Додаток

до рішення обласної ради

від ___ грудня 2022 року № _____

(___ сесія VІІІ скликання)

 

 

 

 

ЗМІНИ,

що вносяться до рішення обласної ради від 16 лютого 2022 року

№ 365-VІІІ «Про затвердження Програми територіальної оборони Харківської області на 2022 рік» (зі змінами)

 

 

У рішенні обласної ради від 16 лютого 2022 року № 365-VІІІ «Про затвердження Програми територіальної оборони Харківської області на 2022 рік» (зі змінами):

 

1.     У назві та пунктах 1, 2 рішення слова і цифри «2022 рік» замінити цифрами «2022 – 2023 роки».

 

2.     Програму територіальної оборони Харківської області на 2022 рік, затверджену зазначеним рішенням (далі – Програма), та Паспорт Програми територіальної оборони Харківської області на 2022 рік викласти у таких редакціях:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішення обласної ради

від 16 лютого 2022 року № 365-VIII

(сесія скликання)

у редакції рішення обласної ради

_______від ______

(____сесія VIII скликання)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

П Р О Г Р А М А

ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ОБОРОНИ

ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ НА 2022 2023 РОКИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Харків

2022

 

Розділ I

 

Визначення  проблеми, на розв’язання  якої спрямована Програма

 

Територіальна оборона залишається на сьогодні одним з найбільш економічних та доцільних способів забезпечення і підтримання на високому рівні обороноздатності держави, захисту населення від ризиків виникнення надзвичайних ситуацій та загроз військового характеру. Законом України «Про основи національного спротиву» визначена система територіальної оборони та завдання з територіальної оборони. На даному етапі підрозділи Сил територіальної оборони Збройних Сил України Харківської області потребують вирішення проблемних питань з належного функціонування територіальної оборони області та впровадження нових підходів і методів до її забезпечення. У звязку з недостатнім фінансуванням заходів з територіальної оборони існує нагальна потреба у вдосконаленні законодавства, систем управління, підготовки військових частин територіальної оборони та населення, логістичного забезпечення.

З урахуванням зазначеного вище, необхідно завчасно створити сприятливі умови для вжиття відповідних додаткових заходів щодо:

організації та підтримання у постійній готовності системи управління територіальною обороною в області;

взаємодії обласної державної (військової) адміністрації та органів військового управління при підготовці до виконання та під час виконання завдань територіальної оборони;

військово-патріотичного і духовно-морального виховання населення, прищеплення почуття особистої відповідальності за захист Батьківщини, міста, селища, своєї родини.

Також виникає гостра необхідність в удосконаленні теоретичної і практичної підготовки особового складу підрозділів територіальної оборони до виконання завдань територіальної оборони в особливий період з:

         адміністративно-правових основ режиму воєнного стану;

порядку взаємодії між державними органами, забезпечення належних умов підтримання публічної безпеки і порядку в умовах особливого періоду;

надійного функціонування в умовах особливого періоду органів державної влади та органів військового управління;

охорони та оборони важливих об’єктів і комунікацій життєдіяльності в умовах особливого періоду;

тактичної, тактико-спеціальної, інженерної, вогневої підготовки, тактичної медицини та психологічної підготовки особового складу підрозділів військових частин Сил територіальної оборони.

 

 

 

 

 

 

 

Розділ II

 

Мета та завдання Програми

 

Основною метою Програми є вдосконалення системи організації територіальної оборони області, комплексне здійснення заходів щодо: підготовки особового складу підрозділів територіальної оборони до охорони важливих стратегічних об’єктів і комунікацій, органів державної влади, органів місцевого самоврядування, органів військового управління, охорони та оборони державного кордону; боротьби з диверсійними та іншими незаконно створеними збройними формуваннями; матеріально-технічного забезпечення потреб особового складу підрозділів територіальної оборони при проведенні занять, тренувань та навчань.

Завданнями Програми є сприяння підвищенню боєздатності та покращенню матеріально-технічного забезпечення особового складу підрозділів територіальної оборони та покращенню матеріально-технічного забезпечення пункту управління штабу зони територіальної оборони, а також організації та здійсненню додаткових заходів щодо:

удосконалення системи управління територіальною обороною області;

підвищення привабливості та мотивації щодо проходження служби у військових частинах (підрозділах) територіальної оборони;

широке залучення населення до заходів військової підготовки в цілому та у частині військової підготовки територіальної оборони;

налагодження системи навчання підрозділів територіальної оборони та населення;

підвищення рівня логістичного забезпечення військових частин (підрозділів) територіальної оборони.

