AСАМБЛЕЯ ЄВРОПЕЙСЬКИХ РЕГІОНІВ

 

СТАТУТ

(Прийнято Генеральною асамблеєю AЄР 28 жовтня 2021 року)

 

Найменування та термін

Між усіма регіонами, які дотримуються цього Статуту, створюється асоціація під назвою «Асамблея європейських регіонів» (фр. Assemblée des Régions d'Europe). Асоціація створюється на необмежений термін.

 

Стаття 1 – Місія та цілі

1.1 Місія Асамблеї європейських регіонів – бути голосом регіонів Європи.

1.2 Цілями Асамблеї європейських регіонів є:

a) просування регіональних інтересів у Європі та за її межами;

б) сприяння міжрегіональному співробітництву для сприяння обміну досвідом і розвитку регіональної політики.

1.3 Асамблея європейських регіонів підтримує глобалізацію, співпрацю за межами Європи та визнає потребу в різноманітності, інклюзії та багатокультурному підході для сильних регіонів.

1.4 Точка зору Асамблеї європейських регіонів щодо формування регіональної політики ґрунтується на територіях, культурі, історії та житті громадян. Він працює, щоб підтримувати та покращувати формування політики.

1.5 Місія та цілі досягаються:

a) заохочення застосування принципів субсидіарності та взаємодоповнюваності між місцевим, регіональним, національним та європейським рівнями;

б) сприяння досконалості лідерства на всіх рівнях управління;

в) сприяння взаємному навчанню шляхом обміну передовим досвідом;

г) вирішення політичних проблем загальноєвропейського характеру в європейських і міжнародних установах шляхом лобіювання та адвокації;

д) проведення власних програм і проектів або участь у таких, організованих третіми сторонами;

е) підтримка зусиль та створення мережі регіональних молодіжних парламентів, рад та організацій;

є) підтримка діяльності європейських міжрегіональних асоціацій;

ж) співпраця з державними, приватними та неурядовими організаціями, які поділяють інтереси  AЄР.

 

Стаття 2 – Структура AЄР

Органами АЕР є:

a) керівні органи: Генеральна асамблея та Виконавча рада;

б) політичний орган: Бюро для політичних дискусій, дебатів і прийняття рішень як основа для лобіювання та адвокації;

в) тематичні органи: Робочі групи для обміну та розповсюдження передового досвіду, а також для участі в діяльності проекту.

Склад усіх органів AЄР має дотримуватися географічного та гендерного балансу.

2.2 Робочою мовою AЄР є англійська.

2.3 Звичайна практика політичних зборів повинна застосовуватися до всіх засідань AЄР. Рішення, в принципі, і коли це можливо, ухвалюються на основі консенсусу. Консенсус слід розуміти як відсутність будь-яких заперечень, сформульованих і поданих членом, які можуть стати перешкодою для відповідного рішення.

 

Стаття 3 – Членство

3.1 Наступні особи мають право бути членами AЄР:

a) як повні члени:

- європейські регіони, за умови, що вони поважають основні фундаментальні принципи Ради Європи.

- групи регіонів у державі, якщо всі члени такої групи вже не належать до AЄР на індивідуальній основі.

б) як асоційовані члени:

- європейські чи неєвропейські територіальні утворення, організації чи асоціації, включаючи адміністративний поділ нижче національного чи регіонального рівня.

- організації-засновники АЄР, Міжрегіональні асоціації європейських регіонів.

Асоційовані члени повинні поважати основні фундаментальні принципи Ради Європи.

в) як спостерігачі протягом обмеженого часу (див. ст. 2 процедур): будь-яка організація, яка бажає спостерігати за AЄР до приєднання як повноправний або асоційований член.

3.3 Термін «регіон» охоплює в принципі територіальні органи влади між центральним урядом і місцевими органами влади, з політичними представницькими повноваженнями, дорученими обраними зборами.

3.4. Заяви про вступ керівником територіального органу влади надсилаються виконавчій дирекції та підписуються належним чином.

