Статут в редакції 27.01.2023

Статут в редакції 10.02.2023

 

РОЗДІЛ І 

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

1.1. КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА «ЦЕНТР МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СОЦІАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ ОБЛАСТІ» (далі за текстом – Центр) створена розпорядженням голови Харківської обласної державної адміністрації від 02.12.2003 № 430 «Про створення Центру матеріально-технічного забезпечення соціального розвитку закладів освіти області» з метою реалізації законодавства України у сфері соціального розвитку закладів і установ освіти Харківської області, у т.ч. установ та закладів обласного підпорядкування (далі за текстом - заклади освіти області), забезпечення підготовки до проведення навчально-виховного процесу та допомоги закладам освіти області у вирішенні питань матеріально-технічного забезпечення.

1.2. Центр заснований на майні спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області.

1.3. Органом, що здійснює управління майном Центру, є Харківська обласна рада. Галузеву політику та розвиток Центру забезпечує Департамент науки і освіти Харківської обласної державної (військової) адміністрації (далі за текстом – Департамент). Повноваження Департаменту щодо управління діяльністю Центру визначаються відповідними рішеннями Харківської обласної ради, розпорядженнями голови (начальника) Харківської обласної державної (військової) адміністрації та чинним законодавством України.

1.4. Повне найменування Центру: КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА «ЦЕНТР МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СОЦІАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ ОБЛАСТІ».

Скорочене найменування Центру: КУ «Центр МТЗСРЗОО».

1.5. Юридична адреса Центру: Україна, 61022 місто Харків, майдан Свободи, 5, Держпром, 4 під’їзд, 4 поверх.

1.7. Центр має самостійний баланс, рахунки в установах банків та територіальному відділенні Державної казначейської служби України у Харківській області, круглу печатку із своїм найменуванням та ідентифікаційним кодом і кутовий штамп зі своєю назвою, фірмові бланки та інші атрибути установи.

1.8. Центр має право укладати правочини (договори), набувати майнові, особисті немайнові права, нести обов’язки, бути позивачем i відповідачем у судах різної юрисдикції.

1.9. Центр є неприбутковою установою в галузі освіти та не має на меті отримання прибутків (доходів). Центр внесений до Державного реєстру неприбуткових установ та організацій.

1.10. У своїй діяльності Центр керується Конституцією України, законами України, актами Президента України, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, інших міністерств та відомств, що регламентують роботу Центру, рішеннями Харківської обласної ради, розпорядженнями голови Харківської обласної ради, розпорядженнями голови Харківської обласної державної (військової) адміністрації, наказами та розпорядженнями Департаменту, іншими нормативно-правовими актами та цим Статутом.

 

РОЗДІЛ 1.

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

1.1. КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА «ЦЕНТР МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СОЦІАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ ОБЛАСТІ» (далі – Центр, установа) заснована відповідно до розпорядження голови Харківської обласної державної адміністрації від 02.12.2003 № 430 «Про створення Центру матеріально-технічного забезпечення соціального розвитку закладів освіти області» з метою реалізації законодавства України у сфері соціального розвитку закладів і установ освіти Харківської області, у т.ч. установ та закладів обласного підпорядкування (далі за текстом - заклади освіти області), забезпечення підготовки до проведення навчально-виховного процесу та допомоги закладам освіти області у вирішенні питань матеріально-технічного забезпечення. Центр заснований на майні спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області.

Харківська обласна рада здійснює управління майном Центру.

Центр підзвітний та підконтрольний Харківській обласній раді.

Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації (далі – Департамент) забезпечує галузеву політику та розвиток Центру.

Повноваження Департаменту щодо управління діяльністю Центру визначаються відповідними рішеннями Харківської обласної ради, розпорядженнями голови Харківської обласної державної адміністрації та чинним законодавством України. Департамент координує діяльність та здійснює оперативне управління Центром.

1.2. Цей Статут є новою редакцією Статуту, що був затверджений і пройшов державну реєстрацію 19.12.2003. З моменту державної реєстрації цієї редакції Статуту попередня редакція втрачає чинність.

Викладення Статуту в новій редакції зумовлено необхідністю приведення Статуту у відповідність до норм чинного законодавства.

1.3. Центр у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, Господарським та Цивільним Кодексами України, Кодексом законів про працю України, Бюджетним та Податковим кодексами України, постановами Верховної ради України та Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, рішеннями Харківської обласної ради, розпорядженнями голови Харківської обласної ради та Харківської обласної державної адміністрації, наказами директора Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації, іншими нормативними актами, що не суперечать законодавству України, а також цим Статутом.

 

РОЗДІЛ 2.

НАЙМЕНУВАННЯ ТА МІСЦЕ ЗНАХОДЖЕННЯ ЦЕНТРУ

 

2.1. Найменування установи:

Повне – КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА «ЦЕНТР МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СОЦІАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ ОБЛАСТІ».

Скорочене – КУ «Центр МТЗСРЗОО».

2.2. Юридична адреса та місцезнаходження Центру: Україна, 61022,   м. Харків, м-н Свободи, 5, Держпром, 4 під’їзд, 4 поверх.

 

РОЗДІЛ 3.

ЮРИДИЧНИЙ СТАТУС

 

3.1. Центр є юридичною особою. Прав і обов’язків юридичної особи Центр набуває у відповідності з чинним законодавством з дня державної реєстрації.

3.2. Центр має самостійний баланс, рахунки в установах банків та територіальному відділенні Державної казначейської служби України у Харківській області, круглу печатку із своїм найменуванням та ідентифікаційним кодом і кутовий штамп зі своєю назвою, фірмові бланки та інші атрибути установи.

3.3. Центр несе відповідальність за своїми зобов’язаннями в межах належного йому майна згідно з чинним законодавством України.

3.4. Центр не несе відповідальності за зобов’язаннями Держави та Засновника. Держава та засновник не несуть відповідальності за зобов’язаннями Центру.

