ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проєкту рішення обласної ради

Про внесення змін до Програми сприяння ефективності використання та збереження майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області на 2022 – 2024 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 23 вересня 2021 року № 206-VІІI

 

1. Назва обласної (цільової) програми:

Програма сприяння ефективності використання та збереження майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області на 2022 - 2024 роки (далі – Програма).

2. Замовник та відповідальний виконавець програми:

Харківська обласна рада.

3. Найважливіші завдання, виконані у звітному періоді – 2023 році:

Програма прийнята та діє з метою раціоналізації та підвищення ефективності використання майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області та підвищення ефективності управління суб’єктами господарювання, що є у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області.

Виконання Програми здійснюється шляхом реалізації заходів, передбачених у розділі ІІІ «ЗАХОДИ ПРОГРАМИ ТА ПРОГНОЗНІ РОЗРАХУНКИ ФІНАНСУВАННЯ», а саме:

п. 1.1. Виготовлення незалежних звітів про оцінку об`єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області та рецензій на звіти (якщо метою виготовлення є приватизація, підлягає відшкодуванню покупцями згідно із зобов`язаннями, передбаченими в договорах купівлі-продажу):

- передбачено  Програмою на 2023 рік 50,0 тис. грн,

- фінансування виділено в повному обсязі, проте виконання заходу проводиться у звітному періоді без залучення бюджетних коштів;

- очікувана  та фактична потреба у фінансуванні заходу за рахунок коштів обласного бюджету у звітному періоді відсутня;

- пропонується внести зміни у прогнозні розрахунки фінансування заходу у поточному році та визначити їх  на рівні 0,0 тис. грн;

- на 2024 рік передбачено Програмою 50,0 тис. грн,

- пропонується внести зміни у прогнозні розрахунки фінансування заходу на 2024 рік та визначити їх  на рівні 15,0 тис. грн;

п. 1.2. Видатки на захист інтересів обласної ради у судових органах та органах державної виконавчої служби:

- передбачено Програмою на 2023 рік 200,0 тис. грн,

- фінансування виділено в повному обсязі, проте фактичні видатки в межах реалізації заходу у звітному періоді ще не здійснювались;

- пропонується внести зміни у прогнозні розрахунки фінансування заходу у поточному році та визначити їх на рівні очікуваної потреби в сумі 55,0 тис. грн;

- на 2024 рік передбачено Програмою 200,0 тис. грн,

п. 1.3. Видатки на банківські послуги з конвертації валюти:

- передбачено Програмою на 2023 рік 5,0 тис. грн,

- фінансування виділено в повному обсязі, проте фактичні видатки з обласного  бюджету на  реалізацію заходу у звітному періоді ще не здійснювались;

- пропонується внести зміни у прогнозні розрахунки фінансування заходу у поточному році та визначити їх на рівні очікуваної потреби в сумі 1,0 тис. грн;

- на 2024 рік передбачено Програмою 5,0 тис. грн,

- пропонується внести зміни у прогнозні розрахунки фінансування заходу на 2024 рік та визначити їх  на рівні 1,0 тис. грн;

п. 1.4. Видатки на поштові екcпрес-відправлення:

- передбачено Програмою на 2023 рік 20,0 тис.грн,

- фінансування виділено в повному обсязі, проте фактичні видатки з обласного бюджету на реалізацію заходу у звітному періоді ще не здійснювались;

- пропонується внести зміни у прогнозні розрахунки фінансування заходу у поточному році та визначити їх на рівні очікуваної потреби в сумі 1,0 тис. грн;

- на 2024 рік передбачено Програмою 20,0 тис. грн,

- пропонується внести зміни у прогнозні розрахунки фінансування заходу на 2024 рік та визначити їх  на рівні 5,0 тис. грн;

п. 2.1. Фінансове забезпечення припинення обласних комунальних підприємств, установ, закладів, що перебувають у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області:

- передбачено Програмою на 2023 рік 195,0 тис. грн,

- фінансування виділено в повному обсязі, проте виконання заходу у звітному періоді проводиться без залучення бюджетних коштів;

- пропонується внести зміни у прогнозні розрахунки фінансування заходу у поточному році та визначити їх на рівні очікуваної потреби в сумі 0,0 тис. грн;

- на 2024 рік передбачено Програмою 195,0 тис. грн,

п. 2.2. Забезпечення відео- та аудіофіксації усіх засідань конкурсних комісій із обрання керівників закладів культури, освіти, охорони здоров’я та комунальних підприємств відповідної сфери, що перебувають у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області; забезпечення трансляцій онлайн або відео- та аудіофіксації жеребкування кандидатів від громадських організацій для включення до складу конкурсних комісій з обрання керівників закладів культури, освіти, охорони здоров’я та комунальних підприємств відповідної сфери:

