ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проєкту рішення обласної ради «Про хід виконання у 2023 році Програми сприяння ефективності використання та збереження майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст
Харківської області на 2022 - 2024 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 23 вересня 2021 року № 206-VIІI (зі змінами)»
Інформація про хід виконання у 2023 році Програми сприяння ефективності використання та збереження майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області на 2022 - 2024 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 23.09.2021 № 206-VIІI (зі змінами), надається у формі, визначеній у додатку 5 до Порядку розроблення обласних цільових програм, здійснення моніторингу, контролю та надання звітності про їхнє виконання, затвердженого рішенням обласної ради від 23 вересня 2021 року № 218-VIII (додається).
1. Назва обласної (цільової) програми:
Програма сприяння ефективності використання та збереження майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області на 2022 - 2024 роки (далі – Програма).
2. Замовник та відповідальний виконавець програми:
Харківська обласна рада.
3. Найважливіші завдання, виконані у звітному періоді:
Програма прийнята та діє з метою раціоналізації та підвищення ефективності використання майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області та підвищення ефективності управління суб’єктами господарювання, що є у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області.
Виконання Програми здійснюється шляхом реалізації заходів, передбачених у розділі ІІІ «ЗАХОДИ ПРОГРАМИ ТА ПРОГНОЗНІ РОЗРАХУНКИ ФІНАНСУВАННЯ», а саме.
п. 1.1. Виготовлення незалежних звітів про оцінку об`єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області та рецензій на звіти (якщо метою виготовлення є приватизація, підлягає відшкодуванню покупцями згідно із зобов`язаннями, передбаченими в договорах купівлі-продажу):
- передбачено Програмою на рік 0,0 тис.грн,
- фінансування не проведено,
- очікувана та фактична потреба у фінансуванні заходу за рахунок коштів обласного бюджету у звітному періоді відсутня,
- виконання заходу проводилось у звітному періоді без залучення бюджетних коштів;
п. 1.2. Видатки на захист інтересів обласної ради у судових органах та органах державної виконавчої служби:
- передбачено Програмою на рік 55,0 тис.грн,
- фінансування виділено в сумі 24,9 тис.грн,
- очікувана потреба у фінансуванні у звітному періоді становила 55,0 тис.грн,
- фактичні видатки в межах реалізації заходу у звітному періоді не здійснювались;
п. 1.3. Видатки на банківські послуги з конвертації валюти:
- передбачено Програмою на рік 1,0 тис.грн,
- фінансування не проведено,
- очікувана потреба у фінансуванні у звітному періоді визначена в сумі 1,0 тис.грн,
- фактичні видатки в межах реалізації заходу у звітному періоді не здійснювались;
п. 1.4. Видатки на поштові екcпрес-відправлення:
- передбачено Програмою на рік 1,0 тис.грн,
- фінансування не проведено,
- очікувана потреба у фінансуванні у звітному періоді визначена в сумі 1,0 тис.грн,
- фактичні видатки в межах реалізації заходу у звітному періоді не здійснювались;
п. 2.1. Фінансове забезпечення припинення обласних комунальних підприємств, установ, закладів, що перебувають у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області:
- передбачено Програмою на рік 0,0 тис.грн,
- фінансування не проведено,
- очікувана та фактична потреба у фінансуванні заходу за рахунок коштів обласного бюджету у звітному періоді відсутня,
- виконання заходу у звітному періоді проводилось без залучення бюджетних коштів;
п. 2.2. Забезпечення відео- та аудіофіксації усіх засідань конкурсних комісій із обрання керівників закладів культури, освіти, охорони здоров’я та комунальних підприємств відповідної сфери, що перебувають у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області; забезпечення трансляцій онлайн або відео- та аудіофіксації жеребкування кандидатів від громадських організацій для включення до складу конкурсних комісій з обрання керівників закладів культури, освіти, охорони здоров’я та комунальних підприємств відповідної сфери:
