УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішенням обласної ради
від 28 лютого 2008 року

№ 595-V (595-5-рр), у редакції

рішення обласної ради

від 29 січня 2009 р. № 1066-V (1066-5-рр)

(XXXVIII сесія V скликання)

 

 

ОБЛАСНА ЦІЛЬОВА ПРОГРАМА

підготовки та проведення в Україні фінальної частини

чемпіонату Європи 2012 року з футболу

 

 

Загальні положення

 

Обласна цільова програма підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу (далі - Програма) розроблена відповідно до завдань і заходів Державної цільової програми підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 22 лютого 2008 року № 107 (107-2008-п), зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2008 року № 937 (937-2008-п), для своєчасної та якісної підготовки інфраструктури згідно з вимогами УЄФА.

 

Мета Програми

 

Мета цієї Програми полягає у створенні правових, соціальних, економічних та організаційних умов для успішного проведення в Харківській області та місті Харкові фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу (далі – Чемпіонат).

Для досягнення зазначеної мети необхідно:

- привести стан спортивних об’єктів, що забезпечуватимуть проведення в Харківській області та  м. Харкові матчів Чемпіонату, у відповідність з вимогами УЄФА;

- здійснити розбудову інженерно-транспортної, медичної, туристичної, інформаційної та інших інфраструктур міста й області для надання учасникам Чемпіонату та гостям побутових, транспортних, інформаційних, культурних та інших послуг на рівні європейських стандартів;

- забезпечити гарантовану безпеку людей під час проведення матчів Чемпіонату, з урахуванням вимог УЄФА;

- підготувати необхідну кількість фахівців для організації та проведення міжнародних заходів високого рівня;

- створити для вболівальників у населених пунктах області та  м. Харкові атмосферу футбольного свята.


 

Шляхи реалізації завдань щодо підготовки та

проведення Чемпіонату

 

            Ця Програма є основним механізмом для виконання завдань з підготовки та проведення Чемпіонату. Відповідно до визначених Державною цільовою програмою основних завдань і заходів розробляються і затверджуються місцеві програми, розробляються щорічні плани для будівництва або реконструкції конкретних об’єктів відповідної інфраструктури (стадіони, аеропорт, готелі, заклади охорони здоров’я, культури і мистецтва тощо), з помісячною розбивкою термінів виконання заходів та визначенням виконавців, які відповідають за їх здійснення. На підставі планів конкретних об’єктів обов’язково затверджуються щорічні деталізовані плани щодо реалізації заходів з підготовки до Чемпіонату Харківської області, районів і міст обласного значення, згідно з вимогами УЄФА.

            Для підготовки інфраструктури області та міста Харкова до проведення Чемпіонату необхідно виконати низку заходів, основні з яких:

 

Ø        будівництво та реконструкція: стадіону комунального підприємства «Обласний спортивний комплекс «Металіст», стадіону Харківської обласної організації фізкультурно-спортивного товариства «Динамо», навчально-тренувальних баз ТОВ «Футбольний клуб «Харків», ВАТ «Футбольний клуб «Металіст» та дитячої футбольної академії ВАТ «Футбольний клуб «Металіст», - приведення стану існуючих спортивних об’єктів у відповідність з вимогами УЄФА;

 

Ø        забезпечення належного рівня та якості транспортних послуг:

-          проведення реконструкції міжнародного аеропорту «Харків»;

-          будівництво Олексіївської лінії метрополітену;

-          оновлення трамвайного та тролейбусного парку;

-          реконструкція діючих та будівництво додаткових трамвайних і тролейбусних ліній;

Ø        забезпечення належного рівня надання медичних послуг;

Ø        забезпечення належного рівня безпеки та правопорядку;

Ø        розвиток інфраструктури сервісу:

-          будівництво, реконструкція та переоснащення готелів, гуртожитків, проведення необхідних робіт з реставрації та ремонту будівель театрів, музеїв, цирку, концертних закладів, що є пам’ятками архітектури, історії та культури, національних заповідників, парків культури та відпочинку для розміщення учасників Чемпіонату і гостей області та міста і забезпечення належного рівня їх проживання та дозвілля;

-          організація туристичних маршрутів та ін.

Ø        створення необхідної інформаційної інфраструктури.


 

Приведення у відповідність з вимогами УЄФА

об’єктів спортивної інфраструктури


 

 

 


C:\Documents and Settings\euro1\Рабочий стол\презентація\Пункт №4\Металіст план  (7).jpg

 

            У місті Харкові здійснюється реконструкція та будівництво стадіону КП «Обласний спортивний комплекс «Металіст» на 41908 глядацьких місць, що повністю відповідатиме вимогам УЄФА.

Роботи виконуються за рахунок коштів місцевих бюджетів, державної субвенції та інших джерел фінансування.


