Додаток
до рішення обласної ради
від «___» ______2024 року № ____
(_____сесія_____ скликання)
ПОРЯДОК
проведення обласного конкурсу
«Школа, безпека, здоров’я, безбар’єрність»
І. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає механізм та умови проведення обласного конкурсу «Школа, безпека, здоров’я, безбар’єрність» (далі – Конкурс).
2. Метою Конкурсу є створення рівних і безпечних умов здобуття освіти, організація безпечного освітнього середовища для інтеграції та соціальної адаптації дітей з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти з інклюзивним навчанням та спеціальною освітою.
3. Завдання Конкурсу:
виявлення кращих практик створення безпечної інфраструктури закладів освіти у Харківському регіоні;
створення сучасного універсального дизайну в закладі освіти;
формування компетентностей безпеки та збереження здоров’я в учасників освітнього процесу;
упровадження нових підходів до надання освітніх послуг в умовах воєнного стану/надзвичайних ситуацій та дистанційної форми роботи.
4. Організаційний супровід Конкурсу здійснює Департамент науки і освіти Харківської обласної державної (військової) адміністрації.
5. Конкурс проводиться щороку протягом строку дії обласної Програми розвитку освіти «Освіта незламної Харківщини» на 2024 – 2028 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 20 лютого 2024 року № 787-VIII.
Конкурс проводиться у два етапи:
І (місцевий) етап – на рівні територіальних громад у травні – липні поточного року;
ІІ (обласний) етап – на рівні області у серпні – листопаді поточного року.
II. Умови участі та порядок проведення Конкурсу
1. Учасниками Конкурсу є заклади загальної середньої освіти з інклюзивним навчанням та спеціальною освітою Харківської області.
2. У І етапі Конкурсу беруть участь заклади загальної середньої освіти з інклюзивним навчанням та спеціальною освітою сільських, селищних, міських рад територіальних громад Харківської області.
У ІІ етапі Конкурсу беруть участь заклади освіти, які посіли І місце у І етапі Конкурсу.
3. І етап Конкурсу організовують та проводять місцеві органи управління у сфері освіти сільських, селищних, міських рад територіальних громад Харківської області.
ІІ етап Конкурсу організовує та проводить Департамент науки і освіти Харківської обласної державної (військової) адміністрації.
4. І етап Конкурсу оголошується наказами місцевих органів управління у сфері освіти сільських, селищних, міських рад територіальних громад, якими визначаються умови його проведення.
ІІ етап Конкурсу оголошується наказом Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної (військової) адміністрації, яким визначаються умови його проведення.
5. Для участі у І та ІІ етапах Конкурсу його учасники подають до організаційних комітетів відповідного етапу такі документи:
мотиваційний лист (у довільній формі);
матеріали, які розкривають здобутки закладу освіти в організації та супроводі навчання дітей з особливими освітніми потребами, виходячи з критеріїв оцінювання, визначених у пункті 1 розділу 4 цього Порядку.
Заклади загальної середньої освіти з інклюзивним навчанням та спеціальною освітою – переможці І етапу Конкурсу додатково подають копію рішення журі про визначення їх переможцями І етапу Конкурсу.
6. Для організації та проведення І та ІІ етапів Конкурсу створюються відповідні організаційні комітети, які формуються із числа працівників науково-методичних і наукових установ, інклюзивно-ресурсних центрів, представників органів місцевого самоврядування, громадських організацій (за згодою).
7. Склад організаційних комітетів затверджується наказами місцевих органів управління у сфері освіти сільських, селищних, міських рад територіальних громад (І етап), Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної (військової) адміністрації (ІІ етап).
ІІІ. Прядок утворення та роботи організаційних комітетів та журі
1. З метою організації підготовки та проведення І та ІІ етапів Конкурсу створюються організаційні комітети.
Організаційні комітети І етапу Конкурсу формуються з числа працівників місцевих органів управління у сфері освіти сільських, селищних, міських рад територіальних громад.
Організаційний комітет ІІ етапу Конкурсу формується з числа представників організатора Конкурсу.
2. Склади організаційних комітетів відповідних етапів затверджуються наказами органів управління у сфері освіти сільських, селищних, міських рад територіальних громад (І етап), Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної (військової) адміністрації (ІІ етап).
3. Організаційний комітет:
здійснює організаційне забезпечення проведення відповідного етапу Конкурсу;
приймає документи на участь у Конкурсі, визначені пунктом 5 розділу IІ цього Порядку, та передає їх журі;
забезпечує підготовку до урочистої церемонії нагородження переможців Конкурсу;
забезпечує висвітлення інформації про переможців відповідного етапу Конкурсу на вебсайтах органів управління у сфері освіти сільських, селищних, міських рад територіальних громад, Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної (військової) адміністрації.
