ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішення обласної ради

від 11 березня 2021 року № 98-VIII

(IV сесія VIII скликання)

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

про Спартакіаду з масового спорту

серед органів місцевого самоврядування Харківської області

 

1. МЕТА І ЗАВДАННЯ

 

Спартакіада з масового спорту серед органів місцевого самоврядування Харківської області (далі – Спартакіада) проводиться з метою активізації фізкультурно-масової, оздоровчої роботи, пропаганди здорового способу життя, залучення до фізкультурно-оздоровчих занять населення різних вікових груп, виявлення кращих територіальних фізкультурних організацій за підсумками виступів збірних команд, популяризації найбільш масових і доступних видів спорту фізкультурно-оздоровчої спрямованості.

 

2. КООРДИНАЦІЯ ДІЙ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ СПАРТАКІАДИ

 

Загальну координацію дій щодо підготовки та проведення Спартакіади здійснює Управління у справах молоді та спорту Харківської обласної державної адміністрації. Безпосереднє проведення змагань забезпечує Комунальна установа «Харківський обласний центр фізичного здоров’я населення «Спорт для всіх».

 

3. ТЕРМІН ПРОВЕДЕННЯ

 

Спартакіада проводиться з березня по жовтень місяць поточного року у ІІІ етапи.

І етап – змагання на підприємствах, в установах, навчальних закладах, спортивних клубах за місцем проживання населення;

ІІ етап – першість територіальних громад;

ІІІ етап – фінальні обласні змагання.

 

4. УЧАСНИКИ СПАРТАКІАДИ

 

До участі у змаганнях за програмою Спартакіади допускаються збірні команди територіальних громад – переможці ІІ етапу змагань. Вік учасників – від 18 років і старші (на момент проведення змагань), окрім спартакіади серед допризовної молоді та «Мама, тато, я – спортивна сім’я».

 

5. ЗАЯВКИ

 

Заявки на участь у змаганнях подаються до головної суддівської колегії за 2 години до початку змагань за формою, затвердженою Управлінням у справах молоді та спорту Харківської обласної державної адміністрації.

 

з/п

Прізвище, ім’я

Рік народження

Місце проживання

Віза лікаря

 

 

 

 

 

 

6. ДАТИ ПРОВЕДЕННЯ ФІНАЛЬНИХ ЗМАГАНЬ

 

1. «Мама, тато, я – спортивна сім’я» – березень.

2. Спартакіада серед допризовної молоді – квітень.

3. «Козацькі розваги» – червень.

4. Спортивне рибальство – липень.

5. Спартакіада фізкультурних працівників – травень.

 

7. ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦІВ

 

Загальнокомандне місце у Спартакіаді визначається за найменшою сумою місць. У разі неучасті команди територіальної громади в одному з видів програми, команда посідає останнє місце у групі плюс 1 штрафне очко (І група 18 місце + 1 штрафне очко; ІІ група 17 місце + 1 штрафне очко; III група 20 місце +1 штрафне очко;).

При рівності місць у однієї або більше команд перевага надається команді, що має кращий результат у Спартакіаді фізкультурних працівників.

 

8. НАГОРОДЖЕННЯ ПЕРЕМОЖЦІВ

 

Спортсмени, які посіли 1–3 місця у видах спорту, нагороджуються дипломами та медалями Управління у справах молоді та спорту Харківської обласної державної адміністрації.

Команди, які посіли 1–3 місця у видах спорту, нагороджуються дипломами Управління у справах молоді та спорту Харківської обласної державної адміністрації.

Команди, які посіли 1 місця у видах спорту, нагороджуються кубками Управління у справах молоді та спорту Харківської обласної державної адміністрації.

Команди-переможниці та призери Спартакіади окремо з кожної групи нагороджуються пам’ятними кубками Харківської обласної державної адміністрації.

