ЗВІТ
постійної комісії
обласної ради з питань промисловості, будівництва,
транспорту, шляхів і зв'язку про роботу за 2009 рік
Уся діяльність комісії провадилась за планом роботи обласної ради, безпосередньо планом роботи комісії, який затверджується на поточний рік, окремими дорученнями голови ради та голови комісії, відповідно до чинного законодавства.
Комісія відповідно до профілю працює за такими напрямками:
- розгляд програм соціально-економічного розвитку області, стосовно промисловості, будівництва, транспорту, шляхів і зв’язку;
- забезпечення безпеки руху на автомобільних дорогах, вулицях міст та інших населених пунктів і залізничних переїздах, розвитку дорожнього комплексу;
- вивчення стану промислової, будівельної, транспортної галузі;
- розгляд проектів рішень стосовно обласного бюджету і звітів про виконання обласного бюджету;
- попереднє вивчення і підготовка питань, які вносяться до порядку денного сесій ради;
- здійснення контролю за виконанням рішень ради та власних рішень;
- |
здійснення аналізу діяльності промислових підприємств, підприємств транспорту, зв’язку, будівельних на території області, підготовка висновків і рекомендацій з цих питань; |
- |
попереднє вивчення і підготовка питань щодо промислової політики, політики в сфері транспорту, зв’язку; |
- |
розгляд питань щодо розвитку телефонного, телеграфного та поштового зв’язку, радіофікації та телетрансляційного забезпечення населених пунктів; |
- |
питання стосовно правил забудови і благоустрою населених пунктів області; |
- вирішення кадрових, організаційних та інших питань, які віднесені до компетенції постійної комісії.
Депутатами комісії постійно вирішуються питання щодо підвищення ролі місцевого самоврядування, здійснюються заходи, спрямовані на подолання найважливіших соціально-економічних проблем для постійного зростання життєвого рівня жителів регіону.
Постійна комісія контролює хід виконання 6 обласних програм, які у 2009 році стали складовими Програми економічного і соціального розвитку Харківської області, зокрема:
- Програма розвитку дорожнього комплексу Харківської області на 2004-2010 роки;
- Програма підвищення безпеки дорожнього руху в Харківській області на 2008-2012 роки;
- Програма підтримки та розвитку АТП ВЕП „Держпром” на 2008-2009 роки;
- Програма будівництва та розвитку Харківського метрополітену на 2007-2012 роки;
- Комплексної програма забезпечення молоді житлом до 2012 року;
- Програма індивідуального житлового будівництва на селі „Власний дім” на 2006-2011 роки.
Основною метою цільових програм є, перш за все, покращення дорожнього будівництва, експлуатації, ремонту доріг, поліпшення стану справ у сфері промисловості, транспорту, шляхів і зв’язку. Депутати комісії постійно знайомляться з інформацією про їх виконання та вносять свої пропозиції щодо вдосконалення цієї роботи.
У діяльності постійної комісії значне місце відводиться питанням поліпшення стану справ у сфері промисловості та розподілу коштів, передбачених на фінансування дорожнього будівництва залежно від джерел фінансування та значення об’єктів і доріг. Постійна комісія ретельно вивчає ці питання та надає конкретні рекомендації щодо поліпшення стану справ у цих сферах.
Комісія брала активну участь у підготовці пропозицій щодо подолання в Харківській області наслідків фінансово-економічної кризи. За її ініціативи було підготовлено та включено до Програми економічного і соціального розвитку Харківської області 15 заходів щодо подолання в Харківській області наслідків світової фінансово-економічної кризи.
З метою посилення контролю з питань діяльності та стабілізації роботи державних підприємств постійна комісія неодноразово розглядала питання щодо ситуації, яка склалася на державному підприємстві „Харківський приладобудівний завод ім. Т.Г.Шевченка”. За результатами розгляду було запропоновано заходи стосовно виведення підприємства з кризового стану та призупинення процедури його банкрутства.
Зважаючи на необхідність розв’язання проблеми стосовно компенсації втрат доходів транспортникам від пільгових перевезень окремих категорій пасажирів, комісією відпрацьовано звернення до ВРУ, КМУ щодо вирішення питання перевезення громадян пільгових категорій у транспорті загального користування на території області. На теперішній час вищезазначеними владними інституціями вжито відповідних заходів та заплановано повернутися до розгляду цієї проблеми при затвердженні Державного бюджету України на 2010 рік.
Постійна комісія провела 14 засідань, на яких розглянула 70 питань (проекти програм, питання комунальної власності, звернення громадян, організацій та питання за дорученням голови обласної ради, профільні питання, обласний бюджет тощо), опрацьована 10 проектів рішень, які було прийнято.
На кожне засідання комісії запрошуються представники засобів масової інформації, з якими депутати співпрацюють на засадах розуміння, відкритості та прозорості.
Здійснення контролю за виконанням рішень ради – одна з головних умов досягнення позитивних результатів. На підставі розгляду комісією рішень ради в порядку контролю було підготовлено інформаційні довідки стосовно ходу їх виконання. Хід виконання рішень, де контроль було покладено на постійну комісію, депутати розглядають на кожному своєму засіданні.
Основні питання, з якими звертались громадяни до комісії, – це питання транспортного обслуговування, будівництва та ремонту доріг, поліпшення телефонного зв’язку, соціального забезпечення; питання фінансування. По всіх заявах надано відповіді, роз’яснення та рекомендації або прийнято рішення.
Комісія працювала злагоджено та професійно.
