ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням обласної ради
від 03 лютого 2009 року № 1105-V
(ХХХVІІІ сесія V скликання)
КОМПЛЕКСНА ОБЛАСНА ПРОГРАМА
«Здоров’я Слобожанщини»
м. Харків - 2009
Паспорт комплексної обласної програми
«Здоров’я Слобожанщини»
1. Ініціатором розроблення комплексної обласної програми «Здоров’я Слобожанщини» (далі – Програма) є постійна комісія Харківської обласної ради з питань охорони здоров’я, материнства і дитинства та Харківська обласна державна адміністрація.
2. Розробниками Програми є Головне управління охорони здоров’я облдержадміністрації, управління фармації та фармацевтичної промисловості облдержадміністрації, Обласна санітарно-епідеміологічна станція.
3. Відповідальними виконавцями Програми є Головне управління охорони здоров’я облдержадміністрації спільно із управлінням фармації та фармацевтичної промисловості облдержадміністрації.
4. Учасники та виконавці Програми:
- галузеві управління обласної державної адміністрації, органи місцевого самоврядування міст та районів Харківської області;
- заклади охорони здоров’я спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, що мають обласне значення, є спеціалізованими та надають медичну допомогу третинного рівня;
- комунальні заклади охорони здоров’я;
- обласна, районні та міські у містах обласного значення санітарно-епідеміологічні станції;
- аптечні підприємства комунальної форми власності.
5. Термін реалізації Програми – 2009-2012 роки.
6. Обсяги фінансових ресурсів, необхідних для реалізації зазначеної Програми в 2009 році, становлять 25589,096 тис.грн., згідно із додатками 1-12.
1. Обґрунтування проблеми
Досвід розробки і виконання органами місцевої виконавчої влади та органами місцевого самоврядування Харківської області цільової обласної програми «Здоров’я Слобожанщини» на 2008 рік переконливо свідчить про організаційну та економічну ефективність, яку надає певна галузева централізація окремих заходів і концентрація ресурсів, спрямованих на системний розвиток матеріально-технічної бази мережі комунальних закладів охорони здоров’я первинного, вторинного та третинного рівнів.
Аналогічний досвід напрацьовано і в інших областях України, де такі підходи щодо централізації системних заходів по розвитку комунальних установ охорони здоров’я реалізовувались у попередні роки за рахунок місцевих бюджетів.
Ця Програма визначає основні напрямки підвищення доступності та якості медичної допомоги громадянам – жителям Харківської області, на найближчі 4 роки, насамперед, пільгових або пріоритетних контингентів, а також передбачає конкретні заходи щодо удосконалення матеріально-технічної бази спеціалізованих закладів охорони здоров’я, закладів обласного значення і медичних закладів первинного та вторинного рівня, що належать до комунальної власності окремих територіальних громад Харківської області або до їх спільної власності.
У цілому, виходячи із пріоритетів державної політики в галузі охорони здоров’я, враховуючи розроблену Дорожню карту розвитку системи охорони здоров’я Харківської області, основними пріоритетними напрямками розвитку галузі на обласному рівні на найближчі роки є:
- удосконалення та розвиток первинної медико-санітарної допомоги на засадах сімейної медицини;
- зміцнення матеріально-технічної бази служби медицини невідкладних станів та медицини катастроф;
- розвиток медичної допомоги матері та дитині;
- підготовка закладів охорони здоров’я до надання медичної допомоги під час проведення в м. Харкові фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу;
- забезпечення розвитку спеціалізованої допомоги населенню області, у тому числі дитячому (у першу чергу ендокринологічної, кардіохірургічної, судинно–церебральної, онкологічної патології, розвиток паліативної та медико-соціальної допомоги населенню);
- реалізація дієвих заходів, спрямованих на зниження рівня захворюваності населення області на інфекційні та соціально-небезпечні хвороби, а саме: ВІЛ/СНІД та туберкульоз;
- приведення у відповідність до вимог Всесвітньої організації охорони здоров’я діяльності Обласного центру служби крові;
- впровадження комплексу заходів, спрямованих на зниження рівня внутрішньолікарняної інфекції у закладах охорони здоров’я;
- збереження та зміцнення кадрового потенціалу закладів охорони здоров’я з пріоритетом укомплектування фахівцями посад медичних працівників в сільській місцевості;
- поетапне впровадження різних форм медичного страхування, зокрема лікарняних кас;
- розвиток інформаційного медичного простору, інформаційне забезпечення діяльності галузі в області.
Разом з тим, Програма враховує конкретні завдання та
етапи виконання
у 2009 бюджетному році деяких, раніше діючих обласних програм по галузі «Охорона
здоров’я».
Завдання Програми у 2009 році спрямовані, зокрема, на: підвищення доступності медичної допомоги; розвиток первинної медико-санітарної ланки; виконання заходів із підготовки системи охорони здоров’я області до проведення в м. Харкові фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу; забезпечення високовартісними лікарськими засобами окремих категорій населення; зниження рівнів дитячої та материнської смертності і забезпечення виходжування новонароджених із малою вагою тіла та іншими патологічними станами; боротьбу із внутрішньолікарняною інфекцією; оновлення медичного обладнання та впровадження нових технологій діагностики і лікування хворих у закладах вторинного рівня районів області – центральних районних та центральних міських лікарнях у містах обласного значення.
2. Мета Програми
Метою Програми є реалізація основних пріоритетів державної політики у сфері охорони здоров’я області шляхом забезпечення подальшого підвищення якості і доступності медичної допомоги та медичних послуг для споживачів із розвитком сучасних технологій діагностики, лікування та реабілітації на третинному рівні у спеціалізованих закладах охорони здоров’я та закладах обласного значення, а також удосконалення медичної допомоги громадянам на первинному та вторинному рівні у районах області та у містах обласного значення.
3. Завдання Програми
1. Розробка, з урахуванням реальних можливостей обласного бюджету на конкретний бюджетний період в умовах впливу світової економічної і фінансової кризи, системи конкретних заходів щодо розвитку окремих спеціалізованих служб, видів та профілів медичної допомоги третинного рівня у закладах охорони здоров’я спільної комунальної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, а також в окремих закладах охорони здоров’я комунальної власності територіальних громад районів області та комунальних закладів первинного та вторинного рівня міст обласного значення.
2. Планування на викладених засадах на рівні Головного управління охорони здоров’я облдержадміністрації цільових видатків для реалізації заходів Програми, зокрема, оснащення обласних закладів сучасним медичним обладнанням, впровадження в цих закладах нових технологій діагностики, лікування та реабілітації хворих; забезпечення доступності для пацієнтів лікування окремими високовартісними лікарськими засобами, витратними матеріалами та виробами медичного призначення, у тому числі, для лікування гострих невідкладних станів та важких хронічних захворювань.
