Додаток 1

 

до рішення обласної ради

від 30 травня 2019 року № 1036-VІІ

(ХХ сесія VІІ скликання)

 

ПОЛОЖЕННЯ

про порядок списання майна, що знаходиться у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області

 

РОЗДІЛ I

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

1.1. ПОЛОЖЕННЯ про порядок списання майна, що знаходиться у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області (далі – Положення), розроблено відповідно до Господарського кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 08 листопада 2007 року № 1314 «Про затвердження Порядку списання об’єктів державної власності» (зі змінами), постанови Кабінету Міністрів України від 06 червня 2007 року № 803 «Про затвердження Порядку відчуження об’єктів державної власності» (зі змінами), спільного наказу Міністерства статистики України, Міністерства економіки України, Міністерства фінансів України, Державного комітету у справах містобудування і архітектури України від 28 вересня 1995 року № 243/150/156/195 „Про затвердження Порядку списання витрат по об’єктах незавершеного будівництва, що ліквідуються”.

1.2.       Це Положення визначає процедуру списання майна, що знаходиться у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області (далі – майно), відображається на балансі суб’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, визначених у додатку 1 до цього Положення, та закріплене за ними на праві господарського відання або оперативного управління (далі – суб’єкти спільної власності), або передано в оренду юридичним особам, визначеним у додатку 2 до цього Положення.

1.3.      Процедура списання майна шляхом ліквідації майна, об’єктів незавершеного будівництва та витрат на проектно-вишукувальні роботи здійснюється відповідно до розділу II цього Положення.

1.4.      Процедура списання майна шляхом продажу (відчуження) здійснюється відповідно до розділу III цього Положення.

1.5.            Процедура списання майна з балансів суб’єктів спільної власності шляхом безоплатної передачі у межах спільної власності здійснюється відповідного до розділу IV цього Положення.

1.6.            Списання шляхом ліквідації основних засобів первісною вартістю за одиницю (комплект) до 20 тис. грн (крім нерухомого майна, транспортних засобів, передавальних пристроїв) здійснюється відповідно до абзацу другого пункту 2.2. розділу ІІ цього Положення та чинного законодавства України.

1.7.      Передача майна зі спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області у інші форми власності здійснюється згідно із вимогами постанови Кабінету Міністрів України від 21.09.1998 № 1482 «Про передачу об’єктів права державної та комунальної власності» (зі змінами) та Закону України «Про передачу об’єктів права державної та комунальної власності».

1.8.         Дія цього Положення не поширюється на майно суб’єктів спільної власності, що  знаходиться під арештом виконавчої служби або під податковою заставою.

1.9.       Всі питання, не врегульовані цим Положенням, вирішуються відповідно до чинного законодавства України.

 

РОЗДІЛ II

ПРОЦЕДУРА СПИСАННЯ МАЙНА ШЛЯХОМ ЛІКВІДАЦІЇ МАЙНА, ОБ’ЄКТІВ НЕЗАВЕРШЕНОГО БУДІВНИЦТВА ТА ВИТРАТ НА ПРОЕКТНО-ВИШУКУВАЛЬНІ РОБОТИ

 

2.1. Списанню шляхом ліквідації підлягає майно, що не може бути в установленому порядку відчужене, безоплатно передане із балансу на баланс суб’єктами спільної власності та щодо якого не можуть бути застосовані інші способи управління (або їх застосування може бути економічно недоцільним), у разі коли таке майно відповідає наступним критеріям:

-      непридатне для подальшого використання суб’єктом спільної власності, зокрема у зв’язку із будівництвом, розширенням, реконструкцією і технічним переоснащенням;

-      морально застаріле та фізично зношене;

-      виявлене в результаті інвентаризації як нестача;

-      пошкоджене внаслідок аварії чи стихійного лиха (за умови, що відновлення є неможливим або економічно недоцільним і не може бути здійсненим).

   2.2. Суб’єкти спільної власності, визначені у додатку 1 до цього Положення, списують:

      основні засоби первісною балансовою вартістю за одиницю (комплект) до 20 тис. грн (крім нерухомого майна, транспортних засобів, передавальних пристроїв) на підставі акта постійно діючої комісії по списанню, створеної наказом суб’єкта спільної власності. У місячний термін після завершення процедури списання суб’єктом спільної власності надається до обласної ради звіт щодо проведеного списання майна. Окремо відображається у щоквартальній довідці до балансу рух основних засобів;

      нерухоме майно, транспортні засоби, передавальні пристрої (незалежно від первісної вартості), інші основні засоби первісною балансовою вартістю за одиницю (комплект) від 20 тис. грн та об’єкти незавершеного будівництва і витрати на проектно-вишукувальні роботи – на підставі рішення обласної ради.