Правління приймає рішення про прийняття нових членів. Генеральна асамблея затверджує рішення правління.

До ратифікації члени, які є кандидатами та сплатили членські внески, можуть брати участь у роботі АЄР відповідно до своєї категорії членства (повні, асоційовані чи спостерігачі).

Будь-який член може вийти, повідомивши про своє рішення голову АЄР до 1 січня поточного року листом за підписом голови регіонального органу влади, надісланим рекомендованим листом та з розписом при врученні.

 

Стаття 4 – Внески

4.1 Членство в AЄР залежить від сплати щорічного внеску, що надає доступ до:

a) керівних органів, включаючи право обрання провідних представників регіону;

б) Бюро;

c) Робочих груп.

Учасники сплачують внесок безпосередньо до AЄР.

Деталі фіксуються в Порядку.

 

Стаття 5 – Генеральна асамблея

5.1 Генеральна асамблея є вищим органом АЄР і збирає представників усіх її дійсних членів.

Асоційовані члени та спостерігачі запрошуються взяти участь і можуть виступати на зборах. Однак вони не мають права голосу.

Загальні збори доручають Виконавчій раді виконувати свої рішення.

5.2 Загальні збори скликаються не рідше одного разу на календарний рік Виконавчою радою.

У надзвичайних обставинах Виконавча рада може прийняти рішення про проведення Загальних зборів у віртуальному режимі.

Для визначення кворуму необхідна фізична або онлайн, у разі віртуальної Генеральної асамблеї, присутність двох третин повних членів, які зареєструвалися письмово за 10 днів до Генеральної асамблеї.

Рішення Генеральної асамблеї, включно з поточними повноваженнями членів органів AЄР, як правило, залишаються дійсними до наступного засідання Генеральної асамблеї, навіть якщо воно скликається більше ніж через дванадцять місяців після попереднього, і якщо інше прямо не передбачено в Статуті та Процедурі.

5.3 Кожен повний член AЄР після сплати членських внесків має один голос на загальних зборах.

Голосування буде висловлено:

a) безпосередньо одним із присутніх представників регіону-члена;

б) шляхом онлайн-голосування у разі віртуальної Генеральної асамблеї;

c) за дорученням від одного відсутнього регіону до одного присутнього регіону.

5.4 Якщо цього вимагає чверть дійсних членів, Виконавча рада зобов’язана скликати Генеральну асамблею.

5.5 Генеральна асамблея:

а) затверджує звітність за попередній рік;

б) затверджує прогноз бюджету на поточний рік;

в) затверджує, за пропозицією Виконавчої ради, проект бюджету на наступний рік;

г) затверджує щорічні звіти Виконавчої ради, Бюро та Робочих груп;

д) ратифікує рішення Виконавчої ради щодо прийому нових членів і приймає рішення про втрату членства;

е) ратифікує Процедури;

є) обирає членів Виконавчої ради;

ж) затверджує членів Бюро та їх заступників;

з) обирає членів Групи моніторингу та оцінки;

і) обирає членів Виборчого комітету.

5.6 Засідання Генеральної асамблеї ведуться протоколами. Вони повинні бути підписані Президентом, прийняті на наступному засіданні та повинні бути доступні всім членам.

 

Стаття 6 – Виконавча рада

Виконавча рада готує роботу та всі рішення Генеральної асамблеї. Вона відповідає за управління AЄР і доручає Генеральному секретарю виконувати його рішення. У період між асамблеями це вищий орган АЄР.

Виконавча рада складається з:

а) Президента;

б) Скарбника;

в) 7-12 віце-президентів із завданнями, визначеними Правлінням;

На засідання запрошуються без права голосу:

a) Президент молодіжної регіональної мережі AЄР (YRN);

б) Президент Євродіссеї;

в) Президент Літньої академії AЄР;

г) представник регіону, де знаходиться секретаріат;

д) Почесний президент(и) AЄР;

е) голова виборчої комісії;

є) Члени Групи моніторингу та оцінки.

