ЗАТВЕРДЖЕНО: Рішення Харківської обласної ради __________« від «____»_______2024 №______-VIII |
|
ПОГОДЖУЮ:Директор ДЕПАРТАМЕНТУ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ (ВІЙСЬКОВОЇ) АДМІНІСТРАЦІЇ _________________Тетяна ДЕМЕНКО
|
КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
«РЕГІОНАЛЬНИЙ КЛІНІЧНИЙ ЦЕНТР МЕДИЧНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ ТА ПАЛІАТИВНОЇ ДОПОМОГИ ДІТЯМ “ГІППОКРАТ”»
(нова редакція)
м. Харків
2024
РОЗДІЛ І
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «РЕГІОНАЛЬНИЙ КЛІНІЧНИЙ ЦЕНТР МЕДИЧНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ ТА ПАЛІАТИВНОЇ ДОПОМОГИ ДІТЯМ “ГІППОКРАТ”» є спеціалізованим комунальним некомерційним підприємством, що забезпечує медичне обслуговування дитячого населення шляхом надання йому медичних послуг (медичної допомоги) у порядку та обсягах, встановлених чинним законодавством України та цим Статутом.
1.2. Відповідно до рішення Харківської обласної ради від 07 червня 2018 року № 724-VII «Про припинення комунальних закладів охорони здоров’я, що знаходяться у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області, шляхом перетворення у комунальні некомерційні підприємства» КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ОБЛАСНИЙ СПЕЦІАЛІЗОВАНИЙ БУДИНОК ДИТИНИ “ГІППОКРАТ”» перетворено з КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я «ХАРКІВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ СПЕЦІАЛІЗОВАНИЙ БУДИНОК ДИТИНИ № 1».
Відповідно до рішення Харківської обласної ради від 10 червня 2021 року № 169-VIII “Про перепрофілювання та перейменування КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ОБЛАСНИЙ СПЕЦІАЛІЗОВАНИЙ БУДИНОК ДИТИНИ “ГІППОКРАТ”», КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ОБЛАСНИЙ СПЕЦІАЛІЗОВАНИЙ БУДИНОК ДИТИНИ “ГІППОКРАТ”» перепрофільовано та перейменовано на КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «РЕГІОНАЛЬНИЙ КЛІНІЧНИЙ ЦЕНТР МЕДИЧНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ ТА ПАЛІАТИВНОЇ ДОПОМОГИ ДІТЯМ “ГІППОКРАТ”» (далі за тестом – Центр).
1.3. Центр належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області.
1.4. Органом, що здійснює управління майном Центру, є Харківська обласна рада. Галузеву політику та розвиток Центру здійснює Департамент охорони здоров’я Харківської обласної державної (військової) адміністрації (далі за текстом – Департамент охорони здоров’я). Повноваження Департаменту охорони здоров’я щодо управління діяльністю Підприємства визначаються відповідними рішеннями обласної ради, розпорядженнями голови (начальника) Харківської обласної державної (військової) адміністрації та чинним законодавством України.
1.5. Повне найменування Центру: КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «РЕГІОНАЛЬНИЙ КЛІНІЧНИЙ ЦЕНТР МЕДИЧНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ ТА ПАЛІАТИВНОЇ ДОПОМОГИ ДІТЯМ “ГІППОКРАТ”».
Скорочене найменування: КНП ХОР РКЦМР та ПДД “ГІППОКРАТ”».
1.6. Місцезнаходження (юридична адреса) Центру: Україна, Харківська область, 61082 місто Харків, вулиця Бригади Хартія, будинок 9.
1.7. Центр є юридичною особою публічного права, який діє на підставі Статуту, що затверджується рішенням обласної ради, має самостійний баланс, розрахункові рахунки в установах банків та територіальному управлінні Державної казначейської служби України у Харківській області, печатку зі своїм найменуванням, штамп із зазначенням свого повного найменування, бланки та інші необхідні реквізити.
1.8. Центр може від свого імені укладати договори, набувати майнові та немайнові особисті права та нести обов’язки, бути позивачем та відповідачем у судах загальної юрисдикції.
1.9. Центр здійснює господарську некомерційну діяльність, спрямовану на досягнення соціальних та інших результатів без мети одержання прибутку. Центр внесений до Реєстру неприбуткових установ та організацій у порядку, визначеному чинним законодавством України.
1.10. Центр у своїй діяльності керується Конституцією України, Господарським та Цивільним кодексами України, законами України, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, наказом Міністерства охорони здоров’я України, розпорядженнями голови (начальника) Харківської обласної державної (військової) адміністрації, розпорядженнями голови Харківської обласної ради, рішеннями голови обласної ради, наказами Департаменту охорони здоров’я, іншими нормативно-правовими актами та цим Статутом.
РОЗДІЛ ІІ
МЕТА ТА ПРЕДМЕТ ДІЯЛЬНОСТІ ЦЕНТРУ
2.1. Основною метою діяльності Центру є задоволення потреб дітей у медичній реабілітації та паліативній допомозі, у тому числі потреб дітей віком від народження до вісімнадцяти років, які мають органічне ураження центральної нервової системи; розлади психіки та поведінки; вроджені аномалії (вади розвитку), деформації та хромосомні порушення тощо на умовах, встановлених чинним законодавством України, зокрема:
- дітей, які потребують паліативної допомоги та/або мають невиліковні прогресуючі захворювання, що обмежують життєдіяльність;
- дітей, які за станом здоров’я потребують медичної реабілітації, чи яким загрожує зниження рівня функціонування, що може призвести до інвалідності;
- дітей з інвалідністю на період отримання їх законними представниками соціальної послуги з тимчасового відпочинку для батьків або осіб, які їх замінюють, що здійснюють догляд за дітьми з інвалідністю;
- дітей після виписки з перинатального центру або пологового будинку в разі потреби в отриманні послуг з медичної реабілітації або паліативної допомоги;
- дітей, які залишились без піклування батьків, які мають органічне ураження центральної нервової системи; розлади психіки та поведінки; вроджені аномалії (вади розвитку), деформації та хромосомні порушення та інші захворювання, які потребують надання паліативної допомоги.
