ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення обласної ради
від 14 лютого 2023 року № 528-VIII
(XV сесія VIII скликання)
РЕГІОНАЛЬНА КОМПЛЕКСНА ПРОГРАМА ІНВЕСТУВАННЯ В ЖИТЛОВЕ
БУДІВНИЦТВО У ХАРКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
«ВЛАСНИЙ ДІМ»
НА 2023-2027 РОКИ
м. Харків
2023 рік
ПАСПОРТ
РЕГІОНАЛЬНОЇ КОМПЛЕКСНОЇ ПРОГРАМИ
ІНВЕСТУВАННЯ В ЖИТЛОВЕ БУДІВНИЦТВО У ХАРКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ «ВЛАСНИЙ ДІМ» НА 2023-2027 РОКИ
1 |
Ініціатор розроблення Програми |
Депутат Харківської обласної ради Гладкоскок С.А. |
2 |
Нормативно-правові підстави розроблення Програми |
відповідно до Указу Президента України від 27.03.1998 № 222/98 «Про заходи щодо підтримки індивідуального житлового будівництва на селі» |
3 |
Розробники Програми |
Постійна комісія обласної ради з питань аграрної політики, земельних відносин та соціального розвитку села |
4 |
Співрозробники Програми |
КП «Харківський обласний фонд підтримки індивідуального житлового будівництва на селі» |
5 |
Відповідальний виконавець Програми |
Департамент агропромислового розвитку Харківської обласної державної (військової) адміністрації |
6 |
Виконавець |
КП «Харківський обласний фонд підтримки індивідуального житлового будівництва на селі» |
7 |
Учасники (співвиконавці) Програми |
Департамент агропромислового розвитку Харківської обласної державної (військової) адміністрації, Департамент архітектури та містобудування Харківської обласної державної (військової) адміністрації, КП «Харківський обласний фонд підтримки індивідуального житлового будівництва на селі», об’єднані територіальні громади |
8 |
Терміни реалізації Програми |
2023 – 2027 роки |
8.1 |
Етапи виконання Програми |
І етап - 2023-2024 роки; II етап -2025- 2027 роки |
9 |
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, всього: |
5 000,0 тис. грн |
в тому числі: |
|
|
9.1 |
- із державного бюджету |
2 500, 0 тис. грн |
- із обласного бюджету |
1 150,0 тис. грн |
|
- із бюджетів територіальних громад |
1 150,0 тис. грн
|
|
9.2. |
інші джерела |
4 000,0 тис. грн |
1. Загальні положення
Регіональна комплексна програма інвестування в житлове будівництво у Харківській області «Власний дім» на 2023 - 2027 роки (далі – Програма) розроблена відповідно до Указу Президента України від 27.03.1998 № 222/98 «Про заходи щодо підтримки індивідуального житлового будівництва на селі», постанов Кабінету Міністрів України від 03.08.1998 № 1211 «Про затвердження Положення про порядок формування і використання коштів фондів підтримки індивідуального житлового будівництва на селі», від 05.10.1998 р. № 1597 «Про затвердження Правил надання довгострокових кредитів індивідуальним забудовникам житла на селі», а також відповідно до вимог Бюджетного кодексу України, законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про місцеві державні адміністрації», «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України», Стратегії розвитку Харківської області на 2021- 2027 роки, з урахуванням вимог нормативно-правових актів з питань складання документів, пов’язаних із виконанням бюджету, та відповідає загальним цілям розвитку, відновлення та відбудови конкурентоспроможного регіону і стабілізації соціально-економічного стану Харківської області в цілому.
2. Проблеми, на розв’язання яких спрямована Програма
В умовах воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24.02.2022 № 61/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», значна частина сільського житлового фонду та об’єктів соціально-побутового призначення зруйнована та не відповідає сучасним вимогам. Рівень інженерного та технологічного забезпечення (енергозабезпечення, телефонізації, газифікації, забезпечення питною водою, наявність якісних доріг та благоустрій, Інтернет) існуючого житлового та нежитлового фонду в Харківському регіоні залишається досить низьким, головним чином, через відсутність у селян необхідних грошових заощаджень.