- передбачено Програмою на 2023 рік 60,0 тис. грн,

- фінансування виділено в повному обсязі, проте на період дії режиму воєнного стану призупинено проведення відповідних конкурсів і фактична потреба у реалізації заходу та його фінансуванні з обласного бюджету у звітному періоді відсутня;

- пропонується внести зміни у прогнозні розрахунки фінансування заходу у поточному році та визначити їх на рівні очікуваної потреби в сумі 0,0 тис. грн;

- на 2024 рік передбачено Програмою 101,2 тис. грн,

п. 2.3. Забезпечення відеофіксації усіх засідань комісії з розгляду питань стосовно списання майна, що перебуває у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області:

- передбачено Програмою на 2023 рік 24,0 тис. грн,

- фінансування виділено в повному обсязі, проте протягом дії режиму воєнного стану застосовується онлайн-режим проведення засідань комісії і фактична потреба у фінансуванні заходу за рахунок коштів обласного бюджету у звітному періоді відсутня,

- пропонується внести зміни у прогнозні розрахунки фінансування заходу у поточному році та визначити їх на рівні очікуваної потреби в сумі 0,0 тис. грн;

- на 2024 рік передбачено Програмою 26,4 тис. грн,

п. 2.4. Забезпечення проведення незалежної аудиторської перевірки діяльності суб’єктів господарювання, що перебувають у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області:

- передбачено Програмою на 2023 рік 300,0 тис. грн,

- фінансування виділено в повному обсязі але виконання заходу у звітному періоді проводиться без залучення бюджетних коштів;

- пропонується внести зміни у прогнозні розрахунки фінансування заходу у поточному році та визначити їх на рівні очікуваної потреби в сумі 0,0 тис. грн;

- на 2024 рік передбачено Програмою 300,0 тис. грн,

- пропонується внести зміни у прогнозні розрахунки фінансування заходу на 2024 рік та визначити їх  на рівні 0,0 тис. грн;

п. 2.5. Супровід та матеріально-технічне забезпечення комп’ютерної програми «Автоматизована система «МАЙНО» («АС «МАЙНО»):

- передбачено Програмою на 2023 рік 120,0 тис. грн,

- фінансування виділено в повному обсязі але через не досягнення згоди у переговорному процесі з ФО-П НАГОРНИМ О.В., який є автором комп’ютерної програми «Автоматизована система «МАЙНО» (свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір № 99879 від 22.09.2020, видане Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України), та не укладання відповідного договору видатки за заходом у звітному році не здійснюватимуться;

- пропонується внести зміни у прогнозні розрахунки фінансування заходу у поточному році та визначити їх на рівні очікуваної потреби в сумі 0,0 тис. грн;

- на 2024 рік передбачено Програмою 132,0 тис. грн,

- пропонується внести зміни у прогнозні розрахунки фінансування заходу на 2024 рік та визначити їх  на рівні 0,0 тис. грн;

п. 2.6. Виконання судових рішень:

- передбачено Програмою на 2023 рік 200,0 тис. грн,

- фінансування виділено в повному обсязі, але фактично у звітному періоді використано 5,1 тис. грн або 2,55 % (безспірне списання штрафу на користь держави на виконання постанови про накладення штрафу від 25.01.2023 № ВП№70158999, виданої Відділом примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Мін’юста на підставі не виконання обласною радою наказу Господарського суду м. Києва від 08.08.2022 № 910/4700/20 за позовом ТОВ "АПТЕКА № 222");

- пропонується внести зміни у прогнозні розрахунки фінансування заходу у поточному році та визначити їх на рівні очікуваної потреби в сумі 12,0 тис. грн;

- на 2024 рік передбачено Програмою 200,0 тис. грн,

п. 2.7. Розроблення технічного завдання та створення геоінформаційної системи регіонального розвитку Харківської області щодо обліку суб’єктів господарювання, майна та нематеріальних активів спільної власності територіальних громад сіл, селищ міст Харківської області:

- передбачено Програмою на 2023 рік 2 000,0 тис. грн, але кошти з обласного бюджету не виділені, тому дії з реалізації заходу у звітному періоді не впроваджуються, також на 2022 рік було передбачено Програмою 10 000,0 тис. грн, але кошти з обласного бюджету не були виділені;

- пропонується внести зміни у прогнозні розрахунки фінансування заходу у поточному році та визначити їх на рівні очікуваної потреби в сумі 0,0 тис. гривень,

- на 2024 рік передбачено Програмою 2 000,0 тис. грн,

- пропонується внести зміни у прогнозні розрахунки фінансування заходу на 2024 рік та визначити їх на рівні 10 000,0 тис. грн, враховуючи необхідність створення геоінформаційної системи.

