Додаток

до рішення обласної ради

від 23 березня 2004 року (р14-12-4)

(XIV сесія ХХ1V скликання)

 

ПОЛОЖЕННЯ

ПРО ПОРЯДОК ТА УМОВИ ПРИВАТИЗАЦІЇ

ОБ'ЄКТІВ СПІЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД СІЛ, СЕЛИЩ, МІСТ ОБЛАСТІ

 

РОЗДІЛ I.

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Положення про порядок та умови приватизації об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області (далі - Положення) розроблене відповідно до законів України „Про місцеве самоврядування в Україні” (280/97-ВР), „Про приватизацію державного майна” (2163-12), „Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)” (2171-12), „Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні” (2658-3), рішення обласної ради від 28 квітня 1998 року „Про делегування повноважень обласної ради” (р2-4-3).

1.2. Це Положення застосовується при приватизації (відчуженні) об'єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області:

-   цілісних майнових комплексів, їх структурних підрозділів;

-    індивідуально визначеного майна;

-    нерухомого майна (будівлі, споруди, приміщення);

-    об’єктів незавершеного будівництва.

1.3. Приватизація (відчуження) об’єктів здійснюється шляхом:

- продажу об’єктів на аукціоні, за конкурсом, іншими способами, що передбачають конкуренцію покупців;

- викупу цілісного майнового комплексу, зданого в оренду, у випадках та порядку, передбачених законами;

- викупу майна  в інших випадках, передбачених законом. 

 1.4. Суб'єкти приватизації.

Суб'єктами приватизації об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області є:

-         обласна рада;

-         обласна державна адміністрація;

-         орган, уповноважений головою обласної державної адміністрації на здійснення відповідних функцій  (далі – уповноважений орган);

-         Головне управління економіки та ринкових відносин обласної державної адміністрації;

-         управління культури обласної державної адміністрації;

-         управління містобудування та архітектури обласної державної адміністрації;

-         інші галузеві управління обласної державної адміністрації;

-         покупець (або його представник);

-         посередники.

Приватизація (відчуження) об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області здійснюється на підставі рішення  обласної ради.

 

РОЗДІЛ II.

ПОРЯДОК ПОДАННЯ ЗАЯВИ ТА ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, НЕОБХІДНИХ ДЛЯ ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ ПРО ПРИВАТИЗАЦІЮ ОБ’ЄКТА

2.1. Покупець, який має намір скористатися правом на приватизацію цілісного майнового комплексу, його структурного підрозділу, нерухомого майна або об’єкту незавершеного будівництва звертається з відповідною заявою до голови обласної державної адміністрації.

До заяви покупці – фізичні особи додають:

-         відомості про особу, домашню адресу, громадянство;

-         номери рахунків у банківських установах, з яких здійснюватимуться розрахунки за придбаний об’єкт приватизації;

-         декларацію про доходи.

Покупці – юридичні особи подають:

-         повну назву заявника та його юридичну адресу;

-         прізвище, ім’я, по батькові керівника;

-         номери рахунків у банківських установах, з яких здійснюватимуться розрахунки за придбаний об’єкт приватизації;

-         нотаріально засвідчені копії установчих документів, що підтверджують право юридичної особи бути покупцем згідно із законодавством про приватизацію.

Форма заяви та розмір плати за її подання встановлюються згідно з чинним законодавством.

2.2. Голова обласної державної адміністрації надсилає для розгляду подану юридичною чи фізичною особою заяву до уповноваженого органу, який у разі відсутності підстав для відмови у приватизації надає голові обласної державної адміністрації пропозиції щодо  способу приватизації та включає об’єкт до  переліку об’єктів, що підлягають приватизації на аукціоні, за конкурсом, шляхом викупу з подальшим затвердженням обласною радою.

Результати розгляду не пізніше як через місяць з дня подання заяви доводяться уповноваженим органом до заявника у письмовій формі.

2.3. Відмова в приватизації об’єкта можлива тільки у випадках, передбачених чинним законодавством про приватизацію.

