ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішення обласної ради

від _____________ року № _____

(__ сесія ___ скликання)

 

 

 

ПОРЯДОК

використання коштів, передбачених в обласному бюджеті

для надання адресної допомоги

 

Порядок використання коштів із обласного бюджету для надання адресної допомоги визначає механізм:

призначення та виплати одноразової адресної грошової допомоги мешканцям Харківської області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації (за зверненнями);

надання цільової адресної матеріальної допомоги до річниці Чорнобильської трагедії особам, на яких розповсюджується дія Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», а саме: особам з інвалідністю І групи, дітям-сиротам, дітям з інвалідністю, вдовам (вдівцям);

виплата щомісячної допомоги на утримання дітей вдовам військовослужбовців, які загинули під час масових акцій громадського протесту у місті Києві, що відбулися у період з 21 листопада 2013 року по 21 лютого 2014 року, відповідно до пункту 1 рішення Харківської обласної ради від 24 квітня 2014 року № 955-VI (зі змінами);

надання одноразової матеріальної допомоги до Дня перемоги над нацизмом у Другій світовій війні (9 травня) особам з інвалідністю внаслідок війни та учасникам бойових дій, які безпосередньо брали участь у Другій світовій війні 1939–1945 років;

надання матеріальної допомоги до Дня пам’яті захисників України, які загинули в боротьбі за незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України, членам сімей загиблих учасників бойових дій, які безпосередньо брали участь в антитерористичній операції чи здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, із відсічі та стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях у районах її проведення;

відшкодування витрат на поховання померлих (загиблих) учасників бойових дій, постраждалих учасників Революції Гідності та осіб з інвалідністю внаслідок війни.

Департамент соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації забезпечує фінансування Обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат для виплати адресної допомоги, передбаченої цим Порядком.

Обласний центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат:

забезпечує оформлення виплатних документів;

здійснює перерахування коштів на поштові відділення зв’язку поштовим переказом або на поточний рахунок в Уповноваженому банку. Уповноваженими банками є банки, визначені переможцями конкурсу на право виплати пенсій, грошової допомоги та заробітної плати працівникам бюджетних установ через поточні рахунки відповідно до Порядку проведення конкурсного відбору банків, через які здійснюється виплата пенсій, грошової допомоги та заробітної плати працівникам бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2001 року № 1231 (зі змінами) (далі – Уповноважений банк).

Складання та подання фінансової звітності про використання бюджетних коштів здійснюється в установленому законодавством порядку.

 

Розділ І. Надання одноразової адресної грошової допомоги мешканцям Харківської області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації

(за зверненнями)

1. Загальна частина.

1.1. Цей розділ визначає механізм призначення та виплати одноразової адресної грошової допомоги мешканцям Харківської області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації (далі – одноразова допомога).

1.2. Одноразова допомога надається у межах асигнувань, передбачених в обласному бюджеті на виконання комплексної Програми соціального захисту населення Харківської області на 2021 – 2025 роки.

1.3. Питання щодо надання одноразової допомоги жителям територіальної громади Харківської області, які зареєстровані та постійно мешкають на території області, розглядається за дорученням голови обласної державної адміністрації, голови обласної ради та їх заступників.

1.4. Підставою для розгляду питання щодо надання одноразової допомоги є особиста заява громадянина про надання йому (його сім’ї) грошової допомоги на ім’я голови обласної державної адміністрації, голови обласної ради та їх заступників:

у зв’язку зі скрутним матеріальним становищем, спричиненим надзвичайними обставинами (дороговартісне оперативне лікування, тяжка хвороба, пожежа/стихійне лихо, що сталися за місцем реєстрації заявника);

сім’ям загиблих і постраждалим внаслідок надзвичайних ситуацій;

сім’ям, у яких народилася трійня (або більше дітей).

1.5. Рішення щодо конкретної заяви приймається комісією з питань надання одноразової адресної грошової допомоги мешканцям Харківської області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації (далі – Комісія).

Склад Комісії затверджується спільним розпорядженням голови Харківської обласної державної адміністрації та голови Харківської обласної ради. Комісію очолює заступник голови обласної державної адміністрації, заступником голови Комісії є заступник голови обласної ради.

До складу Комісії входять: голова Комісії, заступник голови Комісії, секретар Комісії та шість членів Комісії. Не менше ніж половина членів Комісії мають бути депутатами обласної ради. Рішення Комісії приймається 2/3 голосів від загального складу Комісії.