3.5. Центр має право укладати угоди, набувати майнові та особисті немайнові права, нести обов’язки, бути позивачем і відповідачем у судах.

3.6. Центр має право представляти інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області в судах в межах повноважень, визначених цим Статутом та закріпленого за Центром майна.

3.7. Свою діяльність Центр координує з відповідними управліннями, департаментами та відділами Харківської обласної державної адміністрації, відділами Департаменту.

3.8. Центр зобов’язаний гарантувати безпеку діяльності, санітарно-гігієнічні норми і вимоги щодо захисту здоров’я його працівників.

3.9. Структура Центру (кількість штатних одиниць, відділів, груп, секторів і т. д.) визначається самостійним штатним розписом, який підписується головним бухгалтером і начальником Центру та затверджується наказом Департаменту.

3.10. Основні завдання та функції діяльності структурних підрозділів Центру визначаються відповідними Положеннями, складеними на основі діючих нормативних актів з дотриманням вимог даного Статуту.

3.11. Центр є неприбутковою установою в галузі освіти та не має на меті отримання прибутків (доходів). Центр внесений до Державного реєстру неприбуткових установ та організацій.

 

РОЗДІЛ ІІ

МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ЦЕНТРУ

 

2.1. Центр створено з метою реалізації законодавства України у сфері освіти, зокрема соціального розвитку закладів і установ освіти Харківської області різних форм власності, забезпечення підготовки їх до початку освітнього процесу.

2.2. Основними завданнями діяльності Центру є:

вирішення питань щодо організації робіт із забезпечення контролю за станом будівель, споруд, їх надійною експлуатацією та запобіганням аварійним ситуаціям;

проведення роботи з автоматизації діяльності закладів освіти на базі інформаційно-комп’ютерних технологій;

сприяння забезпеченню виконання законодавчих актів України з інтелектуальної власності;

сприяння зміцненню фінансово-бюджетної дисципліни, ефективному та цільовому використанню бюджетних коштів.

2.3. Головними завданнями Центру є:

2.3.1. Надання відповідної методичної та консультативної допомоги закладам (установам) освіти Харківської області.

2.3.2. Контроль за організацією виконання державних та обласних програм закладами (установами) освіти Харківської області.

2.3.3. Здійснення закупівель для закладів (установ) освіти Харківської області відповідно до вимог чинного законодавства України.

2.3.4. Участь у підготовленні прогнозних, аналітичних та статистичних матеріалів з питань розвитку загальної середньої, дошкільної, позашкільної та професійної (професійно-технічної) освіти.

2.3.5. Збір, узагальнення та аналіз інформації з питань фінансування закладів (установ) освіти Харківської області.

2.3.6. Надання консультативних послуг з питань здійснення ремонтних робіт в закладах (установах) освіти Харківської області, фінансування яких здійснюється Департаментом.

2.3.7. Аналіз стану матеріально-технічної бази закладів (установ) освіти Харківської області, що фінансуються з обласного бюджету, подання пропозицій щодо покращення та впровадження в дію нових технологій із забезпечення життєдіяльності закладів (установ) освіти Харківської області.

2.3.8. Моніторинг стану:

підготовки закладів (установ) освіти Харківської області усіх форм власності до нового навчального року та роботи в осінньо-зимовий період;

дотримання вимог та нормативів щодо безпечного використання будівель та споруд закладами (установами) освіти Харківської області;

виконання планів проведення капітального та поточного ремонтів закладами (установами) освіти Харківської області;

впровадження заходів з енергозбереження та заміщення споживання природного газу;

виготовлення землевпорядної документації на право постійного користування земельними ділянками, на яких розміщено нерухоме майно закладів (установ) освіти Харківської області;

оформлення правовстановлюючих документів на об’єкти нерухомості, які відображаються на балансах закладів (установ) освіти Харківської області;

забезпечення закладів загальної середньої освіти шкільними автобусами, у тому числі аналіз стану підвезення учнів (вихованців) та педагогічних працівників, що проживають у сільській місцевості, до місць навчання чи роботи та додому;

забезпечення закладів (установ) освіти Харківської області комп’ютерною технікою, сучасними засобами навчання та кабінетами;

дотримання норм з організації харчування учнів (вихованців).

2.3.9. Надання допомоги закладам (установам) освіти Харківської області з підготовки проєктів документів щодо списання шляхом ліквідації, продажу або безоплатної передачі з балансу на баланс у межах однієї форми власності майна, що відображається на їх балансах, та є державною або комунальною власністю.

2.3.10. Здійснення моніторингу у закладах (установах) освіти Харківської області за питань дотриманням ними правил охорони праці, пожежної безпеки та безпечних умов навчання.

2.3.11. Організація навчання відповідальних осіб за охорону праці та пожежну безпеку у закладах (установах) освіти Харківської області.

2.3.12. Допомога в розробленні регіональних та обласних програм, які стосуються освіти, зміцнення матеріально-технічної бази закладів (установ) освіти Харківської області та з інших питань.

2.3.13. Формування потреби, отримання та розподіл гуманітарної допомоги відповідно до вимог чинного законодавства.

2.4. Відповідно до покладених завдань Центр виконує такі функції:

2.4.1. Здійснює моніторинг за виконанням робіт з капітального будівництва, реконструкції, будівництва в закладах (установах) освіти Харківської області, які фінансуються з обласного бюджету, підготовкою об’єктів до ремонту чи реконструкції приміщень.

2.4.2. Виконує організаційну діяльність та моніторинг за обстеженням об’єктів при розробленні проєктно-кошторисної документації, розробленням проєктно-кошторисної документації на будівництво об’єктів закладів (установ) освіти Харківської області, що фінансуються з обласного бюджету.

2.4.3. Здійснює моніторинг матеріально-технічного забезпечення закладів (установ) освіти Харківської області.

