ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішення обласної ради

від _______ 2020 року №      -VІІ

( _____ сесія VІІ скликання)

 

П О Л О Ж Е Н Н Я

про особливості та порядок передачі в оренду майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області

 

I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

1.1. Положення про особливості та порядок передачі в оренду майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області (далі – Положення), розроблено відповідно до Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Закону України «Про оренду державного та комунального майна» (далі - Закону), Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні», Порядку передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 червня 2020 р. № 483 «Деякі питання оренди державного та комунального майна» (далі - Порядку), інших законодавчих актів України та рішень обласної ради.

 1.2. Це Положення застосовується при передачі в оренду й укладанні договорів оренди єдиних майнових комплексів комунальних підприємств, що перебувають у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, їх структурних підрозділів, нерухомого майна комунальних підприємств (закладів, установ, організацій), що є об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, а також встановлює порядок і умови надання дозволів комунальним підприємствам, установам та організаціям на укладання договорів оренди нерухомого майна (будівлі, споруди, приміщення), іншого окремого індивідуально визначеного майна.

1.3. Галузеві особливості оренди майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області (у сферах теплопостачання, водопостачання, водовідведення, об’єктів паливно-енергетичного комплексу та інш.) визначаються виключно законами.

 1.4. Об’єктами оренди відповідно до цього Положення є:

- єдині майнові комплекси підприємств, їхніх відокремлених структурних підрозділів (далі - єдині майнові комплекси);

- нерухоме майно (будівлі, споруди, приміщення, а також їх окремі частини);

- інше окреме індивідуально визначене майно.

1.5. Суб’єктами орендних відносин відповідно до цього Положення є:

-          орендар;

-          орендодавець;

-    балансоутримувач;

-    обласна рада;

-    постійні комісії обласної ради;

-    органи охорони культурної спадщини.

 1.6. Орендодавцями майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області є:

ü  Обласна рада - щодо єдиних майнових комплексів, нерухомого майна і споруд;

ü  балансоутримувачі - щодо:

-      нерухомого майна для організації та проведення науково-практичних, культурних, мистецьких, громадських, суспільних та політичних заходів - на строк, що не перевищує п’яти календарних днів протягом шести місяців, а також щодо майна, яке передається суб’єктам виборчого процесу для проведення публічних заходів (зборів, дебатів, дискусій) під час та на період виборчої кампанії;

-      нерухомого майна для організації та проведення науково-практичних, культурних, мистецьких, громадських, суспільних та політичних заходів - на строк, що не перевищує 30 календарних днів протягом одного року щодо кожного орендаря, якщо балансоутримувачем є комунальне підприємство, установа, організація, що здійснює діяльність з організування конгресів і торговельних виставок;

-      іншого окремого індивідуально визначеного майна та транспортних засобів;

-      нерухомого майна, загальна площа якого не перевищує 400 квадратних метрів на одного балансоутримувача (виключно на підставі відповідного рішення обласної ради).

1.7. Орендарями майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області можуть бути фізичні та юридичні особи, у тому числі фізичні та юридичні особи іноземних держав, міжнародні організації та особи без громадянства (крім передбачених частиною четвертою статті 4 Закону України «Про оренду державного та комунального майна»).

1.8.        Структурним підрозділом виконавчого апарату обласної ради, яке створено для здійснення організаційних заходів з управління майном, що є у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області є управління з питань комунальної власності виконавчого апарату обласної ради.

1.9. Етапність передачі в оренду майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області передбачає:

- прийняття рішення щодо наміру передачі майна в оренду;

- внесення інформації про потенційний об’єкт оренди до ЕТС;

- прийняття обласною радою рішення щодо включення потенційного об’єкта оренди до одного із Переліків:

Переліку першого типу - Перелік об’єктів, щодо яких прийнято рішення про передачу в оренду на аукціоні;

Переліку другого типу - Перелік об’єктів, щодо яких прийнято рішення про передачу в оренду без проведення аукціону;

- опублікування інформації про потенційний об’єкт оренди, щодо якого прийнято рішення про включення до одного з Переліків, в електронній торговій системі (далі - ЕТС);

- розміщення в ЕТС оголошення про передачу майна в оренду;

- проведення аукціону на право оренди майна або передача об’єкта в оренду без проведення аукціону, укладення та публікація в ЕТС договору оренди.

