ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішення обласної ради

від 15 жовтня 2020 року № 1377-VІІ

(XXVI сесія VІІ скликання)

 

 

ПОРЯДОК

виконання контрольних функцій у сфері оренди майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області

 

I.                   ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

1. Порядок виконання контрольних функцій у сфері оренди майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області (далі за текстом – Порядок), розроблений відповідно до статей 59, 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 26 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» (далі - Закон), встановлює механізм організації та здійснення контролю за виконанням умов договорів оренди та за використанням орендованого майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області.

2. Контрольними заходами у сфері оренди майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області є:

- постійний документальний контроль за виконанням умов договору оренди та контроль за використанням переданого в оренду майна (далі – постійний контроль);

- періодичний комплексний контроль за виконанням умов договору та використанням майна з оглядом об'єкта оренди (далі – періодичний комплексний контроль).

3. Під час здійснення контрольних заходів їхні учасники керуються Конституцією України, законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, цим Порядком та договором оренди.

 

ІІ. ПОСТІНИЙ КОНТРОЛЬ

 

1. Постійний контроль здійснюється балансоутримувачем/орендодавцем  за використанням переданого в оренду майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, за виконанням умов договорів оренди майна.

2. Під час здійснення контрольних заходів балансоутримувачем/орендодавцем перевіряються:

- цільове використання об’єкта оренди (якщо цільове використання визначено договором оренди);

- технічний стан об’єкта оренди (перебування об’єкта у стані, не гіршому, ніж на момент передачі його в оренду, з урахуванням нормального фізичного зносу);

- відповідність займаної орендарем площі, зазначеній у акті приймання-передавання орендованого майна;

- надходження плати за оренду майна до балансоутримувача (щомісяця);

- наявність чинного договору страхування об'єкта оренди;

- виконання договору відшкодування витрат на утримання орендованого нерухомого майна та на оплату комунальних послуг орендарю (щомісяця).

3. Під час здійснення контрольних заходів орендодавцем перевіряються:

- надходження до обласного бюджету плати за оренду майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області (щомісяця);

- наявність чинного договору страхування об'єкта оренди;

- відомості щодо відповідності критеріїв орендаря вимогам частини третьої статті 4 Закону України «Про оренду державного та комунального майна».

4. У ході постійного контролю балансоутримувач/орендодавець повідомляє орендаря про виявлені порушення.

 

ІІІ. ПЕРІОДИЧНИЙ КОМПЛЕКСНИЙ КОНТРОЛЬ

 

1.                  Періодичний комплексний контроль здійснюється за ініціативою обласної ради за участю уповноважених представників орендаря та балансоутримувача.

2.                  Структурним підрозділом виконавчого апарату обласної ради,  створеним для здійснення організаційних заходів з управління майном, що є у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області, є управління з питань комунальної власності виконавчого апарату обласної ради.

3.                  До участі у здійсненні контрольних заходів можуть залучатися спеціалісти інших підрозділів виконавчого апарату обласної ради, структурних підрозділів Харківської обласної державної адміністрації, депутати обласної ради, представники підприємств, установ, закладів, організацій та об’єднань громадян (за їхньою згодою).

4. З метою забезпечення контрольних заходів орендодавці можуть надсилати запити органам державної влади та органам місцевого самоврядування для отримання інформації з питань щодо виконання орендарем зобов'язань, передбачених договором оренди.

Відповіді на запити відповідні органи державної влади та органи місцевого самоврядування надають у строки, передбачені чинним законодавством.

5. Періодичний комплексний контроль здійснюється згідно зі щорічними планами-графіками, які затверджуються розпорядчими документами орендодавця, не частіше ніж раз на три роки протягом строку дії договору оренди, але не пізніше ніж за місяць до припинення договору оренди.

Позаплановий комплексний контроль здійснюється у разі надходження звернення балансоутримувача із відповідним обґрунтуванням або звернення правоохоронних органів.

З ініціативою про здійснення позапланової перевірки до орендодавця може звернутися орендар за власним бажанням.

6. Орендар має забезпечити доступ на об’єкт оренди уповноваженим представникам орендодавця та балансоутримувача та інших осіб відповідно до п.3 Порядку.

7. Під час здійснення періодичного комплексного контролю перевіряються:

- виконання умов договору оренди щодо цільового використання майна (якщо цільове використання визначено договором оренди);

- технічний стан об’єкта оренди;

- наявність/відсутність суборенди;

- виконання умов договору оренди, запропонованих під час погодження передачі майна в оренду (за  наявності);

- виконання інших умов договору оренди.

8. У процесі проведення періодичного комплексного контролю використовуються документи, які можуть підтверджувати виконання умов договору оренди або використання орендованого майна.

Такими документами можуть бути: матеріали щодо використання амортизаційних відрахувань (у разі якщо орендоване майно перебуває на балансі орендаря); договори страхування орендованого майна; матеріали щодо списання орендованого майна; інші документи, в яких можуть міститися необхідні для проведення перевірки відомості.

Документи мають бути належним чином оформлені та не мати виправлень, пропущених сторінок. Копії документів, що додаються до матеріалів перевірки, мають бути завірені в установленому законодавством порядку.

9. Орендар забезпечує достовірність поданих документів щодо виконання договірних зобов'язань.

10. За результатами здійснення періодичного комплексного контролю складається звіт (акт), що містить інформацію за напрямами, визначеними у пункті 7 цього розділу, а також інформацію про наявність/відсутність порушень умов виконання договору оренди та використання орендованого майна.

Відповідальним за складання звіту є представник управління з питань комунальної власності виконавчого апарату обласної ради. Звіт складається у довільній формі у кількості по одному примірнику для кожної із залучених до контролю сторін і підписується його учасниками.

11. До звіту зі здійснення періодичного комплексного контролю виконання умов договору оренди додаються документи (завірені відповідно до вимог чинного законодавства копії), які підтверджують стан виконання умов договору оренди.

12. У разі недопущення на об’єкт, згідно із затвердженим планом-графіком перевірки,  уповноважених представників орендодавця та/або балансоутримувача для здійснення контролю, такий факт підтверджується актом про недопуск. Акт складається у двох примірниках, один з яких надсилається орендарю.

13. Повторне недопущення на об’єкт оренди уповноважених представників орендодавця та балансоутримувача, протягом 10 робочих днів після факту першого недопущення для перевірки відповідно до п.12. Порядку,  є підставою для ініціювання розірвання договору оренди.

 

IV. ДІЇ У РАЗІ ВИЯВЛЕННЯ ПОРУШЕНЬ

 

1. У разі виявлення порушення умов договору оренди або використання майна орендар має вжити заходів щодо їхнього усунення протягом 30 днів від дати отримання орендарем відповідного повідомлення про наявність порушень у ході здійснення постійного контролю або звіту (акта) за результатами комплексного періодичного контролю.

2. У разі якщо протягом зазначеного строку орендар не усунув порушення умов договору оренди та/або використання майна, орендодавець/балансоутримувач вживає відповідних заходів згідно з вимогами чинного законодавства.

 

 

 

Заступник

голови обласної ради                                                        Володимир СКОРОБАГАЧ