2.2. Відповідно до поставленої мети предметом діяльності Центру є:
- здійснення медичної практики (основна);
- надання медичних послуг (медичної допомоги) з медичної реабілітації пацієнтам відповідно до їх віку та стану здоров’я;
- надання паліативної допомоги пацієнтам, вибір належної форми та місця надання паліативної допомоги, забезпечення моніторингу стану відповідно до порядку надання паліативної допомоги, затвердженого Міністерством охорони здоров’я України, та складання плану дій з урахуванням змін стану та потреб дитини та її сім’ї, а також застосування необхідних діагностичних і лікувальних методів при зміні стану;
- організація амбулаторного лікування дитини, яка отримує медичні послуги (медичну допомогу) з медичної реабілітації або паліативну допомогу в Центрі (у разі потреби);
- організація консультування дитини, яка отримує медичні послуги (медичну допомогу) з медичної реабілітації або паліативної допомоги, лікарями відповідної спеціалізації (у разі потреби);
- організація освітнього процесу для дитини, яка отримує медичні послуги (медичну допомогу) з медичної реабілітації або паліативну допомогу в Центрі;
- впровадження сучасних, клінічнодоведених програм і методик фізичної, медичної, соціальної, психологічної реабілітації та корекції;
- створення умов, необхідних для забезпечення доступної та якісної медичної допомоги дитячому населенню, організації належного управління внутрішнім лікувально-діагностичним процесом та ефективного використання майна та інших ресурсів Центру;
- придбання, зберігання, перевезення, знищення, використання наркотичних засобів (списку 1 таблиці ІІ та списку І таблиці ІІІ), психотропних речовин (списку 2 таблиці ІІ та списку 2 таблиці ІІІ), прекурсорів (списку 1 таблиці ІV та списку 2 таблиці IV) «Переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів»;
- навчання батьків, законних представників дитини, членів сім’ї та осіб, що беруть участь у догляді за дитиною, навичкам догляду за дитиною, з урахуванням її стану здоров’я, фізичного та психічного розвитку;
- надання консультацій, соціально-психологічної, інформаційної та амбулаторно-консультативної допомоги щодо діагностики, медичної реабілітації та паліативної допомоги батькам, особам, які їх замінюють, членам сім’ї та особам, які беруть участь у догляді за дитиною, дітям з інвалідністю, дітям з порушеннями розвитку, дітям, які мають захворювання, що загрожують життю або обмежують життя чи життєдіяльність;
- організація раціонального харчування дітей з урахуванням віку та стану здоров’я дитини, у тому числі лікувального;
- забезпечення харчуванням законних представників дітей, які супроводжують їх під час знаходження в Центрі;
- забезпечення медичними виробами, лікарськими засобами, реабілітаційним та корекційним обладнанням відповідно до призначень лікарів (для дітей – вихованців Центру на постійній основі; для дітей з сімей, які отримують курси медичної реабілітації та паліативної допомоги - на період проходження курсу);
- забезпечення інвентарем, постільною білизною, столовим посудом, відповідно до примірного табеля матеріально-технічного оснащення, затвердженого Міністерством охорони здоров’я України, іграшками відповідно до віку, психомоторного та фізичного розвитку дітей;
- направлення дітей для надання спеціалізованої медичної допомоги в інші медичні установи/підприємства у разі потреби;
- стаціонарне лікування дітей, стан яких не потребує лікування в інших медичних закладах/підприємствах;
- надання медичної допомоги (медичних послуг) відповідно до договору про медичне обслуговування населення;
- взаємодія з іншими медичними установами/підприємствами, відомствами, громадськими неурядовими організаціями та іншими органами виконавчої влади та місцевого самоврядування з метою розроблення та покращення клінічного маршруту пацієнтів та покращення надання їм медичної допомоги;
- забезпечення підвищення кваліфікації лікарів, середнього медичного персоналу, педагогів та інших фахівців Центру;
- організаційно-методична робота та впровадження новітніх технологій і нововведень, оновлення матеріально-технічної бази Центру;
- надання правового супроводу дітям, батькам, особам, які їх замінюють, членам сім’ї та особам, які беруть участь у догляді за дитиною, згідно із чинним законодавством України;
- складання та надання статистичних звітів у встановленому порядку, ведення медичної документації, дотримання встановленого порядку звітування, подання інформації до територіальних інформаційно-аналітичних центрів медичної статистики;
- надання інформаційно-консультаційних послуг;
- організація та проведення з’їздів, конгресів, семінарів, тренінгів, науково-практичних конференцій, наукових форумів, круглих столів, інших публічних та освітницьких заходів;
- видавнича діяльність;
- навчально-методична та науково-дослідницька робота;
- участь у клінічних випробуваннях лікарських засобів, медичного обладнання тощо;
- участь у проведенні інформаційної та роз’яснювальної роботи серед населення щодо медичної реабілітації та паліативної допомоги дітям;
- організація перевезення, надання транспортних послуг батькам, особам, які їх замінюють, членам сім’ї та особам, які беруть участь у догляді за дитиною, дітям, що перебувають в Центрі, потребують перевезення до Центру або перевезення до місця постійного проживання;
- інші види діяльності, не заборонені чинним законодавством України.
2.3. Своєю діяльністю Центр забезпечує:
- цілодобову медичну допомогу дітям;
- надання екстреної медичної допомоги (медичних послуг) у разі виникнення у дитини невідкладного стану;
- використання для лікування та для надання невідкладної медичної допомоги (медичних послуг), у тому числі для адекватного контролю болю, наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів та прекурсорів, замісників їх аналогів, отруйних та сильнодіючих речовин (засобів) згідно із вимогами чинного законодавства України, у тому числі їх зберігання, перевезення, придбання, призначення, відпуск та знищення;
- участь в реалізації затверджених у встановленому порядку загальнодержавних та місцевих програм у сфері охорони здоров’я;
- організацію взаємодії з іншими медичними установами/підприємствами з метою забезпечення безперервності та наступництва в наданні медичної допомоги (медичних послуг) на різних рівнях та ефективного використання ресурсів системи медичного обслуговування;
- організацію взаємодії із закладами, які належать або знаходяться у сфері управління Міністерства соціальної політики України та Міністерства освіти і науки України з метою вирішення соціальних питань;
- додержання персоналом норм етики та деонтології;
- додержання вимог інфекційного контролю, санітарно-гігієнічного і протиепідемічного режиму, правил користування обладнанням та експлуатації відповідних приміщень;
- безперебійну роботу медичної апаратури, машин та механізмів, інженерно-технічних комунікацій та споруд;
- раціональне використання трудових, фінансових та матеріальних ресурсів Центру;
- додержання правил та норм техніки безпеки, охорони праці та протипожежної безпеки;
- захист життя та здоров’я працівників Центру шляхом укладення за кошти Центру договорів на добровільне страхування медичних працівників на випадок захворювання на інфекційні хвороби, пов’язаного з виконанням ними професійних обов’язків в умовах підвищеного ризику зараження збудниками інфекційних хвороб.
- виконання інших функцій, що випливають з покладених на Центр завдань.
2.4. Центр відповідно до чинного законодавства України може надавати платні послуги (у тому числі медичні) будь-яким фізичним і юридичним особам, враховуючи положення цього Статуту.
