медичну допомогу для дитячого населення |
2019 – 2025 роки |
Управління охорони здоров'я ХОДА |
Забезпечення функціонування ефективної системи вторинної медичної допомоги |
|
2.5.5. Створити і забезпечити розвиток послуг (центри, відділення) з раннього втручання, відповідно до розробленого і затвердженого положення про центр раннього втручання: |
2019 – 2021 роки |
Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, Управління охорони здоров'я ХОДА
|
Визначення потреб у створенні і функціонуванні 2 центрів; розроблення і затвердження Положення; отримання послуг раннього втручання 1000 дітьми |
|
2.5.6. Сформувати міждисциплінарні команди раннього втручання |
2020 – 2026 роки |
Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, Управління охорони здоров'я ХОДА
|
Функціонування міждисциплінарних команд раннього втручання при кожному центрі |
|
2.5.7. Сформувати та забезпечити фуекціонування мультидисциплінарних команд для надання медико-соціальної реабілітації та паліативної допомоги дітям |
2019 – 2026 роки |
Управління охорони здоров'я ХОДА, Департамент соціального захисту населення ХОДА, Департамент науки і освіти ХОДА |
Функціонування мультидисциплінарних команд |
|
2.5.8. Створити і забезпечити розвиток центрів підтримки дітей та сім’ї в об’єднаних територіальних громадах |
до 2022 року |
Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування |
Функціонування центрів підтримки дітей та сім’ї в об’єднаних територіальних громадах |
|
2.6. Забезпечення функціонування системи соціальних послуг для сімей з дітьми |
2.6.1. Ввести штатні посади фахівців із соціальної роботи відповідно до нормативів забезпечення соціальної роботи у громаді |
до 01 жовтня 2018 року |
Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування |
Забезпечення діяльності у кожній об’єднаній територіальній громаді фахівців із соціальної роботи за нормативом 1 фахівець на 1500 жителів громади |
2.6.2. Організувати та провести навчання для фахівців із соціальної роботи |
2018 – 2026 роки |
Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування |
Організація та проведення навчання для фахівців із соціальної роботи |
|
2.6.3. Забезпечити розвиток інституту наставництва для дітей, які виховуються в закладах інституційного догляду з метою їхньої підготовки до самостійного життя |
починаючи з 01 вересня 2018 року |
Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, служба у справах дітей ХОДА, Департамент соціального захисту населення ХОДА, недержавні організації (за згодою) |
Проведення підбору та навчання кандидатів в наставники |
|
2.6.4. Забезпечити створення сімей патронатних вихователів у кожній об’єднаній територіальній громаді |
до 01 серпня 2021 року |
Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, служба у справах дітей ХОДА, Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді (методична допомога, узагальнення, координація) |
Проведення навчання кандидатів у патронатні вихователі, забезпечення послуги з патронату у районах, містах |
|
2.7. Забезпечення надання соціальних послуг для жінок, дітей та сімей з дітьми |
2.7.1. Забезпечити створення і розвиток центрів соціальної підтримки дітей і сімей в об’єднаних територіальних громадах |
2018 – 2022 роки |
Обласна державна адміністрація, районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, об’єднані територіальні громади (за згодою) |
Створення мережі центрів підтримки дітей і сімей |
2.7.2. Забезпечити вивчення можливостей створення центрів соціальної підтримки дітей і сімей на базі обласних центрів соціально-психологічної реабілітації дітей |
2018 – 2020 роки |
Служба у справах дітей ХОДА
|
Проведення аналізу для трансформації закладів |
|
2.7.3. Створити кризові центри для жінок, які постраждали від насилля |
2018 – 2024 роки |
Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування (за згодою) |
Створення кризових центрів для жінок, які постраждали від насилля
|
|
2.7.4. Забезпечити якісне та ефективне надання кризового і екстреного втручання |
2018 – 2026 роки |
Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, об’єднані територіальні громади (за згодою), Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді |
Надання послуг кризового і екстреного втручання надані дітям і сім'ям |
|
Розвиток реабілітаційних послуг |
||||
2.8. Забезпечення доступності до реабілітаційних послуг дітей з інвалідністю |
2.8.1. На основі оцінки потреб забезпечити підбір та відповідну підготовку спеціалістів для задоволення потреб у реабілітаційних послугах дітей з інвалідністю |