2.4.4. Бере участь у проведенні Департаментом перевірок стану готовності закладів (установ) освіти Харківської області, які фінансуються з обласного бюджету, до нового навчального року.

2.4.5. Збирає та узагальнює інформацію щодо створення в приміщеннях закладів (установ) освіти Харківської області сприятливих умов для життєдіяльності осіб з обмеженими фізичними можливостями та відповідності облаштування пандусів державним будівельним нормам.

2.4.6. Організовує та проводить, у межах повноважень, інструктивно-методичні наради, семінари з питань, що належать до компетенції Центру.

2.4.7. Виконує інші види робіт, спрямовані на виконання своїх завдань, відповідно до Статуту.

 

 

РОЗДІЛ 4.

ЗАВДАННЯ ТА ФУНКЦІЇ ЦЕНТРУ

 

4.1. Центр створено з метою реалізації законодавства України у сфері освіти, зокрема розвитку закладів і установ освіти Харківської області, забезпечення підготовки до початку освітнього процесу.

4.2. Головними завданнями Центру є:

4.1.1. Надання відповідної методичної та консультативної допомоги закладам та установам освіти Харківської області.

4.1.2. Організація виконання обласних програм (освітніх та інших), розробником яких є Департамент.

4.1.3. Здійснення централізованих процедур закупівель для закладів і установ освіти, що фінансуються з обласного бюджету.

4.1.4. Здійснення централізованих закупівель для закладів і установ освіти на виконання розпоряджень та постанов Кабінету Міністрів України, наказів Міністерства освіти і науки України, розпоряджень Харківської обласної ради та Харківської обласної державної адміністрації.

4.1.5. Участь у підготовці прогнозних, аналітичних та статистичних матеріалів з питань розвитку загальної середньої, дошкільної, позашкільної та професійної (професійно-технічної) освіти.

4.1.6. Збір, узагальнення та аналіз різнопланової інформації з питань фінансування закладів і установ освіти області.

4.1.7. Здійснення технічного супроводу виконання робіт з капітального та реставраційного ремонту, будівництва, реконструкції в закладах та установах, фінансування яких здійснюється Департаментом.

4.1.8. Аналіз стану матеріально-технічної бази закладів і установ освіти, що фінансуються з обласного бюджету, подання пропозицій щодо покращення та впровадження в дію нових технологій по забезпеченню життєдіяльності закладів і установ освіти.

4.1.9. Здійснення контролю за витратами коштів та матеріальних цінностей, їх збереженням, станом і достовірністю бухгалтерського обліку та фінансової звітності в закладах і установах, фінансування яких здійснюється Департаментом, розроблення пропозицій щодо усунення виявлених недоліків і порушень.

4.1.10. Моніторинг стану:

– підготовки закладів і установ освіти Харківської області усіх форм власності до нового навчального року та роботи в осінньо-зимовий період;

– дотримання вимог та нормативів по безпечному використанню будівель та споруд закладів і установ освіти Харківської області;

– виконання планів проведення капітального та поточного ремонтів закладів і установ освіти Харківської області;

– впровадження заходів з енергозбереження та заміщення споживання природного газу;

– виготовлення землевпорядної документації на право постійного користування земельними ділянками, на яких розміщені приміщення закладів і установ освіти області;

– оформлення правовстановлюючих документів на об’єкти нерухомості, які перебувають на балансах закладів і установ освіти області;

– забезпечення закладів загальної середньої освіти шкільними автобусами, в тому числі аналіз стану підвезення учнів та педагогічних працівників, що проживають у сільській місцевості, до місць навчання чи роботи та додому;

– забезпечення закладів і установ освіти області комп’ютерною технікою, сучасними засобами навчання та кабінетами;

– дотримання норм при організації харчування учнів та вихованців.

4.1.11. Організація супроводу документації та надання відповідних погоджень з питань списання (передачі з балансу на баланс) майна, що є власністю держави в особі Міністерства освіти і науки України, а також спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області.

4.1.12. Організація супроводу документації та надання відповідних погоджень з питань оренди приміщень закладів і установ освіти, що є власністю держави Україна в особі Міністерства освіти і науки України, а також спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області.

4.1.13. Координація роботи з питань охорони праці, пожежної безпеки та цивільного захисту в закладах і установа освіти області.

4.1.14. Організація, в межах повноважень, навчання та перевірки знань з питань охорони праці, пожежної безпеки як в Центрі, так і у закладах і установах освіти, що фінансуються з обласного бюджету, здійснення контролю за станом охорони праці, пожежної безпеки.

4.1.15. Участь у зведенні фінансової та бюджетної звітності щодо виконання кошторисів видатків закладів і установ освіти, що фінансуються Департаментом, а також в узагальненні та аналізі поточної інформації щодо цільового використання затверджених бюджетних призначень.

4.1.16. Зведення та подання у встановлені терміни статистичної звітності.

4.1.17. Участь у розробці регіональних та обласних програм, проєктів рішень Харківської обласної ради та розпоряджень Харківської обласної державної адміністрації, наказів Департаменту, а також заходів, доручень тощо з питань зміцнення матеріально-технічної бази освітніх закладів, охорони праці, пожежної безпеки та цивільного захисту, організації харчування та інших питань, що віднесені до компетенції Центру.

4.1.18. Формування потреби, отримання та розподіл гуманітарної допомоги відповідно до вимог чинного законодавства.

4.2. Відповідно до покладених завдань Центр виконує такі функції:

4.2.1. Здійснює нагляд за експлуатацією будівель і об’єктів, опалювальних систем та інших споруд у закладах і установах освіти, що фінансуються Департаментом. Веде облік технічного стану будівель та споруд, що знаходяться на балансі закладів і установ освіти.

4.2.2. Здійснює контроль за виконанням робіт з капітального та реставраційного ремонту, реконструкції, будівництва в закладах і установах, фінансування яких здійснюється Департаментом, відповідно до норм діючого законодавства.

4.2.3. Здійснює моніторинг матеріально-технічного забезпечення закладів і установ освіти області.