2.5. Центр може бути клінічною базою вищих медичних закладів (установ, підприємств) усіх рівнів акредитації відповідно до вимог чинного законодавства України.
2.6. Центр надає медичну допомогу (медичні послуги) на підставі ліцензії на здійснення медичної практики.
Якщо для провадження певних видів діяльності, передбачених Статутом, потрібний спеціальний дозвіл, Центр повинен отримати його в порядку, визначеному чинним законодавством України та додержуватись визначених умов та правил здійснення даного виду діяльності (ліцензійних умов).
2.7. Центр має право займатися іншими видами діяльності не передбаченими в цьому Статуті та не забороненими чинним законодавством України.
РОЗДІЛ III
ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ ЦЕНТРУ
3.1. Центр має право:
- звертатися у порядку, встановленому чинним законодавством України, до центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також підприємств і організацій незалежно від форм власності та підпорядкування, для отримання інформації та матеріалів, необхідних для виконання покладених на Центр завдань;
- самостійно планувати, організовувати і здійснювати свою статутну діяльність, визначати основні напрямки свого розвитку відповідно до своїх завдань і цілей, у тому числі спрямовувати отримані від господарської діяльності кошти на утримання Центру та його матеріально-технічне забезпечення;
- укладати договори (у тому числі цивільно-правові) з підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, а також фізичними особами відповідно до чинного законодавства України;
- надавати платні медичні послуги у випадках та умовах, визначених чинним законодавством України та цим Статутом;
- встановлювати додаткові пільги для працівників Центру з питань соціального розвитку за власні кошти за рішенням загальних зборів трудового колективу;
- формувати структуру та штати в межах фонду оплати праці;
- розробляти та надавати Департаменту охорони здоров’я та обласній раді пропозиції щодо удосконалення організаційної структури та функціонування Центру;
- розробляти та затверджувати штатний розпис за погодженням Департаменту охорони здоров’я, голови обласної ради або заступника голови обласної ради (за розподілом обов’язків);
- розробляти і затверджувати перспективні та поточні плани;
- самостійно визначати напрямки використання грошових коштів у порядку, визначеному чинним законодавством України;
- запитувати та отримувати необхідну інформацію у медичних установах/підприємствах, органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування для виконання покладених на нього функцій;
- розвивати матеріально-технічну базу Центру;
- упроваджувати в свою діяльність науково-технічні досягнення сучасної технології у галузі медицини;
- за погодженням голови обласної ради або заступника голови обласної ради (за розподілом обов’язків) здійснювати нове будівництво, ремонтно-будівельні (капітальний ремонт) та будівельно-монтажні роботи;
- виконувати поточний ремонт приміщень та обладнання Центру;
- залучати підприємства, установи та організації для реалізації своїх статутних завдань, відповідно до вимог чинного законодавства України;
- співпрацювати з іншими медичними установами/підприємствами, науковими установами, юридичними особами різних форм власності та фізичними особами-підприємцями;
- брати участь у діяльності міжнародних організацій, проведенні з’їздів, семінарів, симпозіумів, конгресів тощо;
- здійснювати зовнішньоекономічну діяльність відповідно до чинного законодавства України;
- надавати консультації з питань, що належать до компетенції Центру із залученням спеціалістів медичних установ/підприємств та фахівців інших закладів за їх запитом;
- отримувати плату за надання медичної допомоги (медичних послуг), виконання робіт у порядку, визначеному чинним законодавством України;
- залучати матеріальні та фінансові ресурси в установленому порядку, отримувати гранти, дарунки та благодійні внески в межах та у порядку, визначеному чинним законодавством України;
- виступати позивачем і відповідачем у судах загальної юрисдикції;
- надавати соціальні послуги відповідно до Закону України «Про соціальні послуги»;
- здійснювати інші права, що не суперечать чинному законодавству України.
3.2. Центр зобов’язаний:
- створювати належні умови для високопродуктивної праці, забезпечувати додержання законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування;
- здійснювати бухгалтерський облік, забезпечувати фінансову та статистичну звітність згідно із чинним законодавством України;
- планувати свою діяльність щодо реалізації мети та предмету діяльності Центру з урахуванням та у межах єдиної комплексної політики в галузі охорони здоров’я;
- забезпечувати своєчасну сплату податкових та інших обов’язкових платежів з урахуванням своєї статутної діяльності та відповідно до чинного законодавства України;
- розробляти та реалізовувати кадрову політику, контролювати підвищення кваліфікації працівників Центру;
- забезпечувати додержання законодавства у сфері державних закупівель та антикорупційного законодавства;
- акумулювати власні надходження та витрачати їх з метою забезпечення діяльності Центру відповідно до чинного законодавства України та цього Статуту.
РОЗДІЛ IV
СТРУКТУРА ЦЕНТРУ
4.1. Структура Центру, порядок внутрішньої організації, сфери і напрямки діяльності структурних підрозділів Центру затверджується Директором Центру.
4.2. Функціональні обов’язки та посадові інструкції працівників Центру затверджує Директор Центру.
4.3. Штатну чисельність працівників Центру визначає Директор на підставі фінансового плану, затвердженого в установленому порядку, з урахуванням штатного розпису та необхідності створення умов для забезпечення належної доступності та якості медичної допомоги (медичних послуг).
4.4. Основними структурними підрозділами Центру є:
- приймально-діагностичне відділення;
- відділення медичної реабілітації;
- відділення паліативної допомоги.
Для надання паліативної допомоги вдома у пацієнта Центр утворює мобільну службу паліативної допомоги.
4.5. У Центрі можуть бути утворені адміністративно-управлінський відділ, господарсько-обслуговуючий та інші підрозділи (з урахуванням потреб територіальної громади в послугах з медичної реабілітації та паліативній допомозі).
4.6. Робота структурних підрозділів Центру організовується відповідно до положень про такі підрозділи, що затверджуються Директором.
4.7. Структурні підрозділи Центру у своїй діяльності підпорядковуються Директору.
4.8. Функціями приймально-діагностичного відділення є:
- прийом, реєстрація дітей;
- обробка наданих документів і подальше направлення дітей до відділень медичної реабілітації чи паліативної допомоги;
- функціональна та лабораторна діагностика;
- проведення консультацій;
- підготовка та аналіз статистичної звітності, архівація медичної та іншої документації.
4.9. Функціями відділення медичної реабілітації є:
- організація та надання послуг з медичної реабілітації;
- навчання з основ догляду за дитиною законних представників та осіб, що беруть участь у догляді за дитиною, надання їм консультацій для здійснення реабілітаційних заходів поза межами Центру;
- розробка індивідуального плану комплексної реабілітації (абілітації) та супроводження дитини мультидисциплінарною командою за участю законних представників або осіб, що беруть участь у догляді за дитиною, з обов’язковим урахуванням думки дитини, якщо вона досягла такого віку та рівня розвитку, що може її висловити.