3. Планування взаємопов’язаних і скоординованих заходів щодо подальшого розвитку та удосконалення у районах області первинної медико-санітарної допомоги на засадах сімейної медицини, зміцнення матеріально-технічної бази центральних районних та центральних міських лікарень у містах обласного значення, що виконують функції міжрайонних центрів за окремими профілями вторинної медичної допомоги.
4. Виконання Головним управлінням охорони здоров’я облдержадміністрації заходів Програми як відповідальним виконавцем разом із іншими виконавцями та учасниками Програми – спеціалізованими закладами охорони здоров’я та закладами обласного значення, а також закладами, що надають медичну допомогу первинного та вторинного рівня у районах області, на засадах програмно-цільового підходу за умови певної централізації управлінських дій та концентрації фінансових ресурсів на рівні Головного управління.
5. Аналіз та оцінка організаційної та економічної ефективності виконання заходів Програми щодо розвитку матеріально-технічної бази закладів третинного рівня медичної допомоги Харківської області – з урахуванням конкретних результатів виконання обласної програми «Здоров’я Слобожанщини» на 2008 рік, а також зміцнення матеріально-технічної бази центральних районних та центральних міських лікарень у містах обласного значення, що виконують функції міжрайонних центрів за окремими профілями вторинної медичної допомоги.
6. Широке висвітлення ходу реалізації та досягнутих результатів під час виконання Програми серед територіальних громад області.
7. Підготовка на підставі накопиченого досвіду та з урахуванням конкретних пропозицій місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування Харківської області проектів відповідних змін та доповнень до цієї Програми на наступні бюджетні періоди.
4. Фінансове забезпечення
Фінансування Програми здійснюватиметься відповідно до законодавства за рахунок обласного бюджету.
Фінансування Програми у 2009 році буде здійснюватись згідно з додатками 1 – 12 до рішення обласної ради, яким затверджено цю Програму, з урахуванням показників обласного бюджету, затверджених на зазначений бюджетний період.
Механізм реалізації Програми передбачає здіснення заходів щодо централізації витрат на засадах програмно-цільового підходу з метою розвитку медичного обслуговування пацієнтів в умовах спеціалізованих закладів охорони здоров’я третинного рівня та закладів обласного значення, закладів вторинного та первинного рівня.
Видатки з обласного бюджету на виконання конкретних завдань і заходів цієї Програми залишаються на рівні Головного управління охорони здоров’я облдержадміністрації як відповідального виконавця Програми.
5. Очікувані результати
Реалізація Програми дасть можливість:
1. Підвищити впродовж 2009 року та у наступних роках доступність сучасних технологій діагностики, лікування та реабілітації хворих в умовах спеціалізованих закладів охорони здоров’я області третинного рівня та медичних закладів обласного значення.
2. Сприяти розвитку та удосконаленню у районах області первинної медико-санітарної допомоги на засадах сімейної медицини, зміцнити матеріально-технічну базу центральних районних та центральних міських лікарень у містах обласного значення, що виконують функції міжрайонних центрів за окремими профілями вторинної медичної допомоги.
3. Знизити у 2009 році рівень дитячої смертності не менше як на 5% від показника рівня 2008 року; знизити рівень материнської смертності не менше як на 15% від показника 2008 року.
4. Створити у складі КЗОЗ «Обласна клінічна лікарня – Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» як провідного закладу охорони здоров’я області третинного рівня відповідні служби та підрозділи медицини невідкладних станів та медицини катастроф (відділення політравми, діагностичний центр, Центр підготовки кадрів для надання екстреної допомоги та ін.) на виконання заходів Державної цільової програми підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу.
5. Забезпечити, з урахуванням реальних можливостей обласного бюджету у 2009 році, виконання завдань та заходів зазначеної обласної Програми.
6. Розвивати умови ефективного використання можливостей спеціалізованих закладів охорони здоров’я області третинного рівня і медичних закладів обласного значення та центральних районних і центральних міських лікарень у містах обласного значення, що виконують функції міжрайонних центрів за окремими профілями вторинної медичної допомоги.
6. Координація та контроль за ходом виконання Програми
Координацію дій щодо виконання Програми здійснює Харківська обласна державна адміністрація.
Відповідальними виконавцями Програми є Головне управління охорони здоров’я облдержадміністрації і управління фармації та фармацевтичної промисловості облдержадміністрації.
Контроль за виконанням Програми здійснює обласна рада.
7. ЗАХОДИ
щодо реалізації комплексної обласної програми
„Здоров’я Слобожанщини”
№№ п/п |
Зміст заходу |
Відповідальний виконавець |
Учасники |
Термін виконання |
1. |
Удосконалення медичної допомоги жителям області на засадах сімейної медицини. 1. Укомплектування закладів первинної медико–санітарної допомоги (ПМСД) лікарями загальної практики-сімейної медицини; підвищення рівня їх кваліфікації. 2.Удосконалення роботи тренінгового центру КЗОЗ «Обласна клінічна лікарня – Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» (далі – КЗОЗ «ОКЛ – ЦЕМД та МК») для забезпечення підготовки середнього медичного персоналу. 3. Забезпечення впровадження у діяльність лікарів загальної практики–сімейної медицини алгоритму інтегрованого ведення хвороб дитячого віку. 4. Оснащення, в першу чергу, закладів ПМСД, які відкриваються, та переоснащення уже діючих закладів медичним обладнанням, апаратурою, санітарним автотранспортом відповідно до табелю оснащення та обсягів надання медичної допомоги. 5. Відкриття пунктів невідкладної допомоги у сільській місцевості, забезпечення їх оснащенням, санітарним автотранспортом, медичним обладнанням, апаратурою та лікарськими засобами для надання невідкладної допомоги громадянам. 6. Проведення заходів з профілактики внутрішньолікарняних інфекцій, ВІЛ/СНІДу, гепатитів в закладах охорони здоров’я первинної ланки забезпечення оснащення їх сучасним стерилізаційним обладнанням та іншими засобами. 7. Удосконалення медичної допомоги студентській молоді, що навчається у вищих навчальних закладах ІІІ– IV рівня акредитації. |
Головне управління охорони здоров’я облдержадміністрації |
Амбулаторії сімейної медицини у районах області, центральні районні та міські лікарні, КЗОЗ «Обласна клінічна лікарня – Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф», КЗОЗ Обласна студентська лікарня, Харківський національний медичний університет (далі – ХНМУ) (за згодою), Харківська медична академія після-дипломної освіти (далі – ХМАПО) (за згодою)
|
2009–2010 роки
|
2. |
