ЗАТВЕРДЖЕНО

 рішення обласної ради

від _______ 2020 року №      -VІІ

(_____ сесія VІІ скликання)

 

 

ПОРЯДОК

подання та розгляду заяв про включення об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області до переліку об’єктів, що підлягають приватизації, та вирішення інших питань щодо приватизації

 

 

РОЗДІЛ I

 ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

1.1. Порядок подання та розгляду заяв про включення об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області до переліку об’єктів, що підлягають приватизації, та вирішення інших питань щодо приватизації (далі – Порядок) розроблено відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про приватизацію  державного і комунального майна».

1.2. Цей Порядок визначає механізм підготовки й організації опрацювання заяв щодо включення об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області до відповідного переліку об’єктів, що підлягають приватизації.

Обласна рада здійснює згідно із законодавством комплекс заходів щодо забезпечення відкритості та прозорості приватизації, висвітлення приватизаційних процесів шляхом оприлюднення в засобах масової інформації (на своєму вебсайті, в офіційному друкованому виданні, у мережі Інтернет та/або на радіо, телебаченні) повідомлень про хід і результати приватизації.

1.3. Цей Порядок застосовується при приватизації усіх об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, що є об’єктами малої приватизації, крім тих, приватизація яких заборонена Законом України «Про приватизацію  державного і комунального майна» та іншими законами України.

Майно спільної власності, яке перебуває на балансах комунальних підприємств, установ, закладів, що не підлягають приватизації, та яке не входить до складу єдиних майнових комплексів, що забезпечують основні види діяльності таких підприємств, установ, закладів або більше трьох років не використовуються у виробничій діяльності і подальше їх використання не планується, віднесено до об’єктів, що підлягають приватизації.

1.4. Приватизація комунального майна здійснюється шляхом:

продажу об’єктів права комунальної власності на аукціоні, у тому числі: аукціоні з умовами; аукціоні без умов; аукціоні за методом покрокового зниження стартової ціни та подальшого подання цінових пропозицій; аукціоні зі зниженням стартової ціни; аукціоні за методом вивчення цінових пропозицій;

викупу об’єктів приватизації. Викуп об’єктів малої приватизації застосовується, якщо право покупця на викуп об’єкта передбачене чинним законодавством України.

1.5. Приватизації комунального майна передбачає:

- формування та затвердження переліку об’єктів, що підлягають приватизації;

опублікування відповідного переліку об’єктів, що підлягають приватизації, в установленому законом порядку;

- прийняття обласною радою рішення про приватизацію об’єкта спільної власності;

- опублікування інформації про прийняття рішення про приватизацію об’єкта та у випадках, передбачених чинним законодавством, інформації про вивчення попиту для визначення стартової ціни;

проведення інвентаризації та оцінки об’єкта приватизації відповідно до законодавства;

- проведення у випадках, передбачених законом, аудиту, екологічного аудиту об’єкта приватизації;

- затвердження у випадках, передбачених законодавством, умов продажу об’єктів приватизації, розроблених аукціонною комісією;

- опублікування інформації про умови продажу, в тому числі стартову ціну об’єкта приватизації;

- проведення аукціону, укладання договору купівлі-продажу;

- укладання договору купівлі-продажу в разі приватизації об’єкта шляхом викупу;

- прийняття рішення про завершення приватизації;

- опублікування інформації про результати приватизації.

 

РОЗДІЛ II

ПОРЯДОК ФОРМУВАННЯ ТА ЗАТВЕРДЖЕННЯ ПЕРЕЛІКУ ОБ’ЄКТІВ, ЩО ПІДЛЯГАЮТЬ ПРИВАТИЗАЦІЇ

 

 

2.1. Ініціювати приватизацію об’єкта спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області можуть: обласна рада, балансоутримувачі, покупці.

Перелік об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, що підлягають приватизації (далі – Перелік), ухвалюється обласною радою, за наявності погодження відповідних рад. Включення нових об’єктів до такого переліку здійснюється шляхом ухвалення окремого рішення щодо кожного об’єкта спільної власності.

2.2. Для включення майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області до переліку об’єктів, що підлягають приватизації, Управління з питань комунальної власності виконавчого апарату обласної ради:

- спільно з профільною постійною комісією обласної ради постійно переглядає, виявляє майно спільної власності, яке безпосередньо не забезпечує виконання підприємствами, установами, закладами статутних завдань; майно, що більше трьох років не використовується у виробничій діяльності і подальше його використання не планується, та розробляє і вносить на розгляд обласної ради пропозиції щодо включення відповідних об’єктів до Переліку;

- спільно з балансоутримувачами та профільною постійною комісією обласної ради виявляє об’єкти соціально-культурного призначення, визначає умови їх подальшого функціонування, а також строк збереження профілю діяльності об’єктів соціально-культурного призначення або можливість перепрофілювання кожного з таких об’єктів та розробляє і вносить на розгляд обласної ради пропозиції щодо включення відповідного об’єкта до Переліку.