4.10. Функціями відділення паліативної допомоги є:
- організація та надання послуг з паліативної допомоги;
- складання плану спостереження пацієнта, що потребує паліативної допомоги;
- надання консультацій, послуг з медичної реабілітації, психологічної, соціальної та духовної допомоги дітям і законним представникам дитини та особам, що беруть участь у догляді за дитиною.
4.11. Відділення паліативної допомоги складається з:
- стаціонару для перебування дітей, які потребують паліативної допомоги, разом із батьками, законним представником дитини або особою, що бере участь у догляді за дитиною;
- стаціонару для дітей, які залишились без піклування батьків, дітей, позбавлених батьківського піклування.
4.12. У складі відділення паліативної допомоги функціонує мобільна служба паліативної допомоги.
4.13. Склад мультидисциплінарних команд, які надають медичну допомогу (медичні послуги), затверджується Директором Центру.
РОЗДІЛ V
УМОВИ ПРИЙМАННЯ, ВИБУТТЯ ТА ПОРЯДОК НАДАННЯ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ (МЕДИЧНИХ ПОСЛУГ) ЦЕНТРОМ
5.1. Центр має право безпосередньо надавати лише ті види медичної допомоги (медичних послуг), що дозволені йому на підставі відповідної ліцензії та результатів державної акредитації.
5.2. У разі, коли особа, яка звернулася до Центру, потребує медичної допомоги (медичних послуг), що не можуть бути надані безпосередньо Центром, останній зобов’язаний направити таку особу до іншого підприємства або установи охорони здоров’я (далі за текстом – заклад охорони здоров’я) або фахівця, який може забезпечити надання відповідних послуг.
5.3. Підставою для надання медичної допомоги (медичних послуг) Центром є стан здоров’я особи та необхідність надання таких послуг, підтверджена наявністю в конкретної особи відповідних медичних показань. Центр не має права відмовляти у наданні медичної допомоги (медичних послуг) будь-якій особі через те, що постійне місце її проживання знаходиться поза межами Харківської області чи з огляду на інші, не пов’язані зі станом здоров’я обставини.
5.4. Черговість доступу осіб, які звернулися до Центру за наданням медичної допомоги (медичних послуг), визначається виключно медичними критеріями та терміновістю потреби надання медичної допомоги (медичних послуг), що ґрунтуються на оцінці ступеню загрози життю та здоров’ю конкретної особи.
5.5. У разі виникнення потреби в наданні дитині екстреної медичної допомоги, наявності показань до екстреної госпіталізації Центр здійснює виклик екстреної медичної допомоги.
5.6. Під час надання медичної допомоги (медичних послуг) Центр має забезпечувати дотримання пов’язаних з наданням медичної допомоги (медичних послуг) особистих немайнових прав особи, визначених чинним законодавством України.
5.7. Паліативна допомога та медична реабілітація надаються у формах: цілодобовій, денній, амбулаторній та мобільній.
5.8. У Центрі створюються умови для індивідуальної та групової роботи із батьками, законними представниками дітей або особами, що беруть участь у догляді за дитиною.
5.9. Центр забезпечує перебування в одній кімнаті не більш як двох дітей для проходження медичної реабілітації та однієї дитини для отримання паліативної допомоги, із батьками, законними представниками дитини або особою, що бере участь у догляді за дитиною (при облаштуванні приміщень має бути враховано вік, стать, стан здоров’я та потреби дітей і їх сімей).
5.10. Центр розміщено в будівлі і приміщеннях, що облаштовані з урахуванням потреб осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, згідно із вимогами відповідних державних будівельних норм, стандартів і правил, відповідають санітарно-гігієнічним, протипожежним вимогам, техніці безпеки.
5.11. У відділення медичної реабілітації Центру можуть прийматись діти віком до 18 років. Діти віком до 14 років влаштовуються у Центр лише у супроводі одного із батьків, законних представників дитини або осіб, що беруть участь у догляді за дитиною.
5.12. Строк перебування дитини, яка потребує медичної реабілітації, визначається з урахуванням запланованого комплексу реабілітаційних заходів і встановлюється для кожної дитини згідно із індивідуальним планом комплексної реабілітації (абілітації) тривалістю не більше 45 календарних днів. Зазначений індивідуальний план може складатися з кількох курсів. У разі потреби визначаються реабілітаційні заходи, що будуть здійснюватися за місцем проживання дитини.
5.13. У відділення паліативної допомоги Центру можуть бути влаштовані діти віком до 18 років. Строк перебування дитини, яка потребує паліативної допомоги, є індивідуальним, залежить від стану здоров’я та юридичного статусу дитини.
5.14. Медична реабілітація та паліативна допомога в Центрі надається членами мультидисциплінарної команди за участю батьків, законних представників дитини або осіб, що беруть участь у догляді за дитиною, та з обов’язковим урахуванням думки дитини, якщо вона досягла такого віку та рівня розвитку, що може її висловити.
5.15. Курс медичної реабілітації або паліативної допомоги може бути поєднаний з наданням соціальної послуги з тимчасового відпочинку для батьків, законних представників або осіб, що беруть участь у догляді за дитиною, шляхом тимчасового влаштування дитини до стаціонарного відділення цілодобового перебування без супроводу батьків або осіб, що беруть участь у догляді за дитиною.
5.16. У разі коли дитина після виписки з відділення паліативної допомоги потребує продовження прийому наркотичних (психотропних) лікарських засобів, на її ім’я виписується відповідний рецепт.
5.17. У разі смерті дитини, якій надавалася паліативна допомога чи медична реабілітація, працівник Центру повідомляє про це батьків, законних представників або осіб, що беруть участь у догляді за дитиною.
5.18. Умови приймання, перебування, вибуття та порядок надання медичної допомоги (медичних послуг) Центром дітям, які залишились без батьківського піклування, дітям-сиротам, дітям, позбавлених батьківського піклування та дітям, які перебувають у складних життєвих обставинах, визначаються Положенням, що розроблений відповідно до Положення про центр медичної реабілітації та паліативної допомоги дітям, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.07.2019 № 675, та затвердженим Директором Центру з урахуванням, що:
- діти, які залишились без батьківського піклування, діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування та діти, які перебувають у складних життєвих обставинах, які потребують медичної реабілітації чи паліативної допомоги, влаштовуються до Центру за направленням сімейного лікаря або педіатра та зверненням законного представника дитини та/або за рішенням органу опіки та піклування;
- у разі коли до Центру влаштовуються діти, які залишились без батьківського піклування, діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, за зверненням опікуна чи піклувальника, одного з прийомних батьків, батьків-вихователів дитячого будинку сімейного типу, до звернення додається копія рішення органу опіки та піклування про влаштування дитини у відповідну сім’ю;
- за направленням служби у справах дітей до Центру можуть влаштовуватися діти, які залишились без батьківського піклування, діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, не мають законних представників і потребують медичної реабілітації або паліативної допомоги, на строк надання медичної допомоги.
