Додаток 3
до Положення про порядок
призначення на посаду та
звільнення із займаної посади
керівників комунальних
підприємств, установ, закладів, що
є у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області
Перелік тестових питань на знання законодавства
1. Заклад загальної середньої освіти – це
а) заклад освіти, основним видом діяльності якого є освітня діяльність у сфері середньої освіти;
б) заклад освіти, основним видом діяльності якого є освітньо-виховна діяльність у сфері середньої освіти;
б) заклад освіти, основним видом діяльності якого є розвиток здібностей дітей та молоді у сфері освіти, науки, культури, фізичної культури і спорту, технічної та іншої творчості, здобуття ними первинних професійних знань, вмінь і навичок, необхідних для їх соціалізації, подальшої самореалізації та/або професійної діяльності;
г) заклад освіти, що є складовою освіти впродовж життя, спрямовує свою діяльність на реалізацію прав кожної повнолітньої особи на безперервне навчання з урахуванням її особистісних потреб, пріоритетів суспільного розвитку та потреб економіки.
2. Повна загальна середня освіта має три рівні освіти (відповідно до Закону України «Про освіту», який набрав чинності 28.09.2017):
а) початкова освіта тривалістю чотири роки, базова середня освіта тривалістю п’ять років, профільна середня освіта тривалістю три роки;
б) початкова освіта тривалістю чотири роки, базова середня освіта тривалістю п’ять років, профільна старша освіта тривалістю два роки;
в) початкова освіта тривалістю п’ять роки, базова середня освіта тривалістю п’ять років, профільна середня освіта тривалістю два роки;
г) початкова освіта тривалістю чотири роки, базова середня освіта тривалістю вісім років.
3. В якому з описаних фрагментів змальовано компетентносте навчання?
а) учитель пояснив дітям, як розв'язувати задачу. Потім вони розв'язали аналогічну задачу і перейшли до завдань іншого виду. Вдома діти мали зробити завдання з теми, яку вчили минулого тижня;
б) учитель запропонував дітям в групах розв'язати задачу різними способами. Потім усім класом обговорили кожний спосіб. Учитель пояснив, як ще можна було розв'язати цю задачу. Усі разом обрали найзручніший спосіб. Далі діти практикувались розв'язувати задачі цього виду на прикладах з реального життя;
в) учитель відчитав лекцію, поставив кілька запитань дітям, аби перевірити рівень запам'ятовування нового матеріалу, і пішов на наступний урок;
г) учитель запропонував дітям в групах розв'язати задачу. Потім кожна група представила свій варіант розв’язання. Учитель пояснив, як ще можна було розв'язати цю задачу. Вдома діти мали розв’язати аналогічну задачу.
4. Закон України «Про освіту» вводить перелік з 11 компетентностей і 12 наскрізних вмінь. Що з переліку є саме наскрізним вмінням?
а) вільне володіння державною мовою;
б) інноваційність, навчання впродовж життя;
в) підприємливість та фінансова грамотність;
г) критичне та системне мислення.
5. Скільки дітей може бути в одному класі школи (відповідно до Закону України «Про освіту»)?
а) скільки директор дозволить;
б) скільки вмістить клас;
в) не більше 30 учнів;
г) не більше 25 учнів.
6. За новим законом, гімназія – це
а) школа, яка дає поглиблені знання з математичних чи гумінітарних наук;
б) школа, яка забезпечує базову освіту, тобто навчає з 5 по 9 клас;
в) школа, в якій викладання дисциплін ведеться двома мовами – державною та іноземною;
в) це те ж саме, що й нинішні гімназії, нічого не змінюється.
7. За новим законом, ліцей – це
а) школа, яка забезпечує профільну середню освіту, вчить дітей з 10 по 12 класи;
б) школа, яка вчить з 1 по 12 класи з серйозним акцентом на певних предметах;
в) школа, в якій збільшується кількість годин на вивчення англійської мови;
г) школа, яка дає поглиблені знання з природничо-математичних наук.
8. Закон України «Про освіту» дає багато автономії школі. Що з цього списку НЕ зможе робити керівництво школи?