Значна частина сільського житлового фонду та об’єктів соціально-побутового призначення в цілому не відповідає сучасним вимогам через зношеність, застарілість архітектурно-планувальних рішень, низький рівень інженерної оснащеності та численні пошкодження та руйнування внаслідок активних воєнних дій на території нашого регіону.
Через низьку платоспроможність сільського населення, незначний рівень заробітної плати в сільському господарстві та соціальній сфері села, а в умовах воєнного стану зниження економічної спроможності громад, де працює більшість сільських жителів, виникає проблема неможливості у переважної більшості сільського населення самостійно покращити свої житлово-побутові умови, а відтак створюються неприйнятні умови проживання населення у сільській місцевості.
Велика частка мешканців села виїздить до міст і за кордон у пошуках роботи та в умови з вищими стандартами проживання, що загострює проблему забезпеченості сільського господарства кваліфікованими робочими кадрами та висококваліфікованими спеціалістами сфери охорони здоров’я, освіти тощо.
Харківщина є однією із найпотужніших областей країни, тому швидке та ефективне повернення регіону до стабільного економічно-соціального стану є вкрай важливим для України. Створення належних соціально-побутових умов для сільського населення – одне з найактуальніших завдань подальшого соціально-економічного і аграрного-промислового розвитку та відновлення села, а також для забезпечення надійних сприятливих умов для динамічного росту інвестицій в регіон.
Аналіз (статистичні дані Харківської обласної воєнної адміністрації) стану населених пунктів і житлового фонду області, в тому числі деокупованих територій, свідчить про те, що мешканці Харківської області гостро потребують фінансової підтримки для відновлення та розбудови територій області в усіх галузях і напрямках: будівництво, придбання житла, модернізація інженерних мереж, розвиток підсобного та присадибного господарства, малого та середнього підприємництва, фермерства тощо.
Станом на 02.01.2023 р., у місті Харкові та населених пунктах Харківського регіону, в тому числі на деокупованих територіях, зафіксовано 15035 пошкоджених об’єктів, більше ніж 30% (5410 шт.) з яких - це індивідуальні житлові будинки (приватні садибі). Велика кількість людей втратили житло і наразі не мають економічної та фінансової спроможності власноруч вирішити житлові проблеми.
Враховуючи критичну ситуацію у сфері забезпечення житлом і нежитлової забудови внаслідок агресії російської федерації на території Харківської області, з метою оперативного залучення коштів для надання довгострокових пільгових кредитів для будівництва житлового та нежитлового фонду, сталого росту інвестицій та врегулювання соціально-економічних відносин і реалізації конституційних прав сільського населення області, пріоритетними напрямками реалізації Програми обрано:
1. Реалізацію Державної стратегії регіонального розвитку, яка спрямована на економічне та територіальне зростання регіонів.
2. Підтримку та збільшення обсягів індивідуального житлового будівництва на селі.
3. Ефективне поліпшення житлових та побутових умов мешканців Харківської області.
4. Забезпечення житлом військовослужбовців, учасників бойових дій та прирівняних до них осіб, військовослужбовців, які стали особами з інвалідністю внаслідок бойових дій, їхніх сімей, учасників АТО та громадян України, які вимушено покинули свої домівки або взагалі їх втратили та набули статусу «Внутрішньо переміщені особи» (надалі Переселенці), дітей-сиріт, молодих, малозабезпечених та багатодітних сімей.
5. Відновлення, розбудова та модернізація інфраструктури, поліпшення інженерного оснащення житлового та нежитлового фонду у селі, в тому числі відновлення та перебудова енергосистеми в сільській місцевості Харківської області.
6. Покращення соціально-демографічної ситуації, зниження міграції сільського населення за межі села, області та України.
7. Розвиток особистих селянських господарств та збільшення виробництва сільськогосподарської продукції; підвищення рівня самозайнятості та платоспроможності сільського населення.
8. Збільшення виробничої активності будівельних, виробничих та монтажних організацій та одночасне створення нових робочих місць.