5.19. Діти, які залишились без батьківського піклування, діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, які перебувають у таких формах влаштування, як опіка, піклування, прийомна сім’я, дитячий будинок сімейного типу, перебувають в Центрі в супроводі законного представника або особи, що бере участь у догляді за дитиною.
5.20. У разі коли в Центр влаштовуються діти, які залишились без батьківського піклування, діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування та діти, які перебувають у складних життєвих обставинах, які не перебувають у таких формах влаштування, як опіка, піклування, прийомна сім’я, дитячий будинок сімейного типу, служба у справах дітей (за місцем походження дитини) передає до Центру особову справу дитини, сформовану відповідно до пункту 37 Порядку провадження органами опіки та піклування діяльності, пов’язаної із захистом прав дитини, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.09.2008 № 866. Особова справа дитини повертається після виписки дитини із Центру її законному представнику, до закладу, в якому вона проживала (перебувала), або передається до органу опіки та піклування.
5.21. Влаштування дітей, які залишились без батьківського піклування, дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування та дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, проводиться на підставі таких документів:
- розпорядження районної державної адміністрації або рішення міської, сільської, селищної ради за місцем походження дитини, із вказівкою про закріплення житла і документи, підготовлені службою у справах дітей;
- свідоцтва про народження дитини;
- довідки про присвоєння ідентифікаційного номера;
- акта про дитину покинуту в пологовому будинку або іншому закладі охорони здоров'я, або яку відмовилися забрати батьки чи інші родичі, про підкинуту чи знайдену дитину;
- рішення про надання дитині статусу дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування;
- відомостей про батьків (документи, які підтверджують відсутність батьків або неможливість виконання ними своїх обов’язків);
- відомостей про наявність і місце проживання братів і сестер, інших близьких родичів;
- опису майна;
- у разі наявності рухомого або нерухомого майна – документів або засвідчених в установленому порядку їх копії, які підтверджують право власності дитини на це майно або право користування цим майном чи його часткою;
- акта обстеження житлово-побутових умов у разі наявності житла або права на користування житловою площею;
- довідки про отримання батьками державної допомоги;
- свідоцтва про смерть батьків, рішення суду про позбавлення батьківських прав чи відібрання дитини від батьків, вироку суду;
- довідки про батьків та близьких родичів (дідусь, бабуся, брати, сестри);
- ощадної книжки дитини або договору про відкриття рахунка в установі банку (у разі наявності);
- направлення/путівки;
- заяви про тимчасове влаштування дитини до Центру від одного або обох батьків, або особи, яка їх замінює;
- виписки з історії розвитку дитини (Ф-112/о) та/або медичної карти стаціонарного хворого (Ф-003/о );
- даних лабораторних аналізів на предмет наявності венеричних захворювань, загальні аналізи крові, сечі за давністю не більше місяця;
- даних бактеріологічних досліджень на наявність дифтерійної палички, збудників гострих кишкових інфекцій, аналіз калу на паразитарні захворювання та інші (за епідеміологічними показами) за давністю не більше 3 днів від дня отримання результату дослідження;
- даних лабораторного дослідження на наявність ВІЛ/СНІД;
- довідки про відсутність контакту з інфекційними хворими.
5.22. Умови перебування дітей, які залишились без батьківського піклування, дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування та дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах:
- на кожну дитину, прийняту до Центру оформлюється історія розвитку дитини (Ф-112-0);
- усі дані про дітей реєструються у журналі обліку приймання дітей до Центру (форма 121/о). Сторінки журналу обліку приймання дітей до Центру нумеруються, журнал прошнуровується, скріплюється печаткою і після його закінчення зберігається в архіві;
- супровідна медична документація на дитину, яка прийнята до Центру, зберігається в індивідуальному пакеті протягом всього часу перебування дитини в Центрі та додається до історії розвитку дитини;
- під час тимчасового перебування дітей у лікувально-профілактичних закладах на лікуванні чи обстеженні, діти не вважаються такими, що вибули з Центру;
- адміністрація Центру виконує обов'язки опікуна по відношенню до дітей, яким органами опіки опікуни не призначені;
- адміністрація Центру сприяє, щоб дітям, які залишились без батьківського піклування, дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування та дітям, які перебувають у складних життєвих обставинах, були своєчасно відкриті банківські рахунки, оформлені документи про інвалідність, про призначення пенсії або соціальної державної допомоги, а також у разі необхідності оформлена/переоформлена державна допомога по народженню дитини.
5.23. Діти, які залишились без батьківського піклування, діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування та діти, які перебувають у складних життєвих обставинах, виписуються із Центру:
- після закінчення курсу лікування та повертаються на виховання до законних представників або до закладу, в якому вони проживали (перебували) до влаштування у Центр, або передаються до органу опіки та піклування;
- при поверненні їх у сім'ю на підставі рішення або розпорядження органу опіки та піклування, або по закінченню терміну дій рішення або розпорядження про влаштування;
- при переведенні в заклади Міністерства освіти і науки України або Міністерства соціальної політики України за рішенням або розпорядженням місцевого органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування;
- у випадку усиновлення на підставі рішення суду;
- у випадку передачі під опіку на підставі рішення або розпорядження органу опіки та піклування або рішення суду;
- у випадку передачі до прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу на підставі рішення або розпорядження органу опіки та піклування.
5.24. Подовження терміну перебування в Центрі дітей, які залишились без батьківського піклування, дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування та дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, здійснюється за рішенням або розпорядженням місцевого органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.
5.25. Метою захисту прав та інтересів дітей у випадках необґрунтованої відмови батьків або осіб, які їх замінюють, забрати дитину по закінченні терміну перебування, Центр має право подати позов до суду про позбавлення їх батьківських прав.
5.26. При переведенні дитини з Центру у заклади системи Міністерства освіти і науки України або Міністерства соціальної політики України передаються оригінали всієї документації, які є у особовій справі дитини.
5.27. Передавання дітей на усиновлення здійснюється згідно із чинним законодавством України, при цьому в журнал і обліку приймання дітей (Ф-121-0) Директором Центру робиться позначка про передання дитини. Всі відомості про усиновлення вносяться до журналу обліку усиновлених дітей.