6.2 Правління:

a) керує координацією всіх заходів AЄР, в тому числі шляхом делегування щоденних завдань з управління та координації Генеральному секретарю;

б) створює або розпускає Робочі групи;

в) може доручати точні мандати з обмеженим часовим масштабом третім особам для досягнення цілей, визначених Правлінням;

г) закриває звіти за попередній рік до їх затвердження Генеральною асамблеєю.

6.3 За делегуванням Виконавча рада уповноважена збиратися та приймати рішення відповідно до статутних цілей асоціації або корисних для її безперебійної роботи.

Прийняті таким чином рішення виносяться на розгляд Генеральної асамблеї.

6.4 Запрошення та проект порядку денного повинні бути надіслані членам принаймні за два тижні, а робочі документи принаймні за тиждень до засідання.

Рішення Виконавчої ради є дійсними, якщо присутні не менше 50% членів +1, включаючи участь за допомогою ІКТ. Термінові рішення також можна приймати за допомогою електронної пошти, якщо в ухваленні рішень беруть участь не менше 50% учасників +1.

6.5 Усю інформацію щодо виборів Виборчого комітету можна знайти в процедурах, ст.15.

 

Стаття 7 – Бюро

Бюро складається з членів Виконавчої ради та двох представників від кожної держави, представленої в AЄР.

7.1 Бюро є основним політичним голосом AЄР.

Засідання Бюро є відкритими.

7.2 Бюро:

a) обговорює питання загальноєвропейського та глобального характеру, що виходять від членів;

б) створює політичну основу для лобіювання та адвокації AЄР;

в) запрошує міжнародні, міжрегіональні, регіональні та муніципальні організації брати участь в обговореннях Бюро, коли вони стосуються питань, що стосуються АЄР;

г) затверджує політичні пріоритети AЄР і готує інші декларації та рішення, які, якщо це необхідно, подаються на розгляд Виконавчої ради або Генеральної асамблеї;

д) може створювати цільові групи для здійснення спільних політичних дій у конкретних питаннях на підтримку політичних пріоритетів AЄР.

7.3 Запрошуються на засідання Бюро:

a) Президенти AЄР, що залишають свої посади;

б) Президенти Комітету регіонів (CoR) (Європейський Союз), Конгресу місцевих і регіональних влад Європи (CLRAE) (Рада Європи), Палати регіонів CLRAE та міжрегіональних організацій-членів;

в) Члени AЄР, які займають найвищі посади в Колегії регіонів, CLRAE та її Палаті регіонів;

г) Запрошуються повноправні члени Бюро по одному представнику регіонів, де є представництво АЄР.

7.4 Бюро збирається не рідше двох разів на рік. Коли це вказано, доцільно чи необхідно, зустріч можна поєднати з іншою подією. У надзвичайних обставинах Виконавча рада може прийняти рішення про проведення засідання Бюро у віртуальному режимі.

7.5 Усю інформацію, що стосується виборів бюро, можна знайти в процедурах, ст. 15

 

Стаття 8 – Робочі групи

8.1 Пропозиції щодо створення Робочої групи можуть бути подані будь-яким членом.

8.2 Робочі групи відкриті для всіх членів AЄР.

8.3 Робочі групи відповідають за:

a) сприяння налагодженню контактів та обміну знаннями між членами АЄР щодо конкретних питань, пов’язаних з регіональним розвитком;

б) виявлення та розповсюдження належної практики.

8.4 Робочі групи можуть готувати, вирішувати та реалізовувати ініціативи в рамках своїх завдань. У будь-якому випадку та в межах своїх бюджетних обмежень вони можуть:

а) організовувати заходи;

б) підготувати публікації;

в) ініціювати дослідження та звіти;

г) представляти Мережу на зовнішніх зустрічах і заходах.

д) вивчати можливості для ініціювання та реалізації проектів;

8.5 Кожну Робочу групу очолює голова, якого призначає Робоча група.