Удосконалення медичної допомоги матері та дитині (в межах цього напрямку планується здійснити і заходи щодо реалізації Державної програми «Репродуктивне здоров’я нації» на період до 2015 року). 1. Зміцнення матеріально – технічної бази закладів охорони здоров’я області та районів, які надають медичну допомогу дітям та матерям. 2. Створення нового відділення неонатальної реанімації КЗОЗ Обласної дитячої клінічної лікарні №1 (далі - ОДКЛ №1) із умовами перебування та лікування пацієнтів відповідно до сучасних стандартів. 3. Дооснащення дитячих обласних лікарень та вищезазначеного відділення неонатальної реанімації медичним обладнанням та апаратурою (у першу чергу апаратами штучної вентиляції легенів для новонароджених) з метою забезпечення медичної допомоги новонародженим, відповідно до вимог нормативно-правових актів та реальних потреб. 4. Забезпечення виїзної неонатальної бригади ОДКЛ №1 та пологове відділення КЗОЗ «ОКЛ – ЦЕМД та МК» лікарським засобом «Куросурф» для екстреного лікування дихальних розладів у новонароджених. 5. Придбання реанімобілю з комплектом оснащення для надання допомоги хворим та недоношеним новонародженим із малою вагою. Забезпечення подальшого розвитку виїзної реанімаційної служби на базі ОДКЛ №1. 6. Удосконалення системи діагностики захворювань, у першу чергу інфекційних, шляхом впровадження методу полімеразно-ланцюгової реакції в КЗОЗ Обласній дитячій клінічній інфекційної лікарні. 7. Створення обласного перинатального центру для удосконалення медичної допомоги вагітним, роділлям та породіллям з важкою екстрагенітальною та акушерською патологією, в першу чергу з районів області. 8. Забезпечення укомплектування закладів охорони здоров’я лікарями – педіатрами, неонатологами, дитячими анестезіологами; створення умов для підвищення рівня їх кваліфікації з питань невідкладної допомоги новонародженим та дітям. 9. Відкриття відділення акушерської реанімації на 10 ліжок в КЗОЗ «ОКЛ – ЦЕМД та МК». 10. Забезпечення виїзної акушерської бригади лікарським засобом «Новосевен» для надання невідкладної допомоги при важких акушерських кровотечах. 11. Забезпечення жіночих консультацій та пологових відділень центральних районних лікарень сучасною ультразвуковою апаратурою, в першу чергу, для якісної пренатальної діагностики стану плоду. 12. Забезпечення масових обстежень на сучасному діагностичному обладнанні (мамографах) з метою проведення скринінгового обстеження жінок для раннього виявлення патології молочної залози та зниження рівня занедбаності та смертності від раку молочної залози. 13. Охоплення не менше 50% лікарів акушерів – гінекологів та 30% акушерок циклами тематичних заходів під час підвищення рівня їх кваліфікації «Діагностика захворювань шийки матки у жінок, онкологічної патології та попередження онкозанедбаності». 14. Забезпечення систематичного підвищення рівня знань лікарів усіх фахів щодо сучасних методів профілактики раку шийки матки (зокрема, впровадження вакцинації вакциною «Церварікс»). 15. Забезпечення лікарськими засобами, засобами реабілітації тощо окремих контингентів хворих (зокрема, препаратом «Церезим» дітей, хворих на рідкісне спадкове захворювання – хворобу Гоше). |
Головне управління охорони здоров’я облдержадміністрації |
Обласні заклади, центральні районні, центральні
міські |
2009–2012 роки
|
3. |
Подальший розвиток, удосконалення та зміцнення матеріально-технічної бази обласної служби медицини катастроф в Харківській області та КЗОЗ «Обласна клінічна лікарня – Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф». 1. Забезпечення, в першу чергу центральних районних та міських лікарень, розташованих поблизу шляхів сполучення, сучасними автомобілями швидкої медичної допомоги. 2. Укомплектування підстанцій швидкої медичної допомоги в центральних районних та міських лікарнях спеціально підготовленим персоналом з медицини невідкладних станів, підвищення рівня їх кваліфікації з питань невідкладної допомоги. 3. Забезпечення підрозділів служби необхідним реанімаційним обладнанням для надання невідкладної допомоги при гострих станах. 4. Створення системи підготовки та навчання волонтерів, працівників державтоінспекції, інших співробітників управлінь Міністерства внутрішніх справ України в Харківській області, рятівників управлінь з питань надзвичайних ситуацій облдержадміністрації, працівників готелів, стадіонів щодо надання невідкладної допомоги при виникненні надзвичайних станів у громадян. 5. Створення на базі КЗОЗ «ОКЛ – ЦЕМД та МК» учбово - тренінгового Центру для навчання персоналу діям під час надання допомоги при невідкладних станах, оснащення його медичним обладнанням, апаратурою, муляжами, укомплектування кваліфікованим, спеціально підготовленим персоналом. 6. Забезпечення поетапного переоснащення КЗОЗ «ОКЛ – ЦЕМД та МК» реанімобілями, сучасною медичною апаратурою. 7. Створення недоторканого резерву лікарських засобів у комунальних закладах охорони здоров’я для своєчасного надання невідкладної допомоги при виникненні надзвичайних станів. |
Головне управління охорони здоров’я облдержадміністрації |
Центральні районні та міські лікарні, КЗОЗ «ОКЛ – ЦЕМД та МК», ХНМУ (за згодою), ХМАПО (за згодою)
|
2009–2012 роки
|
4. |
Підготовка закладів охорони здоров’я до надання медичної допомоги під час проведення фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу. 1. Зміцнення матеріально - технічної бази закладів охорони здоров’я на шляхах ймовірного пересування вболівальників футболу у період проведення фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу. 2. Зміцнення матеріально – технічної бази закладів охорони здоров’я (КЗОЗ «ОКЛ – ЦЕМД та МК» та Обласного клінічного центру урології та нефрології ім. проф. В.І. Шаповала), що включені до Державної цільової програми підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу, шляхом придбання сучасного медичного обладнання відповідно до табелю оснащення. 3. Забезпечення, у разі необхідності, реконструкцію та переоснащення приймальних відділень відповідно до вимог УЄФА в КЗОЗ «ОКЛ – ЦЕМД та МК» і в Обласному клінічному центрі урології та нефрології ім. проф. В.І. Шаповала. 4. Підготовка медичного персоналу закладів охорони здоров’я, які будуть задіяні у наданні медичної допомоги безпосередньо на стадіонах, навичкам надання невідкладної медичної допомоги. 5. Укомплектування закладів охорони здоров’я необхідними лікарськими засобами та оснащенням для надання невідкладної медичної допомоги в період проведення змагань. 6. Створення пересувних лікарських медичних пунктів для роботи на стадіонах під час проведення матчів, їх комплектація медичним обладнанням та апаратурою. |
Головне управління охорони здоров’я облдержадміністрації |
Центральні районні та міські лікарні, КЗОЗ «ОКЛ – ЦЕМД та МК», Обласний клінічний центр урології та нефрології ім. проф. В.І. Шаповала, ХНМУ (за згодою), ХМАПО (за згодою)
|
2009–2011 роки
|
5. |
Подальший розвиток спеціалізованої допомоги населенню Харківської області, у т.ч. дитячому.