1.10. Об’єкти спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області передаються в оренду за результатами проведення аукціону виключно в ЕТС, у тому числі аукціону, предметом якого є право на продовження договору оренди об’єкта, у випадках, передбачених Законом, Порядком та цим Положенням.

1.11. Передача в оренду майна без проведення аукціону особам, які мають право на отримання в оренду майна без проведення аукціону здійснюється виключно в ЕТС.

1.12. Право на отримання в оренду комунального майна без проведення аукціону, крім визначених статтею 15 Закону, також мають підприємства, установи, організації та заклади, включені до Переліку таких, що надають соціально важливі послуги населенню, який затверджується обласною радою.

1.13. Аукціон проводиться відповідно до договору, що укладається між обласною радою та оператором електронного майданчика.

1.14. Будь-яка дія, вчинена в електронній торговій системі з особистого кабінету потенційного орендаря, учасника аукціону, балансоутримувача, уповноваженого представника обласної ради вважається такою, що вчинена відповідною особою.

1.15. Відповідальні представники обласної ради, що здійснюють в ЕТС операції, пов’язані із забезпеченням процедури передачі майна територіальних громад сі, селищ, міст області в оренду та їх повноваження (за потребою) визначаються на підставі розпорядження голови обласної ради.

 

ІІ. ПОРЯДОК ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ ПРО НАМІР ПЕРЕДАЧІ МАЙНА В ОРЕНДУ.

 

2.1.                Щороку, строком до 01 грудня поточного року, з метою формування переліків потенційних об’єктів оренди, балансоутримувачі майна – комунальні підприємства (заклади, установи, організації) подають до Харківської обласної ради інформацію про наявність майна, що може бути передане в оренду.

2.2. Інформація, отримана від балансоутримувачів, опрацьовується управлінням з питань комунальної власності виконавчого апарату обласної ради та узагальнюється за формою, встановленою фондом державного майна.

2.3. Зазначені переліки потенційних об’єктів оренди, разом із матеріалами, на підставі яких вони були сформовані, доповідною запискою управління з питань комунальної власності виконавчого апарату обласної ради спрямовуються на ім’я голови обласної ради та за його дорученням розглядаються постійною комісією з питань спільної власності територіальних громад області.

2.4.                Погоджені постійною комісією Переліки потенційних об’єктів оренди оприлюднюються на офіційному сайті обласної ради та в ЕТС.

У випадку отримання від балансоутримувачів майна - підприємств (установ, організацій) додаткової інформації, вказані переліки змінюються відповідно до встановленої процедури.

 

III. ПОРЯДОК РОЗГЛЯДУ ЗАЯВ ПРО ПЕРЕДАЧУ ОБ’ЄКТА В ОРЕНДУ ТА ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ ПРО ВКЛЮЧЕННЯ ПОТЕНЦІЙНОГО ОБ’ЄКТА ОРЕНДИ ДО ОДНОГО ІЗ ПЕРЕЛІКІВ.

 

3.1. Ініціаторами оренди майна можуть бути потенційний орендар, балансоутримувач, Харківська обласна рада, постійні депутатські комісії.

3.2. Потенційний орендар, зацікавлений в одержанні в оренду нерухомого майна, звертається до обласної ради із заявою про включення цього майна до Переліку відповідного типу.

У заяві потенційний орендар може зазначити такі відомості:

-  відому йому інформацію про потенційний об’єкт оренди, яка дозволяє його ідентифікувати;

-  бажаний розмір площі об’єкта в разі, коли заява подається лише щодо частини об’єкта;

-  цільове призначення, за яким об’єкт оренди планується до використання;

-  бажаний строк оренди, а в разі коли об’єкт планується до використання погодинно, - бажаний графік використання об’єкта;

-  тип Переліку, до якого пропонується включити об’єкт оренди;

-  обґрунтування доцільності включення майна до Переліку другого типу, якщо заява подається щодо включення майна до такого Переліку;

-  контактні дані заявника (поштова адреса, номер телефону, адреса електронної пошти), а для юридичних осіб - також ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України.