4.2.4. Приймає участь у проведенні перевірок стану готовності закладів і установ освіти, які фінансуються з обласного бюджету, до нового навчального року.

4.2.5. Збирає та узагальнює інформацію щодо створення в приміщеннях закладів і установ освіти області сприятливих умов життєдіяльності для осіб з обмеженими фізичними можливостями. Аналізує відповідність облаштованих пандусів державним будівельним нормам.

4.2.6. Збирає та узагальнює інформацію щодо передачі в оренду будівель і споруд.

4.2.7. Вивчає питання доцільності надання погоджень на передачу в оренду будівель і споруд закладів і установ освіти, які є власністю держави в особі Міністерства освіти і науки України, спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області.

4.2.8. Здійснює контроль за дотриманням вимог Закону України «Про охорону праці» в Центрі та координує відповідну роботу в закладах і установах освіти, що фінансуються з обласного бюджету, а також в органах управління освітою територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області.

4.2.9. Координує роботу щодо дотримання правил пожежної безпеки та цивільного захисту з закладах освіти області.

4.2.10. Організовує, в межах повноважень, навчання та перевірку знань з питань охорони праці, пожежної безпеки.

4.2.11. Організовую та проводить, в межах повноважень, інструктивно-методичні наради, семінари з питань, що належать до компетенції Центру.

4.2.12. Здійснює аналіз формування бюджетних запитів, кошторисів та розрахунків до них від закладів і установ освіти, що фінансуються з обласного бюджету.

4.2.13. Приймає участь в узагальненні та зведенні квартальної (річної) фінансової та статистичної звітності.

4.2.14. Виконує інші види робіт, спрямовані на виконання своїх завдань, відповідно до Статуту.

РОЗДІЛ ІІІ

ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ ЦЕНТРУ

 

3.1. Центр має право:

самостійно планувати свою діяльність, визначати стратегію та основні напрями свого розвитку, виходячи із завдань, передбачених цим Статутом, та з урахуванням наявності власних господарських ресурсів;

визначати структуру Центру за погодженням з Департаментом та повідомленням Харківської обласної ради;

укладати договори комерційної концесії, спільної діяльності, купівлі-продажу, кредитні договори (на суму, що перевищує 250 тис. грн), а також договори підряду (на суму, що перевищує 500 тис. грн), за письмової згоди Департаменту;

укладати правочини (договори), набувати майнові, особисті немайнові права, нести обов’язки, бути позивачем i відповідачем у судах різної юрисдикції;

одержувати в установленому порядку від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, закладів, установ і організацій документи та матеріали для виконання покладених на нього завдань;

відкривати реєстраційні рахунки в територіальному відділенні Державної казначейської служби України та в інших установах банків, дотримуючись при цьому порядку, встановленого чинним законодавством України, та користуватися всіма видами банківських послуг;

отримувати та розпоряджатися коштами, користуватися майном Центру в установленому порядку;

вносити Департаменту пропозиції щодо роботи Центру та обсягів фінансування;

залучати для реалізації своїх завдань матеріальну й нематеріальну допомогу від юридичних та фізичних осіб;

організовувати роботу з підготовки та підвищення кваліфікації працівників Центру;

мати інші права згідно із чинним законодавством України.

3.2. Центр зобов’язаний:

у встановленому порядку звітувати перед Департаментом та Харківською обласною радою про свою діяльність, використання коштів та майна;

створювати належні умови для високопродуктивної праці, забезпечувати додержання законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування;

у межах своєї компетенції здійснювати всі необхідні заходи, спрямовані на реалізацію мети і діяльності, що передбачені цим Статутом.

РОЗДІЛ 7.

ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ ЦЕНТРУ

 

7.1. Центр має право:

7.1.1. Здійснювати придбання матеріальних цінностей.

7.1.2. Самостійно планувати, організовувати і здійснювати свою статутну діяльність, визначати основні напрямки свого розвитку у відповідності зі своїми завданнями і цілями.

7.1.3. Самостійно укладати договори з юридичними та фізичними особами.

7.1.4. Розвивати власну матеріальну базу.

7.1.5. Самостійно встановлювати для своїх працівників додаткові відпустки, скорочений робочий день та інші пільги відповідно до чинного законодавства України.

7.1.6. Здійснювати збір, обробку, використання, зберігання персональних даних відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних».

7.1.7. Користуватися пільгами, які передбачені чинним законодавством України.

7.2. Обов’язки Центру:

7.2.1. Створювати для працівників належні і безпечні умови праці, забезпечувати додержання законодавства України про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування.

7.2.2. Забезпечувати своєчасну оплату визначених чинним законодавством України податків і платежів до бюджету, державних цільових фондів та інших відрахувань

7.2.3. Забезпечувати цільове використання закріпленого за ним майна та виділених коштів.

7.2.4. Вживати заходів щодо удосконалення організації роботи працівників, з метою посилення їх зацікавленості як у результатах особистої праці, так і в загальних підсумках роботи Центру, забезпечувати економне і раціональне використання фонду споживання і проведення своєчасних розрахунків з працівниками Центру.

7.2.5. Розробляти і реалізовувати кадрову політику, контролювати підвищення кваліфікації працівників.

7.2.6. Акумулювати власні надходження та витрачати їх в інтересах Центру у відповідності з чинним законодавством України та цим Статутом.

7.2.7. Здійснювати реконструкцію, поточний, капітальний та реставраційний ремонт основних фондів.

7.2.8. Забезпечувати своєчасне введення в експлуатацію придбаного обладнання.

7.3. Центр здійснює оперативний та бухгалтерський облік результатів своєї роботи, веде статистичну звітність згідно з чинним законодавством. Начальник та головний бухгалтер Центру несуть персональну відповідальність за додержання порядку ведення і достовірності обліку та статистичної звітності.