1. Удосконалення надання спеціалізованої медичної допомоги хворим, зокрема, з серцево-судинною та судинно-церебральною патологією, в КЗОЗ «ОКЛ – ЦЕМД та МК». 2. Впровадження сучасних хірургічних методів лікування хворих, у яких виникли гострі невідкладні стани, що загрожують життю (інфаркти міокарду, інсульти). 3. Створення та розвиток системи підготовки лікарів з питань дитячої кардіохірургії, розширення обсягів невідкладних оперативних втручань у дітей, у т.ч. і новонароджених на базі ОДКЛ №1 спільно з Інститутом загальної та невідкладної хірургії АМН України. 4. Зміцнення матеріально-технічної бази спеціалізованих амбулаторно-поліклінічних та стаціонарних закладів охорони здоров’я обласного рівня. 5. Вирішення питання проектування та подальшого будівництва сучасного онкологічного диспансеру, його оснащення медичним обладнанням та апаратурою, з перспективою його реорганізації в обласний онкологічний Центр. 6. Створення референт-лабораторії на базі обласного онкологічного диспансеру. 7. Відкриття відділення медико – соціального сестринського догляду (ХОСПІС) при Куп’янському медичному коледжі ім. Марії Шкарлетової та укомплектація його медичним обладнанням, медичними меблями та м'яким інвентарем. 8. Зміцнення матеріально-технічної бази та забезпечення лікарськими засобами для надання медичної допомоги Обласного центру паліативної медицини (ХОСПІСу). 9. Продовження удосконалення реєстру хворих на цукровий та нецукровий діабет. 10. Завершення створення реєстру хворих, які перенесли інсульти та інфаркти. |
Головне управління охорони здоров’я облдержадміністрації |
Обласні заклади, центральні районні та міські лікарні, ХНМУ (за згодою), ХМАПО (за згодою), Інститут загальної та невідкладної хірургії АМН України, Куп’янський медичний коледж ім. Марії Шкарлетової
|
2009–2012 роки
|
6. |
Проведення комплексних заходів щодо боротьби із внутрішньо-лікарняною інфекцією.
1. Розробка та впровадження науково-обґрунтованого комплексу системних заходів щодо боротьби із внутрішньо-лікарняною інфекцією із застосуванням різних підходів та засобів (апаратної дезінфекції, сучасних ефективних дезінфекційних засобів, одноразових витратних матеріалів та ін.). 2. Забезпечення поетапного оновлення парку стерилізуючої апаратури в закладах охорони здоров’я на всіх рівнях надання медичної допомоги.
|
Головне управління охорони здоров’я облдержадміністрації |
Обласні заклади, центральні районні та міські лікарні, ХНМУ (за згодою), ХМАПО (за згодою), Обласна санітарно-епідеміоло-гічна станція
|
2009–2012 роки
|
7. |
Заходи щодо забезпечення високовартісними лікарськими засобами пацієнтів, що страждають на важкі хронічні захворювання.
1. Підвищення ефективності забезпечення хворих на інсулінозалежний тип цукрового діабету, в т.ч. дітей, шляхом використання механізму централізованої закупівлі сучасних цукрознижуючих препаратів відповідно до фактичної структури контингенту хворих з районів області та міст обласного значення. 2. Забезпечення пацієнтів з районів області та міст обласного значення, що страждають на нецукровий діабет, лікарськими засобами «Десмопресин» та «Мінірин». 3. Забезпечення хворих на цукровий діабет засобами самоконтролю та «діагностичними смужками» для визначення рівня цукру в крові. 4. Забезпечення препаратом «Церезим» дітей, хворих на рідкісне спадкове захворювання – хворобу Гоше. 5. Поетапне впровадження в КЗОЗ Обласній клінічній інфекційній лікарні лікування пацієнтів із важким перебігом вірусного гепатиту С або його ускладненнями із використанням сучасних противірусних лікарських засобів (рибавірін та оферон). |
Головне управління охорони здоров’я облдержадміністрації |
Обласні заклади, Центральні районні та міські лікарні, ХНМУ (за згодою), ХМАПО (за згодою) |
2009–2012 роки
|
8. |
Впровадження заходів, спрямованих на зниження рівня захворюваності населення області на інфекційні та соціально – небезпечні хвороби (ВІЛ/СНІД та туберкульоз).
1. Приведення у відповідність з наявною потребою ліжкового фонду протитуберкульозної служби області. 2. Забезпечення поетапного зміцнення матеріально-технічної бази спеціалізованих закладів охорони здоров'я, які надають допомогу хворим на туберкульоз, із поліпшенням умов лікування та перебування пацієнтів. 3. Організація на засадах сучасної стратегії відділення для надання медичної допомоги хворим з мультирезистентними формами туберкульозу та поєднаною КО – інфекцією (СНІД та туберкульоз). 4. Забезпечення закупівлі сучасних тест – систем для проведення скринінгового обстеження населення регіону на ВІЛ – інфекцію (із розрахунку не менше 5% населення). 5. Поетапне впровадження замісної терапії (метадон) ВІЛ – інфікованих споживачів ін'єкційних наркотиків. |
Головне управління охорони здоров’я облдержадміністрації |
Обласні заклади охорони здоров’я, амбулаторії сімейної медицини у районах області, ХНМУ (за згодою), ХМАПО (за згодою)
|
2009–2012 роки
|
9. |
Приведення у відповідність до вимог Всесвітньої організації охорони здоров’я діяльність КЗОЗ Обласного центру служби крові.