 

4. Заплановані обсяги та джерела фінансування програми, визначені у паспорті програми:

Обсяги фінансування на 2023 рік, передбачені Програмою, складають 3 174,0 тис.грн  на  11 заходів, в тому числі:

275,0 тис.грн – на 4 заходи за розділом 1. Ефективність використання майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області (далі – розділ 1 Програми);

2 899,0 тис.грн – на 7 заходів за розділом 2. Управління суб’єктами, що є у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області (далі – розділ 2 Програми).

Фінансування Програми здійснюється відповідно до законодавства за рахунок коштів обласного бюджету, а також з інших джерел, не заборонених чинним законодавством України.

На реалізацію заходів Програми у 2023 році обласним бюджетом Харківської області передбачено 1 174,0 тис.грн на реалізацію 10 заходів,  що становить 36,99 % від загального обсягу Програми, в тому числі:

275,0 тис.грн – на 4 заходи за розділом 1 Програми;

899,0 тис.грн – на 6 заходів за розділом 2 Програми.

Фінансування Програми здійснюється за загальним фондом бюджету (КПКВ 0117370) на суму 132,0 тис.грн – відповідно до бюджету Харківської області, затвердженого рішенням обласної ради від 24 грудня 2022 року № 472-VIII, та на суму 1 042,0 тис.грн – відповідно до  розпорядження начальника Харківської обласної військової адміністрації від 03.05.2023 № 193 В «Про внесення змін до обласного бюджету Харківської області на 2023 рік».

 

5. Фактичні обсяги та джерела фінансування програми у звітному періоді:

На 2023 року згідно із помісячним розписом бюджетних коштів до кошторису обласної ради обсяги фінансування заходів Програми в розрізі джерел фінансування визначені в сумі 1 174,0 тис.грн за рахунок коштів обласного бюджету (загальний фонд, КПКВ 0117370 «Реалізація інших заходів щодо соціально-економічного розвитку територій»), у тому числі:

974,0 тис. грн – за КЕКВ 2282 "Окремі заходи по реалізації державних (регіональних) програм, не віднесені до заходів розвитку" (на реалізацію заходів Програми крім п.2.6. «Виконання судових рішень»);

200,0 тис. грн – за КЕКВ 2800 «Інші поточні видатки»  (на реалізацію 1 заходу за п.2.6. «Виконання судових рішень» розділу 2 Програми).

 

6. Касові видатки програми у звітному періоді, з додатковою інформацією щодо напрямків спрямування коштів у розрізі КЕКВ:

Касові видатки в межах реалізації заходів Програми за рахунок коштів обласного бюджету (загальний фонд, КПКВ 0117370) за 9 місяців 2023 року склали 5,1 тис.грн, у тому числі:

0,0 тис. грн – за КЕКВ 2282;

5,1 тис. грн – за КЕКВ 2800.

 

7. Основні результати виконання програми за поточний рік:

За 9 місяців 2023 року загальний обсяг використання фінансових ресурсів на виконання завдань і заходів, визначених Програмою, склав 5,1 тис. грн, що становить:

0,16 % – від передбаченої Програмою на рік загальної суми коштів (3 174,0 тис. грн);

0,43 % – від виділеної на рік з обласного бюджету загальної суми коштів (1 174,0 тис.грн) на реалізацію Програми;

0,57 % – від виділеної на рік з обласного бюджету загальної суми коштів (899,0 тис.грн) на реалізацію 2-го розділу Програми;

2,55 % – від виділеної на рік з обласного бюджету загальної суми коштів (200,0 тис.грн) на  реалізацію відповідного заходу   (п.2.6.  «Виконання судових рішень») 2-го розділу Програми.

Загалом за розділом Програми «1. Ефективність використання майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області» передбачені на чотири заходи кошти в загальній сумі 275,0 тис. грн виділені в повному обсязі (тобто 100 %) але за підсумками 9-ти місяців 2023 року на реалізацію відповідних заходів не використовувались (економія фінансування станом на 01.10.2023 становить 100 %), один із чотирьох заходів виконувався без залучення бюджетних коштів.

За розділом Програми «2. Управління суб’єктами, що є у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області» з передбачених 2 899,0 тис. грн на сім заходів виділено на шість заходів 899,0 тис. грн (що становить 31,01 % від загального обсягу передбаченого фінансування названого розділу, але 100 % на шість відповідних заходів), з яких за підсумками 9-ти місяців 2023 року використано 0,57 %, що становить 5,1 тис. грн в межах реалізації одного заходу (економія фінансування за розділом станом на 01.10.2023 становить 893,9 тис. грн або 99,43 %), три із семи заходів виконувались без залучення бюджетних коштів.

