Положення про відділ з питань запобігання та виявлення корупції управління правового забезпечення діяльності ради виконавчого апарату обласної ради

 затверджено розпорядженням голови обласної ради від 12.05.2021 № 124-ос

 

1. Відділ з питань запобігання і виявлення корупції (далі - Відділ) є структурним підрозділом управління правового забезпечення діяльності ради виконавчого апарату обласної ради (далі - Управління) і створено з метою організації та вжиття заходів із запобігання та виявлення корупції, передбачених Законом України «Про запобігання корупції».

Відділ є уповноваженим підрозділом з питань запобігання та виявлення корупції у розумінні Закону України «Про запобігання корупції» та відповідно до Типового положення про уповноважений підрозділ (уповноважену особу) з питань запобігання та виявлення корупції, затвердженого наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 17.03.2020 № 102/20, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.04.2020 за № 361/34644, в межах своїх повноважень самостійно або із залученням інших структурних підрозділів виконавчого апарату Харківської обласної ради забезпечує виконання заходів щодо запобігання і виявлення корупції.

2. Відділ підпорядковується голові Харківської обласної ради або особі, яка виконує обов’язки голови обласної ради.

3. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, Національного агентства з питань запобігання корупції (далі – Національного агентства), міжнародними договорами України, іншими нормативно-правовими актами, рішеннями обласної ради, Регламентом обласної ради, Положенням про виконавчий апарат обласної ради, розпорядженнями голови обласної ради, Положенням про Управління та цим Положенням.

4. Відділ очолює начальник, який призначається на посаду розпорядженням голови обласної ради. Начальник Відділу з питань забезпечення виконання покладених на Відділ завдань та функцій у сфері запобігання корупції підзвітний і підконтрольний голові обласної ради.

5. Голова обласної ради забезпечує гарантії незалежності Відділу від впливу чи втручання у його роботу.

Відділ забезпечується окремим службовим приміщенням, матеріально-технічними засобами, необхідними для виконання покладених на нього завдань.

6. Втручання у діяльність Відділу під час здійснення ним своїх повноважень, а також покладення на відділ обов’язків, що не належать або виходять за межі його повноважень чи обмежують виконання покладених на нього завдань, забороняється.

7. Працівникам Відділу забороняється розголошувати інформацію з обмеженим доступом, отриману у зв’язку із виконанням службових обов’язків, крім випадків, встановлених законом.

 

8. Основними завданнями Відділу є:

- розроблення, організація та контроль за проведенням заходів щодо запобігання корупційним правопорушенням та правопорушенням, пов’язаним із корупцією;

- організація роботи з оцінки корупційних ризиків у діяльності обласної ради та її виконавчого апарату, підготовки заходів щодо їхнього усунення, внесення голові обласної ради відповідних пропозицій;

- надання працівникам виконавчого апарату обласної ради та депутатам обласної ради методичної та консультаційної допомоги з питань додержання законодавства щодо запобігання корупції;

- вжиття заходів з виявлення конфлікту інтересів, сприяння його врегулюванню, інформування голови обласної ради та Національного агентства про виявлення конфлікту інтересів та заходи, вжиті для його врегулювання;

- перевірка факту подання суб’єктами декларування декларацій та повідомлення Національного агентства про випадки неподання чи несвоєчасного подання таких декларацій у визначеному відповідно законодавством порядку;

- здійснення контролю за дотриманням антикорупційного законодавства, зокрема розгляд повідомлень про порушення вимог законодавства, у тому числі в юридичних особах, засновником яких є обласна рада;

- забезпечення захисту працівників, які повідомили про порушення вимог законодавства про запобігання корупції, від застосування негативних заходів впливу відповідно до законодавства щодо захисту викривачів;

- інформування голови обласної ради, Національного агентства, інших спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції про факти порушення законодавства у сфері запобігання і протидії корупції.

