ЗАТВЕРДЖЕНО

 

Рішення обласної ради

від ___________2024 №___________

(_______сесія  VIII скликання)

 

 

 

ПОРЯДОК

надання адресної грошової допомоги на часткову компенсацію оплати навчання захисникам і захисницям України, які є мешканцями Харківської області та здобувають вищу освіту у закладах вищої освіти Харківської області за рахунок власних коштів

 

1. Надання адресної грошової допомоги на часткову компенсацію оплати навчання захисникам і захисницям України, які є мешканцями Харківської області та здобувають вищу освіту у закладах вищої освіти Харківської області за власні кошти (далі – адресна грошова допомога), передбачена підпунктом 2.2.1 пункту 2 «Надання додаткових гарантій у сфері соціального захисту захисникам і захисницям України» розділу 8. «Завдання та заходи комплексної Програми підтримки захисників і захисниць України та членів їхніх сімей в Харківській області на 2024 – 2028 роки» комплексної Програми підтримки захисників і захисниць України та членів їхніх сімей в Харківській області на 2024 – 2028 роки (зі змінами).

Адресна грошова допомога надається особам, на яких розповсюджується дія цього Порядку, які здобувають вищу освіту за власні кошти у закладах вищої освіти державної та комунальної форм власності, які фактично надають освітні послуги на території Харківської області.

 

2. Цей Порядок визначає механізм виплати адресної грошової допомоги в межах коштів, виділених з обласного бюджету на вказані цілі у розмірі 50% від вартості навчання за рахунок коштів виділених з обласного бюджету Харківської області.

Виплата адресної грошової допомоги здійснюється щороку особам, на яких розповсюджується дія цього Порядку.

 

3. До захисників та захисниць України для цілей цього Порядку відносяться:

особи, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і безпосередньо брали участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення чи у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки й оборони, відсічі й стримування збройної агресії російської федерації в Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх проведення;

особи, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і безпосередньо брали участь у заходах щодо забезпечення оборони України, безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з повномасштабною воєнною агресією російської федерації проти України;

особи, які отримали інвалідність внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, одержаних під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі й стримування збройної агресії російської федерації в Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх проведення;

особи, які отримали інвалідність внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, одержаних під час безпосередньої участі у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з воєнною агресією Російської Федерації проти України;

 

4. Виплата адресної грошової допомоги здійснюється на підставі особистого звернення, до якого додаються:

копія паспорта громадянина України (всіх заповнених сторінок) заявника (при наданні копії ID-паспорта (лицьового та зворотного боку) разом із копією витягу з Єдиного державного демографічного реєстру щодо реєстрації місця проживання заявника);

копії довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків заявника або, якщо особа через свої релігійні переконання відмовилася від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомила про це відповідний контролюючий орган, копії сторінки паспорта, де є відмітка про наявність у неї права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта. У разі, якщо заявник має ID-паспорт, копія довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків не надається;

копія документа, що підтверджує статус заявника відповідно до пункту 3 Порядку (копія посвідчення учасника бойових дій, копія посвідчення особи з інвалідністю внаслідок війни);

копія укладеного договору про навчання у закладі вищої освіти між заявником та закладом вищої освіти;

документ, що підтверджує сплату за навчання згідно з укладеним договором;

довідка про відкриття поточного рахунка в Уповноваженому банку (Уповноваженими банками є банки, які відповідають вимогам, встановленим Порядком відбору банків, через які здійснюється виплата пенсій, грошової допомоги, виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням та заробітної плати працівникам бюджетних установ, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2001 року № 1231 (зі змінами), (далі – Уповноважений банк).

 

Першочергово адресна грошова допомога надається заявникам, які мають статус особи з інвалідністю внаслідок війни.

 

5. Заява з указаним пакетом документів подається до Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації щороку у термін до 01 жовтня для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня та 01 листопада для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня.

 

6. Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації:

вживає заходи щодо інформування закладів вищої освіти державної та комунальної форм власності Харківської області, які фактично надають освітні послуги на території Харківської області про можливість адресної грошової допомоги на часткову компенсацію оплати навчання захисникам і захисницям України, які є мешканцями Харківської області та здобувають освіту за власні кошти у поточному році, та про необхідність подачі документів до Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації у встановлені строки;

приймає заяви та відповідні документи, формує список отримувачів адресної грошової допомоги;

забезпечує оформлення платіжних документів;

здійснює перерахування коштів на поточні рахунки заявників, відкриті в Уповноваженому банку у розмірах відповідно до затвердженого плану асигнувань відповідного бюджетного періоду за умови наявності бюджетних коштів на рахунку Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації.

 

7. У разі відрахування заявника адресна грошова допомога за навчання припиняється.

 

8. Складання та подання фінансової звітності про використання бюджетних коштів здійснюється в установленому законодавством порядку.

 

9. Цей порядок діє з 01.08.2024 року.

 

 

 

Керуючий справами виконавчого

апарату обласної ради                                                 Оксана МАЛИШЕВА