1. Забезпечення подальшого зміцнення матеріально-технічної бази КЗОЗ Обласного центру служби крові із впровадженням сучасних технологій заготівлі, консервації, зберігання та переробки крові та її компонентів, створення кріобанку в Харківській області. 2. Реалізація заходів щодо залучення населення до формування кадрового донорства. 3. Розвиток співпраці з Харківською обласною організацією Товариства Червоного Хреста України, іншими громадськими та неурядовими організаціями щодо залучення населення, насамперед молоді, до донорського руху. |
Головне управління охорони здоров’я облдержадміністрації |
КЗОЗ Обласний центр служби крові, обласні заклади охорони здоров’я, центральні районні та міські лікарні, Харківська обласна організація Товариства Червоного Хреста України |
2009–2012 роки
|
10. |
Заходи щодо стабільного забезпечення населення області фармацевтичними послугами. Профілактика та попередження незаконного обігу наркотичних засобів. |
Управління фармації і фармацевтичної промисловості облдержадміністрації; Головне управління охорони здоров¢я облдержадміністрації; Головне управління МВС України в Харківській області (за згодою); управління Служби безпеки України в Харківській області (за згодою) |
Комунальні підприємства охорони здоров’я -аптеки, заклади охорони здоров’я різних форм власності |
2009–2012 роки
|
11. |
Заходи щодо забезпечення та покращення санітарно-епідеміологічного благополуччя на території області. |
Обласна санітарно-епідеміологічна станція; Головне управління охорони здоров¢я облдержадміністрації |
Галузеві управління обласної державної адміністрації; районні державні адміністрації; органи місцевого самоврядуван-ня міст та районів (за згодою) |
2009–2012 роки
|
12. |
Зміцнення кадрового потенціалу закладів охорони здоров’я, укомплектування їх фахівцями згідно з передбаченою кількістю посад медичних працівників в сільській місцевості.
1. Забезпечення визначення щорічної потреби в медичних кадрах із врахуванням результатів цієї роботи при розподілі випускників вищих медичних навчальних закладів І – IV рівня акредитації. 2. Підтримка та розвиток цільового набору абітурієнтів з сільської місцевості до вступу у вищі медичні навчальні заклади ІІІ – IV рівня акредитації. 3. При розподілі випускників вищих медичних навчальних закладів І – IV рівня акредитації забезпечення пріоритетного направлення на роботу в заклади охорони здоров’я сільської місцевості. 4. Продовження роботи з органами місцевого самоврядування на рівні районів області щодо забезпечення молодих спеціалістів житлом, насамперед у сільській місцевості, та створення для їх роботи належних умов праці. 5. Забезпечення подальшого розвитку системи підвищення кваліфікації медичних працівників на передатестаційних та тематичних циклах, курсах спеціалізації відповідно до вимог чинного законодавства. |
Головне управління охорони здоров’я облдержадміністрації |
Обласні заклади охорони здоров’я, амбулаторії сімейної медицини у районах області, центральні районні та міські лікарні, ХНМУ (за згодою), ХМАПО (за згодою)
|
2009–2012 роки
|
13. |
Розвиток інформаційного медичного простору.
1. Впровадження в діяльність закладів охорони здоров'я ліцензованих комп'ютерних програм, що дозволять аналізувати та контролювати обсяги надання медичної допомоги на різних рівнях, у тому числі на рівні ПМСД, а також забезпечать впровадження електронних форм державної та галузевої статистичної звітності, створення реєстрів хворих на цукровий діабет, туберкульоз, серцево-судинні захворювання та ін. 2. Поетапне оснащення закладів охорони здоров'я сучасною комп'ютерною та копіювальною технікою. 3. Підготовка та укомплектування закладів кваліфікованими спеціалістами (інженери, оператори). 4. Розвиток та впровадження сучасних систем зберігання та передачі інформації. 5. Підтримка «Медичної газети» як основного друкованого видання в галузі «Охорона здоров’я» на території області. |
Головне управління охорони здоров’я облдержадміністрації |
Обласні заклади охорони здоров’я, амбулаторії сімейної медицини у районах області, центральні районні та міські лікарні, ХНМУ (за згодою), ХМАПО (за згодою)
|
2009–2012 роки
|
14. |
Впровадження різних форм медичного страхування, зокрема, підтримка та поширення діяльності лікарняних кас.
1. Активізація роботи по залученню населення до участі в лікарняних касах (не менш, ніж 5% дорослого населення у 2009 році). 2. Підготовка закладів охорони здоров'я до поетапного переходу на бюджетно-страхову модель надання медичної допомоги із впровадженням обов'язкового медичного соціального страхування. |
Головне управління охорони здоров’я облдержадміністрації |
Обласні заклади охорони здоров’я, амбулаторії сімейної медицини у районах області, центральні районні та міські лікарні, ХНМУ (за згодою), ХМАПО (за згодою) |
2009–2012 роки
|
15. |
Формування здорового способу життя населення області.
1. Забезпечення широкого впровадження у поточній діяльності закладів охорони здоров’я області різних рівнів та форм власності засад здорового способу життя. 2. Реалізація управліннями та закладами охорони здоров’я та освіти засад державної політики щодо боротьби із тютюнопалінням, вживанням алкоголю, наркотичних, психотропних засобів та прекурсорів; попередження інших шкідливих звичок; формування, насамперед, в учнівської та студентської молоді, свідомого відношення до здоров’я як до найвищої цінності. 3. Використання можливостей центральних та місцевих засобів масової інформації у формуванні здорового способу життя. 4. Налагодження співробітництва у справі популяризації здорового способу життя із громадськими, неурядовими організаціями, окремими видатними особистостями. |
Головне управління охорони здоров’я облдержадміністрації, управління у справах інформації облдержадміністрації, Головне управління освіти і науки облдержадміністрації, управління культури і туризму облдержадміністрації, управління з питань фізичної культури та спорту облдержадміністрації |
Обласні заклади охорони здоров’я, амбулаторії сімейної медицини у районах області, центральні районні та міські лікарні, ХНМУ (за згодою), ХМАПО (за згодою), громадські та благодійні організації (за згодою), засоби масової інформації (за згодою), заклади освіти, культури, фізичної культури та спорту спільної власності територіаль-них громад області |
2009–2012 роки
|
16.