   2.3. Юридичні особи, визначені у додатку 2 до цього Положення, що орендують майно спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області (далі – орендоване майно), списують нерухоме майно, транспортні засоби, передавальні пристрої, інші основні засоби та об’єкти незавершеного будівництва (незалежно від первісної вартості) – на підставі рішення обласної ради.

   2.4. Для розгляду питання щодо надання дозволу на списання майна шляхом ліквідації до обласної ради подаються:

       звернення суб’єкта спільної власності на ім’я голови Харківської обласної ради;

       копія наказу про створення комісії щодо списання основних засобів та інших матеріальних цінностей з балансу суб’єкта спільної власності;

       копія протоколу засідання комісії суб’єкта спільної власності щодо списання майна; у разі виявленої нестачі чи розукомплектування майна, щодо заходів із відшкодування вартості відповідного майна (підписується всіма членами комісії та затверджується керівником суб’єкта спільної власності);

       техніко-економічне обґрунтування необхідності списання майна, яке містить економічні та технічні розрахунки, а також напрями використання коштів, які передбачається одержати в результаті списання;

       відомості про майно, що пропонується списати за даними бухгалтерського обліку, крім об’єктів незавершеного будівництва (додаток 1 до Порядку списання об’єктів державної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 листопада 2007 року № 1314 (зі змінами));

       акт інвентаризації майна, що пропонується до списання (додаток 2 до Порядку списання об’єктів державної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 листопада 2007 року № 1314 (зі змінами));

       акт технічного стану майна, затверджений керівником суб’єкта спільної власності, у якому зазначається рік виготовлення (будівництва) майна, дата введення в експлуатацію, обсяг проведеної роботи з модернізації, модифікації, добудови, обладнання і реконструкції, стан основних частин, деталей і вузлів, конструктивних елементів (не подається у разі списання майна, виявленого в результаті інвентаризації як нестача);

       копія інвентарної картки обліку основних засобів за встановленою типовою формою (додаток до наказу Міністерства фінансів України від 13.09.2016 № 818, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 07.10.2016 за № 1336/29466);

       акт про списання основних засобів за встановленою типовою формою (додаток до наказу Міністерства фінансів України від 13.09.2016 № 818, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 07.10.2016 за № 1336/29466);

       акт про списання автотранспортних засобів за встановленою типовою формою (додаток до наказу Міністерства фінансів України від 13.09.2016 № 818, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 07.10.2016 за № 1336/29466);

       копія технічного паспорта (для автотранспортних засобів і нерухомого майна);

       відомості про земельну ділянку, на якій розташоване нерухоме майно, із зазначенням напрямів подальшого використання земельних ділянок, які вивільняються, а також копії відповідних підтверджувальних документів, зокрема державного акта на право постійного користування землею, кадастрового плану (за наявністю);

       для автотранспортних засобів, які пошкоджено внаслідок аварій, до акта про списання додається належним чином оформлена копія акта про аварію, де пояснюються причини, які призвели до аварії, та підтвердження відшкодування винними особами нанесених збитків;

       копії ліцензій, свідоцтв, статутів тощо сторонніх організацій, представники яких підписують акт про списання нерухомого майна, транспортних засобів, передавальних пристроїв, обладнання тощо або надають свій письмовий висновок;

       довідка у довільній формі або витяг з Державного реєстру обтяжень рухомого майна про наявність обтяжень чи обмежень стосовно розпорядження майном, що пропонується списати;

       фотоматеріали об’єкта списання.

2.5. Для розгляду питання щодо надання дозволу на списання орендованого майна шляхом ліквідації, крім документів, визначених у пункті 2.4. даного Положення, до обласної ради подаються:

       звернення юридичної особи, що орендує орендоване майно, на ім’я голови обласної ради;

       пропозиції щодо внесення змін до договору оренди (переліку та вартості орендованого майна, розміру орендної плати) і довідка щодо використання амортизаційних відрахувань.

2.5.1. Списання орендованого майна, нарахований знос на яке менше 100 відсотків, здійснюється за умови донарахування юридичною особою, що орендує майно, амортизації на це майно за рахунок прибутку, що залишається в його розпорядженні. Амортизаційні відрахування використовуються надалі відповідно до умов договору оренди.

Витрати на списання орендованого майна, зараховуються до складу витрат юридичної особи, що орендує майно, якщо інше не передбачене договором оренди.