1.6. Питання надання одноразової допомоги мешканцям області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації, розглядається Комісією на підставі особистої заяви громадянина за наявності таких документів:

копії паспорта громадянина України заявника (при наданні копії паспорта у формі пластикової картки типу ID-1 з безконтактним електронним носієм (далі – ID паспорт) (лицьового та зворотного боку) разом із копією витягу з Єдиного державного демографічного реєстру щодо реєстрації місця проживання заявника).

копії довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків заявника або, якщо особа через свої релігійні переконання відмовилася від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомила про це відповідний контролюючий орган, копії сторінки паспорта, де є відмітка про наявність у неї права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта. У разі, якщо заявник має ID паспорт, копія довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків не надається;

довідки про реєстрацію місця проживання заявника (оригінал). У випадку, якщо заявник звернувся з питання надання одноразової допомоги на лікування одного із членів своєї сім'ї, надається й довідка про реєстрацію місця проживання вказаної особи (оригінал);

довідки про дохід заявника за останні три місяці до місяця звернення (оригінал). У випадку, якщо заявник звернувся з питання надання одноразової допомоги на лікування одного із членів своєї сім'ї, надається й довідка про дохід вказаної особи за останні три місяці до місяця звернення (оригінал); для відшкодування шкоди, що заподіяна пожежею, надається довідка про дохід усіх членів сім’ї (оригінал);

довідка про відкриття поточного рахунку в уповноваженому банку (за бажанням заявника).

Для розгляду питання про надання одноразової допомоги:

на дороговартісне оперативне лікування чи лікування тяжкої хвороби необхідним є подання Департаменту охорони здоров’я Харківської обласної державної адміністрації;

на відшкодування шкоди, що заподіяна пожежею, – акт про пожежу, яка сталася;

на відшкодування шкоди, що заподіяна стихійним лихом, – подання районних державних адміністрацій, виконавчих органів сільських, селищних, міських рад територіальних громад.

1.7. Питання про надання одноразової допомоги сім’ям загиблих та постраждалим внаслідок надзвичайних ситуацій розглядається на підставі таких документів:

копії паспорта громадянина України заявника (при наданні копії ID паспорта (лицьового та зворотного боку), необхідно надати копію витягу з Єдиного державного демографічного реєстру щодо реєстрації місця проживання заявника).

копії довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків заявника або, якщо особа через свої релігійні переконання відмовилася від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомила про це відповідний контролюючий орган, копії сторінки паспорта, де є відмітка про наявність у неї права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта. У разі, якщо заявник має ID паспорт, копія довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків не надається;

довідки про реєстрацію місця проживання заявника (оригінал). У випадку, якщо заявник звернувся з питання про надання одноразової допомоги на лікування одного із членів своєї сім'ї, надається й довідка про реєстрацію місця проживання вказаної особи (оригінал);

довідки про дохід заявника за останні три місяці до місяця звернення (оригінал). У випадку, якщо заявник звернувся з питання надання одноразової допомоги на лікування одного із членів своєї сім'ї, надається й довідка про дохід вказаної особи за останні три місяці до місяця звернення (оригінал); для відшкодування шкоди, що заподіяна пожежею, надається довідка про дохід усіх членів сім’ї (оригінал);

копія свідоцтво про смерть постраждалого;

довідка про відкриття поточного рахунку в Уповноваженому банку (за бажанням заявника).

Питання про надання одноразової допомоги розглядається за обов’язкової наявності документального підтвердження факту настання та рівня надзвичайної ситуації і рішення відповідного виконавчого органу щодо переліку осіб, визнаних постраждалими.

1.8. Питання про надання одноразової допомоги сім’ям, у яких народилася трійня (або більше дітей), розглядається на підставі особистої заяви одного із батьків за наявності таких документів:

довідки з пологового будинку про народження трійні (або більше);

довідки про склад сімї (оригінал);

копії паспорта громадянина України заявника (при наданні копії ID паспорта (лицьового та зворотного боку), необхідно надати копію витягу з Єдиного державного демографічного реєстру щодо реєстрації місця проживання заявника).

копії довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків заявника або, якщо особа через свої релігійні переконання відмовилася від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомила про це відповідний контролюючий орган, копії сторінки паспорта, де є відмітка про наявність у неї права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта. У разі, якщо заявник має ID паспорт, копія довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків не надається;

довідка про відкриття поточного рахунку в Уповноваженому банку (за бажанням заявника).