|
Заходи щодо інформаційного супроводження реалізації комплексної обласної програми «Здоров’я Слобожанщини». |
Головне управління охорони здоров’я облдержадміністрації |
Головне управління охорони здоров’я облдержадміністрації |
2009–2012 роки
|
Заступник голови обласної ради В. Казакова
Додаток 1
до рішення обласної ради
від 03 лютого 2009 року № 1105-V
(ХХХVІІІ сесія V скликання)
Удосконалення медичної допомоги жителям області на засадах сімейної медицини (план фінансування на 2009 рік – 1490000,0 грн.) |
|||||
№№ з/п |
Назва району |
Стерилізатор сухоповітряний (по типу |
Стерилізатор паровий (по типу |
Автомобіль (по типу |
Загальна сума по району, грн. |
1 |
Балаклійський |
10000 |
15000 |
|
25000 |
2 |
Барвінківський |
10000 |
15000 |
60000 |
85000 |
3 |
Близнюківський |
10000 |
15000 |
60000 |
85000 |
4 |
Богодухівський |
10000 |
15000 |
|
25000 |
5 |
Борівський |
10000 |
15000 |
|
25000 |
6 |
Валківський |
10000 |
15000 |
60000 |
85000 |
7 |
Великобурлуцький |
10000 |
15000 |
|
25000 |
8 |
Вовчанський |
10000 |
15000 |
60000 |
85000 |
9 |
Дворічанський |
10000 |
15000 |
60000 |
85000 |
10 |
Дергачівський |
10000 |
15000 |
60000 |
85000 |
11 |
Зачепилівський |
10000 |
15000 |
|
25000 |
12 |
Зміївський |
10000 |
15000 |
|
25000 |
13 |
Золочівський |
10000 |
15000 |
|
25000 |
14 |
Ізюмський |
10000 |
15000 |
60000 |
85000 |
15 |
Кегичівський |
10000 |
15000 |
|
25000 |
16 |
Красноградський |
10000 |
15000 |
|
25000 |
17 |
Краснокутський |
10000 |
15000 |
|
25000 |
18 |
Куп'янський |
10000 |
15000 |
120000 |
145000 |
19 |
Лозівський |
10000 |
15000 |
60000 |
85000 |
20 |
Нововодолазький |
10000 |
15000 |
|
25000 |
21 |
Первомайський |
10000 |
15000 |
|
25000 |
22 |
Сахновщинський |
10000 |
15000 |
|
25000 |
23 |
Харківський |
10000 |
15000 |
120000 |
145000 |
24 |
Чугуївський |
10000 |
15000 |
60000 |
85000 |
25 |
Шевченківський |
10000 |
15000 |
60000 |
85000 |
26 |
м. Люботин |
10000 |
15000 |
|
25000 |
|
Всього |
260000,0 |
390000,0 |
840000,0 |
1490000,0 |
Заступник голови обласної ради В. Казакова
Додаток 2
до рішення обласної ради
від 03 лютого 2009 року № 1105-V
(ХХХVІІІ сесія V скликання)
Удосконалення медичної допомоги матері та дитині (заходи щодо реалізації завдань Державної програми «Репродуктивне здоров’я нації» на період до 2015 року, план фінансування на 2009 рік – 3750000,0 грн.) |
||
Назва закладу |
Лікарські засоби для врятування життя новонародженого та матері, грн. |
Медичне обладнання (мамограф), грн. |
КЗОЗ Обласна дитяча клінічна лікарня №1 (придбання лікарського засобу Куросурф) |
800000,0 |
|
КЗОЗ «Обласна клінічна лікарня – Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» (придбання лікарських засобів Куросурф, Новосевен) |
400000,0 |
|
Вовчанська ЦРЛ |
|
510000,0 |
Ізюмська міська лікарня |
|
510000,0 |
Красноградська ЦРЛ |
|
510000,0 |
Лозівська ЦРЛ |
|
510000,0 |
Зміївська ЦРЛ |
|
510000,0 |
Всього |
1200000,0 |
2550000,0 |
Заступник голови обласної ради В. Казакова
Додаток 3
до рішення обласної ради
від 03 лютого 2009 року № 1105-V
(ХХХVІІІ сесія V скликання)
Удосконалення медичної допомоги матері та дитині (план фінансування на 2009 рік – 4500000,0 грн.) |
||||
Назва закладу |
ПЦР лабора-торія |
Реанімобіль в комплекті з реаніма-ційним обладнанням |
Наркозно-дихальна апаратура |
Апарати УЗД |
КЗОЗ «Обласна клінічна лікарня – Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» |
|
|
330000,0 |
|
КЗОЗ Обласна дитяча клінічна лікарня №1 |
|
1010000,0 |
330000,0 |
|
КЗОЗ Обласна дитяча клінічна лікарня |
|
|
330000,0 |
|
КЗОЗ Обласна дитяча клінічна інфекційна лікарня |
900000,0 |
|
|
|
Комсомольська дільнична лікарня Зміївського району |
|
|
|
400000,0 |
Ізюмська міська лікарня |
|
|
|
400000,0 |
Шевченківська ЦРЛ |
|
|
|
400000,0 |
Валківська ЦРЛ |
|
|
|
400000,0 |
Всього |
900000,0 |
1010000,0 |
990000,0 |
1600000,0 |
Заступник голови обласної ради В. Казакова
Додаток 4
до рішення обласної ради
від 03 лютого 2009 року № 1105-V
(ХХХVІІІ сесія V скликання)
Подальший розвиток, удосконалення та зміцнення матеріально-технічної бази обласної служби медицини катастроф в Харківській області та КЗОЗ «Обласна клінічна лікарня – Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» (план фінансування на 2009 рік – 1600000,0 грн.) |
||||
№№ з/п |
Назва закладу, району |
Дефібрилятор (типу ДКІ–Н–08), грн. |
Автомобіль швидкої допомоги, грн. |
Загальна сума по районах, грн. |
1 |
Балаклійська ЦРЛ |
30000,0 |
100000,0 |
130000,0 |
2 |
Барвінківський |
30000,0 |
|
30000,0 |
3 |
Близнюківський |
30000,0 |
|
30000,0 |
4 |
Богодухівський |
30000,0 |
|
30000,0 |
5 |
Борівський |
30000,0 |
|
30000,0 |
6 |
Валківська ЦРЛ |
30000,0 |
100000,0 |
130000,0 |
7 |
Великобурлуцький |
30000,0 |
100000,0 |
130000,0 |
8 |
Вовчанський |
30000,0 |
|
30000,0 |
9 |
Зачепилівський |
30000,0 |
|
30000,0 |
10 |
Зміївська ЦРЛ |
30000,0 |
100000,0 |
130000,0 |
11 |
Ізюмська міська лікарня |
30000,0 |
|
30000,0 |
12 |
Красноградська ЦРЛ |
30000,0 |
100000,0 |
130000,0 |
13 |
Краснокутська ЦРЛ |
30000,0 |
100000,0 |
130000,0 |
14 |
Куп'янська ЦМЛ |
30000,0 |
100000,0 |
130000,0 |
15 |
Лозівський |
30000,0 |
|
30000,0 |
16 |
Первомайська ЦРЛ |
30000,0 |
100000,0 |
130000,0 |
17 |
Сахновщинська ЦРЛ |
|
100000,0 |
100000,0 |
18 |
Чугуївський |
30000,0 |
|
30000,0 |
19 |
Шевченківська ЦРЛ |
30000,0 |
100000,0 |
130000,0 |
20 |
КЗОЗ «ОКЛ – ЦЕМД та МК» |
60000,0 |
|
60000,0 |
|
Всього |
600000,0 |
1000000,0 |
1600000,0 |
Заступник голови обласної ради В. Казакова
Додаток 5
до рішення обласної ради
від 03 лютого 2009 року № 1105-V
(ХХХVІІІ сесія V скликання)
Подальший розвиток спеціалізованої допомоги населенню Харківської області (створення відділення медико-соціального сестринського догляду (ХОСПІС) при Куп’янському медичному коледжі ім. Марії Шкарлетової, план фінансування на 2009 рік – 600000,0 грн.) |
||
Назва закладу |
Сума, грн. |
Найменування обладнання та устаткування |
Куп’янський медичний коледж ім. Марії Шкарлетової – відділення сестринського нагляду ХОСПІС (заплановано відкриття у 2009 році) |
600000,0 |
Медичне та інше обладнання. Меблі. М’який інвентар. |
Всього |
600000,0 |
|
Заступник голови обласної ради В. Казакова
Додаток 6
до рішення обласної ради
від 03 лютого 2009 року № 1105-V
(ХХХVІІІ сесія V скликання)
Проведення комплексних заходів щодо боротьби із внутрішньо-лікарняною інфекцією (забезпечення обласних закладів сучасними універсальними високотехнологічними дезінфікуючими засобами, план фінансування на 2009 рік – 500000,0 грн.) |
||
№№ п/п |
Найменування дезінфікуючого засобу |
Сума, грн. |
1. |
Соліклор |
500000,0 |
|
Всього |
500000,0 |
Заступник голови обласної ради В. Казакова
Додаток 7
до рішення обласної ради
від 03 лютого 2009 року № 1105-V
(ХХХVІІІ сесія V скликання)
Заходи щодо забезпечення високовартісними лікарськими засобами пацієнтів, що страждають на важкі хронічні захворювання (план фінансування на 2009 рік – 1700000,0 грн., з яких в проекті обласного бюджету на 2009 рік передбачено 1000000,0 грн) |
||
№№ п/п |
Найменування лікарського засобу |
Сума, грн. |
1. |
Церезим – для лікування хвороби Гоше на базі КЗОЗ Обласної дитячої клінічної лікарні. |
1000000,0 |
2.