8.6 Голова відповідає за керівництво Робочою групою та підтримує зв’язок із Віце-президентом, відповідальним за сферу політики Робочої групи.

 

 

Стаття 9 – Група моніторингу та оцінки

Три члени, не залучені до інших керівних структур АЄР, утворюють групу моніторингу та оцінки.

Хтось із політиків виконуватиме роль координатора.

Група, яка звітує перед Генеральною асамблеєю, відповідатиме за:

a) моніторинг та оцінку реалізації місії та цілей AЄР відповідно до положень Статуту та Процедур;

б) ефективне та раціональне використання фінансових і людських ресурсів.

Членів групи підтримуватиме офіцер/офіцери з їхнього регіону. Група оцінить результати дій і заходів і надасть стратегічні рекомендації. Вони матимуть необмежений доступ до всіх документів і зустрічей AЄР.

Усю інформацію щодо виборів Групи моніторингу та оцінки можна знайти в процедурах, ст. 15.

 

Стаття 10 – Виборчий комітет

10.1 Виборчий комітет AЄР складається з трьох-п’яти членів. Кожен учасник повинен

a) бути висунутим членом AЄР;

б) мати регіональний політичний мандат відповідно до процедур AЄР, ст. 15.2

10.2 Один із членів виконуватиме роль координатора.

10.3 Кожен із членів буде підтримуватися одним або декількома посадовими особами з їхніх регіонів.

10.4 Виконавча рада інформуватиме Виборчий комітет щодо порядку денного, портфеля віце-президентів та іншої відповідної інформації щодо виборів на Генеральній асамблеї.

10.5 Група моніторингу та оцінки поінформує виборчу комісію про відповідні висновки щодо реалізації місії та цілей AЄР. Виборчому комітету доручено працювати в тісній співпраці з Групою моніторингу та оцінки.

10.6 Виборчий комітет протягом усього свого мандату активно інформуватиме та заохочуватиме членів подавати заявки на посади в AЄР. Виборчий комітет проведе інвентаризацію та підготується до виборів на Генеральній асамблеї до:

a) визначення компетенцій і, якщо такі є, формальних вимог, пов’язаних із посадами.

б) визначення статусу членів, які займають поточні посади.

в) опитувати відповідних кандидатів серед членів AЄР.

г) запрошення до висування кандидатур відповідно до процедур AЄР.

Виборчий комітет вносить пропозиції щодо кандидатів для участі у виборах на Генеральній асамблеї; це буде:

a) оголошує перелік усіх кандидатів від членів AЄР.

б) робить пропозицію по одному кандидату на кожну посаду.

в) у разі необхідності Виборчий комітет може висунути власних кандидатів.

Усю інформацію щодо керівництва комітетом і виборів можна знайти в статтях 11 і 15 процедур.

 

Стаття 11 – Президент

11.1 Президент готує роботу та всі рішення Виконавчої ради.

Президент представляє організацію в усіх зовнішніх відносинах.

Незважаючи на фінансову відповідальність Віце-президента, Скарбника, Президент має повну відповідальність в цілому.

11.2 Президент:

а) головує на засіданнях керівних органів АЄР і має повноваження приймати всі необхідні рішення щодо виконання рішень зазначених органів; в тому числі шляхом делегування завдань управління та координації Генеральному секретарю;

б) очолює Бюро;

в) має право вчиняти судові дії від імені та від імені Асамблеї.

Президент може делегувати таке право представнику за допомогою належним чином підписаного та датованого письмового доручення.

11.3 Якщо регіональний мандат Президента буде втрачено, один із Віце-президентів буде замінювати його до наступної Генеральної асамблеї протягом максимум шести місяців.

Усю інформацію щодо виборів Президента можна знайти у ст. 15.

 

Стаття 12 – Віце-президенти

12.1 Віце-президенти:

а) можуть представляти Президента;

б) мати завдання за рішенням Виконавчої ради.