 

 9. ФІНАНСУВАННЯ ЗМАГАНЬ

 

Проїзд і проживання учасників Спартакіади забезпечуються за рахунок організації, що відряджає, за винятком оплати проживання на змаганнях спартакіади серед допризовної молоді. Харчування учасників змагань Спартакіади, якщо передбачено, харчування суддів, оплата оренди споруд, транспорту, інші витрати – за рахунок коштів, передбачених на реалізацію соціальної Програми розвитку фізичної культури і спорту, молодіжних ініціатив та формування здорового способу життя у Харківській області на 2019 – 2023 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 06 грудня 2018 року № 819-VIІ (зі змінами), (головний розпорядник коштів – Управління у справах молоді та спорту Харківської обласної державної адміністрації).

 

Змагання проводяться за трьома групами серед органів місцевого самоврядування Харківської області:

 

Перша група

 

Друга група

 

Третя група

 

Балаклійська

міська рада

 

 

Височанська

селищна рада

 

 

Барвінківська

міська рада

 

 

Богодухівська

міська рада

 

 

Дворічанська

селищна рада

 

 

Безлюдівська

селищна рада

 

 

Валківська

міська рада

Донецька

селищна рада

 

 

Біляївська

сільська рада

 

 

Вовчанська

міська рада

 

 

Зачепилівська

селищна рада

Близнюківська

селищна рада

 

 

Дергачівська

міська рада

 

Золочівська

селищна рада

Борівська

селищна рада

 

Зміївська

міська рада

 

Кегичівська

селищна рада

 

Великобурлуцька селищна рада

 

Ізюмська

міська рада

 

Липецька

сільська рада

 

Вільхівська

сільська рада

 

Красноградська

міська рада

 

Малоданилівська

селищна рада

 

Вільхуватська

сільська рада

 

Краснокутська

селищна рада

 

Наталинська

сільська рада

 

Кіндрашівська

сільська рада

 

Куп’янська

міська рада

 

Нововодолазька

селищна рада

 

Коломацька

селищна рада

 

Лозівська

міська рада

 

Новопокровська

селищна рада

 

Куньєвська

сільська рада

 

Люботинська

міська рада

 

Південноміська

міська рада

 

Курилівська

сільська рада

 

Мереф’янська

міська рада

 

Роганська

селищна рада

 

Малинівська

селищна рада

 

Первомайська

міська рада

 

Савинська

селищна рада

 

Олексіївська

сільська рада

 

Пісочинська

селищна рада

 

Сахновщинська

селищна рада

 

Оскільська

сільська рада

 

Слобожанська

селищна рада

 

Чкалівська

селищна рада

 

Петропавлівська сільська рада

 

Солоницівська

селищна рада

 

Шевченківська

селищна рада

 

Печенізька

селищна рада

 

Чугуївська

міська рада

 

 

Старовірівська

сільська рада

 

 

 

Старосалтівська

селищна рада

 

 

 

Циркунівська

сільська рада

 

10. ПРОГРАМА ЗМАГАНЬ

 

1. Спартакіада серед допризовної молоді.

Склад команди – 8 учасників (7 спортсменів, 1 представник). Залік – із 6 кращих командних результатів. До участі у змаганнях допускаються учні 10–11 класів загальноосвітніх шкіл, віком від 16 до 17 років. Також допускаються до змагань учні 10–11 класів, молодші за 16 років.

Види змагань:

1. Біг на 100 метрів.

2. Біг на 3000 метрів.

3. Плавання на 50 метрів.

4. Подолання смуги перешкод, загальна контрольна вправа (ЗКВ).

5. Підтягування на перекладині.

6. Метання гранати Ф-1 на дальність;

7. Стрільба (гвинтівка).

Переможці Спартакіади визначаються в особистому та командному заліку.

Особисті місця визначаються за кращими результатами у кожному виді змагань та у всіх видів змагань.

Командні місця у кожному виді програми визначаються за найбільшою сумою очок шістьох кращих результатів учасників кожної команди.

У випадку рівності результатів у командному заліку у кожному виді програми у двох або кількох команд перевага надається команді, яка має більше перших, других і т.д. місць в особистому заліку.