2.6.       Для розгляду питання щодо надання дозволу на списання об’єктів незавершеного будівництва та витрат на проектно-вишукувальні роботи до обласної ради подаються:

       звернення керівника суб’єкта спільної власності;

       копія наказу про створення комісії щодо списання основних засобів та інших матеріальних цінностей з балансу суб’єкта спільної власності;

       техніко-економічне обґрунтування щодо необхідності списання  об’єкта незавершеного будівництва та витрат на проектно-вишукувальні роботи;

       відомість щодо вартості об’єкта незавершеного будівництва та витрат на проектно-вишукувальні роботи, згідно із даними бухгалтерського обліку;

       акт про припинення будівництва;

       акт про припинення проектно-вишукувальних робіт.

2.6.1.     Особливості списання об’єктів незавершеного будівництва та витрат на проектно-вишукувальні роботи:

2.6.1.1. Після отримання відповідного рішення обласної ради про надання дозволу на списання шляхом ліквідації об'єктів незавершеного будівництва забудовник зобов'язаний у місячний термін провести повний розрахунок по цьому будівництву з підрядною та іншими організаціями і взяти на себе відповідальність за об'єкт.

2.6.1.2.  Суб’єкт спільної власності повинен провести роботи по розбиранню споруд, будівель, конструкцій, демонтажу устаткування тощо та забезпечити реалізацію матеріальних цінностей, отриманих від розбирання.

2.6.1.3. Дані про отримані від розбирання матеріали фіксуються в акті й оприбутковуються суб’єктом спільної власності.

2.6.1.4. Матеріали, придатні для подальшого використання в будівництві, оприбутковуються за ринковими цінами придбання, з урахуванням фактичної сортності, за винятком витрат на приведення матеріалів у стан, придатний для використання.

2.6.1.5. Матеріали, які не можуть бути використані у будівництві, оприбутковуються за ринковими цінами придбання, з урахуванням їх фактичної придатності для використання або реалізації, в тому числі на дрова, металобрухт та інші відходи. Фактична придатність для використання або реалізації встановлюється комісією суб’єкта спільної власності та оформляється актом.

2.6.1.6. Відповідальність за правильне списання витрат по об'єктах незавершеного будівництва покладається на керівників суб’єктів спільної власності, на балансі яких знаходиться це незавершене будівництво.

2.7. Документи щодо списання майна шляхом ліквідації, які надходять до обласної ради, опрацьовуються комісією з розгляду питань стосовно списання майна, що знаходиться у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області (далі  – комісія), яка працює на підставі Положення про комісію з розгляду питань стосовно списання майна, що знаходиться у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області (додаток 2 до рішення).

За потреби комісія може провести додатковий огляд майна або орендованого майна, що пропонується для списання.

У протоколі засідання комісії зазначаються пропозиції щодо списання майна або визначаються інші шляхи використання такого майна.

Протокол засідання комісії затверджується головою комісії та підписується всіма присутніми членами комісії.

У разі, коли суб’єкт спільної власності або юридична особа, яка орендує майно, подали документи із порушенням вимог, зазначених у пунктах 2.1. – 2.6, цього Положення, а також коли в документах наявні суперечності, обласна рада у 30-денний термін листом повідомляє заявника про відмову у наданні згоди на списання, з обґрунтуванням причин відмови.

За результатами пропозицій комісії управління з питань комунальної власності виконавчого апарату обласної ради (далі – Управління) готує проект рішення обласної ради, який в установленому порядку направляється на розгляд обласної ради, про що повідомляється заявник.

 

РОЗДІЛ III

ПРОЦЕДУРА СПИСАННЯ МАЙНА ШЛЯХОМ ПРОДАЖУ (ВІДЧУЖЕННЯ)

 

3.1. Для розгляду питання щодо надання дозволу на списання майна шляхом продажу (відчуження) до обласної ради надаються:

       звернення керівника суб’єкта спільної власності на ім’я голови обласної ради;

          копія наказу про створення комісії щодо списання основних засобів та інших матеріальних цінностей із балансу суб’єкта спільної власності;

           техніко-економічне обґрунтування необхідності продажу (відчуження) майна шляхом продажу та напрямів використання коштів (із обов’язковим визначенням впливу відчуження майна на цілісність майнового комплексу);

          відомості про основні засоби, що пропонуються для продажу (відчуження), за даними бухгалтерського обліку на дату оцінки (додаток 1 до Порядку відчуження об’єктів державної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.06.2007 № 803 (зі змінами));

          акт інвентаризації майна, що пропонується для продажу (відчуження) (додаток 2 до Порядку відчуження об’єктів державної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.06.2007 № 803 (зі змінами));