9. Забезпечення житлом висококваліфікованих спеціалістів крупних промислових, сільськогосподарських та аграрних стратегічно важливих комплексів Харківської області, особливо молодих спеціалістів.
10. Сприяння сталому розвитку інвестиційно-інноваційних проєктів, зокрема щодо впровадження енергоефективних та енергозберігаючих технологій (альтернативні види енергії та палива), започаткування та розвиток сучасних інноваційних господарств та фермерства; розробка та впровадження Інтернет-платформи управління, розвитку, відновлення та інвестування у Харківській області (багатоцільовий сайт).
11. Розвиток малого та середнього підприємництва.
3. Мета та завдання Програми
Стратегічною Метою цієї Програми є забезпечення стабільного і сталого розвитку та відбудови Харківського регіону, ефективне та своєчасне усунення руйнувань і пошкоджень, що сталися внаслідок воєнних дій на території області, відновлення прибутковості та ефективності роботи підприємств в сільській місцевості, покращення соціально-побутових умов життя сільського населення в цілому, а також виконання загальної бюджетної програми «Державне пільгове кредитування індивідуальних сільських забудовників на будівництво (реконструкцію) та придбання житла» та відновлення самозабезпеченості та самоокупності комунального підприємства «Харківський обласний фонд підтримки індивідуального житлового будівництва на селі» (далі – Фонд).
Для вирішення зазначених проблем у Програмі передбачено надання кредитів, що сприятиме створенню належних умов життя працівникам галузей медицини, освіти, культури, а також молодим, багатодітним сільським сім’ям, іншим фахівцям, які працюють у сільській місцевості, військовослужбовцям, учасникам бойових дій та прирівняним до них особам, військовослужбовцям, які стали особами з інвалідністю внаслідок бойових дій, їхнім сім’ям, учасникам АТО та громадянам України, які вимушено покинули свої домівки або взагалі їх втратили та набули статусу внутрішньо переміщених осіб.
Реалізація зазначеної Програми сприятиме розв’язанню проблеми зайнятості, створення умов для збільшення доходів населення, створенню нових робочих місць, зростанню здорового, освіченого та продуктивного сільського населення, збільшення обсягів індивідуального житлового будівництва, в тому числі активній підтримці сільськогосподарської, агропромислової, будівельної та інших виробничих галузей.
Та, насамперед, Програма є головним чинником розбудови конкурентоспроможного регіону та функціональної території шляхом залучення усіх ключових суб’єктів господарювання, використання потужного потенціалу сільського населення, активного прискорення темпів та розмірів інвестування в будівництво на селі.
На сьогодні, Фонд, який є ключовою ланкою у механізмі реалізації державної цільової Програми пільгового кредитування, фінансування якої здійснюється виключно через Фонд, має обмежений обсяг капіталу та не може власними ресурсами в достатній мірі задовольнити потреби усіх потребуючих. Фінансовий стан пересічних громадян також залишається досить низьким, тому Програма є вагомим помічником для вирішення багатьох сучасних проблем. Одним із ключових факторів, що буде впливати на покращення та розширення діяльності Фонду, є залучення сторонніх інвестицій при умові достатнього Державного фінансування та участі у фінансуванні Програми місцевих територіальних громад.
Реалізація оновленої й удосконаленої Програми на наступні 5 років (2023-2027 рр.) передбачає надання довгострокових та короткострокових (до 20 років) кредитів із платою за користування кредитом у розмірі 3% річних за наступними напрямками:
· на спорудження житлових будинків;
· для придбання незавершеного будівництва та готового житла;
· на добудову, реконструкцію та капітальний ремонт існуючого житлового фонду та його подальше інженерне облаштування;
· на інвестиційно-інноваційні проєкти з впровадженням енергоефективних та енергозберігаючих технологій з переходом до альтернативних джерел тепло- та електроенергії;
· на забезпечення помешкань якісним технологічним обладнанням: сучасні інженерні мережі, газопроводи, мережі електроосвітлення та водопостачання, розбудова якісної та доступної мережі Інтернет;
· на забезпечення осель та сільськогосподарських земель якісною та доступною водою (спорудження та реконструкція водонапірних башт, насосних станцій, колодязів тощо);
· на розвиток особистих селянських господарств, сільського подвір’я та підприємницької діяльності для потреб власного виробництва;
· розвиток «зеленого туризму» (організацію, будівництво або реконструкцію туристичних об’єктів);
· започаткування та втілення інноваційних пілотних проєктів новітніх сучасних господарств.
