рішенням обласної ради
від 23 грудня 2003 р. (р13-11-4)
(ХІІІ сесія ХХІV скликання)
ОБЛАСНА ПРОГРАМА
підготовки та залучення молоді до державної служби та служби
в органах місцевого самоврядування, створення умов
для її професійного зростання на 2004 – 2005 роки
Завдання та функції, що покладені на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, зумовлюють необхідність формування управлінської еліти, залучення до системи управління молодих професійно підготовлених кадрів. Тому значна увага приділяється соціальному становленню молоді, особливо з урахуванням демографічної ситуації, що склалася в країні.
I. Мета й основні завдання
Метою обласної Програми є підготовка та залучення молоді до державної служби та служби в органах місцевого самоврядування, а також створення умов для професійного зростання перспективних молодих державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування.
II. Завданнями Програми є:
підвищення престижу державної служби та служби в органах місцевого самоврядування, активізація у молодіжному середовищі просвітницької діяльності з питань державного будівництва, державного управління, державної служби, підготовка високопрофесійних державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування;
удосконалення системи добору талановитої молоді до вищих навчальних закладів, що готують фахівців для служби в органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування, і зарахування їх до кадрового резерву;
сприяння професійному зростанню молодих державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування.
Визначення потреби в молодих фахівцях здійснюватиметься на основі результатів моніторингу наявності вакансій та кількості осіб пенсійного і передпенсійного віку із числа працюючих в органах державної влади та органах місцевого самоврядування.
Стажування осіб віком до 28 років в органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування проводиться в установленому порядку з метою виявлення достатнього професійного рівня та ділових якостей для роботи на вакантній посаді. Результатом такого стажування є, як правило, надання зазначеним особам переваги під час проходження конкурсу на заміщення вакантних посад або їх зарахування до кадрового резерву.
Системний та цілеспрямований добір органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування осіб для направлення на навчання до Харківського регіонального інституту державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, магістратури державного управління Харківського державного економічного університету та інших магістратур державного управління має, насамперед, проводитись із числа молодих державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування. Також органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування можуть рекомендувати або направляти на навчання до цих вищих навчальних закладів представників молодіжних громадських організацій за наявності обґрунтованої потреби.
Навчання осіб, які не перебували на державній службі чи на службі в органах місцевого самоврядування, але мають вищу освіту, у зазначених вище навчальних закладах також є одним із напрямів залучення молоді до державної служби та служби в органах місцевого самоврядування. Діяльність конкурсних комісій цих навчальних закладів повинна спрямовуватися на надання переваг при вступі переможцям і призерам всеукраїнських та обласних предметних олімпіад і студентських конференцій.
З метою професійного зростання та просування по службі молодих державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування органи виконавчої влади і органи місцевого самоврядування створюють умови для:
їх постійної самоосвіти з питань державного управління, удосконалення практичних умінь і навичок у роботі за програмами самоосвіти, які затверджуються органом виконавчої влади чи органом місцевого самоврядування, що є підставою для перебування у кадровому резерві;
підвищення ними в установлений строк кваліфікації відповідно до затверджених професійних програм та програм тематичних семінарів з урахуванням актуальних питань державного управління.
Передбачається запровадження механізму періодичної кадрової ротації молодих працівників органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування в межах структурних підрозділів певного органу. Це дасть можливість молодим державним службовцям і посадовим особам місцевого самоврядування систематизувати теоретичні знання з державного управління та удосконалити практичні навички в роботі.
Відстеження послідовності зайняття посад молодими державними службовцями та посадовими особами місцевого самоврядування, формування їх ділових і професійних якостей сприятиме виявленню потенційних кандидатів на зайняття керівних посад у зазначених органах.
III. Фінансове забезпечення та управління Програмою
Фінансування заходів, визначених програмою, буде здійснюватися за рахунок коштів обласного бюджету та інших джерел, не заборонених законодавством.
Реалізацію заходів програми забезпечує обласна державна адміністрація відповідно до своєї компетенції.
Координація діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо виконання Програми покладається на відділ кадрової роботи та з питань державної служби апарату облдержадміністрації.
IV. Очікувані результати
У результаті реалізації заходів, передбачених Програмою, буде досягнуто:
підвищення компетенції молоді з питань державного управління та місцевого самоврядування;
збільшення представництва молоді на службі в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування омолодження кадрового резерву;
підвищення частки осіб із числа талановитої молоді, направлених на навчання до вищих навчальних закладів, що здійснюють підготовку магістрів за спеціальностями освітньої галузі "Державне управління";
збільшення кількості молодих осіб, які пройшли стажування на посадах в органах державної влади та органах місцевого самоврядування;
зростання професійного рівня молодих державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування, що сприятиме їх подальшому просуванню по службі.
