ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

 

до проєкту рішення  Харківської обласної ради

 

 

«Про затвердження Порядку використання коштів обласного бюджету для забезпечення реалізації заходів Програми оздоровлення та відпочинку дітей Харківської області на 2024 – 2028 роки»

 

 

І. Обґрунтування необхідності прийняття проєкту рішення, цілей, завдань і основних його положень.

 

Конвенцією ООН про права дитини, ратифікованою Верховною Радою України, проголошено, що діти мають не тільки особливі потреби, а й громадянські, політичні, соціальні, культурні та економічні права. Одним із найважливіших стратегічних завдань нашої держави в забезпеченні соціального захисту дитинства є реалізація їх права на оздоровлення та відпочинок.

З метою дотримання прав дітей на оздоровлення та відпочинок рішенням Харківської обласної ради від 27 червня 2024 року № 861–VIII, затверджена Програми оздоровлення та відпочинку дітей Харківської області на                2024 – 2028 роки (далі – Програма).

Для реалізації заходів Програми необхідно затвердити Порядок використання коштів обласного бюджету оздоровлення та відпочинку дітей Харківської області на 2024 – 2028 роки (далі – Порядок).

 

ІІ. Обґрунтування очікуваних соціально-економічних, правових та інших результатів, у разі реалізації рішення.

 

Цей Порядок регулює заходи щодо оздоровлення та відпочинку дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки, віком від 7 до 17 років включно, які зареєстровані на території Харківської області та визначає механізм використання коштів обласного бюджету для реалізації заходів розділу І Програми.

Порядком передбачено:

які саме категорії дітей мають право на оздоровлення та відпочинок із 100% фінансуванням  за рахунок коштів обласного бюджету, а також які, на умовах співфінансування з обласного бюджету Харківської області та бюджетів сільських, селищних, міських територіальних громад.

в яких дитячих закладах проводиться оздоровлення та відпочинок дітей;

перелік документів, необхідних  для направлення дітей на оздоровлення та відпочинок.

У результаті затвердження Порядку будуть реалізовані заходи Програми, що дозволить  охопити оздоровленням та відпочинком більшу кількість дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки, талановитих та обдарованих, дітей з особливими освітніми потребами та дітей з інвалідністю, які потребують особливих умов для оздоровлення, у супроводі одного з батьків (осіб, які їх замінюють), дітей, взятих на облік службами у справах дітей, як такі, що перебувають у складних життєвих обставинах; дітей, зареєстрованих, як внутрішньо переміщені особи.

 

ІІІ. Посилання на нормативно-правові акти, відповідно до яких було розроблено даний проєкт рішення.

 

Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закон України «Про правовий режим воєнного стану»,  Указ Президента України від
24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затверджений Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ (зі змінами),
Закон України «Про оздоровлення та відпочинок дітей», постанова Кабінету Міністрів України від 28 квітня 2009 року № 426 «Про затвердження Порядку проведення державної атестації дитячих закладів оздоровлення та відпочинку і присвоєння їм відповідних категорій» (зі змінами), постанова Кабінету Міністрів України від 26 червня 2019 року № 580 «Деякі питання ведення Державного реєстру майнових об’єктів оздоровлення та відпочинку дітей» (зі змінами), розпорядження Кабінету Міністрів України від 26 травня 2021 року № 524-р «Про схвалення Концепції Державної соціальної програми оздоровлення та відпочинку дітей на період до 2025 року», Указ Президента України від 24 лютого 2022 року № 68/2022 «Про утворення військових адміністрацій», постанова Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 року № 545 «Про затвердження Положення про інклюзивно-ресурсний центр».

 

IV. Фінансово-економічне обґрунтування.

 

Джерелами фінансування заходів реалізації Програми є кошти обласного бюджету, бюджетів сільських,  селишних, міських рад територіальних громад, а також інші джерела, не заборонені законодавством.

Обсяг видатків, необхідних для реалізації Програми, визначається щороку під час складання проєктів обласного бюджету Харківської області та  бюджетів сільських, селишних, міських рад територіальних громад на відповідний рік з урахуванням їх реальних можливостей.

          Заходи Програми у 2024 році можливо реалізувати шляхом перерозподілу  коштів з обласного бюджету Харківської області в сумі 6958,0 тис. грн. між бюджетними програмами, спрямованими на соціальний захист населення.

 

 

 

Директор Департаменту соціального

захисту населення Харківської обласної

державної (військової ) адміністрації                                                Ольга БОРЩ