2.3. Заяви про включення об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області до Переліку потенційними покупцями подаються до обласної ради, яка розглядає їх відповідно до цього Порядку.

2.4. Обласна рада може припинити приватизацію об’єкта приватизації шляхом ухвалення відповідного рішення про скасування попереднього рішення (виключення об’єкта з Переліку).

 

 

РОЗДІЛ ІІІ

ПОРЯДОК ПОДАННЯ ТА РОЗГЛЯДУ ЗАЯВ, ПІДГОТОВКИ ОБ'ЄКТІВ ДО ПРИВАТИЗАЦІЇ

 

3.1. Фізичні або юридичні особи, які мають намір скористатися правом на приватизацію єдиного майнового комплексу, його структурного підрозділу, окремого майна, в тому числі орендованого, або об’єкта незавершеного будівництва, звертаються з відповідною заявою до голови обласної ради.  

За дорученням голови обласної ради така заява направляється на розгляд Управлінню з питань комунальної власності виконавчого апарату обласної ради (далі - Управління), а також профільній та суміжним постійним комісіям обласної ради для внесення пропозицій.

За окремим письмовим запитом обласної ради, балансоутримувач потенційного об’єкта приватизації подає протягом 15 днів до обласної ради свої пропозиції щодо можливості відчуження майна та відомості про об’єкт приватизації (щодо об’єктів нерухомого майна - адресу, площу об’єкта і повне найменування балансоутримувача об’єкта нерухомого майна, інформацію про балансову вартість або її відсутність, а також інформацію про державну реєстрацію права власності на об’єкт нерухомого майна (реєстраційний номер об’єкта нерухомого майна та дата реєстрації) або стан здійснення такої реєстрації, а також відомості про земельну ділянку, на якій розташовано об’єкт).

Для включення об’єктів соціально-культурного призначення до переліку об’єктів, що підлягають приватизації, балансоутримувачі такого майна подають до обласної ради, разом з пропозиціями стосовно включення до переліку, пропозиції щодо строку збереження профілю діяльності об’єктів соціально-культурного призначення або можливості перепрофілювання кожного з таких об’єктів.

На об’єкти, що підлягають відчуженню, балансоутримувач  за потреби виготовляє технічний паспорт об’єкта нерухомості та проводиться їхня державна реєстрація.

Питання приватизації (відчуження) об’єкта спільної власності, за потреби, попередньо узгоджуються зі спеціально уповноваженими органами охорони культурної спадщини, відповідними територіальними громадами.

Інформація про попередні результати розгляду заяви потенційного покупця протягом  30  днів доводиться до заявника у письмовій формі або за проханням заявника - засобами електронного зв’язку.

За відсутності підстав для відмови в приватизації, матеріали узагальнюються Управлінням та розробляється проєкт рішення про включення відповідного об’єкта до Переліку, який вноситься на розгляд обласної ради в порядку, встановленому Регламентом Харківської обласної ради.

Обласна рада повідомляє потенційного покупця та уповноважений орган управління об’єктом (балансоутримувача) про включення майна підприємства, установи чи закладу до Переліку протягом п’яти робочих днів із дня ухвалення відповідного рішення.

3.2. Об’єкти малої приватизації продаються виключно на електронних аукціонах. Кабінетом Міністрів України затверджуються: Порядок проведення електронних аукціонів для продажу об’єктів малої приватизації;  Порядок відбору операторів електронних майданчиків для організації проведення електронних аукціонів з продажу об’єктів малої приватизації, авторизації електронних майданчиків; розмір та порядок сплати коштів за участь; визначення переможця за результатами електронного аукціону; порядок визначення додаткових умов продажу.

Електронний аукціон проводиться відповідно до договору, що укладається між обласною радою  та операторами електронних майданчиків.

3.3. З моменту прийняття обласною радою відповідного рішення про продаж об’єктів здійснюється їх підготовка до приватизації.