3.3. Потенційний орендар, який має намір взяти в оренду єдиний майновий комплекс до своєї заяви додає річну фінансову звітність на останню звітну дату.

3.4. Обласна рада протягом п’яти робочих днів з дати отримання відповідної заяви передає її балансоутримувачу такого майна. Якщо об’єктом оренди є єдиний майновий комплекс заява передається протягом 30 календарних днів.

3.5. За результатами розгляду заяви балансоутримувач майна протягом десяти робочих днів з дати отримання такої заяви, разом із технічними характеристиками потенційного об’єкта оренди надає до обласної ради відповідні пропозиції:

- про доцільність передачі майна в оренду та його запропоновану мету використання;

- про відсутність можливості включення об’єкта до відповідного Переліку.

3.6. У разі надходження заяви про оренду майна до балансоутримувача об’єкта, він у 10-денний термін після дати її реєстрації надсилає до обласної ради на розгляд копію заяви та додані до неї документи, технічну характеристику об’єкта оренди, свої пропозиції.

3.7. Потенційний орендар, зацікавлений в отриманні майна в оренду, може звернутися до обласної ради та/або балансоутримувача із заявою про включення такого майна до Переліку відповідного типу через електронну торгову систему.

Порядок реєстрації потенційного орендаря в електронній торговій системі для подання ним заяви про включення майна до Переліку відповідного типу визначається згідно з правилами функціонування електронного майданчика, через який такий орендар подає заяву.

Заява про включення майна до Переліку відповідного типу подається шляхом заповнення електронної форми через особистий кабінет в електронній торговій системі і завантаження електронних копій документів, передбачених пунктами 3.2. та 3.3 цього Положення.

Розгляд таких заяв відбувається у порядку, визначеному для розгляду письмових звернень (заяв).

3.8. Після надходження заяви про оренду та/або інформації підприємства–балансоутримувача щодо можливості передачі в оренду об’єкта, управлінням з питань майна комунальної власності виконавчого апарату обласної ради готуються матеріали для розгляду цього питання обласною радою.

 Для цих цілей управлінням з питань комунальної власності виконавчого апарату обласної ради забезпечується підготовка відповідних запитів та узагальнення отриманої інформації, надання пропозицій щодо включення потенційного об’єкта оренди до відповідного переліку, шляхом формування таких переліків та підготовки проєкту рішення обласної ради щодо наміру передачі майна в оренду, за потреби - здійснення організаційних заходів щодо проведення державної реєстрації об’єкта оренди та укладання/переукладання охоронного договору, якщо об’єктом оренди є пам’ятка культурної спадщини.

 3.9. Питання про передачу в оренду майна узгоджується з постійною комісією обласної ради з питань спільної власності територіальних громад області та відповідними профільними комісіями обласної ради, а у випадках, передбачених чинним законодавством, - з органом культурної спадщини та Антимонопольним комітетом України.

3.10. На підставі пропозицій балансоутримувача  або з власної ініціативи власника майна  можуть бути  розроблені  та встановлені додаткові умови оренди майна, крім таких що містять обмеження конкуренції та дискримінації учасників.

 3.11. У разі надходження до обласної ради заяви про передачу в оренду єдиного майнового комплексу, його структурного підрозділу, питання доцільності передачі такого об’єкта в оренду може попередньо узгоджуватися із галузевим управлінням Харківської обласної державної адміністрації, до сфери управління якого відноситься діяльність балансоутримувача майна.

3.12. Якщо об’єктом оренди є пам’ятка культурної спадщини, щойно виявлений об’єкт культурної спадщини чи її (його) частина (далі - пам’ятка), за ініціативою обласної ради/балансоутримувача або за наявності заяви потенційного орендаря про включення майна до Переліку відповідного типу, заява та додані до неї документи надсилається для розгляду відповідному органу охорони культурної спадщини.

До заяви додається укладений власником пам’ятки або балансоутримувачем з органом охорони культурної спадщини примірник охоронного договору на об’єкт, або лист власника пам’ятки або балансоутримувача до органу охорони культурної спадщини із проханням подати проект договору, якщо охоронний договір не укладено.