Але, на жаль, не вдалося на сьогодні суттєво вплинути на негативні процеси, які протягом 2009 року відбувалися в економічному секторі області. Розроблені обласною державною адміністрацією та затверджені на сесії обласною радою заходи щодо мінімізації впливу економічної кризи на виробничу діяльність, перш за все на промислових і будівельних підприємствах, виявилися неефективними, а роль Головного управління промисловості, транспорту і зв’язку облдержадміністрації, як і в цілому керівництва облдержадміністрації, у цих умовах, зводилася лише до написання звернення до Прем’єр-міністра України та отримання відповіді про надання відповідних доручень, які в подальшому так і не було виконано. У зв’язку з цим так і залишилися працювати у скрутному режимі такі провідні підприємства області, як: Харківське державне авіаційне виробниче підприємство, ВАТ „ХТЗ”, ДП „Завод ім. В.О. Малишева” - вкрай погіршився стан справ на ДП „Харківський приладобудівний завод ім. Т.Г. Шевченка”, ДП „Харківський радіозавод „Протон” та інших.
Протягом 2009 року заплановані в Програмі економічного і соціального розвитку Харківської області заходи фактично залишилися не виконаними, бо вона не була ефективною програмою діяльності Головного управління економіки облдержадміністрації, тому результат фінансово-господарської діяльності суб’єктів області від’ємний і за підсумками року становить 1 млн 561,1 тис. грн.
43% суб’єктів господарської діяльності, за підсумками 2009 року, мають збитки. Сума збитків становить 5 млрд. 156 млн 600 тис. грн. (для порівняння - це більше, ніж у 2007-2008 роках разом узятих).
У 2009 році не вдалося подолати таке негативне явище, як заборгованість по заробітній платі, яка станом на 01.12.2009р. становила 126,2 млн грн. (13% приросту). Із цієї суми 67% припадає на промислові підприємства, по цьому показнику область посіла 3 місце по Україні.
Падіння обсягів виробництва в легкій промисловості склало 33,9%, в машинобудуванні – 33,8%. У цілому ж падіння у виробництві промислової продукції в області, за підсумками 2009 року, склало 21,4%. За підсумками роботи 2009 року, 60% будівельних організацій зменшили обсяги будівельно-монтажних робіт, у порівнянні з 2008 роком, на 64,2 %. Суттєво зменшилися вантажні та пасажирські перевезення: обсяги вантажних перевезень по області зменшилися на 16,9 %, пасажирських перевезень - на 14,7 %.
У 2009 році дуже стрімким було зростання цін на продукти харчування, перш за все на продукти першої необхідності. Це цукор – більше ніж вдвічі, масло вершкове - на 37,7 %, хліб - від 11,8 % до 17,1 %, булочні вироби – на 15,9 %, крупа гречана – на 18,0 %, сіль – на 12,7 %, кисломолочна продукція - від 10,5 % до 16,7 %. Збільшилися тарифи на комунальні послуги - від 32,2 % до 71,2 % та квартирна оплата.
Необхідно відмітити малоефективну роботу Головного управління промисловості, транспорту і зв’язку та Головного управління економіки облдержадміністрації як головних структурних підрозділів облдержадміністрації по забезпеченню делегованих повноважень стосовно соціально-економічного розвитку області. Це значною мірою є причиною таких негативних підсумкових результатів роботи в 2009 році, відповідно до яких область у І кварталі 2009 року займала 26 місце по Україні, а в цілому за 2009 рік - 24 місце.
Як і раніше, актуальним в області залишається питання щодо стану доріг. Протяжність доріг загального користування, видатки на утримання яких фінансуються із державного бюджету України, становить 9570,5 км, а доріг комунальної власності - 8803,9 км. Гостроту ця важлива соціальна складова, яка стосується практично кожного мешканця області, значною мірою набула у зв’язку з підготовкою України як приймаючої країни до чемпіонату Європи по футболу 2012 року.
У 2008 році при значному зростанні інфляції, подорожчанні матеріалів, які використовуються у будівництві, при ремонті та експлуатації доріг, об’єми робіт по утриманню дорожнього господарства області знизилися. Крім цього, вперше за багато років усі зібрані в області кошти від збору податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, які розподілялися по районах області, за ініціативою Уряду, були направлені на утримання доріг загального значення. Таке рішення за принципом „латання дірок” вкрай негативно позначилося на стані доріг місцевого значення (комунальної власності), який на межі задовільного, і надалі залишається однією із серйозних проблем. До речі, у 2009 році були „відвойовані” попередні підходи до розподілу зазначеного вище податку, що дало можливість обласній раді у березні минулого року виділити з обласного бюджету та розподілити між районами області 17 млн 420 тис. грн. запланованих коштів від збору податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на фінансування витрат, пов’язаних з будівництвом, реконструкцією, ремонтом і утриманням автомобільних доріг, що знаходяться у комунальній власності (для порівняння: у2007 році із Державного бюджету України на дороги комунальної власності була виділена субвенція у сумі 34 млн 450 тис. грн.) .
На дороги ж загального користування було виділено лише 6,7 млн грн. (для порівняння: у 2008 році ця сума складала 27 млн 175,8 тис. грн., а в 2007 році – 29 млн 78,238 тис. грн.).
Ураховуючи усе зазначене вище, постійна комісія обласної ради з питань промисловості, будівництва, транспорту, шляхів і зв'язку й надалі ставить собі за мету забезпечувати належний контроль за виділенням та ефективністю використання коштів при проведенні ремонтних робіт на дорогах комунальної власності та загального користування.
Голова постійної комісії І. Дем’яненко