- передбачено Програмою на рік 0,0 тис.грн,
- фінансування не проведено,
- очікувана та фактична потреба у реалізації заходу та його фінансуванні з обласного бюджету у звітному періоді відсутня;
- фактичні видатки в межах реалізації заходу у звітному періоді не здійснювались (на період дії режиму воєнного стану призупинено проведення відповідних конкурсів);
п. 2.3. Забезпечення відеофіксації усіх засідань комісії з розгляду питань стосовно списання майна, що перебуває у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області:
- передбачено Програмою на рік 0,0 тис.грн,
- фінансування не проведено,
- очікувана та фактична потреба у фінансуванні заходу за рахунок коштів обласного бюджету у звітному періоді відсутня,
- протягом дії режиму воєнного стану застосовується онлайн-режим проведення засідань комісії;
п. 2.4. Забезпечення проведення незалежної аудиторської перевірки діяльності суб’єктів господарювання, що перебувають у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області:
- передбачено Програмою на рік 0,0 тис.грн,
- фінансування не проведено,
- очікувана та фактична потреба у фінансуванні заходу за рахунок коштів обласного бюджету у звітному періоді відсутня,
- виконання заходу у звітному періоді проводилось без залучення бюджетних коштів;
п. 2.5. Супровід та матеріально-технічне забезпечення комп’ютерної програми «Автоматизована система «МАЙНО» («АС «МАЙНО»):
- передбачено Програмою на рік 0,0 тис.грн,
- фінансування не проведено,
- очікувана та фактична потреба у фінансуванні заходу за рахунок коштів обласного бюджету у звітному періоді відсутня,
- фактичні видатки в межах реалізації заходу у звітному періоді не здійснювались (не досягнуто згоди у переговорному процесі щодо умов укладання договору з ФО-П НАГОРНИМ О.В., який є автором комп’ютерної програми «Автоматизована система «МАЙНО» (свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір № 99879 від 22.09.2020, видане Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України));
п. 2.6. Виконання судових рішень:
- передбачено Програмою на рік 12,0 тис.грн,
- фінансування виділено в сумі 5,1 тис.грн,
- очікувана потреба у фінансуванні у звітному періоді становила 12,0 тис.грн,
- фактично у звітному періоді освоєно 5,1 тис.грн або 100 % (безспірне списання штрафу на користь держави на виконання постанови про накладення штрафу від 25.01.2023 № ВП№70158999, виданої Відділом примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Мін’юста на підставі не виконання обласною радою наказу Господарського суду м. Києва від 08.08.2022 № 910/4700/20 за позовом ТОВ "АПТЕКА № 222");
п. 2.7. Розроблення технічного завдання та створення геоінформаційної системи регіонального розвитку Харківської області щодо обліку суб’єктів господарювання, майна та нематеріальних активів спільної власності територіальних громад сіл, селищ міст Харківської області:
- передбачено Програмою на рік 0,0 тис.грн,
- кошти з обласного бюджету не виділені,
- очікувана і фактична потреба у реалізації заходу у звітному періоді відсутня;
- фактичні видатки в межах реалізації заходу у звітному періоді не здійснювались.
4. Заплановані обсяги та джерела фінансування програми, визначені у паспорті програми:
Обсяги фінансування на 2023 рік, передбачені Програмою (з урахуванням внесених змін), складають 69,0 тис.грн на 4 заходи, в тому числі:
57,0 тис.грн – на 3 заходи за розділом 1. Ефективність використання майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області (далі – розділ 1 Програми);
12,0 тис.грн – на 1 захід за розділом 2. Управління суб’єктами, що є у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області (далі – розділ 2 Програми).
Фінансування Програми здійснюється відповідно до законодавства за рахунок коштів обласного бюджету, а також з інших джерел, не заборонених чинним законодавством України.
У 2023 році виділено фінансування на реалізацію 2-х заходів в сумі 30,0 тис.грн, що становить 43,48 % від загального обсягу Програми на відповідний рік, в тому числі:
24,9 тис.грн – на 1 захід за розділом 1 Програми;
5,1 тис.грн – на 1 захід за розділом 2 Програми.