3.13. За результатами розгляду питання про передачу в оренду єдиного майнового комплексу та за наявності відповідних пропозицій, обласною радою може бути прийнято рішення про передачу в оренду із додатковими умовами.

Додатковими умовами оренди майна єдиного майнового комплексу можуть бути:

-                виготовлення продукції в обсягах, необхідних для задоволення потреб регіону;

-                збереження та/або створення нових робочих місць;

-                вжиття заходів для захисту навколишнього природного середовища з метою дотримання екологічних норм експлуатації об’єкта;

-                створення безпечних умов праці;

-                дотримання умов належного утримання об’єктів закладів освіти, охорони здоров’я, соціально-культурного призначення.

-                збереження основних видів діяльності підприємства;

-                дотримання вимог щодо експлуатації об’єкта;

-                внесення протягом десяти робочих днів з дати укладення договору оренди плати не менш як за шість місяців або інший період, за який вноситься відповідна плата;

-                технічне переоснащення, модернізація виробництва (сума інвестицій) та енергомодернізація об’єкта;

-                забезпечення соціальних гарантій працівникам згідно з вимогами трудового законодавства;

-                оплата послуг юридичних та фізичних осіб (у разі їх залучення), пов’язаних із проведення обов’язкового екологічного аудиту у випадках, передбачених законодавством;

- вимоги та додаткові обмеження природоохоронного законодавства щодо користування об’єктом.

3.14. За результатами розгляду питання про передачу в оренду пам’ятки культурної спадщини та за наявності відповідних пропозицій органу охорони культурної спадщини, обласною радою може бути прийнято рішення про передачу в оренду із додатковими умовами щодо забезпечення орендарем вимог законодавства про охорону культурної спадщини та умов і обмежень охоронного договору, укладеного власником або балансоутримувачем з відповідним органом охорони культурної спадщини, відшкодування витрат балансоутримувача на укладання/переукладання охоронного договору, виготовлення технічної документації на об’єкт оренди та/або проведення його державної реєстрації.  

Пам’ятка, що перебуває в незадовільному або аварійному стані та потребує невідкладного капітального ремонту або реставрації, може бути передана в довгострокову пільгову оренду згідно встановленого законодавством Порядку.

3.15. Про прийняте обласною рішення або у разі відмови включення потенційного об’єкта до одного із Переліків, балансоутримувач та заявник інформуються у встановлені законодавство строки.

3.16. Потенційний орендар, зацікавлений в одержанні в оренду індивідуально визначеного майна, транспортного засобу або нерухомого майна для організації та проведення науково-практичних, культурних, мистецьких, громадських, суспільних та політичних заходів, звертається із відповідною заявою до балансоутримувача такого майна.

 

IV. ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ АУКЦІОНУ НА ПРАВО УКЛАДАННЯ ДОГОВОРУ ОРЕНДИ МАЙНА.

 

4.1. Після прийняття обласною радою відповідного рішення, протягом 15 календарних днів на офіційному сайті обласної ради та в ЕТС розміщується інформація про об’єкти оренди включені до відповідних Переліків.

Аукціони з передачі майна в оренду проводяться не раніше ніж через 20 робочих днів, але не пізніше ніж через 35 днів після публікації в ЕТС оголошення про передачу майна в оренду.

4.2. Порядок функціонування ЕТС, порядок та строки передачі майна в оренду, подання заяв на участь в аукціоні, проведення аукціонів, розмір, порядок та строки сплати, повернення гарантійних, реєстраційних внесків, плати за участь в аукціоні (винагороди оператора), порядок та строки підписання, опублікування протоколу та договору оренди за результатами аукціону визначаються Порядком передачі майна в оренду.

4.3. Після закінчення електронного аукціону та формування протоколу аукціону, управлінням з питань комунальної власності виконавчого апарату обласної ради протягом трьох робочих днів здійснюється перевірка заяви на участь переможця аукціону і доданих до неї документів та інформації, за результатами якої готується доповідна на ім’я голови обласної ради про результати проведених аукціонів та пропозиції щодо затвердження протоколу аукціону або про відмову у його затвердженні. На підставі висновків доповідної головою обласної ради видається розпорядження про затвердження протоколу аукціону та укладання договору оренди, а також про проведення повторного аукціону об’єкта оренди, у разі відмови у затверджені протоколу аукціону.