РОЗДІЛ IV 

МАЙНО ТА КОШТИ ЦЕНТРУ

 

4.1. Майно Центру складають основні фонди та оборотні кошти, а також інші цінності, вартість яких відображається у самостійному балансі Центру.

4.2. Майно Центру є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області і закріплено за Центром на праві оперативного управління.

4.3. Центр на праві оперативного управління користується зазначеним майном відповідно до чинного законодавства України.

4.4. Центр з дозволу Харківської обласної ради має право списувати, передавати з балансу на баланс у межах спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області майно Центру та здавати в оренду вільні площі відповідно до вимог чинного законодавства України згідно з порядками, вставленими обласною радою.

4.5. Джерелами формування майна та коштів Центру є:

кошти обласного бюджету;

добровільні та благодійні надходження від фізичних та юридичних осіб;

інші джерела, не заборонені чинним законодавством України.

4.6. Фінансування Центру здійснюється за кошти обласного бюджету.

4.7. Основним плановим документом, який надає повноваження Центру щодо отримання доходів і здійснення видатків, визначає обсяг і спрямування коштів для виконання Центром своїх функцій та досягнення цілей, визначених на рік відповідно до бюджетних призначень, є кошторис Центру, затвердження якого здійснює Департамент.

4.8. Порядок складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторису визначений чинним законодавством України.

4.9. Центр забезпечує своєчасну сплату податків та інших відрахувань згідно з чинним законодавством України.

4.10. Аудит діяльності Центру здійснюється згідно з чинним законодавством.

РОЗДІЛ 5.

МАЙНО ТА КОШТИ ЦЕНТРУ

 

5.1. Майно Центру становлять основні фонди, оборотні кошти, а також цінності, вартість яких відображається у самостійному балансі Центру.

5.2. Майно Центру є спільною (комунальною) власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області і закріплюється за ним на праві оперативного управління.

Здійснюючи право оперативного управління, Центр володіє, користується та розпоряджається зазначеним майном у межах, встановлених Харківською обласною радою, вчиняючи щодо нього будь-які дії, які не суперечать законодавству та цьому Статуту.

Харківська обласна рада здійснює контроль Центру за використанням та збереженням переданого майна безпосередньо або через уповноважений ним орган.

5.3. Джерелами формування майна та коштів Центру є:

– майно, передане Центру Засновником;

– майно, придбане Центром у інших юридичних осіб;

– кошти обласного бюджету;

– кошти або майно, які надходять безоплатно або у вигляді безповоротної фінансової допомоги чи добровільних пожертвувань від юридичних чи фізичних осіб;

– придбання та приймання майна іншого підприємства, організації;

– кошти, отримані від надання платних послуг відповідно до чинного законодавства України.

– інші джерела, не заборонені чинним законодавством України.

5.4. Для здійснення своїх функцій Центр забезпечується необхідними будівлями, спорудами, приміщеннями, транспортом, комп’ютерною та іншою оргтехнікою, періодичними виданнями та інформаційно-довідковою літературою.

5.5. Центр за рішенням Харківської обласної ради має право списувати, передавати з балансу на баланс в межах спільної власності майно Центру та надавати в оренду вільні площі відповідно до вимог чинного законодавства України згідно з порядком, встановленим Харківською обласною радою.

5.6. Фінансування Центру здійснюється з обласного бюджету.

5.7. Основним плановим документом, який надає повноваження Центру щодо отримання доходів і здійснення видатків, визначає обсяг і спрямування коштів для виконання Центром своїх функцій та досягнення цілей, визначених на рік відповідно до бюджетних призначень, є кошторис Центру, затвердження якого здійснює Департамент.

5.8. Порядок складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторису визначений чинним законодавством України.

5.9. Центр забезпечує своєчасну сплату податків та інших відрахувань згідно з чинним законодавством України.

5.10. Аудит діяльності Центру здійснюється згідно з чинним законодавством.

5.11. Відчуження майна, що є комунальною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області і закріплене за Центром, здійснюється за рішенням Харківської обласної ради у порядку, встановленому чинним законодавством України.

5.12. Збитки, завдані Центру в результаті порушення його майнових прав громадянами, юридичними особами і державними органами відшкодовуються Центру в порядку, встановленому законодавством.

РОЗДІЛ V

ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ ЦЕНТРОМ

 

5.1. Безпосереднє керівництво Центром здійснюється начальником, який призначається на посаду на умовах контракту та звільняється із займаної посади рішеннями Харківської обласної ради в установленому порядку.

5.2. Начальник Центру:

діє без доручення від імені Центру, представляє його інтереси в усіх підприємствах, установах, закладах, виконавчих органах, органах місцевого самоврядування;

укладає договори, у тому числі трудові, відкриває рахунки в установах банків, територіальному відділенні Державної казначейської служби України у Харківській області;

видає накази, обов’язкові для всіх співробітників Центру;

вживає заходи щодо виявлення та виправлення недоліків у роботі Центру;

призначає на посади та звільняє з посад працівників Центру, робить ротацію кадрів відповідно до чинного законодавства України;

застосовує до співробітників заходи заохочування, накладає дисциплінарні стягнення та знімає їх достроково;

користується майном, що перебуває на балансі Центру, у межах прав, наданих йому чинним законодавством України;

розпоряджається коштами в межах кошторису, затвердженого Департаментом;

визначає структуру Центру та погоджує її із Департаментом з повідомленням Харківської обласної ради;

укладає договори комерційної концесії, спільної діяльності, купівлі-продажу, кредитні договори (на суму, що перевищує 250 тис. грн), а також договори підряду (на суму, що перевищує 500 тис. грн) за письмової згоди Департаменту;

складає та забезпечує виконання планів Центру, які затверджуються Департаментом;

затверджує посадові інструкції працівників Центру, інші інструкції згідно з чинним законодавством України;

щороку звітує про виконання завдань, покладених на Центр, перед Департаментом та Харківською обласною радою;

забезпечує виконання колективного договору, функціонування підрозділів Центру, а також взаємодію з профспілковим комітетом Центру;

виконує інші функції щодо керівництва Центром.