4. Основні напрямки та заходи для вирішення Проблем
4.1. Житлова проблема.
Основним засобом на шляху розв’язання проблеми є надання за цією Програмою через Фонд довгострокових пільгових кредитів позичальникам, які потребують поліпшення житлових умов, для спорудження житлових будинків із надвірними підсобними приміщеннями, інженерними мережами та підключення їх до існуючих комунікацій, для придбання незавершеного будівництва та готового житла, добудови, реконструкції житлових будинків, купівлі обладнання для мініцехів та розвитку особистих селянських господарств, сільськогосподарської техніки, будівництва тваринницьких приміщень, розвиток особистих селянських господарств, інвестиційно-інноваційні проєкти з впровадження енергоефективних та енергозберігаючих технологій з максимальним переходом на енергоносії місцевого і вітчизняного походження (альтернативні види палива) згідно з Правилами надання довгострокових кредитів.
4.2. Збільшення обсягів фінансування Програми.
Підвищення фінансової потужності Фонду можливе шляхом здійснення координації спільних дій держави, місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, залучення інвестицій та грантових коштів, а також самих позичальників для позитивного розв’язання даної проблеми.
Запровадження та здійснення усіх активних заходів щодо сприяння зростанню рівня довіри до кредитних програм, формування позитивного іміджу, особливо для потенційних інвесторів, плідна співпраця та участь у державних та регіональних програмах розвитку села, соціально-економічного, паливного, аграрного та інших департаментів, обмін інформацією та досвідом, залучення різноманітних джерел, в тому числі іноземних інвестицій, отримання міжнародних грантів у рамках розроблених та діючих в Україні стратегічних програм розвитку та співпраці.
Програми, які впроваджуються німецьким товариством міжнародного співробітництва Deutsche Gesellschaft fur Internationale Zusammenarbait (GIZ) GmbH в рамках Ініціативи інфраструктурної програми для України:
проєкт «Підтримка українських громад у зв’язку зі збільшенням кількості внутрішньо переміщених осіб (розвиток спроможності громад)»;
проєкт «Розвиток соціальної інфраструктури у зв’язку зі збільшенням кількості внутрішньо переміщених осіб (проведення будівельних робіт)». У рамках цих проєктів вже започатковано та продовжено реалізацію 30 мініпроєктів у 14 районах області.
Додаткове фінансування Програми за рахунок коштів загального фонду Державного бюджету для ефективного та своєчасного подолання наслідків воєнної агресії російської федерації.
В умовах децентралізації залучити до участі в розробці та фінансуванні подібних Програм об’єднані територіальні громади.
Заохочення та залучення підприємств-донорів, малих, середніх та великих підприємств сільського та аграрного господарства, приватних осіб - фермерів та фермерських господарств до співпраці та співфінансування, промислових та будівельно-монтажних організацій, з можливістю використання тимчасово вільних коштів для створення постійної стабільної фінансової бази Фонду для реалізації Програми.
4.3. Забезпечення житлом військовослужбовців, учасників бойових дій та прирівняних до них осіб, військовослужбовців, які стали особами з інвалідністю внаслідок бойових дій, їхніх сімей, учасників АТО, в тому числі шляхом надання пільгових (без сплати річної процентної ставки в розмірі 3%) довгострокових і короткострокових кредитів громадянам із вищезазначених категорій, що, безумовно, забезпечить вирішення багатьох соціально-економічних проблем.
Запланована кількість кредитів для вищезазначених осіб орієнтовно складає 350 кредитів протягом 5 років.