Очікувана потреба у фінансуванні заходів Програми до кінця 2023 року визначена в сумі  69,0 тис. грн на 4 заходи (згідно із інформацією, наведеною у розділі 3 цієї Пояснювальної записки), в тому числі:

57,0 тис. грн – на 3 заходи за розділом 1 Програми;

12,0 тис. грн – на 1 захід за розділом 2 Програми.

 

8. Пропозиції:

Через  відсутність можливості повноцінного проведення заходів Програми, спричинену широкомасштабною збройною агресією російської федерації проти України та у зв’язку із запровадженням воєнного стану в Україні, а також з метою забезпечення вимог бюджетного законодавства щодо планування, управління та ефективного використання коштів обласного бюджету, призначених на фінансування Програми сприяння ефективності використання та збереження майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області на 2022 - 2024 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 23 вересня 2021 року № 206-VІІІ (далі – Програма), враховуючи звіт про результати виконання та стан фінансування заходів Програми за 9 місяців 2023 року (вхідний обласної ради ВД-373-23, 31.10.2023), на підставі абзацу другого пункту 7.4 Порядку розроблення обласних цільових програм, здійснення моніторингу, контролю та надання звітності про їхнє виконання, затвердженого рішенням обласної ради від 23.09.2021 № 218-VIII, підготовлено пропозиції щодо внесення змін до прогнозних розрахунків фінансування заходів Програми на поточний бюджетний 2023 рік, передбачених у розділі ІІІ «ЗАХОДИ ПРОГРАМИ ТА ПРОГНОЗНІ РОЗРАХУНКИ ФІНАНСУВАННЯ», а саме зменшити їх на загальну суму 3 105 тис. грн, в тому числі:

- прогнозні розрахунки фінансування розділу 1 Програми визначити на рівні очікуваної потреби в розрізі заходів, що в загальній сумі становить 57,0 тис. грн, при цьому, вже отриману економію бюджетних коштів в сумі 218,0 тис. грн повернути до обласного бюджету для вирішення нагальних потреб області;

- прогнозні розрахунки фінансування розділу 2 Програми визначити на рівні очікуваної потреби в розрізі заходів, що в загальній сумі становить 12,0 тис. грн, при цьому, вже отриману економію бюджетних коштів в сумі 887,0 тис. грн повернути до обласного бюджету для вирішення нагальних потреб області;

- розділ ІІІ «ЗАХОДИ ПРОГРАМИ ТА ПРОГНОЗНІ РОЗРАХУНКИ ФІНАНСУВАННЯ» Програми на 2023 рік викласти в новій редакції, що наведена у додатку до проекту рішення.

 

Поряд з цим, питання ефективності використання майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області набувають виняткової актуальності на сучасному етапі розвитку місцевого самоврядування, а майнові операції, які здійснюються органами місцевого самоврядування з об'єктами права комунальної власності, покликані забезпечити економічні основи місцевого самоврядування, повноту та доступність надання послуг населенню. Це зумовлюється необхідністю раціоналізації та підвищення ефективності використання майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області, підвищення ефективності управління суб’єктами господарювання, які є у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області, та створення єдиної системи інформаційного забезпечення шляхом запровадження геоінформаційної системи регіонального розвитку Харківської області.

На підставі зазначеного пропонується:

- зменшити обсяги фінансування низки заходів Програми на 2024 рік на загальну суму 486,0 тис.грн, а саме в розрізі пунктів: 1.1. – на 35 тис.грн, 1.3. – на 4 тис.грн, 1.4. – на 15 тис.грн, 2.4. – на 300 тис.грн, 2.5. – на 132 тис.грн

- збільшити у 2024 році фінансування заходу Програми (п.2.7.) «Розроблення технічного завдання та створення геоінформаційної системи регіонального розвитку Харківської області щодо обліку суб’єктів господарювання, майна та нематеріальних активів спільної власності територіальних громад сіл, селищ міст Харківської області» на 8 000,0 тис. грн, при цьому загальна сума прогнозних показників фінансування заходу становитиме 10 000,0 тис. гривень.

- розділ ІІІ «ЗАХОДИ ПРОГРАМИ ТА ПРОГНОЗНІ РОЗРАХУНКИ ФІНАНСУВАННЯ» Програми на 2024 рік викласти в новій редакції, що наведена у додатку до проекту рішення.

Враховуючи вищезазначене, на підставі норм статей 43, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», на розгляд обласної ради підготовлено проєкт рішення обласної  ради «Про внесення змін до Програми сприяння ефективності використання та збереження майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області на 2022 – 2024 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 23 вересня 2021 року № 206-VІІІ».

 

 

Начальник управління

з питань комунальної власності

виконавчого апарату обласної ради                                Андрій ГНАТУШОК