4. Для здійснення оцінювання учасників Конкурсу на відповідному етапі, підбиття підсумків і прийняття рішення про визначення та нагородження переможців утворюється журі.
До складу журі І етапу Конкурсу можуть входити представники науково-методичних і наукових установ, центрів професійного розвитку педагогічних працівників, інклюзивно-ресурсних центрів, представників органів місцевого самоврядування, громадських організацій (за згодою).
До складу журі ІІ етапу Конкурсу можуть входити депутати Харківської обласної ради, представники Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної (військової) адміністрації, інклюзивно-ресурсних центрів, науково-методичних і наукових установ, громадських організацій (за згодою).
5. Персональні склади журі відповідних етапів затверджуються наказами органів управління у сфері освіти сільських, селищних, міських рад територіальних громад (І етап), Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної (військової) адміністрації (ІІ етап).
6. Робота журі проводиться у формі засідань. Засідання журі є правоможним, якщо у його роботі бере участь не менше половини його персонального складу.
7. Рішення журі приймаються простою більшістю голосів присутніх на засіданні членів журі шляхом відкритого голосування та оформлюється протоколом.
Члени журі можуть брати участь у засіданні дистанційно з використанням можливостей інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій, зокрема через відеоконференцзв’язок, за умови забезпечення їх належної аутентифікації.
8. Журі здійснює свою діяльність на принципах законності, незалежності, неупередженості, доброчесності, толерантності, професіоналізму, колегіальності, об’єктивності та обґрунтованості прийнятих ним рішень.
9. Члени журі при голосуванні або обговоренні учасників Конкурсу не можуть мати реального чи потенційного конфлікту інтересів відповідно до Закону України «Про запобігання корупції».
ІV. Порядок визначення переможців
1. Оцінювання учасників Конкурсу здійснюється за такими критеріями:
1) матеріально-технічна база та змістове наповнення освітнього середовища закладу освіти (медіатеки, ресурсні кімнати), облаштування кабінетів у т.ч. учителя-дефектолога, практичного психолога тощо;
2) організація та підтримка освітнього середовища в закладі освіти (інновації), використання навчально-методичної бази: відповідність освітнього процесу широкому спектру індивідуальних можливостей учнів; забезпечення необхідними навчально-методичними і наочно-дидактичними посібниками, матеріалами та індивідуальними технічними засобами навчання; доступ до інформаційно-комунікативних технологій; організація безпечного підвезення учнів шкільним автобусом до/із закладу освіти (за потребою);
3) забезпечення дітей з особливими освітніми потребами засобами корекції в закладі освіти (приклади використання), застосування принципів універсального дизайну, архітектурної доступності, забезпечення безперешкодного доступу до будівель та приміщень дітей з порушеннями опорно-рухового апарату, зокрема тих, що пересуваються на візках, та дітей з порушеннями зору; наявність необхідного простору: для доступності навчальних місць для учнів, у тому числі для асистентів учителів, фізична безпека при пересуванні в закладі освіти, вільна навігація (орієнтування) у закладі освіти та прилеглою територією під час отримання освітніх послуг;
4) змістовність, наповненість та підтримка вебсайту закладу освіти в актуальному стані (наповненість відповідно до вимог законодавства, естетичне оформлення, якість висвітлення базової інформації та новин тощо);
5) взаємодія та командна робота між учасниками освітнього процесу (комунікація педагогів, батьків та учнів, рівень взаємодії та єдність на шляху розвитку закладу освіти).
2. Кожний критерій оцінюється від 0 до 10 балів. Максимально можлива кількість набраних учасником балів – 50 балів. Загальний бал визначається шляхом додавання набраної кількості балів за кожним критерієм.
3. Визначення переможців здійснюється шляхом складення рейтингового списку учасників Конкурсу.
4. Переможці ІІ етапу Конкурсу нагороджуються дипломами І, ІІ, ІІІ ступенів, грошовими винагородами. Нагородження проводиться у листопаді.
Виплата грошової винагороди проводиться Департаментом науки і освіти Харківської обласної державної (військової) адміністрації.
5. Інформація про переможців Конкурсу оприлюднюється на вебсайтах Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної (військової) адміністрації, місцевих органів управління у сфері освіти сільських, селищних, міських рад територіальних громад.
V. Фінансове забезпечення Конкурсу
1. Фінансування витрат на проведення Конкурсу здійснюється за рахунок коштів, передбачених в обласному бюджеті на реалізацію обласної Програми розвитку освіти «Освіта незламної Харківщини» на 2024 – 2028 роки, затвердженої рішенням обласної ради від 20 лютого 2024 року № 787-VIII, а також за рахунок коштів, не заборонених чинним законодавством.
2. Фінансові витрати на проведення І та ІІ етапів Конкурсу забезпечуються його організаторами.
Керуючий справами
виконавчого комітету обласної ради Оксана МАЛИШЕВА