1.9. Одноразова допомога надається сім’ї не частіше одного разу на рік. До членів сім’ї відносяться особи, які спільно проживають, пов’язані спільним побутом, мають взаємні права та обов’язки (стаття 3 Сімейного кодексу України).

1.10. При прийнятті рішення про розмір одноразової допомоги до уваги береться: рівень забезпеченості сім’ї з урахуванням установленого прожиткового мінімуму на кожного члена сім’ї згідно із Законом України «Про прожитковий мінімум» та надзвичайність конкретних обставин, які склалися у заявника (його сім’ї).

1.11. Мінімальний розмір одноразової допомоги – 500 грн, максимальний – 20 000 грн.

1.12. При прийнятті рішення про надання одноразової допомоги сім’ям загиблих і постраждалим внаслідок надзвичайних ситуацій допомога може надаватися в розмірі, що перевищує встановлені межі, виходячи з можливостей обласного бюджету.

 

2. Розгляд заяв мешканців області щодо надання одноразової допомоги.

 

2.1. Заяви громадян щодо надання одноразової допомоги та документи, зазначені в пунктах 1.6., 1.7., 1.8., надходять до секретаря Комісії для подальшої підготовки усіх необхідних матеріалів для розгляду на засіданні Комісії.

2.2. Секретар Комісії здійснює перегляд справи. У разі неповного пакету документів, сповіщає заявника про необхідність надання у місячний термін документів, яких не вистачає.

2.3. Заява знімається з розгляду на засіданні Комісії, якщо упродовж місяця з дня сповіщення заявник не надав необхідних документів, зазначених у підпунктах 1.6., 1.7., 1.8. цього Порядку.

2.4. Засідання Комісії проводяться у разі потреби, але не рідше 1 разу на місяць.

2.5. Звернення громадян, що надійшли у поточному році, розглядаються в межах затверджених видатків на поточний рік.

2.6. Рішення Комісії щодо надання одноразової допомоги, відмови у наданні такої допомоги або зняття з розгляду заяви оформлюються протоколом засідання Комісії.

2.7. Про результати розгляду заяв мешканців області щодо надання одноразової допомоги секретар Комісії розробляє проєкт письмової відповіді заявникам.

 

3. Виплата одноразової допомоги.

3.1. Одноразова допомога мешканцям Харківської області, які опинилися в скрутній життєвій ситуації, виплачується Обласним центром по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат на підставі протоколу засідання Комісії.

3.2. Одноразова допомога перераховується на поштові відділення зв’язку за місцем проживання заявників, указаним у заяві, поштовим переказом або на поточний рахунок в Уповноваженому банку.

Оплата поштових послуг за відповідними тарифами здійснюється за рахунок коштів обласного бюджету за напрямом «Соціальний захист та соціальне забезпечення».

3.3. Одноразова допомога не виплачується у разі смерті заявника та не входить до складу спадщини.

 

Розділ II. Надання цільової адресної матеріальної допомоги до річниці Чорнобильської трагедії особам, на яких розповсюджується дія Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», а саме: особам з інвалідністю І групи, дітям-сиротам, дітям з інвалідністю, вдовам (вдівцям)

 

1. Управління соціального захисту населення районних державних адміністрацій подають до Департаменту соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації інформацію щодо осіб, на яких розповсюджується дія Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», а саме: осіб з інвалідністю І групи, дітей-сиріт, дітей з інвалідністю, вдів (вдівців), для формування списку отримувачів цільової адресної матеріальної допомоги до річниці Чорнобильської трагедії.

2. Виплата цільової адресної матеріальної допомоги проводиться Обласним центром по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат на підставі списків, наданих Департаментом соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації, та Кошторису витрат на виконання комплексної Програми соціального захисту населення Харківської області на 2021 – 2025 роки, який затверджено на відповідний рік.

3. Цільова адресна матеріальна допомога перераховується на поштові відділення зв’язку поштовим переказом або на поточний рахунок в Уповноваженому банку.

Оплата поштових послуг за відповідними тарифами здійснюється за рахунок коштів, передбачених в обласному бюджеті за напрямом «Соціальний захист та соціальне забезпечення».