 

            Для забезпечення умов тренувального процесу учасникам турніру буде надана можливість користуватися сучасними тренувальними центрами:

-        стадіон ХОО ФСТ «Динамо», 10000 глядацьких місць після реконструкції;

-        навчально-тренувальна база ВАТ ФК «Металіст» у смт Високий;

-        навчально -тренувальна база ТОВ ФК «Харків» у смт Високий;

-        дитяча футбольна академія ВАТ ФК «Металіст».

            Стадіони та спортивні бази використовуються на даний час за призначенням, але для приведення їх у відповідність з вимогами УЄФА необхідна реконструкція.

            Проведення Чемпіонату пов’язане з великим ризиком у сфері безпеки та правопорядку. Для попередження правопорушень та запобігання будь-яким незаконним діям, в тому числі терористичним актам, у Програмі передбачено реалізацію комплексу заходів щодо забезпечення безпеки, а саме:

·           розвиток інфраструктури зовні та усередині стадіону;

·        створення Єдиної служби екстреної допомоги населенню в надзвичайних ситуаціях за єдиним номером 112;

·        створення резерву необхідних матеріальних засобів щодо запобігання та ліквідації надзвичайних ситуацій;

·        будівництво та оснащення нових пожежних депо в м. Харкові на територіях, прилеглих до місць проведення матчів Чемпіонату;

·        модернізація технічного забезпечення підрозділів МНС, МВС, СБУ.

 

Програмою передбачено спеціальну підготовку волонтерів, стюардів, медичних працівників загальною кількістю до 11268 осіб та використання досвіду міст, в яких проводились та будуть проводитись матчі чемпіонату Європи.

Розбудова транспортної інфраструктури

C:\Documents and Settings\euro1\Рабочий стол\Аэропорт\AIR_Kharkov - VID 02.jpg

     З 2008 року ведуться роботи щодо реконструкції міжнародного аеропорту «Харків», а саме: збільшення довжини злітної смуги на 250 м, що дасть змогу приймати літаки класу «Боїнг-737», виконано певні роботи з підготовки фундаменту під сучасну будівлю нового терміналу аеровокзалу загальною площею 23,0 тис.кв.м. Після завершення робіт пропускна здатність аеропорту буде складати 650 пасажирів на годину, а на час проведення «Євро - 2012» за рахунок побудови тимчасового терміналу, а також введення спрощеного проходження прикордонної та митної процедур, пропускну спроможність аеропорту буде збільшено до 2150 пасажирів на годину.

            Для поліпшення транспортної інфраструктури і надання послуг громадського транспорту навколо міста та області, здано в експлуатацію дорогу Харків-Красноград-Перещепине протяжністю 128,3 км, проведено роботи з будівництва інших доріг області, на які витрачено 401,8 млн грн., розпочато заміну трамвайного та тролейбусного парків, здійснювалась реконструкція трамвайних та тролейбусних ліній, вулично-дорожньої мережі, велись роботи щодо будівництва 3-ї лінії Харківського метрополітену.

Пріоритетними напрямками для оптимізації транспортної мережі та підвищення її пропускної здатності в період проведення Чемпіонату можна визначити такі:

·        від аеропорту до стадіону;

·        від залізничного вокзалу до стадіону;

·        від головних готелів до стадіону та медичних закладів.

 

            Тож, для забезпечення даних потреб у рамках Програми передбачається реалізація наступних заходів:

 

-       реконструкція та капітальний ремонт доріг за маршрутами руху транспортних засобів під час проведення Чемпіонату, розроблених згідно з вимогами УЄФА;

-       будівництво транспортних розв’язок;

-       оновлення парку електротранспорту;

-       реконструкція та ремонт вулиць у місті на шляхах пересування учасників та гостей Чемпіонату;

-       продовження будівництва метрополітену.

 

Медичне обслуговування туристів, уболівальників та учасників Чемпіонату

 

 

Re-exposure of 84293            Забезпечення якості та достатньої пропускної спроможності медичних закладів є однією з основних вимог УЄФА. В області та м. Харкові функціонують 983 закладів охорони здоров’я, в тому числі: лікарні, лікувально-профілактичні заклади, спеціалізовані, стоматологічні поліклініки, де працюють понад 35 тисяч медичних працівників.

 

У період проведення чемпіонату ЄВРО-2012 для надання медичної допомоги визначено основні лікувальні заклади:

·        міська клінічна багатопрофільна лікарня № 17, пр. Московський, 195 - на 535 ліжко-місць, загальна площа 29 000 м2;

·        міська клінічна лікарня швидкої та невідкладної медичної допомоги ім. проф. А.І.Мєщанінова, пров. Балакірєва, 3-а - на 1000 ліжко-місць, загальна площа 36 413 м2;

·        обласний клінічний центр урології та нефрології, пр. Московський, 195 - на 420 ліжко-місць, загальна площа  26 514 м2;

·        обласна клінічна лікарня, пр. Правди, 13 - на 860 ліжко-місць, загальна площа 50 176 м2.