 

            9. Відділ відповідно до покладених на нього завдань здійснює такі функції:

- вживає заходи щодо запобігання та виявлення порушень вимог законодавства про запобігання корупції;

- розробляє проєкти актів (рішень обласної ради, розпоряджень голови обласної ради) з питань запобігання та виявлення корупції в обласній раді

та її виконавчому апараті;

- організовує роботу з оцінки корупційних ризиків у діяльності обласної ради та її виконавчого апарату, підготовки заходів щодо їхнього усунення, вносить голові обласної ради пропозиції щодо таких заходів;

- забезпечує підготовку антикорупційної програми обласної ради, змін до неї, подання її на погодження та моніторинг її виконання;

- здійснює підготовку звітів за результатами періодичного перегляду та оцінки виконання антикорупційної програми, а також надає пропозиції щодо внесення змін до антикорупційної програми за результатами такого періодичного перегляду;

- надає структурним підрозділам виконавчого апарату обласної ради та їхнім працівникам методичну та консультаційну допомогу з питань додержання законодавства щодо запобігання корупції;

- вживає заходів з виявлення конфлікту інтересів та сприяє його врегулюванню, інформує голову обласної ради та Національне агентство про виявлення конфлікту інтересів та заходи, вжиті для його врегулювання;

- проводить перевірку факту подання суб’єктами декларування, які працюють у виконавчому апараті обласної ради декларацій та повідомляє Національне агентство про випадки неподання чи несвоєчасного подання таких декларацій у визначеному законодавством порядку;

- надає консультативну допомогу в заповненні декларацій особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування;

- організовує роботу внутрішніх каналів повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень вимог законодавства, отримує та організовує розгляд повідомленої через такі канали інформації;

- співпрацює з викривачами, забезпечує дотримання їхніх прав та гарантій захисту, передбачених законодавством;

- надає працівникам виконавчого апарату обласної ради або особам, які проходять у ньому службу/навчання або виконують певну роботу, методичну допомогу та консультації щодо здійснення повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень законодавства та захисту викривачів, проводить внутрішні навчання з цих питань;

- здійснює перевірку повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень законодавства, отриманих через внутрішні та регулярні канали повідомлень;

- інформує голову обласної ради, Національне агентство, інших спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції про факти, що можуть свідчити про вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень та інших порушень вимог законодавства працівниками виконавчого апарату обласної ради;

- у разі отримання офіційної інформації стосовно вчинення працівником виконавчого апарату обласної ради корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією, здійснює моніторинг офіційного веб-порталу «Судова влада України», Єдиного державного реєстру судових рішень з метою отримання інформації щодо результатів розгляду відповідної справи судом;

- повідомляє у письмовій формі голову обласної ради про вчинення корупційних правопорушень або правопорушень, пов’язаних з корупцією, та інших порушень вимог Закону працівниками виконавчого апарату обласної ради;

- інформує Національне агентство у разі ненаправлення кадровою службою виконавчого апарату обласної ради завіреної в установленому порядку паперової копії розпорядчого документа про накладення дисциплінарного стягнення та інформаційної картки до розпорядчого документа про накладення (скасування розпорядчого документа про накладення) дисциплінарного стягнення на особу за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень для внесення до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення;

- організовує роботу та бере участь у службовому розслідуванні, яке проводиться з метою виявлення причин та умов, що призвели до вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення або невиконання вимог законодавства в інший спосіб, за поданням спеціально уповноваженого суб’єкта у сфері протидії корупції або приписом Національного агентства;

- веде облік працівників виконавчого апарату обласної ради, притягнутих до відповідальності за вчинення корупційних правопорушень або правопорушень, пов’язаних з корупцією;

- візує проєкти наказів (розпоряджень) з основної діяльності, адміністративно-господарських питань, а також проєкти наказів (розпоряджень) з кадрових питань (особового складу) залежно від їхніх видів;

- щопівроку надає Національному агентству інформацію щодо діяльності;

- щороку до 15 лютого року, наступного за звітним, вживає заходи з організації подання до Національного агентства інформації, необхідної для підготовки національної доповіді щодо реалізації засад антикорупційної політики;

- взаємодіє з уповноваженими підрозділами (уповноваженими особами) інших відповідальних суб’єктів, Національним агентством, іншими спеціально уповноваженими суб’єктами у сфері протидії корупції.