5.3. На період відпустки, хвороби, відрядження або відсутності з інших поважних причин, обов’язки начальника Центру виконує заступник начальника або призначена ним особа, яка у повному обсязі виконує функції, обов’язки, користується повноваженнями і правами начальника, якщо останнім не установлене інше.

5.4. Відрядження за межі України, графік та терміни відпустки начальника погоджуються з директором Департаменту, головою обласної ради або заступником голови обласної ради (за розподілом обов’язків).

5.5. Для виконання окремих робіт до складу Центру можуть бути залучені тимчасові працівники на підставі трудових угод. Загальний чисельний склад групи визначається начальником Центру в залежності від обсягу виконуваних робіт та у межах наявних коштів.

5.6. Структурні підрозділи Центру діють відповідно до Положень, затверджених начальником Центру.

5.7. Структура Центру може змінюватися у відповідності до його основних завдань.

5.8. Начальник Центру є керівником трудового колективу, який забезпечує укладання Колективного договору, функціонування структурних підрозділів, а також взаємодію з уповноваженим представником трудового колективу.

РОЗДІЛ 6.

ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ ЦЕНТРОМ

 

6.1. Безпосереднє управління (керівництво) Центром здійснює його начальник, який призначається рішенням сесії Харківської обласної ради, шляхом укладання з ним контракту. У період між пленарними засіданнями звільнення начальника та призначення виконуючого обов’язки начальника здійснюється розпорядженням голови Харківської обласної ради.

6.2. Заступник начальника Центру призначається на посаду начальником Центру за погодженням з директором Департаменту. Головний бухгалтер призначається директором Департаменту за поданням начальника Центру за умови укладання контракту.

6.2. Начальник Центру самостійно вирішує питання діяльності Центру за винятком тих, що віднесені до компетенції Харківської обласної ради та Департаменту.

6.3. До виключної компетенції Харківської обласної ради належить:

– прийняття рішення про ліквідацію чи реорганізацію (злиття, приєднання, поділ, перетворення) Центру;

– прийняття рішення про зміну правового режиму майна, переданого Центру.

6.4. До компетенції Департаменту належить:

– погодження Статуту Центру та внесення до нього змін;

– затвердження організаційної структури, штатного розпису та кошторису Центру;

– здійснення контролю за фінансово-господарською діяльністю Центру;

– здійснення контролю за виконанням покладених на Центр завдань та дотриманням статутних вимог.

6.5. Начальник Центру:

6.5.1. Несе повну відповідальність за стан та діяльність Центру.

6.5.2. Діє без доручення від імені Центру, представляє його інтереси в усіх підприємствах, установах, закладах, виконавчих органах, органах місцевого самоврядування.

6.5.3. Видає довіреності, укладає договори, у тому числі трудові, відкриває рахунки в установах банків, територіальному відділенні Державної казначейської служби України у Харківській області.

6.5.4. Видає накази, обов’язкові для всіх співробітників Центру.

6.5.5. Вживає заходи щодо виявлення та виправлення недоліків у роботі Центру.

6.5.6. Призначає на посади та звільняє з посад працівників Центру, робить ротацію кадрів відповідно до чинного законодавства України.

6.5.7. Застосовує до співробітників заходи заохочування, накладає дисциплінарні стягнення та знімає їх достроково.

6.5.8. Користується майном, що перебуває на балансі Центру, у межах прав, наданих йому чинним законодавством України.

6.5.9. Розпоряджається коштами в межах кошторису, затвердженого Департаментом.

6.5.10. Визначає структуру Центру та погоджує її із Департаментом.

6.5.11. Складає та забезпечує виконання планів Центру, які затверджуються Департаментом.

6.5.12. Затверджує посадові інструкції працівників Центру, інші інструкції згідно з чинним законодавством України.

6.5.13. Щороку звітує про виконання завдань, покладених на Центр, перед Департаментом та Харківською обласною радою.

6.5.14. Забезпечує виконання Колективного договору, функціонування підрозділів Центру, а також взаємодію з профспілковим комітетом Центру.

6.5.15. Виконує інші функції щодо керівництва Центром.

5.3. На період відпустки, хвороби, відрядження або відсутності з інших поважних причин, обов’язки начальника Центру виконує заступник начальника або призначена ним особа, яка у повному обсязі виконує функції, обов’язки, користується повноваженнями і правами начальника, якщо останнім не установлене інше.

5.4. Відрядження за межі України, графік та терміни відпустки начальника погоджуються з директором Департаменту, головою обласної ради або заступником голови обласної ради (за розподілом обов’язків).

5.5. Для виконання окремих робіт до складу Центру можуть бути залучені тимчасові працівники на підставі трудових угод. Загальний чисельний склад групи визначається начальником Центру в залежності від обсягу виконуваних робіт та у межах наявних коштів.

5.6. Структурні підрозділи Центру діють відповідно до Положень, затверджених начальником Центру.

5.7. Структура Центру може змінюватися у відповідності до його основних завдань.

5.8. Начальник Центру є керівником трудового колективу, який забезпечує укладання Колективного договору, функціонування структурних підрозділів, а також взаємодію з уповноваженим представником трудового колективу.

РОЗДІЛ VI

ПОВНОВАЖЕННЯ ТРУДОВОГО КОЛЕКТИВУ ЦЕНТРУ

 

6.1. Трудовий колектив Центру складають громадяни, які перебувають у трудових відносинах з Центром.

6.2. Повноваження трудового колективу Центру реалізуються загальними зборами (конференцією) через їх виборні органи.

6.3. У Центрі може створюватися первинна профспілкова організація, яка представляє інтереси своїх членів та захищає їх трудові, соціально-економічні права та інтереси. Діяльність первинної профспілкової організації регламентується чинним законодавством України.