Усю інформацію, що стосується виборів Віце-президентів, можна знайти в ст. 15.

Стаття 13 – Скарбник

13.1 Віце-президент-скарбник відповідає за управління фінансами, зокрема за управління активами та нагляд за доходами та витратами, і звітує перед Виконавчою радою і Генеральною асамблеєю.

Усю інформацію, що стосується виборів віце-президентів, можна знайти в ст. 15.

 

Стаття 14 – Генеральний секретар

14.1 Генеральний секретар призначається Виконавчою радою і може бути звільнений за тією ж процедурою.

14.2 Генеральний секретар звітує перед Виконавчою радою

а) очолює Секретаріат і відповідає за виконання рішень керівних органів АЄР.

б) керує персоналом Секретаріату.

в) йому доручено активно забезпечувати щоденне управління фінансами у співпраці з віце-президентом-скарбником.

г) представляє, за згодою Президента, AЄР у всіх зовнішніх відносинах.

д) подає квартальний звіт про діяльність перед Виконавчою радою і щорічний звіт до Генеральної асамблеї.

є) має право підписувати контракти та грантові угоди від імені AЄР, у тому числі із зовнішніми державними та приватними донорами.

е) є законним представником AЄР поруч із Президентом.

14.3 Генеральний секретар має право брати участь у засіданнях усіх органів АЄР, але без права голосу.

14.4 Функції Генерального секретаря виконуються та оплачуються в рамках контракту, укладеного Президентом.

 

Стаття 15 – Фінанси

15.1 Фінансовий рік AЄР відповідає календарному року. На кожний фінансовий рік складається прогнозна відомість і підсумковий баланс.

15.2 AЄР виконує свої фінансові зобов'язання за допомогою своїх активів. Фінансові ресурси розподіляються наступним чином:

a) членські внески відповідно до статті 3;

б) гранти державних і приватних установ;

в) пожертвування та спадщина;

г) доходи від власної діяльності;

д) доходи, отримані від власних активів;

е) усі ресурси, дозволені законом.

 

Стаття 16 – Процедури

У рамках Статуту Порядок визначає загальні правила адміністративної, фінансової та технічної процедури. Текст Процедур приймається Виконавчою радою і ратифікується наступною Генеральною асамблеєю.

 

Стаття 17 – Внесення змін до Статуту

До цього Статуту можуть бути внесені зміни лише Генеральною асамблеєю. У порядку денному Генеральної асамблеї має бути чітко зазначено це питання.

 

Стаття 18 – Розпуск та ліквідація

18.1 Рішення про розпуск Асамблеї європейських регіонів може прийматися лише позачерговою Генеральною асамблеєю, яке визначається більш ніж 2/3 присутніх і голосуючих.

18.2 Розпуск AЄР або вихід члена не тягне за собою повернення внесків, зроблених членами.

 

Стаття 19 – Правова база

19.1 Асамблея європейських регіонів є некомерційною організацією.

19.2 Асамблея європейських регіонів розташована в Страсбурзі з можливістю мати додаткові офіси в інших місцях. Юридичне місце розташування може бути перенесено в інше місце за пропозицією Виконавчої ради після схвалення Генеральною асамблеєю.

19.3 Асамблея європейських регіонів керується розділами з 21 по 79 місцевого Цивільного кодексу (civil local alsacien-mosellan) і цим Статутом. Вона зареєстрована в Реєстрі асоціацій Страсбурзького районного суду.

19.4 (Положення про надання юрисдикції) Юрисдикція Апеляційного суду         м. Кольмар відповідає за будь-які суперечки, що виникають у зв’язку з тлумаченням або застосуванням цього Статуту.

19.5 Асамблея європейських регіонів доручає Президенту виконати встановлені формальності заяви та  публікації та, зокрема, зареєструватися в Реєстрі асоціацій. Президенту надаються всі повноваження з цією метою, а також для надання повноважень Генеральному секретарю здійснювати необхідні адміністративні кроки від його імені.