Додаток 1
до Звіту за результатами оцінки
корупційних ризиків у діяльності
Харківської обласної ради
Опис
ідентифікованих корупційних ризиків,
чинників корупційних ризиків та можливих наслідків
вчинення корупційного правопорушення чи правопорушення,
пов’язаного із корупцією
№ з/п |
Ідентифікований корупційний ризик |
Опис корупційного ризику |
Чинники корупційного ризику |
Можливі наслідки корупційного правопорушення чи правопорушення, пов’язаного із корупцією |
Діяльність депутатського корпусу
1. |
Можливість прояву недоброчесності депутатів обласної ради при здійсненні своїх повноважень |
Отримання неправомірної вигоди при здійсненні депутатських повноважень, зокрема шляхом направлення депутатських звернень, а також отримання інформації з використанням депутатських повноважень та подальше її використання в особистих цілях |
Відсутність належної системи контролю та недосконалість законодавства щодо здійснення повноважень депутатами місцевих рад
|
Притягнення осіб до відповідальності, репутаційні втрати обласної ради |
||
2. |
Можливість прийняття рішень під час обговорення, голосування чи здійснення інших повноважень в умовах потенційного або реального конфлікту інтересів |
Участь в обговоренні питань, а також голосуванні в умовах конфлікту інтересів |
Недоброчесність депутатів обласної ради та, як наслідок, участь у прийнятті рішень в умовах потенційного або реального конфлікту інтересів
|
Притягнення осіб до відповідальності, скасування рішень обласної ради в судовому порядку, репутаційні втрати обласної ради |
||
3. |
Можливість прояву недоброчесності депутатів обласної ради при поданні декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування |
Внесення недостовірної інформації у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування |
Відсутність належної системи контролю та перевірки відомостей, які підлягають декларуванню депутатами місцевих рад та тих, які задекларовані у вже поданих електронних деклараціях |
Притягнення осіб до відповідальності, репутаційні втрати обласної ради |
||
4. |
Ризики, пов’язані з можливим виникненням конфлікту інтересів під час участі депутатів обласної ради в конкурсних комісіях по обранню керівників обласних комунальних підприємств, закладів та установ |
Вплив депутатів обласної ради на результати конкурсу при обранні керівників обласних закладів та установ |
Дискреційні повноваження членів конкурсної комісії, незазначення у документації за результатами проведення конкурсу мотивів прийняття рішення |
Притягнення осіб до відповідальності, репутаційні втрати обласної ради, скасування рішень обласної ради в судовому порядку |
||
5. |
Недоброчесність депутатів обласної ради при прийнятті рішень щодо виконання обласною радою власних повноважень, визначених у ст. 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» |
Вплив депутатів на результати голосування щодо затвердження цільових програм та прийняття інших рішень у межах повноважень обласної ради
|
Наявність приватного інтересу у депутатів обласної ради, втручання третіх осіб, відсутність дієвого механізму належного контролю дає можливість приймати рішення (або утриматись від його прийняття) у неправовий спосіб |
Втрата репутації обласної ради, фінансові втрати, скасування рішень обласної ради у судовому порядку |
||
Діяльність керівників юридичних осіб, створених обласною радою
6. |
Ризики, пов’язані з виникненням конфлікту інтересів при працевлаштуванні близьких осіб |
Наявність прямого підпорядкування близьких осіб або пряме підпорядкування у зв’язку з виконанням повноважень близькими особами |
Можлива недоброчесна поведінка посадової особи, яка перебуває у прямому підпорядкуванні керівника підприємства, установи закладу, близькі або родичі якого підлягають працевлаштуванню |
Притягнення осіб до відповідальності, репутаційні втрати обласної ради |
7. |
Ризики, пов’язані з правом постійного користування земельними ділянками, наданими комунальним підприємствам, закладам і установам у постійне користування |
Одноосібне рішення керівника комунального підприємства, закладу, установи щодо добровільної відмови від права постійного користування земельними ділянками, без отримання попереднього погодження обласної ради |
Відсутність урегульованої процедури взаємодії обласної ради та комунальних підприємств, установ, закладів щодо питань, пов’язаних із правом постійного користування земельними ділянками комунальними підприємствами, установами організаціями |
Притягнення осіб до відповідальності, виникнення судових спорів, репутаційні втрати обласної ради |
Діяльність виконавчого апарату обласної ради
8. |
Можливість приховування конфлікту інтересів при виконанні службових повноважень: недостатня врегульованість процедури повідомлення про наявність реального (потенційного) конфлікту інтересів, про наявність конфлікту інтересів посадових осіб виконавчого апарату обласної ради |
