ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проєкту рішення обласної ради 

 

Про виконання Програми розвитку дорожнього господарства Харківської області на 2018 – 2020 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 07 грудня 2017 року № 560-VІІ (зі змінами)

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття рішення

 

Рішенням обласної ради від 07 грудня 2017 року № 560-VII затверджено «Програму розвитку дорожнього господарства Харківської області на 2018-2020 роки» (зі змінами) ( далі - Програма), якою визначено фінансове забезпечення заходів Програми за напрямами використання коштів упродовж кожного поточного року щодо будівництва, реконструкції, ремонту і експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг у населених пунктах, що належать до комунальної власності в Харківській області.

Фінансове забезпечення реалізації заходів Програми здійснюється за рахунок коштів дорожнього фонду Харківської області, створення якого з 01.01.2018 року затверджено рішенням Харківської обласної ради від 07 грудня 2017 року № 559-VII (зі змінами) (далі – Фонд).

Головним джерелом формування Фонду є субвенція з державного бюджету до бюджету Харківської області на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах.

Загальна протяжність автомобільних доріг загального користування місцевого значення, які знаходяться під управлінням обласної державної адміністрації на балансі державного підприємства «Дороги Харківщини» становить 7 334,0 км.

В 2020 році фінансування заходів Програми здійснювалось за рахунок субвенції з державного бюджету на відповідні цілі в сумі 1 230 045,2 тис. грн. з врахуванням її залишків за 2019 рік в сумі 18 313,783 тис. грн. Кошти на відновлення дорожнього господарства Харківської області було розподілено за напрямами:

поточний дрібний ремонт та експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення – у сумі 389 685,164 тис. грн;

поточний середній ремонт автомобільних доріг загального користування місцевого значення – у сумі 605 743,087 тис. грн;

капітальний ремонт автомобільних доріг загального користування місцевого значення (у тому числі штучні споруди та виготовлення проєктів капітальних ремонтів об’єктів наступних періодів) – у сумі 36 166,224 тис. грн;

об’єкти комунальної власності - у сумі 216 764,508 тис. грн,

Формування переліків об’єктів ремонту здійснювалось за маршрутним принципом, зазначеним у Державній цільовій економічній програмі розвитку автомобільних доріг загального користування державного значення на 2018-2022 роки, з урахуванням пріоритетності ремонту автодоріг до опорних шкіл та лікарень, в тому числі, тих, які будуються за Проєктом Президента України щодо спорудження шкіл, садочків, стадіонів, з урахуванням фактичного стану автомобільних доріг, транспортної роботи та умов експлуатації автодоріг.

Відповідно до чинного законодавства та положень Програми, розподіл субвенції з державного бюджету до бюджету Харківської області на зазначені цілі за напрямами використання та сформовані переліки об’єктів погоджувались на комісіях обласної ради з питань розвитку інфраструктури, транспорту, шляхів та зв’язку, та з питань бюджету, погоджувались Державним агентством автомобільних доріг України та затверджувались розпорядженнями голови обласної державної адміністрації від 20 лютого 2020 року № 83, від 17 липня 2020 № 439, від 28 вересня 2020 року № 610, від 27 листопада 2020 року № 770.

У 2020 році фінансування робіт з ремонту та утримання автодоріг у Харківській області порівняно з 2019 роком збільшено у 1,5 рази, що дало можливість збільшити об’єми ремонту об'єктів дорожньої інфраструктури області.

В поточному році затверджені плани з ремонту автодоріг виконано достроково (в термін до 01 вересня 2020 року), відремонтовано 76 км автодоріг, що разом з заходами по експлуатаційному утриманню автодоріг дозволило привести більш 500 км дорожнього покриття до експлуатаційного стану.

В процесі виконання робіт та за результатами проведених тендерних процедур через систему PROZORRO було досягнуто економію коштів, яка перерозподілялась на інші об’єкти, через що до Програми вносились уточнення та зміни.

          За період дії Програми на виконання заходів з будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності за рахунок субвенції з державного бюджету було направлено 2 704 937,2 тис. грн., в т.ч. у 2018 році- 656 185,2 тис. грн., у 2019 році – 818 706,8 тис. грн., у 2020 році – 1 230 045,2 тис грн.

Було виконано:

- поточним середнім ремонтом відремонтовано 187,3 км загальної протяжності ділянок автодоріг, по рокам: 2018 – 51,6 км, 2019 – 59,7 км, 2020 – 76,0 км;

- побудовано нову об’їзну дорогу м. Лозова, протяжністю 1,6 км;

- виконано капітальний ремонт найбільшого за протяжністю (245м) на місцевій мережі автодоріг мосту через р. Сіверський Донець на автомобільній дорозі С210103 Андріївка - Курган – Мілова, яка поєднує потужний газовидобувний регіон області зі споживачами;

 

- ямковим ремонтом відремонтовано 1 032 436 м² дорожнього покриття місцевих автодоріг, в тому числі:

2018 рік – 223 387 м²;

2019 рік – 323 746 м²;

2020 рік – 485 303 м².

Зазначене рішення обласної ради підготовлено відповідно до Плану роботи обласної ради та завершення терміну дії Програми.

 

2. Мета і шляхи її досягнення

 

Метою проєкту є підведення підсумків виконання заходів Програми у 2020 році та за 2018-2020 роки з будівництва, реконструкції, ремонту і експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності, фінансування яких здійснювалось за рахунок коштів субвенції з державного бюджету до бюджету Харківської області.

 

 

3. Правові аспекти

 

Проєкт рішення Харківської обласної ради підготовлено на підставі нормативно-правових актів:

Бюджетний кодекс України;

Закон України «Про державний бюджет України на 2020 рік»;

Закон України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо механізму фінансування дорожньої галузі»;

Закон України «Про джерела фінансування дорожнього господарства України»;

Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про джерела фінансування дорожнього господарства України» щодо удосконалення механізму фінансування дорожньої галузі»;

Закон України «Про автомобільні дороги»;

Закон України «Про дорожній рух»;

Закон України «Про автомобільний транспорт»;

Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо реформування системи управління автомобільними дорогами загального користування»;

Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні»;

 

 

4. Фінансово-економічне обґрунтування

 

Реалізація проєкту рішення не потребує матеріальних та інших витрат.

 

 

5. Позиція заінтересованих органів

 

Проєкт рішення не підлягає погодженню з іншими органами.

 

6. Регіональний аспект

 

Проєкт рішення стосується інтересів регіону в частині будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, будівництва, реконструкції і ремонту вулиць і доріг у населених пунктах, що перебувають у комунальній власності.

 

7. Громадське обговорення

 

Прийняття рішення обласної ради не потребує консультацій з громадськістю.

 

8. Прогноз результатів

 

Реалізація проєкту рішення дозволить посилити контроль за:

 

- належним утриманням та своєчасним ремонтом автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг у населених пунктах, що перебувають у комунальній власності на території Харківської області, покращити їх технічний стан;

- безпекою і організацією руху на автомобільних дорогах;

- збільшити темпи соціально-економічного розвитку Харківської області

 

 

 

 

Т.в.о. директора Департаменту

капітального будівництва

Харківської облдержадміністрації                                 Андрій КУДРЯШОВ

 

 

"____" ________________ 2021 року