5. Фактичні обсяги та джерела фінансування програми у звітному періоді:
На 2023 рік згідно із коригуваннями до помісячного розпису бюджетних коштів до кошторису обласної ради обсяги фінансування заходів Програми в розрізі джерел фінансування визначені в сумі 30,0 тис.грн за рахунок коштів обласного бюджету (загальний фонд, КПКВ 0117370 «Реалізація інших заходів щодо соціально-економічного розвитку територій»), у тому числі:
24,9 тис.грн – за КЕКВ 2282 "Окремі заходи по реалізації державних (регіональних) програм, не віднесені до заходів розвитку" (на реалізацію заходу розділу 1 Програми за п.1.2. «Видатки на захист інтересів обласної ради у судових органах та органах державної виконавчої служби»);
12,0 тис.грн – за КЕКВ 2800 «Інші поточні видатки» (на реалізацію 1-го заходу за п.2.6. «Виконання судових рішень» розділу 2 Програми).
6. Касові видатки програми у звітному періоді, з додатковою інформацією щодо напрямків спрямування коштів у розрізі КЕКВ:
Касові видатки в межах реалізації заходів Програми за рахунок коштів обласного бюджету (загальний фонд, КПКВ 0117370) у звітному періоді склали 5,1 тис.грн, у тому числі:
0,0 тис.грн – за КЕКВ 2282;
5,1 тис.грн – за КЕКВ 2800.
7. Основні результати виконання програми за поточний рік:
За 2023 рік загальний обсяг використання фінансових ресурсів на виконання завдань і заходів, визначених Програмою, склав 5,1 тис.грн, що становить:
7,39 % – від передбаченої Програмою на рік (з урахуванням змін) загальної суми коштів, визначеної в розмірі 69,0 тис.грн;
17 % – від виділеної на рік з обласного бюджету загальної суми коштів (30,0 тис.грн) на реалізацію Програми;
100 % – від виділеної на рік з обласного бюджету загальної суми коштів (5,1 тис.грн) на реалізацію 2-го розділу Програми;
100 % – від виділеної на рік з обласного бюджету загальної суми коштів (5,1 тис.грн) на реалізацію відповідного заходу (п.2.6. «Виконання судових рішень») 2-го розділу Програми.
Обмеженість фінансових витрат та відсутність можливості повноцінного проведення заходів Програми спричинено широкомасштабною збройною агресією російської федерації проти України та запровадженням воєнного стану в Україні згідно з Указом Президента України від 24 лютого 2022 року 64/2022 (зі змінами).
За розділом Програми «1. Ефективність використання майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області» із передбачених на 3 заходи коштів в загальній сумі 57,0 тис.грн виділено на 1 захід 24,9 тис.грн (тобто 43,68 %), але за підсумками 2023 року не використовувались (економія фінансування становить 100 %), при цьому один із чотирьох заходів виконувався без залучення бюджетних коштів.
За розділом Програми «2. Управління суб’єктами, що є у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області» з передбачених 12,0 тис.грн на 1 захід виділено 5,1 тис.грн (тобто 42,5 %) та за підсумками 2023 року використано в повному обсязі, крім того, три із семи заходів виконувались без залучення бюджетних коштів.
Інформація надається з метою відстеження ефективності виконання Програми у 2023 році, здійснення моніторингу, аналізу та контролю за проведенням заходів і виконанням завдань Програми, та на виконання норм пункту 16 частини першої статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Відповідно до статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» пропонується проєкт рішення обласної ради «Про хід виконання у 2023 році Програми сприяння ефективності використання та збереження майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області на 2022 - 2024 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 23 вересня 2021 року № 206-VIІI (зі змінами)».
Заступник начальника управління,
начальник відділу фінансового
контролю управління з питань
комунальної власності
виконавчого апарату обласної ради Олена КОВАЛЬОВА