V. Заходи Програми
Щороку у квітні.
Постійно.
Щороку.
4. Створити та систематично оновлювати банк даних стосовно молодих державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування і молоді, що бажає працювати на державній службі та в органах місцевого самоврядування, має відповідні особисті, професійні та інтелектуальні якості.
|
Головне управління освіти і науки облдержадміністрації, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, управління, відділи та інші структурні підрозділи облдержадміністрації.
Щорічно. |
5. Запровадити стажування лідерів молодіжних громадських організацій, перспективних випускників вищих навчальних закладів в управліннях, відділах та інших структурних підрозділах облдержадміністрації, райдержадміністраціях, виконавчих апаратах районних та обласних рад, виконкомах місцевих рад, їх короткотермінового навчання та відбору на державну службу і службу в органах місцевого самоврядування.
|
Головне управління освіти і науки облдержадміністрації, управління у справах сім’ї та молоді облдержадміністрації, апарат облдержадміністрації, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України.
Січень – лютий 2004 року. |
6. Передбачати навчання молодих державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування за щорічними планами-графіками підвищення кваліфікації державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування.
Апарат облдержадміністрації, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України.
Починаючи з 2004 року.
7. Забезпечити першочергове направлення на навчання за кордон (за рахунок міжнародної технічної допомоги) молодих державних службовців, яких включено до кадрового резерву на керівні посади в органах виконавчої влади або в органах місцевого самоврядування.
Апарат облдержадміністрації, Головне управління економіки та ринкових відносин облдержадміністрації.
Постійно.
8. Проводити роботу з періодичної ротації за згодою державних службовців та посад осіб місцевого самоврядування віком до 28 років у межах структурних підрозділів відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.
Управління, відділи та інші структурні підрозділи облдержадміністрації, виконавчий апарат обласної ради.
Щороку.
9. Провести соціологічних досліджень з метою відстеження просування по службі молодих державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування та враховувати отримані результати в подальшій роботі.
Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, апарат облдержадміністрації.
2004 рік.
10. Проводити “Дні кар'єри” молодих державних службовців, посадових осіб органів місцевого самоврядування, тематичні конференції та навчальні семінари в Харківському регіональному інституті державного управління Національної академії державного управління при Президентові України.
Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, управління у справах сім’ї та молоді облдержадміністрації, апарат облдержадміністрації.
Щороку, починаючи з 2004 року.
11. Брати участь у підготовці та випуску серії видань "Бібліотека молодого державного службовця".
Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, апарат облдержадміністрації, управління у справах сім’ї та молоді облдержадміністрації.
Постійно.
Лютий 2004 року.
13. Сприяти створенню осередків Спілки молодих державних службовців Харківщини, Спілки молодих посадових осіб місцевого самоврядування Харківщини та інших громадських молодіжних організацій, діяльність яких пов’язана з підготовкою та залученням молоді до державної служби у Харківській області, надавати їм організаційну, методичну та консультативну допомогу.
Управління у справах сім’ї та молоді облдержадміністрації, управління з питань внутрішньої політики облдержадміністрації.
2004 рік.
14. Сприяти залученню молодих державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування до наукової діяльності, досліджень, підготовки дисертацій з проблематики державного управління.
Головне управління освіти і науки облдержадміністрації, управління у справах сім’ї та молоді облдержадміністрації, управління, відділи та інші структурні підрозділи облдержадміністрації, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України. |
Постійно. |
15. Продовжити практику проведення у межах обласного конкурсу “Молода людина року” номінації “Молодий державний службовець” та запровадити номінацію “Молода посадова особа місцевого самоврядування”.
Управління у справах сім’ї та молоді облдержадміністрації, Головне управління освіти і науки облдержадміністрації.
2004 рік.
16. Продовжити роботу постійно діючих семінарів “Роль і місце молодіжних організацій у розвитку політичної системи в Україні” для лідерів молодіжних і студентських громадських організацій та провести виїзний тематичний семінар “Реалізація державної молодіжної політики на регіональному рівні”.
Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, управління у справах сім’ї та молоді облдержадміністрації. |
Щорічно, лютий-червень. |
17. Продовжити роботу літньої школи молодих політиків.
Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, управління у справах сім’ї та молоді облдержадміністрації, управління з питань внутрішньої політики облдержадміністрації. |
Щорічно, вересень. |
18. Продовжити роботу з проведення олімпіади школярів Східного регіону України “Обираємо державну службу”.
Головне управління освіти і науки облдержадміністрації, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України.. |
Щорічно, лютий. |