Команда-переможниця та решта місць у загальнокомандному заліку визначається за найменшою сумою місць, виборених в кожному виді програми.

У випадку рівності результатів у загальнокомандному заліку у двох або декількох команд перевага надається команді, яка має більше перших, других і т.д. місць у кожному виді програми.

За умови рівності цього показника перевага надається команді, яка має більше перших, других і т.д. місць в особистому заліку.

 

2. Мама, тато, я – спортивна сім’я.

У програму змагань включено 4 (чотири) види випробувань, послідовність видів програми визначає суддівська колегія:

 

«Комбінована естафета».

Дистанція маршруту 15 метрів. Стійки розташовані змійкою один від одного на відстані 3–4 метрів.

Інвентар: стійки – 12 од., гімнастичні м’ячі – 2 од., хокейні ключки – 2 од., м’ячі тенісні – 2 од., баскетбольні м’ячі – 2 од.

Команда шикується у колону один за одним.

Старт відбувається за командою судді.

Першою виконує вправу дитина, другою – мати, третім – тато. Одночасно естафету виконують 2 команди.

За командою «Руш» перший учасник команди стрибає вперед на гімнастичному м’ячі до фінішної стійки, лишає м’яч та бере баскетбольний м’яч (який тримають волонтери) та бігом повертається на старт і передає його наступному учаснику.

Другий учасник команди, тримаючи у руках баскетбольний м’яч, намагається обвести його через стійки (змійкою) до фінішної стійки, лишає баскетбольний м’яч, після чого бере хокейну ключку і тенісний м’яч (які тримають волонтери) та бігом повертається до лінії «Старт-Фініш» (далі – СФ) і передає їх наступному учаснику.

Третій учасник команди веде ключкою тенісний м’яч через стійки (змійкою) до фінішної стійки, оббігає фінішну стійку, після чого повертається (змійкою) до лінії СФ та закінчує естафету.

Естафета закінчується тоді, коли останній учасник команди з ключкою та тенісним м’ячем перетинає лінію СФ. Виграє та команда, яка продемонструє найменший час.

Умови виконання: якщо учасник втратив м’яч (гімнастичний, баскетбольний, тенісний) або пропустив стійку при русі змійкою, він повинен зупинитись та виконати елемент ще раз, а потім продовжити естафету (з місця помилки) в іншому разі нараховуються штрафні бали (1 бал – плюс 2 с. до загального часу виконання вправи).

 

Естафета «Сімейна переправа».

Інвентар: координаційна доріжка – 4 од., бігові бар’єри – 10 од.

Одночасно вправу виконують дві команди.

Естафета «Сімейна переправа» виконується у 3 етапи

Координаційна доріжка та бігові бар’єри розташовані в одну лінію на відстані 1–2 метрів.

Дистанція від лінії СФ до протилежної контрольної лінії (далі – КЛ) 20 метрів.

Старт відбувається за командою судді.

На першому етапі виконує вправу дитина за участю матері, на другому етапі – мати за участю тата, на третьому – тато. Одночасно естафету виконують 2 команди.

Команди шикуються в колону по одному, на лінії СФ – дитина, на КЛ – мати і батько.

На першому етапі за командою «Руш», дитина долає дистанцію, проходячи координаційну доріжку та стрибаючи через бігові бар’єри до КЛ, де її очікує мати і батько, мати, тримаючи дитину за ноги, переправляється до контрольної позначки (далі – КП), яка знаходиться на рівні останнього бар’єру смуги перешкод, де залишає дитину та добігає до лінії СФ. На другому етапі естафети матір долає перешкоди до КЛ, де її очікує батько, батько тримаючи матір за ноги переправляється до КП, де залишає матір та добігає до лінії СФ. На третьому етапі від лінії СФ батько проходить перешкоди, до КЛ, після чого біжить до КП, де його очікують матір та дитина і вони разом, тримаючись за руки долають відрізок від КП до лінії СФ. Естафета закінчується тоді, коли всі учасники команди пересікають лінію СФ. Виграє та команда, яка продемонструвала найменший час.