 

Розділ ІІІ. Виплата вдовам військовослужбовців, які загинули під час масових акцій громадського протесту у місті Києві, що відбулися у період з 21 листопада 2013 року по 21 лютого 2014 року, щомісячної допомоги на утримання дітей відповідно до пункту1 рішення Харківської обласної ради

від 24 квітня 2014 року № 955-VI (зі змінами)

1. Відповідно до рішення обласної ради від 24 квітня 2014 року № 955-VI (зі змінами) щомісячна допомога, що установлена вдовам військовослужбовців, які загинули під час масових акцій громадського протесту у місті Києві, що відбулися у період з 21 листопада 2013 року по 21 лютого 2014 року, на утримання дітей, визначається у розмірі прожиткового мінімуму для кожної дитини відповідного віку на період з 01 червня 2014 року до досягнення ними 18-річного віку. У разі затвердження нового розміру прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку розмір щомісячної допомоги перераховується без звернення особи, якій вона призначена, з місяця, у якому набрав чинності закон, що встановлює новий розмір прожиткового мінімуму.

2. Виплата щомісячної допомоги здійснюється Обласним центром по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат за рахунок коштів, передбачених в обласному бюджеті за напрямом «Соціальний захист та соціальне забезпечення», через Уповноважені банки на підставі особистої заяви вдови (опікуна), із зазначенням назви банку та поточного рахунку. До заяви додаються:

копії паспорта громадянина України заявника (при наданні копії ID паспорта (лицьового та зворотного боку) разом із копією витягу з Єдиного державного демографічного реєстру щодо реєстрації місця проживання заявника).

копії довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків заявника або, якщо особа через свої релігійні переконання відмовилася від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомила про це відповідний контролюючий орган, копії сторінки паспорта, де є відмітка про наявність у неї права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта. У разі, якщо заявник має ID паспорт, копія довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків не надається;

копії документів, що підтверджують родинні стосунки з військовослужбовцем (свідоцтво про одруження, свідоцтво про народження дитини);

копія свідоцтва про смерть військовослужбовця;

копія акта про нещасний випадок (у тому числі поранення) Військової частини 3005 Національної гвардії України (форма Н-1*).

У разі встановлення опіки над зазначеними дітьми виплата щомісячної допомоги здійснюється призначеному опікуну.

Пакет документів щороку оновлюється.

 

Розділ ІVНадання одноразової матеріальної допомоги
до Дня перемоги над нацизмом у Другій світовій війні (9 травня) особам з інвалідністю внаслідок  війни та учасникам бойових дій, які безпосередньо брали участь у Другій світовій війні 1939 – 1945 років

 

1. Управління соціального захисту населення районних державних адміністрацій подають до Департаменту соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації інформацію щодо осіб з інвалідністю внаслідок війни та учасників бойових дій, які безпосередньо брали участь у Другій світовій війні 1939 – 1945 років, для формування списку отримувачів одноразової матеріальної допомоги до Дня перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 1939 – 1945 років (9 травня).

2. Виплата одноразової матеріальної допомоги проводиться Обласним центром по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат на підставі списків, наданих Департаментом соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації, та Кошторису витрат на виконання комплексної Програми соціального захисту населення Харківської області на 2021 – 2025 роки, який затверджено на відповідний рік.

3. Одноразова матеріальна допомога перераховується на поштові відділення зв’язку поштовим переказом або на поточний рахунок в Уповноваженому банку.

Оплата поштових послуг за відповідними тарифами здійснюється за рахунок коштів, передбачених в обласному бюджеті за напрямом «Соціальний захист та соціальне забезпечення».

 

Розділ V. Надання матеріальної допомоги до Дня пам’яті захисників України, які загинули в боротьбі за незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України, членам сімей загиблих учасників бойових дій, які безпосередньо брали участь в антитерористичній операції чи здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, із відсічі та стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях у районах її проведення

 

1. Управління соціального захисту населення районних державних адміністрацій подають до Департаменту соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації інформацію щодо членів сімей загиблих учасників бойових дій, які безпосередньо брали участь в антитерористичній операції чи здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, із відсічі та стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях у районах її проведення, для формування списку отримувачів матеріальної допомоги до Дня пам’яті захисників України, які загинули в боротьбі за незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України.