 

10. Відділ з метою виконання покладених на нього завдань має право:

            - витребувати, відповідно до пункту 1 частини другої статті 53-9 Закону, від інших структурних підрозділів виконавчого апарату обласної ради  документи, у тому числі ті, що містять інформацію з обмеженим доступом (крім державної таємниці), та робити чи отримувати їхні копії;

            - викликати та опитувати осіб, дії або бездіяльність яких стосуються повідомлених викривачем фактів, у тому числі голови та заступників голови обласної ради;

            - звертатися до Національного агентства щодо порушених прав викривача, його близьких осіб;

            - виконувати інші визначені Законом повноваження, спрямовані на всебічний розгляд повідомлень викривачів та захист їхніх прав і свобод;

            - отримувати від посадових осіб виконавчого апарату обласної ради письмові пояснення з приводу обставин, що можуть свідчити про порушення вимог Закону щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів та інших передбачених вимог та обмежень;

            - мати доступ до документів та інформації, розпорядником яких є обласна рада, з урахуванням обмежень, встановлених законом;

            - брати участь та проводити для працівників виконавчого апарату обласної ради внутрішні навчання, а також ініціювати проведення нарад з питань запобігання і виявлення корупції;

            - здійснювати контроль за дотриманням антикорупційного законодавства, у тому числі розгляд повідомлень про порушення вимог Закону;

            - надсилати за підписом голови обласної ради запити до юридичних осiб, засновником яких є обласна рада, з метою отримання від них інформації та матеріалів, необхідних для виконання покладених на уповноважений підрозділ (уповноважену особу) завдань;

            - вносити подання голові обласної ради про притягнення винних осіб до дисциплінарної відповідальності на виконання повноважень у сфері захисту викривачів;

            - ініціювати перед головою обласної ради  питання проведення перевірки організації роботи із запобігання і виявлення корупції в юридичних особах, засновником яких є обласна рада;

            - представляти інтереси обласної ради та посадових осіб її виконавчого апарату в судах та інших органах;

            - проводити аналіз потенційних та наявних контрагентів обласної ради та надавати інформацію про них голові обласної ради.

 

11. На посаду начальника Відділу призначається особа, яка має вищу юридичну освіту не нижче ступеня магістра, спеціаліста, вільно володіє державною мовою; має стаж роботи на службі в органах місцевого самоврядування, на посадах державної служби або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше 2 років.

Начальник Відділу повинен знати Конституцію України; закони України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про службу в органах місцевого самоврядування", "Про запобігання корупції" та інші закони України з питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування; укази та розпорядження Президента України, постанови Верховної Ради України, постанови та розпорядження Кабінету Міністрів України, засади зовнішньоекономічної політики України, інші підзаконні нормативно-правові акти, що стосуються сфери місцевого самоврядування; Інструкцію з діловодства в Харківській обласній раді, правила внутрішнього трудового розпорядку; правила ділового етикету; правила охорони праці та протипожежної безпеки; основні програми для роботи на комп'ютері.

 

12. Начальник Відділу:

- здійснює керівництво діяльністю Відділу, організовує, спрямовує і контролює його роботу;

- визначає основні напрями діяльності Відділу відповідно до завдань та функцій, визначених цим Положенням;

- забезпечує взаємодію з іншими структурними підрозділами виконавчого апарату обласної ради, спеціально уповноваженими суб’єктами у сфері протидії корупції;

- організовує розробку проєктів актів та інших організаційно-розпорядчих документів з питань, що належать до компетенції Відділу, підготовку та проведення аналітичної і методичної роботи з питань запобігання і виявлення корупції;

- підписує та направляє повідомлення до спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції щодо порушень вимог законодавства працівниками виконавчого апарату обласної ради;

- подає відповідно до законодавства пропозиції голові обласної ради про вдосконалення організаційної структури Відділу, заохочення, нагородження працівників Відділу;

- за дорученням голови обласної ради забезпечує представництво інтересів обласної ради та посадових осіб виконавчого апарату обласної ради у судах України з усіма правами, що надані стороні, третій особі, їх представникам, окрім права відмови, зміни, відкликання, визнання позову, відмови від апеляційних, касаційних скарг, укладення мирової угоди, заяв про перегляд судових рішень за нововиявленими або виключними обставинами;

- забезпечує своєчасність та повноту виконання завдань та обов’язків Відділу.

13. Начальник Відділу має визначити окрему особу, відповідальну за реалізацію повноважень із захисту викривачів.

14. У разі відсутності з поважних причин начальника Відділу його обов’язки виконує спеціаліст Відділу або інша особа, визначена розпорядженням голови обласної ради за поданням начальника Управління.

15. На посади працівників Відділу призначаються особи, які відповідають вимогам професійно-кваліфікаційних характеристик посадових осіб місцевого самоврядування щодо посад Відділу.