до 20 лютого 2019 року |
Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, Управління охорони здоров’я ХОДА, Департамент соціального захисту населення ХОДА
|
Заповнення спеціалістами 90% вакантних посад у реабілітаційних центрах; проходження відповідного навчання 50% спеціалістами реабілітаційних центрів |
2.8.2. Підготувати бізнес-план та створити службу соціального таксі для підвезення дітей з інвалідністю до реабілітаційних центрів |
до 01 березня 2019 року |
Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, об’єднані територіальні громади (за згодою) |
Створення служби соціального таксі в об’єднаних територіальних громадах |
|
2.9. Розроблення порядку надання медичної, реабілітаційної, дитячої паліативної допомоги сім’ям, в яких народилася дитина з порушенням стану здоров’я |
2.9.1. Відкрити в області центри/ліжка паліативної допомоги дітям
|
до 01 січня 2019 року |
Управління охорони здоров’я ХОДА, районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування |
З 01.01.2019 – відкриття: центру паліативної допомоги на базі ХОСБД №1; паліативних ліжок в спеціалізованих відділеннях дитячих лікарень (в неврологічному, гематологічному, нейрохірургічному, онкологічному тощо) |
2.9.2. Ввести в штатні розписи фахівців, які необхідні для надання паліативної допомоги дітям
|
до 01 січня 2019 року |
Управління охорони здоров’я ХОДА, районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування |
Введення в штатні розписи фахівців, які необхідні для надання паліативної допомоги дітям |
|
2.9.3. Затвердити єдині підходи до надання паліативної допомоги дітям |
до 01 січня 2019 року |
Управління охорони здоров’я ХОДА, районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування |
Затвердження підходів надання допомоги дітям |
|
ІІІ. Розвиток сімейних та інших форм альтернативного догляду для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування |
||||
Специфічні цілі: створення системи якісних і ефективних форм альтернативного догляду; створення умов для забезпечення прав дитини-сироти, дитини, позбавленої батьківського піклування, на проживання і виховання в сім'ї або в умовах максимально наближених до сімейного середовища |
||||
3.1. Створення служб у справах дітей та сім’ї у ОТГ |
3.1.1. Створити служби у справах дітей та сім’ї в об’єднаних територіальних громадах із введенням у штатний розпис фахівців із соціальної роботи |
2018 – 2020 роки |
Служба у справах дітей ХОДА, Обласний центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді (методична допомога, координація), органи місцевого самоврядування |
Створення служб у справах дітей та служб у справах дітей та сім’ї в ОТГ |
3.1.2. Призначити і підготувати фахівців із соціальної роботи для супроводу сімей, в яких виховуються діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування |
2019 – 2020 роки |
Служба у справах дітей ХОДА, Обласний центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді (методична допомога, координація), органи місцевого самоврядування |
Підготовка та призначення фахівців із соціальної роботи |
|
3.2. Забезпечення влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у сімейні форми виховання |
3.2.1. Організувати і провести інформаційно-просвітницьку кампанію щодо найкращих інтересів дитини – виховання у сім’ї |
протягом серпня 2018 року – січня 2019 року |
Служба у справах дітей ХОДА, Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, Департамент соціального захисту населення ХОДА
|
Розповсюдження інформації щодо переваг виховання дитини в сім’ї |
3.2.2. Забезпечити систематичний підбір та навчання кандидатів в усиновлювачі, прийомні батьки, батьки-вихователі, патронатні вихователі |
протягом 2018 – 2020 років |
Служба у справах дітей, Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді |
Організація навчання кандидатів в усиновлювачі, прийомні батьки, батьки-вихователі, патронатні вихователі |
|
3.2.3 Організувати і провести підвищення кваліфікації фахівців із соціальної роботи, які здійснюють соціальне супроводження прийомних сімей і дитячих будинків сімейного типу, соціальний супровід сімей патронатних вихователів |
до 01 липня 2019 року
|
Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, районні центри соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді
|
Проходження навчання фахівців із соціальної роботи |
|
3.3. Забезпечення соціальним супроводом |
3.3.1. Забезпечити якісним, систематичним соціальним супроводом/супроводженням сім’ї опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів |
2018 – 2026 роки |
Обласний центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді, служби у справах дітей районних державних адміністрацій, районні центри соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді |
Забезпечення соціальним супроводом сім’ї опікунів, піклувальників |
3.4. Запровадження патронату над дитиною |
3.4.1. Провести підбір кандидатів у патронатні вихователі |
2018 – 2026 роки |
Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, Обласний центр соціальних служб для сім’ї дітей та молоді |
Проведення підбору кандидатів у патронатні вихователі |
3.4.2. Забезпечити навчання кандидатів у патронатні вихователі |
2018 – 2026 роки |
Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді |
Проведення навчання кандидатів у патронатні вихователі |
|
3.4.3. Забезпечити функціонування патронату у районі (не менше однієї сім’ї) |
2018 – 2020 роки |
Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування |
Забезпечення функціонування патронату у районах, містах |
|
3.4.4. Провести роботу з сім’ями, які перебувають у складних життєвих обставинах, діти яких влаштовані до патронатних сімей, з метою надання комплексної підтримки сім’ї і допомоги в подоланні складних життєвих обставин та повернення дитини у біологічну сім’ю |
протягом перебування дитини у сім’ї патронатного вихователя, але не більше 6 місяців |
Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування |
Проведення роботи, вжиття відповідних заходів, повернення дітей на виховання у біологічні сім’ї |
|
3.5. Розвиток мережі дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей |
3.5.1. Створити дитячі будинки сімейного типу та прийомні сім’ї в об’єднаних територіальних громадах |
2018 – 2026 роки |
Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування |
Створення мережі дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей |
3.5.2. Вивчити можливості створення дитячих будинків сімейного типу на базі прийомних сімей у громаді |
2018 – 2026 роки |
Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування |
Створення дитячих будинків сімейного типу на базі існуючих прийомних сімей |
|
3.5.3. Влаштувати дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування із закладів інституційного догляду та виховання дітей до сімейних форм виховання |
2018 – 2025 роки |
Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, служба у справах дітей ХОДА |
Влаштування до новостворених сімей дітей, які виховувались у закладах інституційного догляду |
|
3.5.4. Провести відповідну роботи з недопущення потрапляння дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського, які виховуються у сімейних формах виховання на повне державне забезпечення |
2018 – 2026 роки |
Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, служба у справах дітей ХОДА, Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді |
Проведення нарад, семінарів для районних ССД, ЦСССДМ |
|
3.6. Створення малих групових будинків |
3.6.1. Вивчити можливості створення в об’єднаних територіальних громадах малих групових будинків, в тому числі для дітей з інвалідністю підгрупи А |
до 2019 року |
Служба у справах дітей ХОДА, районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування |
Вивчення можливостей створення МГБ |
3.6.2. Створити мережу «малих групових будинків» (МГБ) для тривалого проживання та догляду дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування в об’єднаних територіальних громадах |
2019 – 2024 роки |
Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, служба у справах дітей ХОДА |
Створення мережі МГБ |
|
3.7. Захист житлових та майнових прав |
3.7.1. Забезпечити житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування та осіб з їх числа, які перебувають на обліку поліпшення житлових умов |
2018 – 2026 роки |
Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування |
Забезпечення соціальним житлом дітей-сиріт та осіб з їх числа за кошти субвенції з державного бюджету, за рахунок районних програм |
3.7.2. Забезпечити розвиток житлового фонду соціального призначення для дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування та осіб з їх числа |
2018 – 2026 роки |
Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування |
Забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування та осіб з їх числа |
|
3.7.3. Забезпечити вжиття заходів із збереження закріпленого житла за дітьми-сиротами, дітьми, позбавленими батьківського піклування |