2. Виплата матеріальної допомоги проводиться Обласним центром по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат на підставі списків, наданих Департаментом соціального захисту населення Харківської обласної державної адміністрації, та Кошторису витрат на виконання комплексної Програми соціального захисту населення Харківської області на 2021 – 2025 роки, який затверджено на відповідний рік.

3. Матеріальна допомога перераховується на поштові відділення зв’язку поштовим переказом або на поточний рахунок в Уповноваженому банку.

4. Оплата поштових послуг за відповідними тарифами здійснюється за рахунок коштів, передбачених у обласному бюджеті за напрямом «Соціальний захист та соціальне забезпечення».

 

Розділ VІ. Відшкодування витрат на поховання померлих (загиблих) учасників бойових дій, постраждалих учасників Революції Гідності та осіб з інвалідністю внаслідок війни

 

1. Відшкодування витрат на поховання померлих (загиблих) учасників бойових дій, постраждалих учасників Революції Гідності та осіб з інвалідністю внаслідок війни здійснюється відповідно до Закону України «Про поховання та похоронну справу», Порядку проведення безоплатного поховання померлих (загиблих) осіб, які мають особливі заслуги та особливі трудові заслуги перед Батьківщиною, учасників бойових дій, постраждалих учасників Революції Гідності і осіб з інвалідністю внаслідок війни, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2004 року № 1445 (зі змінами).

2. Виконавчі органи сільських, селищних, міських рад територіальних громад або самостійні структурні підрозділи з питань соціального захисту населення виконавчих органів сільських, селищних, міських рад територіальних громад (у разі їх утворення):

1) визначають право на призначення відшкодування витрат на поховання померлих (загиблих) учасників бойових дій, постраждалих учасників Революції Гідності та осіб з інвалідністю внаслідок війни особам, які здійснили поховання та звернулися за отриманням відшкодування;

2) передають до Обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат рішення про призначення відшкодування витрат на поховання та пакет документів, що містить:

заяву особи, яка здійснила поховання та звернулася за відшкодуванням витрат;

копію свідоцтва про смерть або копію довідки про смерть учасника бойових дій, постраждалого учасника Революції Гідності чи особи з інвалідністю внаслідок війни;

копію посвідчення учасника бойових дій або постраждалого учасника Революції Гідності, або інваліда війни, або особи з інвалідністю внаслідок війни;

документи, які засвідчують видатки на ритуальні послуги (договір-замовлення на організацію і проведення поховання та чек або квитанцію за ритуальні послуги та чек);

копії довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків заявника або, якщо особа через свої релігійні переконання відмовилася від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомила про це відповідний контролюючий орган, копії сторінки паспорта, де є відмітка про наявність у неї права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта. У разі, якщо заявник має ID паспорт,

копія довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків не надається; копії паспорта громадянина України заявника (при наданні копії ID паспорта разом із копією витягу з Єдиного державного демографічного реєстру щодо реєстрації місця проживання заявника);

довідку про відкриття поточного рахунку в Уповноваженому банку (за бажанням заявника).

3) несуть відповідальність за правильність призначення розміру відшкодування витрат на поховання померлих (загиблих) учасників бойових дій, постраждалих учасників Революції Гідності та осіб з інвалідністю внаслідок війни.

3. Види ритуальних послуг, що підлягають відшкодуванню, визначено Порядком проведення безоплатного поховання померлих (загиблих) осіб, які мають особливі заслуги та особливі трудові заслуги перед Батьківщиною, учасників бойових дій, постраждалих учасників Революції Гідності і осіб з інвалідністю внаслідок війни, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2004 року № 1445 (зі змінами).

Додаткові ритуальні послуги оплачуються виконавцем волевиявлення за власні кошти.

Вартість ритуальних послуг, визначених для забезпечення безоплатного поховання, не повинна перевищувати середньої ціни, що склалася в області.

Середня ціна визначається Департаментом житлово-комунального господарства та паливно-енергетичного комплексу Харківської обласної державної адміністрації відповідно до щорічної державної статистичної звітності (форма № 1 – похоронна справа).

4. Одноразова допомога перераховується на поштові відділення зв’язку за місцем проживання заявників, указаним у заяві, поштовим переказом.

Оплата поштових послуг за відповідними тарифами здійснюється за рахунок коштів, передбачених в обласному бюджеті за напрямом «Соціальний захист та соціальне забезпечення».

 

 

 

Перший заступник голови  

обласної ради                                                                            Альберт КОНОНЕНКО