а) самостійно набирати на роботу вчителів і звільняти їх;
б) розпоряджатися фінансами, у тому числі – коштами міжнародних грантів задля покращення якості освітнього процесу;
в) вирішувати (разом з педрадою), де вчителі будуть проходити підвищення своєї кваліфікації – у громадських організаціях чи інститутах підвищення кваліфікації, а також – як саме;
г) розформовувати школу і закривати її.
9. Які контрольні функції зникли відповідно до нового Закону України «Про освіту»?
а) атестація шкіл та інспекції, які проводять відділи освіти;
б) атестація вчителів;
в) контроль фінансів школи;
г) внутрішньошкільний контроль.
10. Хто контролюватиме якість освіти за новим законом?
а) за умови своєчасного підвищення педпрацівниками кваліфікації контроль не проводиться;
б) Державна служба якості освіти, яка проводитиме інституційний аудит один раз на 10 років;
в) відповідні управління освіти у формі атестації навчальних закладів;
г) Міністерство освіти і науки раз на 5 років.
11. У Законі України «Про освіту» вводиться поняття “академічна доброчесність” і наводяться види його порушень. Що з цього списку не згадується в переліку таких порушень?
а) вигадування фактів і даних;
б) свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання;
в) оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових;
г) усе це згадується в законі.
12. Закон вводить поняття формальної, неформальної та інформальної освіти. Що таке інформальна освіта?
а) освіта, яка здобувається за освітніми програмами відповідно до визначених законодавством рівнів освіти та передбачає визнаних державою кваліфікацій;
б) освіта, яка здобувається за освітніми програмами та не передбачає присудження визнаних державою освітніх кваліфікацій;
в) це синонім до самоосвіти;
г) освіта, яка завершується присвоєнням професійних та/або присудженням часткових освітніх кваліфікацій.
13. Новий закон визначає крім стандартного навчання у школі ще дистанційне, екстернат, домашнє навчання та педагогічний патронаж. Що таке сімейне (домашнє) навчання?
а) коли вся родина бере участь у навчанні дитини;
б) коли навчання відбувається в домашній атмосфері;
в) коли батьки самостійно забезпечують здобуття формальної або неформальної освіти їхніми дітьми;
г) коли оволодіння освітньою програмою відбувається за участю різних суб’єктів освітньої діяльності, що взаємодіють між собою на договірних засадах.
14. Яка форма освіти НЕ належить до індивідуальної форми здобуття освіти?
а) екстернат;
б) сімейна (домашнє);
в) педагогічний патронаж;
г) дистанційна.
15. Директора школи за Законом України «Про освіту», обирають за конкурсом на 6 років (з правом обрання на ще один термін). Чия присутність не є обов'язковою для проведення такого конкурсу?
а) представника засновника школи;
б) представників педагогічного колективу навчального закладу та батьківського самоврядування школи;
в) представники громадського об'єднання директорів шкіл цієї місцевості;
г) експерти у сфері освіти.
16. Закон України «Про освіту» дає вчителю можливість працювати за власними освітніми програмами та регулює кількість годин для підвищення їхньої кваліфікації. Як мають покращувати свої знання і вміння педагоги за новим законом?
а) не менше 150 годин на 5 років;
б) щорічно, загальна кількість годин на таке підвищення кваліфікації протягом 5 років має бути не меншою 150 академічних годин;
в) щорічно, загальна кількість годин на таке підвищення кваліфікації протягом 5 років має бути не більшою 150 академічних годин;
г) кількість годин та освітня програма залежить від рівня кваліфікаційної категорії педпрацівника.
17. Скільки дітей може бути в одному класі закладу загальної середньої освіти?
а) на розсуд директора закладу;
б) скільки вмістить клас;
в) не більше 30 учнів;
г) за кількістю поданих заяв.
18. Яке місце може займати релігія в школі?
а) на прохання більшості батьків школа може обрати певну релігійну спрямованість;
б) релігійна спрямованість може бути тільки в приватних школах;
в) у школі може бути лише та релігійна спрямованість, яка є основною на території, де розміщений навчальний заклад;
г) релігійна спрямованість навчального закладу залежить від рішення педагогічної ради школи.