4.4. Обласна рада не затверджує протокол аукціону, не укладає договір оренди за результатами аукціону з потенційним орендарем у випадках, визначених Законодавством.

Не можуть бути підставою для прийняття рішення про відмову у затвердженні протоколу аукціону та подальшому укладенні договору оренди формальні (несуттєві) помилки в оформленні заяви або в документах та інформації, що подаються разом із такою заявою, які не впливають на зміст заяви, документів та інформації, зокрема технічні помилки та описки.

Рішення про відмову у затвердженні протоколу аукціону або про відмову від укладення договору оренди має містити вичерпний перелік підстав для його прийняття і приймається після закінчення електронного аукціону на підставі перевірки орендодавцем заяви на участь переможця аукціону і доданих до неї документів та інформації.

4.5. Переможець аукціону може оскаржити прийняте власником майна рішення до суду протягом одного місяця з дати отримання його копії, але не пізніше трьох місяців з дати опублікування цього рішення в ЕТС.

4.6. Після закінчення аукціону сплачений потенційними орендарями гарантійний внесок повертається потенційним орендарям, які не стали переможцями аукціону, протягом 10 робочих днів з дня затвердження розпорядженням голови обласної ради протоколу аукціону, крім випадків, визначених Порядком передачі майна в оренду.

 

V. ВИЗНАЧЕННЯ ВАРТОСТІ ОБ’ЄКТА ОРЕНДИ.

 

5.1. Вартістю об’єкта оренди для цілей визначення стартової орендної плати є його балансова вартість станом на останнє число місяця, який передує даті визначення стартової орендної плати.

5.2. Вартістю об’єкта оренди для цілей укладання договору оренди з бюджетною установою  є його балансова вартість станом на останнє число місяця, який передує даті укладання договору оренди.

5.3. Вартість об’єкта оренди для цілей розрахунку розміру орендної плати, визначеного відповідно до діючої Методики розрахунку орендної плати, встановлюється на рівні його ринкової (оціночної) вартості, у разі, якщо:

-  об’єктом оренди є єдиний майновий комплекс комунального підприємства;

- об’єкт оренди пропонується для передачі в оренду без проведення аукціону (крім установ і організацій, діяльність яких фінансується за рахунок державного або місцевих бюджетів);

- об’єкт оренди використовується на підставі договору оренди, укладеного без проведення аукціону або конкурсу, і орендар бажає продовжити договір оренди на новий строк.

5.4. Ринкова (оціночна) вартість об’єкта, який перебуває в оренді на підставі договору, який орендар бажає продовжити на новий строк без проведення аукціону у випадках, передбачених Законом, визначається на замовлення орендаря, без доручення балансоутримувача.

У разі проведення капітального ремонту, який дає право на зарахування витрат орендаря в рахунок орендної плати або для реалізації права на компенсацію вартості невід’ємних поліпшень, вартість невід’ємних поліпшень визначається на підставі звіту незалежного оцінювача про ринкову вартість поліпшень. Така оцінка також здійснюється на замовлення орендаря без доручення балансоутримувача і повинна бути проведена не раніше ніж за шість місяців та не пізніше ніж за три місяці до закінчення строку договору оренди.

5.5. В усіх інших випадках ринкова (оціночна) вартість об’єкта оренди для цілей оренди визначається на замовлення балансоутримувача. Незалежна оцінка майна проводиться на підставі договору на проведення оцінки майна, який укладається замовником із суб’єктом оціночної діяльності – суб’єктом господарювання, відібраними на конкурсних засадах у порядку, встановленому законодавством.

Орендар, визначений за результатами аукціону, або орендар, якому було передано в оренду об’єкт без аукціону, зобов’язаний відшкодувати балансоутримувачу вартість проведення оцінки об’єкта оренди.