Умови виконання: якщо учасник пропустив відрізок координаційної доріжки при русі та не повернувся і не виконав заново, команді нараховуються штрафні бали (1 бал – плюс 2 с. до загального часу виконання вправи). Якщо учасник пропустив біговий бар’єр або зачепив його, він повинен зупинитись та виконати елемент ще раз, а потім продовжити естафету (з місця помилки), в іншому разі нараховуються штрафні бали (1 бал – + 2 с. до загального часу виконання вправи).

Естафета «Спритна».

Дистанція маршруту 15 метрів.

Інвентар: стійки – 4 од., штучні тунелі – 2 од., хокейні ключки – 2 од., м’ячі для великого тенісу – 10 од., скакалки – 2 од., гімнастичні обручі – 2 од., маленькі ворота для хокею – 2 од., тарілки-фризбі – 10 од.

Команда шикується в колону один за одним.

Старт відбувається за командою судді.

Першим виконує вправу дитина, другою – мати, третім – тато. Одночасно естафету виконують 2 команди.

За командою «Руш», дитина долає штучний тунель, бере у руки хокейну ключку (подають волонтери) та виконує 5 ударів м’ячиками, які встановлюють волонтери, у хокейні ворота (відстань від лінії удару до воріт 5 м), залишає ключку та бігом повертається до лінії СФ і передає естафету наступному учаснику, який долає тунель до лінії стрибків, де стрибає через скакалку, яку подають волонтери, 10 разів, залишає скакалку, повертається назад і передає естафету третьому учаснику. Третій учасник долає тунель, прямує до лінії кидків і виконує 5 кидків тарілками-фризбі у мішень, яка розташована на відстані 7 м. від лінії кидків, виконавши вправу, учасник повертається за лінію СФ. Естафета закінчується тоді, коли останній учасник команди перетинає лінію СФ.

Умови виконання: стрибки через скакалку зараховуються лише ті, які виконанні без помилок. За кожне влучення м’ячем у ворота та тарілкою-фризбі у мішень команді нараховується 1 призове очко (мінус 2 с. від загального часу виконання вправи). Якщо учасники не виконують умов цієї естафети, додаються штрафні бали (1 бал – + 2 с. додатково до загального часу виконання вправи).

Виграє та команда, яка продемонструвала найменший час.

 

Естафета «Дружна родина» (біг «змійкою» в обручі).

Інвентар: Стійки – 12 од., 2 обручі гімнастичні.

Дистанція маршруту 15 метрів. Стійки розташовані змійкою один від одного на відстані 1–1,5 метри.

Команда шикується у колону один за одним.

Старт відбувається за командою судді.

Одночасно естафету виконують 2 команди.

За командою «Руш» з лінії СФ перший учасник команди (дитина), оминаючи стійки (змійкою) біжить до контрольної позначки на протилежному боці, одягає на себе обруч та повертається (змійкою) до старту, одягає обруч на другого учасника (маму) та біжить з ним оминаючи стійки (змійкою), добігають до контрольної позначки , та повертаються назад в обручі (змійкою), беруть в обруч третього учасника (тата), і вже втрьох оббігають поміж стійок, добігають до контрольної позначки та повертаються (змійкою) назад втрьох в обручі до лінії СФ.

Естафета закінчується тоді, коли всі учасники команди перетинають лінію СФ.

Виграє та команда, яка продемонструє найменший час виконання вправ.

Умови виконання: обруч повинен триматись руками у місці поперекового відділу тулуба не вище рівня живота (для мами і тата). Учасники повинні оббігати усі стійки не торкаючись їх, не порушуючи встановленого напрямку, батькам заборонено нести дитину, якщо учасники звалили або зіштовхнули стійку, слід повернутися та виправити помилку. За порушення умов виконання будуть нараховані штрафні бали.