19. Колегіальним органом управління закладом освіти є:
а) орган батьківського самоврядування;
б) орган самоврядування здобувачів освіти;
в) педагогічна рада закладу;
г) орган громадського самоврядування.
20. Усі українці мають право на безкоштовну повну загальну середню освіту. Чи це означає, що тепер держава платитиме за навчання дітей у приватних школах?
а) так, держава платитиме за навчання дитини в приватній школі;
б) ні, це не передбачено законом;
в) частково, держава перераховуватиме в приватний заклад (який має відповідну ліцензію) гроші;
г) кожен випадок буде вирішуватись індивідуально.
21. Скільки варіантів має Базовий навчальний план початкової освіти?
а) чотири;
б) шість;
в) два;
г) один.
22. Які нові форми атестації педагогічних працівників передбачені в НУШ (Новій українській школі)?
а) переатестація;
б) ліцензування;
в) сертифікація;
г) нічого не зміниться.
23. Державний стандарт початкової загальної освіти передбачає поділ організації освітнього процесу на 2 цикли (І цикл – 1-2 класи; ІІ цикл – 3-4 класи) із застосуванням діяльнісного підходу, заснованого на:
а) інтегровано-предметній основі (І цикл) та ігрових методах (ІІ цикл);
б) ігрових методах (І цикл) та інтегровано-предметній основі (ІІ цикл);
в) інтегровано-предметній основі з переважанням ігрових методів (І цикл) та інтегровано-предметній основі (ІІ цикл);
г) на ігрових методах (І цикл та ІІ цикл).
24. Який із варіантів не відноситься до Базового навчального плану Нової початкової освіти?
а) для закладів загальної середньої освіти з українською мовою навчання;
б) для закладів загальної середньої освіти з навчанням мовою відповідного корінного народу або національної меншини;
в) для спеціальних закладів (класів) загальної середньої освіти з українською мовою навчання дітей з особливими освітніми потребами;
г) для спеціальних закладів (класів) загальної середньої освіти з навчанням двох і більше іноземних мов.
25. Варіативний складник базового навчального плану розподіляється:
а) закладом загальної середньої освіти за погодженням з органом управління освітою, враховуючи особливості організації освітнього процесу та індивідуальних освітніх потреб здобувачів освіти і відображається в освітній програмі такого закладу;
б) закладом загальної середньої освіти самостійно, враховуючи особливості організації освітнього процесу та індивідуальних освітніх потреб здобувачів освіти і відображається в освітній програмі такого закладу;
в) закладом загальної середньої освіти, враховуючи рекомендації Міністерства освіти і науки України;
г) засновником закладу освіти.
26. У закладах освіти відповідно до освітньої програми:
а) всі дисципліни повинні викладатись виключно державною мовою;
б) можуть викладатися одна або декілька дисциплін двома чи більше мовами - державною мовою, англійською мовою, іншими офіційними мовами Європейського Союзу;
в) можуть викладатися одна або декілька дисциплін лише двома мовами - державною мовою, та мовою відповідної національної меншини або відповідного корінного народу
г) всі варіанти правильні.
27. Здобувати початкову та базову середню освіту особа має право у державному або комунальному закладі освіти:
а) у закладі освіти за яким закріплена територія обслуговування, на якій проживає особа;
б) без обмежень вибору закладу освіти;
в) у будь якому закладі освіти, який не закріплений за територією обслуговування, лише за згодою відповідного управління освіти;
г) жоден з варіантів не вірний.
28. Інклюзивне навчання у закладі освіти організовується:
а) у разі звернення особи з особливими освітніми потребами або її батьків до закладу загальної середньої освіти утворюється в обов’язковому порядку;
б) у разі звернення особи з особливими освітніми потребами або її батьків до закладу загальної середньої освіти та наявності відповідної матеріально-технічної, методичної бази та відповідних педагогічних кадрів;
в) за умови, якщо заклад загальної середньої освіти має дозвіл на надання таких послуг;
г) у кожному закладі загальної середньої освіти повинні бути створені такі групи або класи навіть якщо потреби на даний момент у цьому немає.