2.4. Ініціатива щодо приватизації об’єкта спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області може виходити  від суб’єктів приватизації, передбачених пунктом 1.4 цього Положення.

 

РОЗДІЛ ІІI.

ПІДГОТОВКА ОБ'ЄКТІВ ДО ПРИВАТИЗАЦІЇ

3.1. З моменту прийняття обласною радою рішення про приватизацію об’єктів  здійснюється їх  підготовка  до приватизації.

3.2. Підготовка об'єктів до приватизації включає:

- інвентаризацію майна, що підлягає приватизації, і визначення умов його подальшого використання;

- виявлення майна, що не підлягає приватизації, і визначення умов його подальшого використання;

- визначення ціни продажу об’єкта, що підлягає приватизації шляхом викупу, або початкову ціну продажу об’єкта на аукціоні, за конкурсом;

- підготовку та опублікування інформації про об’єкти приватизації в газеті „Слобідський край”;

- проведення у разі необхідності реорганізації або ліквідації  підприємства;

- виявлення і впорядкування об'єктів незавершеного будівництва і визначення умов їх подальшого використання;

- здійснення підготовки необоротних активів (оформлення технічних паспортів у бюро технічної інвентаризації, ставлення необоротних активів на баланс підприємства);

- інші заходи.

Покупець, який у встановленому порядку  подав заяву про приватизацію об’єкта може за власний рахунок замовити проведення аудиторської перевірки фінансового стану підприємства.

3.3. Після надходження заяви від юридичних чи фізичних осіб про приватизацію об’єкта, у тому числі від таких, які є орендарями майна, приватизація (відчуження) об’єкта  узгоджуються з :

- відповідним галузевим управлінням обласної державної адміністрації;

- управлінням культури обласної державної адміністрації або управлінням містобудування та архітектури обласної державної адміністрації, якщо нерухоме майно (споруда) є об’єктом культурної спадщини;

- Головним управлінням економіки та ринкових відносин обласної державної адміністрації;

- депутатами обласної ради відповідного виборчого округу.

Пропозиції щодо приватизації (відчуження) об’єкта розглядаються  протягом тридцяти робочих днів з моменту надходження запиту.

3.4. Після узгодження з суб’єктами, передбаченими пунктом 3.3 Положення,  матеріали уповноваженим органом узагальнюються та згідно з Регламентом  обласної ради проект рішення подається головою обласної державної адміністрації (його першим заступником)  на розгляд постійних комісій обласної ради із запропонованими переліками за способами приватизації.

3.5. Після затвердження  обласною радою відповідних переліків об’єктів, що підлягають приватизації (відчуженню),  здійснюються заходи щодо проведення оцінки майна відповідно до чинного законодавства про приватизацію.

 

РОЗДІЛ IV.

ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ КОНКУРСУ З ВІДБОРУ СУБ’ЄКТІВ ОЦІНОЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

4.1. Визначення початкової вартості та ціни продажу об'єктів приватизації здійснюється в порядку, встановленому законодавством з питань оцінки майна.

4.2. Визначення суб’єкта оціночної діяльності, який буде проводити незалежну оцінку майна, здійснюється на конкурсній основі.

4.3. Конкурсний відбір експертів здійснюється конкурсною комісією. Положення про конкурсну комісію з відбору суб’єктів оціночної діяльності затверджується головою обласної державної адміністрації.

4.4. До участі в конкурсі можуть бути допущені суб’єкти оціночної діяльності, які діють на підставі відповідних сертифікатів суб’єктів оціночної діяльності, виданих відповідно до Закону України „Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні”. (2658-3)

4.5. У разі прийняття рішення про проведення конкурсу інформація стосовно його умов, терміну проведення, а також інформація про об’єкт оцінки публікується комісією в газеті „Слобідський край”  за 14 – 30 календарних днів до дати проведення конкурсу.

4.6. Інформація про умови проведення конкурсу повинна включати:

- дату, час і місце проведення конкурсу;

- відомості про об’єкт оцінки;

- кінцевий термін подання документів на розгляд комісії;

- перелік документів, які слід подавати на розгляд комісії;

- термін виконання робіт в календарних днях (у разі потреби);

- адресу комісії, контактні телефони.