Неповідомлення про наявність реального або потенційного конфлікту інтересів, зокрема про наявність конфлікту інтересів у керівників структурних підрозділів виконавчого апарату обласної ради
|
Відсутність урегульованої процедури повідомлення про конфлікт інтересів, про наявність конфлікту інтересів у керівників структурних підрозділів обласної ради
|
Прийняття рішень в у мовах конфлікту інтересів, притягнення осіб до відповідальності, скасування рішень обласної ради у судовому порядку, репутаційні втрати обласної ради |
9. |
Ймовірність зловживання службовим становищем при здійсненні повноважень щодо представництва інтересів обласної ради в суді
|
Зловживання службовими правами та обов’язками під час участі у розгляді судових справ за участю обласної ради, зокрема з особистою зацікавленістю у результатах розгляду справи |
Відсутність урегульованої процедури оперативного контролю за ходом розгляду судових справ, наслідком чого є недостатня обізнаність керівників про стан розгляду судових справ |
Прийняття рішень, що не забезпечують захист прав та інтересів обласної ради, притягнення посадових осіб до дисциплінарної відповідальності, репутаційні втрати обласної ради |
10. |
Ризик недоброчесної поведінки, виникнення приватного інтересу під час проведення конкурсів на зайняття посад у виконавчому апараті обласної ради: можливість впливу членів конкурсної комісії (прийняття необґрунтованого рішення шляхом голосування; при проведенні конкурсу надання переваг кандидатам) |
Можливість впливу члена конкурсної комісії (шляхом переконання інших членів) на прийняття комісією необґрунтованого рішення, зокрема з особистою зацікавленістю у результатах конкурсного відбору
|
Можлива недоброчесність членів конкурсної комісії, за відсутності належного контролю за проведенням конкурсів |
Прийняття необґрунтованих кадрових рішень, скасування розпорядчих актів із кадрових питань у судовому порядку, репутаційні втрати обласної ради |
11. |
Ймовірність недоброчесних дій при проведенні закупівель товарів, робіт та послуг відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі»
|
Існує можливість умисного проведення закупівлі товарів/робіт/послуг, об’єктивна потреба у яких відсутня, за попередньої змови відповідальної особи та постачальника, з особистою зацікавленістю у результатах проведення закупівлі
|
Недостатній контроль з боку керівництва та громадськості, відсутність урегульованої процедури оперативного контролю за доброчесністю проведення публічних закупівель
|
Втрата репутації обласною радою, необґрунтовані фінансові витрати, подання суб’єктами скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
|
Існує можливість умисного завищення очікуваної вартості при проведенні закупівель товарів/робіт/послуг, з особистою зацікавленістю у завищенні очікуваної вартості при проведенні закупівель товарів/робіт/послу |
Недоброчесність посадових осіб, практика недостатнього операційного контролю публічних закупівель |
Штучне завищення загальної вартості закупівлі та ціни у договорі, необґрунтовані фінансові витрати
|
||
Існує можливість умисного завищення обсягів закупівлі товарів/робіт/послуг, з особистою зацікавленістю у закупівлі завищених обсягів товарів/робіт/послуг |
Недостатній контроль за складанням тендерної документації та участю у закупівлях товарів/робіт/послуг |
Необґрунтовані фінансові витрати, втрата репутації обласною радою
|
||
12. |
Можливість задоволення приватного інтересу посадовими особами під час організації кадрової роботи в обласній раді, у тому числі щодо прийняття на роботу
|
Посадові особи під час проведення співбесіди, конкурсу, стажування на зайняття посад в обласній раді, можуть задовольнити приватний інтерес, зумовлений дружніми, позаслужбовими стосунками |
Відсутність належного контролю при прийнятті на роботу, проведенні співбесід, конкурсів, стажувань, участь упереджених представників громадськості |
Прийняття необґрунтованих рішень, притягнення посадових осіб до відповідальності, репутаційні втрати обласної ради |
13. |
Дискреційні повноваження щодо затвердження та внесення змін до штатного розпису обласної ради
|
При підготовці та впорядкуванні організаційної структури обласної ради можливе лобіювання інтересів певних категорій працівників з метою створення умов для службових зловживань та отримання неправомірної вигоди |
Відсутність урегульованої процедури здійснення оперативного контролю за обґрунтованістю відповідних рішень |
Прийняття неефективних рішень, репутаційні втрати обласної ради, фінансові втрати |
14. |
Вплив на посадових осіб під час прийняття та оформлення документів щодо нагородження державними та урядовими нагородами, нагородами обласної ради
|
Втручання третіх осіб під час прийняття та оформлення документів, що сприяє вчиненню або невчиненню посадовою особою в інтересах іншої особи певних дій, пов’язаних із прийняттям та оформленням документів щодо нагородження, внаслідок прийняття пропозиції чи одержання неправомірної вигоди посадовою особою під час виконання своїх повноважень |