29. Штатні розписи державних і комунальних закладів загальної середньої освіти незалежно від підпорядкування і типів затверджуються?
а) центральним органом виконавчої влади;
б) керівником закладу загальної середньої освіти;
в) засновником закладу загальної середньої освіти;
г) відповідним органом управління освіти.
30. Здобуття профільної середньої освіти усіма здобувачами освіти становитиме три роки з:
а) 1 вересня 2018 року;
б) 1 вересня 2020 року;
в) 1 вересня 2027 року;
г) здобуття профільної середньої освіти, відповідно до Законом України «Про освіту», який набрав чинності 28.09.2017р., відбуватиметься в межах дворічної старшої школи.
31. Розподіл педагогічного навантаження у закладі загальної середньої освіти затверджується:
а) його керівником;
б) педагогічною радою закладу;
в) відповідним органом управління освіти;
г) засновником закладу загальної середньої освіти.
32. Державні стандарти загальної середньої освіти визначають:
а) вимоги до обов’язкових результатів навчання та компетентностей здобувача загальної середньої освіти відповідного рівня;
б) загальний обсяг навчального навантаження здобувачів освіти на відповідному рівні загальної середньої освіти;
в) форми державної атестації здобувачів освіти;
г) усе це згадується в законі.
33. Оберіть серед запропонованих ключову компетентність Нової української школи.
а) схоластична компетентність;
б) академічна компетентність;
в) навчання впродовж життя;
г) критичне мислення.
34. Як називається Нова українська школа в контексті нового Закону України «Про освіту»?
а) школа майбутнього;
б) школа компетентностей XXI століття;
в) школа розвитку та перспектив;
г) школа особистісно-зорієнтованого навчання.
35. Ким, згідно з Концепцією Нової української школи, має бути випускник школи?
а) громадянином, патріотом;
б) патріотом, особистістю, інноватором;
в) всебічно розвиненою особистістю;
г) інтелектуалом.
36. Яка роль учителя в Новій українській школі?
а) єдиного наставника та джерела знань ментора;
б) беззаперечного авторитету, абсолютної істини для дитини;
в) коуча, фасилітатора, тьютора, модератора в індивідуальній освітній траєкторії дитини;
г) старшого досвідченого наставника, взірця.
37. Перший цикл початкової освіти називається:
а) адаптаційно-ігровий;
б) дошкільно-пропедевтичний;
в) базове предметне навчання;
г) початковий.
38. Яка гуманістична ідея лежить в основі філософії Державного стандарту початкової освіти?
а) педагогічна доцільність;
б) виконавська самоорганізація та дисципліна;
в) утвердження людської гідності;
г) культурно-історична пам'ять нації.
39. Другий важливий принцип Державного стандарту початкової освіти – визнання цінності дитинства реалізовується:
а) в обмеженні обсягу домашніх завдань; у збільшенні часу на рухову активність і творчість; у стимулюванні проведення уроків за межами класу;
б) у збільшенні годин навчальних предметів; у стимулюванні проведення уроків за межами класу;
в) у збільшенні часу на рухову активність і творчість;
г) у збільшенні кількості індивідуальних консультацій вчителя; в обмеженні обсягу домашніх завдань.
40. Реалізація принципу Державного стандарту початкової освіти «розвиток вільної особистості» втілюється:
а) у наявності простору для вибору; у вільному відвідуванні навчальних занять; у вмінні відстоювати й аргументувати свою позицію;
б) у незалежності мислення; у наявності простору для вибору; у вмінні відстоювати й аргументувати свою позицію;
в) у вседозволеності на уроці;
г) у вільному відвідуванні навчальних занять.
41. Стандарт визначає обов`язкові результати навчання на завершення:
а) тижня;
б) семестру;
в) року навчання;
г) циклу навчання.
42. Оберіть цільову групу читачів Державного стандарту початкової освіти.
а) керівники та засновники навчальних закладів;
б) педагоги і учні;
в) батьки;
г) усі вищезазначені цільові групи.
43. Що з перерахованого є наскрізним умінням (відповідно до Закону «Про освіту» та Державного стандарту початкової освіти)?