5.28. У разі смерті дітей, які залишились без батьківського піклування, дітей-сирот, дітей, позбавлених батьківського піклування та дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, реєстрація смерті здійснюється адміністрацією Центру.
РОЗДІЛ VІ
МАЙНО ТА КОШТИ ЦЕНТРУ
6.1. Майно Центру складають виробничі і невиробничі фонди, а також інші цінності, вартість яких відображається в самостійному балансі Центру.
6.2. Майно Центру є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області і закріплено за ним на праві оперативного управління.
6.3. Центр на праві оперативного управління користується зазначеним майном, відповідно до чинного законодавства України.
6.4. Для забезпечення статутної діяльності Центра створений статутний капітал у розмірі 7 500,00 (сім тисяч п’ятсот) гривень.
Обласна рада вправі приймати рішення щодо зміни до розміру статутного капіталу.
Рішення щодо зміни розміру статутного капіталу набувають чинності з моменту реєстрації відповідних змін до Статуту.
6.5. Центр з дозволу Харківської обласної ради має право: списувати, передавати з балансу на баланс у межах спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області майно Центру та здавати в оренду вільні площі відповідно до вимог чинного законодавства України, згідно із порядками, встановленими Харківською обласною радою.
6.6. Джерелами формування майна та коштів Центру є:
- майно, передане Центру відповідно до рішення про його створення;
- кошти обласного бюджету;
- субвенції з бюджетів різних рівнів;
- кошти, отримані від основної (Договір про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з Національною службою здоров'я України) та допоміжної діяльності;
- цільові кошти;
- кредити банків;
- страхові внески;
- надходження від надання платних послуг, а також надання послуг підприємствам, установам та організаціям за договорами відповідно до чинного законодавства України;
- добровільні внески підприємств, установ, організацій, благодійних фондів і приватних осіб, іноземних осіб у вигляді грошових і матеріальних цінностей;
- кошти, одержані за програмами державно-приватного партнерства;
- кошти, що отримані за іншими правочинами, у тому числі від проведення клінічних випробувань лікарських засобів;
- інші джерела, не заборонені чинним законодавством України.
6.7. Вилучення майна Центру може мати місце лише у випадках, передбачених чинним законодавством України.
6.8. Центр може отримувати кошти з державних та місцевих програм, субвенцій, договорів про медичне обслуговування населення, укладених із головними розпорядниками бюджетних коштів та з інших джерел, передбачених цим Статутом та чинним законодавством України.
6.9. Центр має право отримувати фінансову підтримку з обласного бюджету.
6.10. Основним плановим документом є фінансовий план Центру, який надає повноваження Центру щодо отримання доходів і здійснення видатків, визначає обсяг і спрямування коштів для виконання Центром своїх завдань та досягнення цілей, визначених на рік.
6.11. Порядок складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання фінансового плану визначені чинним законодавством України.
6.12. Доходи (прибутки) отримані під час діяльності Центру використовуються виключно для фінансування видатків на його утримання, реалізації мети та напрямів діяльності.
Забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) Центру або їх частини серед засновників (учасників), працівників Центру (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.
6.13. Центр забезпечує своєчасну сплату податків та інших відрахувань згідно із чинним законодавством України.
РОЗДІЛ VIІ
ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ ЦЕНТРОМ
7.1. Поточне керівництво (оперативне управління) Центром здійснює керівник Центру – Директор, який призначається на посаду на умовах контракту за конкурсом та звільняється з посади рішеннями Харківської обласної ради в установленому порядку.
Директор повинен відповідати кваліфікаційним вимогам, встановленим Міністерством охорони здоров’я України.
Строк найму, права, обов’язки і відповідальність Директора, умови його матеріального забезпечення, інші умови найму визначаються контрактом, укладеним із обласною радою.
7.2. Директор несе персональну відповідальність за фінансово-господарську діяльність Центру і виконання своїх функцій.
7.3. За належне надання Центром медичних послуг (медичної допомоги) відповідає заступник Директора за розподілом обов’язків або медичний директор (медичні директори за лікувальними напрямками).
7.4. Директор Центру:
- діє без довіреності від імені Центру, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, судових та правоохоронних органах, інших органах, у відносинах з іншими юридичними та фізичними особами;
- підписує від його імені документи та видає довіреності і делегує право підпису документів іншим посадовим особам Центру;
- укладає договори, відкриває в територіальному управлінні Державної казначейської служби України у Харківській області та установах банків поточні та інші рахунки;
- самостійно вирішує питання діяльності Центру за винятком тих, що віднесені чинним законодавством України та цим Статутом до компетенції Харківської обласної ради та Департаменту охорони здоров’я;
- організує роботу Центру щодо надання медичної допомоги (медичних послуг) згідно із вимогами нормативно-правових актів;
- несе відповідальність за: формування та виконання фінансового плану і плану розвитку Центру; результатів господарської діяльності Центру; виконання показників ефективності діяльності Центру, якості послуг, що надаються Центром; використання наданого на праві оперативного управління Центру майна спільної власності територіальних громад, сіл, селищ, міст області; використання доходу, отриманого в результаті діяльності Центру;
- користується майном Центру та розпоряджається коштами Центру відповідно до чинного законодавства України та цього Статуту;
- проводить планово-фінансову діяльність, у тому числі формування і використання по кошторису фондів економічного і соціального розвитку, матеріального стимулювання;
- у межах своєї компетенції видає накази, дає вказівки, обов’язкові для всіх підрозділів та працівників Центру;
- у строки і в порядку, встановленому чинним законодавством України, повідомляє відповідні органи про будь-які зміни в даних про Центр, внесення яких до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є обов’язковим;
- подає в установленому порядку Харківській обласній раді та Департаменту охорони здоров’я квартальну, річну фінансову та іншу звітність Центру, інформацію про рух основних засобів, звіт про оренду майна, а також інформацію про наявність вільних площ, придатних для надання в оренду;
- приймає рішення про призначення на посаду та звільнення з посади своїх заступників, медичного директора (медичних директорів за лікувальними напрямками), головного бухгалтера Центру, керівників структурних підрозділів, інших працівників Центру, а також інші рішення, передбачені чинним законодавством України про працю в сфері трудових відносин, укладає трудові договори з працівниками Центру;
- створює умови підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників згідно із затвердженим в установленому порядку штатним розписом;
- затверджує штатний розпис Центру за погодженням із Департаментом охорони здоров’я та головою або заступником голови Харківської обласної ради (за розподілом обов’язків);
- здійснює проведення оперативних нарад зі своїми заступниками, медичним директором (медичними директорами за лікувальними напрямками), завідуючими відділеннями, головною і старшими медичними сестрами;
- доводить до відома працівників Центру накази, розпорядження, вказівки органів центральної виконавчої влади, Департаменту охорони здоров’я, Харківської обласної ради та інших керівних органів і забезпечує їх виконання;
- вживає заходи щодо своєчасної та в повному обсязі виплати заробітної плати, а також передбачених чинним законодавством України податків, зборів та інших обов’язкових платежів;
- здійснює організаційно-технічне забезпечення комісії по трудовим спорам;
- здійснює контроль за дотриманням надання платних послуг Центром;
- вирішує інші питання, віднесені до компетенції Директора Центру згідно із чинним законодавством України, цим Статутом та укладеним контрактом.