Нарахування балів, відповідно показаного часу та додаткових очок, з урахуванням «штрафних» секунд, буде здійснювати головна суддівська колегія та судді на лінії. За кожну невиправлену помилку у вправі та недбале ставлення до естафети будуть надаватися «штрафні» секунди, які будуть враховані у видах та у командному заліку. В естафетах за невиправлення помилок передбачені штрафні бали 1 бал (2 «штрафні» секунди). Також у разі помилки під час виконання вправи, необхідно виконати цю вправу ще раз.

 

3. Козацькі розваги.

Склад команди: 3 учасники (2 спортсмени та 1 представник). До участі у змаганнях на всіх етапах допускаються команди чоловічої статі.

Програма заходу складається зі спортивних змагань, показових виступів спортсменів та творчих колективів. У спортивну програму фіналу входить 5 (п’ять) етапів змагань:

1. Кеги пивні (перенести на відстань, вага 60–70 кг).

2. «Валізи» (перенести на відстань, вага 60 кг).

3. Тракторна покришка (перекантувати на відстань, вага 160 кг).

4. Гиря (підняти кількість разів, вага 32 кг).

5. Колода (підняти кількість разів, вага 60кг).

Пояснення щодо виконання вправ здійснюються фахівцями перед кожним етапом змагань. Учасникам надається можливість спроби підходу до виконання вправи.

Усі змагання проводяться за жеребкуванням та у спеціально пристосованих місцях.

 

4. Спортивне рибальство.

Склад команди – 3 учасники (2 спортсмени і 1 представник).

Риба ловиться 4 вудками. Довжина вудки згідно з правилами змагань – 5-6 метрів. Спінінговими вудками ловити заборонено. Лов риби здійснюється з берега. Дистанція між учасниками 5 метрів. Заходити і стояти у воді забороняється. Час підготовки до змагань 20 хвилин. За 5 хвилин до старту суддя дає один звуковий сигнал, після чого дозволяється закидати підкормку. За другим сигналом розпочинається риболовля.

Особисті місця визначаються за сумою балів, нарахованих за вагу улову, а також за кількістю виловлених риб. При рівній кількості балів перевагу має учасник, у якого більше риби.

Командне місце визначається за найбільшою сумою балів усіх учасників.

 

5. Спартакіада фізкультурних працівників.

Склад команди – кількість учасників згідно з видами змагань та 1 представник команди у кожному з видів змагань. У складі команди відповідно до умов змагань повинні бути жінки.

Види змагань:

1. Армспорт – 2 особи та 1 представник;

2. Пляжний волейбол – 3 особи: 1 жінка, 1 чоловік та 1 представник;

3. Настільний теніс – 5 осіб: особисті змагання – 1 жінка, 1 чоловік та командні змагання у парах – 1 жінка + 1 чоловік та 1 представник;

4. Міні-футбол – 8 осіб: у полі 5 осіб, 2 особи запасних та 1 представник.

До змагань допускаються: вчителі фізкультури, інструктори підприємств, міських, селищних, сільських рад, тренери, директори дитячо-юнацьких спортивних шкіл, працівники управлінь (комітетів, відділів, секторів) з питань фізичної культури та спорту, працівники фізкультурно-спортивних товариств «Колос» та працівники міських, селищних, сільських центрів «Спорт для всіх». У мандатну комісію надається витяг з трудової книжки.

Загальнокомандне місце визначається за найменшою сумою місць, що посіла команда з усіх видів змагань. При однаковій сумі місць перевага надається команді, що має кращий результат у міні-футболі.

Організатори та оргкомітет змагань мають право визначати зміст, черговість проведення та кількість видів змагань, вносити пропозиції, доповнювати, робити зміни до програми або регламенту заходу, відповідно до можливостей матеріально-технічного забезпечення та умов місця проведення заходу, якщо того вимагають обставини, для поліпшення умов проведення змагання та для якісного виступу учасників.

 

 

 

Перший заступник

голови обласної ради                                                                    Альберт КОНОНЕНКО