2018 – 2026 роки |
Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування |
Закріплення житла за тимчасово відсутніми дітьми-сиротами, дітьми позбавленими батьківського піклування |
|
3.7.4. Надати матеріальну допомогу особам з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського на вирішення соціально-побутових питань для поліпшення житлових умов |
2018 – 2026 роки |
Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування |
Надання матеріальної допомоги особам з числа дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування |
|
IV. Кадрове забезпечення реформування системи інституційного догляду та виховання дітей |
||||
Специфічні цілі: організація підготовки та перепідготовки всіх суб'єктів, що мають повноваження і відповідальність в процесі реалізації Регіональної Програми реформування системи інституційного догляду та виховання дітей в Харківській області на 2018 – 2026 роки; забезпечення достатньої кількості фахівців, які здійснюють свою діяльність у сфері захисту прав дітей та надання їм послуг; забезпечення нових структур, служб, послуг якісними кадровими ресурсами; обслуговування та керування професійної реконверсії (перепідготовки) кадрового потенціалу зі сфери інституційного догляду та виховання дітей |
||||
4.1. Забезпечення кадрової потреби для надання якісних соціальних послуг сім’ям з дітьми |
4.1.1. Забезпечити штати необхідною кількістю фахівців із соціальної роботи для забезпечення якісного надання соціальних послуг у громаді |
до 01 жовтня 2018 року |
районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування |
до 01 вересня 2018 року вивчення потреби в кадровому забезпеченні фахівцями із соціальної роботи |
4.2. Забезпечення укомплектованості штатів служб у справах дітей |
4.2.1 Забезпечити приведення штатної чисельності служб у справах дітей районних державних адміністрацій відповідно до діючого законодавства |
2018 – 2019 роки |
районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування |
Забезпечення відповідності штатної чисельності вимогам законодавства |
4.2.2. Забезпечити укомплектування служб у справах дітей та сім’ї ОТГ |
2018 – 2019 роки |
органи місцевого самоврядування |
Забезпечення укомплектування штатами служб у справах дітей та сім’ї ОТГ |
|
4.3. Забезпечення підготовки фахівців з закладів соціального захисту дітей, реабілітації, паліативної допомоги |
4.3.1. Розробити і впровадити Програму для підготовки фахівців центру медичної реабілітації та паліативної допомоги для дітей |
2019 – 2020 роки |
Управління охорони здоров'я ХОДА, Департамент соціального захисту населення ХОДА |
Розроблення Програми та впровадження її заходів |
4.3.2. Забезпечити центри соціальної підтримки дітей і сімей кваліфікованим персоналом |
2021 – 2024 роки |
районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування |
Забезпечення персоналом відповідно до нормативів |
|
4.3.3. Забезпечити центри денного догляду кваліфікованим персоналом |
2019 – 2020 роки |
Районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, Управління охорони здоров’я ХОДА
|
Підготовка та забезпечення персоналом центрів денного догляду |
|
V. Трансформація установ інституційного догляду та виховання дітей |
||||
Специфічні цілі: поступове зменшення кількості дітей в установах інституційного догляду та виховання (починаючи з 2018 року); скорочення кількості закладів інституційного догляду та виховання дітей (починаючи з 2019 року); припинення до 2026 року цілодобового перебування дітей в закладах інституційного догляду та виховання дітей |
||||
5.1. Забезпечення підготовки Плану трансформації закладу інституційного догляду |
5.1.1. Перевірити наявність послуг у відповідних громадах відповідно до потреб дітей та сімей з дітьми |
відповідно до черговості трансформації закладів інституційного догляду і виховання дітей |
Служба у справах дітей ХОДА, Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, недержавні організації (за згодою)
|
Підготовка аналітичної записки щодо наявності послуг в ОТГ |
5.1.2. Розробити Плани трансформації кожного закладу інституційного догляду та виховання дітей |
2018 – 2024 роки |
Департамент соціального захисту населення ХОДА, Управління охорони здоров'я ХОДА, служба у справах дітей ХОДА, Департамент науки і освіти ХОДА, районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, установи інституційного догляду та виховання дітей, неурядові організації (за згодою) |
Розробка та реалізація Планів трансформації |
|