Підготовка об'єктів до продажу включає:

- підготовку та опублікування інформації про об’єкти приватизації на офіційному сайті обласної ради та в електронній торговій системі;

- організацію та проведення конкурсу з відбору суб’єктів оціночної діяльності, що будуть проводити оцінку майна, яке підлягає приватизації шляхом викупу, або при відсутності балансової вартості майна;

- проведення інвентаризації та оцінки майна відповідно до законодавства;

- проведення у випадках, передбачених законом, аудиту, екологічного аудиту об’єкта приватизації;

- утворення аукціонних комісій;

- затвердження умов продажу об’єктів приватизації, розроблених аукціонною комісією;

- опублікування інформації про умови продажу, в тому числі стартову ціну об’єкта приватизації;

- інші заходи (направлення у відповідні органи влади, організації та установи письмових запитів про залучення їх представників до роботи у складі комісій з інвентаризації (за потребою) чи аукціонної комісії).

3.4. Інформація про об’єкти приватизації оприлюднюється на офіційному сайті обласної ради та в електронній торговій системі протягом п’яти робочих днів із дня ухвалення обласною радою відповідного рішення.

3.5. Інвентаризація майна об’єкта приватизації проводиться за розпорядженням голови обласної ради в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, а оцінка такого об’єкта (за потреби) здійснюється відповідно до Методики оцінки майна, затвердженої Кабінетом Міністрів України.

3.6 Стартова ціна об’єкта продажу визначається аукціонною комісією на рівні балансової вартості об’єкта (активів об’єкта) малої приватизації. Ціна продажу об’єкта, що підлягає приватизації шляхом викупу, визначається на підставі результатів його оцінки.

3.7. Визначення суб’єкта оціночної діяльності, який буде проводити незалежну оцінку майна, здійснюється на конкурсній основі. Конкурсний відбір суб’єкта оціночної діяльності здійснюється конкурсною комісією, яка в своїй діяльності керується Положенням про конкурсну комісію з відбору суб’єктів оціночної діяльності.

3.8. Висновки про вартість майна, що приватизується, складені суб’єктом оціночної діяльності, після їх погодження постійною комісією обласної ради з питань спільної власності територіальних громад області  підлягають затвердженню шляхом скріплення його печаткою та підписом голови обласної ради.

3.9. Аукціонна комісія з питань приватизації (відчуження) об’єкта спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області для продажу об’єктів малої приватизації утворюється протягом 10 робочих днів із дня прийняття рішення про приватизацію об’єкта та діє відповідно до Положення про аукціонну комісію, затвердженого рішенням обласної ради.

3.10. Умови продажу (додаткові умови продажу) об’єкта приватизації спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області визначає аукціонна комісія, про що зазначається у Протоколі її засідання, який протягом п’яти робочих днів надається на погодження до  постійної комісії обласної ради з питань спільної власності територіальних громад області. За результатами розгляду комісією протокол затверджує голова обласної ради.

Після затвердження умов продажу Управління не пізніше 10 робочих днів публікує інформаційне повідомлення в офіційному друкованому виданні, на офіційному вебсайті Харківської обласної ради та в електронній торговій системі.

3.11. Обласна рада, за наявності підстав, може прийняти рішення щодо відміни електронного аукціону на будь-якому етапі до дня опублікування в електронній торговій системі рішення про завершення приватизації. Рішення про відміну електронного аукціону опубліковується в електронній торговій системі не пізніше робочого дня, наступного за днем його прийняття.

 

 

РОЗДІЛ IV

ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

 

4.1. За результатом проведених аукціонів, викупу між обласною радою, в особі голови обласної ради, та покупцем укладається договір купівлі-продажу, який підлягає нотаріальному посвідченню та, у випадках, передбачених законом, державній реєстрації.

4.2. Приватизація об’єкта вважається завершеною з моменту його продажу та переходу до покупця права власності і прийняття обласною радою рішення про завершення приватизації.

4.3 Протягом 10 календарних днів після прийняття рішення про завершення приватизації об’єкта публікується інформація про результати приватизації в офіційному друкованому виданні та на офіційному вебсайті Харківської обласної ради.

 

4.4. Контроль за належним і своєчасним виконанням умов договорів купівлі-продажу об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області здійснює  постійна комісія обласної ради з питань спільної власності територіальних громад області та відповідні структурні підрозділи виконавчого апарату обласної ради, в межах повноважень.

4.5. Строк виконання зобов’язань, визначених у договорі купівлі-продажу, не має перевищувати п’яти років, за винятком тих, щодо яких обласна рада за поданням аукціонної комісії може встановити інший строк виконання.

4.6. Питання, не врегульовані цим Порядком або рішеннями обласної ради, регулюються законодавством України з питань приватизації державного та комунального майна.

 

 

 

Перший заступник

голови обласної ради                                                                    Віктор КОВАЛЕНКО