ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення обласної ради
від ___ _____ 2024 року № ___- VIIІ
(_____сесія _____ скликання)
ПОРЯДОК
нагородження щорічною відзнакою кращих практик упровадження реформи харчування серед територіальних громад Харківської області
І. Загальні положення
1.1. Порядок нагородження щорічною відзнакою кращих практик упровадження реформи харчування серед територіальних громад Харківської області (далі – Порядок) регламентує механізм визначення кращих практик упровадження реформи харчування серед територіальних громад області (далі - кращі практики) та відзначення переможців.
1.2.
Метою запровадження щорічної відзнаки кращих практик
є
заохочення територіальних громад Харківської області до реформування шкільного
харчування, визначення, висвітлення та відзначення кращих практик впровадження
реформи харчування на території Харківщини, сприяння формуванню в учасників
освітнього процесу принципів здорового, правильного, корисного харчування як
складової створення безпечного освітнього середовища, здорового способу життя.
1.3. Кращі практики визначаються шляхом проведення конкурсу серед закладів загальної середньої освіти територіальних громад Харківської області, в яких реалізується реформа шкільного харчування (далі - Учасники).
1.4. Відзнака кращих практик (далі - Відзнака) – нагорода, що вручається закладам загальної середньої освіти територіальних громад Харківської області, які досягли вагомих результатів при впровадженні започаткованої в Україні реформи шкільного харчування.
1.5. Відзнакою є диплом та пам’ятний кубок.
1.6. Організаторами визначення кращих практик є Департамент науки і освіти Харківської обласної державної (військової) адміністрації та КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА «ЦЕНТР МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СОЦІАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ОСВІТИ ОБЛАСТІ» (далі - Організатори).
ІІ. Умови участі у конкурсі та порядок визначення кращих практик
2.1. Головними завданнями визначення кращих практик є:
-
привернення уваги громадськості до питань здорового харчування,
а
саме: розширення уявлення громадян про здорове харчування; формування
навичок здорового, правильного, корисного харчування як умови збереження
здоров’я;
- розвиток творчої активності учасників освітнього процесу та прищеплення навичок дослідницької діяльності в галузі харчування;
- виховання культури харчування та формування правильної харчової поведінки у здобувачів освіти.
2.2.
Визначення кращих практик проводиться щорічно у період
з
15 січня до 15 лютого.
2.3. До 15 січня Учасники направляють до експертної комісії, утвореної відповідно до цього Порядку, подання з пропозицією вивчення досвіду та результатів роботи щодо реалізації реформи шкільного харчування.
До подання додається опис практики реалізації реформи шкільного харчування в конкретному закладі загальної середньої освіти (державною мовою в довільній формі обсягом – до 5 сторінок) (формат Microsoft Word; шрифт Times New Roman; кегль (розмір літер) 14; міжрядковий інтервал 1,5; поля сторінок: ліве – 3 см, праве – 1 см, нижнє, верхнє – 2 см; фотографії в електронному форматі; відео презентації–у програмі PowerPoint 2016 тощо) відповідно до критеріїв, визначених у пункті 4.1 розділу ІV цього Порядку. Опис практики має висвітлювати системність та результативність організації харчування в закладі загальної середньої освіти.
ІІІ. Порядок утворення та роботи Експертної комісії
3.1. Для розгляду матеріалів, поданих відповідно до вимог, визначених у пункті 2.3 розділу ІІ цього Порядку, утворюється експертна комісія (далі – Експертна комісія) у кількості не менше 5 осіб. Персональний склад Експертної комісії затверджується наказом директора Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної (військової) адміністрації.
3.2. Експертна комісія формується з представників Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної (військової) адміністрації, Харківської обласної ради (депутатів), закладів вищої та фахової передвищої освіти, Державної установи «Харківський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України», Головного управління Держпродспоживслужбив Харківській області (за згодою) у такому складі: голова, заступник голови, секретар та члени комісії.
3.3. Формою роботи Експертної комісії є засідання. Засідання Експертної комісії є правоможним, якщо присутні не менше 2/3 її персонального складу. Засідання експертної комісії веде голова, а за його відсутності – заступник голови.
3.4. Рішення Експертної комісії приймаються простою більшістю голосів присутніх на засіданні членів експертної комісії шляхом відкритого голосування та оформлюється протоколом. У разі рівного розподілу голосів голос головуючого є вирішальним.
Члени Експертної комісії можуть брати участь у засіданні дистанційно, з використанням можливостей інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій, зокрема через відеоконференцзв'язок, за умови забезпечення їхньої належної автентифікації.
3.5. Експертна комісія провадить свою діяльність на засадах законності, незалежності, неупередженості, доброчесності, толерантності, професіоналізму, колегіальності, об'єктивності та обґрунтованості прийнятих нею рішень.
3.6. Члени Експертної комісії при голосуванні або обговоренні кандидатів не можуть мати реального чи потенційного конфлікту інтересів відповідно до Закону України «Про запобігання корупції».
3.7. Експертна комісія у період з 15 січня до 15 лютого вивчає подані матеріали, організацію системи харчування та досвід роботи в цьому напрямку кожного з Учасників, оцінює її ефективність, аналізує результати, визначає Учасників, які продемонстрували кращі практики реалізації реформи харчування.
За потреби Експертна комісія має право ознайомитися з кращими практиками організації харчування безпосередньо в закладі освіти, провести анкетування, опитування, співбесіду з учасниками освітнього процесу.
ІV. Критерії оцінювання та визначення переможців
4.1. Визначення кращих практик здійснюється за критеріями:
- системність впровадження реформи шкільного харчування в закладах загальної середньої освіти територіальної громади;
- дієва участь органів місцевого самоврядування у запровадженні реформи харчування та організації здорового, якісного харчування в закладах загальної середньої освіти;
- обізнаність учасників освітнього процесу щодо реформування шкільного харчування;
- наявність їдальні / харчоблока, обладнаних за сучасними вимогами;
- наявність кваліфікованого штату працівників харчоблоків та їдалень, у тому числі сестри медичної з дієтичного харчування;
-
дотримання при приготуванні страв норм харчування відповідно до Порядку
організації харчування у закладах освіти (постанова КМУ
від
24 березня 2021 р. N 305 (зі змінами));
- дотримання санітарних умов, естетичність оформлення приміщення їдальні;
- ведення відповідної документації з організації харчування в закладі освіти;
-
наявність позитивної динаміки щодо кількості учнів, що харчуються
в
закладі освіти;
- позитивні відгуки учасників освітнього процесу про організацію та якість харчування в закладі освіти.
За кожним критерієм можна набрати від 0 до 5 балів. Максимально можлива кількість набраних учасником балів – 50.
4.2. Переможцями визначаються три Учасники, які набрали найбільшу кількість балів.
V. Нагородження переможців
5.1. Нагородження переможців Відзнакою може відбуватися як очно, так і у форматі онлайн. Форма проведення нагородження визначається Організаторами.
5.2.
Кращі практики рекомендовано оприлюднювати у медіа,
на
офіційних вебсайтах органів управління у сфері освіти.
VІ. Фінансове забезпечення
Фінансування витрат на проведення
Конкурсу здійснюється за рахунок коштів, передбачених в обласному бюджеті
Харківської області на реалізацію комплексної регіональної програми
«Якісне та корисне харчування в закладах Харківщини» на період 2024 – 2027 роки,
затвердженої рішенням обласної ради від 20 лютого 2024 року №787-VIII, а також
за рахунок коштів,
не заборонених чинним законодавством.
Керуючий справами
виконавчого апарату
обласної ради Оксана МАЛИШЕВА