ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

 

до проекту рішення обласної ради «Про розгляд клопотання Державної служби геології та надр України щодо погодження надання АКЦІОНЕРНОМУ ТОВАРИСТВУ «УКРГАЗВИДОБУВАННЯ» спеціального дозволу на користування надрами»

 

 

До обласної ради звернулась Державна служба геології та надр України із листом про надання погодження щодо отримання АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «УКРГАЗВИДОБУВАННЯ» (далі - Товариство) спеціального дозволу на користування надрами з метою геологічного вивчення нафтогазоносних надр, у тому числі дослідно-промислової розробки родовищ, із подальшим видобуванням нафти, газу (промислова розробка родовищ), газу центрально-басейнового типу, конденсату, супутніх компонентів Святогірського родовища, розташованого в межах Харківської області.

Родовище розташоване в Ізюмському районі Харківської області.

Метою використання надр є пошук і розвідка вуглеводнів, у разі відкриття родовища – дослідно промислова розробка, геолого-економічна оцінка і затвердження запасів ДКЗ України, промислова розробка.

Відповідно до підпункту 1 пункту 8 та пункту 9 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 № 615 (далі - Порядок), надання надр у користування з метою розробки родовищ корисних копалин загальнодержавного значення без проведення аукціону погоджується відповідними обласними радами.  Для здійснення погодження орган, який видає дозвіл, надсилає копії заяви товариства і документів, зазначених у додатку 1 до даного Порядку, обласній раді та встановлює строк їх розгляду.

Надані Державною службою геології та надр України документи у цілому відповідають переліку, встановленому у додатку 1 до Положення, однак містять деякі зауваження.

1. У назві заяви товариства міститься помилка. Зі змісту заяви (п. 12) вбачається, що вона подається з метою отримання спеціального дозволу на користування надрами. Натомість в назві заяви зазначено, що заява подається для продовження строку дії спеціального дозволу на користування надрами.

Аналогічний недогляд є також і в Описі (переліку) документів, які подаються разом із заявою, де зазначено, що Опис додається до зави щодо отримання спеціального дозволу на користування надрами, а в нижчезазначеній таблиці назва другого стовпчику викладена як «Документи, які подаються разом із заявою щодо продовження строку дії спеціального дозволу на користування надрами».

2. Земельна ділянка Святогірського родовища при візуальному огляді карти розвитку природно-заповідного фонду Ізюмського району до 2021 року (додаток до листа Департаменту екології та природних ресурсів ХОДА від 07.05.2018 № 04.01-18-2897), може перекривати дві перспективні території природно-заповідного фонду (далі - ПЗФ) № 272 і 275, які до 2021 року заплановані для першої черги розширення.

Водночас у згаданому вище листі зазначено, що «За інформацією Ізюмської райдержадміністрації роботи щодо встановлення у натурі (на місцевості) меж територій та об’єктів природно-заповідного фонду Ізюмського району в установленому порядку законодавством не проведено <> По об’єктах на території природно-заповідного фонду Ізюмського району, відповідно до наявних в Департаменті положень, що визначають режим охорони об’єктів ПЗФ, проектно-планувальної та проектної документації по зазначених об’єктах, інформація по встановленню охоронних зон відсутня.».

3. Звіт про оцінку впливу на довкілля, а також інші матеріали у місцях, доступних для жителів села Кам’янка, не розміщувалися. Натомість, вказані матеріали розміщувалися в приміщеннях Мінприроди, АТ «УКРГАЗВИДОБУВАННЯ» та філії ГПУ «Шебелинкагазвидобування». Повідомлення про планову діяльність, щодо якої здійснюється оцінка впливу на довкілля, було розміщено також на дошці оголошень в Ізюмській райдержадміністрації та районній раді.

Громадське обговорення планової діяльності, щодо якої здійснюється оцінка впливу на довкілля, проводилося в місті Харків у готелі Reikartz. Представники громадськості на громадських слуханнях були відсутні.

При цьому варто враховувати, що відповідно до пункту 1 статті 4 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» (далі – Закон) у процесі оцінки впливу на довкілля забезпечується своєчасне, адекватне та ефективне інформування громадськості.

Відповідно до пункту 3 статті 4 даного Закону повідомлення про планову діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, оголошення про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля розміщуються суб’єктом господарювання, зокрема, на дошках оголошень органів місцевого самоврядування або в інших громадських місцях на території, де планується провадити плановану діяльність, або оприлюднюються в інший спосіб, що гарантує доведення інформації до відома мешканців відповідної адміністративно-територіальної одиниці, на території якої планується розміщення об’єкта, чи до відповідної територіальної громади, яка може зазнати впливу планованої діяльності, та інших зацікавлених осіб.

Проект рішення підготовлено відповідно до статті 91 Кодексу України про надра, статей 43, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

 

 

 

Керуючий справами

виконавчого апарату

обласної ради                                                                                               С. КЛИМЕНКО