У дні проведення Чемпіонату слід забезпечити необхідну кількість ліжко-місць та транспортування потерпілих при виникненні нештатних ситуацій. Міністерством охорони здоров’я з метою вирішення цього питання передбачається цільова закупівля для закладів області сучасного медичного обладнання та реанімобілів.

 

 

Створення інформаційної інфраструктури

            Програмою передбачено створення оптимальних умов для роботи засобів масової інформації та журналістів на основі впровадження найсучасніших інформаційно-телекомунікаційних технологій, а саме:

-        створення міжнародного телерадіоцентру для надання послуг журналістам, працівникам телебачення та радіомовлення у форматі HD;

-        створення прес-центру для роботи журналістів;

-        прокладення оптоволоконних ліній зв'язку, встановлення каналообразуючого обладнання від спортивних споруд до радіорелейних магістралей та ін.

 

 

 

Охорона навколишнього природного середовища

 

            При виконанні завдань Програми обов’язково передбачаються заходи щодо охорони навколишнього середовища та екології міста. Будуть здійснені заходи стосовно забезпечення охорони навколишнього середовища та поліпшення екологічної безпеки:

-       використання маловідходних або безвідходних технологій;

-       відмова від використання синтетичних матеріалів;

-       забезпечення максимального використання сертифікованих енергозберігаючих та теплозберігаючих технологій;

-       використання матеріалів та обладнання, які не впливають на озоновий шар;

-       використання паперової продукції, що виготовлена без використання шкідливих речовин;

-       обмеження руху вантажного транспорту в межах міста;

-       суворий контроль за якістю нафтопродуктів, які реалізуються в місті; утримання (приведення) у належному стані очисних споруд;

-       озеленення придорожніх смуг та населених пунктів області, що дасть змогу збільшення зелених насаджень на одного мешканця.

 

 

Забезпечення підвищення рівня туристичної інфраструктури

до європейських стандартів

 

            Відповідно до угоди з УЄФА необхідно забезпечити високий рівень туристичної інфраструктури, зокрема організувати розміщення учасників та гостей Чемпіонату, їх харчування та дозвілля на належному рівні.

            До проведення Євро - 2012 передбачається здійснити заходи для вирішення таких питань:

ü     організація розміщення осіб;

ü     підготовка закладів харчування, торгівлі, побутового обслуговування для забезпечення потреб учасників Чемпіонату, туристів-уболівальників, гостей міста;

ü     випуск рекламної та інформаційної продукції.

            У Програмі зазначено 69 об’єктів розміщення, які будуть спроможні прийняти туристів, уболівальників та учасників Чемпіонату.

            У той же час, за вимогами УЄФА щодо забезпечення учасників та гостей міста послугами готелів, необхідно 3437 номерів, а саме: 5-зіркових – 1927 номерів; 4-зіркових – 1335 номерів; 3-зіркових-175.

            Реалізація заходів Програми дозволить виконати вимоги УЄФА зі створення належної інфраструктури розміщення.

            Для виконання вимог УЄФА необхідно створити 4 фан-зони в історичній частині міста: майдан Свободи (100 000 тис. чоловік); центральний парк культури та відпочинку ім. М. Горького; сад ім. Т.Г. Шевченка; Палац спорту, - та встановити 15 сучасних великих екранів та концертних сцен для проведення розважальних заходів.

            У рамках проведення Чемпіонату передбачено випуск рекламно-інформаційної продукції, сувенірів з символікою Харківщини, встановлення інформаційних стендів.

            По маршрутах пересування гостей міста передбачається встановити та облаштувати кіоски з продажу сувенірної та інформаційної продукції.

 

Прогнозні обсяги і джерела фінансування завдань і заходів Програми наведено у паспорті.

            Координацію дій щодо реалізації Програми та здійснення заходів забезпечує обласна державна адміністрація, районні державні адміністрації та Харківська міська рада.

            Контроль за виконанням Програми покладається на Харківські обласну та міську ради.