5.6. Ринкова (оціночна) вартість об’єкта оренди визначається відповідно до Методики оцінки майна, затвердженої Кабінетом Міністрів України. Незалежна оцінка та рецензування звіту про оцінку майна (акта оцінки майна) здійснюється відповідно до Закону України “Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні”.

5.7. Висновки суб’єкта оціночної діяльності про вартість майна погоджуються з комісією обласної ради з питань спільної власності територіальних громад області та затверджуються головою обласної ради або його заступниками за розподілом обов’язків.

 

VI. УМОВИ ДОГОВОРУ ОРЕНДИ КОМУНАЛЬНОГО МАЙНА.

 

6.1.  Договір оренди укладається між орендодавцем, балансоутримувачем  та переможцем електронного аукціону, або орендарем, що має право на укладання договору без проведення аукціону.

6.2. До укладення договору оренди за результатами аукціону, або в день його підписання переможець електронного аукціону зобов’язаний сплатити на рахунок, зазначений орендодавцем, авансовий внесок у розмірах та порядку, що передбачені проектом договору оренди майна, опублікованим в оголошенні про передачу майна в оренду, а в разі проведення електронного аукціону на продовження договору оренди - також вартість невід’ємних поліпшень, у сумі, зазначеній в оголошенні про продовження договору оренди.

 

Орендодавець зараховує авансовий внесок у рахунок майбутніх платежів орендаря з орендної плати та перераховує його відповідно до пропорцій, що визначені діючою Методикою оренди.

6.3.  Істотними умовами договору оренди комунального майна є:

-         об’єкт оренди (склад і вартість, з урахуванням її індексації);

-         строк, на який укладається договір оренди;

-         орендна плата, з урахуванням її індексації;

-         порядок використання амортизаційних відрахувань;

-         відновлення орендованого майна та умови його повернення;

-         виконання зобов’язань;

-         страхування орендарем взятого ним в оренду майна;

-         обов’язки сторін щодо забезпечення пожежної безпеки орендованого майна;

-         забезпечення виконання зобов’язань – неустойка (штраф, пеня), порука, завдаток тощо;

-         порядок здійснення орендодавцем контролю за станом об’єкта оренди.

6.4. У договорі оренди обов’язково зазначається, що невиконання умов, додаткових умов оренди майна є підставою для дострокового припинення договору оренди. Крім того, у договорі зазначаються обов’язки орендаря щодо збереження, схоронності майна, недопущення його псування та руйнування, щодо використання об’єкта оренди за цільовим призначенням (у разі потреби), щодо компенсації орендарем витрат, пов’язаних з проведенням переоцінки (оцінки) об’єкта оренди, якщо проведення переоцінки (оцінки) об’єкта вимагається згідно з Законом, щодо укладення договору страхування стосовно об’єкта оренди, а також щодо використання об’єкта відповідно до напряму виробничої діяльності підприємства, якщо об’єктом оренди є єдиний майновий комплекс. Якщо об’єктом оренди є єдиний майновий комплекс, у договорі оренди обов’язково зазначаються обов’язки орендаря щодо погашення боргів із заробітної плати та перед бюджетом, простроченої кредиторської заборгованості підприємства (у разі їх наявності).

6.5.  За згодою сторін у договорі можуть бути передбачені наступні умови:

-         сплата всіх належних комунальних платежів;

-         обов’язок орендаря своєчасно здійснювати поточний та, за згодою орендодавця, капітальний ремонт орендованого майна;

-         сплата платежів за користування земельною ділянкою;

-         інші умови, передбачені Примірним договором оренди нерухомого майна.

6.6. Проект договору оренди, що розміщується в оголошенні про передачу майна в оренду на аукціоні, повинен містити всю інформацію, передбачену примірним договором оренди, крім інформації про особу орендаря та орендну плату.

 6.7. Договір оренди підлягає нотаріальному посвідченню, якщо строк, на який укладається цей договір, перевищує п’ять років.

6.8. Укладання договорів оренди окремого індивідуально визначеного майна, транспортних засобів та нерухомого майна, зазначеного в п. 1.6 Положення здійснюється комунальним підприємством (організацією, установою).