4.4. Забезпечення житлом дітей-сиріт.
Досить гострою та важливою проблемою є виділення належного індивідуального житла дітям, позбавленим батьківського піклування, при досягненні ними повноліття. Постійний дефіцит фінансування та виснаження бюджетного резерву житла, особливо в умовах воєнного та післявоєнного стану, робить неможливим своєчасне забезпечення соціальним безкоштовним житлом усіх потребуючих. Програма забезпечує вирішення цієї проблеми через надання пільгових кредитів, з подальшим поверненням залучених коштів, та подальшого спрямування їх на повторне кредитування зазначеної категорії громадян.
Запланована кількість кредитів для вищезазначених осіб орієнтовно складає 116 кредитів протягом 5 років.
4.5. Забезпечення житлом спеціалістів сільськогосподарського, промислового та аграрного комплексів, закладів освіти, медицини та інших об’єктів інфраструктури Харківського регіону.
Одним із важливих заходів Програми (щодо реалізації Державної регіональної політики) є фінансування (пільгове кредитування) житлового індивідуального будівництва та поліпшення умов проживання в місцях розташування потужних промислових та аграрних підприємств у сільській місцевості, що сприятиме підтримці й стимулюванню розвитку потенційного економічного зростання виробничих центрів, зокрема завдяки поширенню позитивного впливу на розвиток деокупованих, прилеглих і сусідніх територій та на розвиток регіону в цілому через задоволення постійної потреби у висококваліфікованих кадрах, працівниках провідних та робочих професій, фахівцях з вищою освітою різних спеціальностей, які потребують якісних умов проживання та задоволення усіх життєвих потреб на високому рівні.
Реалізація даного проєкту дасть змогу забезпечити індивідуальним житлом велику кількість людей, які будуть залучені, в тому числі як співучасники фінансування добудови та подальшої реконструкції. Також Фонд, при умові внесення змін до Регіональних правил, буде мати можливість подальшого продажу або надання в оренду побудованих житлових об’єктів, що, безумовно, стане вагомим внеском для фінансової стабільності та самоокупності Фонду.
Запланована кількість кредитів для вищезазначених категорій орієнтовно складає 460 кредитів протягом 5 років.
4.6. Розвиток сільського подвір’я, підприємницької діяльності для потреб власного виробництва.
Сільське господарство є однією з базових галузей економіки України та, за умови здійснення комплексного підходу щодо надання допомоги і достатньої фінансової підтримки, потенційно здатне відігравати ще більшу роль у її розвитку та відбудові соціально-економічного потенціалу Харківської області на усіх рівнях: від малого до великого виробника.
Реалізація, за умови повноцінного фінансування Програми, забезпечить селян необхідними кредитними ресурсами в повному обсязі, зокрема за рахунок надання пільгових кредитів для розвитку особистих селянських господарств (сільськогосподарської техніки, обладнання, покращення технічного оснащення, будівництва господарських та фермерських споруд та будівель тощо). Дисконтовані державні кредити відіграють вирішальну роль в обслуговуванні фінансових потреб дрібних фермерів та сприяють збільшенню продуктивної, сучасної і прибуткової діяльності мікро-, макро- і середніх с/г виробників, які можуть бути успішно інтегрованими до конкурентних ринків України та за її межами, започаткуванню та втіленню новітніх інтенсивних технологій в сільському господарстві та фермерстві в цілому.
Запланована кількість складає орієнтовно 240 пільгових кредитів (середня вартість 1 кредиту – 100 тис. грн) протягом 5 років.
4.7. Підвищення енергоефективності, енергозбереження та енергозабезпечення; покращення та удосконалення систем опалення та забезпечення їхньої ефективної роботи в умовах критичного стану можливе шляхом удосконалення і модернізації існуючих та будівництва нових інженерних мереж із газифікації, електрифікації та водопостачання в сільській місцевості, розбудова та розширення технологічних можливостей, в тому числі мережі Інтернет, а також шляхом започаткування використання та подальша експлуатація альтернативних джерел енергії господарського та побутового призначення, надання пільгових кредитів на впровадження сонячного енергетичного обладнання, встановлення сонячних колекторів/батарей, альтернативних систем та механізмів опалення та енергопостачання, особливо в умовах воєнного та післявоєнного стану.