 

Очікувані результати, ефективність Програми

 

У ході виконання Програми для забезпечення проведення матчів Чемпіонату у повній відповідності з вимогами УЄФА, що позитивно позначиться на іміджі України як європейської держави, передбачається:

-     здійснити роботи з реконструкції стадіону КП ОСК „Металіст” (місткість стадіону після реконструкції - 41908 місць), стадіону Харківської обласної організації фізкультурно-спортивного товариства „Динамо” (місткість стадіону після реконструкції – 10000 місць), які відповідатимуть вимогам ФІФА та УЄФА, що дасть змогу проводити змагання будь-якого рівня, забезпечити збільшення кількості вітчизняних та закордонних уболівальників і туристів;

-     реконструювати та переобладнати навчально-тренувальні бази ТОВ ФК „Харків” і ВАТ ФК „Металіст”;

-     створити дитячу футбольну академію ВАТ ФК «Металіст»;

-     побудувати та реконструювати 8 підстанцій з енергопостачання;

-     виконати реставраційно-ремонтні роботи будівель закладів культури та мистецтв;

-     створити два заповідники та туристичний комплекс у Харківській області;

-     поліпшити транспортну інфраструктуру (аеропорт, автомобільні дороги загального користування, залізничний транспорт, метрополітен), в т.ч.:

ü      збільшити пропускну спроможність аеровокзального комплексу ТОВ «Нью системс АМ» «Міжнародний аеропорт «Харків» до 650 пасажирів на годину;

ü      здійснити поліпшення транспортно-експлуатаційного стану автомобільних доріг: М-03 Київ – Харків – Довжанський, а саме: будівництво автомобільної дороги в обхід м. Валки, М-20 Харків – Щербаківка (у напрямку до м. Бєлгорода) - поточний ремонт дорожнього покриття та поновлення технічних засобів організації дорожнього руху на ділянці «Харків - контрольно-пропускний пункт «Гоптівка», Р-51 Харків – Красноград – Перещепине, а саме: будівництво автомобільної дороги на ділянці «Красноград - Перещепине», капітальний ремонт автомобільної дороги на ділянці «Мерефа – Перещепине» тощо;

ü      впровадити на окремих напрямках залізниць України (територія Харківської області: Полтава-Красноград, Красноград-Лозова, Лозова-Донецьк, Красноград-Дніпропетровськ) швидкісний рух пасажирських поїздів; здійснити будівництво локомотивного депо "Жовтень" та реконструкцію вагонних депо;

ü      продовжити будівництво станцій метрополітену, що призведе до зростання рівня провізної спроможності.

 

Розрахунки кількісних і якісних показників містяться у додатку до Програми.

 

Обсяги та джерела фінансування

 

            Фінансування Програми передбачається за рахунок коштів державного, обласного та місцевих бюджетів, приватних інвесторів, а також інших джерел, не заборонених законодавством.

            На виконання Програми прогнозується спрямувати фінансові ресурси в сумі 14,267 млрд грн., у тому числі з державного бюджету – 1,178 млрд. грн., з обласного бюджету – 344,93 млн грн., з міського бюджету м. Харкова – 1,685 млрд грн., додатково з місцевих бюджетів – 685,5 млн грн., за рахунок коштів інвесторів – більш 10 млрд грн.

            Обсяги фінансування Програми уточнюються під час складання державного бюджету України та місцевих бюджетів на наступні роки в межах видатків, що передбачаються для кожного головного розпорядника коштів, відповідального за виконання окремих заходів Програми.

            Головними розпорядниками коштів обласного бюджету є структурні підрозділи облдержадміністрації, райдержадміністрацій та Харківської міської ради, відповідальні за виконання Програми.

 

 

ПАСПОРТ

ОБЛАСНОЇ ЦІЛЬОВОЇ ПРОГРАМИ

підготовки та проведення в Україні фінальної частини

чемпіонату Європи 2012 року з футболу

 

1.         Обласна цільова програма розроблена згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 22.02.2008 № 107 «Про затвердження Державної цільової програми підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу» (107-2008-п) зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2008 року № 937 «Про внесення змін у додатки 1-3 до Державної цільової програми підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу». (937-2008-п)

 

2.

Замовник Програми

 

-

Харківська обласна державна адміністрація

3.

Керівник Програми

-

перший заступник голови Харківської обласної державної адміністрації

 

4.

Координатор Програми

-

управління з координації підготовки та проведення фінальної частини «ЄВРО - 2012» Головного управління економіки обласної державної адміністрації

 

5.

Виконавці Програми

-

структурні підрозділи обласної державної адміністрації,

райдержадміністрації

 

6.

Строк виконання

-

2008-2012 роки

 

 

7.         Прогнозні обсяги та джерела фінансування, млн грн.

 

Джерела фінансу-вання

Обсяг фінансу-вання

У тому числі за роками

2008

2009

2010

2011

2012

державний бюджет

1178,697

415,256

253,488

210,531

246,032

53,39

обласний бюджет

344,93

53,97

238,77

37,31

14,08

0,80

міський бюджет

м. Харкова

1685,40

183,45

434,09

529,55

431,46

106,85

місцеві бюджети

685,50

84,60

178,60

206,90

215,40

-

інші джерела

10372,784

1087,396

3151,261

3754,127

2372,10

7,90

    

 Разом

 

14267,311

1824,672

4256,209

4738,418

3279,072

168,94