5.1.3. Створити комісії з трансформації кожного закладу інституційного догляду та виховання дітей. Провести навчання членів комісій |
2018 – 2024 роки |
Департамент соціального захисту населення ХОДА, Управління охорони здоров'я ХОДА, служба у справах дітей ХОДА, Департамент науки і освіти ХОДА, районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, установи інституційного догляду та виховання дітей, неурядові організації (за згодою) |
Створення комісії |
|
5.1.4. Здійснити аналіз та планування перекваліфікації та застосування людських ресурсів кожного закладу інституційного догляду та виховання дітей |
2019 – 2024 роки |
Департамент соціального захисту населення ХОДА, Управління охорони здоров'я ХОДА, служба у справах дітей ХОДА, Департамент науки і освіти ХОДА, районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, установи інституційного догляду та виховання дітей, неурядові організації (за згодою) |
Проведення аналізу вжитих заходів щодо перекваліфікації
|
|
5.1.5. Здійснити аналіз та планування перерозподілу матеріальних ресурсів кожного закладу інституційного догляду та виховання дітей |
2019 – 2024 роки |
Департамент соціального захисту населення ХОДА, Управління охорони здоров'я ХОДА, служба у справах дітей ХОДА, Департамент науки і освіти ХОДА, районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, установи інституційного догляду та виховання дітей, неурядові організації (за згодою) |
Проведення аналізу; розробка Плану використання матеріальних ресурсів |
|
VI. Інформаційно-просвітницька діяльність |
||||
Специфічні цілі: забезпечення поінформованості керівників і фахівців різних рівнів про процеси реформи; інформування громадськості та батьків про права дитини на сім'ю, на освіту в загальному середовищі і про обов'язки дорослих забезпечити реалізацію цих прав; просування значущості та необхідності розвитку альтернативних форм захисту дітей в ситуації ризику для забезпечення впровадження прав дітей та поліпшення добробуту дітей та їх сімей |
||||
6.1. Забезпечення інформаційно-просвітницької діяльності в регіоні |
6.1.1. Розробити стратегію інформаційно-просвітницької діяльності |
до 01 вересня 2019 року |
Департамент масових комунікацій ХОДА, служба у справах дітей ХОДА, Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, Департамент науки і освіти ХОДА, Управління охорони здоров’я ХОДА |
Реалізація заходів стратегії щодо інформаційної діяльності по деінституціалізації |
6.1.2. Розповсюдити інформаційні матеріали щодо реформи системи інституційного догляду та виховання дітей |
до 01 січня 2019 року |
Служба у справах дітей ХОДА, Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, Департамент науки і освіти ХОДА, Управління охорони здоров’я ХОДА, Департамент соціального захисту населення ХОДА |
Розповсюдження інформаційних матеріалів щодо деінституціалізації |
|
6.1.3. Розробити інформаційні роз'яснювальні матеріали з питань сімейних форм виховання, усиновлення, патронату над дитиною, наставництва (брошури, листівки, плакати, буклети для різних цільових аудиторій) |
2018 – 2020 роки |
Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, служба у справах дітей ХОДА, районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування
|
Розробка та поширення матеріалів на території області |
|
6.1.4. Висвітлити мету Програми у ЗМІ |
до 01 січня 2019 року |
Служба у справах дітей ХОДА, районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування |
Висвітлення мети реалізації Програми у ЗМІ |
|
6.1.5. Провести прес-конференції та регулярні брифінги з актуальних питань деінституціалізації |
2018 – 2026 роки |
Обласна державна адміністрація
|
Проведення прес-конференцій та брифінгів |
|
VII. Залучення ресурсів для виконання Програми |
||||
Специфічні цілі: гарантування стабільного і достатнього фінансування для виконання заходів Програми; забезпечення ефективності використання коштів, що спрямовуються на систему захисту, догляду та виховання дітей |
||||
7.1. Аналіз можливих джерел залучення коштів для забезпечення проведення реформування закладів інституційного догляду і виховання дітей |
7.1.1. Визначити заходи, які можуть бути профінансовані: за рахунок цільової субвенції; з державного бюджету; за рахунок коштів місцевих бюджетів |
до 01 жовтня 2018 року |
Служба у справах дітей ХОДА, Департамент науки і освіти ХОДА, Департамент соціального захисту населення ХОДА, Управління охорони здоров'я ХОДА, Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді |
Складання переліку заходів, які можуть бути профінансовані з бюджету, та підготовка запитів (пропозицій) до бюджету на 2019 рік |
7.1.2. Визначити заходи, для проведення яких необхідно залучити кошти соціальних партнерів і благодійників |
до 01 жовтня 2018 року |
Служба у справах дітей ХОДА, Департамент науки і освіти ХОДА, Департамент соціального захисту населення ХОДА, Управління охорони здоров'я ХОДА, Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, недержавні організації (за згодою) |
Визначення переліку заходів, на виконання яких необхідно залучити кошти соціальних партнерів, та складання плану фандрейзингу |
|
Специфічні цілі: забезпечення реалізації Програми у встановлені терміни та у відповідності з встановленими показниками; забезпечення прозорості процесу реалізації Програми ; інформування жителів регіону про результати виконання Програми; забезпечення моніторингу та оцінки стану дітей для гарантування їхнього добробуту в процесі впровадження Програми |
||||
8.1. Забезпечення реалізації Програми у встановлені терміни |
8.1.1 Розробити систему моніторингу та оцінки, визначити основні джерела отримання даних, методи збору інформації, визначити індикатори (кількісні та/або якісні), які будуть характеризувати результативність реалізації заходів Програми |
до 01 січня 2019 року |
Обласна державна адміністрація |
порядок організації моніторингу |
8.1.2. Планування і проведення моніторингу та оцінки виконання Програми структурними підрозділами обласної державної адміністрації |
2018 – 2026 роки |
Служба у справах дітей ХОДА, Департамент науки і освіти ХОДА, Департамент соціального захисту населення ХОДА, Управління охорони здоров'я ХОДА, Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді |
Затвердження планів |
|
8.1.3. Розробка та затвердження форм квартального та річного звіту про результати проведення моніторингу та оцінки виконання Програми |
до 01 січня 2019 року |
Обласна державна адміністрація |
Розробка та затвердження форм |
|
8.1.4. Визначення відповідальних працівників, що відповідають за збір інформації, необхідної для моніторингу реалізації Програми |
до 01 жовтня 2018 року |
Служба у справах дітей ХОДА, Департамент науки і освіти ХОДА, Департамент соціального захисту населення ХОДА, Управління охорони здоров'я ХОДА, Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді |
визначення відповідальних осіб |
|
8.1.5. Подання звітів про виконання Програми на засідання Координаційного комітету з питань охорони дитинства та підтримки сім'ї |
2018 – 2026 роки |
Служба у справах дітей ХОДА, Департамент науки і освіти ХОДА, Департамент соціального захисту населення ХОДА, Управління охорони здоров'я ХОДА, Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді |
Подання звітів про виконання Програми |
|
8.2. Забезпечення прозорості процесу реалізації Програми |
8.2.1. Проведення аналізу цільового/адресного використання фінансових ресурсів в рамках виконання заходів Програми |
щороку (до 01 лютого наступного за звітним роком) |
Департамент фінансів ХОДА
|
Розроблення звітів за результатами аналізу |
8.2.2. Підготовка та оприлюднення щорічного підсумкового звіту про результати проведення моніторингу виконання Програми |
щороку (до 01 лютого наступного за звітним роком) |
Служба у справах дітей ХОДА (узагальнення), Департамент науки і освіти ХОДА, Департамент соціального захисту населення ХОДА, Управління охорони здоров'я ХОДА, Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді |
Опублікування звіту |
|
8.2.3. Плановий перегляд і кореляція Програми |
2021 рік 2024 рік 2026 рік |
Служба у справах дітей ХОДА, Департамент науки і освіти ХОДА, Департамент соціального захисту населення ХОДА, Управління охорони здоров'я ХОДА, Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, міжвідомча робоча група з реформування системи інституційного догляду та виховання дітей |
Внесення змін та доповнень (у разі потреби) |
|
8.2.4. Висвітлення результатів моніторингу на офіційному сайті обласної державної адміністрації, на сайтах її структурних підрозділів, в інших засобах масової інформації |
2018 – 2026 роки |
Обласна державна адміністрація |
Висвітлення на офіційному веб сайті ХОДА |
|
8.2.5. Організація і проведення обласної конференції щодо реалізації Програми |
2018 рік 2021 рік 2024 рік 2026 рік |
Служба у справах дітей ХОДА, Департамент науки і освіти ХОДА, Департамент соціального захисту населення ХОДА, Управління охорони здоров'я ХОДА, Обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді |
Організація та проведення конференції |