6.4. Між адміністрацією і трудовим колективом (уповноваженим ним органом) укладається Колективний договір, який не повинен суперечити чинному законодавству України.

6.5. Колективним договором регулюються виробничі, трудові та економічні відносини трудового колективу з адміністрацією Центру, питання охорони праці й соціального розвитку.

6.6. Сторони, які уклали Колективний договір, не менше двох разів на рік, звітують про його виконання на загальних зборах трудового колективу.

6.7. Розбіжності, які виникають при укладанні або виконанні Колективного договору, вирішуються в порядку, встановленому законодавчими актами України.

РОЗДІЛ 8.

ТРУДОВИЙ КОЛЕКТИВ

 

8.1. Трудовий колектив Центру утворюють усі громадяни, які своєю працею беруть участь в його діяльності на основі трудового договору (контракту), а також інших форм, що регулюють трудові відносини працівника Центру.

8.2. Органом самоврядування трудового колективу є загальні збори трудового колективу Центру, участь в яких беруть всі члени трудового колективу.

8.3. Загальні збори трудового колективу скликаються не рідше одного разу на рік. Про їх проведення члени трудового колективу сповіщаються усними та/або письмовими повідомленнями.

Позачергові загальні збори скликаються профспілковим комітетом Центру, якщо цього вимагають інтереси трудового колективу в цілому.

Ініціатором скликання загальних зборів трудового колективу може виступати також Харківська обласна рада або уповноважений нею орган.

Загальні збори трудового колективу можуть бути скликані також на вимогу 2/3 штатного списку членів трудового колективу Центру.

8.4. Загальні збори трудового колективу визнаються правомочними якщо в них беруть участь більше ніж 2/3 штатного списку членів трудового колективу Центру. Рішення приймаються простою більшістю голосів.

8.5. Загальні збори трудового колективу Центру:

8.5.1. Розглядають та затверджують проєкт колективного договору, звіт про його виконання.

8.5.2. Розглядають і вирішують питання про організаційні форми самоврядування трудового колективу.

8.5.3. Беруть участь у матеріальному і моральному стимулюванні продуктивної праці, заохочують винахідницьку і раціоналізаторську діяльність, порушують клопотання про представлення працівників Центру державних нагород.

8.6. Відповідно до покладених на Центр завдань працівники мають право з дозволу керівництва Департаменту одержувати від його структурних підрозділів, закладів і установ освіти області інформацію, інші матеріали, необхідні для виконання своїх функцій відповідно до вимог цього Статуту, залучати спеціалістів для опрацювання та розробки прогнозних показників розвитку освіти, статистичних даних.

8.7. Працівники Центру зобов’язані дотримуватись вимог Статуту, Правил внутрішнього трудового розпорядку та сумлінно виконувати обов’язки, визначені в Посадових інструкціях.

РОЗДІЛ VІІ 

ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ЦЕНТРУ

 

7.1. Центр є самостійним при здійсненні фінансово-господарської діяльності.

7.2. Центр визначає штатну чисельність працівників, виходячи із потреби та встановлених нормативів.

7.3. Начальник та головний бухгалтер Центру несуть персональну відповідальність за додержання порядку ведення і достовірності бухгалтерського обліку та статистичної звітності.

7.4. Кошторис Центру затверджується Департаментом, структура та штатний розпис затверджуються начальником Центру за погодженням із Департаментом. Копії кошторису, структури та штатного розпису та зміни до них надаються до обласної ради.

7.5. Режим роботи Центру регулюється Правилами внутрішнього трудового розпорядку та Колективним договором Центру.

7.6. Для вирішення покладених завдань Центр має право: укладати від свого імені цивільно-правові договори; виступати позивачем і бути відповідачем у судах різної юрисдикції; здійснювати інші права, що не суперечать чинному законодавству України.

7.7. Начальник Центру затверджує плани роботи Центру з Департаментом та копію надає до Харківської обласної ради.

Начальник Центру контролює виконання планів Центру та звітує перед Департаментом про їх виконання та копію надає до Харківської обласної ради.

7.8. Ведення бухгалтерського і статистичного обліку, складання звітних документів здійснюється Центром самостійно у порядку, передбаченому чинним законодавством України.

7.9. Центр має право самостійно за рахунок та в межах асигнувань, що спрямовуються на оплату праці, визначати розміри надбавок, доплат, премій та інших виплат стимулюючого характеру згідно з чинним законодавством України, Колективним договором та відповідно до затверджених Положень.

7.10. Діловодство Центру організовується відповідно до встановленого чинним законодавством України порядку. Звітність Центру встановлюється відповідно до вимог державної статистики.

 

РОЗДІЛ VIІІ

ОБЛІК ТА ЗВІТНІСТЬ ЦЕНТРУ

 

8.1. Центр здійснює бухгалтерський облік результатів фінансово-господарської діяльності і веде статистичну звітність в установленому законодавством України порядку.

8.2. Центр щокварталу надає до Департаменту та обласної ради звіт про результати своєї фінансово-господарської діяльності, укладені за погодженням Департаменту договори, інформацію про рух основних засобів та наявність вільних площ.

8.3. Центр щомісяця надає до обласної ради інформацію про нарахування та перерахування плати за оренду майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, що знаходиться в оперативному управлінні Центру, за встановленою формою.

8.4. Центр щокварталу надає до обласної ради інформацію щодо орендарів, яким передано в оренду майно спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, що знаходиться в оперативному управлінні Центру, за встановленою формою.

8.5. Обласна рада проводить планові та позапланові перевірки стану та ефективності використання майна, закріпленого за Центром на праві оперативного управління, та виконання керівником умов контракту.

Перевірку витрат на ремонт і оновлення майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області, що знаходиться в оперативному управлінні Центру, здійснює Департамент.

8.6. Контроль за окремими сторонами діяльності Центру здійснюють відповідні контролюючи органи, державні органи, на які покладені обов’язки нагляду за безпекою виробництва і праці, протипожежною і економічною безпекою, інші органи відповідно до чинного законодавства України.