 Один примірник такого договору, а також копії відповідних матеріалів, що стали підставою для його укладання, сторони направляють із супровідним листом до обласної ради протягом місяця з дати підписання уповноваженими особами.

6.9. Укладання договорів оренди нерухомого майна загальною площею до 400 кв. м на одне комунальне підприємство (організацію, установу) здійснюється ними на підставі прийнятого обласною радою рішення.

6.10. Договір оренди єдиних майнових комплексів підприємств, їх відокремлених підрозділів комунальної власності укладається між орендодавцем та переможцем електронного аукціону.

У разі відмови балансоутримувача від підписання договору оренди, договір укладається між орендодавцем та переможцем електронного аукціону.

6.11. Договір оренди оприлюднюється орендодавцем в електронній торговій системі через особистий кабінет. Акт приймання-передачі підписується та оприлюднюється одночасно з укладенням договору оренди об’єкта оренди.

 

VIІ. ПОДОВЖЕННЯ ДОГОВОРІВ ТА ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО НИХ.

 

7.1. У випадках, передбачених Законом, Порядком та цим Положенням, продовження договорів оренди здійснюється за результатами проведення аукціону

7.2.  Без проведення аукціону можуть бути продовжені договори, які:

укладені та продовжуються вперше, за умови, якщо строк оренди за такими договорами становить п’ять років або менше;

укладені без проведення аукціону з установами, організаціями, передбаченими статтєю 15 Закону, а також укладені з підприємствами, установами, організаціями, що надають соціально важливі послуги населенню.

7.3.                До договору оренди можуть бути внесені зміни з метою приведення строку договорів у відповідність із мінімальним строком оренди, зміни цільового призначення використання майна або збільшення орендованої площі, у випадках передбачених Законом Закону України «Про оренду державного та комунального майна».

7.4.                Договори оренди можуть бути продовжені на той самий строк, на який вони були укладені, на підставі заяви орендаря про продовження договору, поданої орендодавцю не пізніше ніж за три місяці до закінчення строку дії договору оренди.

7.5.                Якщо чинний орендар має заборгованість із сплати орендної плати він не може звертатися із заявою про продовження договору оренду до моменту погашення ним такої заборгованості.

7.6. Управління з питань комунальної власності виконавчого апарату обласної ради, разом із результатами здійсненого відповідно до Порядку виконання контрольних функцій у сфері оренди майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області періодичного комплексного контролю діючих договорів оренди, забезпечує надання щоквартальної інформації щодо закінчення термінів договорів оренди для подальшого розгляду постійною комісією обласної ради з питань спільної власності територіальних громад області питання стосовно подальшого їх перебування в оренді.

7.7. Рішення про продовження договору оренди комунального майна, та рішення про відмову у продовженні договору оренди комунального майна приймаються постійною комісією обласної ради з питань спільної власності територіальних громад області питання за результатами розгляду заяв орендарів, актів періодичного контролю, наданих управлінням з питань комунальної власності, пропозицій балансоутримувачів об’єктів оренди.

 

VIІІ. ПЕРЕДАЧА МАЙНА В СУБОРЕНДУ ТА ПОРЯДОК РОЗПОДІЛУ ПЛАТИ ЗА СУБОРЕНДУ.

 

8.1. Орендар має право за письмовою згодою орендодавця з урахуванням цього Положення, законодавства, статуту або положення балансоутримувача, передати в суборенду майно, що знаходиться в оренді, за виключенням майна, отриманого таким орендарем без проведення аукціону (конкурсу), та якщо інше не передбачено договорами оренди, укладеними до моменту набрання чинності Законом.

8.2. Після надходження до обласної ради звернення Орендаря із зазначеного питання, проєкту договору суборенди, інформації про суборендаря в обсязі, визначеному частиною третьою статті 13 Закону (крім документа, що підтверджує сплату реєстраційного внеску та документа, що підтверджує сплату гарантійного внеску на рахунок оператора електронного майданчика) та  перевірки інформації про суборендаря на відповідність вимогам Закону, питання надання згоди на передачу майна в суборенду попередньо узгоджується з постійною комісією з питань спільної власності територіальних громад  області.