Запланована кількість складає орієнтовно 140 пільгових кредитів (середня вартість 1 кредиту – 100 тис. грн) протягом 5 років.
4.8. Забезпечення осель та сільськогосподарських земель якісною та доступною водою (спорудження водонапірних башт, насосних станцій тощо).
Однією з основних проблем на сьогодні є незадовільний технічний стан водопостачальних систем у сільській місцевості або взагалі повна їхня відсутність, що спричинено як недостатністю фінансування, так і через руйнацію або значні ушкодження внаслідок воєнних дій.
Програмою передбачено можливість надання пільгових кредитів фізичним особам та об’єктам сільського господарювання на будівництво та удосконалення існуючих систем водопостачання, розвиток і реконструкцію сучасних водних зрошувальних систем, придбання нових дощувальних машин, що, в тому числі, забезпечить якісною водою мешканців найвіддаленіших сіл та окремих садиб та на деокупованих територіях.
Запланована кількість складає орієнтовно 100 пільгових кредитів (середня вартість 1 кредиту – 100 тис. грн) протягом 5 років.
5. Фінансове забезпечення Програми
5.1. Для реалізації Програми у 2023-2027 роках необхідно забезпечити фінансування в обсязі 5 млн грн, що зазначено у додатку «Ресурсне забезпечення регіональної комплексної програми інвестування в житлове будівництво у Харківській області «Власний дім» на 2023-2027 роки» до Програми.
Кошти Фонду формуються за рахунок Державного та обласного бюджетів, коштів територіальних громад, коштів підприємств та організацій, залучених інвестицій та інших джерел фінансування, не заборонених чинним законодавством України.
Фінансування Програми здійснюється у співвідношенні:
50% - кошти Державного бюджету;
25 % - кошти обласного бюджету;
25% - кошти з бюджетів об’єднаних територіальних громад.
Прогнозні показники залучення фінансування з інших джерел складають орієнтовно 1% від загального обсягу фінансових ресурсів.
5.2. Порядок використання коштів Фонду:
5.2.1. Кошти з
державного бюджету використовуються Фондом виключно для довгострокового
пільгового кредитування сільських мешканців області відповідно до планів
використання бюджетних коштів, затверджених керівником Фонду і погоджених з
головним розпорядником коштів (згідно з постановою Кабінету Міністрів України
від 5 жовтня 1998 р.
№ 1597 «Про затвердження Правил надання довгострокових кредитів індивідуального
житлового будівництва на селі» (зі змінами та доповненнями).
5.2.2. Кошти місцевих бюджетів та інших джерел фінансування використовуються Фондом для довгострокового кредитування (згідно з Регіональними правилами надання довгострокових пільгових кредитів індивідуальним забудовникам житла на селі), для вирішення інших соціальних питань, на обслуговування наданих кредитів та утримання Фонду.
5.3. Програма є довгостроковою та поділяється на 2 етапи:
І етап – виконання Програми протягом 2023 – 2024 років;
ІІ етап – виконання Програми протягом 2025 - 2027 років.
6. Очікувані результати, ефективність Програми
При комплексному та вмілому вирішенні усіх вищезазначених проблем Фонд має бути максимально ефективним та дієвим механізмом соціально-економічного розвитку щодо відновлення та відбудови Харківського регіону. Програма розроблена на підставі існуючих нагальних потреб Харківського регіону, особливо в умовах воєнного та післявоєнного стану, зважаючи на негативні наслідки воєнних дій для сільського населення та сільськогосподарської промисловості області, що потребують максимально швидкого усунення.
У результаті реалізації Програми передбачається поступове, щорічне збільшення обсягів кредитування, розширення території охоплення пільговим кредитуванням та кола позичальників шляхом збільшення та налагодження стабільного надходження фінансових ресурсів. Раціональність кредитування полягає в тому, що кошти, які повертаються від наданих раніше кредитів, залучаються на нове кредитування, що з кожним роком дає можливість збільшити загальний об’єм оборотних кредитних коштів на вищезазначені цілі.