4.7. Інформація про результати конкурсу публікується в газеті „Слобідський край”.

4.8. Акт оцінки майна та висновки про вартість майна, складені під час приватизації, підлягають затвердженню уповноваженим органом.

 

РОЗДІЛ V.

СПОСОБИ ПРИВАТИЗАЦІЇ

5.1. Продаж об'єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області здійснюється способами, що визначаються законодавством України для кожної групи об'єктів.

5.2. Обласна рада затверджує переліки об’єктів, які перебувають у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області і підлягають:

- продажу на аукціоні, за конкурсом;

- викупу.

5.3. Викуп застосовується щодо об’єктів:

- не проданих на аукціоні, за конкурсом;

- включених до переліку об’єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу;

- зданих в оренду, якщо право на викуп було передбачено договором оренди, укладеним до набрання чинності Закону України „Про оренду державного та комунального майна”. (2269-12)

5.4. Перелік об’єктів, що підлягають приватизації (відчуженню) шляхом викупу,  попередньо публікується  в газеті „Слобідський край” не пізніше як за 15 днів з дня прийняття обласною радою відповідного рішення.

5.5. Інформація про здійснення викупу об’єкта приватизації публікується в газеті „Слобідський край”  протягом 15 календарних днів з дня укладання договору купівлі – продажу.

5.6. Інформація про об’єкти, що підлягають продажу на аукціоні, за конкурсом, повинна містити такі відомості:

- назву об’єкта приватизації;

- обсяг та основну номенклатуру продукції (робіт, послуг);

- кількість та склад робочих місць;

 - баланс активів і пасивів, рентабельність за останні три роки;

- відомості про будівлі (споруди, приміщення) та земельну ділянку, на якій розташований об’єкт, умови користування ними;

- початкову ціну продажу, умови продажу та експлуатації об’єкта;

- суму грошових коштів, що має вноситися покупцями, у розмірі 10 відсотків початкової ціни продажу об’єкта;

- назву банку, адресу та номер рахунку, відкритого для розрахунків за придбані об’єкти приватизації;

- кінцевий термін прийняття заяви на участь в аукціоні, конкурсі;

- час та місце особистого ознайомлення з об’єктом;

- адресу, номер телефону, час роботи служби по організації аукціону, конкурсу;

- іншу інформацію.

Зазначена інформація публікується не пізніше як за 30 календарних днів до дати проведення аукціону, конкурсу в газеті „Слобідський край”.

5.7. Склад та Положення про конкурсну комісію затверджується головою обласної державної адміністрації. До складу конкурсної комісії включаються депутати обласної ради відповідного округу. 

5.8. Уповноважений орган визначає перелік об’єктів, не проданих або знятих з аукціонів, конкурсів, та приймає рішення про повторний продаж на аукціоні, за конкурсом або їх приватизацію (відчуження) шляхом викупу іншими покупцями.

5.9. Приватизація (відчуження) об’єктів незавершеного будівництва, а також  законсервованих об’єктів регулюється цим Положенням з урахуванням особливостей, визначених Законом України „Про особливості приватизації об’єктів незавершеного будівництва”. (1953-14)

 

РОЗДІЛ VI.

ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

6.1. Продаж об’єктів, які до набрання чинності цього Положення включені до переліку об’єктів, що підлягають приватизації (відчуженню), та щодо яких прийнято рішення про приватизацію (відчуження), а також таких, що перебувають в процесі приватизації, здійснюється відповідно до прийнятого рішення.

6.2. Контроль за здійсненням приватизації (відчуження) об'єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області здійснює обласна рада шляхом :

- затвердження переліку об'єктів, що не підлягають приватизації;

- визначення доцільності, порядку та умов приватизації об'єктів спільної власності;

- заслуховування два рази на рік звітів уповноваженого органу щодо здійснення приватизації (відчуження).

6.3. Контроль за належним і своєчасним виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області здійснюється уповноваженим органом.

 

Керівник секретаріату обласної ради                                                        Т. Просєкіна