а) математична грамотність;
б) ініціативність і підприємливість;
в) спілкування державною мовою;
г) уміння конструктивно керувати емоціями.
44. Новим Законом про освіту та Державним стандартом початкової освіти передбачено розвиток наскрізних умінь:
а) уміння писати охайно та каліграфічним почерком;
б) уміння висловлювати власну думку усно й письмово;
в) дисциплінованість і повага до старших;
г) уміння приймати одноосібні рішення.
45. При вивченні загальних відомостей про учня особливе значення надається питанню:
а) особливостей соціального оточення та умовам попереднього розвитку;
б) захворювання дитини;
в) успішності при навчанні;
г) особливостей сімейного виховання та соціального оточення, умовам попереднього розвитку.
46. Основним показником успішної корекції психічного розвитку дитини є:
а) хід засвоєння навчального матеріалу;
б) мовленнєвий розвиток дитини;
в) поведінка дитини;
г) відсутність гіперактивної поведінки.
47. Головне завдання в навчанні особи з особливими освітніми потребами полягає в:
а) постійному і послідовному переведенню зони найближчого розвитку в зону актуального розвитку;
б) ранньому навчанні мови з метою попередження аномального розвитку психічних функцій;
в) самообслуговуванні з метою пристосування до свого дефекту;
г) цілісному розвитку дитини.
48. До складу наглядової (піклувальної) ради закладу освіти НЕ можуть входити:
а) батьки здобувачів освіти;
б) здобувачі освіти та працівники цього закладу освіти;
в) працівники закладу;
г) здобувачі освіти та їх батьки.
49. Наглядова (піклувальна) рада має право:
а) аналізувати та оцінювати діяльність закладу освіти та його керівника; контролювати виконання кошторису та/або бюджету закладу освіти і вносити відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду керівником закладу освіти; вносити засновнику закладу освіти подання про заохочення або відкликання керівника закладу освіти з підстав, визначених законом; здійснювати інші права, визначені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти;
б) брати участь у визначенні стратегії розвитку закладу освіти та контролювати її виконання; сприяти залученню додаткових джерел фінансування; здійснювати інші права, визначені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти;
в) брати участь у визначенні стратегії розвитку закладу освіти та контролювати її виконання; сприяти залученню додаткових джерел фінансування; аналізувати та оцінювати діяльність закладу освіти та його керівника; контролювати виконання кошторису та/або бюджету закладу освіти і вносити відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду керівником закладу освіти; вносити засновнику закладу освіти подання про заохочення або відкликання керівника закладу освіти з підстав, визначених законом; здійснювати інші права, визначені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти;
г) немає жодних прав лише зобов’язання.
50. Система забезпечення якості в закладах освіти (внутрішня система забезпечення якості освіти) може включати:
а) стратегію (політику) та процедури забезпечення якості освіти; оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти; оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної (науково-педагогічної) діяльності педагогічних та науково-педагогічних працівників; оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти;
б) стратегію (політику), інструменти, процедури та заходи забезпечення і підвищення якості освіти;
в) вимоги до обов’язкових компетентностей та результатів навчання здобувача освіти відповідного рівня; інші процедури та заходи, що визначаються спеціальними законами або документами закладу освіти;
г) стратегію (політику) та процедури забезпечення якості освіти; систему та механізми забезпечення академічної доброчесності; оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти; оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної (науково-педагогічної) діяльності педагогічних та науково-педагогічних працівників; оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти; забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу, в тому числі для самостійної роботи здобувачів освіти; забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління закладом освіти; створення в закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування; інші процедури та заходи, що визначаються спеціальними законами або документами закладу освіти.
51. Округ, опорний заклад та його філія утворюється з метою:
а) створення єдиного освітнього простору; забезпечення рівного доступу осіб, у тому числі з особливими освітніми потребами, до якісної освіти;
б) створення умов для здобуття особами загальної середньої освіти, впровадження до профільної підготовки і профільного навчання, поглибленого вивчення окремих предметів, забезпечення всебічного розвитку особи, а також допрофесійного навчання незалежно від місця їх проживання; раціонального і ефективного використання наявних ресурсів суб’єктів округу, їх модернізації;
в) оптимізації освітньої мережі;
г) відповіді правильні А і Б.