Відсутність урегульованої процедури здійснення оперативного контролю за діяльністю посадової особи у сфері нагородження державними та урядовими нагородами, нагородами обласної ради |
Прийняття необґрунтованих рішень, притягнення посадових осіб до відповідальності, репутаційні втрати обласної ради |
15. |
Недоброчесність посадових осіб, які є уповноваженими особами (з питань публічних закупівель)
|
Існування можливості в уповноваженої особи з питань публічних закупівель задовольнити свій приватний інтерес, зокрема, шляхом надання певним постачальникам товарів, робіт чи послуг, прийняття пропозиції чи одержання неправомірної вигоди від третіх осіб під час виконання своїх повноважень; підготовка документації під конкретного постачальника |
Можлива недоброчесність уповноваженої особи, за відсутності належного контролю за проведенням публічних закупівель, особиста зацікавленість уповноваженої особи у результатах публічних закупівель |
Притягнення посадових осіб до відповідальності, репутаційні втрати обласної ради, фінансові втрати |
Діяльність у сфері управління майном спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області
16. |
Можливість прояву недоброчесності під час проведення перевірок комунальних підприємств, закладів та установ шляхом надання переваг, необґрунтованих позитивних чи негативних висновків, пов’язаних із приватним інтересом особи, яка проводить перевірку |
Проведення перевірок комунальних підприємств, установ, закладів особами, які пов’язані приватним інтересом з працівниками таких комунальних підприємств, закладів та установ, що може сприяти вчиненню корупційного чи пов’язаного з корупцією правопорушення |
Недосконалий контроль з боку керівництва при призначенні членів комісії, які здійснюють перевірку, наявність у працівника, який здійснює перевірку, особистого майнового, немайнового інтересу для створення особливо сприятливих умов для близьких, родичів, друзів, які працюють на об’єкті перевірки |
Притягнення посадових осіб до відповідальності, репутаційні втрати обласної ради, судові процеси
|
17. |
Неналежне здійснення контролю за діяльністю обласних комунальних підприємств, установ, закладів |
Неналежне здійснення контролю за діяльністю обласних комунальних підприємств, установ, закладів створює умови для неналежного виконання посадових обов’язків, вчинення корупційного чи пов’язаного із корупцією правопорушення |
Приватний інтерес
Відсутність дієвого механізму контролю за діяльністю обласних комунальних підприємств, установ, закладів |
Притягнення посадових осіб до відповідальності, репутаційні втрати обласної ради, фінансові втрати |
18. |
Вплив посадових осіб або інших осіб на членів конкурсної комісії під час проведення конкурсу з відбору кандидатів на зайняття вакантних посад керівників комунальних закладів |
Втручання третіх осіб під час формування та під час роботи комісій по проведенню конкурсу з відбору кандидатів на зайняття вакантних посад керівників комунальних закладів. Відповідальність за неповідомлення про конфлікт інтересів |
Можлива недоброчесність членів конкурсної комісії, відсутність належного контролю за проведенням конкурсів, недостатність прозорості та публічності проведення конкурсу
|
Притягнення посадових осіб до відповідальності, репутаційні втрати обласної ради, судові процеси |
19. |
Приватний інтерес посадових осіб під час вирішення питання, пов’язаного з орендою та відчуженням комунального майна |
Втручання третіх осіб під час прийняття та оформлення документів сприяє вчиненню або невчиненню посадовою особою в інтересах іншої особи певних дій, пов’язаних із прийняттям та оформленням документів, та лобіювання питання, пов’язаного з орендою та відчуженням комунального майна |
Недосконалість законодавства в частині передачі майна в оренду, подовження орендних відносин та відчуження комунального майна, неналежний контроль з боку громадськості |
Притягнення посадових осіб до відповідальності, репутаційні втрати обласної ради, фінансові втрати |
20. |
Недоброчесність посадових осіб, які здійснюють перевірку підприємств, установ, закладів, що перебувають у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області |
Приватний інтерес. Втручання третіх осіб під час проведення перевірок, що може сприяти вчиненню корупційного чи пов’язаного з корупцією правопорушення |
Можлива недоброчесність посадової особи, яка проводить перевірку, дає можливість провокувати у зацікавленої сторони бажання врегулювати питання у неправовий спосіб |
Притягнення посадових осіб до відповідальності, репутаційні втрати обласної ради, фінансові втрати |
Перший заступник голови Комісії щодо оцінки корупційних ризиків у
Харківській обласній раді та з підготовки проєктів Антикорупційної
програми Харківської обласної ради Кирило КЕРНЕС
«___» ________________2021 рік