|
Рибавирин (РИББА), Оферон (інтерферон альфа 2b) – для лікування ускладнень вірусних гепатитів на базі КЗОЗ Обласної інфекційної клінічної лікарні. |
700000,0
|
|
Всього |
1700000,0 |
Заступник голови обласної ради В. Казакова
Додаток 8
до рішення обласної ради
від 03 лютого 2009 року № 1105-V
(ХХХVІІІ сесія V скликання)
Заходи щодо забезпечення високовартісними лікарськими засобами пацієнтів, що страждають на важкі хронічні захворювання (забезпечення пацієнтів з районів області та міст обласного значення, що страждають на інсулінозалежний тип цукрового діабету та на нецукровий діабет, інсулінами та препаратами десмопресину на виконання заходів з лікування цукрового та нецукрового діабету, на 2009 рік передбачено в проекті обласного бюджету 5000000,0 грн.) |
||
№№ з/п |
Назва району, міста, закладу |
Виділено додатково 5 млн.грн. |
1 |
Балаклійський |
362224,0 |
2 |
Барвінківський |
73721,0 |
3 |
Близнюківський |
55873,0 |
4 |
Богодухівський |
177477,0 |
5 |
Борівський |
78272,0 |
6 |
Валківський |
119228,0 |
7 |
Великобурлуцький |
73721,0 |
8 |
Вовчанський |
160185,0 |
9 |
Дворічанський |
70990,0 |
10 |
Дергачівський |
300346,0 |
11 |
Зачепилівський |
49148,0 |
12 |
Зміївський |
324010,0 |
13 |
Золочівський |
95565,0 |
14
|
м. Ізюм, у т.ч. |
159579,0 |
Ізюм Вузлова |
46514,0 |
|
15 |
Ізюмський |
13371,0 |
16 |
Кегичівський |
79362,0 |
17 |
Коломацький |
23664,0 |
18 |
Красноградський |
179298,0 |
19 |
Краснокутський |
112857,0 |
20 |
м. Куп'янськ, у т.ч. |
100227,0 |
с. Ковшарівка |
46814,0 |
|
с. Куп'янськ Вузловий |
19782,0 |
|
21 |
Куп'янський |
28652,0 |
22 |
Лозівська МЛ |
175657,0 |
23 |
Лозівська ЦРЛ, у т.ч. |
145622,0 |
Лозівська Вузлова |
22754,0 |
|
24 |
Нововодолазький |
101026,0 |
25 |
Первомайський |
141072,0 |
26 |
Печенізький |
42777,0 |
27 |
Сахновщинський |
56429,0 |
28 |
Харківський |
652852,00 |
29 |
Чугуївський |
408166,0 |
30 |
Шевченківський |
81003,0 |
31 |
м. Люботин, у т.ч. |
106486,0 |
Люботин Вузлова |
18203,0 |
|
|
Всього по районах |
4548860 |
32 |
КЗОЗ Обласна студентська лікарня |
451140,0 |
|
Всього |
5000000,0 |
Заступник голови обласної ради В. Казакова
Додаток 9
до рішення обласної ради
від 03 лютого 2009 року № 1105-V
(ХХХVІІІ сесія V скликання)
Заходи щодо забезпечення високовартісними лікарськими засобами пацієнтів, що страждають на важкі хронічні захворювання (забезпечення пацієнтів з районів області та міст обласного значення, що страждають на інсулінозалежний тип цукрового діабету та на нецукровий діабет, інсулінами та препаратами десмопресину на виконання заходів з лікування цукрового та нецукрового діабету, на 2009 рік передбачено в проекті обласного бюджету 6399096,0 грн.) |
||||
№№ п/п |
Назва району, міста, закладу |
Делеговані повноваження на виконання заходів з лікування цукрового та нецукрового діабету |
||
|
|
Всього |
в тому числі цукрового діабету |
нецукрового діабету |
1 |
Балаклійський |
558804,0 |
521786,0 |
37018 |
2 |
Барвінківський |
106189,0 |
96684,0 |
9505 |
3 |
Близнюківський |
38287,0 |
38287,0 |
|
4 |
Богодухівський |
215048,0 |
205543,0 |
9505 |
5 |
Борівський |
128456,0 |
110447,0 |
18009 |
6 |
Валківський |
112761,0 |
112761,0 |
|
7 |
Великобурлуцький |
79528,0 |
70023,0 |
9505 |
8 |
Вовчанський |
158112,0 |
130598,0 |
27514 |
9 |
Дворічанський |
94218,0 |
89466,0 |
4752 |
10 |
Дергачівський |
340838,0 |
322829,0 |
18009 |
11 |
Зачепилівський |
70091,0 |
65339,0 |
4752 |
12 |
Зміївський |
292454,0 |
242179,0 |
50275 |
13 |
Золочівський |
81946,0 |
81946,0 |
|
14
|
м. Ізюм, у т.ч. |
213878,0 |
154098,0 |
59780 |
Ізюм Вузлова |
47589,0 |
47589,0 |
|
|
15 |
Ізюмський |
11331,0 |
11331,0 |
|
16 |
Кегичівський |
78877,0 |
78877,0 |
|
17 |
Коломацький |
42524,0 |
37772,0 |
4752 |
18 |
Красноградський |
263184,0 |
239422,0 |
23762 |
19 |
Краснокутський |
146112,0 |
136607,0 |
9505 |
20 |
м. Куп'янськ, у т.ч. |
182578,0 |
177825,0 |
4753 |
|
с. Ковшарівка |
42172,0 |
42172,0 |
|
|
с. Куп'янськ Вузловий |
35143,0 |
35143,0 |
|
21 |
Куп'янський |
55588,0 |
50836,0 |
4752 |
22 |
Лозівська МЛ |
318156,0 |
304899,0 |
13257 |
23 |
Лозівська ЦРЛ, у т.ч. |
221518,0 |
180747,0 |
40771 |
|
Лозівська Вузлова |
28241,0 |
28241,0 |
|
24 |
Нововодолазький |
177725,0 |
158716,0 |
19009 |
25 |
Первомайський |
153961,0 |
131199,0 |
22762 |
26 |
Печенізький |
71051,0 |
71051,0 |
|
27 |
Сахновщинський |
62347,0 |
57595,0 |
4752 |
28 |
Харківський |
836402,0 |
786127,0 |
50275 |
29 |
Чугуївський |
720507,0 |
674984,0 |
45523 |
30 |
Шевченківський |
163736,0 |
150479,0 |
13257 |
31 |
м. Люботин, у т.ч. |
122769,0 |
118018,0 |
4751 |
|
Люботин Вузлова |
20174,0 |
20174,0 |
|
|
Всього по районах |
6118976,0 |
5608471 |
510505 |
32 |
КЗОЗ Обласна студентська лікарня |
280120,0 |
251606,0 |
28514 |
|
Всього |
6399096,0 |
5860077 |
539019 |
Заступник голови обласної ради В. Казакова
Додаток 10
до рішення обласної ради