52. На підставі яких документів діє опорний заклад та його філії?
а) статуту, положень про філії, що розробляються відповідно до актів законодавства та інших нормативно-правових актів і затверджуються засновником опорного закладу;
б) рішення засновника та органу управління освітою;
в) Положення про освітній округ;
г) Закон України «Про загальну середню освіту».
53. Закон України «Про освіту» передбачає автономію закладів освіти. Керівник закладу середньої освіти НЕ уповноважений:
а) самостійно набирати на роботу вчителів і звільняти їх;
б) розпоряджатися фінансами, у тому числі – коштами міжнародних грантів задля покращення якості освітнього процесу;
в) вирішувати (разом з педрадою), де вчителі будуть проходити підвищення своєї кваліфікації;
г) реорганізовувати заклад освіти і закривати його.
54. Що належить до повноважень керівника закладу освіти?
а) вирішення питань фінансово-господарської діяльності закладу освіти;
б) призначення на посаду та звільнення з посади працівників, визначення їх функціональних обов’язків;
в) забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу освіти;
г) усе зазначене.
55. Матеріально-технічна база закладів загальної середньої освіти включає:
а) будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інші цінності;
б) будівлі, споруди, обладнання, транспортні засоби та інші цінності;
в) будівлі, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби та інші цінності;
г) будівлю школи та наявне в ній обладнання.
56. Злісне ухилення батьків від виконання обов'язків щодо здобуття їх неповнолітніми дітьми повної загальної середньої освіти може бути підставою:
а) для позбавлення їх волі;
б) для позбавлення їх батьківських прав;
в) для стягнення з них штрафу;
г) для притягнення до дисциплінарної відповідальності.
57. Чи повинен директор школи, приймаючи на роботу педагогічного працівника, оформляти з ним трудову угоду?
а) трудова угода з працівниками має укладатися завжди. інша справа – в якій формі ця угода укладається;
б) трудова угода укладається лише з працівниками пенсійного віку;
в) кодекс законів про працю України визначає можливість укладання лише усного трудового договору;
г) трудова угода не укладається.
58. Повноваження закладу загальної середньої освіти:
а) забезпечує реалізацію державної політики у сфері загальної середньої освіти на відповідній території; створює умови для здобуття громадянами повної загальної середньої освіти;
б) організовує нормативне, програмне, матеріальне, науково-методичне забезпечення, перепідготовку, підвищення кваліфікації, атестацію педагогічних працівників;
в) сприяє проведенню інноваційної діяльності в системі загальної середньої освіти; забезпечує соціальний захист педагогічних працівників, спеціалістів, які беруть участь в освітньому процесі, учнів (вихованців);
г) реалізує положення Конституції України, Закону України «Про освіту»; задовольняє потреби громадян відповідної території в здобутті повної загальної середньої освіти; забезпечує єдність навчання і виховання; формує освітню (освітні) програму (програми) закладу освіти; створює науково-методичну і матеріально-технічну бази для організації та здійснення освітнього процесу.
59. Педагогічна рада закладу загальної середньої освіти:
а) планує роботу закладу; схвалює освітню (освітні) програму (програми) закладу та оцінює результативність її (їх) виконання; формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
б) організовує нормативне, програмне, матеріальне, науково-методичне забезпечення, перепідготовку, підвищення кваліфікації, атестацію педагогічних працівників;
в) сприяє проведенню інноваційної діяльності в системі загальної середньої освіти; забезпечує соціальний захист педагогічних працівників, спеціалістів, які беруть участь в освітньому процесі, учнів (вихованців);
г) усе перераховане.
60. У закладі загальної середньої освіти можуть діяти:
а) органи самоврядування працівників закладу освіти;
б) органи самоврядування здобувачів освіти; органи батьківського самоврядування;
в) інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу;
г) усе перераховане.
Перший заступник
голови обласної ради В. Коваленко