          акт технічного стану основного засобу, складений на дату оцінки та затверджений керівником суб’єкта спільної власності;

          копія інвентарної картки обліку основних засобів за встановленою типовою формою (додаток до наказу Міністерства фінансів України від 13.09.2016 № 818, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 07.10.2016 за № 1336/29466);

          акт про списання основних засобів за встановленою типовою формою (додаток до наказу Міністерства фінансів України від 13.09.2016 № 818, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 07.10.2016 за № 1336/29466);

          акт про списання автотранспортних засобів за встановленою типовою формою (додаток до наказу Міністерства фінансів України від 13.09.2016 № 818, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 07.10.2016 за № 1336/29466);

          копія технічного паспорту (для автотранспортних засобів);

          довідка у довільній формі або витяг з Державного реєстру обтяжень рухомого майна про наявність обтяжень чи обмежень стосовно розпорядження майном, що пропонується для відчуження, разом із відповідними підтверджувальними документами;

          пропозиції щодо організатора аукціону з продажу майна;

          висновок незалежного суб’єкта оціночної діяльності про вартість майна з рецензією до нього.

Строк подання документів не може перевищувати двох місяців від дати оцінки майна.

3.2.       Незалежна оцінка майна, що пропонується до списання шляхом продажу (відчуження), проводиться відповідно до законодавства про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність.

Висновок про вартість майна, що пропонується до списання шляхом продажу (відчуження), погоджується постійними комісіями обласної ради та головою обласної ради або іншою уповноваженою ним особою.

Погодження висновку про вартість майна здійснюється не пізніше шести місяців з дати оцінки майна. У разі перевищення цього строку проводиться оцінка майна на нову дату оцінки.

Погоджений висновок про вартість майна діє не більше як 12 місяців із дати його погодження.

Після проведення оцінки майна суб’єкту спільної власності забороняється вчиняти дії щодо об’єкта продажу (відчуження), які можуть призвести до зміни його вартості.

3.3.       Документи щодо списання майна шляхом продажу (відчуження), які надходять до обласної ради, опрацьовуються комісією.

За потреби комісія може провести додатковий огляд майна, що пропонується для списання шляхом продажу (відчуження).

У протоколі засідання комісії зазначаються пропозиції щодо списання майна або визначаються інші шляхи використання майна.

Протокол засідання комісії затверджується головою комісії та підписується всіма присутніми членами комісії.

У разі, коли суб’єкт спільної власності подав документи із порушенням вимог, зазначених у пункті 3.1. цього Положення, а також коли в документах наявні суперечності, обласна рада у 30-денний термін листом повідомляє заявника про відмову у наданні згоди на списання шляхом продажу (відчуження) з обґрунтуванням причин.

За рішенням комісії Управління готує проект рішення обласної ради, який в установленому порядку направляється на розгляд обласної ради, про що повідомляється заявник.

 

РОЗДІЛ IV

ПРОЦЕДУРА СПИСАННЯ МАЙНА З БАЛАНСІВ СУБ’ЄКТІВ СПІЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ ШЛЯХОМ БЕЗОПЛАТНОЇ ПЕРЕДАЧІ У МЕЖАХ СПІЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ

 

4.1. Суб’єкти спільної власності списують із балансів майно шляхом його безоплатної передачі з балансу на баланс у межах спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області на підставі відповідного розпорядження голови обласної ради.

4.2. Для розгляду питання щодо надання дозволу на списання майна шляхом безоплатної передачі до обласної ради подаються:

       звернення на ім’я голови обласної ради суб’єкта спільної власності, балансоутримувача майна, з обґрунтуванням доцільності передачі;

       згода суб’єкта спільної власності, який приймає майно на баланс, із обґрунтуванням потреби подальшого використання майна;

       перелік майна, яке підлягає передачі, із визначенням його повної назви, інвентарного номера, року випуску, первісної та залишкової вартості, суми зносу на останню звітну дату;

       копія інвентарної картки обліку основних засобів за встановленою типовою формою (додаток до наказу Міністерства фінансів України від 13.09.2016 № 818, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 07.10.2016 за № 1336/29466);

       копія технічного паспорта (для автотранспортних засобів і нерухомого майна);

       для нерухомого майна копії правоустановчих документів на земельну ділянку (за наявністю);

       довідка у довільній формі або витяг з Державного реєстру обтяжень рухомого майна про наявність обтяжень чи обмежень стосовно розпорядження майном, що пропонується для відчуження, разом із відповідними підтверджувальними документами.