Розширення та реалізація нових напрямків кредитування та спільних проєктів, першочергово спрямованих на відновлення інфраструктури та відбудову житлового та нежитлового фонду, вирішить багато важливих проблем, які є пріоритетними в Харківській області, насамперед, щодо забезпечення якісним житлом населення, підвищення рівня завантаженості потужностей будівельних підприємств; а також налагодження повноцінного фінансування діючих програм житлового будівництва. Капітальне будівництво також створює велику кількість робочих місць і споживає продукцію значної кількості галузей економіки. При розвитку будівельної галузі розвиваються підприємства з виробництва будівельних матеріалів і обладнання, залучаються підприємства до виконання будівельно-монтажних робіт.
Також відбувається налагодження співпраці з недержавними фондами та фінансовими структурами та об’єднання зусиль у фінансовій підтримці проєктів громад, що передбачені відповідними стратегіями розвитку.
Залучення недержавного фінансового ресурсу призведе до збільшення інвестиційного потенціалу Фонду, збільшить кількість реалізованих проєктів та зменшить навантаження на обласний бюджет.
Залучення матеріально-технічних ресурсів до виконання робіт і надання послуг суб’єктам приватного сектору економіки дозволить отримати додаткові фінансові ресурси для забезпечення фінансування витрат на утримання Фонду та збільшить інвестиції через механізм кредитування проєктів громад, які передбачені відповідними стратегіями розвитку та відбудови, та забезпечить своєчасну реалізацію таких проєктів.
За рахунок комплексного підходу до взаємовідносин із територіальними громадами, їхньої участі у фінансуванні Програми, розширення напрямків пільгового кредитування буде можливість громадам у найкоротший термін отримати потужний фінансовий ресурс для реалізації відповідних першочергових заходів та значної підтримки деокупованих територій області.
Реалізація Програми забезпечить цільове та ефективне використання кредитних ресурсів та досягнення кінцевої мети – введення в експлуатацію об’єктів, отримання економічних вигод тощо, а також зменшить ризики неповернення фінансових ресурсів, що забезпечить виконання обласного бюджету (у разі фінансування проєктів за рахунок коштів обласного бюджету) та акумулювання фінансових ресурсів для впровадження наступних проєктів.
7. Координація та контроль за ходом виконання Програми
Харківська обласна державна (військова) адміністрація у межах своїх повноважень здійснює керівництво і забезпечує реалізацією Програми, щороку уточнює план її реалізації.
Організаційне забезпечення виконання заходів Програми здійснюють, у межах своєї компетенції, відповідальні виконавці Програми: Департамент агропромислового розвитку Харківської обласної державної (військової) адміністрації, КП «Харківський обласний фонд підтримки індивідуального житлового будівництва на селі» та задіяні учасники (співвиконавці) Програми — Департамент архітектури та містобудування Харківської обласної державної (військової) адміністрації, об’єднані територіальні громади.
Координацію заходів з реалізації Програми здійснює Департамент агропромислового розвитку Харківської обласної державної (військової) адміністрації, який подає щороку до 15 лютого до Харківської обласної державної (військової) адміністрації та Харківської обласної ради узагальнену інформацію щодо її виконання.
Використання коштів Фонду здійснюється виключно відповідно до розділу 5.2. Програми.
8. Звіти про хід і результати виконання Програми
КП «Харківський обласний фонд підтримки індивідуального житлового будівництва на селі» щоквартально, до 10 числа місяця, наступного за звітним, надає Департаменту агропромислового розвитку Харківської обласної державної (військової) адміністрації звіти про результати виконання Програми разом із пояснювальною запискою.
Заключний звіт про результати виконання Програми Департамент
агропромислового розвитку Харківської обласної державної (військової)
адміністрації подає на розгляд обласної ради разом із пояснювальною запискою
про результати виконання Програми не пізніше 01 березня
2028 року.