7.5. Директор Центру забезпечує:
- проведення господарської некомерційної діяльності, у тому числі своєчасне матеріально-технічне постачання, оснащення сучасною апаратурою, своєчасне проведення поточного капітального ремонту основних фондів у встановлені терміни;
- проведення планово-фінансової діяльності, формування і використання по кошторису фондів економічного і соціального розвитку, матеріального стимулювання;
- ведення затвердженої медичної документації, представлення оперативної інформації, затвердженою статистичною звітністю;
- ефективне використання та збереження закріпленого за Центром на праві оперативного управління майна;
- контроль за веденням та зберіганням медичної та іншої документації;
- проведення колективних переговорів, укладення колективного договору в порядку, визначеному законодавством України;
- облік результатів роботи персоналу по контрольних цифрах планування;
- внесення подання до трудового колективу про затвердження Правил внутрішнього трудового розпорядку Центру;
- дотримання в Центрі вимог законодавства про охорону праці, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм і правил, створення належних умов праці;
- затвердження положення про структурні підрозділи Центру, інші положення та порядки, що мають системний характер, зокрема: - положення про преміювання працівників за підсумками роботи Центру; - порядок надходження і використання коштів, отриманих як благодійні внески, гранти та дарунки;
- порядок приймання, зберігання, відпуску та обліку лікарських засобів та медичних виробів;
- затвердження інструкції з діловодства, посадових інструкцій працівників Центру.
7.6. Директор Центру у разі виробничої необхідності має право придбавати лікарські засоби, обладнання та інші матеріали, необхідні для забезпечення роботи Центру у приватних підприємствах, фірмах, товариствах у встановленому чинним законодавством України порядку.
7.7. Директор Центру веде прийом відвідувачів.
7.8. Директор Центру, у разі наявності відповідної освіти та кваліфікації, може здійснювати медичну практику в Центрі за погодженням із головою обласної ради або заступника голови обласної ради (за розподілом обов’язків).
7.9. У порядку, визначеному чинним законодавством України, Директор Центру несе відповідальність за: збитки, завдані Центру з його вини; ненадання бухгалтерської та статистичної звітності контролюючим державним органам, обласній раді; надання спотвореної або недостовірної інформації щодо фінансово-господарської та лікувальної діяльності Центру; порушення чинного законодавства України.
7.10. За неналежне надання Центром медичних послуг (медичної допомоги) несе відповідальність медичний директор (медичні директори за лікувальними напрямками).
Медичний директор (медичні директори за лікувальними напрямками) призначається (призначаються) на посаду та звільняється (звільняються) з посади наказом Директора Центру.
Права та обов’язки медичного директора (медичних директорів за лікувальними напрямками) визначаються у посадовій інструкції.
7.11. Медичний директор (медичний директор за лікувальним напрямком, визначений наказом Директора) є керівником медичної служби цивільної оборони Центру.
Медичний директор (медичний директор за лікувальним напрямком, визначений наказом Директора) призначає та затверджує склад Медичної ради Центру.
7.12. З метою сприяння діяльності Центру може утворюватися Опікунська рада, до складу якої (за їхньою згодою) включаються благодійники, представники громадськості та громадських об’єднань, благодійних, релігійних організацій, органів місцевого самоврядування, засобів масової інформації, волонтери та інші.
Рішення про створення Опікунської ради та положення про неї затверджуються наказом Директора Центру.
7.13. Для розгляду питання, зокрема, щодо дотримання прав та забезпечення безпеки пацієнтів, додержання вимог чинного законодавства України при здійсненні медичного обслуговування населення Центром, фінансово-господарської діяльності в Центрі створюється Наглядова рада.
Рішення про створення Наглядової ради Центру приймає Харківська обласна рада.
7.14. Директор Центру та головний бухгалтер несуть персональну відповідальність за додержання порядку ведення і достовірність обліку та статистичної звітності у встановленому чинним законодавством України порядку.
7.15. У разі відсутності Директора Центру або неможливості виконувати свої обов’язки з інших причин, його обов’язки можуть виконувати заступник директора або медичний директор (медичний директор за лікувальним напрямком) чи інша особа згідно із функціональними (посадовими) обов’язками або за наказом Директора Центру.
7.16. Директор Центру є керівником трудового колективу, який забезпечує функціонування структурних підрозділів (філій), а також взаємодію з первинною профспілковою організацією Центру.
РОЗДІЛ VIIІ
ПОВНОВАЖЕННЯ ТРУДОВОГО КОЛЕКТИВУ ЦЕНТРУ
8.1. Трудовий колектив Центру складають громадяни, які своєю працею приймають участь в його діяльності.
8.2. Повноваження трудового колективу Центру реалізуються загальними зборами (конференцією) через їх виборні органи.
8.3. У Центрі може створюватися первинна профспілкова організація, яка представляє інтереси своїх членів та захищає їх трудові, соціально-економічні права та інтереси. Діяльність первинної профспілкової організації регламентується чинним законодавством України та Положенням про первинну профспілкову організацію Підприємства, ухваленим на загальних зборах (конференції) трудового колективу.
8.4. Між адміністрацією і трудовим колективом (уповноваженим ним органом) укладається колективний договір, який не повинен суперечити законодавству України.
8.5. Колективним договором регулюються виробничі, трудові і економічні відносини трудового колективу з адміністрацією Центру, питання охорони праці та соціального розвитку.
8.6. Сторони, які уклали колективний договір, не менше одного разу на рік, звітують про його виконання на загальних зборах (конференції) трудового колективу.
8.7. Розбіжності, які виникають при укладанні або виконанні колективного договору, вирішуються в порядку, встановленому чинним законодавством України.
РОЗДІЛ ІХ
фінансово-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ЦЕНТРУ
9.1. Центр є самостійним при здійсненні господарської некомерційної діяльності.
9.2. Центр у своїй діяльності визначає розвиток, виходячи з потреби населення, закладів охорони здоров’я в його послугах, планів Департаменту охорони здоров'я.