 

 

Розділ IІІ

Перелік напрямів і заходів Програми (обсяги і джерела фінансування, строки та етапи виконання Програми)

 

Проблеми, на розв’язання яких спрямована Програма, мають бути усунено шляхом: створення належних умов для бойового вишколу особового складу підрозділів територіальної оборони; забезпечення необхідним матеріально-технічним обладнанням та відповідними засобами тощо.

         Обсяги фінансування Програми становлять: 1 522 241,283 тис. грн (2022 рік – 722 241,283 тис. грн, 2023 рік – 800 000,00 тис. грн) за рахунок коштів обласного бюджету, виходячи з його реальних можливостей, а також інших джерел, не заборонених чинним законодавством України, протягом   2022 2023 років.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


4

 

Напрями діяльності та заходи Програми

 

№ з/п

Назва напряму діяльності

(пріоритетні завдання)

Перелік заходів Програми

Термін виконання заходу

Виконавці

Джерела фінансу- вання

Орієнтовні обсяги

фінансування за роками
(тис. грн)

(за наявності коштів)

 

 

 

Очікуваний результат

2022

2023

Разом

1

Створення системи управління штабу зони ТрО

1.1.   Обладнання пунктів управління штабу зони

2022 рік

Департамент оборонної, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської обласної державної (військової) адміністрації;
Харківський обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки

 

обласний бюджет

1848,0

-

1848,0

Підвищення рівня спроможності з управління суб’єктами ТрО, які залучаються до виконання завдань ТрО

 

1.2. Створення мережі обміну службовою інформацією

2022 рік

Департамент оборонної, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської обласної державної (військової)

адміністрації;
Харківський обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки

 

обласний бюджет

333,0

-

333,0

2

Навчання штабу зони ТрО

Створення ситуаційного класу для штабу зони ТрО

2022 рік

Департамент оборонної, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської обласної державної (військової) адміністрації;
Харківський обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки

обласний бюджет

367,0

-

367,0

Створення сприятливих умов для належної підготовки штабу зони ТрО до виконання завдань за призначенням шляхом проведення навчань та тренувань зі штабом зони ТрО

3

Заходи щодо забезпечення життєдіяльності підрозділів ТрО

3.1. Ремонт та

обладнання сховищ

(приміщень) для

збереження

матеріально-

технічних засобів

підрозділів ТрО

2022 рік

Департамент оборонної, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської обласної державної (військової) адміністрації;
Харківський обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки

обласний бюджет

276,0

-

276,0

Забезпечення надійного функціонування підрозділів ТрО

 

3.2. Забезпечення

друкованою,

канцелярською

продукцією для потреб територіальної

оборони, ведення

військового обліку

2022 рік

Департамент оборонної, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської обласної державної (військової) адміністрації;
Харківський обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки

обласний бюджет

80,4

-

80,4

3.1

Заходи щодо забезпечення життєдіяльності підрозділів ТрО

Забезпечення потреб підрозділів ТрО: придбання обладнання, засобів зв’язку, техніки спеціального призначення, засобів захисту та обмундирування

Тощо

2022 2023 роки

Департамент оборонної, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської обласної державної (військової) адміністрації; Харківський обласний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки;
127 бригада територіальної оборони в/ч А7383; 113 бригада  територіальної оборони в/ч А7041

Обласний бюджет,

бюджет

Харків-ської міської територі-альної громади

130607,34

300000,00

430607,34

Забезпечення надійного функціонування підрозділів бригад ТрО

3.2

Заходи щодо забезпечення життєдіяльності підрозділів ТрО

Забезпечення заходів ТрО (придбання броньованого легкового автомобіля)

2022 рік

Департамент оборонної, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської обласної державної (військової) адміністрації; ОБЛАСНЕ КОМУНАЛЬНЕ ВИРОБНИЧО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ДЕРЖПРОМ»

 

Обласний бюджет

3650,223

-

3650,223

Забезпечення надійного функціонування заходів з ТрО

4.