8.3.  Надання згоди на передачу  в суборенду пам’яток архітектури та містобудування, які перебувають в орендному користуванні переможця аукціону на право довгострокової пільгової оренди занедбаних пам’яток архітектури і містобудування після надходження звернення Орендаря із зазначеного питання та документів передбачених п.2. цього розділу, за наявності пропозицій балансоутримувача майна, попередньо узгоджується з органом охорони культурної спадщини, профільною постійною комісією та постійною комісією з питань спільної власності територіальних громад  області.

8.4. До договору суборенди застосовуються положення про договір оренди.

Погодження орендодавцем договору суборенди здійснюється шляхом скріплення його печаткою та підписом керівника відповідного органу або іншої уповноваженої на це особи.

8.5. Орендодавець протягом п’яти робочих днів з дати погодження ним договору суборенди оприлюднює договір суборенди в електронній торговій системі.

Надання орендарем майна в суборенду не звільняє його від виконання умов договору оренди.

8.6. Підприємствам, установам і організаціям, що отримали в оренду комунальне майно без проведення аукціону, заборонено укладати договори суборенди щодо цього майна.

Передача цілісних майнових комплексів у суборенду забороняється.

8.7. Розмір плати за суборенду встановлюється за згодою сторін договору суборенди.

Плата за суборенду майна у частині, що не перевищує плати за договором оренди майна, що передається в суборенду, сплачується орендарю, який передає в суборенду орендоване ним майно.

Різниця між платою за суборенду та платою за договором оренди спрямовується орендарем до обласного бюджету.

8.8. Контроль за перерахуванням різниці, що спрямовується орендарем до обласного бюджету здійснюється орендодавцем.

 

ІХ. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ.

 

9.1. Контроль за виконанням умов договорів оренди та за використанням орендованого майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області здійснюється у відповідності до Порядку виконання контрольних функцій у сфері оренди майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області.

9.2. Контроль за виконанням умов договорів оренди (суборенди) покладається на сторони договору оренди (суборенди).

9.3. Контроль за використанням іншого окремого індивідуально визначеного майна, переданого в оренду та рухомого майна покладається на балансоутримувачів.

9.4. Внесення змін до діючих договорів оренди комунального майна, а також до договорів суборенди майна здійснюється за згодою сторін, в порядку, визначеному чинним законодавством України, цим Положенням і укладеним договором оренди, та оформлюються додатковими угодами.

9.5. Зміни до договорів оренди укладаються від імені обласної ради головою обласної ради або його заступниками відповідно по розподілу обов’язків, в порядку, визначеному чинним законодавством України, цим Положенням і укладеним договором оренди, та оформлюються додатковими угодами.

9.6. Зміни до договорів оренди, за якими орендодавцем майна виступає комунальне підприємство (установа, організація) та до договорів суборенди майна, що не стосуються збільшення орендованої площі, укладаються сторонами в порядку, визначеному чинним законодавством України, цим Положенням і укладеним договором оренди, та оформлюються додатковими угодами.

Для внесення таких змін сторони направляють із супровідним листом до обласної ради три примірники додаткової угоди, а також копії відповідних матеріалів, що є підставою для її укладання. Додаткова угода до договору оренди (суборенди) набуває чинності після її погодження головою обласної ради.

9.7. Дозволи на зарахування витрат на здійснення орендарем капітального ремонту в рахунок орендної плати один раз протягом строку оренди, або поліпшень, що підлягають компенсації, підтверджені висновком будівельної експертизи надаються на підставі відповідних рішень обласної ради.

9.8. Додаткові повноваження щодо передачі в оренду нерухомого майна, що обліковується на балансах КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ОБЛАСНИЙ СПОРТИВНИЙ КОМПЛЕКС «МЕТАЛІСТ» та  ОБЛАСНОГО КОМУНАЛЬНОГО ВИРОБНИЧО - ЕКСПЛУАТАЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ДЕРЖПРОМ» визначаються за окремими рішення обласної ради.

9.9. Питання, що не врегульовані цим Положенням, регулюються чинним законодавством України з питань орендних відносин.

 

 

 

Заступник

голови обласної ради                                                        Володимир СКОРОБАГАЧ