9.3. Головними критеріями ефективності господарської некомерційної діяльності Центру є виконання його фінансового плану та зобов’язань, встановлених договорами про надання Центром медичної допомоги (медичних послуг).
9.4. Якщо по завершенню фінансового року після здійснення всіх витрат на забезпечення надання медичної допомоги (медичних послуг) згідно із договорами про надання таких послуг, покриття матеріально-технічних і прирівняних до них витрат, витрат на оплату праці, оплату відсотків по кредитах банків, сплати податків та інших обов’язкових платежів у розпорядженні Центру є залишок коштів, то ці кошти зараховуються до резервного фонду Центру, який має бути розміщений на спеціальному цільовому рахунку Центру. До цього резервного фонду також зараховуються кошти, що передаються Центру у вигляді добровільних благодійних пожертв та гуманітарної допомоги.
9.5. Кошти резервного фонду можуть бути використані тільки для розвитку людських та матеріально-технічних ресурсів Центру з метою поліпшення якості медичних послуг, надання яких згідно із розділом 2 цього Статуту складає мету і предмет діяльності Центру, та на покриття фінансового дефіциту, що утворився протягом попереднього звітного періоду.
9.6. Для покриття дефіциту фінансових ресурсів Центр має право взяти банківську позику, використати кошти резервного фонду або отримати додаткові кошти або фінансову підтримку з обласного бюджету.
9.7. Рішення про використання коштів резервного фонду для покриття фінансового дефіциту Центру може бути прийняте тільки обласною радою за поданням Департаменту охорони здоров’я на основі відповідної пропозиції (обґрунтуванням) Директора Центру.
9.8. Центр має право отримувати плату за надання послуг, виконання робіт у порядку, визначеному чинним законодавством України, залучати матеріальні та фінансові ресурси в установленому порядку, отримувати гранти, дарунки та благодійні внески в межах та у порядку, визначеному чинним законодавством для бюджетних установ.
9.9. Центр зобов’язаний приймати та виконувати доведені до нього в установленому чинним законодавством України порядку державні замовлення та замовлення Департаменту охорони здоров’я, враховувати їх при формуванні фінансового плану, визначенні перспектив економічного і соціального розвитку та виборі контрагентів, а також складати і виконувати фінансовий план (річний та з поквартальною розбивкою) на кожен наступний рік.
9.10. Планування господарської некомерційної діяльності здійснюється Центром шляхом складання річних фінансових планів у порядку та за формою, що визначені обласною радою та чинним законодавством України.
9.11. Директор зобов’язаний спрямовувати діяльність Центру на виконання річного фінансового плану з метою одержання запланованих сум доходів, не припускаючись при цьому витрат невиробничого характеру, не передбачених річним фінансовим планом.
9.12. Вартість робіт та послуг, що здійснюються Центром, встановлюються відповідно до чинного законодавства України.
9.13. Відносини Центру з іншими установами, організаціями у всіх сферах діяльності здійснює на основі договорів.
9.14. Для досягнення своєї мети і рішення поставлених завдань Центр має право:
– укладати від свого імені різного роду цивільно-правові договори, виступати позивачем і бути відповідачем у судах загальної юрисдикції;
– звертатися до судів різної юрисдикції;
– здійснювати інші права, що не суперечать чинному законодавству України.
9.15. Для закупівель товарів, робіт, послуг Центр застосовує процедури закупівель, визначені чинним законодавством України.
9.16. Для здійснення господарської, некомерційної діяльності Центр залучає і використовує матеріально-технічні, фінансові, трудові та інші ресурси, використання яких не заборонено чинним законодавством України.
9.17. Центр самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і затверджує штатний розпис за погодженням Департаменту охорони здоров’я та голови обласної ради або заступника голови обласної ради (за розподілом обов’язків).
9.18. Режим роботи Центру визначає адміністрація Центру за погодженням з трудовим колективом Центру та повідомленням Департаменту охорони здоров’я та обласної ради.
9.19. У надзвичайних умовах Центр працює згідно планів цивільної оборони Центру, органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, Департаменту охорони здоров’я.
9.20. Центр провадить зовнішньоекономічну діяльність у відповідності до чинного законодавства України.
РОЗДІЛ Х
ЗВІТНІСТЬ ТА ПЕРЕВІРКА ДІЯЛЬНОСТІ ЦЕНТРУ
10.1. Центр здійснює бухгалтерський облік, веде фінансову та статистичну звітність у встановленому чинним законодавством України порядку.
10.2. Центр щоквартально надає Харківській обласній раді та Департаменту охорони здоров’я звіт про підсумки своєї господарської некомерційної діяльності.
10.3. Центр щомісячно надає Харківській обласній раді інформацію про нарахування та перерахування плати за оренду майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області, що знаходиться в оперативному управлінні Центру, за встановленою формою.
10.4. Центр щоквартально надає інформацію про орендарів, яким передано в оренду майно спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Харківської області, за встановленою формою.
10.5. Обласна рада має право проводити планові та позапланові перевірки ефективності використання майна, закріпленого за Центром на праві оперативного управління, та виконання керівником умов контракту.
10.6. Контроль за окремими сторонами діяльності Центру здійснюють державні контролюючі органи, на які покладено нагляд за фінансово-економічною, господарською та трудовою діяльністю у відповідності з чинним законодавством України.
10.7. Контроль якості надання медичної допомоги в Центрі здійснюється шляхом експертизи відповідності якості надання медичної допомоги міжнародним принципам доказової медицини, вимогам галузевим стандартам в сфері охорони здоров’я та чинним законодавством України.
10.8. Посадові особи органів виконавчої влади та місцевого самоврядування можуть давати Центру вказівки у межах своїх повноважень.
РОЗДІЛ XІ
ПОРЯДОК ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО СТАТУТУ ЦЕНТРУ
11.1. Зміни до Статуту здійснюються шляхом викладання його у новій редакції та вносяться за тією ж процедурою, за якою затверджувався і сам Статут.
11.2. Ці зміни набувають чинності з моменту державної реєстрації Статуту в новій редакції.
РОЗДІЛ ХІІ
ПРИПИНЕННЯ ЦЕНТРУ
12.1. Припинення Центру здійснюється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення чи перетворення) або ліквідації у порядку, встановленому чинним законодавством України.
12.2. Припинення Центру проводиться за рішенням обласної ради (уповноваженого органу) або за рішенням суду.
12.3. У разі припинення Центру (ліквідації злиття, поділу, приєднання або перетворення) усі активи Центру передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховуються до доходу бюджету відповідно до законодавства України.
12.4. У разі припинення Центру працівникам, що звільняються, гарантується дотримання їх прав і інтересів відповідно до трудового законодавства України.
12.5. Припинення Центру здійснюється з моменту внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.