РОЗДІЛ 9.

ФІНАНСОВА ДІЯЛЬНІСТЬ, ОБЛІК, ЗВІТНІСТЬ ТА КОНТРОЛЬ

 

9.1. Центр є неприбутковою установою, внесеною органами державної податкової служби у встановленому порядку до Реєстру неприбуткових установ і організацій.

9.2. Фінансова діяльність Центру здійснюється на основі власного кошторису, затвердженого Департаментом.

Джерелами формування кошторису Центру є надходження з обласного бюджету по загальному та спеціальному фондах кошторису.

Відповідальність за фінансову діяльність Центру несуть начальник і головний бухгалтер.

9.3. Додатковими джерелами формування спеціального фонду кошторису Центру є кошти або майно, які надходять безоплатно або у вигляді безповоротної фінансової допомоги чи добровільних пожертвувань, а також інші надходження, не заборонені чинним законодавством.

9.4. Обсяг бюджетних асигнувань не залежить від наявності інших джерел фінансування Центру. Спеціальні кошти, не використані у поточному фінансовому році, не підлягають вилученню і відповідне зменшення фінансування на наступний період не проводиться.

9.5. Кошти, які надходять з додаткових джерел, використовуються Центром згідно з чинним законодавством.

9.6. Мінімальна заробітна плата працівників Центру не може бути нижчою від встановленого законодавством України мінімального розміру заробітної плати.

9.7. Центр має право самостійно відповідно до затвердженого начальником положення, в межах виділених асигнувань, що спрямовуються на оплату праці, визначати розміри виплат стимулюючого характеру згідно з чинним законодавством України.

9.8. Порядок ведення діловодства і бухгалтерського обліку в Центрі визначається Законами України, нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів України, Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконавчої влади.

9.9. Центр щомісячно надає Харківській обласній раді інформацію за встановленою формою про нарахування та перерахування плати за оренду майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області, що знаходиться в оперативному управлінні Центру.

9.10. Центр щоквартально надає Харківській обласній раді та Департаменту інформацію за встановленою формою про:

– результати своєї фінансово-господарської діяльності, рух основних засобів та наявність вільних площ;

– орендарів, яким передано в оренду майно спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області.

9.11. Центр подає інформацію про свою діяльність відповідним державним контролюючим органам у встановленому законодавством порядку.

9.12. Центр не наділений правом розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини між Харківською обласною радою, працівниками (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), органом управління та іншими, пов’язаними з ними особами.

9.13. Доходи (прибутки) Центру використовуються виключно для фінансування видатків на утримання Центру, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямків діяльності, визначених даним Статутом.

9.14. Перевірка фінансово-господарської діяльності Центру проводиться згідно з чинним законодавством України.

РОЗДІЛ ІХ

ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО СТАТУТУ ЦЕНТРУ

 

9.1. Зміни до Статуту здійснюються шляхом викладення його у новій редакції та вносяться за тією ж процедурою, за якою затверджувався і сам Статут.

9.2. Ці зміни набувають чинності з моменту державної реєстрації Статуту в новій редакції.

РОЗДІЛ 12.

ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО СТАТУТУ ЦЕНТРУ

 

12.1. Зміни до Статуту Центру вносяться шляхом викладення його у новій редакції за поданням Департаменту і затверджуються управлінням майном обласної ради.

12.2. Зміни до Статуту підлягають державній реєстрації.

РОЗДІЛ Х

ПРИПИНЕННЯ ЦЕНТРУ

 

10.1. Припинення Центру здійснюється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу чи перетворення) або ліквідації.

10.2. Припинення Центру проводиться за рішенням обласної ради (уповноваженого органу) або за рішенням суду, відповідно до чинного законодавства України, у встановленому порядку.

10.3. У разі припинення Центру працівникам, що звільняються, гарантується дотримання їх прав та інтересів відповідно до трудового законодавства України.

10.4. У разі припинення Центру його активи передаються іншій неприбутковій організації відповідного виду або зараховуються до доходу обласного бюджету.

10.5. Припинення Центру здійснюється з моменту внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань.

РОЗДІЛ 10.

ПРИПИНЕННЯ ЦЕНТРУ

 

10.1. Припинення Центру здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.

Центр як юридична особа публічного права не підлягає приватизації та перепрофілювання.

10.2. Припинення Центру проводиться за рішенням обласної ради (уповноваженого органу) або за рішенням суду, відповідно до чинного законодавства України, у встановленому порядку.

10.3. При реорганізації Центру уся сукупність майна, прав та обов’язків Центру переходить до його правонаступників.

10.4. Припинення Центру здійснюється комісією з припинення (ліквідаційною чи комісією з реорганізації), яка призначається Засновником або уповноваженим ним органом.

До складу комісії з припинення включаються представники Департаменту та управління майном обласної ради.

10.5. З моменту призначення комісії з припинення до неї переходять повноваження по управлінню справами Центру.

Комісія з припинення складає ліквідаційний баланс (передавальний і розподільчий баланс) та подає його на затвердження Засновнику та уповноваженому ним органу.

10.6. Порядок і строки припинення Центру, а також строки пред’явлення вимог кредиторами визначаються Засновником та уповноваженим ним органом згідно з законодавством.

10.7. У разі припинення Центру (у результаті ліквідації чи реорганізації) його активи повинні бути передані одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховані до доходу бюджету, якщо інше не передбачено законом, що регулює діяльність Центру.

10.8. При припиненні Центру працівникам, які звільняються, гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до трудового законодавства України.

10.9. Припинення Центру здійснюється з моменту внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань.

 

 

 

РОЗДІЛ 11.

 ВІЙСЬКОВИЙ ОБЛІК ТА ЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ

 

11.1. Відповідно до законодавства в Центрі ведеться військовий облік та здійснюються заходи з цивільного захисту.