від 03 лютого 2009 року № 1105-V
(ХХХVІІІ сесія V скликання)
Заходи щодо стабільного забезпечення населення області фармацевтичними послугами. Профілактика та попередження незаконного обігу наркотичних засобів. |
|
Найменування завдань і заходів. |
|
1. |
Забезпечення своєчасного та адекватного оперативного реагування у випадках виникнення надзвичайних ситуацій в області, які потребують медикаментозного забезпечення: - розробка та координація заходів по медикаментозному забезпеченню населення у надзвичайних ситуаціях, спільно з Головним управлінням охорони здоров¢я обласної державної адміністрації; - створення недоторканого резерву лікарських засобів у комунальних закладах охорони здоров’я різних рівнів підпорядкування. |
2. |
Профілактика та попередження незаконного обігу наркотичних засобів: - здійснення контролю за забезпеченням виконання ліцензійних умов щодо обігу наркотичних, психотропних лікарських засобів, прекурсорів відповідно до вимог чинного законодавства; - здійснення спільно з регіональними органами Міністерства внутрішніх справ України заходів по запобіганню порушень законодавства у сфері обігу наркотичних, психотропних, отруйних, сильнодіючих лікарських засобів, прекурсорів шляхом проведення спільних нарад, надання роз’яснень чинного законодавства. |
3. |
Розробка та впровадження організаційних та економічних заходів щодо впорядкування цінової політики при роздрібній та оптовій торгівлі лікарськими засобами аптечними закладами комунальної форми власності. |
Заступник голови обласної ради В. Казакова
Додаток 11
до рішення обласної ради
від 03 лютого 2009 року № 1105-V
(ХХХVІІІ сесія V скликання)
Заходи щодо забезпечення та покращення санітарно-епідеміологічного благополуччя на території області. |
|
Збереження здоров’я дитячого населення. |
|
1. |
Забезпечити санітарно-епідеміологічне супроводження завершення будівництва та реконструкції приміщень закладів освіти. |
2. |
Ініціювати питання своєчасного виконання ремонтних робіт, покращення матеріально-технічного, санітарно-гігієнічного стану закладів, придбання учбових меблів необхідних розмірів, переобладнання систем штучного освітлення, кабінетів комп’ютерної техніки, створення умов для організації фізичного виховання, дотримання правил особистої гігієни. |
3. |
Сприяти організації повноцінного гарячого харчування дітей з урахуванням їх віку, задоволенню потреб в основних речовинах та енергії, дотриманню вимог до якості продуктів харчування. |
4. |
Ініціювати вирішення питання щодо укомплектування закладів освіти кваліфікованими кадрами середніх медичних працівників, лікарями-педіатрами. |
5. |
Активно проводити просвітницьку роботу серед дітей та персоналу дитячих закладів з питань охорони життя та здоров’я дітей, формування навичок здорового способу життя, профілактики гострих кишкових інфекцій та харчових отруєнь. |
Якість і безпека продуктів харчування. |
|
1. |
Розробити комплексні заходи щодо поліпшення якості і безпеки харчових продуктів шляхом удосконалення технології їх виробництва, додержання правил транспортування, зберігання та реалізації харчових продуктів, контролю якості та сертифікації. |
2. |
Створити систему швидкого реагування на результати санітарно-гігієнічного та ветеринарно-санітарного моніторингу щодо негативного впливу харчування на стан здоров’я населення. |
Збереження та забезпечення належного епідемічного благополуччя. |
|
1. |
Сприяти відповідній санітарно-просвітницькій роботі щодо досягнення належного рівня охоплення населення профілактичними щепленнями. |
2. |
Ініціювати питання виділення бюджетних коштів для додержання встановлених стандартів діагностики та лікування хворих в обласних інфекційних лікарнях та інфекційних відділеннях центральних районних лікарень, впровадження сучасних високоефективних дезінфекційних засобів, поетапного створення системи об’єктивного бактеріологічного контролю в закладах охорони здоров’я комунальної форми власності. |
3. |
Порушувати перед органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування у встановленому порядку питання проведення реконструкції приміщень протитуберкульозних закладів у відповідності до вимог санітарного законодавства, зокрема, ініціювати вирішення питання щодо облаштування протитуберкульозних стаціонарів локальними дезінфекційними установками та очисними спорудами. |
Заступник голови обласної
ради В. Казакова
Додаток 12
до рішення обласної ради
від 03 лютого 2009 року № 1105-V
(ХХХVІІІ сесія V скликання)
Заходи щодо інформаційного супроводження реалізації комплексної обласної програми «Здоров’я Слобожанщини» (план фінансування на 2009 рік – 50000 грн., передбачено в проекті обласного бюджету на 2009 рік 10000 грн.) |
|
Головне управління охорони здоров’я облдержадміністрації |
|
Консалтингові та інформаційні послуги. |
50000,0 |
Всього, грн. |
50000,0 |
Заступник голови обласної ради В. Казакова