4.3. Документи щодо безоплатної передачі майна із балансу на баланс у межах спільної власності, які надходять до обласної ради, опрацьовуються комісією.

За потреби комісія може провести додатковий огляд майна, що пропонується для списання шляхом безоплатної передачі із балансу на баланс у межах спільної власності.

У протоколі засідання комісії зазначаються пропозиції щодо безоплатної передачі майна з балансу на баланс у межах спільної власності.

Протокол засідання комісії затверджується головою комісії та підписується всіма присутніми членами комісії.

У разі, коли суб’єкт спільної власності подав документи із порушенням вимог, передбачених у п. 4.2. цього Положення, а також коли в документах наявні суперечності, обласна рада у 30-денний термін листом повідомляє заявника про відмову у наданні згоди на списання шляхом безоплатної передачі у межах спільної власності, з обґрунтуванням причин.

За рішенням комісії Управління готує проект розпорядження голови обласної ради, який в установленому порядку направляється на розгляд профільних комісій обласної ради, про що повідомляється заявник.

 

РОЗДІЛ V

ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

 

5.1.       З метою забезпечення відкритості роботи комісії забезпечується відеофіксація засіданнь комісії, а також розміщення інформаційного повідомлення та результатів роботи комісії (відео) на офіційному веб-сайті Харківської обласної ради.

5.2.       Списання майна проводиться за первісною або за відновленою вартістю (у разі проведення індексації або переоцінки).

При списанні майна, що було в експлуатації, у документах поряд із їх первісною (відновленою) вартістю зазначається сума нарахованого зносу.

5.3.       Демонтаж майна, яке пропонується для списання шляхом ліквідації, проводиться тільки після отримання відповідного дозволу на списання цього майна.

Усі деталі, вузли, агрегати, будівельні матеріали демонтованого та розібраного обладнання, будівель та споруд, які придатні для ремонту іншого обладнання чи для подальшого використання, а також матеріали, отримані в результаті ліквідації майна, оприбутковуються із відображенням на рахунках бухгалтерського обліку запасів.

Непридатні для використання деталі та матеріали оприбутковуються як вторинна сировина.

5.4.       Вилучені після демонтажу майна деталі й вузли, що містять дорогоцінні метали, підлягають здачі суб’єктам господарювання, які здійснюють діяльність зі збирання та первинної обробки брухту і відходів дорогоцінних металів на підставі ліцензій, одержаних відповідно до вимог Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» (зі змінами).

5.5.       Кошти, одержані внаслідок списання майна шляхом ліквідації, використовуються відповідно  до вимог чинного законодавства України.

5.6.       Кошти, одержані внаслідок списання майна шляхом продажу (відчуження), спрямовуються на оновлення матеріально-технічної бази суб’єкта спільної власності, а за наявності у суб’єкта спільної власності заборгованості з виплати заробітної плати – в першу чергу на погашення заборгованості за податками і зборами (обов’язковими платежами) до бюджетів та державних цільових фондів, пов’язаних із заробітною платою, тощо.

5.7.       Амортизаційні відрахування по суб’єкту спільної власності (комунальне підприємство) спрямовуються на оновлення та модернізацію матеріально-технічної бази.

5.8.       Амортизаційні відрахування від орендованого майна спрямовуються на оновлення та модернізацію матеріально-технічної бази орендованого майна та за додатковою угодою зараховуються до переліку орендованого майна.

5.9.       Після надання відповідного дозволу суб’єкти спільної власності та  юридичні особи, що орендують майно, зобов’язані щомісячно звітувати про хід списання  майна шляхом ліквідації або продажу (відчуження).

5.10.    Суб’єкти спільної власності та юридичні особи, що орендують майно, у місячний строк після закінчення процедури списання подають до обласної ради звіт про списання майна та використання отриманих коштів.

5.11. Процедура списання майна вважається закінченою з моменту подання суб’єктом спільної власності та юридичними особами, що орендують майно, до обласної ради звіту про списання майна. Окремо рух цього майна відображається в щоквартальній довідці до балансу, яка подається до обласної ради разом із щоквартальною звітністю.

5.12.      Після отримання відповідного дозволу (розпорядження голови обласної ради) щодо передачі майна з балансу на баланс у межах спільної власності сторони, які передають і приймають,  у 15-денний термін здійснюють передачу майна згідно із актом приймання-передачі, що надається на затвердження голові обласної ради.

5.13.      Управлінням забезпечується внесення змін до відповідної документації щодо обліку майна та орендованого майна.

 

 

 

Перший заступник

голови обласної ради                                                                                    В. КОВАЛЕНКО