Забезпечення військових частин, призначених до виконання заходів з територіальної оборони в Харківській області

 

Поточний ремонт та обладнання приміщень для зберігання матеріально-технічної бази військової частини А0501 (Чугуївського району Харківської області), визначеної планом участі в територіальній обороні

Харківської області з оборони державного кордону, захисту органів державної влади, органів військового управління

2022 рік

Департамент оборонної, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської обласної державної (військової) адміністрації;

військова частина
А 0501

обласний бюджет

5079,32

-

5079,32

Забезпечення надійного функціонування військової частини
А 0501

5.

Заходи та роботи з територіальної оборони

Заходи та роботи з територіальної оборони (зокрема, матеріально-технічне забезпечення підрозділів територіальної оборони): придбання матеріально-технічних засобів, конструкцій, обладнання, лікарських, допоміжних засобів, медичних виробів, продуктів харчування та іншої продукції (товарів)

2022 2023 роки

Департамент житлово-комунального господарства та паливно-енергетичного комплексу Харківської обласної державної (військової) адміністрації

обласний бюджет

500000,00

500000,00

1000000,0

Забезпечення організації заходів та робіт з територіальної оборони

6.

Забезпечення належного функціонування дорожнього господарства, транспортної інфраструктури та інфраструктури, що забезпечує життєдіяльність населення та функціонування держави в умовах воєнного стану

Аварійні, відновні роботи та експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення відповідно до переліків, затверджених обласними військовими адміністраціями, на період дії воєнного стану з урахуванням пропозицій Міноборони, ДСНС, Держприкордонслужби

2022 рік

Департамент капітального будівництва Харківської обласної державної (військової) адміністрації, Державне підприємство «Дороги Харківщини»

обласний бюджет

80 000,00

-

80 000,00

Забезпечення безаварійного проїзду гуманітарними, госпітальними та евакуаційними маршрутами  для населення та логістичними маршрутами ЗСУ

Разом за Програмою

 

 

 

722241,283

800000,0

1522241,283

 


 

Розділ ІV

 

Результативні показники Програми (критерії оцінки ефективності виконання заходів Програми)

 

Виконання Програми забезпечить підготовку до вирішення та розв’язання в умовах особливого періоду таких завдань територіальної оборони:

своєчасне реагування та вжиття необхідних заходів щодо оборони території та захисту населення на визначеній місцевості;

участь у посиленні охорони та захисті державного кордону;

участь у захисті населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, ліквідації наслідків ведення воєнних (бойових) дій;

участь у підготовці громадян України до національного спротиву;

участь у забезпеченні умов для безпечного функціонування органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування та органів військового управління;

участь в охороні та обороні важливих об’єктів і комунікацій, інших критично важливих об’єктів інфраструктури, визначених Кабінетом Міністрів України, та об’єктів обласного, районного, сільського, селищного, міського значення, районного у містах рад, сільських, селищних, порушення функціонування та виведення з ладу яких становлять загрозу для життєдіяльності населення;

забезпечення умов для стратегічного (оперативного) розгортання військ (сил) або їх перегрупування;

участь у здійсненні заходів щодо тимчасової заборони або обмеження руху транспортних засобів і пішоходів поблизу та в межах зон/районів надзвичайних ситуацій та/або ведення воєнних (бойових) дій;

участь у забезпеченні заходів громадської безпеки і порядку в населених пунктах;

участь у запровадженні та здійсненні заходів правового режиму воєнного стану на території Харківської області;

участь у боротьбі з диверсійно-розвідувальними силами, іншими збройними формуваннями агресора (противника) та не передбаченими законами України воєнізованими або збройними формуваннями;

участь в інформаційних заходах, спрямованих на підвищення рівня обороноздатності держави та на протидію інформаційним операціям агресора (противника).

 

Розділ V

Координація та контроль за ходом виконання Програми

 

Координація діяльності, спрямованої на виконання заходів Програми, покладається на Департамент оборонної, мобілізаційної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Харківської обласної державної (військової) адміністрації.

Харківська обласна державної (військова) адміністрація щокварталу до      25 числа місяця, наступного за звітним періодом, інформує про хід виконання Програми Харківську обласну раду та постійні комісії Харківської обласної ради: з питань антикорупційної та регуляторної політики, законності, боротьби зі злочинністю, регламенту та місцевого самоврядування, з питань бюджету.

Контроль за ходом виконання Програми здійснює Харківська обласна рада.».

 

 

 

Керуючий справами виконавчого

апарату обласної ради                                                                           Оксана МАЛИШЕВА